Jaquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:52 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat werkgevers vaak willen horen hoe uitzonderlijk ambitieus je bent.
Dus eigenlijk heeft het niet zozeer te maken met waar je goed in bent of niet, maar om de meerwaarde van de dingen die je doet. En op dit moment ben je 1) niet bezig met zoiets en 2) kun je ook niet benoemen wat je dan wel zou moeten doen wat meerwaarde oplevert.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik krijg er een goed gevoel van om dingen waarin ik goed ben te doen. Mijn beste asset is mijn geheugen, daarom haal ik uit dat soort dingen zoveel plezier.
Ik ben nu bijvoorbeeld ook bezig met het schrijven van mijn scriptie, bijna tien uur per dag aan het werk en eigenlijk is het zo goed als voor nergens goed voor.
Ik weet gewoon niet hoe ik mezelf wel echt nuttig zou kunnen maken op een gebied.
Nogsteeds over dat gedoe op dat feest van paar weken geleden van die vriendin...quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:53 schreef yats het volgende:
[..]
Leuk, we proberen beide met onze kop Australië te bereiken dus? Waar ligt het bij jou aan?
Het is toch watquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:45 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik oefen op mezelf. De praktijk moet ik voor aan het werk
Geen idee, vraag het haar zou ik zeggen? In het echt is bijna iedereen anders denk ik, ik ook.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:53 schreef artelligence het volgende:
[..]
Wellicht de reden dat Straw me vreemd genoeg wel leuk vindtDat ik (jaja daar is 'ie) in het echt niet altijd zo ben als op fok?
De wijze cheerleader heeft weer gesproken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:53 schreef Dqod het volgende:
Geen idee of ik middenmoot ben of niet (maatschappelijk gezien of in de ogen van anderen), het boeit me gewoon niet. Ik voel me heel goed over m'n leven en mezelf. Maakt niemand minder in mijn ogen, maar maakt het leven voor mezelf gewoon heel prettig. Geen masquerades meer, gewoon helemaal ik. En alles wat ik nog moet leren komt vanzelf op mijn pad. For now, I'm enjoying the view
True, maar ik weet van mezelf dat ik bepaalde dingen wel kan in dit bedrijf. En ik ben er ook naartoe aan het werken om in ieder geval de basis goed te leren kennen. Tuurlijk zijn er dingen waar je tegenaan gaat lopen, maar ik prijs mezelf in het feit dat ik met heel weinig hulp al heel veel dingen weet uit te vogelen waar ik anders niet eens aan gedacht zou hebben. En dat voelt goedquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:51 schreef Fera het volgende:
[..]
Zelfs omhoog gaan zou ik niet per se hoeven. Tenzij de huidige positie gaat vervelen. Maar als ik gewoon content ben, vind ik het prima.
Ah fijn...Heb je het daar met de mevrouw over gehad? Feestjes kunnen soms flinke schade aanrichten blijkt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:53 schreef Californium het volgende:
[..]
Nogsteeds over dat gedoe op dat feest van paar weken geleden van die vriendin...
En Engel is weer terugquote:
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:53 schreef Fera het volgende:
[..]
Ja, dat is zo.Maar ik ben nooit echt ambitieus geweest. Ik hoef niet meer status, meer verantwoordelijkheid, meer salaris.
Is wel steeds meer weerstand tegen dat soort onzin van recruiters, maar wanneer dat ooit helemaal verdwenen is...quote:
de kleine succesjesquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:54 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
True, maar ik weet van mezelf dat ik bepaalde dingen wel kan in dit bedrijf. En ik ben er ook naartoe aan het werken om in ieder geval de basis goed te leren kennen. Tuurlijk zijn er dingen waar je tegenaan gaat lopen, maar ik prijs mezelf in het feit dat ik met heel weinig hulp al heel veel dingen weet uit te vogelen waar ik anders niet eens aan gedacht zou hebben. En dat voelt goed
Als je het wil moet je het ook zeker doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:54 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
True, maar ik weet van mezelf dat ik bepaalde dingen wel kan in dit bedrijf. En ik ben er ook naartoe aan het werken om in ieder geval de basis goed te leren kennen. Tuurlijk zijn er dingen waar je tegenaan gaat lopen, maar ik prijs mezelf in het feit dat ik met heel weinig hulp al heel veel dingen weet uit te vogelen waar ik anders niet eens aan gedacht zou hebben. En dat voelt goed
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:54 schreef Fera het volgende:
[..]
De wijze cheerleader heeft weer gesproken.
Je hebt gelijk hierin ja.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft het niet zozeer te maken met waar je goed in bent of niet, maar om de meerwaarde van de dingen die je doet. En op dit moment ben je 1) niet bezig met zoiets en 2) kun je ook niet benoemen wat je dan wel zou moeten doen wat meerwaarde oplevert.
Correct?
Ja, waar haal ik ff snel een dozijn vrouwen vandaan he?quote:
Jaquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:55 schreef yats het volgende:
[..]
Ah fijn...Heb je het daar met de mevrouw over gehad? Feestjes kunnen soms flinke schade aanrichten blijkt.
Ze zoeken het gelukkig niet overal. Ook genoeg bedrijven die bijvoorbeeld geen ruimte hebben voor werknemers om veel te groeien, dus liever mensen hebben die content zijn met wat ze hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
[..]
Is wel steeds meer weerstand tegen dat soort onzin van recruiters, maar wanneer dat ooit helemaal verdwenen is...
Elke keer als ik iets weet op te lossen gooi ik mijn handen in de lucht met mijn vingers als een rock-sterquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:55 schreef artelligence het volgende:
[..]
de kleine succesjesDat geeft zoveel voldoening
Dan is dat jouw 'ambitie'quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:55 schreef Fera het volgende:
[..]
Als je het wil moet je het ook zeker doen.Alleen zelf hoeft het niet zo. Ben ook wel tevreden met middenmoot zijn. Dan blink ik liever uit in persoonlijke eigenschappen. Zoals een goede vriendin zijn of later wellicht een prachtmoeder voor mijn kinderen.
Dat is ook wel weer waar.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Elke keer als ik iets weet op te lossen gooi ik mijn handen in de lucht met mijn vingers als een rock-sterMijn collega's vinden het nog geinig ook
[..]
Dan is dat jouw 'ambitie'
Denk voor jezelf es na wanneer iets voor jou meerwaarde heeft, als jij er beter van wordt? Als je naasten er beter van worden? Als de natuur er beter van wordt? Als de samenleving er beter van wordt? Etc.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hierin ja.
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik zou kunnen doen om wel tevreden te worden.
Heb voor mijn vorige job bij m'n huidige werkgever om tafel gezeten met zo'n gladde externe(!) recruiter. En maar vragen: "Wat is jouw wapenfeit?" Waar ben je echt trots op?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:55 schreef MissMSX het volgende:
[..]
[..]
Is wel steeds meer weerstand tegen dat soort onzin van recruiters, maar wanneer dat ooit helemaal verdwenen is...
Ik wil wel meedoen hoor. Zolang je je maar realiseert dat het systeem zo werkt kun je daar prima je weg in vindenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:55 schreef Dqod het volgende:
Beetje jammer dat deze hele maatschappij gebaseerd is op ambitie, geld maken, whatever. En along the way al die mensen die zichzelf daar zich even helemaal in verliezen en ze gewoon aan de kant worden gegooid aangezien het het bedrijf geen geld oplevert.
Ik weiger daaraan mee te doen
En dat is een prima ambitie. En dan zonder aanhalingstekensquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:58 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer waar.Ik vind het gewoon belangrijker om een goed mens te zijn en dat door te geven. :$
Dat snap ik slimmerikquote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:56 schreef Californium het volgende:
[..]
Jaen hielp heel erg maar het waant nogsteeds door mijn hoofd en vertrouwen is beschadigd. En he was niet het feestje zelf hoor. Feestje zelf was prima. Alleen maak ik me druk om wat die vriendin heeft gezegd ervoor en erna...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |