Mylene,kan je aub kappen met alles wegeditten, posts verwijderen en users bannen?quote:Op maandag 11 mei 2015 09:19 schreef x3ro het volgende:
[..]
Klopt dat dit met het dragen niet zo enorm opvalt(gelukkig). Echter is het, gezien ik 't zelf weet, gewoon een puntje waar ik mij aan stoor
[..]
Mooie navi! Veel draagplezier.
Verder wil ik nog even iets melden met de vraag of andere dit is opgevallen. Dat er pakweg de laatste week enorm veel ge-edit en verwijderd wordt door een niet nader te noemen mod (kijk maar naar wie Skv's posts edit) Gezien mij beperkte tijd meld ik dit nog wel in het feedback topic, echter vroeg ik mij af of mensen dit ook zo ervaren hebben? Overgrote deel bijvoorbeeld in de discussie van het vorige topic is verwijderd terwijl dit er allemaal behoorlijk netjes nog aan toe ging. In ieder geval geen reden om mensen te bannen of post te verwijderen zonder enige uitleg.. Wanneer je zo erg op je tenen moet gaan lopen dat je bang bent om ook maar nog de discussie aan te gaan, dan is men in mijn ogen niet goed bezig en ben ik, mocht dat zo blijven ook snel klaar met dit topic.
Ik zal het nog iets verder nuanceren. Zelf hang ik regelmatig in andere forumonderdelen rond en ben dus ook niet onbekend met de misdragingen welke users soms laten zijn. Echter waar ik mij in de eerste plaats aan stoor is dat er gewoon zaken ge-edit worden zonder dat hier vervolgens ook maar iets over gemeld word qua reden. Ook het zonder (gericht) waarschuwen delen van discussies verwijderen vind ik niet de normale gang van zaken. Al helemaal wanneer het een behoorlijk normale discussie is tussen een aantal vaste bezoekers van het topic. Last but not least worden er users gebanned voor een aantal dagen, wederom zonder waarschuwing of een normale communicatie vanuit de kant van de betreffende moderator (Mylene). Ik snap dat moderators nodig zijn omdat het regelmatig voorkomt dat users zich niet gedragen, echter zijn dit alles behalve goede voorbeelden welke je normaliter toch wel van een persoon in deze positie mag verwachten. Al helemaal gezien ik al een aantal jaar rond hang in het topic in kwestie, waar er altijd respectvol met elkaar om wordt gegaan en hier zijn dit soort zaken nooit voorgevallen... Tot een aantal weken terug.quote:Op maandag 11 mei 2015 14:25 schreef Skv het volgende:
Nadat ook mijn vorige post volledig is weggeedit zie ik ook dat andere users zich er aan storen:
[..]
Mylene,kan je aub kappen met alles wegeditten, posts verwijderen en users bannen?
Ja, dat heb ik gedaan en dan krijg een chagrijnige reactie dat ik niet zo irritant moet doen. En de linkjes die ik in de mail zette om mijn punt bij te staan zijn dood omdat iemand al mijn reacties uit een reeds gesloten topic heeft verwijderd. Dit slaat nergens op.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:46 schreef Mylene het volgende:
Ik blijf niet herhalen. Er is gewaarschuwd waar geen gehoor aan werd gegeven. Dan rest mij niet anders dan een ban aan te vragen. Als een FA vindt dat een betreffende user fout bezig was krijgt hij een ban. Zo simpel is het. Je kunt hier nog even vragen/klagen in het algemene feedback forum: Feedback maar eigenlijk wordt over bans op het forum niet gesproken en dien je contact op te nemen met forum@fok.nl.
Ik laat het in ieder geval hier bij.
Ik krijg nu DM van een FA die zegt dat ik in dit FB-topic moet kappen met het doorzetten van mijn punt.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:03 schreef x3ro het volgende:
In je reactie ga je nu dus heel gericht op 1 punt in op dusdanige manier dat het alleen een uiteenzetting van de regels is, om vervolgens de overige punten totaal te negeren en te melden dat je het hierbij laat. Dit is nou dus exact het gene waar ik en een aantal andere users binnen het horlogetopic tegenaan lopen, namelijk selectief zijn. In dit geval is het betreffende de zaken waarvan je kiest om alleen deze te beantwoorden, in het topic gaat het om het klakkeloos editen en verwijderen van zaken welke hier totaal geen grond voor geven.
Dus nogmaals, waarom worden zonder dat hier ook maar iets over gemeld word qua reden posts aangepast of verwijderd, ondanks dat de content hiervan alles behalve in strijd is met de regels van fok en de vaste users van het topic een normale discussie voeren? Het betreft namelijk niet alleen Skv, er zijn ook posts van wij aangepast of verdwenen.
Ik heb vaker met moderators vandoen gehad en hier stond altijd een heldere en duidelijke manier van handelen centraal. Dat is in mijn ogen in deze totaal niet het geval en dan heb ik het niet over de antwoorden hier, maar de manier waarop er in het topic gemod word.
Edit: De link waarnaar verwezen wordt heeft inderdaad een deel omtrent moderaties, echter staat daar dit: In dit topic kun je je klachten, opmerkingen, suggesties en tips met betrekking tot de moderatie en reacties op de FRONTPAGE kwijt. dus lijkt mij niet van toepassing
Hoi,quote:Op dinsdag 12 mei 2015 07:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik krijg nu DM van een FA die zegt dat ik in dit FB-topic moet kappen met het doorzetten van mijn punt.! Laat dan normaal modereren en blijf van die ban-knop af als daar geen reden voor is. Wat een kansloos gedoe. Als er iets mis is gegaan dan geef je dat gewoon toe en ga je niet alle posts weghalen en vervolgens de boel negeren en DM's sturen met dat ik m'n bek moet houden.
Ach, die zal wel hopen dat ik die DM hier post, zodat ze me nog een keer op de korrel kunnen nemen.
Dat heb ik ook bekeken zoals ik hier boven aan gaf.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:52 schreef Skv het volgende:
Ja, lekker makkelijk dit. Eerst gaan mopperen dat ik mijn mond moet houden en dan met dooddoeners komen.
Het gaat overigens niet over de ban, maar over de manier van modereren in dat topic, waar x3ro hierboven ook van aangeeft dat het nergens op slaat.
Dan vind ik alsnog enorm jammer hoe Mylene hier haar modden tentoonspreid. Ik heb meerdere malen een normale doch grondige uiteenzetting gedaan van wat wij het probleem achten en hier wordt door de betreffende mod gewoon selectief niet op ingegaan. Ik vind het een kwalijke zaak dat het kennelijk niet 'fijn' geacht word om kritiek te uiten op de manier van modden. Zoals in mijn twee uiteenzettingen duidelijk aangegeven is, vind ik het niet normaal dat wanneer meerdere users het niet eens zijn met een manier van handelen, dat vervolgens deze hele discussie doodgeslagen wordt puur omdat een moderator met kennelijk te weinig ervaring(ondanks al vele jaren mod)heeft en zodoende geen antwoord kan of wil geven.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:55 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat heb ik ook bekeken zoals ik hier boven aan gaf.
Hier waarschuwde Mylene nog LIF / Horloges en Horlogetechniek [deel 65] De horloge & zijn verhaal . Gaan jullie nu weer lekker converseren over elkaars klokjes ipv elkaar in de haren te vliegen zodat er moderatie nodig is?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:17 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dan vind ik alsnog enorm jammer hoe Mylene hier haar modden tentoonspreid. Ik heb meerdere malen een normale doch grondige uiteenzetting gedaan van wat wij het probleem achten en hier wordt door de betreffende mod gewoon selectief niet op ingegaan. Ik vind het een kwalijke zaak dat het kennelijk niet 'fijn' geacht word om kritiek te uiten op de manier van modden. Zoals in mijn twee uiteenzettingen duidelijk aangegeven is, vind ik het niet normaal dat wanneer meerdere users het niet eens zijn met een manier van handelen, dat vervolgens deze hele discussie doodgeslagen wordt puur omdat een moderator met kennelijk te weinig ervaring(ondanks al vele jaren mod)heeft en zodoende geen antwoord kan of wil geven.
Dit heeft wat weg van een nare vorm van censuur en is dan ook iets wat hopelijk niet verder doorzet. Want wat ik ook kwalijk vind is het feit dat ik hier in LIF Feedback altijd correct en duidelijk ben gebleven en vervolgens met wat drogredenen wordt verwacht dat ik mijn mond maar houd, nu notabene door een FA.. Gezien na haar korte nergens over gaande antwoord Mylene nergens meer te bekennen is, zou een duidelijk antwoord alsnog aangenaam worden gevonden. Want na nu een derde uiteenzetting kunnen jullie hier toch echt niet meer vast blijven houden aan het antwoord dat de ban correct was. Want hier gaat 75% van het punt niet over.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:37 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hier waarschuwde Mylene nog LIF / Horloges en Horlogetechniek [deel 65] De horloge & zijn verhaal . Gaan jullie nu weer lekker converseren over elkaars klokjes ipv elkaar in de haren te vliegen zodat er moderatie nodig is?
Selectief antwoorden en de rest van een post negeren is bij LIF mod's kennelijk normaal aan 't worden. Lees voor de grap mijn initiele post hier nog maar eens:quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:37 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hier waarschuwde Mylene nog LIF / Horloges en Horlogetechniek [deel 65] De horloge & zijn verhaal . Gaan jullie nu weer lekker converseren over elkaars klokjes ipv elkaar in de haren te vliegen zodat er moderatie nodig is?
Zoals eerder gezegd. Ik heb geen onnodige edits of verwijderingen geconstateerd.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:55 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat heb ik ook bekeken zoals ik hier boven aan gaf.
Oké, dan is het immers allemaal zo, gezien dat zo gevonden wordquote:Op donderdag 14 mei 2015 12:48 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd. Ik heb geen onnodige edits of verwijderingen geconstateerd.
NIET TE ZIEN MENSEN GEWOON DOORLOPEN.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:48 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd. Ik heb geen onnodige edits of verwijderingen geconstateerd.
Het is heul geen zondag.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:06 schreef yvonne het volgende:
Man trek je keutel in, er is geantwoord, het is zondag én het is mooi weer.
En Kaas!quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:06 schreef yvonne het volgende:
Waarom? Er is nog steeds geen enkel fatsoenlijk antwoord geproduceerd en alle posts zijn weg. Bovendien is het geen zondag.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:06 schreef yvonne het volgende:
Ik vind het behoorlijk opmerkelijk dat dit zo makkelijk afgeschoven word door de betreffende mods. Ook is het hebben van een feedback onderdeel op het form en er vervolgens zo mee omgaan rustig opmerkelijk te noemen. Maar wat gewoon beschamend is, is de manier waarop vragen gewoon stelselmatig worden genegeerd. Ook vind ik het op zijn zachts gezegd raar dat een moderator gewoon haar verantwoording kan ontlopen en niet hoeft in te gaan op haar handelen omtrent het verwijderen van posts en delen hiervan zonder gedegen reden. Om het vervolgens af te maken laat Mylene het het door anderen opknappen om hem intussen zelf uit het topic te smeren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:06 schreef yvonne het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |