http://nos.nl/artikel/205(...)ldbekerkalender.htmlquote:Op maandag 8 juni 2015 22:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Teamsprint is trouwens het volgende wat de erdoor gaan duwen gok ik
Klinkt een stuk beter dan de massastart.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:57 schreef Aguero het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/205(...)ldbekerkalender.html
Die fluke duikt ook om de zoveel tijd weer op in de media omdat hij de zoveelste non-functie gaat bekleden.quote:Op woensdag 2 september 2015 15:54 schreef Ericr het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/17(...)-schaatswereld.dhtml
Wimderon vindt dit leuk. Tuitert commercieel directeur bij iSkate.
topploeg op die manier. Daar moet toch een hoofdsponsor voor te vinden zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 07:12 schreef Pino112 het volgende:
Verweij sluit aan bij ploeg Wust.
Je verwacht het niet
Je zou zeggen van wel, maar voorlopig nog niet. Althans, volgens mij is er nog niks over bekend gemaakt. Op de site van de ploeg staat sowieso erg weinig over sponsors.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
topploeg op die manier. Daar moet toch een hoofdsponsor voor te vinden zijn.
Het duurt nog een paar jaar voordat er weer Olympische Spelen zijn.quote:Op maandag 7 september 2015 14:03 schreef Remzz het volgende:
Blijf het bijzonder vinden hoe weinig sponsoren er te vinden zijn in het schaatsen. Ik snap dat er te weinig reclameuitingen zijn zoals bij het wielrennen, maar het budget is dan ook 10x lager. Als je het succes ziet bij de Olympische Spelen en dan de moeilijkheid aan een sponsor te komen.
Als je ziet hoeveel schaatsen in beeld is gedurende winter is er veel publiciteit te halen.quote:Op maandag 7 september 2015 17:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het duurt nog een paar jaar voordat er weer Olympische Spelen zijn.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:29 schreef Spies het volgende:
Bokko en co hebben weer een nieuw filmpje gemaakt met schaatser imitaties. Erg leuk weer.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:29 schreef Spies het volgende:
Bokko en co hebben weer een nieuw filmpje gemaakt met schaatser imitaties. Erg leuk weer.
volgens mij hoeft Wüst niet zoveel meer, ze is echt voor het team gegaan wat ze zelf wil.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:27 schreef Evertjan het volgende:
misschien dat de schaatsjongens en meisjes ook eens met minder genoegen moeten gaan nemen
NK-afstanden dusquote:Op zaterdag 26 september 2015 17:18 schreef borisz het volgende:
Nog vijf weken en dan openen we het seizoen met selectiewedstrijden voor de Wereldbekers
30-10-2015: 5.000 H, 1e 500 H, 1.500 D, 2e 500 H
31-10-2015: 3.000 D, 1e 500 D, 1.500 H, 2e 500 D
01-11-2015: 5.000 D, 10.000 H , 1.000 D, 1.000 H, Extra Mass Start D, Extra Mass Start H
Wel een belangrijke selectiewedstrijd, want de eerste WB-wedstrijden zijn in Calgary en SLC.quote:13-15 november 2015: WB Calgary (Canada)
20-22 november 2015: WB Salt Lake City (Verenigde Staten)
4-6 december 2015: WB Inzell (Duitsland)
11-13 december 2015: WB Heerenveen
29-31 januari 2016: WB Stavanger (Noorwegen)
11-13 maart 2016: WB-finale Heerenveen
Ik neem aan dat het NK eind december geldt als kwalificatie voor de WB in Noorwegen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wel een belangrijke selectiewedstrijd, want de eerste WB-wedstrijden zijn in Calgary en SLC.
Lijkt me logisch idd. NK-sprint halverwege januari zal wsl gebruikt worden om voor de korte afstanden te selecteren.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:39 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het NK eind december geldt als kwalificatie voor de WB in Noorwegen?
Gaat ze nog mee doen aan de NK afstanden?quote:Op zondag 27 september 2015 15:34 schreef franklop het volgende:
Zag dat Jorien ter Mors baanrecords op de 500 en 1000 meter had neergezet in Enschede
quote:Veel minder commerciėle ploegen en minder buitenlandse schaatsers in Nederlandse dienst. Daarvoor pleit Jac Orie, coach van Team Lotto-Jumbo, een paar weken voor de start van het seizoen.
Het gaat de verkeerde kant op met het commerciėle schaatsen in Nederland, vindt Orie. ,,Dit is een fout model,'' oordeelt hij over het huidige licentiesysteem voor professionele schaatsteams.
De basis van zijn klacht is de drukte op het ijs tijdens trainingen. De speciale uren voor topsport in Leeuwarden, Enschede en straks na de verbouwing ook weer in Thialf, zitten te vol. ,,We hebben nu 60 of 70 gekwalificeerde, commerciėle schaatsers. Daar kan een derde vanaf. Want ze maken echt niet allemaal kans op het rijden van internationale wedstrijden.''
Met ook nog eens, volgens Orie, te veel buitenlandse rijders. ,,Die betalen soms zelfs om bij een ploeg te mogen komen. Maar als je bij een ploeg rijdt met een Nederlandse licentie, schaats je op uren die voor de KNSB en NOC*NSF zijn gereserveerd. Er rijden dus Chinezen, Japanners, Duitsers, een Let, op onze uren. Maar het zijn toch onze concurrenten? Waar we over 2,5 jaar op de Olympische Spelen in Pyeonchang weer van moeten winnen?"
Orie, coach van onder andere Sven Kramer, pleit voor vier of vijf grote ploegen. ,,Met elk vier of vijf goede, Nederlandse schaatsers. Nu moet je een bepaalde minimumbegroting hebben om een licentie te krijgen, prima. Maar ik zou er de eis van een aantal wereldbekerpunten aan willen toevoegen. Zo verhoog je de drempel om een ploeg te beginnen. Het is voor iedereen beter: je hebt een paar sterke blokken, die elkaar beter maken. Die teams zijn ook interessanter voor commerciėle partijen. En het wordt rustiger op de trainingsuren. Probeer nu maar eens een startje te maken zonder dat je van de baan wordt gereden. Met deze versplintering gaan we in de toekomst niet winnen."
Komend seizoen rijden alleen Lotto-Jumbo en Corendon zonder buitenlandse rijders. Na de Olympische Spelen van 2014, waar Oranje 23 schaatsmedailles won, klonk het geluid dat Nederland andere landen moest helpen bij de ontwikkeling, omdat de schaatssport anders te klein wordt. ,,Dat vond ik toen al de grootste onzin," zegt Orie. ,,Het verschil tussen winst en verlies is zo klein. Het jaar na de Spelen werden we links en rechts om de oren geslagen."
De KNSB herkent zich zeker in de kritiek van Orie. Sportdirecteur Arie Koops: ,,We gaan voor het seizoen 2016/2017 kijken naar de spelregels voor een licentie. Een systeem met wereldbekerpunten zou kunnen. Voor komend seizoen zijn we ook bezig: erkende Nederlandse topteams krijgen voorrang op de ijsuren boven ploegen met veel buitenlanders. Voorheen hadden ploegen één of twee buitenlanders. Nu zijn het veel meer schaatsers. Ik ben net als Jac Orie voor minder teams. Dat komt de kwaliteit alleen maar ten goede."
Kramer had het niet over buitenlanders, maar over de types die als een prof leven maar jaar na jaar 14e worden op het NK allround.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:06 schreef Uncle het volgende:
Toen Kramer hetzelfde zei vond iedereen hem een arrogante zak
De Berlijn truc kan ook, met strategisch geplaatste ramen die opengezet kunnen worden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, of een Richmond-truc met een enorme windmachine.
Da's wel hoog idd.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:20 schreef Roceco het volgende:
Tja, allemaal mogelijk, maar feit is niettemin dat het een splinternieuwe baan is en hij hoger (1800m) dan SLC ligt. Dus het kan ook gewoon zijn dat we een snelle nieuwe baan erbij hebben.
eerst moeten we het schaatsen internationaal omhoog helpen en nu zijn we bang dat ze van ons kunnen winnen......quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |