Max jongste debutant ooit, dat wist ik 6 maanden geleden al.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:48 schreef Nober het volgende:
Hamilton kampioen, sked wist dit twee maanden geleden al.
Mijn glazen bol laat me nooit in de steekquote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:48 schreef Nober het volgende:
Hamilton kampioen, sked wist dit twee maanden geleden al.
Motor/tractie/aandrijflijn is identiek. Alleen soms is de betere aero van RB iets in het voordeel. Soms de lagere drag van STR.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:43 schreef zoem het volgende:
De STR is net zo goed of marginaal beter dan de RBRs.
Denk dat het de laatste ronde wordt voor hem...quote:
En vergeet niet verschillen in chassis ivm mechanische grip.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Motor/tractie/aandrijflijn is identiek. Alleen soms is de betere aero van RB iets in het voordeel. Soms de lagere drag van STR.
Dan kijk je toch even naar de stopwatch in beeld, en vergelijk je die met de livetiming?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:50 schreef motorbloempje het volgende:
Vraag me af hoeveel vertraging onze stream heeft
7:15 nuquote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:50 schreef motorbloempje het volgende:
Vraag me af hoeveel vertraging onze stream heeft
Cool dan lig ik maar een paar seconden achter.quote:
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:54 schreef Beach het volgende:
Liever 30sec achter liggen met Sky dan live kijken met Sport1.
Ditquote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:54 schreef Beach het volgende:
Liever 30sec achter liggen met Sky dan live kijken met Sport1.
Oh ik dacht dat Olav Mol een gevierde en geliefde commentator was.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:54 schreef Beach het volgende:
Liever 30sec achter liggen met Sky dan live kijken met Sport1.
Ja en zo lekker zijn die grietjes ook weer niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:55 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat Olav Mol een gevierde en geliefde commentator was.
True, valt ook wel mee idd.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:54 schreef Beach het volgende:
Liever 30sec achter liggen met Sky dan live kijken met Sport1.
Ondanks het feit dat hij steeds vaker foutjes maakt en dingen niet ziet hoort hij wat mij betreft nog steeds bij F1, maar BBC en Sky doen het gewoon beter.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:55 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat Olav Mol een gevierde en geliefde commentator was.
Tel eens van 0 naar 2.6 seconden. Dat is echt niet veel hoor.quote:
Sky doet het met 6 specialisten ofzo, Olav is alleen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ondanks het feit dat hij steeds vaker foutjes maakt en dingen niet ziet hoort hij wat mij betreft nog steeds bij F1, maar BBC en Sky doen het gewoon beter.
Staat nog gewoon 6de.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:57 schreef Sked het volgende:
Max moet nog wel een rondje doen om beter te starten dan P10
Dit is de eerste keer dat ik via Sky kijk, niet slecht, maar vind BBC wel fijner.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ondanks het feit dat hij steeds vaker foutjes maakt en dingen niet ziet hoort hij wat mij betreft nog steeds bij F1, maar BBC en Sky doen het gewoon beter.
Klopt, maar dat doet niets af aan het resultaat natuurlijk. Als ik Ziggo/UPC zou hebben zou ik wellicht ook naar Sport1 kijken nu voor Mol, maar BBC en Sky bieden gewoon erg goede uitzendingen aan.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Sky doet het met 6 specialisten ofzo, Olav is alleen.
De Beeb heeft de voorkeur inderdaad.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik via Sky kijk, niet slecht, maar vind BBC wel fijner.
Dit.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:01 schreef marcodej het volgende:
Sainz weer beter dan Max, maar Max gaat hem wel oprollen in de race.
Dat kan niet meer misgaan morgen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:02 schreef Jigzoz het volgende:
STR is echt goed bezig hier.
Sainz![]()
Verstappen
Dit dus, jammer dat die motor maar 25% finish heeft, en de kans heel groot is dat er nu weer iets kan ploffenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:02 schreef Jigzoz het volgende:
STR is echt goed bezig hier.
Sainz![]()
Verstappen
Waar zeg ik dat precies?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Fijn dat jij weet wat hun programma's waren.
Gaan gewoon knallen morgen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dit dus, jammer dat die motor maar 25% finish heeft, en de kans heel groot is dat er nu weer iets kan ploffen
Klopt, vergeet niet dat ze allemaal met hun race setting rijden en met die hitte op de harde banden, wordt het nog een zware race voor iedereen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Fijn dat jij weet wat hun programma's waren.
Moregen spatten de onderdelen vonken er weer vanaf.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:02 schreef Sked het volgende:
Max schittert morgen pas als de prijzen verdeeld worden
Maar als ze het halen en voorin gebeuren gekke dingen, dan is er ineens iets bijzonders mogelijk..quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dit dus, jammer dat die motor maar 25% finish heeft, en de kans heel groot is dat er nu weer iets kan ploffen
Ze blijven te traag om in de race voor Mercedes, Ferrari en Williams te eindigen of er moet echt iets heel bizars gebeurenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar als ze het halen en voorin gebeuren gekke dingen, dan is er ineens iets bijzonders mogelijk..
Hebben ze kans om te winnen?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar als ze het halen en voorin gebeuren gekke dingen, dan is er ineens iets bijzonders mogelijk..
Dat hoop ik toch niet....quote:
Buiten dat is dit natuurlijk een thuis race voor Sainz.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:04 schreef Tjacka het volgende:
Verstappen komt steeds meer in de buurt van Sainz in de kwalificatie. Goed punt.
ze staan waar ze horen te staan.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:05 schreef Sked het volgende:
[..]
Ze blijven te traag om in de race voor Mercedes, Ferrari en Williams te eindigen of er moet echt iets heel bizars gebeuren
Copy that.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
Dat irritante getrol hier komt me echt de keel uit.
Precies derde plaats gaat dit seizoen misschien met heel veel geluk lukken. De rest in onmogelijk.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:05 schreef Sked het volgende:
[..]
Ze blijven te traag om in de race voor Mercedes, Ferrari en Williams te eindigen of er moet echt iets heel bizars gebeuren
Heeft Max de regen genen van onze Jos?quote:
Hopen dat er een enorme crash komt dan.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Alleen als de Mercs, Ferrari's en Williamsen er om één of andere reden van af gaan.
Daar teken ik voor!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:06 schreef VacaLoca het volgende:
Zonder uitvallers voorin plek 7 voor Max denk ik.
Hoezo andere strategie? Dat zie je niet in de kwalificatie.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:06 schreef VacaLoca het volgende:
De teamgenoten van Kimi en Massa wel seconde sneller bijna, dus andere strategie wss maar uiteindelijk zijn in de race de beide Williams en Ferraris wel sneller dan STR. Zonder uitvallers voorin plek 7 voor Max denk ik.
Vreemd genoeg begin ik Nico steeds minder te mogen, en Hamilton meer maar dit kan goed zijn voor het kampioenschap.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:09 schreef Beach het volgende:
[..]
Valt wel op de rapneger fans zijn meteen stil.
Vettel is gewoon beter en Kimi kan er niet veel van, aardige tweede rijder.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:08 schreef Jigzoz het volgende:
Maar Kimi... Mijn god hé, als je geen zin meer hebt, stop dan gewoon.
Andere banden?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoezo andere strategie? Dat zie je niet in de kwalificatie.
Vorige race nogquote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:11 schreef Fir3fly het volgende:
Ricciardo weer matig. Heeft hij al wat laten zien dit jaar?
Allemaal op medium. En sowieso starten ze niet op de banden van Q3 maar waarmee ze de snelste tijd in Q2 zetten.quote:
Jep. In de F3 in de regen liet hij behoorlijk indrukwekkende rondes zien. Sterker nog, die waren zo indrukwekkend dat dat de doorslag gaf om hem meteen dit jaar al in de F1 te zetten.quote:
Dat zijn goede verhalen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jep. In de F3 in de regen liet hij behoorlijk indrukwekkende rondes zien. Sterker nog, die waren zo indrukwekkend dat dat de doorslag gaf om hem meteen dit jaar al in de F1 te zetten.
Die kneiterrondjes in de regen dus. Daarmee heeft hij feitelijk zijn stoeltje voor dit jaar mee weten te bemachtigen.
Dat is wel eens anders geweest, Kimi kan het echt wel maar hij moet het ook wel willen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Vettel is gewoon beter en Kimi kan er niet veel van, aardige tweede rijder.
Hooguit tegen Raikkonen en Massa, de rest erachter is te traag of loopt grote kans stuk te gaan.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:15 schreef opreis het volgende:
Ergens ook wel jammer dat ie zo hoog start, we kunnen hooguit verwachten dat hij Sainz inhaalt en verder wordt het verdedigen
iddquote:
Sainz kan hier denk ik met zijn ogen dicht ook rijden.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:15 schreef opreis het volgende:
Ergens ook wel jammer dat ie zo hoog start, we kunnen hooguit verwachten dat hij Sainz inhaalt en verder wordt het verdedigen
Dat is niet zo moeilijk; dat kan ik ook. Of ik dat ook kan zonder een muur te raken weet ik overigens nietquote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Sainz kan hier denk ik met zijn ogen dicht ook rijden.
Eerst even snel stofzuigen.quote:
Kan toch een keer gebeuren? Hij verkloot zijn eerste rondje in Q3, dan moet het in zijn laatste rondje tewijl de baan langzamer wordt, misschien iets te veel proberen te forceren of zo.quote:
Een keer? Het staat alweer 5-0 voor Vettel, vorig jaar ook helemaal afgemaakt door Alonso. Wordt nooit meer wat of ze moeten terugkeren naar de Michelin banden van 2003-2006.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kan toch een keer gebeuren? Hij verkloot zijn eerste rondje in Q3, dan moet het in zijn laatste rondje tewijl de baan langzamer wordt, misschien iets te veel proberen te forceren of zo.
Verschil met Vettel is een stuk kleiner dan met Alonso.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Een keer? Het staat alweer 5-0 voor Vettel, vorig jaar ook helemaal afgemaakt door Alonso. Wordt nooit meer wat of ze moeten terugkeren naar de Michelin banden van 2003-2006.
Nouja,vorige keer dat hij op 6 startte werd 'ie in het begin aan alle kanten voorbij gereden (kreeg zelfs nog een order Sainz erlangs te laten), om vervolgens in het latere deel van de race nog wat mooie dingen te laten zien.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:15 schreef opreis het volgende:
Ergens ook wel jammer dat ie zo hoog start, we kunnen hooguit verwachten dat hij Sainz inhaalt en verder wordt het verdedigen
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Sainz kan hier denk ik met zijn ogen dicht ook rijden.
Vettel vs. Alonso was echt leuk geweest, jammer dat de stakeholders zelf dat allemaal niet wilden.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verschil met Vettel is een stuk kleiner dan met Alonso.
Misschien ook omdat Alonso iets beter is. Kimi krijgt deze banden niet voor elkaar over 1 rondje, is gewoon klaar met hem.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verschil met Vettel is een stuk kleiner dan met Alonso.
Briljante filmpjes!quote:
De vraag is dan..hoeveel dan rijderskwaliteiten er werkelijk toe in de F1?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:15 schreef opreis het volgende:
Ergens ook wel jammer dat ie zo hoog start, we kunnen hooguit verwachten dat hij Sainz inhaalt en verder wordt het verdedigen
Het is nooit meer geweest, dus zal het op zijn ouwe dag ook niet meer worden. Wat had je dan verwacht, dat de man die Heidfeld, Massa en Grosjean niet echt de baas kon Vettel wel eventjes te snel af zou zijn? Ik vind dat hij het nog heel aardig doet qua racepace met zijn bandengefluister. Alonso was sowieso al niet zijn categorie, en als het gaat om een hork van een auto de hoek om te sleuren is Alonso sowieso ongenaakbaar. Nu heeft hij een auto die wel goed voor hem ligt, dus moet hij gewoon proberen binnen de 3 tienden van Vettel te blijven en dan zijn kansen pakken.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Een keer? Het staat alweer 5-0 voor Vettel, vorig jaar ook helemaal afgemaakt door Alonso. Wordt nooit meer wat of ze moeten terugkeren naar de Michelin banden van 2003-2006.
Ik heb ook het idee dat Max moeite heeft met het vinden van de juiste afstelling. Vandaag was de balans in zijn auto naar eigen zeggen ook niet zo goed als gisteren. Je zag ook dat zijn eerste ronde in elke sessie niet snel was, waarna hij waarschijnlijk weer wat liet aanpassen om vervolgens wel behoorlijk tempo te rijden.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja,vorige keer dat hij op 6 startte werd 'ie in het begin aan alle kanten voorbij gereden (kreeg zelfs nog een order Sainz erlangs te laten), om vervolgens in het latere deel van de race nog wat mooie dingen te laten zien.
Op de Michelin banden was hij wel goed, die hadden een heel erg breed raamwerk. Kimi is een rijder die de banden heel anders gebruikt, daarom kon hij ook vaak een stop minder doen. En nee ik had ook niet verwacht dat hij Vettel zou kloppen, maar wel jammer om te zien dat hij een goed stoeltje bezet houdt.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is nooit meer geweest, dus zal het op zijn ouwe dag ook niet meer worden. Wat had je dan verwacht, dat de man die Heidfeld, Massa en Grosjean niet echt de baas kon Vettel wel eventjes te snel af zou zijn? Ik vind dat hij het nog heel aardig doet qua racepace met zijn bandengefluister. Alonso was sowieso al niet zijn categorie, en als het gaat om een hork van een auto de hoek om te sleuren is Alonso sowieso ongenaakbaar. Nu heeft hij een auto die wel goed voor hem ligt, dus moet hij gewoon proberen binnen de 3 tienden van Vettel te blijven en dan zijn kansen pakken.
Ik denk niet dat dat nodig is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:47 schreef Beach het volgende:
Als ik jullie was zou ik naar Ferrari mailen waarom Kimi moet stoppen en waarom jullie het beter weten.
De laatste twee races vond ik hem beter dan Vettel.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Misschien ook omdat Alonso iets beter is. Kimi krijgt deze banden niet voor elkaar over 1 rondje, is gewoon klaar met hem.
Wat niet noodzakelijk iets zegt over Vettel en Alonso...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verschil met Vettel is een stuk kleiner dan met Alonso.
Ik vind dat hij prima op dat stoeltje past, het stoeltje van een tweede rijder weliswaar, maar zo werkt Ferrari nou eenmaal het liefst. Raikkonen heeft nooit bij de allersnelsten gehoord en doet dat nog steeds niet, terwijl de modale F1-coureur in al die jaren wel sneller is geworden. Alleen wil dat niet zeggen dat er 10 rondlopen die het zomaar beter zouden doen in die auto.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 15:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Op de Michelin banden was hij wel goed, die hadden een heel erg breed raamwerk. Kimi is een rijder die de banden heel anders gebruikt, daarom kon hij ook vaak een stop minder doen. En nee ik had ook niet verwacht dat hij Vettel zou kloppen, maar wel jammer om te zien dat hij een goed stoeltje bezet houdt.
Nee, is helemaal niet erg. Sainz is veel ervarener dan Verstappen, dus als hij dit jaar bij kan blijven en er af en toe voor eindigt is dat erg goed. Dit jaar is een leerjaar voor hem. Volgend jaar is veel belangrijker dat hij presteert.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:46 schreef tja77 het volgende:
P6 is prima, wel klote dat Sainz sneller is. Maar das een Spanjaard op een Spaans circuit, die zal echt wel meer km's hebben gemaakt hier.
Welnee. Sainz is een uitstekende coureur. Verstappen laat zich prima zien naast hem.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:46 schreef tja77 het volgende:
P6 is prima, wel klote dat Sainz sneller is. Maar das een Spanjaard op een Spaans circuit, die zal echt wel meer km's hebben gemaakt hier.
Vergeet niet dat sainz ook een gigantisch groot talent is! Dat lijkt iedereen telkens te vergetenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:46 schreef tja77 het volgende:
P6 is prima, wel klote dat Sainz sneller is. Maar das een Spanjaard op een Spaans circuit, die zal echt wel meer km's hebben gemaakt hier.
Dit.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 17:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Vergeet niet dat sainz ook een gigantisch groot talent is! Dat lijkt iedereen telkens te vergeten
Volgens jaar zit ie niet meer bij Torro Rosso joh. Zit ie bij Ferrari.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, is helemaal niet erg. Sainz is veel ervarener dan Verstappen, dus als hij dit jaar bij kan blijven en er af en toe voor eindigt is dat erg goed. Dit jaar is een leerjaar voor hem. Volgend jaar is veel belangrijker dat hij presteert.
Denk niet dat Red Bull hem laat vertrekken.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 17:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens jaar zit ie niet meer bij Torro Rosso joh. Zit ie bij Ferrari.
195 races voor Sainz, 51 voor Verstappen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, is helemaal niet erg. Sainz is veel ervarener dan Verstappen, dus als hij dit jaar bij kan blijven en er af en toe voor eindigt is dat erg goed. Dit jaar is een leerjaar voor hem. Volgend jaar is veel belangrijker dat hij presteert.
Oud:quote:Op zaterdag 9 mei 2015 17:57 schreef opreis het volgende:
Ik dacht dat RB dit weekend met een nieuwe neus zou rijden waardoor ze een flinke hoeveelheid snelheid zouden vinden. Niks van terug te zien.
Het staat nu 3-2 voor Bottas, wat een verschilquote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:00 schreef opreis het volgende:
En trouwens, er kwam in dit topic ook wel eens voorbij dat Bottas minder of gelijk aan Massa zou zijn.
Massa had in Q2 al een setje banden extra nodig en dan verkloot hij het ook nog eens in Q3, die is in mijn ogen ook hard op weg naar de uitgang.
En vorig seizoen? Precies, dat dacht ik ook.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het staat nu 3-2 voor Bottas, wat een verschil
Voor het eerst dit seizoen. Massa is gewoon niet zo goed in gladde omstandigheden, dat is sinds het begin zo. Hij is echt snel in een supersnelle wagen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:00 schreef opreis het volgende:
En trouwens, er kwam in dit topic ook wel eens voorbij dat Bottas minder of gelijk aan Massa zou zijn.
Massa had in Q2 al een setje banden extra nodig en dan verkloot hij het ook nog eens in Q3, die is in mijn ogen ook hard op weg naar de uitgang.
Bottas heeft de eerste race niet eens geredenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het staat nu 3-2 voor Bottas, wat een verschil
Ah, 2-2 dan.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Bottas heeft de eerste race niet eens gereden
Bottas reed niet in Australiequote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dacht dat Bottas voor stond in Australië.
Massa 3de in de Q, Bottas 6de.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dacht dat Bottas voor stond in Australië.
Wel in de kwali, niet in de race.quote:
Het staat trouwens 3-2 voor Massa in de kwalificatie. Hij was de eerste drie races het snelst, Bottas de laatste 2 (inclusief vandaag), In de race is het 2-1 voor Bottas. Hij finishte in Maleisie en Bahrein voor Massa. In China was Massa sneller.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het staat nu 3-2 voor Bottas, wat een verschil
Massa is niet zomaar weg. Hij is er heel goed in om snel te zijn wanneer het, om zijn stoeltje te behouden, nodig is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 18:00 schreef opreis het volgende:
En trouwens, er kwam in dit topic ook wel eens voorbij dat Bottas minder of gelijk aan Massa zou zijn.
Massa had in Q2 al een setje banden extra nodig en dan verkloot hij het ook nog eens in Q3, die is in mijn ogen ook hard op weg naar de uitgang.
Mensen met 4xTR in de manager scoren meer dan ik met Kimi, Max en Sauber. Verder zegt de eindstand genoegquote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:13 schreef nils7 het volgende:
Ik ben op vakantie en heb geen fut om tig topics door te lopen met de brakke WiFi, heb ik nog iets gemist behalve dan Max op P6?
Ja, mag het een keer...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen met 4xTR in de manager scoren meer dan ik met Kimi, Max en Sauber.
Alleen Sainz? Oké, deal.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sainz valt uit met motorproblemen, is dat ook weer opgelost
Hahah ok thnxquote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen met 4xTR in de manager scoren meer dan ik met Kimi, Max en Sauber. Verder zegt de eindstand genoeg
Ja, dat wordt prachtig als ze morgen allebei de motor opblazenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen met 4xTR in de manager scoren meer dan ik met Kimi, Max en Sauber. Verder zegt de eindstand genoeg
Nah, Max mag best weer een keer de finish halenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, dat wordt prachtig als ze morgen allebei de motor opblazen![]()
En daar heb je je reden, al die azijnpissers op Kimiquote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:12 schreef Nymphetic13 het volgende:
Kimi krijgt een nieuwe set mediums nadat er door een kapotte bandenwarmer een set kapot is gegaan tijdens qualify.
Terecht toch? Kimi is gewoon niet consistent voor zo'n top coureur. Het is maar net welke dag, welke GP hij zijn motivatie/vorm bij elkaar heeft. Dan kan ik nog zo'n tegenstander zijn van Rosberg, maar die is tenminste wel constant in presteren.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En daar heb je je reden, al die azijnpissers op Kimi
Een defecte bandenwarmer die je setje wat je voor Q3 aan de kant had staan vernaggeld kan een consistente coureur niets aan doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Terecht toch? Kimi is gewoon niet consistent voor zo'n top coureur. Het is maar net welke dag, welke GP hij zijn motivatie/vorm bij elkaar heeft. Dan kan ik nog zo'n tegenstander zijn van Rosberg, maar die is tenminste wel constant in presteren.
Daarom dat ik ook voor Vettel ben gegaan
Gebeurde waarschijnlijk in Q1 al, toen hij tot ieders verbazing op medium naar buiten ging ipv hard zoals Vettel.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een defecte bandenwarmer die je setje wat je voor Q3 aan de kant had staan vernaggeld kan een consistente coureur niets aan doen.
Overigens in Q2 was hij sneller dan Vettel
Lijkt me raar, dat als je een setje mediums verbrand je op mediums naar buiten gaat.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gebeurde waarschijnlijk in Q1 al, toen hij tot ieders verbazing op medium naar buiten ging ipv hard zoals Vettel.
is de OP nu weer kapotquote:
Inderdaad maar ik hoop Sainz ook hoor, dat blijft toch het beste ijkpunt voor waar hij staatquote:Op zaterdag 9 mei 2015 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nah, Max mag best weer een keer de finish halen
Volgens mij gebeurde het in Q3.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 23:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gebeurde waarschijnlijk in Q1 al, toen hij tot ieders verbazing op medium naar buiten ging ipv hard zoals Vettel.
Hij is ook op mediums naar buiten gegaan daarvoor nog.quote:Op zondag 10 mei 2015 07:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lijkt me raar, dat als je een setje mediums verbrand je op mediums naar buiten gaat.
Het was dus een setje voor Q3 zoals je in de post boven je kan lezen.quote:Op zondag 10 mei 2015 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij is ook op mediums naar buiten gegaan daarvoor nog.
Gewoon opnemen zal jequote:Op zondag 10 mei 2015 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, zo een eind wandelen en op de weg terug zorgen geen nieuws te horen in de auto! BBC samenvatting wordt het om 5 uur UK tijd
Ben zooooo benieuwd!
Een eind wandelen en om 14:00 uur niet thuis zijn? De tering man; kunnen jullie niet gewoon de auto pakken, ben je tenminste op tijdquote:Op zondag 10 mei 2015 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, zo een eind wandelen en op de weg terug zorgen geen nieuws te horen in de auto! BBC samenvatting wordt het om 5 uur UK tijd
Ben zooooo benieuwd!
Schijnt vooral tijdens Qualification invloed te hebben dus in de race zou het mee moeten vallenquote:Op zondag 10 mei 2015 10:32 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of/hoeveel invloed het zal hebben
Hoezo dat dan, bij de kwalificatie zit je neem ik aan toch zo dicht mogelijk tegen de 100kg/h aan? In de race wil je wel wat meer speling hebben en dat wordt door deze richtlijn beperkt.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schijnt vooral tijdens Qualification invloed te hebben dus in de race zou het mee moeten vallen
FIA clamps down on ‘trick’ F1 fuel systemsquote:Op zondag 10 mei 2015 10:53 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hoezo dat dan, bij de kwalificatie zit je neem ik aan toch zo dicht mogelijk tegen de 100kg/h aan? In de race wil je wel wat meer speling hebben en dat wordt door deze richtlijn beperkt.
http://www.motorsport.com(...)-fuel-systems-568197quote:The FIA has issued a clampdown on ‘trick’ fuel systems in Formula 1 that teams could be using to boost their performance, Motorsport.com can reveal.
Despite an early season move to better measure fuel-flow rates, the governing body is still not satisfied that the situation is under control.
It has been suggested that some teams could be gaining an advantage through clever engine management settings that boost fuel-flow rates for short periods of time – which could be of particular advantage in qualifying.
There have been some claims that Mercedes and Ferrari have been exploiting this area to varying degrees since the start of the campaign – although neither team has broken the rules.
Hot topic refuses to go away
The controversy over fuel-flow rates originally prompted the FIA to issue a directive stating that from the Chinese Grand Prix onwards, fuel pressure measurements would be taken at multiple points.
Sources suggest that the matter of fuel-flow rates came up again at a meeting of technical directors earlier this week, and the FIA has now issued a note to teams making it clear that there are new limits in terms of what teams can do.
Whiting issues new directive
In the note sent on Saturday by F1 race director Charlie Whiting, a copy of which has been seen by Motorsport.com, he has made it clear that teams will no longer be allowed to vary their fuel-flow rate.
“With immediate effect we will expect fuel pressure, in the high and low pressure systems, to remain constant above a flow rate of 90kg/hr,” wrote Whiting.
“We do not consider it necessary to define here what we consider constant, we feel it will be more practical to discuss any concerns we have with the relevant team(s) if and when issues arise.”
Whiting also indicated that the FIA would be moving to individually check out each of the teams' fuel systems to ensure that there was full compliance with the regulations.
“We will also be carrying out careful physical inspections of all fuel systems in use,” he said.
In de race zal dit nauwelijks invloed gaan hebben.....quote:Op zondag 10 mei 2015 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schijnt vooral tijdens Qualification invloed te hebben dus in de race zou het mee moeten vallen
dit verhaal heeft geen betrekking tot wat je citeerde in je eerdere opmerking. Maar kan je dit verhaal een beetje toelichten? Klinkt interessant.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
FIA clamps down on ‘trick’ F1 fuel systems
[..]
http://www.motorsport.com(...)-fuel-systems-568197
? Ik zeg dat het zo schijnt te zijn en pak het citaat erbijquote:Op zondag 10 mei 2015 11:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
dit verhaal heeft geen betrekking tot wat je citeerde in je eerdere opmerking. Maar kan je dit verhaal een beetje toelichten? Klinkt interessant.
http://www.l1.nl/inhoud/radioquote:L1 Radio brengt een sfeerverslag van F1-race met Max Verstappen
L1 Radio brengt zondag een live sfeerverslag van de F1-race in Barcelona, met fans van Max Verstappen.
Verstappen sneller dan sainzquote:Op zondag 10 mei 2015 11:59 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
De Honda motor is ondertussen sneller dan Renault.
Onbetrouwbaar en (daardoor) langzaam. Wat een prul.quote:Op zondag 10 mei 2015 11:59 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
De Honda motor is ondertussen sneller dan Renault.
Wat ik begreep is de truc dat de brandstof die op bepaalde momenten niet nodig is, niet via een retourleiding terug nar de tank stroomt maar bewaard wordt waardoor er extra brandstof beschikbaar is als het wél nodig is. Aangezien dit gebeurt na de fuel flow meter is dit dus niet op te merken door de FIA.quote:Op zondag 10 mei 2015 10:58 schreef Fer het volgende:
Kunnen ze dan brandstof even vasthouden en weer doorpompen achter de fuelflow meter? Misschien een soort expansievat in de brandstofrail oid?
Student met analoog toestel. Nee dusquote:Op zondag 10 mei 2015 12:54 schreef rolfpoland het volgende:
Als je ziggo digitale tv hebt, kan je gewoon tv kijken:
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/ziggo-klanten-kijken-gratis-naar-gp-van-spanje/
Hahahaha!quote:Op zondag 10 mei 2015 13:04 schreef Ferry_76 het volgende:
Ja Rob, jij ook goedemorgen om 13:00, en Barcelona is ook een Tilke baan...Begin al te snappen waarom ik hier dus niet voor betaal.
Bizar dat TR P5 en P6 staat, terwijl de topsnelheid gelijk is aan Manorquote:Op zondag 10 mei 2015 11:59 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
De Honda motor is ondertussen sneller dan Renault.
Ik vind het wel wat hebbenquote:Op zondag 10 mei 2015 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hahahaha!
Ja, je moet een beetje de charme inzien van dat knullige huiskamergedoe, anders is het echt te triest voor woorden.
Beter laten ze Coronel die rol vervullen.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:06 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben
Alleen die Kamphues past er niet echt tussen
Als arme Ziggo klant zonder Sport 1 ben ik nu blij dat ik geen Sport 1 heb.quote:
Er zitten twee kale knakkersquote:Op zondag 10 mei 2015 13:09 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Als arme Ziggo klant zonder Sport 1 ben ik nu blij dat ik geen Sport 1 heb.
Geen idee waarom maar ik heb nu al een hekel aan die kale knakker.
Altijd al een hekel gehad aan hem. In elk programma dat hij presenteerde.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:09 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Als arme Ziggo klant zonder Sport 1 ben ik nu blij dat ik geen Sport 1 heb.
Geen idee waarom maar ik heb nu al een hekel aan die kale knakker.
Nou ja, hij is wel lekker blij en zo, maar hij mist gewoon de scherpte. Eigenlijk roept ie voornamelijk de hele tijd vooral: "GOED HE!!!"quote:Op zondag 10 mei 2015 13:09 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Als arme Ziggo klant zonder Sport 1 ben ik nu blij dat ik geen Sport 1 heb.
Geen idee waarom maar ik heb nu al een hekel aan die kale knakker.
Ik zag hem voor het eerst bij Dakar..wat een knurft.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:10 schreef Beach het volgende:
[..]
Altijd al een hekel gehad aan hem. In elk programma dat hij presenteerde.
Het zou letterlijk een ramp zijn als Max uitvalt met een kapotte motor, want dan heeft ie 10 plaatsen straf op Monaco, en als je ergens geen straf wilt is het Monaco...quote:Op zondag 10 mei 2015 12:58 schreef Jigzoz het volgende:
Echt hopen dat Verstappen ongeschonden door die eerste ronden komt...
En om even iets heel raars te zeggen: als ie uiteindelijk na 3/4 race wéér uitvalt door wéér een mechanisch defect, dan zou ik dat niet eens echt heel erg vinden. Als ie maar mooie dingen kan laten zien in de tijd dat hij wel rijdt.
Maar laten we gewoon hopen op een mooie finishplek.
Als je ergens inhaalacties wil zien, dan is het wel op Monaco.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:14 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Het zou letterlijk een ramp zijn als Max uitvalt met een kapotte motor, want dan heeft ie 10 plaatsen straf op Monaco, en als je ergens geen straf wilt is het Monaco...
Alonso in volgens mij 2010, reed toen van achter het hele veld stuk tot de 6de plaats o.i.d.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:14 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Het zou letterlijk een ramp zijn als Max uitvalt met een kapotte motor, want dan heeft ie 10 plaatsen straf op Monaco, en als je ergens geen straf wilt is het Monaco...
Bij RTL+ geeft hij zijn interviews ook gewoon in het Duitsquote:Op zondag 10 mei 2015 13:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
Max moet een dikke vinger naar Holland geven en gewoon dialect gaan praten
Is Brundle dan nog ergens stuk gegaan en is Verstappen dan 3e geworden? Was Brundle niet een van die auto's waarvan we zeiden dat het nog mis kon gaan? Ik word gek..dat gaat niet gebeuren......YEEEEEEEEEEESquote:Op zondag 10 mei 2015 13:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Brundle in een Force India op Silverstone
Jaa, ook welgaafquote:Op zondag 10 mei 2015 13:18 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Bij RTL+ geeft hij zijn interviews ook gewoon in het Duits
Is nou ook weer niet heel bijzonder dat hij meertalig is opgevoedquote:Op zondag 10 mei 2015 13:18 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Bij RTL+ geeft hij zijn interviews ook gewoon in het Duits
Er gaat niets boven Olav Molquote:Op zondag 10 mei 2015 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
Jammer dat Sport1 bij de F1 itt andere races geen Engels commentaar hebben.
Je gaat bijna verlangen naar Schelvisquote:Op zondag 10 mei 2015 13:26 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Kampkneus snapt het allemaal niet.
behalve dan het Sky team, BBC team en Will Buxton op NBC.quote:
Nee allemaal niet. Olav zou alles moeten doen qua sportcommentaarquote:Op zondag 10 mei 2015 13:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
behalve dan het Sky team, BBC team en Will Buxton op NBC.
In Nederland spreekt iedereen wel twee vreemde talen, maar in het buitenland is dat niet vanzelfsprekend en maakt het zeker indruk dat die jongen van 17 eventjes de BBC en RTL+ in vloeiend Engels en Duits te woord staat.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:24 schreef Sked het volgende:
[..]
Is nou ook weer niet heel bijzonder dat hij meertalig is opgevoed
Iedereen spreekt hier 2 vreemde talen?quote:Op zondag 10 mei 2015 13:30 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
In Nederland spreekt iedereen wel twee vreemde talen, maar in het buitenland is dat niet vanzelfsprekend en maakt het zeker indruk dat die jongen van 17 eventjes de BBC en RTL+ in vloeiend Engels en Duits te woord staat.
Ja, want die zitten op school met het idee dat de rest van de wereld zich maar moet aanpassenquote:Op zondag 10 mei 2015 13:30 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
In Nederland spreekt iedereen wel twee vreemde talen, maar in het buitenland is dat niet vanzelfsprekend en maakt het zeker indruk dat die jongen van 17 eventjes de BBC en RTL+ in vloeiend Engels en Duits te woord staat.
Ja en na je havo of vwo kan je vloeiend duits of frans praten?quote:Op zondag 10 mei 2015 13:32 schreef Sked het volgende:
[..]
Eigenlijk bijna elke havo/vwo student leert twee vreemde talen
Nee, dat niet zo zeer, maar je kan je er zeer goed mee redden en al helemaal als je a la Max Verstappen het nog in je vrije tijd al regelmatig gebruiktquote:Op zondag 10 mei 2015 13:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja en na je havo of vwo kan je vloeiend duits of frans praten?
Voor een interview hoef je niet vloeiend te praten. En een Limburger die dialect praat kan na de middelbare prima uit de voeten met Duits ja.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:33 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja en na je havo of vwo kan je vloeiend duits of frans praten?
We moeten wel weten welke Sport1 rommel we kunnen kijken als we F1 moe zijnquote:Op zondag 10 mei 2015 13:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
Rot op met voetbal en golf en hun poll ik wil formule1 voorbeschouwing. Die vrouw mogen ze mij ook weg doen geen verstand van formule1.
iddquote:Op zondag 10 mei 2015 13:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Voor een interview hoef je niet vloeiend te praten. En een Limburger die dialect praat kan na de middelbare prima uit de voeten met Duits ja.
Dat klopt. Ik reageerde echter op de bewering dat iedereen in Nederland wel twee vreemde talen spreekt.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:34 schreef Sked het volgende:
[..]
Nee, dat niet zo zeer, maar je kan je er zeer goed mee redden en al helemaal als je a la Max Verstappen het nog in je vrije tijd al regelmatig gebruikt
Ja, als je halverwege de race denkt: toch maar golf, dan hebben ze dat dus ook. Toch goed om te weten.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:36 schreef Sked het volgende:
[..]
We moeten wel weten welke Sport1 rommel we kunnen kijken als we F1 moe zijn
Ik denk dat ze het in de studio wel fijn vinden, ze weten de tijd die ze nu hebben al niet interessant te vullenquote:Op zondag 10 mei 2015 13:37 schreef Breaker.Faker het volgende:
Reclame op een betaal zender hoe onlogische.
Haha jagoed maar als je elke taal zo lang niet spreekt is het moeilijk. Maar serieus, als je rustig dialect praat kunnen de meeste Duitsers in de grensstreken je prima verstaanquote:Op zondag 10 mei 2015 13:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
idd![]()
En ik heb het al zolang niet meer hoeven spreken dat ik terug net wat teveel moet nadenken als ik Duits moet pratentis dan ook alweer 15+ jaar geleden dat ik van het middelbaar kwam .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |