abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153836798
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 19:06 schreef Qunix het volgende:

[..]

Op een USB installeren thuis en booten vanaf USB op je werk.
Ja, kan. Maar dan moet ik wel fatsoenlijk op een active directory kunnen inloggen en dergelijke. Geen zin om dat helemaal te configureren. :P
pi_153836800
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2015 19:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, Packagist kende ik al en uiteraard gebruik ik ook Composer. Maar ik moet er inderdaad wat vaker op kijken.

Developen op Windows vind ik trouwens een stuk minder chill. En ik vind het iets teveel van het goede om een GNU/Linuxdistributie geïnstalleerd te vragen bij mijn werkgever. :@ (zeker omdat ik vakantiekracht ben).
Volledig met je eens, ik zit op mijn werk (helaas) ook met een windowsbak en onze development omgevingen draaien in VirtualBox. Die trage filesharing zorgt er voor dat een simpele pagina er ~500ms over kan doen om te laden. Al wel een paar testjes gedaan met VMware en dat werkt al een heel stuk vlotter.

En daarnaast nog alle gekke trucjes en dergelijke die je uit moet halen voor gulp en dat soort tools.

:P Development is bij ons niet de core-business, dus imacs zitten er helaas niet in, dat booten van Ubuntu via USB is misschien ook nog wel een test waard.
pi_153838133
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 15:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Foutmelding is weg, en het werkt!

Ik zie alleen weer alle subsites, maar dat klopt ook... Ik heb iets over het hoofd gezien. Argh... :').
Er vindt geen filtering plaats (geen ?) op subsite, alleen op ID. Dus het resultaat is altijd gevuld. :').
Ik heb alle records nodig, daarom geen filtering op subsite.

Ugh... Ik moet dus een andere oplossing vinden, eentje waarin bepaald wordt of de subsite wel of niet voorkomt en dat doorgeven of zo.

Bedankt in ieder geval.
Ik zou in ieder geval die CASE uit de sql halen en in php checken zodat je maar 1 keer de database hoeft aan te roepen ipv 6 keer :). Je kan terwijl je de results array aan het opbouwen bent ook de subsites uit de results in een array opslaan. Die kan je dan gebruiken om te bepalen of je de subsite moet overslaan.
pi_153839318
quote:
19s.gif Op donderdag 25 juni 2015 19:08 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Volledig met je eens, ik zit op mijn werk (helaas) ook met een windowsbak en onze development omgevingen draaien in VirtualBox. Die trage filesharing zorgt er voor dat een simpele pagina er ~500ms over kan doen om te laden. Al wel een paar testjes gedaan met VMware en dat werkt al een heel stuk vlotter.

En daarnaast nog alle gekke trucjes en dergelijke die je uit moet halen voor gulp en dat soort tools.

:P Development is bij ons niet de core-business, dus imacs zitten er helaas niet in, dat booten van Ubuntu via USB is misschien ook nog wel een test waard.
Het valt te proberen ja. :P Via USB is wel langzaam, maar wellicht beter dan Windows.
pi_153839675
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2015 18:59 schreef Qunix het volgende:

[..]

Leuke frameworks, werkt fantastisch, maar nog steeds de taal zelf wat ik lelijk blijf vinden :')
Oh, en java is absoluut niet beter.
Java is volstrekt anders. Java is een volwaardige programmeertaal, PHP is bedoeld voor web front end. Veel plezier met het ontwikkelingen van toepassingen waarbij je gebruik moet maken van JMS of ESB achtige oplossingen in PHP. Fatsoenlijke threading kun je ook vergeten.
Een volwaardige Java omgeving met Maven, Jenkins, enzovoort is echt vele maken krachtiger dan PHP.

PHP is prima voor lichtgewicht web applicaties, maar dat is ook gelijk het enige waar het goed voor is en de vraag is in hoeverre bv Angular + volwaardige back end technologie daar niet gewoon een beter alternatief voor zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153860321
Hallo..

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
   <div id="form" class="form" style="float:right;">
    <h1>Driver, you've been flyin'!</h1>
      <form action="insert.php" method="post">
        <input name="license" id="license" type="text" placeholder="Your licenceNumber">
        <input name="time" id="time" type="text" placeholder="What Time">
        <input name="where" id="where" type="text" placeholder="Which Road?">
        <input name="comment" id="comment" type="text" placeholder="Any additional comments?">
        <input name="button" type="submit" value="Send me my Fine">
        </form>
        <p/>
        Dit is formulier 2.<p/> Als je dit formulier invult ga je naar "insert.php". <p/>Daar wordt wat je hebt ingevuld in de database gezet <span class="bold">(2pt)</span>, tenminste, <u>als</u> je alle velden heb ingevuld.<span class="bold">(1pt)</span><p/>Eerst moet moet je nog in phpMyAdmin een tabel maken met de naam "verkeersboetes"<span class="bold">(2pt)</span>.<p/>Alles uit de tabel verkeersboetes moet meteen na het toevoegen ook wordenuitgelezen op die pagina <span class="bold">(2pt)</span>.

</div>

Stel ik wil deze uitlezen naar een andere pagina? Kan dat? insert.php heeft deze tabelletjes, daar moeten de gegevens inkomen

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<table width="600" border="0" cellspacing="4" cellpadding="4">
  <tr>
    <td>Licence nr</td>
    <td>Time</td>
    <td>Place</td>
    <td>Comment</td>
  </tr>
  <tr>
    <td></td>
    <td></td>
    <td></td>
    <td></td>
  </tr>

</table>
pi_153860874
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:41 schreef ikbenrond het volgende:
Hallo..
[ code verwijderd ]

Stel ik wil deze uitlezen naar een andere pagina? Kan dat? insert.php heeft deze tabelletjes, daar moeten de gegevens inkomen
[ code verwijderd ]

Gewoon met POST of GET. :)

En nog een submit knop op je form.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2015 16:59:55 ]
pi_153941097
In welke taal programmeren jullie meestal, dus ik bedoel letterlijk de taal :P

Nederlands of Engels?

Ik hink wat dat betreft altijd op twee gedachten, persoonlijk vind ik Engels fijner lezen en consequenter aangezien standaard functionaliteiten van de programmeertaal ook in het Engels zijn.

Maar daarentegen vind ik het persoonlijk ook altijd wel fijn om specifieke bedrijfsacties welke door iedereen om mij heen zo genoemd worden in de code ook zo te noemen.

Bijvoorbeeld het woord adviesprijs om maar iets simpels te noemen, er zal hier niemand zijn die het suggestedRetailPrice noemt. En uit ervaring heb ik gemerkt dat een mengelmoes ook altijd zo'n bende wordt en dat het snel leidt tot inconsequente naamgevingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TwenteFC op 30-06-2015 00:05:28 ]
  dinsdag 30 juni 2015 @ 00:01:41 #159
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153942152
Altijd Engels tenzij merknaam™
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_153943689
quote:
19s.gif Op donderdag 25 juni 2015 19:08 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Als je Vagrant gebruikt zijn deze tips misschien iets voor je: https://stefanwrobel.com/how-to-make-vagrant-performance-not-suck

VirtualBox is inderdaad onwijs traag met filesharing. daarom moet je NFS aanzetten :)
pi_153945840
quote:
19s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:31 schreef TwenteFC het volgende:

Nederlands of Engels?

Ik hink wat dat betreft altijd op twee gedachten, persoonlijk vind ik Engels fijner lezen en consequenter aangezien standaard functionaliteiten van de programmeertaal ook in het Engels zijn.

Maar daarentegen vind ik het persoonlijk ook altijd wel fijn om specifieke bedrijfsacties welke door iedereen om mij heen zo genoemd worden in de code ook zo te noemen.

Bijvoorbeeld het woord adviesprijs om maar iets simpels te noemen, er zal hier niemand zijn die het suggestedRetailPrice noemt. En uit ervaring heb ik gemerkt dat een mengelmoes ook altijd zo'n bende wordt en dat het snel leidt tot inconsequente naamgevingen.
Engels is inderdaad consequenter en daarbij werk ik grotendeels met expats die niet of nauwelijks Nederlands spreken.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:11:56 #162
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_153946611
quote:
19s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:31 schreef TwenteFC het volgende:

Nederlands of Engels?

Zijn er serieus mensen die in Nederlands programmeren? :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:14:17 #163
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_153946644
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:11 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Bij overheidsprojecten helemaal niet ongebruikelijk, zeker niet als het een wat gedateerde codebase is.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:27:16 #164
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_153946818
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Bij overheidsprojecten helemaal niet ongebruikelijk, zeker niet als het een wat gedateerde codebase is.
En wat zou de reden zijn geweest om dat te doen?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:33:14 #165
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_153946889
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:27 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

En wat zou de reden zijn geweest om dat te doen?
Geen idee. Misschien om de termen die in de wet staan terug te laten komen in de code, voor de duidelijkheid?
pi_153948716
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Geen idee. Misschien om de termen die in de wet staan terug te laten komen in de code, voor de duidelijkheid?
Daar heb je comments voor indien nodig. Het lijkt me eerder een soort overblijfsel uit een tijd waarin Engels nog wat minder gemeengoed was dan tegenwoordig. Ik kom incidenteel (met name in de PHP hoek, waar toch b.v. meer MBO'ers zitten dan in de Java hoek) nog wel eens developers tegen die het Engels niet echt goed beheersen. Die hebben nog wel eens de neiging om applicaties in het Nederlands te ontwikkelen.
pi_153948817
Wij schrijven software voor zorgaanbieders/zorgverleners/zorgverzekeraars/etc.
Het zorgstelsel is zo totaal specifiek voor Nederland dat er voor heel veel termen helemaal geen geschikte Engelse vertaling te bedenken is.
Daarom is ons domein ook geheel met Nederlandse termen uitgeprogrammeerd.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:09:42 #168
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153952847
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wij schrijven software voor zorgaanbieders/zorgverleners/zorgverzekeraars/etc.
Het zorgstelsel is zo totaal specifiek voor Nederland dat er voor heel veel termen helemaal geen geschikte Engelse vertaling te bedenken is.
Daarom is ons domein ook geheel met Nederlandse termen uitgeprogrammeerd.
daar is abstractie voor, termen gaan ook met de tijd mee.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:55:55 #169
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_153953879
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het lijkt me eerder een soort overblijfsel uit een tijd waarin Engels nog wat minder gemeengoed was dan tegenwoordig.
Mja, ik weet het niet hoor. Zoveel code die is geschreven voor de jaren '80 is er nou ook weer niet nog in gebruik. En ik zou denken dat in die tijd Engels minstens zo mainstream was als het nu is.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:23:20 #170
230788 n8n
Pragmatisch
pi_153954293
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mja, ik weet het niet hoor. Zoveel code die is geschreven voor de jaren '80 is er nou ook weer niet nog in gebruik. En ik zou denken dat in die tijd Engels minstens zo mainstream was als het nu is.
ik zie bij beginners wel vaak Nederlands er in glippen. Best practice is er nog niet overal ingeslopen, en dan zijn er nog de uitzonderlijke gevallen zoals zorg. Bij bedrijven is ook enorm veel legacy van pre-best practice tijden en zo kom je het toch zo nu en dan wel tegen.
pi_153957629
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:11 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik doe het soms ook, wat niet meehelpt is dat alle kolomnamen in onze database ook Nederlands zijn. Ik ben er ook niet trots op en zeker in persoonlijke projecten is alles Engels.
pi_153958518
In een Nederlandse Office Excel 201x faalt hij op "if" en kan je wel de term "als" gebruiken. Dat is pas kut.
pi_153958571
Het feit dat de functies in Excel ook vertaalt worden is inderdaad wel een van de grootste faalacties van Microsoft ja. :P
Je zoekt je een ongeluk naar de Nederlandse versie van 'concat' als je even snel wat data moet fixen.
pi_153958802
Excel is sowieso faal om daarin te programmeren. De enigen die dat doen zijn managers, secretaresen etc., en daar is het ook voor gemaakt en daarom is het Nederlands.
pi_153958946
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Excel is sowieso faal om daarin te programmeren. De enigen die dat doen zijn managers, secretaresen etc., en daar is het ook voor gemaakt en daarom is het Nederlands.
Het is wel eens handig als je wat CSV data b.v. in code moet hangen voor een snel tooltje, waar je in Excel dan even wat tekst splitst en samenvoegt met code om er hashmap.put("key","value"); statements van te maken.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:09:04 #176
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_153958961
Dingen uitwisselen tussen de NLse en Engelse versie van Excel is wel op meer vlakken moeilijk. Ze importeren/exporteren ook een ander CSV-formaat bijvoorbeeld |:(
pi_153959007
Voor CSV gebruik ik toch ook echt liever Calc.
pi_153959105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 01:01 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Als je Vagrant gebruikt zijn deze tips misschien iets voor je: https://stefanwrobel.com/how-to-make-vagrant-performance-not-suck

VirtualBox is inderdaad onwijs traag met filesharing. daarom moet je NFS aanzetten :)
Heb op het werk geen Mac, dus zo uit de doos werkt het niet op windows.
Zijn inderdaad wel trucjes voor om het bijv. via Cygwin te doen.

Uiteindelijk toch maar gewoon 70 euro afgetikt voor de VMware plugin van Vagrant.
http://www.vagrantup.com/vmware
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:21:50 #179
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_153959307
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:10 schreef Monolith het volgende:
Voor CSV gebruik ik toch ook echt liever Calc.
Maar als je bv data wilt exporteren naar CSV zodat de gebruiker het in Excel kan laden, dan moet je eigenlijk weten of diegene met een NLse of Engelse versie van Excel werkt.
pi_153959330
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar als je bv data wilt exporteren naar CSV zodat de gebruiker het in Excel kan laden, dan moet je eigenlijk weten of diegene met een NLse of Engelse versie van Excel werkt.
Hoezo? Doel je nu op het scheiden van de kolommen en dergelijke?
pi_153959478
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:01 schreef n8n het volgende:
Altijd Engels tenzij merknaam™
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:32:37 #182
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_153959500
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:22 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Hoezo? Doel je nu op het scheiden van de kolommen en dergelijke?
Ja. De Engelse versie gebruikt komma's, de Nederlandse puntkomma's.
pi_153959548
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

:')
Dat is echt te triest voor woorden.
pi_153959582
quote:

[..]

Calc doet gewoon een pop-up bij het openen met de keuze voor scheidingsteken(s) en dergelijke. In Excel moet je dan weer die tekst naar kolommen functionaliteit gebruiken, maar dan is de gemiddelde Excel gebruiker al afgehaakt en boze mails aan het sturen. :P
pi_153959591
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is wel eens handig als je wat CSV data b.v. in code moet hangen voor een snel tooltje, waar je in Excel dan even wat tekst splitst en samenvoegt met code om er hashmap.put("key","value"); statements van te maken.
Kun je dat niet net zo goed met een macro doen in je favoriete tekstbewerker? Of IDE?
pi_153959637
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Kun je dat niet net zo goed met een macro doen in je favoriete tekstbewerker? Of IDE?
Oh dat kan ook wel hoor, maar dat is meer gedoe voor een dergelijke eenmalige conversie. Als dingen vaker voorkomen kun je bv zaken als live templates in IntelliJ gebruiken.
pi_153960053
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Calc doet gewoon een pop-up bij het openen met de keuze voor scheidingsteken(s) en dergelijke. In Excel moet je dan weer die tekst naar kolommen functionaliteit gebruiken, maar dan is de gemiddelde Excel gebruiker al afgehaakt en boze mails aan het sturen. :P
En meestal gokt die popup zelf al goed hoe die kolommen eruit zien. (Of heb ik gewoon heel vaak geluk?)
pi_153960131
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:54 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En meestal gokt die popup zelf al goed hoe die kolommen eruit zien. (Of heb ik gewoon heel vaak geluk?)
Klopt, zit ook nog een preventieve scan op veel voorkomende separators in inderdaad.
pi_153960721
quote:

[..]

Is gelukkig met 3 klikken wel te veranderen :P

Managers met hun CSV/Excel overzichten :')
pi_153960771
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:19 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Is gelukkig met 3 klikken wel te veranderen :P

Managers met hun CSV/Excel overzichten :')
Je moet ze eigenlijk gewoon een mooi dashboardje gunnen, met statistieken. ShinyDashboard ftw. :7
pi_153960878
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je moet ze eigenlijk gewoon een mooi dashboardje gunnen, met statistieken. ShinyDashboard ftw. :7
Zonder dollen, wat ze doen met overzichten uit ons backofficesysteem is alles kopiëren en plakken naar Excel en vervolgens daar zelf filters maken.

Dat alles op diezelfde pagina ook te filteren en sorteren is dat weten ze, dat ze presets kunnen opslaan zodat deze realtime geüpdatet wordt dat weten ze.

Het boeit ze alleen niet :P

Met verzoeken tot bepaalde gecombineerde overzichten is het tegenwoordig al min of een een eis dat er een export functie is, en wanneer ze elke week iets moeten exporteren willen ze hem gewoon elke week geautomatiseerd in de mail hebben.

Achja, het is maar wat werkt voor ze. Bijzonder is het wel.
pi_153960912
Mensen vallen vaak terug op wat ze kennen.
pi_153961036
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:26 schreef Monolith het volgende:
Mensen vallen vaak terug op wat ze kennen.
In die zin is iedereen wel een beetje autistisch. Ironisch genoeg juist vaak digibeten die geen ander programma willen dan dat ze gewend zijn.
pi_153961123
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:31 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In die zin is iedereen wel een beetje autistisch. Ironisch genoeg juist vaak digibeten die geen ander programma willen dan dat ze gewend zijn.
Dat heeft weinig met autisme van doen. Digibeten willen juist niet anders omdat ze het zich moeilijk eigen kunnen maken.
Als je iets gebruikt dat werkt en waar je vertrouwd mee bent zodat je er zeker van weet dat je geen fouten maakt is er niet direct reden om iets anders te gaan gebruiken, tenzij dat echt enorm veel efficiënter is.
pi_153961145
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met autisme van doen. Digibeten willen juist niet anders omdat ze het zich moeilijk eigen kunnen maken.
Als je iets gebruikt dat werkt en waar je vertrouwd mee bent zodat je er zeker van weet dat je geen fouten maakt is er niet direct reden om iets anders te gaan gebruiken, tenzij dat echt enorm veel efficiënter is.
:7 Heuy, mijn overzichten zijn per definitie foutloos.
pi_153961192
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hmm, dat is ook waar inderdaad. :o Maar toch.. Ik weet het niet.
pi_153961211
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:36 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:7 Heuy, mijn overzichten zijn per definitie foutloos.
Tja, als mensen vervolgens de verkeerde filters en dergelijke gaan gebruiken, dan kan je data nog zo correct zijn, maar dan is het rapport niet zo zinvol.
pi_153961280
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, als mensen vervolgens de verkeerde filters en dergelijke gaan gebruiken, dan kan je data nog zo correct zijn, maar dan is het rapport niet zo zinvol.
Ben het met je eens hoor ;), en ik houd er nu ook al meer rekening mee wie bepaalde overzichten gaat gebruiken. Voor het management weet ik nu gewoon dat het zinloos is om creatieve filters te gaan verzinnen. Maar bijvoorbeeld onze logistieke afdeling doet dat wel in het beheer dus dan stop ik er wat meer tijd in. Was in het begin even wennen, werken voor een bedrijf waar de development afdeling absoluut geen core-business is.

Het gaat er mij uiteindelijk ook alleen maar om dat de data op een manier krijgen aangeleverd waarmee ze zelf zo efficient mogelijk hun doel kunnen bereiken, wat ze er op dat punt mee doen laat ik dan ook lekker aan hen.

Ze zitten er (terecht) ook helemaal niet op te wachten op mijn mening wat dat betreft.
pi_153987566
https://github.com/symfon(...)c16e95ca2e0622466766

Werd eens tijd. :P

Ik vind het trouwens best een gedoe, met die prototype forms als je dynamisch extra forms wil toevoegen en dergelijke. Vooral om die data dus aan te passen...
pi_154078394
Ik wil in PHP graag de huidige maandnaam + de komende 12 maanden.

Deze script gevonden op http://stackoverflow.com/(...)ree-months-using-php:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
/*
Handles month/year increment calculations in a safe way,
avoiding the pitfall of 'fuzzy' month units.

Returns a DateTime object with incremented month values, and a date value == 1.
*/
function incrementDate($startDate$monthIncrement 0) {

$startingTimeStamp $startDate->getTimestamp();

// Get the month value of the given date:

$monthString date('Y-m'$startingTimeStamp);

// Create a date string corresponding to the 1st of the give month,
    // making it safe for monthly calculations:

$safeDateString "first day of $monthString";

// Increment date by given month increments:

$incrementedDateString "$safeDateString $monthIncrement month";

$newTimeStamp strtotime($incrementedDateString);

$newDate DateTime::createFromFormat('U'$newTimeStamp);
    return 
$newDate;
}

$currentDate = new DateTime();
$oneMonthAgo incrementDate($currentDate, -1);
$twoMonthsAgo incrementDate($currentDate, -2);
$threeMonthsAgo incrementDate($currentDate, -3);

echo 
"THIS: ".$currentDate->format('F Y') . "<br>";
echo 
"1 AGO: ".$oneMonthAgo->format('F Y') . "<br>";
echo 
"2 AGO: ".$twoMonthsAgo->format('F Y') . "<br>";
echo 
"3 AGO: ".$threeMonthsAgo->format('F Y') . "<br>";
?>

Doet het op zich perfect, maar de maandnamen zijn in het Engels.

Heb geprobeerd om het in het Nederlands te krijgen met set_locale.
1
2
3
4
<?php
/* Set locale to Dutch */
setlocale(LC_ALL'nl_NL');
?>
Op verschillende plaatsen gezet. Ook geprobeerd met "LC_TIME" etc., maar niets werkt.

Iemand een idee hoe ik de output in het Nederlands kan krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2015 10:11:48 ]
pi_154078420
wellicht heb je hier wat aan:
http://php.net/manual/en/function.strftime.php
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_154078429
Als timestamp date / strftime + strtotime('+1 month') gebruiken. Dan worden locales wel meegenomen.
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_154078437
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:08 schreef mschol het volgende:
wellicht heb je hier wat aan:
http://php.net/manual/en/function.strftime.php
Daar kwam ik inderdaad ook op uit, maar ik heb geen idee waar ik de strftime() moet plaatsen.
pi_154078453
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:05 schreef zarGon het volgende:
Ik wil in PHP graag de huidige maandnaam + de komende 12 maanden weergeeft.

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Op verschillende plaatsen gezet. Ook geprobeerd met "LC_TIME" etc., maar niets werkt.

Waar doe je de setlocale?
pi_154078504
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar doe je de setlocale?
Overal tussengezet. Helemaal bovenaan, net boven de echo's, boven $currentDate etc.

Ik mis iets, wellicht iets met strftime(), maar mijn kennis is niet toereikend om dat ook toe te passen.
pi_154078527
  zondag 5 juli 2015 @ 10:16:04 #207
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_154078537
Zoals in de documentatie staat is format() alleen in het Engels. Zie de documentatie van strftime() hoe die te gebruiken.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_154086549
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:05 schreef zarGon het volgende:
Ik wil in PHP graag de huidige maandnaam + de komende 12 maanden.

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

:P Staat de Nederlandse locale wel geinstalleerd op je server?

Voer het volgende commando eens uit:

quote:
locale -a
pi_154114628
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 6 juli 2015 @ 15:49:08 #210
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_154115691
quote:
12s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:01 schreef Aether het volgende:
Doe de 3-minuten What do you know about SQL performance?-test.
Ik ben het niet eens met het antwoord op de laatste vraag }:|

Ik doe zakelijk praktisch nooit iets met SQL, dus ik heb geen praktijkervaring met een dergelijke casus, maar als het echt...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154116672
quote:
8s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:49 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met het antwoord op de laatste vraag }:|

Ik doe zakelijk praktisch nooit iets met SQL, dus ik heb geen praktijkervaring met een dergelijke casus, maar als het echt...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je de rest van de uitleg ook gelezen?
De eerste query hoeft alleen de index te raadplegen, alle informatie staat daarin.
De tweede query pakt eerst de index, en heeft daarna alsnog de full-table nodig voor de extra where-parameter.

(Trouwens, dit is blijkbaar alleen een mysql vraag, voor postgres kreeg ik een hele andere vraag 5)
  maandag 6 juli 2015 @ 16:19:20 #212
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_154116802
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Heb je de rest van de uitleg ook gelezen?
De eerste query hoeft alleen de index te raadplegen, alle informatie staat daarin.
De tweede query pakt eerst de index, en heeft daarna alsnog de full-table nodig voor de extra where-parameter.

(Trouwens, dit is blijkbaar alleen een mysql vraag, voor postgres kreeg ik een hele andere vraag 5)
Klopt, maar bij de eerste query moeten ook AL diezelfde records worden gefetched: die vormen namenlijk het resultaat
pi_154117431
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:19 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Klopt, maar bij de eerste query moeten ook AL diezelfde records worden gefetched: die vormen namenlijk het resultaat
Nee, het is een group-by query he: het resultaat toont alleen date_column en count(*). Die kun je ook uit de index halen.
  maandag 6 juli 2015 @ 16:48:25 #214
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_154117771
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:19 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Oh, laat maar |:(

Ik had even gemist dat alle data die gereturned moet worden ook uit de index komt, dus dat er bij de eerste uberhaubt niet naar tbl gekeken hoeft te worden :@
  maandag 6 juli 2015 @ 16:49:10 #215
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_154117793
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, het is een group-by query he: het resultaat toont alleen date_column en count(*). Die kun je ook uit de index halen.
Mja, ik zag het ook net :@
pi_154120114
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:49 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:

[..]

Mja, ik zag het ook net :@
^O^
pi_154228633
Hmm.. Mijn persoonlijke project in Symfony doen of met Python + Django. Lastig.
pi_154228661
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:08 schreef robin007bond het volgende:
Hmm.. Mijn persoonlijke project in Symfony doen of met Python + Django. Lastig.
CakePHP.
pi_154228702
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

CakePHP.
Spring, vert.x, play, etcetera. :P
pi_154228710
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

CakePHP.
Daar hoor ik ook wel eens over. :') Maar ik weet het niet. ;( Er is echt teveel keuze. Ik vind het altijd lastig de knoop door te hakken.

Laravel zat ik ook aan te denken... Aan de andere kant wil ik ook ervaring opdoen met Django. Nadeel is alleen dat ik van te voren niet weet wat ik kan verwachten en dan naderhand misschien met een project zit dat niet zo lekker loopt.

In Symfony vond ik het omgaan met forms niet echt handig. Vooral niet als je 'embedded forms' wilt hebben. In mijn huidige project heb ik daar wel echt last van.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2015 19:12:04 ]
pi_154229063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Daar hoor ik ook wel eens over. :') Maar ik weet het niet. ;( Er is echt teveel keuze. Ik vind het altijd lastig de knoop door te hakken.

Laravel zat ik ook aan te denken... Aan de andere kant wil ik ook ervaring opdoen met Django. Nadeel is alleen dat ik van te voren niet weet wat ik kan verwachten en dan naderhand misschien met een project zit dat niet zo lekker loopt.

In Symfony vond ik het omgaan met forms niet echt handig. Vooral niet als je 'embedded forms' wilt hebben. In mijn huidige project heb ik daar wel echt last van.
Gaat het om een groot project? Als het een relatief klein projectje is dan zou je ook nog kunnen denken aan Silex of Lumen.
pi_154229211
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:24 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Gaat het om een groot project? Als het een relatief klein projectje is dan zou je ook nog kunnen denken aan Silex of Lumen.
Relatief klein hobbyproject. :@ Ik kende die frameworks niet eens, eens kijken.

Er zijn trouwens ook web frameworks in Haskell. Als ik dat probeer leer ik gelijk ook een beetje functioneel programmeren. :@

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2015 19:31:13 ]
pi_154229303
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Relatief klein hobbyproject. :@ Ik kende die frameworks niet eens, eens kijken.

Er zijn trouwens ook web frameworks in Haskell. Als ik dat probeer leer ik gelijk ook een beetje functioneel programmeren. :@
Zijn mini frameworks :P stuk sneller qua performance.
Als het echt puur om het leren en het plezier gaat dan zou ik ook gewoon lekker iets exotisch pakken als ik jou was, altijd wel leuk om het af en toe een beetje af te wisselen. :P
pi_154229442
quote:
19s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:34 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Zijn mini frameworks :P stuk sneller qua performance.
Als het echt puur om het leren en het plezier gaat dan zou ik ook gewoon lekker iets exotisch pakken als ik jou was, altijd wel leuk om het af en toe een beetje af te wisselen. :P
Pfff, lastig allemaal. :'( Ik denk toch dat ik voor Python + Django ga omdat ik al ervaring heb met Python. Om Haskell te leren zou ik veel meer in de theorie moeten duiken voordat ik aan een project begin. Gezien het om een heel ander programmeerparadigma gaat.
pi_154229735
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 19:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik ben wel klein beetje verliefd geworden op Cake. Ben nu kassa software aan het maken en moet zeggen dat je met vrij weinig code echt iets neer kan zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')