Aha. Daar moet ik het uiteraard mee eens zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je minder dan 21k (of 48k bij tweepersoonshuishoudens) aan vrij vermogen hebt (geen pensioenen, geen huizen) dan betaal je geen vermogensrendementsheffing. Dat bedoel ik met "geen pepernoot" en je kan dus ook niet "de volle mep" betalen.
Dat is goed. Maar blijf die ideetjes ventileren. Voor die broodnodige frisse wind en food for thought.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:00 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
Ik kom uit een baarmoeder ik weet niet waar U vandaan komt?
Maar kom je ook nog met iets inhoudelijks of zullen wel dit gesprek maar beëindigen?
Hoeveel moet je verdienen om bij de 1% best verdienenden te horen?quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een belastingadviseur heeft geen slecht inkomen, maar is zeker niet iemand van de top 1%.
13,9 miljoen. Althans dat moet je hebben. Dus je zou in principe niets hoeven te verdienen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeveel moet je verdienen om bij de 1% best verdienenden te horen?
Omdat VRH bij uitstek een belasting is die de "rijkeren" in Nederland treft. Volgens de commissie Dijkhuizen is van de 500 mln die belast is onder VRH ca. 80% eigendom van de vermogensklasse >200k. Dit is dus al een vermogensbelasting die de "rijkeren" treft i.p.v. de "hardwerkende Nederlander".quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Aha. Daar moet ik het uiteraard mee eens zijn.
Maar hoe kwamen we hier op? Dit is toch niet het topic voor "zij met minder dan 21K spaargeld verenigt u"?
En een frisse wind is uw mening?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is goed. Maar blijf die ideetjes ventileren. Voor die broodnodige frisse wind en food for thought.
Er zijn 170.000 nederlanders met een vermogen van 13,9 miljoen of meer?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
13,9 miljoen. Althans dat moet je hebben. Dus je zou in principe niets hoeven te verdienen.
Er wordt denk ik niet zo veel en zeker niet zo "hard" gewerkt als wij ons voorstellen om ook zalig verklaard te worden en te kunnen aanschuiven aldaar.
13,9 miljoen per jaar? Gelooft u echt dat er überhaupt mensen in Nederland wonen die zoveel verdienen?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
13,9 miljoen. Althans dat moet je hebben. Dus je zou in principe niets hoeven te verdienen.
Er wordt denk ik niet zo veel en zeker niet zo "hard" gewerkt als wij ons voorstellen om ook zalig verklaard te worden en te kunnen aanschuiven aldaar.
Lees de laatste alinea van de OP. Als je er iets anders uit leest dan hoor ik graag.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn 17.000 nederlanders met een vermogen van 13,9 miljoen of meer?
Best bijzonder, dan zouden er 16.500 Nederlanders een vermogen hebben tussen de 13,9 mln en 51 mln, gegeven de openbare data van de Quote 500.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn 17.000 nederlanders met een vermogen van 13,9 miljoen of meer?
Leest iemand wel eens iets? Die OP is al een keer of 17 voorbijgekomen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:09 schreef Bassie_B het volgende:
[..]
13,9 miljoen per jaar? Gelooft u echt dat er überhaupt mensen in Nederland wonen die zoveel verdienen?
Daar is spraken van 7.000 nederlandersquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Lees de laatste alinea van de OP. Als je er iets anders uit leest dan hoor ik graag.
Staat de kerk nog steeds zo hoog?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:12 schreef robin007bond het volgende:
Nog steeds relevant vandaag de dag?
[ afbeelding ]
Ook mis ik de uitkeringstrekkers, of staan die op het tweede niveau?quote:
We wachten dan gewoon even het bijpassende plaatje van KK af.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar is spraken van 7.000 nederlanders
Bij 1% van de nederlanders hebben we het over een slordige 170.000
En wat te denken van de eerste en tweede kamer, het Europees parlement, de raad van europa, de ambtenaren stand...quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook mis ik de uitkeringstrekkers, of staan die op het tweede niveau?
Toch altijd weer grappig dat mensen die (westers) arm zijn de schuld altijd bij de rijken leggen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:12 schreef robin007bond het volgende:
Nog steeds relevant vandaag de dag?
[ afbeelding ]
Dus je snapt de cijfers niet zo goed?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
We wachten dan gewoon even het bijpassende plaatje van KK af.
Dat is juist.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je snapt de cijfers niet zo goed?
Als je goed kijkt zie je Diederik achterin met zijn ton jaar salaris naar huis rijden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook mis ik de uitkeringstrekkers, of staan die op het tweede niveau?
Maar je wind wel op en als ik kritiek heb dat het onterecht is dat het pensioenvermogen niet is meegenomen neem je mij dat kwalijkquote:
Vol jolijt. Zoveel is zeker. Maar zie uitbreiding van #46.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |