abonnement Unibet Coolblue
pi_158051312
Zilver voor Steenhuis. Verkerk mag wel écht gaan oppassen. Heeft de bond al eens een selectiedocument gepresenteerd hoe selectie plaatsvindt als er meerdere judoka's zijn die naar de OS kunnen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 december 2015 @ 10:20:48 #252
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158051763
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 09:34 schreef Riofan83 het volgende:
Zilver voor Steenhuis. Verkerk mag wel écht gaan oppassen. Heeft de bond al eens een selectiedocument gepresenteerd hoe selectie plaatsvindt als er meerdere judoka's zijn die naar de OS kunnen?
Verkerk gaat tenzij ze geblesseerd is. Althans dat is mijn gedachte.

Andere clashes: Michael Korrel vs Henk Grol (verschil 7 punten in het voordeel van Korrel)
En Anicka van Emden vs Juul Franssen kan nog wel eens spannend worden. Anicka heeft niet haar beste jaar en Franssen pakt plots wat podiumplekjen her en der.

Qua grote punten nog 2 GS, 1 EK en 1 Masters voor de OS. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 december 2015 @ 07:16:37 #253
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158230662
Kim Polling bij RTV Noord --> http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-vertrouwen-tegemoet

Inmiddels heeft ze een Italiaan aan de haak geslagen. Judoka Andrea Regis.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_158230992
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 07:16 schreef borisz het volgende:
Kim Polling bij RTV Noord --> http://www.rtvnoord.nl/ni(...)-vertrouwen-tegemoet

Inmiddels heeft ze een Italiaan aan de haak geslagen. Judoka Andrea Regis.
http://www.gazzetta.it/Sp(...)o-130909575201.shtml

;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 december 2015 @ 10:47:40 #255
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158665418
Terugblik met Van Unen --> http://nos.nl/artikel/207(...)et-ging-trekken.html
Ze kwakkelt nog steeds. Maar nu wel het hele verhaal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_158669807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:47 schreef borisz het volgende:
Terugblik met Van Unen --> http://nos.nl/artikel/207(...)et-ging-trekken.html
Ze kwakkelt nog steeds. Maar nu wel het hele verhaal.
Wat een verhaal zeg :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 december 2015 @ 18:29:59 #257
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158720277
Kalender 2016

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 januari 2016 @ 20:15:50 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159551633
Volgende week de Grand Slam in Parijs!

Dit weekend was de European Open in Sofia.
WICHERS, Jennifer won.
Brons voor De WIt, Korrel, Ausma en Stevenson.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 februari 2016 @ 19:41:17 #259
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159632276
Franssen vanwege een enkelblessure niet naar Parijs. Dat betekent dat Van Emden naar de Spelen mag. Ze staat namelijk al voor op Franssen en na Parijs maakt de JBN de balans op.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 februari 2016 @ 20:50:07 #261
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_159632579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:41 schreef TheArt het volgende:
Franssen vanwege een enkelblessure niet naar Parijs. Dat betekent dat Van Emden naar de Spelen mag. Ze staat namelijk al voor op Franssen en na Parijs maakt de JBN de balans op.
De kans dat Franssen er nog overheen zou gaan was al niet heel groot, of viel dat mee?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_159637425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De kans dat Franssen er nog overheen zou gaan was al niet heel groot, of viel dat mee?
Ze stonden niet super ver uit elkaar, maar het verschil was echt heel moeilijk goed te maken. 264 punten is het verschil zie ik nu.
pi_159639607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:41 schreef TheArt het volgende:
Franssen vanwege een enkelblessure niet naar Parijs. Dat betekent dat Van Emden naar de Spelen mag. Ze staat namelijk al voor op Franssen en na Parijs maakt de JBN de balans op.
Ik zie dat Ente en Verhagen ook niet meedoen. Hadden die ook niet nog punten nodig om zich te kunnen plaatsen?
pi_159643715
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:29 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik zie dat Ente en Verhagen ook niet meedoen. Hadden die ook niet nog punten nodig om zich te kunnen plaatsen?
Verhagen is zwaar geblesseerd en herstellende. Het is de vraag of die nog terugkomt voor het kwalificatietraject afloopt.

Maar voor hen geldt dit niet. Intern wordt er de balans opgemaakt na Parijs. Dat geldt dus voor gewichtsklasses waar meer dan 1 Nederlander naar de Spelen gestuurd kan worden. Kortom, Van Emden of Franssen in de -63 bij de vrouwen, Verkerk of Steenhuis bij de -78 bij de vrouwen en Grol of Korrel bij de -100 bij de mannen. De rest moet gewoon zoveel mogelijk punten scoren nog t/m mei om te zorgen dat ze naar de Spelen mogen.

Je kan er vanuit gaan dat Mooren (-60), Elmont (-73), Van 't End (-90), Grol of Korrel (-100) en Meyer (+100) bij de mannen en Van Emden (-63), Polling (-70) en Verkerk of Steenhuis (-78) bij de vrouwen zich wel al geplaatst hebben voor de Spelen. Of ze moeten de komende maanden helemaal geen punten meer pakken en daarachter zich iets heel vreemds voordoen. Dan geldt dus alleen voor Ente (-52), Verhagen (-57) en Savelkouls (+78) bij de vrouwen en De Wit (-81) bij de mannen dat ze komende maanden nog zoveel mogelijk punten moeten pakken om zeker te zijn. Van dat viertal staat alleen Ente nog niet op een virtuele quotaplaats, de rest wel, met de kanttekening dus dat Verhagen de komende tijd nog niet in actie gaat komen.

[ Bericht 25% gewijzigd door TheArt op 04-02-2016 09:21:11 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 februari 2016 @ 09:24:46 #265
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_159643866
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Verhagen is zwaar geblesseerd en herstellende. Het is de vraag of die nog terugkomt voor het kwalificatietraject afloopt.

Maar voor hen geldt dit niet. Intern wordt er de balans opgemaakt na Parijs. Dat geldt dus voor gewichtsklasses waar meer dan 1 Nederlander naar de Spelen gestuurd kan worden. Kortom, Van Emden of Franssen in de -63 bij de vrouwen, Verkerk of Steenhuis bij de -78 bij de vrouwen en Grol of Korrel bij de -100 bij de mannen. De rest moet gewoon zoveel mogelijk punten scoren nog t/m mei om te zorgen dat ze naar de Spelen mogen.
Van Emden vs Franssen: Van Emden is inmiddels zeker door afzeggen Franssen
Verkerk vs Steenhuis: Steenhuis staat 210 punten voor, 4e en 6e op de ranglijst
Grol vs Korrel: Korrel staat 7 punten voor, 18e en 19e op de ranglijst

Bij die laatste lijkt het me gewoon bepalend wie van de twee het verst komt in Parijs, bij de dames zijn er wat meer scenario's mogelijk volgens mij:

Verkerk haalt de finale niet: Steenhuis naar Rio.
Verkerk verliest de finale en Steenhuis eindigt in de top-5: Steenhuis naar Rio.
Verkerk verliest de finale en Steenhuis eindigt buiten de top-5: Verkerk naar Rio.
Verkerk wint de finale van Steenhuis: Steenhuis naar Rio.
Verkerk wint de finale van iemand anders dan Steenhuis: Verkerk naar Rio.

Als ik het goed heb :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_159643929
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Van Emden vs Franssen: Van Emden is inmiddels zeker door afzeggen Franssen
Verkerk vs Steenhuis: Steenhuis staat 210 punten voor, 4e en 6e op de ranglijst
Grol vs Korrel: Korrel staat 7 punten voor, 18e en 19e op de ranglijst

Bij die laatste lijkt het me gewoon bepalend wie van de twee het verst komt in Parijs, bij de dames zijn er wat meer scenario's mogelijk volgens mij:

Verkerk haalt de finale niet: Steenhuis naar Rio.
Verkerk verliest de finale en Steenhuis eindigt in de top-5: Steenhuis naar Rio.
Verkerk verliest de finale en Steenhuis eindigt buiten de top-5: Verkerk naar Rio.
Verkerk wint de finale van Steenhuis: Steenhuis naar Rio.
Verkerk wint de finale van iemand anders dan Steenhuis: Verkerk naar Rio.

Als ik het goed heb :+
Dat laatste klopt niet helemaal. Het is en blijft namelijk de JBN en die hebben intern allang besloten dat Verkerk naar Rio gaat. Net als dat ze allang besloten hebben dat Grol gaat. Allebei Europees kampioen, je weet wel. Alleen een langere staat van dienst, je weet wel. Ook al staat Korrel en Steenhuis straks hoger op de wereldranglijst, dan nog gaan Verkerk en Grol.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 februari 2016 @ 09:33:52 #267
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_159643983
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat laatste klopt niet helemaal. Het is en blijft namelijk de JBN en die hebben intern allang besloten dat Verkerk naar Rio gaat. Net als dat ze allang besloten hebben dat Grol gaat. Allebei Europees kampioen, je weet wel. Alleen een langere staat van dienst, je weet wel. Ook al staat Korrel en Steenhuis straks hoger op de wereldranglijst, dan nog gaan Verkerk en Grol.
Lekker dan :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_159644073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Lekker dan :')
Komt dat als een verrassing? Ze hebben dit in het verleden al veel vaker gedaan. Dennis van der Geest vs. Vuijsters (heeft ze zelfs nog een rechtszaak gekost), Willeboordse vs. Van Emden, het is altijd hetzelfde. Nu ook hebben ze een paar weken terug opeens besloten om de interne kwalificatie na Parijs af te laten lopen i.p.v. na de kampioenschappen (Masters en Europese kampioenschappen) over een paar maanden. Logisch ook, want als bijv. Steenhuis daar Europees kampioen zou worden, is er echt niets meer dan in het voordeel spreekt van Verkerk.

Overigens gun ik het Verkerk ook om naar Rio te gaan hoor, laat dat duidelijk zijn. Die verdient het absoluut om daar te staan, maar dan wel na een eerlijke interne kwalificatie en die is er bij de JBN nooit.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 februari 2016 @ 09:50:18 #269
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_159644198
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Komt dat als een verrassing? Ze hebben dit in het verleden al veel vaker gedaan. Dennis van der Geest vs. Vuijsters (heeft ze zelfs nog een rechtszaak gekost), Willeboordse vs. Van Emden, het is altijd hetzelfde. Nu ook hebben ze een paar weken terug opeens besloten om de interne kwalificatie na Parijs af te laten lopen i.p.v. na de kampioenschappen (Masters en Europese kampioenschappen) over een paar maanden. Logisch ook, want als bijv. Steenhuis daar Europees kampioen zou worden, is er echt niets meer dan in het voordeel spreekt van Verkerk.

Overigens gun ik het Verkerk ook om naar Rio te gaan hoor, laat dat duidelijk zijn. Die verdient het absoluut om daar te staan, maar dan wel na een eerlijke interne kwalificatie en die is er bij de JBN nooit.
Ja nu je het zegt, vooral dat eerste komt me wel bekend voor. Jammer dat Nederland ook wat dit betreft een land als alle anderen is dan :+ (tenminste, volgens mij heeft elk land wel bepaalde bonden waar dit soort vage, semi-corrupte beslissingen genomen worden)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_159676424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Van Emden vs Franssen: Van Emden is inmiddels zeker door afzeggen Franssen
Verkerk vs Steenhuis: Steenhuis staat 210 punten voor, 4e en 6e op de ranglijst
Grol vs Korrel: Korrel staat 7 punten voor, 18e en 19e op de ranglijst

Bij die laatste lijkt het me gewoon bepalend wie van de twee het verst komt in Parijs, bij de dames zijn er wat meer scenario's mogelijk volgens mij:

Verkerk haalt de finale niet: Steenhuis naar Rio.
Verkerk verliest de finale en Steenhuis eindigt in de top-5: Steenhuis naar Rio.
Verkerk verliest de finale en Steenhuis eindigt buiten de top-5: Verkerk naar Rio.
Verkerk wint de finale van Steenhuis: Steenhuis naar Rio.
Verkerk wint de finale van iemand anders dan Steenhuis: Verkerk naar Rio.

Als ik het goed heb :+
Waar vind ik deze ranglijst?
En wat is het verschil tussen deze Olympische ranglijst en Wereldranglijst?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 februari 2016 @ 12:06:47 #271
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_159676449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:05 schreef zybex75 het volgende:

[..]

Waar vind ik deze ranglijst?
En wat is het verschil tussen deze Olympische ranglijst en Wereldranglijst?
Over het verschil laat ik de experts aan het woord, maar hier is het te vinden:
https://www.judobase.org/#/wrl/f/ogq

Daar kun je dus per gewicht exact zien wie op dit moment naar de Spelen mag, waarbij ook de continentale quota en dergelijken in acht genomen worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 februari 2016 @ 12:10:02 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159676513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:05 schreef zybex75 het volgende:

[..]

Waar vind ik deze ranglijst?
En wat is het verschil tussen deze Olympische ranglijst en Wereldranglijst?
Wereldranglijst is de ranking met alle resultaten van de laatste twee jaar. De Olympische ranking begon op 1 juni 2014 op 0 en vanaf toen werden de toernooien meegenomen. Op 1 juni 2016 zullen beide rankings weer gelijk zijn.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_159676562
Beide bedankt!!
pi_159688857
In het item van de NOS met Grol komt ook duidelijk naar voren dat Grol een beschermde status heeft gekregen van de JBN. Sneu voor Korrel. Mij lijkt dat het aantal vergaarde punten tijdens de kwalificatieperiode zwaarder zou moeten tellen.

Waarschijnlijk 11 judoka's naar de Spelen, dat is toch een lekker aantal!
pi_159688924
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:04 schreef Riofan83 het volgende:
In het item van de NOS met Grol komt ook duidelijk naar voren dat Grol een beschermde status heeft gekregen van de JBN. Sneu voor Korrel. Mij lijkt dat het aantal vergaarde punten tijdens de kwalificatieperiode zwaarder zou moeten tellen.
:{

Wel apart.. Waar is dat op gebasseerd?
quote:
Waarschijnlijk 11 judoka's naar de Spelen, dat is toch een lekker aantal!
Dat wel *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')