quote:
Op dinsdag 9 juni 2015 11:52 schreef Karrs het volgende:[..]
Dat is allemaal inderdaad gebeurd, maar je moet algemene Arabische (en daarmee Islamitische)
xenofobie ook niet teveel verwarren met
jodenhaat. Noch de Islamitische behoefte om de baas te spelen over minderheden. Het overkwam joden en de daders waren op dat moment antisemitisch, maar als het Nederlanders waren geweest hadden ze hetzelfde gedaan en waren ze antikaaskoppisch geweest op dat moment. Vaak was de primaire oorzaak xenofobie. Zondebok. Hunnie deden het.
Hehe Azazel
Feitelijk zeg je dat de Arabieren de Jodenhaat van het Westen / nazi's heeft overgenomen. Toch?
Ik vind dat de Arabieren / moslims hetzelfde doen en gedaan hebben met Joden wat christenen ook al die jaren hebben gedaan. En jij vind van niet. Toch?
Kort gezegd.
quote:
Klopt allemaal, maar dat gold ook voor Christenen. Dat had niets met haat te maken en alles met dhimmi. Dat had met het feit te maken dat joden en Christenen de 'eerdere manifestaties van het ware geloof' waren en daarom een uitzonderingspositie hadden binnen de islam. Zij waren de enigen die hun eigen geloof, onder strikte voorwaarden, mochten blijven belijden. Voor de rest moest iedereen, hindoe, Zarathustraan, Boeddhist, iedereen die wat anders beleed dan islam, worden bekeerd of gedood.
Nee, Joden mochten niet op een paard rijden --->
Moesten zichtbaar zijn ----> Joden in het Westen ook ( denk aan gele hoed dragen)
Joden mochten niet langs een moskee alleen als ze blootvoets waren ( dit gold niet voor christenen)
Synagoge mochten geen geluid maken. Niet groot zijn (volgens mij gold dit niet voor kerken!)
Joden mochten niet groter zijn dan een Arabier of moslim. Daarom moesten ze oa hun schoenen uitdoen als ze langs liepen of door de knieeën gaan. Volgens mij golden dit soort regels niet voor christenen.
Wat ik dus wil zeggen is dat Joden eeuwenlang precies zoals in het Westen zich moesten houden aan bepaalde (domme) regels.
Ik ga niet wegen welke erger was. En het is altijd even rustig tijdens pogroms.
quote:
Joden werden door de Christenen (de Europeanen) véél harder gediscrimineerd dan door moslims. Zeker in die tijd! Ze waren veel beter af in Islamitische landen dan in Christelijke. De vervolging van joden was in Euorpa algemeen, maar het ergste in Oost-Europa en Spanje en Portugal. Tegelijkertijd waren ze juist welkom omdat ze zich zo moeiteloos integreerden in de Europese samenlevingen.
Dit roepen de Arabieren ook : kom maar bij ons, daar ben je beter af. Wij zijn niet zo erg als christenen. Wij hebben respect.
Yeah right. Geschiedenis verteld een ander verhaal. Nogmaals ik ga niet wegen wie méér en véél harder werden gediscrimineerd. Punt is dat overal waar Joden wonen ( Noord / oost / zuid / west) onderworpen waren aan discriminerende regels. Zich gedeisd moesten houden. Werden gekruisigd of verbrand.
Ook in Europa was het tijdje rustig. Zelfs zo rustig dat Joden konden assimileren. Iets wat in de rest van de wereld nooit heeft kunnen plaatsvinden. Dus als je het zo kijkt was Europa juist beter voor de Joden
quote:
Maakt niet echt uit, toch. Mohammed heeft veel van beide religies geleend.
[..]
Okay...
"Ja is wel waar."

Nu jij weer.
Al gedaan

quote:
Dat is dus precies de verklaring die ik geef, op het oeroude na. Het huidige islamitische antisemitisme is significant anders van aard dan de aloude islamitische en Arabische xenofobie.
Islam is geloof van haat
quote:
Denk even over het volgende na: als de moslims zich echt hadden laten leiden door de jodenhaat uit de Koran, dan waren de joden in Islamitische landen allemaal dood geweest. Al eeuwenlang. Dus de redenering dat de islam de joden vanaf het begin haat, kan niet kloppen. Eens?
Er is geen Jodenhaat te vinden in de Koran. Het is de Islam dat gebaseerd is op haat. Niet de Koran. Als mensen zich laten leiden door de Koran is er helemaal geen haat!
quote:
Hedentendage wil een veel te groot percentage van moslims alle joden dood. Niet weg; dood. Niet overheersen; dood. En dat is wel degelijk recent en komt van de nazi's.
Nee het komt niet van de nazi's. Moslims zijn volgers van Mohammed. Niet de volgers van de Koran. Ze zijn Mohammedanen. Net zoals christenen geen volgers zijn van de tora maar van het nieuw testament. Net zoals Joden ( joodse religie) geen volgers zijn van de tora maar van de talmud.
Al die mensen volgen hun religie. Niet de boeken waaruit de religie is voortbestaan. Religie is gemaakt door en voor mensen
Over antisemitisme uit mijn oude post :
In 411 vdj hebben de Egyptische priesters doormiddel van omkoping bij de Perziche gouverneur de Joodse tempel laten vernietigen.
Vele historische kenners zien dit als de eerste uitbarsting van antisemitisme'' ( zie post 204
F&L / 1500 jaar oude Bijbel bevestigt dat Jezus nooit gekruisigd is. )
Het heeft niets met nazi's te maken ook niet met dit:
quote:
Eigenlijk door een mix van dingen: de opkomst van het zionisme en de strijd om het Joods Tehuis, wat indruist tegen verschillende islamitische beginwaarden: dar-al-Islam wat weer dar-al-harb wordt! Joden die niet overheerst worden door moslims! En wéér een oorlog die door de islam verloren wordt! Dit was allemaal in de jaren 20 en 30 aan de gang - het moment dat nazi-Duitsland bondgenoten begon te zoeken. En ze vond in het Midden-Oosten, bij de islamitische heersers. Samen met wat er aan de hand was, was dat voldoende om niet alleen open te staan voor de nazileer; ze slobberden het op als zoete koek.
Nee dus
quote:
Het is geen toeval dat wat moslims elkaar nu vertellen over joden, vrijwel geheel overeen komt met wat de nazi's zeiden en wat de Protocollen van Zion beweerden.
Eigenlijk weet niemand niet wat antisemitisme is. Nog christenen noch de Joden zelf! Idem dito met zionisme. Zoals ik eerder zei het is niet voor niets dat de wereld zo tegen Joden en zionisme is
quote:
Het is eveneens geen toeval dat joden niet meer op islamitische bescherming hoeven te rekenen. Xenofobie verkeert weer op een hoogtepunt - kijk maar naar Syrië en Irak, maar ook naar de Kopten in Egypte - en daar komt die jodenhaat nog dubbel en dwars bovenop
Er wonen geen Joden meer in Irak. Maar het gaat erom dat zij zich laten leiden door de Islam. Je ziet gewoon de Islam. En Islam haat alles wat niet Islam is. Net zoals Jodendom en Christendom dat doet.
quote:
De KORAN is NIET gebaseerd op haat, maar op gelijkheid: als je moslim bent, is het niet interessant of je blank, neger, Arabisch of voor hun part Chinees bent. Dat is niet gebleken in de praktijk omdat de overheersers vrijwel altijd Arabisch waren, maar toch, het generale idee was wel dat iedereen moslim moest worden. Ze fronsten naar het racistische Europa en haalden zelfs hun neus op voor de jodenhaat die daar heerste.
gefixt

quote:
Mohammed heeft de islam niet voor niets verzonnen. Die xenofobie van de Arabische stammen werkte vernietigend, daar moest een einde aan komen
huh? Mohammed heeft niet eens bestaan maar goed dat ter zijde. Maar snap deze zin niet. Wellicht omdat ik niet echt nadenk en terug waarop jij reageert. Sorry.
[..]
quote:
Ze zijn er wel. En het is er wel. Islam is een religie en die wordt beleden. Op vele verschillende manieren, ook al willen ze dat zelf niet toegeven. Ze roepen allemaal dat er maar één islam is en één methode, maar dat is dus een hele simpele leugen.
Het is prima mogelijk om de islam te belijden met de normen en waarden van onze samenleving en zonder die vernietigende haat. Het is een kwestie van interpretatie. Niets meer dan dat.
Nee, je kan niet EN Allah aanbidden en de Islam volgen.Want de Islam eist slachting noem maar op. De Islam heeft Allah gekaapt. Allah is de God van de Mekkanen. Allah is hetzelfde als Elohim. Oude inscripties uit 6 eeuwen vdj laat dit zien.
quote:
Nogmaals. Als dat zo was geweest, dan waren er geen joden meer in Islamitische landen. Die zijn er WEL en die zijn er altijd geweest.
Oké, maar laat ik nou jouw redenering gaan. Waar onstond verlichting? Bevrijding? In Duitsland! Waar jaren later Hitler aan de macht zou komen. Als er zo'n haat was in Europa en dat de moslims dit 'overgenomen' hebben hoe verklaar je dan dat er juist in Duitland en Rusland zoveel kon ontwikkelen? Waar onder de haskalah? Er was toch altijd Joden haat? Sterker nog de meeste Joden kwamen altijd uit Europa. Hoe kan er dan nog Joden in Europa wonen? Zelfs na de holocaust.
Oh en in de meeste Islamtische landen zijn er geen enkele Jood meer te vinden. 0,0 dit itt tot bijvoorbeeld Duitsland . Sterker nog wist je dat er vorige jaar veel Joden uit Israël waarvan hun voorouders uit Duitsland kwamen terug naar Duitsland zijn gegaan? Duitsland is erg in trek laatste tijd.
Dit geld niet voor Tunesië , Irak, Syrië , Pakistan, Afganistan, Libië ect
quote:
Hedentendage staan ze echter onder druk door de islamitische antisemieten. De echte neo-nazi's.
Wat? Ik wilde eigenlijk nog wat typen maar kom er niet meer aan toe.
Dank je wel trouwens. Ja de vakantie werd hierdoor afgebroken.
שלום