quote:Opnieuw is een omstreden islamitische geestelijke uitgenodigd om te komen preken in een Nederlandse moskee. Sjeik Sa'ad Ateeq al-Ateeq riep eind januari volgens een Engelse vertaling van een van zijn preken Allah op tot ,,vernietiging'' van Joden, christenen, sjiieten en alawieten. De Helmondse moskee al-Fadjr heeft hem gevraagd om aanstaande vrijdag voor te gaan in gebed.
,,Zorg ervoor dat je erbij bent'', schrijft de Helmondse moskeevereniging op Facebook. Al-Fadjr was maandag onbereikbaar voor een toelichting. Daardoor is niet duidelijk of de moskee op de hoogte is van het bestaan van de preek waarin de Arabische geestelijke zijn uitspraken tegen aanhangers van andere religies dan de soennitische islam doet.
Geweld
Onlangs ontstond in buurstad Eindhoven ophef omdat de omstreden sjeik Aaidh al-Qarni zou komen. Dat ging uiteindelijk niet door: zowel zijn visum als zijn uitnodiging werden ingetrokken. Eerder dit jaar besloot de Helmondse moskee nog een andere prediker te weren toen bleek dat hij opriep tot geweld.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rlandse-moskee.dhtml
Niet, de vraag is eerder wanneer realiseren Nederlanders zich dat er een bevolkingsgroep aanwezig is in het land die niet wil deelnemen aan onze samenleving.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:35 schreef Red_85 het volgende:
Wanneer stopt die gemeenschap een keer dit soort haatpredikers uit te nodigen?
Straalt zo negatief af ook..
Inderdaad. Is alleen niet policor om zo te denken, dus gaat nooit hardop gezegd worden.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:36 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Niet, de vraag is eerder wanneer realiseren Nederlanders zich dat er een bevolkingsgroep aanwezig is in het land die niet wil deelnemen aan onze samenleving.
Christenen en moslims hebben dezelfde god. Dus het is niet zo lief om te vragen je broeders te vernietigen.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:45 schreef Wespensteek het volgende:
Mag je god niet vragen om die volken te vernietigen?
Persoonlijk denk ik niet dat die god bestaat maar mocht god bestaan dan is hij zelf wel in staat een gepast antwoord te geven. In elk geval lijkt het er niet op dat die god veel belang hecht aan wat deze man allemaal vraagt, ze kunnen denk ik beter iemand anders uitnodigen want god neemt hem niet erg serieus.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:50 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Christenen en moslims hebben dezelfde god. Dus het is niet zo lief om te vragen je broeders te vernietigen.
Een mening hebben is anders als oproepen tot geweld.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:54 schreef Ali_boo het volgende:
Wat is het probleem precies?
Vrijheid van meningsuiting is er juist voor de meningen die niet politiek correct , achterlijk ,ongepast of evt kwetsend zijn
Verder blijft het wel een triest figuur natuurlijk
Zolang ze niet overgaan tot actie mogen ze van mij roepen wat ze willenquote:Op maandag 11 mei 2015 16:56 schreef YazooW het volgende:
[..]
Een mening hebben is anders als oproepen tot geweld.
Haatzaaien is het probleem.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:54 schreef Ali_boo het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is er juist voor de meningen die niet politiek correct , achterlijk ,ongepast of evt kwetsend zijn
Vrijheid van meningsuiting is er ook om achterlijke lui als deze en het moskeebestuur met de grond gelijk te maken. Je bent heel erg anti vrijheid van meningsuiting als je kritiek als een probleem gaat zien.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:54 schreef Ali_boo het volgende:
Van jou ja, maar niet van de Nederlandse wet.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zolang ze niet overgaan tot actie mogen ze van mij roepen wat ze willen
Toch kan het best nare gevolgen hebben als je een dergelijke mening predikt voor een kansarme en instabiele groep mensen.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:56 schreef YazooW het volgende:
[..]
Een mening hebben is anders als oproepen tot geweld.
Mee eens hoorquote:Op maandag 11 mei 2015 17:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is er ook om achterlijke lui als deze en het moskeebestuur met de grond gelijk te maken. Je bent heel erg anti vrijheid van meningsuiting als je kritiek als een probleem gaat zien.
Grappig hoe je met het woordje islamfobie aankomt in topic 9999 over de gevaarlijke gevolgen van een islam besmetting.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Mee eens hoor
Als de imam vrij is om haat te prediken
Dan zijn de tegenstanders van zijn komst ook vrij om te zeggen wat ze nu echt denken . Elke claim van dizcriminatzi!!!! of islamofobie kan de prullenbak in
Nee G. God is veels te druk met facepalmen om z'n fanclub.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik niet dat die god bestaat maar mocht god bestaan dan is hij zelf wel in staat een gepast antwoord te geven.
Het zijn er gelukkig genoeg die zich dat wel realiseren.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:36 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Niet, de vraag is eerder wanneer realiseren Nederlanders zich dat er een bevolkingsgroep aanwezig is in het land die niet wil deelnemen aan onze samenleving.
Je hebt me niet goed begrepen of je zit te trollenquote:Op maandag 11 mei 2015 17:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Grappig hoe je met het woordje islamfobie aankomt in topic 9999 over de gevaarlijke gevolgen van een islam besmetting.
Zie jij Frans Bauer oproepen tot vernietiging van de moslims?quote:
Denk het niet, maar het zou eens tijd worden dat te overwegen. Het is gewoon een losgeslagen sekte.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk landen waar dat verboden is?
Zulke lui maar blijven uitnodigen en je achter de groep verschuilen. Laffe varkens. Goed dat t steeds vaker openbaar wordt gemaakt.quote:
Over wie heb je het?quote:Op maandag 11 mei 2015 18:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zulke lui maar blijven uitnodigen en je achter de groep verschuilen. Laffe varkens. Goed dat t steeds vaker openbaar wordt gemaakt.
Dat zei ik laatst ook en meteen een ban hier door een islamitische mod.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:36 schreef MPC60 het volgende:
[..]
En terecht.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:51 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zei ik laatst ook en meteen een ban hier door een islamitische mod.
tussen de regels door wel hoor!quote:Op maandag 11 mei 2015 18:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zie jij Frans Bauer oproepen tot vernietiging van de moslims?
Heb je even voor mijquote:
Het probleem is meer dat die moslims het als een voorbeeld zien en derhalve zo'n radicale preker uitnodigen. De moslims die dat soort figuren optrommelen zijn het probleem. Zonder hen zou zo'n haatimam hier niets te zoeken hebben.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:24 schreef Odaiba het volgende:
Haatimam zou wel eens het woord van het jaar kunnen worden.
Ik maak me hier niet zo druk over. Gewoon een regeringspoppetje installeren in die moskee, gaat hij over de streep dan meteen oppakken.
Ja, goed idee man. Gewoon alle kanalen schrappen en alleen maar die predikers uitzenden op ieder kanaal.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kunnen we deze imams niet standaard op tv laten preken zodat iedereen weet waar het over gaat?
Mwoah, op een speciaal themakanaal. Met ondertiteling.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, goed idee man. Gewoon alle kanalen schrappen en alleen maar die predikers uitzenden op ieder kanaal.
Haha ja altijd leuk.Gewaarschuwd worden door een organisatie met minstens zulke intolerante denkbeelden.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:57 schreef Loekie1 het volgende:
'Uitspraken van sjeik Ateeq werden eerder dit jaar opgemerkt door de Amerikaanse denktank Foundation for Defense of Democracies, die er beelden van heeft gepubliceerd. Volgens de organisatie was de preek destijds te zien op de staatstelevisie van Qatar. Fractievoorzitter Noureddine Zarroy van de lokale D66 maakt zich niet druk: ,,Zijn we overtuigd van onze democratische waarden? Dan kán een radicale ons niet wakker houden'', luidde zijn commentaar op Twitter.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rlandse-moskee.dhtml
Dat weet je nog steeds niet?quote:Op maandag 11 mei 2015 20:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Mwoah, op een speciaal themakanaal. Met ondertiteling.
Weten we eindelijk eens wat men zegt.
Nou dan zal ik wel geen verstand van Hollandse muziek hebben.quote:
Wilders roept volgens mij nergens op tot de vernietiging van een of meerdere groepen (on)gelovigen. Daarbij zijn zijn volgelingen soms eng, maar die vallen in het niet bij de volgelingen van betreffende haatsjeiks met hun boze tovenaarsuitstraling, als je het mij vraagt.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha ja altijd leuk.Gewaarschuwd worden door een organisatie met minstens zulke intolerante denkbeelden.
Wie bepaalt eigenlijk wanneer iemand een "haatsjeik" is,De Telegraaf of het AD met z'n debiele lezersschare?Dat zijn nu juist van die simpelen van geest die vinden dat Wilders alles moet kunnen zeggen.Onze eigen spruitenhaatsjeik.Met ergens een vleugje sateh.
Voor zover ik weet niet. Er zijn wel moslimlanden waar de overheid de imams aanstelt en waar de staat de teksten uitschrijft. Daar komen de haatimams en andere radicalen er moeilijk tot niet tussen. Helaas zijn we in Nederland en de rest van Europa wat meer van de vrije markt.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk landen waar dat verboden is?
www.memri.org heeft soms wel leuke clips.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Mwoah, op een speciaal themakanaal. Met ondertiteling.
Weten we eindelijk eens wat men zegt.
Je hebt nu http://www.geenstijl.nl/archives/images/sprekersgeheim.html deze gasten die hun sprekers geheim houden tot de dag zelf zodat de AIVD e.d. geen maatregelen kunnen treffen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:33 schreef Loekie1 het volgende:
De omstreden islamitische geestelijke Sa'ad Ateeq al-Ateeq spreekt vrijdag toch niet op een conferentie in de Helmondse moskee al-Fadjr. Het bestuur van de moskee heeft na overleg met de burgemeester van Helmond Elly Blanksma besloten de uitnodiging aan de omstreden sjeik in te trekken, meldt het Eindhovens Dagblad.
Ook de uitnodiging aan een andere buitenlandse gastspreker wordt ingetrokken. De Arabische Sa'ad Ateeq al-Ateeq riep eind januari volgens een Engelse vertaling van een van zijn preken Allah op tot 'vernietiging' van Joden, christenen, sjiieten en alawieten.
De burgemeester had volgens de krant inlichtingen ingewonnen bij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) over de imam. Op basis daarvan gaf Blanksma het moskeebestuur 'het dringende advies' het duo niet te laten spreken op de conferentie 'De Schoonheid van de Islam', zo laat het moskeebestuur weten in een verklaring. Die werd dinsdagavond laat naar de gemeenteraad van Helmond gestuurd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)treden-imam-af.dhtml
Wat een poppekast steeds. Zal het de moskeeën op den duur toch lukken een haatimam uit te nodigen? Het lijkt wel een wedstrijdje.
Nogal logisch wat er komt als ze het geheimhouden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt nu http://www.geenstijl.nl/archives/images/sprekersgeheim.html deze gasten die hun sprekers geheim houden tot de dag zelf zodat de AIVD e.d. geen maatregelen kunnen treffen.
Idd. Wel grappig om te lezen, ter vermaeck.quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:27 schreef Ryan3 het volgende:
Het contactorgaan van moslimorganisaties klaagde vorige week over het gebrek aan communicatie met de overheid mbt verboden imams, maar volgens mij maakt het niet zo gek veel uit wie je uitnodigt van dat rondtrekkende gezelschap van gastsprekers voor islamitische feestjes...
Moeten ze geen visum regelen bij de overheid o.i.d.? Het lijkt me in ieder geval een goed idee dat clubjes die dat doen om vervolgens haatprekers uit te nodigen maar gewoon te sluiten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt nu http://www.geenstijl.nl/archives/images/sprekersgeheim.html deze gasten die hun sprekers geheim houden tot de dag zelf zodat de AIVD e.d. geen maatregelen kunnen treffen.
Das heel simpel, die komt er niet in.quote:Op woensdag 13 mei 2015 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Vraag me af hoe een overwegend islamitsch land zou reageren als er een fundamentalistische gggristen langskomt om te preken over kruistochten, de paus en de allesoverheersende positie van de kerk.
Was een lichtelijk retorische vraag, maar inderdaad. Waarom moeten wij dit soort bullshit wel faciliteren vraag ik me dan af. Rot op naar je zandbak en ga daar haat prediken.quote:
Zorgelijke situatiequote:Op woensdag 13 mei 2015 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wanneer ben je precies "een land van de ongelovigen" volgens deze goede man ? Er wonen hier immers al redelijk wat moslims - vanaf welk percentage zijn wij veilig ?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:59 schreef Ryan3 het volgende:
Las dat er al weer een nieuwe prediker in aantocht was, dit keer in Eindhoven.
Die allemaal niet predikt dat je Joden, ongelovigen, vrouwen met korte rokken of homo's de keel moet afsnijden als rechtgeaard moslims, maar dat mocht je een zelfmoordaanslag willen plegen, je dat moest doen in landen van de ongelovigen (lees het westen), want dan is het wel okee. Olee, olee, olee..
Heeft die imam dan ook niks met de islam te maken?quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:59 schreef Ryan3 het volgende:
Las dat er al weer een nieuwe prediker in aantocht was, dit keer in Eindhoven.
Die allemaal niet predikt dat je Joden, ongelovigen, vrouwen met korte rokken of homo's de keel moet afsnijden als rechtgeaard moslims, maar dat mocht je een zelfmoordaanslag willen plegen, je dat moest doen in landen van de ongelovigen (lees het westen), want dan is het wel okee. Olee, olee, olee..
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Heeft die imam dan ook niks met de islam te maken?
Dus een haatimam staat eigenlijk voor liefde?quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Totdat je een suggestieve opmerking over haatimams maakt. Dan beledig je plotseling wel weer alle moslims.
ik denk dat de aivd wel backdoors en andere intelligence heeft om daar achter te komen. Het is niet voor niets hun core business.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je de AIVD schromelijk overschat.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:20 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik denk dat de aivd wel backdoors en andere intelligence heeft om daar achter te komen. Het is niet voor niets hun core business.
Ik denk dat je het management van de gebedshuizen ook flink overschatquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de AIVD schromelijk overschat.
quote:Omstreden imam naar moskee Al Fourqaan in Eindhoven | Omroep Brabant
EINDHOVEN - Een omstreden imam doet van 22 tot en met 25 mei mee aan een conferentie in de Al Fourqaan-moskee in Eindhoven. Het gaat om sjeik Abdullah Al Muslih. Het bestuur van de moskee wil het bezoek door laten gaan.
Manager Nasr el Damanhoury van de moskee laat in het ED weten dat de sjeik 'bekend staat om zijn gematigdheid'. Hij benadrukt dat Al Fourqaan geen radicale sprekers uitnodigt.
Zelfmoordaanslagen
Volgens de website GeenStijl is Al Muslih wel degelijk een haatimam. GeenStijl onderstreept dit met een filmpje uit 2004, waarin de sjeik zegt dat zelfmoordaanslagen geoorloofd zijn. "Maar niet in moslimlanden."
Bron: www.omroepbrabant.nl
Ja daar staat ook in dat je niet mag liegen, stelen etc.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:16 schreef Beathoven het volgende:
Oh ja, toestemming voor zelfmoordaanslagen..
In de Koran staat dat zelfmoord een zonde is, maar deze tokkies staan boven Allah en Mohammed en vinden het ok. F*** logic. Ik vind het dan ook prima dat er alcohol gedronken wordt.Wie ben ik? Wie is hij? Stelletje apen, die salafisten met hun pre-islamitisch geloof.
Salafisten, en ik citeer, baseren hun geloof op de eerste generaties moslims.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:16 schreef Beathoven het volgende:
Oh ja, toestemming voor zelfmoordaanslagen..
In de Koran staat dat zelfmoord een zonde is, maar deze tokkies staan boven Allah en Mohammed en vinden het ok. F*** logic. Ik vind het dan ook prima dat er alcohol gedronken wordt.Wie ben ik? Wie is hij? Stelletje apen, die salafisten met hun pre-islamitisch geloof.
Milieuvervuiling is halal.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:15 schreef Twiitch het volgende:
Waarom moeten er eigenlijk zoveel imams vanuit verre barbaarse oorden ingevlogen worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |