Dat is dan wel een dingetje ja.quote:Op maandag 11 mei 2015 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens ben ik erg pro leuke dingen doen en competitie-element, maar het hele liften-concept is wel wat buiten mijn comfort zone
ja en niet iets als Londen wat ik ook zag langskomen. Laten we het wel gewoon continentaal houden, niemand gaat een beetje lifters meenemen op de boot of in de Eurostar..quote:Op maandag 11 mei 2015 23:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Yep, 6 bestemmingen op ongeveer 500 km van Nederland.
Denk het ook maar ik denk niet dat je dat vast moet leggen, waren toen ook mensen die juist alleen wilden dacht ik.quote:Op maandag 11 mei 2015 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja, dat sowieso natuurlijk, lijkt me duidelijk dat teams van 2 wel vereist zijn. ten eerste voor de veiligheid, ten tweede is dat gewoon VEEL leuker
Nou vind ik wel. Die organiseren dan maar een solo-liftwedstrijd.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Denk het ook maar ik denk niet dat je dat vast moet leggen, waren toen ook mensen die juist alleen wilden dacht ik.
Okay dus opties dichtbij en makkelijk te bereiken. Parijs vind ik wel leuk en dat eiland aan de franse kust ook wel.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja en niet iets als Londen wat ik ook zag langskomen. Laten we het wel gewoon continentaal houden, niemand gaat een beetje lifters meenemen op de boot of in de Eurostar..
NEE HEEEquote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:02 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Okay dus opties dichtbij en makkelijk te bereiken. Parijs vind ik wel leuk en dat eiland aan de franse kust ook wel.
Gaat om alles toch, maar vooral de reiservaring denk ik. Het avontuur Flesje!! Maar hoeft inderdaad niet perse toeristisch te zijn. Als ze er maar cheap ass hotelletjes hebben.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
En waarom moet het per se een toeristische highlight zijn? Is een geinig plattelandsdorpje met een kroeg en een simpel hotelletje, net over de Deense grens, niet minstens net zo tof? Gaat het dan niet om de mensen?
Ja toen je nog een internetheldin was die in het kikkerbadje van Barcelona moest springen jaquote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:10 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat dan?
Ik vond dit in 2012 al een heel leuk idee he?
Dat is inderdaad wel leuk.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk juist dat we punt EEN van de bestemming iets onverwachts moeten maken. "Een liftwedstrijd naar Parijs / Berlijn / Barcelona. Poeh poeh WAT origineel."
Beter start je gewoon vrijdagmiddag om 12 uur of zo, en zorg je (over opdrachten gesproken) dat deelnemers sowieso al een uur kwijt zijn om uit te zoeken waar ze heen moetenDaar begint de pret al natuurlijk.
Lol ja, daar heb je gelijk in, was toen nog niet eens geweest.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja toen je nog een internetheldin was die in het kikkerbadje van Barcelona moest springen ja
Cryptische omschrijvingen en zo. En als je er niet uit komt mag je verzegelde enveloppen open maken met hints. Punten voor wie het snelste aan de overkant is, bonuspunten voor niet-opengemaakte enveloppen, dat soort dingen. En die avond vette pret en de volgende dag nog een keer alleen de andere kant op. Fantastischquote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:12 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel leuk.Starten bij het ANWB kantoor op hoog Catherijne, kan je gelijk kaarten kopen. Of bestaan die niet meer.
Jaaaa!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cryptische omschrijvingen en zo. En als je er niet uit komt mag je verzegelde enveloppen open maken met hints. Punten voor wie het snelste aan de overkant is, bonuspunten voor niet-opengemaakte enveloppen, dat soort dingen. En die avond vette pret en de volgende dag nog een keer alleen de andere kant op. Fantastisch
ja dat wordt dus lastig. Het wordt 1 dag op en 1 dag neer lijkt me. Anders moeten mensen allemaal vrij gaan nemen en zo voor de vrijdag. Kan ook wel, dan we aan de overkant 2 nachten slapen en de hele zaterdag hebben. Maar dan is 12 uur vertrekken wel veel te laat. Dan moet je gewoon om 8 uur beginnen denk ik. Als je wat verder wilt komen dan het zaaddodende Groningen tenminstequote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:16 schreef Sarasi het volgende:
Starten om 12 uur en niet langer dan een weekend... Waar wilde je heen liften, het barre Groningen?
Maar zonder dollen, lijkt me tof dit. Moet ik wel even een teamgenoot vinden want in m'n uppie ga ik niet liften. Liefst ook met mooi weer (zomervakantie?), een bestemming die niet al te ver is en waar ook wat te doen is. Dan maak ik er een mini vakantie van.Volgende dag gelijk weer terug vind ik zonde.
Daar heb ik ook wel ideeën over idd, maar ik zal het vorige topic eens lezenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:17 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Jaaaa!Maar ook onderweg allerlei mogelijkheden om extra punten te scoren. In het vorige topic stonden leuke opties.
Ik heb mij in het vorige topic laten vertellen dat 500 kilometer makkelijk in een dag kan. Zelf heb ik eigenlijk geen liftervaring.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:16 schreef Sarasi het volgende:
Starten om 12 uur en niet langer dan een weekend... Waar wilde je heen liften, het barre Groningen?
Maar zonder dollen, lijkt me tof dit. Moet ik wel even een teamgenoot vinden want in m'n uppie ga ik niet liften. Liefst ook met mooi weer (zomervakantie?), een bestemming die niet al te ver is en waar ook wat te doen is. Dan maak ik er een mini vakantie van.Volgende dag gelijk weer terug vind ik zonde.
Mja dingen als duurste auto, meeste liften, langste lift aan 1 stuk, plaatselijke dingen fotograferen etc.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
tl;dr.wat vor opties voor punten en opdrachten onderweg Liesje? En ik denk dat 500 km in een dag wel moet kunnen. Met een lekker wijf erbij. Anders pak ik gewoon de trein
Goeie punten, alleen "duurste auto" tsja hoe ga je dat controleren "Hee meneertje heb je afgedongen voor die airco? Ik hoop het niet want dan krijgen we meer punten!"quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:33 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Mja dingen als duurste auto, meeste liften, langste lift aan 1 stuk, plaatselijke dingen fotograferen etc.
Keuzes, keuzes, daardoor is het vorige keer ook niet echt van de grond gekomen. Ik denk dat het vooral laagdrempelig moet zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goeie punten, alleen "duurste auto" tsja hoe ga je dat controleren "Hee meneertje heb je afgedongen voor die airco? Ik hoop het niet want dan krijgen we meer punten!"![]()
Plaatselijke dingen kan je alleen maar competitief waarderen als je een vast tussenpunt verplicht stelt. Is ook een keuze natuurlijk, maar van zulke dingen wordt de reis onherroepelijk langer. En wordt een "mooi verre" bestemming dus onherroepelijk minder haalbaar. En dan kom je dus in Groningen uit in plaats van in Bremen. Of in Bremen in plaats van in Denemarken. Moet je dat willen? Is een keuze![]()
Godver ik heb veel te goeie ideeën, ik moet dit gewoon organiseren. Maar meedoen is veel leuker
Ook dat is een keuzequote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:43 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Keuzes, keuzes, daardoor is het vorige keer ook niet echt van de grond gekomen. Ik denk dat het vooral laagdrempelig moet zijn.
Ik heb nog niet zoveel in gedachten. In het vorige topic werd Utrecht geopperd als startpunt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat had je als startpunt in gedachten? Kijk als mensen uit het hele land moeten kunnen deelnemen en je zegt van "nou okee range 300, dan vanuit Maastricht starten" dan kun je 0800 als starttijd ook wel shaken natuurlijk
Ja dat soort dingen inderdaad.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens kun je natuurlijk wel foto-opdrachten bedenken als "fotografeer zo veel mogelijk verschillende Renault Laguna's", dan beperk je de route niet.
Nogal een breed begrip.quote:Jezelf een week lang laten verplaatsen door een chauffeur.
Lol lees het vorige deel nou gewoon even. Zo'n soort idee had ik ook.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat natuurlijk wel wat meer "living on the edge" is, is alles een beetje vrij laten. Gewoon, kijk maar hoe ver je kunt komen en gok maar dat je het de volgende dag ook weer terug kunt halen. Met een uitgebreide checklist voor fotografische opdrachten onderweg (koeien, schapen, rode groene blauwe gele auto's, wippende stelletjes, whatever).
En dan wie het verste weg geweest is EN het op tijd terug gehaald heeft, die wint
De OP is ietwat verouderd.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 01:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nogal een breed begrip.
Of mag elke soort chauffeur?
Dan wacht ik op de nieuwe.quote:
Ok.quote:
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 01:27 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik hoef geen goedkeuring, dit gaat het gewoon worden, klaar uit.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdagochtend 0900 samen komen op Utrecht Centraal. Daar instructies en gesloten enveloppen met hints krijgen van de Big-O. Met de tram naar Transferium Westraven aan de A12, en good luck.
Teams van 2 man, iedereen minimaal 18 jaar oud, van tevoren responsibility waiver ondertekenen, geen gekloot daarmee. Ook mobiele nummers van tevoren uitwisselen met Big-O voor noodgevallen.
Big-O bepaalt een bestemming, deelnemers mogen aan de hand van cryptische omschrijvingen uitzoeken waar dat is. Bestemming zal ongeveer 300-350 km vanuit Utrecht zijn, deelnemers worden geacht daar zo snel mogelijk naartoe te reizen. Hopelijk is iedereen rond 19:00 binnen, dan samen eten en drinken, ervaringen uitwisselen, prachtige avond hebben, misschien wat dagprijsjes uitreiken en op locatie overnachten. Volgende dag hele dag nader in te vullen op die geweldig leuke bestemming en daarna vroeg op, hoe vroeg mag iedereen zelf bepalen, en terug naar Utrecht, waar weer alles samen komt in de eindkroeg (nader te bepalen, zal wel Stairway of Mick o Connells worden) Daarna iedereen huiswaarts.
Ik denk dat dit op een termijn van 2 maanden wel te regelen moet zijn, dus een weekend half juli. Zeg het weekend van 10-12 juli.
Ja maar als ik het niet doe doet nemand het. En als ik het wel doe zal je zien dat het hartstikke tof wordt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 01:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar ben jij dan de Big-O dan kan je niet meedoen.
UIO bood in 3 jaar geleden nog aan dat hij wel naar het eindpunt wilde reizen met een fles champagne voor het winnende team.
Hehequote:Op dinsdag 12 mei 2015 02:52 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik hoopte al dat jij je zou melden ook.
Ik kan wel meedenken maar ben organisatorisch niet zo sterk.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens ben ik niet ALLEEN Big-O. Ik wil daar minimaal nog 1 en liever 2 man bij hebben. Omdat er veel werk aan is:
Cryptische omschrijvingen verzinnen die makkelijk genoeg zijn voor laagdrempelige fok!kers bijvoorbeeld.
Of de hints in de gesloten enveloppen.
Het eindpunt zal sowieso bemand moeten zijn, en 1 of 2 vliegende keeps onderweg kan altijd handig zijn. Dit KAN iets heel tofs worden, maar je moet het wel goed voorbereiden.
Je moet ook nog terug he.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 03:07 schreef Fok-it het volgende:
Wat ik dan niet snap is waarom er een eindbestemming moet komen. Geef mensen 2 dagen de tijd om te liften en degene die het verst is gekomen wint?
Ja als het je heen is gelukt moet je ook wel terug kunnen liftenquote:
Weet ook niet of Fles daar al over uit is, in het vorige topic hebben we hier lang over gediscussieerd en we kwamen er niet echt uit. Denk ook doordat soort onduidelijkheden dat het nooit heeft plaatsgevonden. Dus daar moeten knopen worden doorgehakt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 03:07 schreef Fok-it het volgende:
Wat ik dan niet snap is waarom er een eindbestemming moet komen. Geef mensen 2 dagen de tijd om te liften en degene die het verst is gekomen wint?
Je kunt de wedstrijd toch zo organiseren dat het alleen gaat om de heenreis? Dan kan iedereen zelf kiezen hoe en wanneer ze terug komen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat wordt dus lastig. Het wordt 1 dag op en 1 dag neer lijkt me. Anders moeten mensen allemaal vrij gaan nemen en zo voor de vrijdag. Kan ook wel, dan we aan de overkant 2 nachten slapen en de hele zaterdag hebben. Maar dan is 12 uur vertrekken wel veel te laat. Dan moet je gewoon om 8 uur beginnen denk ik. Als je wat verder wilt komen dan het zaaddodende Groningen tenminste
300km. Dan kan ik naar huis liften vanaf Utrecht.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdagochtend 0900 samen komen op Utrecht Centraal. Daar instructies en gesloten enveloppen met hints krijgen van de Big-O. Met de tram naar Transferium Westraven aan de A12, en good luck.
Teams van 2 man, iedereen minimaal 18 jaar oud, van tevoren responsibility waiver ondertekenen, geen gekloot daarmee. Ook mobiele nummers van tevoren uitwisselen met Big-O voor noodgevallen.
Big-O bepaalt een bestemming, deelnemers mogen aan de hand van cryptische omschrijvingen uitzoeken waar dat is. Bestemming zal ongeveer 300-350 km vanuit Utrecht zijn, deelnemers worden geacht daar zo snel mogelijk naartoe te reizen. Hopelijk is iedereen rond 19:00 binnen, dan samen eten en drinken, ervaringen uitwisselen, prachtige avond hebben, misschien wat dagprijsjes uitreiken en op locatie overnachten. Volgende dag hele dag nader in te vullen op die geweldig leuke bestemming en daarna vroeg op, hoe vroeg mag iedereen zelf bepalen, en terug naar Utrecht, waar weer alles samen komt in de eindkroeg (nader te bepalen, zal wel Stairway of Mick o Connells worden) Daarna iedereen huiswaarts.
Ik denk dat dit op een termijn van 2 maanden wel te regelen moet zijn, dus een weekend half juli. Zeg het weekend van 10-12 juli.
De kans dat ik mee ga/kan doen is vrij klein, maar zo zou k het wel het leukste vinden. Met op de zaterdag kleine lift wedstrijdjes op locatie (in 3 verschillende dorpjes 3 foto's maken van een standbeeld bijvoorbeeld (elk dorp heeft wel ergens een standbeeld staan) en welk team het eerst terug is met 3 legimitieme foto's of filmpjes (inclusief plaatsnaambord foto's) is de winnaar van dit spel. Van 10:00 tot 17:00 de tijd, 7 uur de tijd om vrij rond te reizen door de regio, de zoektocht, de spanning... Lijkt me echt leuk om zoiets daar te doen, niet alleen de grote A naar B en weer terug tocht.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 03:37 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Weet ook niet of Fles daar al over uit is, in het vorige topic hebben we hier lang over gediscussieerd en we kwamen er niet echt uit. Denk ook doordat soort onduidelijkheden dat het nooit heeft plaatsgevonden. Dus daar moeten knopen worden doorgehakt.
Ik was in 2012 pro het vrije reizen en km tellen.
Voordelen, het is laagdrempeliger. Ook wat jongere deelnemers zouden dan mee kunnen doen, en toch elke nacht thuis kunnen slapen. Niet iedereen hoeft naar Utrecht te reizen.
Lekker liften in Nederland.
Met een puntensysteem erbij zou zoiets kunnen.
Maar inmiddels 3 jaar verder neig ik ook meer naar een vaste bestemming. Ook omdat het bijvoorbeeld al leuk is om de locatie te weten te komen via cryptische aanwijzingen, maakt het vanaf het begin een wedstrijd.
Je legt ongeveer hetzelfde traject af, dat is leuk praatvoer, je ziet dezelfde dingen, stopt misschien op dezelfde plekken, kan elkaar tegenkomen...inhalen!
Daarnaast ben je dan met elkaar op hetzelfde eindpunt, kan je even nakletsen en je avonturen vertellen. En posten op FOK natuurlijk.
Ik hoop wel dat het dus een plaats wordt met voldoende keuze uit hotels enzo.
Lol ik vind het nu al logistiek lastig allemaal, want ik zat te denken dat misschien ook niet iedereen een extra dag daar wil.Geen idee wat dit topic met me doet maar het trekt me in ieder geval aan tot lange reacties. Gister moest ik nog lachen om hoe ik in 2012 reageerde. Confronterend wel.
Het moest toch laagdrempelig zijn? Lijkt me niet wenselijk als de helft van je deelnemers smiddags om 6 uur nog steeds bij Nieuwegein staat omdat ze zo lelijk als de nacht zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2015 07:27 schreef Dven het volgende:
350 KM is inderdaad echt veeeeeeeeeeeeel te weinig.
Of je wilt misschien bij fietsers liften
Dan is er toch compleet geen lol meer aan?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 03:07 schreef Fok-it het volgende:
Mijn aanbod staat nog steeds.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 01:32 schreef liesje1979 het volgende:
Maar ben jij dan de Big-O dan kan je niet meedoen.
UIO bood in 3 jaar geleden nog aan dat hij wel naar het eindpunt wilde reizen met een fles champagne voor het winnende team.
Gast, zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mijn aanbod staat nog steeds..
Ik dobbel wel uit 6 mogelijke bestemmingen bij de start. Race (zonder deelnemende lifter) naar het eindpunt en ga daar op een terrasje zitten wachten op wat (of wie) komen gaat. En dan kan fles gewoon meedoen voor de fles bubbels.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Gast, zo werkt het niet.![]()
Bij een hardloopwedstrijd heb je ook niet genoeg aan iemand die de medailles uitreikt. Je moet ook mensen hebben die de finishlijn trekken, mensen die voor startblokken zorgen, mensen die voor de tijdwaarneming zorgen etc.
Als jet echt een "Kijk maar, ik zie jullie daar wel" actie gaat worden stop ik er nu meteen mee
Bij een wedstrijd horen toch dingen als puntenteling, een uitslag, een soort scheidsrechter, een prijsuitreiking, een winnaar, al dat soort dingen. Daar hadden we het toch over?quote:
Ook zo. Dat nadere details nog uitgewerkt moeten worden, lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij een wedstrijd horen toch dingen als puntenteling, een uitslag, een soort scheidsrechter, een prijsuitreiking, een winnaar, al dat soort dingen. Daar hadden we het toch over?Gewoon "go somewhere!" tja, kan ook. Maar dat is gewoon een kwestie van doen, daar is geen lol aan. Kunnen we bij wijze van spreken vandaag nog doen. Gewoon opstaan en beginnen.
Hoe zie jij het voor je dan?
350 KM doe je met een beetje geluk in 3 uurquote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het moest toch laagdrempelig zijn? Lijkt me niet wenselijk als de helft van je deelnemers smiddags om 6 uur nog steeds bij Nieuwegein staat omdat ze zo lelijk als de nacht zijn
[..]
Dan is er toch compleet geen lol meer aan?![]()
"Ja we waren een paar dagen geleden in Utrecht, we zijn nu weer in Utrecht. En ondertussen is iedereen ergens geweest en niemand heeft een verhaal waar iemand anders zich in herkent. Nou wat leuk"
en met een beetje pech?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:15 schreef Dven het volgende:
[..]
350 KM doe je met een beetje geluk in 3 uur
Ik heb ooit 2 dagen rond Antequera gestaan aan de snelweg. Zonder beschutting. Met een halve liter water. Het was ruim 40 graden. Uiteindelijk weggestuurd door de politie. Moest door de olijfvelden naar een dorpje lopen. Op teenslippers. Met 30 KG bepakking. Uiteindelijk bij een tankstation aangekomen. Daar kon ik eten kopen. Dacht ik. Maar mocht enkel pinnen boven de 50 euro. Uiteindelijk buiten een versteend brood gevonden dat door mieren als huisje werd gebruikt.quote:
Dat soort situaties ga je in Nederland niet meemakenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, dat zijn dus van die situaties die ik zou proberen te vermijden. En hoe meer deelnemers, hoe groter de kans dat er wat mis gaat. het moet wel leuk blijven natuuurlijk.
Waarom weer in Utrecht? Je gaat toch zo ver mogelijk naar het zuiden, of zo ver mogelijk naar het oosten. Je blijft niet in Nederlandquote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het moest toch laagdrempelig zijn? Lijkt me niet wenselijk als de helft van je deelnemers smiddags om 6 uur nog steeds bij Nieuwegein staat omdat ze zo lelijk als de nacht zijn
[..]
Dan is er toch compleet geen lol meer aan?![]()
"Ja we waren een paar dagen geleden in Utrecht, we zijn nu weer in Utrecht. En ondertussen is iedereen ergens geweest en niemand heeft een verhaal waar iemand anders zich in herkent. Nou wat leuk"
Ja, dat kanquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:45 schreef Sarasi het volgende:
Dat zijn juist de situaties die je niet kunt vermijden en die voor de beste verhalen zorgen. Ik weet persoonlijk ook niet hoeveel zin ik heb in allerlei cryptische opdrachten.
Nou ja, als je op de heenweg allemaal een andere bestemming neemt zoals in dat scenario, en ook op de terugweg ga je ieder zijns weegs, dan blijf er HELEMAAL niets meer over van het hele idee natuurlijk. Dan zijn het gewoon 4, 5, 6 losstaande verslagen van een liftritquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:22 schreef Fok-it het volgende:
Waarom weer in Utrecht? Je gaat toch zo ver mogelijk naar het zuiden, of zo ver mogelijk naar het oosten. Je blijft niet in Nederland
Je kan toch bewijs opsturen waar je bent?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat kanMaar dat is dan niks voor mij
![]()
Maar het is wel handig om je ervan bewust te zijn dat je het nooit iedereen tegelijk naar het zin kunt maken. Dan kom je er dus niet uit en gebeurt er niks, zoals in 2012. Dus ALS het in welke vorm dan ook doorgaat, zullen er altijd wel mensen teleurgesteld zijn omdat het niet in hun vorm doorgaat. Misschien wel ik
[..]
Nou ja, als je op de heenweg allemaal een andere bestemming neemt zoals in dat scenario, en ook op de terugweg ga je ieder zijns weegs, dan blijf er HELEMAAL niets meer over van het hele idee natuurlijk. Dan zijn het gewoon 4, 5, 6 losstaande verslagen van een liftritEn wie het hoogste getal noemt die wint dan
Voor mij komt het daar wel op neer natuurlijk jaquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:51 schreef Fok-it het volgende:
Maar ik heb een beetje het idee dat het of jouw idee is of geen idee.
Leuk dat je zo enthousiast bent en zo vol ideeen! Denk alleen dat je vooral in het stukje kader uitwerken wel wat werk uit handen kan geven. De data door een poll laten kiezen? En als het gewoon een redelijk stadje is (mijn voorkeur gaat denk ik wel uit naar een grotere stad) kan iedereen zelf toch wel een slaapplaats vinden?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou dan
Stap 1: 1 of 2 man erbij die zin en tijd hebben om dit samen met mij te organiseren.
Stap 2: Kader uitwerken:
- Bestemming bepalen
- Data bepalen (inschrijftermijn en wanneer we daadwerkelijk gaan)
- Bepalen hoeveel teams maximaal handig is
- Hotelletje ter plaatse zoeken
- Deelnemersbrief opstellen
Stap 3: Inhoudelijke details uitwerken:
- Opdrachten verzinnen
- Cryptische omschrijvingen verzinnen
- Hint-enveloppen voor alle teams maken.
- Prijsje regelen
- Excursieboekje maken
Stap 4: Uitvoering.
etc.
Tenminste, dat is mijn idee. Maar misschien ben ik wel veel te veel een auti control freak en is dit veel te veel structuur voor zoiets YOLO-s als liften, dat kan natuurlijk best
Juist een klein dorpje heeft denk ik de charme van het eindigen in the middle of nowhere. De zaterdag kan je altijd nog gebruiken als liftdag in de regio, inclusief bezoek aan grote stad. Een grote stad als eind bestemming zie ik niet als must, zou ik persoonlijk veel minder leuk vinden. In de tijd dat ik op de bonnevoi naar autoraces ging in Duitsland, waren juist die kleine hotelletjes op het platteland zo leuk, uniek en enorm gastvrij. Ook dat ga je niet meemaken in de grote steden.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Leuk dat je zo enthousiast bent en zo vol ideeen! Denk alleen dat je vooral in het stukje kader uitwerken wel wat werk uit handen kan geven. De data door een poll laten kiezen? En als het gewoon een redelijk stadje is (mijn voorkeur gaat denk ik wel uit naar een grotere stad) kan iedereen zelf toch wel een slaapplaats vinden?
Voor mij geldt misschien meer wel de ervaring van het liften zelf, boven in of ik in een schattig hotelletje slaap. (liefst niet te duur en de keuze is in een wat grotere plaats gewoon wat groter.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Juist een klein dorpje heeft denk ik de charme van het eindigen in the middle of nowhere. De zaterdag kan je altijd nog gebruiken als liftdag in de regio, inclusief bezoek aan grote stad. Een grote stad als eind bestemming zie ik niet als must, zou ik persoonlijk veel minder leuk vinden. In de tijd dat ik op de bonnevoi naar autoraces ging in Duitsland, waren juist die kleine hotelletjes op het platteland zo leuk, uniek en enorm gastvrij. Ook dat ga je niet meemaken in de grote steden.
Ik had vanmiddag het idee van drempel posten! Ipv stempelposten. Een stukje drempel (houten plank met een vlaggetje erin gestoken), elk team moet via deze drempelpost reizen. Bijvoorbeeld een grensovergang, een toeristische attractie in een stad, of 10km vķķr het eindpunt op een lastige locatie. Eventueel, als ik niet aan de wedstrijd mee kan doen, wil ik, afhankelijk van waar en wanneer, wel voor drempelpost spelen.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |