Handje ophouden natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:58 schreef hb64 het volgende:
Iemand enig idee waarom ze hier naar toe komen?
Qat kauwen en mensen lastig vallen, weer een prachtige verrijking van ons land.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:58 schreef hb64 het volgende:
Gratis geld.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:58 schreef hb64 het volgende:
Nee, dat is niet duidelijk. Het is duidelijk dat je hoogstens 1 op de 5 binnen moet laten.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:55 schreef tong80 het volgende:
Het is duidelijk dat deze groep extra aandacht nodig heeft, bijvoorbeeld in de vorm van alfabetiseringscursussen
Willen graag een taalcursus volgen. Is in Somalië zelf onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:58 schreef hb64 het volgende:
Dan hadden ze Qat maar niet moeten verbieden.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:02 schreef Steve-O het volgende:
Dat is toch niet nodig . Er moet Qat verkocht worden om iedereen van halucinaties te voorzien . Tijd voor wit werken is er dan niet.
Je mag het de Somaliërs dan ook niet kwalijk nemen. Die zoeken een veilige haven uit een oorlogsgebied. Helaas is er zelfs in Rotterdam geen arbeid voor in de haven. Genoeg autochtonen die nog met balen willen zeulen, voor een minimum loon. Als je mensen ziet doodgaan door oorlogsgeweld. Komt het dichtbij. Dan zoek je het zelfs ver weg om je veilig te voelen. Ze hebben geen idee waar Nederland ligt ( Kennen jullie de vakantieman nog ? Van Frits Bom. 95 % op Lloret de Mar vakantie-gangers/lees Tokkies wist niet waar ze zich bevonden en op de vraag waar Nederland ligt, wezen ze Wladiwostok aan. Of Zuid-Afrika. Het is maar net waar je roots liggen. ) Het is natuurlijk een triestverhaal. Ze hebben het altijd over een Win-Win situatie. Als positivo vind ik dit een verlies-verlies situatie. Geen idee hoe het hersteld moet worden.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:10 schreef Dwersdriever het volgende:
Er is in Nederland helaas maar weinig werk voor ongeschoold personeel. Dat is de ontwikkeling van de maatschappij van de laatste twintig, dertig jaar. Omdat er volop werklozen zijn met een betere taalbeheersing of scholing mag die groep bovendien in de strijd om die schaarse banen ook nog eens achteraan aansluiten. Ik kan me niet voorstellen dat er integratiebeleid mogelijk is dat deze mensen in staat gaat stellen zelfstandig de kost te verdienen. Lijkt me een bodemloze put.
Dat is al vrij lang bekend. Alleen willen de linksen deze mensen niet al te veel verantwoordelijkheid geven en vooral niets productiefs verwachten. Geef ze gewoon een woning, wat leefgeld, en kom dan met achterlijk beleid als het verplichten van een integratiecursus.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:27 schreef LXIV het volgende:
Het is frappant dat de landen die vluchtelingen het meest proberen te helpen/begeleiden (Zweden, Nederland) er het slechtste in slagen deze mensen aan het werk te krijgen.
Je bedoelt het rechtse participatie-beleid. qua sociale opvang ?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:32 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is al vrij lang bekend. Alleen willen de linksen deze mensen niet al te veel verantwoordelijkheid geven en vooral niets productiefs verwachten. Geef ze gewoon een woning, wat leefgeld, en kom dan met achterlijk beleid als het verplichten van een integratiecursus.
Dit is een ingewikkelde discussie, waar je eigenlijk nooit uitkomt. Het heeft geen zin individuen te verwijten dat ze de keuze maken te vluchten naar een veiliger gebied. Wat groter bekeken zijn er echter bijna elf miljoen Somaliërs die (nog) niet gevlucht zijn. Het is dan ook de vraag wat deze groep van 37.000 zo bijzonder maakt ten opzichte van die miljoenen die daar nog wel wonen dat het juist deze groep is die recht gekregen heeft op verblijf in Nederland.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je mag het de Somaliërs dan ook niet kwalijk nemen. Die zoeken een veilige haven uit een oorlogsgebied.
Hoeveel joden die zijn vergast hadden beter kunnen vluchten ?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:38 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dit is een ingewikkelde discussie, waar je eigenlijk nooit uitkomt. Het heeft geen zin individuen te verwijten dat ze de keuze maken te vluchten naar een veiliger gebied. Wat groter bekeken zijn er echter bijna elf miljoen Somaliërs die (nog) niet gevlucht zijn. Het is dan ook de vraag wat deze groep van 37.000 zo bijzonder maakt ten opzichte van die miljoenen die daar nog wel wonen dat het juist deze groep is die recht gekregen heeft op verblijf in Nederland.
Jij kunt ook niet lezen?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:58 schreef hb64 het volgende:
quote:heeft nooit anders dan oorlog en een disfunctionele overheid meegemaakt
Zo'n functionele overheid is wel fijn om vervolgens geen flikker te doen.quote:
Ik krijg niet de indruk dat je interesse hebt in een serieuze discussie, maar er is in Somalië een burgeroorlog aan de gang. Er is geen sprake van een systematische genocide vanuit de overheid gericht op één bevolkingsgroep. Daarmee wil ik de desperate situatie in Somalië niet te kort doen overigens, maar de vergelijking met de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog lijkt me niet correct.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoeveel joden die zijn vergast hadden beter kunnen vluchten ?
Men moet dat domme asielbeleid aanpakken en vanaf het moment dat die mensen in Nederland zijn beginnen met opleiden en ze niet doelloos laten rondhangen tot eindelijk een beslissing is genomen of ze mogen blijven.quote:
Dat klinkt als principe natuurlijk heel sympathiek. Ook als ze afgewezen en uitgezet worden, kunnen ze nog wat hebben aan een hier genoten opleiding.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Men moet dat domme asielbeleid aanpakken en vanaf het moment dat die mensen in Nederland zijn beginnen met opleiden en ze niet doelloos laten rondhangen tot eindelijk een beslissing is genomen of ze mogen blijven.
Nou waar wachten we op?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:30 schreef Dwersdriever het volgende:
In werkelijkheid zul je hier complete, dure, nieuwe systemen voor op moeten zetten.
Jaquote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef Hathor het volgende:
Is gewiekste handelaar de politiek correcte term voor hosselaar?
Misschien eerst maar eens onderzoeken of ze wel een scholing en/of werk willen, of dat ze het zo misschien wel prima vinden?quote:
Waarom zouden ze geen scholing willen?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien eerst maar eens onderzoeken of ze wel een scholing en/of werk willen, of dat ze het zo misschien wel prima vinden?
Geen zin? Geen motivatie? dat bedoel ik, onderzoek eerst eens of men wel bereid is wat te ondernemen, want van de berichten die ik gelezen heb over deze bevolkingsgroep krijg ik de indruk dat ze niet veel meer doen dan de hele dag op die qatblaadjes lopen te kauwen. en daardoor een beetjes dromerig door het leven gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:51 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Waarom zouden ze geen scholing willen?
Nu is het natuurlijk niet zo dat "onze" politici echte Gutmenschen zijn. De reden dat zij deze immigratiepolitiek zo (laks) toelaten is angst voor (impopulaire) maatregelen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:59 schreef luxerobots het volgende:
We zullen nog generaties lang de zure vruchten plukken van deze immigratiepolitiek. En als je de grenzen wil sluiten, word je door de politiekcorrecten weggezet als onfatsoenlijk, rechts en 'racist'.
Ik vraag me af of het de investering waard is.quote:
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:32 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is al vrij lang bekend. Alleen willen de linksen deze mensen niet al te veel verantwoordelijkheid geven en vooral niets productiefs verwachten. Geef ze gewoon een woning, wat leefgeld, en kom dan met achterlijk beleid als het verplichten van een integratiecursus.
Ik denk liever in de constructieve richting: wat ga je doen met de mensen die er nu zijn en niet aan de slag komen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:59 schreef luxerobots het volgende:
We zullen nog generaties lang de zure vruchten plukken van deze immigratiepolitiek. En als je de grenzen wil sluiten, word je door de politiekcorrecten weggezet als onfatsoenlijk, rechts en 'racist'.
Waarom die keuze geven? Als ze hier willen vluchten zullen ze wel wat voor de kost moeten doen. Als we als samenleving beslissen dat dat in ieder geval bestaat uit het leren lezen, spreken en schrijven in het Engels dan hebben ze dat maar te doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien eerst maar eens onderzoeken of ze wel een scholing en/of werk willen, of dat ze het zo misschien wel prima vinden?
Moet ik het gaan onderzoeken?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen zin? Geen motivatie? dat bedoel ik, onderzoek eerst eens of men wel bereid is wat te ondernemen, want van de berichten die ik gelezen heb over deze bevolkingsgroep krijg ik de indruk dat ze niet veel meer doen dan de hele dag op die qatblaadjes lopen te kauwen. en daardoor een beetjes dromerig door het leven gaan.
Het is niet alsof ze het te druk hebben daarvoor..quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarom die keuze geven? Als ze hier willen vluchten zullen ze wel wat voor de kost moeten doen. Als we als samenleving beslissen dat dat in ieder geval bestaat uit het leren lezen, spreken en schrijven in het Engels dan hebben ze dat maar te doen.
Laten we eerlijk zijn, tien jaar geleden was er ook in de maatschappij weinig draagvlak voor strenge regels. En ook nu nog weten media en belangenorganisaties het recept voor het ondermijnen van strengere regelgeving maar al te goed. Het terugbrengen van het beleid tot een individueel geval. De publieke opinie draait vrijwel direct en de druk op politici wordt groot.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:16 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nu is het natuurlijk niet zo dat "onze" politici echte Gutmenschen zijn.....Als ze 10 jaar geleden gewone normale strenge regels hadden gehanteerd waren er nu geen problemen.
De traan van Mauro. Of laatst die Afghaanse vader die voor de communistische veiligheidsdiensten had gewerkt. Als je de media-spin moest geloven had hij alleen het wagenpark bewaakt. Mooi hoe 'kunstenares' Katinka haar mond voorbij sprak door over een toneelstukje te beginnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:25 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, tien jaar geleden was er ook in de maatschappij weinig draagvlak voor strenge regels. En ook nu nog weten media en belangenorganisaties het recept voor het ondermijnen van strengere regelgeving maar al te goed. Het terugbrengen van het beleid tot een individueel geval. De publieke opinie draait vrijwel direct en de druk op politici wordt groot.
Derhalve valt ook in de toekomst geen verandering van beleid te verwachten.
1993 was zelfs een piekjaar volgens Wikipedia.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De traan van Mauro. Of laatst die Afghaanse vader die voor de communistische veiligheidsdiensten had gewerkt. Als je de media-spin moest geloven had hij alleen het wagenpark bewaakt. Mooi hoe 'kunstenares' Katinka haar mond voorbij sprak door over een toneelstukje te beginnen.
De feitelijke situatie is dat het aantal niet-westerse immigranten alleen maar groeit. De Somalische gemeenschap in Nederland. Op een enkele Somalier na, kan ik me niet herinneren dat die er was in de jaren '90.
Beide.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:40 schreef Geoffrey het volgende:
Somaliers zijn harde werkers. In zo'n beetje elk land waar ze komen werken ze zich snel omhoog. Alleen in Nederland lukt dit niet. Zou dat dan aan de Somaliers of aan NL liggen?
Ah daarom zijn er 4% illegale immigranten die alleen spaans spreken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:27 schreef LXIV het volgende:
In de VS worden immigranten min of meer aan hun lot overgelaten. Toch werken ze daar meestal wel en is er een zekere mate van integratie.
Had vroeger wat somalische vriendinnen, zijn allemaal met familie naar Engeland verhuisd omdat ze daar wel konden werken/ondernemen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:45 schreef Individual het volgende:
Gooi de taximarkt open! Er zijn veel te weinig taxi's in NL en bovendien veel te duur. In Londen vaak bij een NL sprekende Somaliër in de taxi gezeten. Ze willen wel, maar de NL arbeidswetten zijn te inflexibel om hier mee om te gaan.
Maar het ligt niet aan hen dat ze werkloos zijn, onthou dat.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
In mijn woonplaats lopen er de laatste tijd veel. Veel van die ingepakte Somalische vrouwen die luid Arabisch-achtig pratend in groepen over straat waggelen. Echt een verrijking dit.
Die Katinka is een hypocriete doos. Walgelijk figuur.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De traan van Mauro. Of laatst die Afghaanse vader die voor de communistische veiligheidsdiensten had gewerkt. Als je de media-spin moest geloven had hij alleen het wagenpark bewaakt. Mooi hoe 'kunstenares' Katinka haar mond voorbij sprak door over een toneelstukje te beginnen.
De feitelijke situatie is dat het aantal niet-westerse immigranten alleen maar groeit. De Somalische gemeenschap in Nederland. Op een enkele Somalier na, kan ik me niet herinneren dat die er was in de jaren '90.
Dat zegt natuurlijk helemaal niks, Somalië is een van de grootste pauperlanden ter wereld en als je de opgroeit heb je zo'n zieke achterstand op het leven in NL dat het nooit wat gaat wordsn voor de meeste.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:29 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik dat Somaliërs relatief gezien nog wel kans maken om uiteindelijk iets voor elkaar te krijgen in Nederland. Oost-Afrika is toch vanuit vroeger tijden een cultuurland, in tegenstelling tot West-Afrikaanse landen.
Als ik m'n paspoort ging op halen was 80% Somalisch in de wachtruimte van de NL ambassade.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:07 schreef Mafklapper het volgende:
[..]
Had vroeger wat somalische vriendinnen, zijn allemaal met familie naar Engeland verhuisd omdat ze daar wel konden werken/ondernemen.
Ach dit soort dingen gaan nooit gebeuren jong. Was het maar zo'n feest, we gaan doodleuk op de oude voet verder. Over 20/30 jaar hebben we onaangepaste Poolse, Somalische en Syrische jongeren. Je kan het de mensen zelf niet eens aanrekenen vind ik. We scheppen hier constant, al jaren lang, de omstandigheden voor dat soort uitwassen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ben wel een voorstander van integratiekampen. Hard werken en onderwijl de taal leren, leren wat de etiquette is in NL, leren wat de normen en waarden zijn in NL, dat soort dingen. Dit op straat hangen met je soortgenoten is niet zo productief.
Eens ja. Toch kun je het de mensen zeker ook zelf aanrekenen. Er zijn er enkelen die wel gewoon mee doen en zich aanpassen. Waarom lukt het de rest dan niet?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ach dit soort dingen gaan nooit gebeuren jong. Was het maar zo'n feest, we gaan doodleuk op de oude voet verder. Over 20/30 jaar hebben we onaangepaste Poolse, Somalische en Syrische jongeren. Je kan het de mensen zelf niet eens aanrekenen vind ik.
Dat zou je toch niet zeggen als je de meesten ziet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:44 schreef DeLepelaar het volgende:
Denk dat ze het zelf wel best vinden zo.
Ja goed, je zou het de mensen kunnen aanrekenen maar als je (overwegend laaggeschoolde) mensen uit een land vol chaos haalt en je geeft ze hier een carte blanche dan kun je er vanuitgaan dat er heibel komt, zo bedoelde ik dat.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eens ja. Toch kun je het de mensen zeker ook zelf aanrekenen. Er zijn er enkelen die wel gewoon mee doen en zich aanpassen. Waarom lukt het de rest dan niet?
Gastquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:58 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Wow. Behalve dat dit gewoon puur racisme is, getuigt dat ook nog eens van een gebrek aan historisch besef. Afrikanen hebben dit land opgebouwd.
Nee, is niet terecht. Die groep is grotendeels gewoon waardeloos. Het is alsof je mensen van in de dertig vanaf de kleuterklas opnieuw moet opvoeden zodat ze hier een beetje kunnen integreren. Kost alleen maar geld en het levert waarschijnlijk weinig op.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:31 schreef paddy het volgende:
Moedeloos. Zo moeilijk is het toch niet om het bij het onderwerp te blijven?
Hele simpele vraag
Is het terecht dat ze extra hulp krijgen? Moeten deze mensen eerst Nederlands leren en zich verstaanbaar kunnen maken naar hun werkgever toe? Geen geldelijke hulp de eerste 5 a10 jaar voor immigranten en vluchtelingen? (beetje zoals in Australië)
Wat moet er van deze groep verwacht worden?
Waarom doen ze het in andere landen wel goed? Waarom in Nederland niet?
Iemand een idee hoe het dan wel beter kan?
Dat gezeur over wegsturen heeft geen zin, want gaat toch niet gebeuren.Daar is het leven tegenwoordig een hel voor bepaalde groepen(en dat heeft niets met geld te maken), dus snap ook dat mensen vluchten
Ga nu eens in op het bericht i.p.v die onderbuikgevoelens over Nederlanders, of Somilische mensen etc
ra·cis·me (het; o)quote:
Ik had het over je laatste zinquote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:56 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
ra·cis·me (het; o)
1
theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2
discriminatie op grond van iemands ras
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VVHqQfntmko
Ik ben persoonlijk überhaupt voor bepaalde plekken (mogen van mij best nette caravans/huisjes zijn in een bepaald gebied) alle vluchtelingen samen op te vangen (verschillende culturen bij elkaar, want zo is het in Nederland wonen het ook, en dat pakken de AZC's nu helemaal verkeerd aan) en niet eerder in de samenleving te dumpen dan dat ze zich verstaanbaar kunnen maken en kansen hebben in deze samenleving. Wel nuchter voorbereiden dat het hier ook geen roze wolk is.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ben wel een voorstander van integratiekampen. Hard werken en onderwijl de taal leren, leren wat de etiquette is in NL, leren wat de normen en waarden zijn in NL, dat soort dingen. Dit op straat hangen met je soortgenoten is niet zo productief.
Jij had om de een of andere vreemde reden het idee dat al die Afrikanen naar Europa werden verscheept? En als dat al zo zou zijn, wat niet zo is, dan was het land toch al behoorlijk opgebouwd voordat we slaven van de andere kant van de wereld gingen halen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:59 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Afrikanen hebben dit land opgebouwd. Of wou je zeggen dat al die slaven uitkeringen kregen?
Ik denk echt dat ze daar gewoon verplicht worden zich aan te passen zonder je hele cultuur overboord te hoeven gooien. Daar geld de wet voor iedereen en hebben gelovigen of andere culturen niet meer rechten, of nieuwkomers meer rechten.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:55 schreef Andromache het volgende:
de Somaliërs met goede uitgangsopties zijn de afgelopen jaren toch massaal naar het Verenigd Koninkrijk en de VS gegaan? en daar hebben ze het op de een of andere manier beter. weet niet of dat aan henzelf ligt, dat dat nou juist mensen zijn met een beetje ondernemersinstinct, of aan de manier waarop men in die landen deze groep faciliteert.
Nee, Afrikanen werden naar de kolonien verscheept, zonder die afrikanen die gratis voor je voorouders werkten was europa nooit geworden wat het nu is.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jij had om de een of andere vreemde reden het idee dat al die Afrikanen naar Europa werden verscheept?
Ja dus die werkten ergens anders, terwijl onze eigen voorouders het land dat ze al hadden opgebouwd verder opbouwden. Dat Afrikanen onder dwang arbeid uitvoeren maakt ze natuurlijk niet van nature harde werkersquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:02 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Nee, Afrikanen werden naar de kolonien verscheept, zonder die afrikanen die gratis voor je voorouders werkten was europa nooit geworden wat het nu is.
Dat was vroeger ook beleid in NL, of iig toen ik uit het AZC kwam zetten. Ik werd het hek uitgegooid met een adres en kreeg in het dorpje een vrijwilliger aangewezen. Dit omaatje heeft mij geholpen zonder van mij te eisen dat ik mijn afkomst verloochen. Dat is tegenwoordig helaas niet meer beleid. Men wilt niet meer dat je integreert. Men wilt dat je assimileert, daarom ben ik vorig jaar geëmigreerd.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk echt dat ze daar gewoon verplicht worden zich aan te passen zonder je hele cultuur overboord te hoeven gooien. Daar geld de wet voor iedereen en hebben gelovigen of andere culturen niet meer rechten, of nieuwkomers meer rechten.
Heel ander beleid.
Dus dan hebben de blanke slaven het midden-Oosten, Noord-Afrika etc etc opgebouwd?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:59 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Afrikanen hebben dit land opgebouwd. Of wou je zeggen dat al die slaven uitkeringen kregen?
Afrikaanse slaven hebben de hele wereld opgebouwd, ook het m-o. Je kan niet beweren dat de slavenhandel niet de grootste reden is dat de gouden eeuw uberhaupt plaatsvond.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus dan hebben de blanke slaven het midden-Oosten, Noord-Afrika etc etc opgebouwd?
Waar zie jij iemand zeggen dat alle blanken pedofiel of racisten zijn?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef paddy het volgende:
Gut, dit is net zo'n discussie als die je wel eens op facebook ziet. Alle blanken zijn pedofiel, autochtonen zijn racisten.
Sukkelige en domme meningen vind ik dat.
Dit je reinste geschiedsvervalsing. In Nederland hebben nauwelijks tot geen slaven gelopen laat staan dat ze daadwerkelijk slavenarbeid hebben verricht hier.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:59 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Goede grap, ik geef hem een 6.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Afrikaanse slaven hebben de hele wereld opgebouwd, ook het m-o. Je kan niet beweren dat de slavenhandel niet de grootste reden is dat de gouden eeuw uberhaupt plaatsvond.
Ah zo.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja goed, je zou het de mensen kunnen aanrekenen maar als je (overwegend laaggeschoolde) mensen uit een land vol chaos haalt en je geeft ze hier een carte blanche dan kun je er vanuitgaan dat er heibel komt, zo bedoelde ik dat.
Is natuurlijk een beetje onzin he. Je brengt het alsof onze wereld in puin lag en onze Afrikaanse vrienden hun tijd ver vooruit waren, waardoor ze de rest konden opbouwen. Terwijl ze eigenlijk op praktisch alle gebieden (ver) achterliepen op de Europese kolonialisten, die hun landen dus al lang zelf hadden opgebouwd.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Afrikaanse slaven hebben de hele wereld opgebouwd, ook het m-o. Je kan niet beweren dat de slavenhandel niet de grootste reden is dat de gouden eeuw uberhaupt plaatsvond.
Dat neem je terug!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef paddy het volgende:
Alle blanken zijn pedofiel, autochtonen zijn racisten.
Dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:10 schreef hugecooll het volgende:
Is natuurlijk een beetje onzin he. Je brengt het alsof onze wereld in puin lag en onze Afrikaanse vrienden hun tijd ver vooruit waren, waardoor ze de rest konden opbouwen. Terwijl ze eigenlijk op praktisch alle gebieden (ver) achterliepen op de Europese kolonialisten, die hun landen dus al lang hadden opgebouwd.
Want? Minder last van inbreng van de VS = meerquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:11 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan.
Ik zeg alleen dat Europa nooit zo had kunnen worden als dat ze nu zijn zonder de slavenhandel.
Over geschiedsvervalsing gesproken.. De koloniën vielen ook onder Nederland, dat moet je niet vergeten he.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit je reinste geschiedsvervalsing. In Nederland hebben nauwelijks tot geen slaven gelopen laat staan dat ze daadwerkelijk slavenarbeid hebben verricht hier.
Als je doelt op ''maar maar we zijn heul rijk geworden door die slaven!!1!1'' dan mag je de stamhoofden die ook rijk zijn geworden over de hoofden van hun eigen volk ook aanspreken. Enige verschil is dat zij niets met die rijkdom gedaan hebben en wij wel. Of wat dacht je van de talloze christenslaven?
De slavenhandel de grootste reden van de gouden eeuw, erg goed in geschiedenis was je zeker niet?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Oh nu is het wel ineens Nederlands? Heb je de cijfers wel eens bekeken voor de grap?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:12 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Over geschiedsvervalsing gesproken.. De koloniën vielen ook onder Nederland, dat moet je niet vergeten he.
Even voor je beeldvorming:quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:12 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Over geschiedsvervalsing gesproken.. De koloniën vielen ook onder Nederland, dat moet je niet vergeten he.
Ik ontken niet dat er slaven waren, maar jij denkt echt dat dit in Nederland overal was. In een tijd waar een autochtoons kindje van negen een antte doek onder de voeten werd gelegd. Twaalf uur per dag moest werken en dan vaak ook daar moest slapen tegen hooguit kost en inwoning. De blanke slaven werden geroofd terwijl de Afrikaanse slaven werden verkocht door stammen uit hetzelfde land die na overwinning hun landgenoten als eigendom zagen. Toen daar die blanke geld voor wilde geven was het helemaal tof.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Niet hierin dit topicquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:07 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Waar zie jij iemand zeggen dat alle blanken pedofiel of racisten zijn?
Joh, die van mij was een spiegel, gekquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is natuurlijk een beetje onzin he. Je brengt het alsof onze wereld in puin lag en onze Afrikaanse vrienden hun tijd ver vooruit waren, waardoor ze de rest konden opbouwen. Terwijl ze eigenlijk op praktisch alle gebieden (ver) achterliepen op de Europese kolonialisten, die hun landen dus al lang zelf hadden opgebouwd.
[..]
Dat neem je terug!
Zelfs al zou dat zo zijn, dan is het ze opgedragen door hun slavendrijvers en was het niet hun eigen initiatief.... zeg maarquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:06 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Je weet dat ik een edit kan bekijken he?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:17 schreef Geoffrey het volgende:
Stropopredeneringen, kruipen in de slachtofferrol.. Weten jullie zeker dat je geen allochtoon bent?
Omdat ik zei marokkaan? Ja, ik ben soms ook racistisch, maar ik heb tenminste het fatsoen mezelf te verbeteren.. En waarom verwijder je m'n eerdere comment?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:20 schreef paddy het volgende:
[..]
Je weet dat ik een edit kan bekijken he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |