abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:28:10 #161
176916 Karrs
2007-2017
pi_153389639
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:38 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ik zal nadenken! Je krijgt nog antwoord tegoed. Ik sta precies op het moment om naar Czechie want mijn tante is overleden :{ morgen is haar begrafenis.
Sterkte. :{
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:54:51 #162
176916 Karrs
2007-2017
pi_153390654
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:56 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Nou ja, joden kennende was het al vrede voor dit bericht in de media verscheen. :Y
pi_153478797
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat is allemaal inderdaad gebeurd, maar je moet algemene Arabische (en daarmee Islamitische) xenofobie ook niet teveel verwarren met jodenhaat. Noch de Islamitische behoefte om de baas te spelen over minderheden. Het overkwam joden en de daders waren op dat moment antisemitisch, maar als het Nederlanders waren geweest hadden ze hetzelfde gedaan en waren ze antikaaskoppisch geweest op dat moment. Vaak was de primaire oorzaak xenofobie. Zondebok. Hunnie deden het.
Hehe Azazel

Feitelijk zeg je dat de Arabieren de Jodenhaat van het Westen / nazi's heeft overgenomen. Toch?
Ik vind dat de Arabieren / moslims hetzelfde doen en gedaan hebben met Joden wat christenen ook al die jaren hebben gedaan. En jij vind van niet. Toch?

Kort gezegd.

quote:
Klopt allemaal, maar dat gold ook voor Christenen. Dat had niets met haat te maken en alles met dhimmi. Dat had met het feit te maken dat joden en Christenen de 'eerdere manifestaties van het ware geloof' waren en daarom een uitzonderingspositie hadden binnen de islam. Zij waren de enigen die hun eigen geloof, onder strikte voorwaarden, mochten blijven belijden. Voor de rest moest iedereen, hindoe, Zarathustraan, Boeddhist, iedereen die wat anders beleed dan islam, worden bekeerd of gedood.
Nee, Joden mochten niet op een paard rijden --->
Moesten zichtbaar zijn ----> Joden in het Westen ook ( denk aan gele hoed dragen)
Joden mochten niet langs een moskee alleen als ze blootvoets waren ( dit gold niet voor christenen)
Synagoge mochten geen geluid maken. Niet groot zijn (volgens mij gold dit niet voor kerken!)
Joden mochten niet groter zijn dan een Arabier of moslim. Daarom moesten ze oa hun schoenen uitdoen als ze langs liepen of door de knieeën gaan. Volgens mij golden dit soort regels niet voor christenen.

Wat ik dus wil zeggen is dat Joden eeuwenlang precies zoals in het Westen zich moesten houden aan bepaalde (domme) regels.

Ik ga niet wegen welke erger was. En het is altijd even rustig tijdens pogroms.

quote:
Joden werden door de Christenen (de Europeanen) véél harder gediscrimineerd dan door moslims. Zeker in die tijd! Ze waren veel beter af in Islamitische landen dan in Christelijke. De vervolging van joden was in Euorpa algemeen, maar het ergste in Oost-Europa en Spanje en Portugal. Tegelijkertijd waren ze juist welkom omdat ze zich zo moeiteloos integreerden in de Europese samenlevingen.
Dit roepen de Arabieren ook : kom maar bij ons, daar ben je beter af. Wij zijn niet zo erg als christenen. Wij hebben respect.

Yeah right. Geschiedenis verteld een ander verhaal. Nogmaals ik ga niet wegen wie méér en véél harder werden gediscrimineerd. Punt is dat overal waar Joden wonen ( Noord / oost / zuid / west) onderworpen waren aan discriminerende regels. Zich gedeisd moesten houden. Werden gekruisigd of verbrand.

Ook in Europa was het tijdje rustig. Zelfs zo rustig dat Joden konden assimileren. Iets wat in de rest van de wereld nooit heeft kunnen plaatsvinden. Dus als je het zo kijkt was Europa juist beter voor de Joden

quote:
Maakt niet echt uit, toch. Mohammed heeft veel van beide religies geleend.

[..]

Okay...

"Ja is wel waar." :s)

Nu jij weer. :P
Al gedaan :P

quote:
Dat is dus precies de verklaring die ik geef, op het oeroude na. Het huidige islamitische antisemitisme is significant anders van aard dan de aloude islamitische en Arabische xenofobie.
Islam is geloof van haat

quote:
Denk even over het volgende na: als de moslims zich echt hadden laten leiden door de jodenhaat uit de Koran, dan waren de joden in Islamitische landen allemaal dood geweest. Al eeuwenlang. Dus de redenering dat de islam de joden vanaf het begin haat, kan niet kloppen. Eens?
Er is geen Jodenhaat te vinden in de Koran. Het is de Islam dat gebaseerd is op haat. Niet de Koran. Als mensen zich laten leiden door de Koran is er helemaal geen haat!

quote:
Hedentendage wil een veel te groot percentage van moslims alle joden dood. Niet weg; dood. Niet overheersen; dood. En dat is wel degelijk recent en komt van de nazi's.
Nee het komt niet van de nazi's. Moslims zijn volgers van Mohammed. Niet de volgers van de Koran. Ze zijn Mohammedanen. Net zoals christenen geen volgers zijn van de tora maar van het nieuw testament. Net zoals Joden ( joodse religie) geen volgers zijn van de tora maar van de talmud.

Al die mensen volgen hun religie. Niet de boeken waaruit de religie is voortbestaan. Religie is gemaakt door en voor mensen

Over antisemitisme uit mijn oude post :

In 411 vdj hebben de Egyptische priesters doormiddel van omkoping bij de Perziche gouverneur de Joodse tempel laten vernietigen.
Vele historische kenners zien dit als de eerste uitbarsting van antisemitisme'' ( zie post 204 F&L / 1500 jaar oude Bijbel bevestigt dat Jezus nooit gekruisigd is. )

Het heeft niets met nazi's te maken ook niet met dit:

quote:
Eigenlijk door een mix van dingen: de opkomst van het zionisme en de strijd om het Joods Tehuis, wat indruist tegen verschillende islamitische beginwaarden: dar-al-Islam wat weer dar-al-harb wordt! Joden die niet overheerst worden door moslims! En wéér een oorlog die door de islam verloren wordt! Dit was allemaal in de jaren 20 en 30 aan de gang - het moment dat nazi-Duitsland bondgenoten begon te zoeken. En ze vond in het Midden-Oosten, bij de islamitische heersers. Samen met wat er aan de hand was, was dat voldoende om niet alleen open te staan voor de nazileer; ze slobberden het op als zoete koek.
Nee dus

quote:
Het is geen toeval dat wat moslims elkaar nu vertellen over joden, vrijwel geheel overeen komt met wat de nazi's zeiden en wat de Protocollen van Zion beweerden.
Eigenlijk weet niemand niet wat antisemitisme is. Nog christenen noch de Joden zelf! Idem dito met zionisme. Zoals ik eerder zei het is niet voor niets dat de wereld zo tegen Joden en zionisme is

quote:
Het is eveneens geen toeval dat joden niet meer op islamitische bescherming hoeven te rekenen. Xenofobie verkeert weer op een hoogtepunt - kijk maar naar Syrië en Irak, maar ook naar de Kopten in Egypte - en daar komt die jodenhaat nog dubbel en dwars bovenop
Er wonen geen Joden meer in Irak. Maar het gaat erom dat zij zich laten leiden door de Islam. Je ziet gewoon de Islam. En Islam haat alles wat niet Islam is. Net zoals Jodendom en Christendom dat doet.

quote:
De KORAN is NIET gebaseerd op haat, maar op gelijkheid: als je moslim bent, is het niet interessant of je blank, neger, Arabisch of voor hun part Chinees bent. Dat is niet gebleken in de praktijk omdat de overheersers vrijwel altijd Arabisch waren, maar toch, het generale idee was wel dat iedereen moslim moest worden. Ze fronsten naar het racistische Europa en haalden zelfs hun neus op voor de jodenhaat die daar heerste.
gefixt :P

quote:
Mohammed heeft de islam niet voor niets verzonnen. Die xenofobie van de Arabische stammen werkte vernietigend, daar moest een einde aan komen
huh? Mohammed heeft niet eens bestaan maar goed dat ter zijde. Maar snap deze zin niet. Wellicht omdat ik niet echt nadenk en terug waarop jij reageert. Sorry.
[..]

quote:
Ze zijn er wel. En het is er wel. Islam is een religie en die wordt beleden. Op vele verschillende manieren, ook al willen ze dat zelf niet toegeven. Ze roepen allemaal dat er maar één islam is en één methode, maar dat is dus een hele simpele leugen.

Het is prima mogelijk om de islam te belijden met de normen en waarden van onze samenleving en zonder die vernietigende haat. Het is een kwestie van interpretatie. Niets meer dan dat.
Nee, je kan niet EN Allah aanbidden en de Islam volgen.Want de Islam eist slachting noem maar op. De Islam heeft Allah gekaapt. Allah is de God van de Mekkanen. Allah is hetzelfde als Elohim. Oude inscripties uit 6 eeuwen vdj laat dit zien.

quote:
Nogmaals. Als dat zo was geweest, dan waren er geen joden meer in Islamitische landen. Die zijn er WEL en die zijn er altijd geweest.
Oké, maar laat ik nou jouw redenering gaan. Waar onstond verlichting? Bevrijding? In Duitsland! Waar jaren later Hitler aan de macht zou komen. Als er zo'n haat was in Europa en dat de moslims dit 'overgenomen' hebben hoe verklaar je dan dat er juist in Duitland en Rusland zoveel kon ontwikkelen? Waar onder de haskalah? Er was toch altijd Joden haat? Sterker nog de meeste Joden kwamen altijd uit Europa. Hoe kan er dan nog Joden in Europa wonen? Zelfs na de holocaust.

Oh en in de meeste Islamtische landen zijn er geen enkele Jood meer te vinden. 0,0 dit itt tot bijvoorbeeld Duitsland . Sterker nog wist je dat er vorige jaar veel Joden uit Israël waarvan hun voorouders uit Duitsland kwamen terug naar Duitsland zijn gegaan? Duitsland is erg in trek laatste tijd.

Dit geld niet voor Tunesië , Irak, Syrië , Pakistan, Afganistan, Libië ect

quote:
Hedentendage staan ze echter onder druk door de islamitische antisemieten. De echte neo-nazi's.
Wat? Ik wilde eigenlijk nog wat typen maar kom er niet meer aan toe.

Dank je wel trouwens. Ja de vakantie werd hierdoor afgebroken.

שלום
pi_153479128
Dit is de werkelijke geschiedenis van het Beloofde Land

pi_153486640
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:11 schreef Szikha het volgende:
Dit is de werkelijke geschiedenis van het Beloofde Land

Andy Williams R.I.P.
Ik vraag me trouwens af of dit nou het meest bestreden stukje land op aarde is of dat er meer van dit soort gebieden zijn maar er daar gewoon meer aandacht op ligt.
Racist
pi_153489434
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:23 schreef Toga het volgende:

[..]

Andy Williams R.I.P.
Ik vraag me trouwens af of dit nou het meest bestreden stukje land op aarde is of dat er meer van dit soort gebieden zijn maar er daar gewoon meer aandacht op ligt.
Ik denk het laatste.
pi_153490547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 23:23 schreef Toga het volgende:

[..]

Andy Williams R.I.P.
Er zijn wel meer bezette gebieden: Tibet, de Westelijke Sahara.
Maar over de onwenselijkheid van die bezettingen zijn we het hier wel eens. Dus daarover ontstaat weinig discussie. Alleen het veroveren van Palestina door de joden wordt openlijk verdedigd.
Grappig was een discussie met de Dalai Lama in Leiden. Daar zaten Chinezen in de zaal, die de bezetting van Tibet hartstochtelijk verdedigden (voor zover dat toegelaten werd!!!!!). Hun argumenten waren opvallend gelijkluidend aan die van verdedigers van Israel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_153490727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:49 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Thanks!

Je zou geen Duitse nazi adelaar verwachten, meer een steel gooiende jongen met een haat sjaal over zijn hoofd.
Wat is er nazi aan die adelaars?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_153490850
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 01:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is er nazi aan die adelaars?
Derde Reich dingen

Ontopic: joden zijn door de geschiedenis heen altijd de pineut geweest :+
Zie!
pi_153492608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:49 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Thanks!

Je zou geen Duitse nazi adelaar verwachten, meer een steel gooiende jongen met een haat sjaal over zijn hoofd.
Je zou eerder een Davidster verwachten. Heel Palestina zit vol met de ancient Ster van David erop (beelden , gebouwen)

Veel ancient (Palestijnse) huizen hadden een Davidster ingegrift aan de voorkant van deze huizen. Maar die zijn later vernietigd/ verdoezeld
pi_153519053
AJENews twitterde op zondag 14-06-2015 om 11:25:06 Israeli soldiers run over Palestinian man as army probes video of soldiers beating Palestinian http://t.co/iqM09bCLFL http://t.co/AchZA9uiWH reageer retweet
Israeli soldiers have killed a Palestinian man by running over him with their vehicle during clashes near Ramallah in the occupied West Bank, authorities say.
pi_153520025
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:03 schreef Irakees het volgende:
AJENews twitterde op zondag 14-06-2015 om 11:25:06 Israeli soldiers run over Palestinian terrorist as army probes video of soldiers beating Palestinian who tried to steal a gun from an soldier http://t.co/iqM09bCLFL http://t.co/AchZA9uiWH reageer retweet
Israeli soldiers have killed a Palestinian terrorist by running over him with their vehicle during voilent clashes near Ramallah in the occupied West Bank, authorities say.
Beetje gefixt.
Hier filmpje van de man die een geweer probeerde te stelen van een soldaat

Israelische soldaten blijven te rustig. Als jij zo gedraagd tegen Franse soldaten amai dan kwam je er minder goed vanaf.

Overigens opvallend weer die massale fotografen. Pallywood in action

[ Bericht 8% gewijzigd door Szikha op 14-06-2015 14:49:15 ]
pi_153535469
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:40 schreef Szikha het volgende:

[..]

Beetje gefixt.
Hier filmpje van de man die een geweer probeerde te stelen van een soldaat

Israelische soldaten blijven te rustig. Als jij zo gedraagd tegen Franse soldaten amai dan kwam je er minder goed vanaf.

Overigens opvallend weer die massale fotografen. Pallywood in action
dat staat daar niet!!
pi_153541629
Israelische Druzen gaan zelf actie ondernemen
Israel heeft een aardig Druze gemeenschap die gerespecteerd wordt. Er zijn volgens mij zo'n 4000 Druzen in de IDF.

Zij gaan nu zelf actie ondernemen om de Druzen in Syrie te redden van de genocide. Israel is te lang aan het twijfelen:

Een door jihadisten in Noordwest-Syrie aangericht bloedbad onder leden van het Druzen-volk geeft aanleiding tot hevige onrust onder de Druzen in Israel. In dorpen op en rond de Golanhoogten waren vannacht protesten tegen de moordpartij, waarbij woensdag in de provincie Idlib twintig Druzen werden afgeslacht.

De Israelische Druzen-voorman Jaber Hamed zegt dat zijn gemeenschap "actie gaat ondernemen" en "een sterke statement zal maken tegen de massamoord op onze broeders in Syrie" Volgens Hamed "koken de straten van woede" en begint de situatie "onbeheersbaar"te worden. De leider riep het Israelische leger (IDF) op te vergaderen over de situatie in het door burgeroorlog en religieuze haat verscheurde buurland. Militairen van de Joodse staat zouden moeten ingrijpen om een 'Druzen Holocaust' af te wenden. "Wie kan, beter dan het Joodse volk, begrijpen wat wij doormaken, als een minderheid in deze wereld?", vroeg Hamed zich af.

De aanleiding tot het bloedbad vorige week was een conflict over een huis in het dorpje Qalb Loze, zo schrijft The Jerusalem Post. Een Tunesische leider van het Nusra Front, de lokale tak van terreurgroep al-Qaeda, zou betrokken zijn geweest bij een poging een Druus te beroven van zijn woning. Onder onopgehelderde omstandigheden overleed de Tunesier, waarna de moordpartij plaatsvond. Het Nusra Front beweert inmiddels spijt van zijn terreurdaad te hebben en kondigt aan dat "de schuldigen, die tegen de richtlijnen hebben gehandeld, gestraft zullen worden"

Israel heeft in een reactie op de ontwikkelingen in het buurland een oproep gedaan aan de VS om meer te doen voor de Syrische Druzen. Het hulpverzoek richtten de Israëliers aan de Amerikaanse legerchef Martin Dempsey, die volgens Haaretz onlangs Israel bezocht.
pi_153556370
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:54 schreef Karrs het volgende:
..
Als het offtopic is dan hoor ik het vanzelf wel.

Hier studie antisemitisme onder de moslims in Europa. Het is schrikbarend hoog. Hoe religieuzer men is hoe meer Jodenhaat.Uit de studie blijkt dat Jodenhaat niets met de staat Israël te maken heeft. De haat is puur gericht naar Joden. Hoe jonger hoe hoger. Europese moslims zijn het meest antisemitisch dan welke ander groep

http://isgap.org/wp-conte(...)uslims_in_Europe.pdf
pi_153640451
Protest tegen stedenband tussen Amsterdam en Tel Aviv
Verschillende organisaties protesteren donderdagavond voor de Stopera in Amsterdam tegen de plannen van het gemeentebestuur om een stedenband aan te gaan met de Israëlische stad Tel Aviv.
Volgens de organisatie kan Amsterdam beter geen stedenband aangaan met de hoofdstad van een land waar sprake is van "structurele mensenrechtenschendingen".

Het protest wordt onder andere georganiseerd door het Nederlands Palestina Komitee en Studenten voor Rechtvaardigheid in Palestina. Op Facebook hebben ruim 160 mensen aangegeven om 18.30 te komen protesteren.
http://www.nu.nl/amsterda(...)dam-en-tel-aviv.html

Facebook:
"En Van der Laan wil met Tel Aviv een stedenband aan gaan. Stop de waanzin van Van der Laan... Laat je stem horen. Dit mag NIET gebeuren."
  donderdag 18 juni 2015 @ 15:13:25 #177
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_153641018
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 01:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er zijn wel meer bezette gebieden: Tibet, de Westelijke Sahara.
Maar over de onwenselijkheid van die bezettingen zijn we het hier wel eens. Dus daarover ontstaat weinig discussie. Alleen het veroveren van Palestina door de joden wordt openlijk verdedigd.
Grappig was een discussie met de Dalai Lama in Leiden. Daar zaten Chinezen in de zaal, die de bezetting van Tibet hartstochtelijk verdedigden (voor zover dat toegelaten werd!!!!!). Hun argumenten waren opvallend gelijkluidend aan die van verdedigers van Israel.
Mjah, ik had een aantal jaren geleden even die discussie in Hong Kong met de vader van een vriend van me, en die was ook van mening dat Tibet gewoon bij China hoorde, omdat als je heel vroeger keek naar de grenzen, dan was het ooit van China...

... en ik was, en ben nog steeds, van mening, dat het gaat om de mensen die er NU wonen en wat ZIJ willen, en zij voelen zich duidelijk géén onderdeel van China, ze waren onafhankelijk, ze voelen zich minderwaardig behandeld, en dat zal ongetwijfeld kloppen, en 'de geschiedenis' maakt wat mij betreft geen reet uit wanneer we het over landsgrenzen hebben, want die veranderen constant en zijn man-made, dus dan kun je op die manier wel bezig blijven.

Het gaat om het NU en hoe je NU met een bevolking om gaat. Klaar. Niet een willekeurig punt uit de geschiedenis pakken dat toevallig goed uitkomt voor je argument en op basis daarvan dan bepalen dat een bepaald stuk land jou toebehoort...
  donderdag 18 juni 2015 @ 15:15:24 #178
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_153641070
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 14:49 schreef Irakees het volgende:
Verschillende organisaties protesteren donderdagavond voor de Stopera in Amsterdam tegen de plannen van het gemeentebestuur om een stedenband aan te gaan met de Israëlische stad Tel Aviv.
Volgens de organisatie kan Amsterdam beter geen stedenband aangaan met de hoofdstad van een land waar sprake is van "structurele mensenrechtenschendingen".

Het protest wordt onder andere georganiseerd door het Nederlands Palestina Komitee en Studenten voor Rechtvaardigheid in Palestina. Op Facebook hebben ruim 160 mensen aangegeven om 18.30 te komen protesteren.

Facebook:
"En Van der Laan wil met Tel Aviv een stedenband aan gaan. Stop de waanzin van Van der Laan... Laat je stem horen. Dit mag NIET gebeuren."
Van der Laan wil een stedenband aangaan met een schurkenstaat dat zich stelselmatig schuldig maakt aan mensenrechtenschendingen, landjepik, intimidatie, openlijke geweldpleging, moord, en waar Apartheid de dagelijkse realiteit is... (!)

Tja, te lachwekkend voor woorden natuurlijk.

Van alle schitterende steden in de wereld met sympathieke mensen die keurig met elkaar omgaan, kiest Vd Laan uitgerekend voor zo'n stad... :') Dan spoor je simpelweg gewoon niet.
  donderdag 18 juni 2015 @ 15:55:54 #179
176916 Karrs
2007-2017
pi_153641919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 14:49 schreef Irakees het volgende:

Facebook:
Dat ze harder mogen janken. :Y

Wat een aanstellers... :')
pi_153643459
Catholic church in Israel badly damaged by possible arson attack
A Catholic church near the Sea of Galilee in Israel frequented by religious pilgrims and tourists was heavily damaged by fire on Thursday in a possible attack by Jewish extremists.
http://www.theguardian.co(...)on-attack?CMP=twt_gu

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')