quote:
Op dinsdag 12 mei 2015 20:40 schreef redboyke het volgende:ik heb gevoel dat alle andere autos sneller rijden dan de mijne en dat ze veel harder kunnen beuken dan mijn auto en heb al gemerkt dat de HOST precies 1seconde voorsprong heeft bij de start.
nee dat racen is niks voor mij.
Probeer de filmpjes eens te bekijken van deze gast:
https://www.youtube.com/user/hwkabro- Die seconde voorsprong is wellicht te verklaren. Zoals je weet krijg je een turbo boost op het moment dat je bij GO gas geeft en niet daarvoor. De kracht van deze boost is afhankelijk van je timing. Weet je je gas in te drukken een microseconde nadat GO in beeld schiet dan heb je een snellere boost dan wanneer je een halve seconde wacht.
- Gebruik auto's met spoilers. De peperdure Adder is wellicht het snelst op rechte stukken maar door het ontbreken van een spoiler laat het bochtenwerk te wensen over. Ik merk het verschil zelf ook met mijn Infernus, welke nu veel beter de bocht door vliegt. (De standaard spoiler op dat ding telt niet als een spoiler gek genoeg.)
Je ziet je stats iets veranderen in LS Customs wanneer je een spoiler selecteert.
De prijs van een spoiler maakt niet uit. Ze doen allemaal hetzelfde.
- Check de lijst die ik laatst poste om te zien welke auto's het snelst zijn in elke klasse. Misschien gebruik je een hele slome bak vergeleken bij de rest.
- Carbon onderdelen zijn oerlelijk maar ze maken je auto wel iets lichter!
- Off-road banden hebben gek genoeg geen nadeel wanneer je ze op asfalt gebruikt. Sterker nog, ze gaan veel makkelijker stoepranden op en af waardoor je minder kans hebt om door een stoeprand even lekker van de weg af te worden gegooid.
Of het mooi is is wat anders, twee paar van die all-terrain banden onder je Adder.
- Armour maakt je auto langzamer. Niet veel, dus denk niet dat je er iets mee hoeft te doen.
100% armour schijnt 5% van je top snelheid af te halen (en bochten nemen gaat iets zwaarder).
- Als je vaak bij de start al gelijk weg wordt gebeukt, ga voortaan bij de start gelijk links of rechts rijden (afhankelijk van je startpositie) en probeer voorzichtig om die lui heen te rijden.
- Rij beheerst en voorzichtig wanneer je voorop ligt. De meeste mensen kunnen niet rijden en nemen teveel risico om de eerste plaats (terug) te pakken wanneer ze achter liggen. Beter iets langzamer door een bocht heen dan jezelf klem rijden achter een of andere plantenbak en opeens laatste te zijn ipv eerste.
- Als je terug wilt beuken, raak ze bij de achterwielen aan de zijkant zodat ze fijn de weg af spinnen. Niet achterop klappen want dan geef je ze een boost. Raak ze niet te hard want dan spin je ook.
Misschien oefenen?
Dat gezegd hebbende, het is gewoon fucking irritant dat mensen je weg beuken. Ik ben zelf meer een fan van clean races (maar beuk wel terug als mensen irritant doen).
Helemaal jammer als je op een motor zit en je tegenstander in een auto. Hij hoeft je maar 1 keer van je motor af te beuken en hij heeft gewonnen.
Nou ja, hopelijk helpt dit wat.