SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Probeer eens met de hand de magneet erlang halen. Kijken of je dan signaal krijgt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:20 schreef Reintji het volgende:
Middag, lurker vraagje.
Heb een tweedehands Garmin Edge 500 met een snelheids en cadans sensor gekocht. Nu mist het spaakmagneetje en heb ik het magneetje van mijn oude fietscomputer gebruikt.
Het controle lampje op de GSC-10 geeft echter alleen de cadansmagneet aan en niet de spaakmagneet. Moet je toch een orginele gebruiken of is er wellicht toch iets anders aan de hand? Het lijkt erop dat alles wel goed uitgelijnd staat, de edge herkent de gsc ook gewoon.
Misschien toch de uitlijning?quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:20 schreef Reintji het volgende:
Middag, lurker vraagje.
Heb een tweedehands Garmin Edge 500 met een snelheids en cadans sensor gekocht. Nu mist het spaakmagneetje en heb ik het magneetje van mijn oude fietscomputer gebruikt.
Het controle lampje op de GSC-10 geeft echter alleen de cadansmagneet aan en niet de spaakmagneet. Moet je toch een orginele gebruiken of is er wellicht toch iets anders aan de hand? Het lijkt erop dat alles wel goed uitgelijnd staat, de edge herkent de gsc ook gewoon.
Maar het hoeft dus geen orginele magneet te zijn?quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:04 schreef ratatat het volgende:
[..]
Probeer eens met de hand de magneet erlang halen. Kijken of je dan signaal krijgt.
Magneet is magneet. Moet echter wel sterk genoeg zijn om een signaal af te geven.quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:28 schreef Reintji het volgende:
[..]
Maar het hoeft dus geen orginele magneet te zijn?
Ik weet niet precies meer waar je uitkomt na de col de Luitel. Anders kunnen ze een rondje Ornon, Morte, Luitel en andere kant van de Glandon maken. Maar dat zal wel een erg lange rit worden denk ik zo.quote:
quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:05 schreef ratatat het volgende:
Liev dagboek,
Vandaag voor het eerst solo een rondje gedaan met 30+ gemiddeld. Was 135 km dus heb nu wel zere benen. #progressie
Ik heb kroon kruipolie.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:19 schreef Z het volgende:
Heb je de fiets op de kop gehangen met WD40 (door de schroefgaten van de bidonhouders naar binnen gespoten)? Dat werkte bij mij.
Gewoon proberen, of met Brunox. En dan de zadelpen vast in een bankschroef en 't frame als hefboom gebruiken! Zo heb ik ooit van een oude Gazelle de zadelpen verwijderd. Hadden we wel 2 man voor nodigquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb kroon kruipolie.
Ga 't ook eens op zn kop doen.
Vrees het ergste, heeft een tijdje (lees vele jaren) stil gestaan....
Warm stoken zal niet helpen bij de zadelpen. Alu zet harder uit dan staal, ergo je zadelpen gaat nog harder vastzitten. Wil je de temperatuurschokmethode proberen moet je al met vloeibare stikstof oid aankomen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:53 schreef dop het volgende:
en als het staal is kun je als laatste optie ook proberen de boel een beetje warm te stoken.
maar eerst tommeke's optie dat lukt eigenlijk in 95% van de gevallen.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kaas heb jij wel eens ronde van katendrecht gedaan?
heb hem er al wel vaker over gehoord in dit topic , maar of hij hem ook heeft gereden weet ik nietquote:Op woensdag 7 mei 2014 19:42 schreef kaasplankje het volgende:
Maartensdijkse Acht 17-05-2014
Ronde van Katendrecht 24-5-2014
Bergcriterium Berg en Terblijt 25-05-2014
Omloop van Klaaswaal 28-5-2014
ingeschreven
en dat laatste zou ik je met metaal niet aanradenquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Warm stoken zal niet helpen bij de zadelpen. Alu zet harder uit dan staal, ergo je zadelpen gaat nog harder vastzitten. Wil je de temperatuurschokmethode proberen moet je al met vloeibare stikstof oid aankomen.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Warm stoken zal niet helpen bij de zadelpen. Alu zet harder uit dan staal, ergo je zadelpen gaat nog harder vastzitten. Wil je de temperatuurschokmethode proberen moet je al met vloeibare stikstof oid aankomen.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:29 schreef ratatat het volgende:
[..]
Magneet is magneet. Moet echter wel sterk genoeg zijn om een signaal af te geven.
Kuch, het ehm ehhh, kuch pootje van de sensor stond omhoog ipv naar beneden kuch. //noobquote:
quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:51 schreef Tommeke het volgende:
Check wat ik in een oude OP vond, Grippie in z'n jonge jaren
[ afbeelding ]
Iets minder soignee dan nu
quote:Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!
18 graden, dan kan je toch wel gewoon met korte broek gaan. Deed vandaag op gegeven moment ook kort/kort. Was veel te warm met armstukken aan.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:48 schreef Levitas het volgende:
Zo, Garmin opgeladen en geprepareerd. Kleding ligt, voeding, en andere accesoires liggen klaar. Morgen rond een uur of 9 de trein maar Maastricht voor een mooi dagje klimmen. Althans, voor mij is dit klimmen
Twijfel nog wel wat ik met m'n broek moet doen. Kort of lang. Hmm...
Ik heb hem afgelopen zaterdag ook gekocht, echt een hilarisch boekje bijna in 1 klap uitgelezenquote:Op woensdag 13 mei 2015 08:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag zo'n leuk boek gekocht. Verplichte kost voor al die nieuwe helden die wel graag erbij willen horen, maar het nog net niet snappen en elke keer de verkeerde dingen aantrekken (batman of wiet-shirts) en hun helm achterover op hun hoofd dragen![]()
http://www.nieuwamsterdam.nl/draag-nooit-een-gele-trui
naja, s ochtends 10 gradenquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:51 schreef ratatat het volgende:
[..]
18 graden, dan kan je toch wel gewoon met korte broek gaan. Deed vandaag op gegeven moment ook kort/kort. Was veel te warm met armstukken aan.
Tsja, welke Rotterdammer of wannabee nie dan, ech welquote:Op woensdag 13 mei 2015 20:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kaas heb jij wel eens ronde van katendrecht gedaan?
Het gaat niet over wat je moet, maar over welke wielertypes er rondrijden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hipsters die een boek schrijven over wat je moet aantrekken.Gewoon rije mot je
De mensen die het kopen zijn trouwens nog erger![]()
De temperatuurschokmethode is een paardenmiddel, niet aan te raden voor gewoon gebruik.quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:20 schreef komrad het volgende:
[..]
en dat laatste zou ik je met metaal niet aanraden
En nu ik hier toch post: wanneer ga je de epische PBP tocht rijden? Kijk nu al weer uit naar het verslag
En kruipt terug in lurk modus
Mafkeesquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:23 schreef ddx het volgende:
Vanavond lekker rondje warmgereden voor de Klimclassic, ook nog even Kaas en Gripper gedag gezegd op de camping.
https://www.strava.com/activities/303987626
'Warmrijden' pfffquote:Op woensdag 13 mei 2015 23:23 schreef ddx het volgende:
Vanavond lekker rondje warmgereden voor de Klimclassic, ook nog even Kaas en Gripper gedag gezegd op de camping.
https://www.strava.com/activities/303987626
Haha bij WSV Emmen is ook zo'n gast met een Koga Kimera die soms aan de start verschijnt. Altijd een bandana onder de helm. Ik krijg gewoon altijd rillingen als ik dat ziequote:Op donderdag 14 mei 2015 11:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vanochtend ff een toertochtje hier in de buurt gefietst. Mensen, mensen wat een genot
Kort-kort ook al het is zo'n 10 graden
Ongeschoren poten
Spacertorens
Bandanas
Helmen die zo oud zijn dat ze door kunnen gaan als aerohelm
Helm achter op het hoofd
Stuurpennen die recht omhoog staan![]()
Zadeltassen met een kubieke meter inhoud
Rabobank shirts uit de tijd van Steven de Jongh![]()
Bierbuik op de stang en knieën naar buiten
Kortom, ik heb genoten
Dat las ik op de internets toen ik ging uitzoeken waarom mensen in godsnaam met zo'n ding rondrijden. Wat er dan precies praktisch aan is weet ik niet, zo ver ging mijn onderzoek niet.quote:
Voor een kale knikker, ja. Heb ik geheel geen last van, dus geen bandana. Hooguit als veredeld sjaaltje wanneer erg koud. Maar Pantani met bandana was wel een baas!quote:
Geniet ervan. Ik heb vandaag en morgen vrij (weekend ook) en hoef pas vrijdag avond weer te rijden (koers). Ook wel eens lekker, maar voelt wel wat gek, vrij en niet fietsenquote:Op donderdag 14 mei 2015 11:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor een kale knikker, ja. Heb ik geheel geen last van, dus geen bandana. Hooguit als veredeld sjaaltje wanneer erg koud. Maar Pantani met bandana was wel een baas!
- en nu weg, goed temeratuurtje dus kilometers maken en de chineesjes langs de Vecht ontwijken.
Te hard? Ja voor mij was het te hard ja. Ik reed op binnenbad + grootste krans achter met een cadans van 75 ofzo. Langzamer kon nietquote:
Je traint redelijk rustig toch normaal? Misschien af en toe een training wat meer afzien? Ben geen fysioloog ofzo, maar diep gaan kan je leren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:23 schreef Levitas het volgende:
[..]
Te hard? Ja voor mij was het te hard ja. Ik reed op binnenbad + grootste krans achter met een cadans van 75 ofzo. Langzamer kon niet
Yep, moet meer gaan intervallen wat meer ritten op tempo gaan doen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je traint redelijk rustig toch normaal? Misschien af en toe een training wat meer afzien? Ben geen fysioloog ofzo, maar diep gaan kan je leren.
wat was je ligste verzetje ?quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:51 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yep, moet meer gaan intervallen wat meer ritten op tempo gaan doen.
Aardig door de mand gevallen vandaag. Bah.
Goede manier om er aan te ruiken toch? Liever zo dan in een leuke tocht met een groep. Die vorm kan je nu aan werken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:51 schreef Levitas het volgende:
[..]
34 voor, 32 achterquote:Op donderdag 14 mei 2015 14:52 schreef dop het volgende:
[..]
wat was je ligste verzetje ?
misschien heb je je daar wat op verkeken
True. Nu ik op Strava kijk, denk ik ook wel dat ik gewoon te hard die eerste paar klimmetjes op ben gereden. Bronckweg, Bemelerberg en de Loorberg met een HR tegen de 175 en 180 gereden. Met mijn conditie is dat gewoon teveel van het goede geweest om ook kort en stijl omhoog te rijden..quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goede manier om er aan te ruiken toch? Liever zo dan in een leuke tocht met een groep. Die vorm kan je nu aan werken.
Dat is het 'm. Ik ben totaal niet gewend om zo`n inspanning te leveren/ in die HR zone te rijden. Komende weken doordeweeks lekker wat D2 trainingen en intervallen doen, 's weekends gewoon nog D1. Dan gaan we het over een tijdje gewoon nog een keer proberen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 16:10 schreef Fretwork het volgende:
Aan te weinig training ligt het niet bij je. Gewoon doorgaan met lekker fietsen en je trainingen wat afwisselen.
Zo is dat, gewoon doorgaanquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:16 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat is het 'm. Ik ben totaal niet gewend om zo`n inspanning te leveren/ in die HR zone te rijden. Komende weken doordeweeks lekker wat D2 trainingen en intervallen doen, 's weekends gewoon nog D1. Dan gaan we het over een tijdje gewoon nog een keer proberen.
Als iemand voorbeelden heeft van wat mooie trainingen, alle hulp is welkom (mag ook via DM, om niet het hele topic te vervuilen)
Was inderdaad genietenquote:Op donderdag 14 mei 2015 11:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vanochtend ff een toertochtje hier in de buurt gefietst. Mensen, mensen wat een genot
Kort-kort ook al het is zo'n 10 graden
Ongeschoren poten
Spacertorens
Bandanas
Helmen die zo oud zijn dat ze door kunnen gaan als aerohelm
Helm achter op het hoofd
Stuurpennen die recht omhoog staan![]()
Zadeltassen met een kubieke meter inhoud
Rabobank shirts uit de tijd van Steven de Jongh![]()
Bierbuik op de stang en knieën naar buiten
Kortom, ik heb genoten
heeft niet aan je verzetje gelegen dan, maar kan inderdaad te hoge inspanning in het begin zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:56 schreef Levitas het volgende:
[..]
34 voor, 32 achter
[..]
True. Nu ik op Strava kijk, denk ik ook wel dat ik gewoon te hard die eerste paar klimmetjes op ben gereden. Bronckweg, Bemelerberg en de Loorberg met een HR tegen de 175 en 180 gereden. Met mijn conditie is dat gewoon teveel van het goede geweest om ook kort en stijl omhoog te rijden..
Echt klimmen is het niet, het is bergop sprinten, en daar hebben heel veel mensen moeite mee. Niets om je voor te schamen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:56 schreef Levitas het volgende:
[..]
34 voor, 32 achter
[..]
True. Nu ik op Strava kijk, denk ik ook wel dat ik gewoon te hard die eerste paar klimmetjes op ben gereden. Bronckweg, Bemelerberg en de Loorberg met een HR tegen de 175 en 180 gereden. Met mijn conditie is dat gewoon teveel van het goede geweest om ook kort en stijl omhoog te rijden..
Kanoquote:Op donderdag 14 mei 2015 17:22 schreef Patroon het volgende:
Kano heeft Marcod eraf gereden op de redoute zei die
Oksel al een opmerking gemaakt?quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:03 schreef kanovinnie het volgende:
We waren allebei traag
Gr gr vanuit wok de korte rok
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier gaat iets niet goed
Edit: even in een spoiler gegooid. Sommigen kunnen er niet tegen.
[ Bericht 39% gewijzigd door WEST op 14-05-2015 21:19:22 ]
Dat dacht ik ook gelijk ja. Je hoeft geen dokter te zijn om tot de conclusie te komen dat daar iets niet goed zit...quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaat iets niet goed
Mag achter een spoiler...quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaat iets niet goed
Schijnt weer eens een debiel met een camera te zijn geweestquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook gelijk ja. Je hoeft geen dokter te zijn om tot de conclusie te komen dat daar iets niet goed zit...
Weer naar limburg gegaan?quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:52 schreef muzas het volgende:
Wateen
dag
![]()
'tis dat mn benen écht niet meer wilde, maar ik zat HEERLIJK op mn fietsie.
Ga binnenkort denk ik eens dat kopje opfietsen. Kijken of omhoog fietsen iets voor mij is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:57 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, blijft geen feest. Rondje hier in de buurt gedaan. Is ook mooi.
Kopje is vooral 'leuk' door het gestuiter.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:05 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ga binnenkort denk ik eens dat kopje opfietsen. Kijken of omhoog fietsen iets voor mij is.
Door het wegdek? Want dat vind ik wel mooi altijd als het net een beetje kut is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Kopje is vooral 'leuk' door het gestuiter.
Ja klinkertjes. Maar stel je niet te veel voor hoor... 3 keer zuchten en je bent boven. Je kan er wel leuk achtjes draaien, en t ding es van alle kanten opfietsen. En door dat wijkje fietsen is ook leuk. Mooie huisjes.quote:Op donderdag 14 mei 2015 19:09 schreef ratatat het volgende:
[..]
Door het wegdek? Want dat vind ik wel mooi altijd als het net een beetje kut is.
Doet gewoon een Titi daar, niks van aantrekkenquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:52 schreef ratatat het volgende:
Ziet er maar stijl uit zeg. Die gast in het rood lijkt ook wel redelijk geparkeerd te staan. Hoeveel procent was het daar?
Jaja jongens, zo leren jullie nog is wat.quote:Al langer is bekend dat bij wielrenners impotentie - tegenwoordig 'erectiele dysfunctie' gedoopt of erectiestoornissen meer voorkomen. Daar is een logische verklaring voor. Door de druk van het zadel komt de doorbloeding van de penis letterlijk in de knel, vooral als dat zadel te hard is, te smal of slecht afgesteld. Fietsers herkennen dit als een 'dood gevoel' in de edele delen, en dat is ongezond.
Dat wisten we al, maar zolang je vriendin er niet over klaagt blijf ik fietsen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Jaja jongens, zo leren jullie nog is wat.
Gr. Gr.
Hi ha ho.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat wisten we al, maar zolang je vriendin er niet over klaagt blijf ik fietsen.
Gr. Gr.
Goed zadel op maat kopen dan heb je nergens last van. Zelfs niet met een standaard Fok! formaat in je broek. Oh en natuurlijk ook een broek met een fatsoenlijke padding er in.quote:Op donderdag 14 mei 2015 21:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gr. Gr.
Laten we het bij "ho" houdenquote:
Daarom bij voorbaat hele zaakje laten verwijderen. Zeker gezien ik eerst een fok! formaat had scheelt dat al gauw 5 kg, toch weer mooi meegenomenquote:Op donderdag 14 mei 2015 21:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gr. Gr.
Heerlijk! M'n vriendin heeft de 200 volgemaakt vandaag! Ik moest nog werken en ben eerder afgedraaid. Ze zag je nog fietsen, ze hoorde alleen maar een zoef-geluid zei zequote:Op donderdag 14 mei 2015 17:21 schreef Yankee het volgende:
[..]
Was inderdaad genietenen toch weer 180km weggetrapt
Jij houdt heul niet van stuiterenquote:Op donderdag 14 mei 2015 19:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Kopje is vooral 'leuk' door het gestuiter.
Dan ben je toch juist goed uitgerust?quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:10 schreef MarcoD het volgende:
Niet mijn dag vandaag, laatste tijd niet goed kunnen trainen dus de vorm is er even een beetje uit.
Had het vrij zwaar dus..
Zoals het hoorquote:Op donderdag 14 mei 2015 22:40 schreef Patroon het volgende:
Haha de ploegleidert weer het terras op. Wat een baas!
Chill! Misschien ff op Marktplaats of een gevonden/gezocht Facebook-pagina van die plek kijken?quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:43 schreef Andyy het volgende:
Vandaag een garmin gevonden op het fietspad. Is een navigeer ding, kan alleen niks persoonlijks vinden erop :/
Ook niet als bericht als je hem opstart? Kan je ook vinden in /Garmin/startup.txtquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:43 schreef Andyy het volgende:
Vandaag een garmin gevonden op het fietspad. Is een navigeer ding, kan alleen niks persoonlijks vinden erop :/
Dat is helemaal een mooie afstandquote:Op donderdag 14 mei 2015 21:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heerlijk! M'n vriendin heeft de 200 volgemaakt vandaag! Ik moest nog werken en ben eerder afgedraaid. Ze zag je nog fietsen, ze hoorde alleen maar een zoef-geluid zei ze
Late reactie, maar het is alsof ik mezelf van 2 jaar geleden teruglees (en nog ben ik geen ster naar boven, maar het lukt);quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:51 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yankee volgens mij en dit is toen ook al besprokenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:45 schreef Wombcat het volgende:
Zijn er Marmottegangers in deze reeks?
De tunnel langs het stuwmeer in de afdaling van de Lauteret is gedeeltelijk ingestort. Die is onbruikbaar tot midden juli. De Marmotte kan dus niet over het traditionele parkoers. Er wordt gezocht naar een nieuwe route.
Sorry hoor, voor mij was het nieuw.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Yankee volgens mij en dit is toen ook al besproken
Haha, dus er is nog hoop! Toch fijn om te lezen dat jij 2 jaar geleden ook nog zoals ik was en nu toch wel aanzienlijke stappen hebt gemaaktquote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:17 schreef muzas het volgende:
[..]
Late reactie, maar het is alsof ik mezelf van 2 jaar geleden teruglees (en nog ben ik geen ster naar boven, maar het lukt);
Wat mij het beste hielp, zonder al te moeilijk doen met schema's/bloktraining/#weetikveel, was 'naar boven fietsen'.... Gewoon blijven doen... Al is het op de heuvelrug, of zelfs achtjes draaien op 't kopje ofzo... En gaan staan helpt mij enorm... Dus op steile stukken, zoals in die gulperberg, tand zwaarder en uit het zadel. cadans rond de 55 ofzo en maar dansen. Wel ff terugschakelen als je weer gaat zittenIs verreweg niet de meest efficiënte manier van klimmen, maar voor mij werkt het.
Veder op een winderige dag boven op een dijk met een lagere cadans (80-85) ergens hoog in D2 tegen de wind in stoempen vind ik ook een goede heuvelsimulator2015. Kan je ook nog eens afwisselend doen, 20 minuten stoempen en 5 minuutjes rustig oid.
Allemaal ongefundeerd, maar mij heeft het geholpen.
Ja dat is ook ff oefenen denk ik... voor ik weer ga zitten geef ik ff 2 slagen extra gas zeg maar, zodat ik ff de spanning van de ketting kan halen daarna en snel terugschakelen. En ik schuif de fiets onder m'n kont ipv gaan zitten zeg maar. Dat in een halve seconde oid... Voorkomt dat 'dode moment' waardoor je alles weer op gang moet trekken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:00 schreef Levitas het volgende:
terug lichter schakelen als ik weer ging zitten zorgde er een beetje voor dat ik uit m'n ritme kwam en daardoor leek ik teveel energie te verliezen ofzo
Ben nog niet zo lang aan het fietsen als Muzas maar begon eigenlijk met in duurtrainingen zo hard mogelijk viaducten op te gaan. Daarna op wat slechtere stukken weg (klinkers etc) tandje bijschakelen en even wat inspannen. En nu ook ritjes waarbij verschillende blokken de hoofdtoon voeren.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:00 schreef Levitas het volgende:
[..]
Haha, dus er is nog hoop! Toch fijn om te lezen dat jij 2 jaar geleden ook nog zoals ik was en nu toch wel aanzienlijke stappen hebt gemaakt
Echte schema's hoeft van mij ook niet per sé hoor, maar vind het ook zeker geen probleem om wat bloktrainingen o.i.d te doen, hou eigenlijk wel van wat structuur. Ik train gewoon veel te weinig rond of over het omslagpunt - Eigenlijk alleen maar duurvermogen. Ga gewoon wat meer tegen omslagpunt rijden door bijv. 3x10 of 2x20 min 5 slagen onder omslagpunt te doen. Of 5 min net onder omslagpunt + 3 min net over omslagpunt, etc.
Die tips van jou kan ik daar zeker ook wel bij gebruiken!
Ik snap dat altijd op lage hartslag trainen ook niet zo goed bij 'toerders'. Als je 2 a 3 keer in de week fietst wordt je volgens mij vooral sterker door jezelf af en toe lekker pijn te doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:09 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ben nog niet zo lang aan het fietsen als Muzas maar begon eigenlijk met in duurtrainingen zo hard mogelijk viaducten op te gaan. Daarna op wat slechtere stukken weg (klinkers etc) tandje bijschakelen en even wat inspannen. En nu ook ritjes waarbij verschillende blokken de hoofdtoon voeren.
ben ik met je eens...ik heb het dan vooral over toerder die <100 km rijden.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:38 schreef muzas het volgende:
Nou ben ik fulltime toerder, maar die lange trainingen op lage hartslag hebben me wel zeker geholpen. Mijn 'snelle' fietsvriendjes zijn idd van het #tellerbovende30houden. Die zijn idd sneller dan ik. De eerste 2 uur...![]()
Volgens mij zit het m meer in de afwisseling.
het bier, de worst, en het Terras trok harder dan het fietsen, denk ik.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:11 schreef Questular het volgende:
Waarom heeft meneer Kaas de classic niet uitgereden?
Helemaal naar de getver thuiskomen is ook weleens leuks, lekker aan de smerige herstelshakes.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:43 schreef ratatat het volgende:
Denk dat toerders er toch best veel aan hebben om op hartslag te fietsen. Niet dat je per se een strak schema moet volgen maar het is wel handig om te weten hoe die schemas in elkaar zitten en wat je hartslagzones zijn. Zo krijg je een beter idee waar je mee bezig bent en is het makkelijker progressie te maken.
Tot zo'n 9 maanden geleden gebruikte ik ook m'n hartslagmeter, maar dan vooral als in 'hartslag onder de 165 en ik zit goed'. Kwam altijd helemaal naar de getver thuis en veel langer dan 2 uur hield ik het niet vol. Nu wat meer bewust van hartslagzones en trainingsschemas tijdens het fietsen en dankzij de duurritten is m'n efficiëntie echt keihard omhoog gegaan. En als ik dan wat intensiever ga doen tussendoor weet ik iig hoelang en hoevaak je bepaalde intensiteiten kan doen waardoor ik niet meer de rest van de dag kreupel loop.
edit:![]()
Nope, is echt een puur navigeer ding volgens mij (Dakota 20). Heb ook geen adres of tracks kunnen vinden die op een thuisadres kunnen duidenquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:49 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ook niet als bericht als je hem opstart? Kan je ook vinden in /Garmin/startup.txt
Anders kan je via activities wel achterhalen waar hij/zij ongeveer woont.
Gewoon een beetje met een club in de buurt tijden en leren af te zien.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:56 schreef Levitas het volgende:
Iemand hier bekend met de 13 heuvelentocht in/rondom Nijmegen? Is dat iets?
Vertelde een neef van me hoe ik steeds geparkeerd kwam te staan in Limburg, gaf hij me de tip om eens een route van de 13 heuvelentocht te rijden om daar een keer te trainen.
Hey halloquote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:52 schreef jaykop het volgende:
Hallo allemaal!
Een jaar geleden ben ik ook begonnen met wielrennen, in het begin nog even puur als recreatie (paar ritjes in de week), maar op termijn wil ik het wel iets serieuzer nemen.
Ik had nu alleen een vraagje: Hoe maken jullie de ketting schoon en wat is de beste manier hiervoor?
Alvast bedankt!
Ik gebruik zo'n machientje daarvoor. Schijnt niet helemaal optimaal te zijn maar werkt goed genoeg voor mij.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:52 schreef jaykop het volgende:
Hallo allemaal!
Een jaar geleden ben ik ook begonnen met wielrennen, in het begin nog even puur als recreatie (paar ritjes in de week), maar op termijn wil ik het wel iets serieuzer nemen.
Ik had nu alleen een vraagje: Hoe maken jullie de ketting schoon en wat is de beste manier hiervoor?
Alvast bedankt!
Wat voor ontvetter?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:01 schreef Bismarck het volgende:
Ook als recreant moet je af en toe de ketting schoonmaken. Ik gebruik eerst een ontvetter. Vervolgens afnemen met een doek. Cassette en derailleurwieltjes doe ik met een borsteltje. Vervolgens de ketting weer invetten. Niet teveel vet gebruiken. Er zijn thans tientallen merken smeersel op de markt. Ik zweer niet bij een merk, maar heb meestal Cyclon of Finish Line producten in huis. Werkt prima.
Haha dankje! Ik vroeg me meer af wat voor middel je ervoor gebruikt, dus welke ontvetter enzo. En iemand ervaring met WD40?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hey halloWelkom goededag.
Ketting maak ik schoon met een oud tshirt.
Gr. Gr.
Met een doek neem ik 'm af. Als t droog is wax ik de ketting om de 3/4 ritten, in de winter wat eerder. Ontvet alleen als ik iets vernieuw van de aandrijflijn. Ik zweer bij squirt lube en zie mezelf ook niet snel overstappen op wat nieuws. Begin niet aan een "machine", haalt alles wax/ vet juist weg tussen de rollertjes en dat is nou net wat je niet moet hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:52 schreef jaykop het volgende:
Hallo allemaal!
Alvast bedankt!
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:58 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik gebruik zo'n machientje daarvoor. Schijnt niet helemaal optimaal te zijn maar werkt goed genoeg voor mij.
Zo maar eens richting kopje gaan kijken of dat wat is.
Bedanktquote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:01 schreef Bismarck het volgende:
Ook als recreant moet je af en toe de ketting schoonmaken. Ik gebruik eerst een ontvetter. Vervolgens afnemen met een doek. Cassette en derailleurwieltjes doe ik met een borsteltje. Vervolgens de ketting weer invetten. Niet teveel vet gebruiken. Er zijn thans tientallen merken smeersel op de markt. Ik zweer niet bij een merk, maar heb meestal Cyclon of Finish Line producten in huis. Werkt prima.
Oke mooi! Dan ga ik die morgen maar eens halen. Bedankt!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:16 schreef poiuytr het volgende:
Onvetter (als ik het al gebruik) remmenreiniger van de action kost nog geen euro.
WD40 uit de buurt van je ketting houdenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:14 schreef jaykop het volgende:
[..]
Haha dankje! Ik vroeg me meer af wat voor middel je ervoor gebruikt, dus welke ontvetter enzo. En iemand ervaring met WD40?
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld hequote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
WD40 uit de buurt van je ketting houden
Haha wat een mafkees, WD40 spuiten op je remmen...als je iets niet wil dan is het wel vet op je remblokjes/velgen. Het heeft gewoon geen enkele functie om daar vet op te doen. WD40 is trouwens veel te dun en loopt zo je ketting uit.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:56 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld he
Dat heb ik ook altijd ja.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:38 schreef Patroon het volgende:
Bah, altijd zo'n fase paar uur voor de wedstrijd dat ik helemaal geen zin heb. Zodra ik dan op de fiets zit is het weg...
Ik laat het door Gripper, zijn borstel en swaffeldoekje doen. Gaat perfect!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:52 schreef jaykop het volgende:
Hallo allemaal!
Alvast bedankt!
Ja raar he.. Het is meer het geen zin hebben in weer zo afzien ofzo..quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd ja.
Laatst met een collega erover gehad die aan hardloopwedstrijden doet, en zij heeft precies hetzelfde
Ik heb dat zelfs als ik naar (house/ hardstyle) feesten ga. Hele maanden zit je je erop te verheugen, maar op de dag zelf heb je t gevoel dat je er geen zin in hebt, terwijl het geweldig is als je er eenmaal bent.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd ja.
Laatst met een collega erover gehad die aan hardloopwedstrijden doet, en zij heeft precies hetzelfde
ja na 1 week misschien maar als het 4 weken duurt?quote:Op donderdag 14 mei 2015 22:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan ben je toch juist goed uitgerust?
Gewoon denken aan het moment dat je je kunstje weer voor een groot publiek en een stelletje lekkere drangheksletjes mag vertonen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:38 schreef Patroon het volgende:
Bah, altijd zo'n fase paar uur voor de wedstrijd dat ik helemaal geen zin heb. Zodra ik dan op de fiets zit is het weg...
Het weer bood ook al geen troost. Slechste fietsweer ooit.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:54 schreef MarcoD het volgende:
We zaten allemaal diep in de put omdat jij er niet was...
Ja pff zelden zulk slecht weer meegemaakt en dan zeg ik uit treurigheid maar niets over die omgeving waar we doorheen moesten fietsen…quote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het weer bood ook al geen troost. Slechste fietsweer ooit.
Dat is toch de bedoeling van de drugs?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 17:11 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik heb dat zelfs als ik naar (house/ hardstyle) feesten ga. Hele maanden zit je je erop te verheugen, maar op de dag zelf heb je t gevoel dat je er geen zin in hebt, terwijl het geweldig is als je er eenmaal bent.
Uploaden op Strava en kijken of je met iemand hebt meegereden?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:36 schreef Andyy het volgende:
Oke, weet ongeveer waar degenen wonen die de Garmin zijn verloren, staan alleen zoveel huizen daar dat ik geen idee heb hoe ik de juiste moet vindenGeen namen gevonden oid
Waarom sta jij daar in een string?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:45 schreef Oksel het volgende:
Ik heb gisteren nog 110km in D1 gefietst.
Daarna 110 bier gedronken. Daarna weet ik niets meer, maar had wel deze foto op mijn telefoon.
[ afbeelding ]
Strava kan er niks mee en het is echt een puur navigeer ding (Dakota 20)quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:46 schreef Carb het volgende:
[..]
Uploaden op Strava en kijken of je met iemand hebt meegereden?
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:45 schreef Oksel het volgende:
Daarna 110 bier gedronken. Daarna weet ik niets meer, maar had wel deze foto op mijn telefoon.
[ afbeelding ]
Maw, je had gewoon naar de klimclassic moeten komen!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:01 schreef Patroon het volgende:
Poeh daar werd ik vanavond er ff vieshard afgereden bij de elites. Eerste 10min avg 281w en 305w Normalized Power, dat is blijkbaar nog een maatje te groot
Troost wel dat er meerdere elites bij ons in het groepje zaten..
Als je weet hoe moe ik woensdag avond was en wat voor chilldag ik gisteren had, dan was ik naast Kaasplankje op het terras gaan zitten..quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maw, je had gewoon naar de klimclassic moeten komen!
Het leidt een doodlopende straat in met best wel veel huizen. Ben veel te autistisch om bij allemaal aan te bellenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
Bel bij die huizen aan? Ik heb mijn nummer en mail in het opstartscherm en als bestandje op m'n garmin.
Ja ik zat al te kijken of je bij de eerste 20 zat. Of was het deze wedstrijd niet?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:01 schreef Patroon het volgende:
Poeh daar werd ik vanavond er ff vieshard afgereden bij de elites. Eerste 10min avg 281w en 305w Normalized Power, dat is blijkbaar nog een maatje te groot
Nog een tijd in gedachte?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.climbbybike.co(...)-Feu&MountainID=6912
Deze heb ik voor morgen op de planning. De eenvoudigste kant van de Champ du Feu.
Ja dat was hem. Geen misselijke namen...3 B-profs in top 10quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja ik zat al te kijken of je bij de eerste 20 zat. Of was het deze wedstrijd niet?
[ afbeelding ]
1:15 zou te doen moeten zijn. Maar we zullen het zien.quote:
Die Taeke is anders ook een klasbak zeg! 40 al gepasseerd en rijdend met een amateur licentiequote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja ik zat al te kijken of je bij de eerste 20 zat. Of was het deze wedstrijd niet?
[ afbeelding ]
Ik zou die fiets ook wat geven, op z'n kop een nachtje in de cola zetten. Tenslotte, niet geschoten is altijd mis. En zo'n eckte Duell kan daar wel tegen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:08 schreef muzas het volgende:
dag 2;
Zadelpen nog steeds vast...
Ik ga bier drinken...
't werd whiskyquote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou die fiets ook wat geven, op z'n kop een nachtje in de cola zetten. Tenslotte, niet geschoten is altijd mis. En zo'n eckte Duell kan daar wel tegen.
Hee dit had ik niet verwacht, maar idd wel best heftig startveld.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:01 schreef Patroon het volgende:
omdat ik geen kut zin had om die kuttoertocht met al die kuttourders te fietsen en ook mss wel omdat ik niet het goede verzet had voor die steile kutklimmen die erin zatenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:11 schreef Questular het volgende:
Waarom heeft meneer Kaas de classic niet uitgereden?
Ik ook niet, maar als je zag wat voor vermogen ik in begin moest trappen is het vrij logisch. 25 man geklasseerd en bij DNF jongens die amateur koersen winnen. Gat is groot met echte elite/conti's.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 08:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hee dit had ik niet verwacht, maar idd wel best heftig startveld.
wandel gps heb er zelf ook een voor op vakantie.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nope, is echt een puur navigeer ding volgens mij (Dakota 20). Heb ook geen adres of tracks kunnen vinden die op een thuisadres kunnen duiden
Mooie ervaring toch? #wordjenietslechtervanquote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als je zag wat voor vermogen ik in begin moest trappen is het vrij logisch. 25 man geklasseerd en bij DNF jongens die amateur koersen winnen. Gat is groot met echte elite/conti's.
als je levensduur van ketting en tandwielen belangrijk vind dan is wd40 niet het juiste smeermiddel.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:56 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld he
Zeker, niets mis mee..quote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mooie ervaring toch? #wordjenietslechtervan
Simon zegt dit al 5 jaar zo te doen na elke rit en voor hem werkt het blijkbaar, maar wellicht vernieuwt hij ook 3 keer per jaar zijn cassette en ketting.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:40 schreef dop het volgende:
[..]
als je levensduur van ketting en tandwielen belangrijk vind dan is wd40 niet het juiste smeermiddel.
te lage viscositeit om een constante smeerfilm tussen de schakels en intakt te houden.
het smeert wel maar je ketting slijt sneller.
overigens is wd40 een merk en verkopen ze tegenwoordig ook een appart middel dat wel geschikt is voor je ketting.
en dat zegt al genoeg over hoe geschikt de water verdrijvende spray dan zou zijn.
hij doet zijn best maar , maar ik ga er voorlopig van uit dat ze het bij wd40 beter weten dan Simonquote:Op zaterdag 16 mei 2015 11:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Simon zegt dit al 5 jaar zo te doen na elke rit en voor hem werkt het blijkbaar, maar wellicht vernieuwt hij ook 3 keer per jaar zijn cassette en ketting.
Ik ben zelf sowieso te lui om dit schoonmaken na elke rit te doen, dus voor mij gewoon conventionele smeermiddelen. Al heb ik nu wel een flesje Boeshield T-9 staan om dat binnenkort eens te gaan proberen.
Hoe schoon te maken? Als ontvetter voordat je hem met kettingolie insmeert?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 12:22 schreef Oksel het volgende:
Ik gebruik WD40 om 'm schoon te maken.
Dan een mooie dunne olie er lekker dik op. Even in laten trekken. En weer lekker schoonpoetsen met een lap.
Ja. Omdat het een hele dunne olie is, lost het de dikkere olie mooi op ofzo. Maar niet zo agressief als remmenreiniger.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 12:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoe schoon te maken? Als ontvetter voordat je hem met kettingolie insmeert?
Rond is ook een vorm.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:12 schreef Andyy het volgende:
Maar ondanks dat jullie het vast niet willen geloven is m'n vorm stukken beter dan bij de meet.
Ik heb bij dat kerkhof ooit eel eens gedacht van leg mij hier maar neer. In Pepinster is er ook zo'n lekkertje wanneer je van Banneux links -rechts die Rue de Jonckay op moest. Koud van die lange afdaling en dan die muur omhoog. Heerlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 13:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij de Rue de Tesny ben ik altijd blij dat ik een stuurtas op m'n fiets heb. Hoef ik wat minder voorover te leunen om te voorkomen dat m'n voorwiel van de grond komt
Yep, fiets in de tacx, ANT+ dongle in je computer en je kunt fietsen in een virtuele omgeving, met andere Zwitft renners die op dat moment aan het fietsen zijn. Kan me voorstellen dat het in de winter best wel een leuke toevoeging kan zijnquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
Sowieso ideaal voor de echte fokker, lekker nooit meer je zolderkamer hoeven te verlatenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:53 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yep, fiets in de tacx, ANT+ dongle in je computer en je kunt fietsen in een virtuele omgeving, met andere Zwitft renners die op dat moment aan het fietsen zijn. Kan me voorstellen dat het in de winter best wel een leuke toevoeging kan zijn
Nah, volgende keer kom ik wel mee op het terras zittenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 09:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
omdat ik geen kut zin had om die kuttoertocht met al die kuttourders te fietsen en ook mss wel omdat ik niet het goede verzet had voor die steile kutklimmen die erin zaten
Gios kopen?
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:58 schreef MarcoD het volgende:
Leuk ding die Tesny, een triple had leuk geweest daar..Welk terras?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die ik ter plekken maak van de omgevallen renners!quote:
Je moet je niet zoveel wijs laten maken door die verkoper. Verder gewoon meer in d1 fietsen om beter te worden in vet verbranden.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:39 schreef nickhguitar het volgende:
2 weken geleden voor het eerst een hongerklop meegemaakt tijdens een rit. Als het even kan wil ik dat liever vermijdenNu ben ik dus naar een winkel geweest gericht op sportvoeding en heb daar een soort startpakket meegekregen, alles even goed doorgenomen en wat dingen getest. Uiteraard werkt het gewoon prima, het probleem is het alleen dat het voor mij als toerder best een dure bedoening wordt op deze manier
Mijn vraag is dan ook: Wat hebben jullie voor de langere ritten mee? Ik had nu mijn water vermengd met een soort sportdrankpoeder, ik had een energiereep mee en ik had zo'n gelletje mee. Die man zei dat zo'n gelletje gelijk stond aan 6 bananen.
Kortom: Wat is (naast specifieke sportvoeding) de meest energierijke/ruimtebesparende voeding? En is het nog verstandig om het water te vermengen met iets? Siroop hoorde ik iemand zeggen, maar daar zit niet zo gek veel in lijkt me toch?
Voor het betere harkwerk beveel ik de Mortirolo aan, vooral als je 'm tijdens de Granfondo Giordana doet (voorheen de GF Marco Pantani). Dan mag je daarna nog verder harken op een colletje van 6 km aan 10% waar ik de naam ff van kwijt ben.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb nog nooit zo geharkt als op de Tesnyik was die dag niet fit en zat aan de paracetamol
![]()
Heb ik die ook es gereden?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:02 schreef Tommeke het volgende:
Voie des Chars is ook zo'n klotending. Wat dat betreft vind ik de Redoute altijd prima te doen en zelfs leuk
Het is toch ook geen onzin wat die beste man verkoopt. Het is gewoon goed spul, het probleem is alleen dat het als geheel pakket wat duur wordt. Bananen zijn ook heel voedzaam, dus dat is altijd goed. Vandaar ook mijn vraag voor tips m.b.t. andere voeding voor onderweg/iets om het water mee te vermengenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:45 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je moet je niet zoveel wijs laten maken door die verkoper. Verder gewoon meer in d1 fietsen om beter te worden in vet verbranden.
Heb de 160 gedaan vandaag, wat een kutweer. En ook lek geredenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:09 schreef Gripper het volgende:
Tecklenburg was een vies rondje zeg. Hele dag miezerweer. Na een superkort nachtje (gisteravond een bruiloft; dus slapen van 2 tot 6 ) pikte ik critic en kano op in zeist.
Onderweg al wat regen, en eigenlijk hebben we de hele verdere dag wel min of meer in de regen gereden. Critic ging voor de 100 km, kano en ik beiden voor de 160 maar besloten al snel dat 130 vandaag ook wel best was.
Ik reed helaas 2x lek, en had daarna niks meer bij me. Ben dus al snel omgekeerd, en terug naar de start met slechts 85 km op de teller: zonde want ik had echt goeie benen vandaag!
Nu weer terug naar huis. Morgen fietsen poetsen... Die zien d'r uit zeg.
Wat voor afstanden fiets je dan?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:55 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het is toch ook geen onzin wat die beste man verkoopt. Het is gewoon goed spul, het probleem is alleen dat het als geheel pakket wat duur wordt. Bananen zijn ook heel voedzaam, dus dat is altijd goed. Vandaar ook mijn vraag voor tips m.b.t. andere voeding voor onderweg/iets om het water mee te vermengen
Wat ik eet en drink is nogal afhankelijk van hetgeen ik aan het doen ben. Tijdens een cyclo gebruik ik voornamelijk gelletjes en energierepen etc, maar die gebruik ik verder bijna nooit.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:55 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Het is toch ook geen onzin wat die beste man verkoopt. Het is gewoon goed spul, het probleem is alleen dat het als geheel pakket wat duur wordt. Bananen zijn ook heel voedzaam, dus dat is altijd goed. Vandaar ook mijn vraag voor tips m.b.t. andere voeding voor onderweg/iets om het water mee te vermengen
Ach, zolang je nog geen zwarte sneeuw gezien hebt, valt het allemaal wel mee. Niet teveel wijs laten maken door verkopers en advertenties voor sportvoeding. Zolang je minder dan 5 uur op de fiets zit kan het allemaal redelijk simpel. Een gelletje mee kan nooit kwaad maar voor al die dure repen kun je ook gewoonquote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:39 schreef nickhguitar het volgende:
2 weken geleden voor het eerst een hongerklop meegemaakt tijdens een rit. Als het even kan wil ik dat liever vermijdenNu ben ik dus naar een winkel geweest gericht op sportvoeding en heb daar een soort startpakket meegekregen, alles even goed doorgenomen en wat dingen getest. Uiteraard werkt het gewoon prima, het probleem is het alleen dat het voor mij als toerder best een dure bedoening wordt op deze manier
Mijn vraag is dan ook: Wat hebben jullie voor de langere ritten mee? Ik had nu mijn water vermengd met een soort sportdrankpoeder, ik had een energiereep mee en ik had zo'n gelletje mee. Die man zei dat zo'n gelletje gelijk stond aan 6 bananen.
Kortom: Wat is (naast specifieke sportvoeding) de meest energierijke/ruimtebesparende voeding? En is het nog verstandig om het water te vermengen met iets? Siroop hoorde ik iemand zeggen, maar daar zit niet zo gek veel in lijkt me toch?
30km wsquote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:02 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Wat voor afstanden fiets je dan?
Als de verkoper stelt dat een gelletje gelijk staat aan 6 bananen zit hij wel degelijk onzin uit te kramen. Verder denk ik dat als je ritten < 100km zijn speciale voeding niet echt nodig is. Misschien wel specifieke sportdrank.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:55 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
ik geloof je andy met de meet was je wat ziekjes had je vooraf al gezegd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 14:12 schreef Andyy het volgende:
Maar ondanks dat jullie het vast niet willen geloven is m'n vorm stukken beter dan bij de meet.
Gedroogd fruit, snelle jelle, krentenbollen, stoppen voor pannenkoeken.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:39 schreef nickhguitar het volgende:
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:15 schreef dop het volgende:
[..]
ik geloof je andy met de meet was je wat ziekjes had je vooraf al gezegd.
en boven al jij was er bij dat kunnen heel veel bange poeperts hier niet zeggen.
graan koekjes met of zonder chocolade. aanmaak limonade is ook dikke prima,quote:Op zaterdag 16 mei 2015 15:39 schreef nickhguitar het volgende:
Meestal 80 tot 100 km. Maar wat voor jou misschien 150/200 is is voor mij gevoelsmatig 80/100 aangezien ik nog niet zoveel heb gereden héquote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:02 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Wat voor afstanden fiets je dan?
Oké en een cyclo is dan een koers? Jij zit dus bij een wedstrijdvereniging? Ik zit zelf bij een toerverenigingquote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat ik eet en drink is nogal afhankelijk van hetgeen ik aan het doen ben. Tijdens een cyclo gebruik ik voornamelijk gelletjes en energierepen etc, maar die gebruik ik verder bijna nooit.
Meestal een banaan, ah fruitreep, snelle Jelle oid. In de bidons water en poeder voor sportdrank met water. Ik gebruik nu sportdrank van boom oid met ice tea smaak die vind ik goed te doen. Die hele zoete meuk wil ik niet.
Zwarte sneeuwquote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach, zolang je nog geen zwarte sneeuw gezien hebt, valt het allemaal wel mee. Niet teveel wijs laten maken door verkopers en advertenties voor sportvoeding. Zolang je minder dan 5 uur op de fiets zit kan het allemaal redelijk simpel. Een gelletje mee kan nooit kwaad maar voor al die dure repen kun je ook gewoon
Snelle Jelle's of krentebollen meenemen hoor. En tijdig je zouten aanvullen dan komt het allemaal wel goed. Verder niet teveel over nadenken.
Hm dat zei hij toch echt inderdaad.. Ik rijd met de groep vaak 80 tot 100 km. Dan rijd je mee in een tempo en kun je in principe niet harder of zachter. Als ik alleen rijd rijd ik vaak 40/50 km, maar dan wordt het inderdaad een soort tijdrit, dan wil ik die afstand z.s.m. afleggen inderdaad. Wat doe jij anders dan ?:Pquote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:09 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als de verkoper stelt dat een gelletje gelijk staat aan 6 bananen zit hij wel degelijk onzin uit te kramen. Verder denk ik dat als je ritten < 100km zijn speciale voeding niet echt nodig is. Misschien wel specifieke sportdrank.
Het is probleem zit hem denk ik meer in wat ik zelf ook eerst altijd deed: jezelf in 2 uur het snot voor de ogen fietsen. Dan kan je nog zoveel gelletjes naar binnen werken, hongerklop ga je dan niet voorkomen.
Stoppen kan niet altijdquote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gedroogd fruit, snelle jelle, krentenbollen, stoppen voor pannenkoeken.
Ik rijd inderdaad toch niet heel ver. Maar limonade zit toch niet zoveel in? Lijkt me zo'n sportdrankje (mengen wat water) toch beter?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:27 schreef dop het volgende:
[..]
graan koekjes met of zonder chocolade. aanmaak limonade is ook dikke prima,
pakje dextro druivensuiker.
als je niet heel veel training en kilometers in de week hebt kun je gemakkelijk vooraf en achteraf voldoende echt gezonde voeding bij eten.
Alleen maar een ambulance zien staan in een afdaling.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 17:58 schreef Z het volgende:
Ik heb ook de Tecklerbahn Rundfahrt gedaan, ook voor de 130 gekozen vanwege het weer. Ik had na twee(!) km een schroef in m'n band, door de velglint, maar even teruggefietst naar de technische post voor reparatie. Wat een rot weer, was in korte broek maar niet echt koud gehad. Ben goed alle heuvels overgekomen het was mn eerste tocht met heuvel. Hebben jullie dat treinongeluk nog gezien? Was net gebeurd toen ik er langs reed, bizar.
sport drank is wel iets meer uitgebalanceerd, maar suikers zijn suikers.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:02 schreef nickhguitar het volgende:
Ik rijd inderdaad toch niet heel ver. Maar limonade zit toch niet zoveel in? Lijkt me zo'n sportdrankje (mengen wat water) toch beter?
extra tijd om te fokkenquote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:22 schreef kanovinnie het volgende:
Oja en ik ben een domme lul dus zag de intercity aan me voorbijrijden en was net te laat voor de sprinter.
19:39 gaat de volgende
Ja dat moet dan maar.quote:
Ik denk dat op dit soort tochten de helft zonder rijd.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 12:47 schreef Wombcat het volgende:
Ik denk dat er maar weinig mensen zonder hartslag fietsen
Sommige wielrenners fietsen idd als zombies.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dat op dit soort tochten de helft zonder rijd.
Dus het was niet eens je eigen kamer die. je daar volledig bevlekt had. Deed ik vroegah toch wat netter door daar de gordijnen voor te gebruiken.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:21 schreef kanovinnie het volgende:
nadat ik al een avondje op hun zolderkamer had gebivakkeerd
Topweekend
Ik vond de leer van hartslagen zo spannend dat de druk er even vanaf moest ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dus het was niet eens je eigen kamer die. je daar volledig bevlekt had. Deed ik vroegah toch wat netter door daar de gordijnen voor te gebruiken.
Die had critic niet. Verbeterpuntjes zijn er altijd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:20 schreef Patroon het volgende:
Hartslag doet mij al lang niks meer, maar kom niet met informatie over powerbased training, dan hou ik hem niet slap
![]()
Klinkt vies.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor het betere harkwerk beveel ik de Mortirolo aan, vooral als je 'm tijdens de Granfondo Giordana doet (voorheen de GF Marco Pantani). Dan mag je daarna nog verder harken op een colletje van 6 km aan 10% waar ik de naam ff van kwijt ben.
Zal ik je eens wat zeggen, toen ik mijn eerste hartslagmeter had vond ik dat zo interessant dat ik eens een doppie met dat ding om gedaan heb. Moet zeggen dat ik slechts een beetje uit m'n comfortzone kwam. Later nog wel eens bij een ander standje uitgeprobeerd maar het enige meetbare verschil was wanneer ik dat in passieve toestand deed. Sindsdien draag ik dat ding alleen nog tijdens het fietsen, op de weg ja!quote:Op zaterdag 16 mei 2015 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vond de leer van hartslagen zo spannend dat de druk er even vanaf moest ja.
Patroon begrijpt precies wat ik bedoel. Ik ben er nog van ondersteboven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |