Volgens mij kan je best fietsen na een leg day, juist goed tegen de spierpijn! Gewoon niet te lang en niet te hard..quote:Op vrijdag 8 mei 2015 06:53 schreef Qwea het volgende:
Ey,,gcjoel, peach, ruuyzen, sandertjuh... Tips. Hoe doen jullie dat? Fucking stijve kuiten en beste spierpijn van leg day woensdag. Ennu? Gewoon weer leg day? Vol er door heen? Trainen met lager gewicht / herstel training? Rust?
Morgen leg day is geen optie want zondag fietsen wss.
Ik weet het nog nietquote:Op vrijdag 8 mei 2015 06:53 schreef Qwea het volgende:
Ey,,gcjoel, peach, ruuyzen, sandertjuh... Tips. Hoe doen jullie dat? Fucking stijve kuiten en beste spierpijn van leg day woensdag. Ennu? Gewoon weer leg day? Vol er door heen? Trainen met lager gewicht / herstel training? Rust?
Ik ga niet fietsen na leg dayquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volgens mij kan je best fietsen na een leg day, juist goed tegen de spierpijn! Gewoon niet te lang en niet te hard..
Ik doe wel even ze los masseren en dan daar kijken of ik lager in weight moetquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet![]()
Als het goed is volgende week beginnen met UB/LB, maar ik zou denk gewoon gaan trainen.
Misschien wat extra stretchen ofzo (nja extra, als in nu wel en anders nooit)
Fietsen na leg day is inderdaad niet zo lekker dus zou hem op vandaag houden!
euh ik heb een keer mijn legday gedaan en de dag erna een basktbal training. ik kon toen niet rennen, springen of zoeiets...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 06:53 schreef Qwea het volgende:
Viel mee hoor, hapte wel lekker wegquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:43 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
jezus hoe krijg je het we zo vroeg
edit: ooo gelukkig![]()
Wat kipfilet?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:47 schreef gcjoel het volgende:
shit geen eieren meer, wat moet ik nemen ipv 1 gekookt ei bij de lunch?
Kipfilet is nooit saaiquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb ook al 50gr kip gepland staan, wordt zo saai
Best wel na 2 a 3 jaar bijna iedere dag.quote:
Je noemt me wel niet en zulks maar ik vroeg het laatst aan mijn PT, hoe goed/slecht het nou is om door spierpijn heen te trainen. Hij zei dat spierpijn eigenlijk betekend dat je spieren gescheurd/kapot zijn, en als je daar doorheen traint maak je ze meer kapot. Voor af en toe is dat geen probleem, maar doe het niet te vaak.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 06:53 schreef Qwea het volgende:
qft.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:54 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
dan eet je duideliijk niet genoeg kipfilet
Is wel een makkelijke keus vaakquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Best wel na 2 a 3 jaar bijna iedere dag.
Mja het wordt hem denk toch maar want geen idee wat anders..
Denk het jaquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:54 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
dan eet je duideliijk niet genoeg kipfilet
Ja normaal hier ook 2, maar ik ben midden in de fucking week in ene gestart met mijn UB / LB schema.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:32 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
euh ik heb een keer mijn legday gedaan en de dag erna een basktbal training. ik kon toen niet rennen, springen of zoeiets...
maar ik doe normaal als ik geen basketbal heb zitten er 2 dagen tussen
Maar, doe je dan niks over die pasta?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:44 schreef CrunchySelf het volgende:
Lijstje:
O: 2 volkoren, kipfilet;
T: 200 gr volkoren pasta (Gekookt);
T: 2 mandarijnen;
L: 4 volkoren, kipfilet;
T: 500 gr kwark;
D: ?
T: ?
904 kcal over voor D en T
Hoever ga je fietsen?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:01 schreef Qwea het volgende:
Heb ik gelijk nog een vraag trouwens.. fietsen. Eten op de fiets extra of inplannen in de 2200?
waarom doe je het dan ookquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:57 schreef Qwea het volgende:
En ik ging wegen74.8
![]()
Ik had niet moeten wegen
Dunno. Zal wel rond de 75 worden sowieso. Miss meer. Ligt aan mijn benen. Dus ongeveer 3u denk ikquote:
Stront eigenwijsquote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
waarom doe je het dan ook![]()
Ik was braaf! haha
Dat wat eten, elk uur toch iets nodig. Maar je hebt ook wel wat kcal over toch als je niet naar gym gaat? PWO en BCAA enzo neem je nietquote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dunno. Zal wel rond de 75 worden sowieso. Miss meer. Ligt aan mijn benen. Dus ongeveer 3u denk ik
PWO is 20 kcal maar. BCAA gebruik ik wel tijdens het fietsenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:04 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat wat eten, elk uur toch iets nodig. Maar je hebt ook wel wat kcal over toch als je niet naar gym gaat? PWO en BCAA enzo neem je niet
Zit gemiddels op 2 banaantjes onderweg. Dus dat is 200kcalquote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat je er wel een beetje extra bij de 2200 kan eten dan, 75 km fietsen is al gauw 1000-1500 kcal verbranden, als dat bovenop je dagelijkse tekort komt dan kunnen je spieren nooit herstellen.
O valt mee. Meende meer. Maar ik zou eten, je wordt niet vrolijk zonder denk ik.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
PWO is 20 kcal maar. BCAA gebruik ik wel tijdens het fietsenEn whey ook erna
Mja en als je terug bent zou ik ook nog iets nemen voor het herstel..quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zit gemiddels op 2 banaantjes onderweg. Dus dat is 200kcal
Whey en banaan, die staan standaard in mijn "na het sporten" kopjequote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja en als je terug bent zou ik ook nog iets nemen voor het herstel..
hahaha een goede les voor de volgende keer. Ik doe vanavond ook legs....kunnen lopen in het weekend is overratedquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja normaal hier ook 2, maar ik ben midden in de fucking week in ene gestart met mijn UB / LB schema.Dus dat komt even wat kut uit zeg maar
Normaal Ma legs, di upper, woe fietsen/rust, Do upper, vrij legs
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:26 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
hahaha een goede les voor de volgende keer. Ik doe vanavond ook legs....kunnen lopen in het weekend is overrated
Dan heb je niet mijn schema gepaktquote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:44 schreef Artoo het volgende:
Hmpf. Geen spierpijn in de benen, wel nog steeds in de armen (van woensdag).Deze leg day was zo lafjes als ik vermoedde
Jawel, deels, maar nergens tot failure en ook niet zo zwaar. Eerste keer sportschoolquote:
Ja hoeveel gram is dat per macro? Want percentages boeien geen fuckquote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:18 schreef Qwea het volgende:
Ik had kwark met een kellogs biscuitje erdoor
Ik heb mijn macro's btw staan op 40/40/20 iemand aanmerkingen?
Waarom zo weinig? En heb je geen honger tot je lunch? Damn alleen maar suikers ik zou kapot gaan van de hongerquote:
Omdat dit mijn normale hoeveelheden zijnquote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom zo weinig? En heb je geen honger tot je lunch? Damn alleen maar suikers ik zou kapot gaan van de honger
Omdat je doel op 1600 staat vond ik het nogal laag. Zeker voor een manquote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat dit mijn normale hoeveelheden zijnAl zit ik normaal wel wat hoger in kcal, omdat mijn D nu wel erg laag uitvalt.
Maar door de eiwitten heb ik geen last van honger. En toevallig vandaag wat hoog in suiker inderdaad, met name door de ontbijtkoek van vanmorgen. Maar had geen zin in brood![]()
En ik neem nog wel een extra T denk ik, om de kcal wat omhoog te helpen. Een handje nootjes ofzo na het eten vanavondOf ik neem wat meer kip vanavond bij mijn D
Een T heeft vaak meer suiker dan een extra stuk kip, dus dat is misschien wel nog betere optiequote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omdat je doel op 1600 staat vond ik het nogal laag. Zeker voor een man![]()
Die suikers maken ook niks uit hoor, maar ik zou er niet op kunnen leven![]()
Extra T zou denk ik wel goed zijn
ligt eraan wat voor T, je kunt beter voor die nootjes gaan denk ik. Je hebt amper vet in je lijstje.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Een T heeft vaak meer suiker dan een extra stuk kip, dus dat is misschien wel nog betere optie![]()
Ik vind het zelf ook laag, maar mijn onderhoud is ook gewoon laag. En die heb ik op meerdere sites en handmatig nagerekend, dus moet echt kloppen.
Het klopt pas als je die 2205 gedurende lange tijd eet en niet aankomt of afvalt. Berekeningen hoeven niet te kloppen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Een T heeft vaak meer suiker dan een extra stuk kip, dus dat is misschien wel nog betere optie![]()
Ik vind het zelf ook laag, maar mijn onderhoud is ook gewoon laag. En die heb ik op meerdere sites en handmatig nagerekend, dus moet echt kloppen.
BMR= 1838
TDEE= 2205
Dagdoel= 1670 => dus 535 onder onderhoud.
220/220/49quote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja hoeveel gram is dat per macro? Want percentages boeien geen fuck
Ik heb niet de tijd genomen om dat te checken eerlijk gezegd. Vanaf begin heb ik de methode gehanteerd die ik nu doe, ca 500 kcal onder TDEE.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Het klopt pas als je die 2205 gedurende lange tijd eet en niet aankomt of afvalt. Berekeningen hoeven niet te kloppen.
Die ken ik niet. En als dat zo zou zijn waarom zou dat niet ingebakken zitten in de berekening van bv MFP?quote:En was de stelregel niet dat je nooit onder je BMR mag zitten? Of iig niet gedurende lange tijd?
Ik vind je vet eigenlijk te laag, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat die van mij meestal ook te laag zit. Daarom de laatste tijd vaak pindakaas in mijn avond T in plaats van de muesli..quote:
Vandaga niet nee, maar gemiddeld genomen krijg ik genoeg vet binnenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ligt eraan wat voor T, je kunt beter voor die nootjes gaan denk ik. Je hebt amper vet in je lijstje.
Ooh ja! Vergeten!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:34 schreef Artoo het volgende:
[..]
Jawel, deels, maar nergens tot failure en ook niet zo zwaar. Eerste keer sportschoolPak het de volgende keer wel beter aan, haha. Gisteren was ook vooral aftasten.
Ok ja dat weet ik niet, maar dan is het een dagje niet erg inderdaad.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Vandaga niet nee, maar gemiddeld genomen krijg ik genoeg vet binnen
Ja kan wel verhouding anders doen evt. Met wat meer pindakaas... Zal zo thuis eens kijken. Want 220 eiwit = 3g per kg lichaamsgewichtquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik vind je vet eigenlijk te laag, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat die van mij meestal ook te laag zit. Daarom de laatste tijd vaak pindakaas in mijn avond T in plaats van de muesli..
Ik vind de 'doelen' die MFP stelt ook extreem en zou dat nooit aanhouden gedurende lange termijn. En waarom dat zo zou zijn, omdat de hoeveelheid kcal voor je BMR (mits die klopt), is wat je nodig hebt voor vitale lichaamsfuncties, herstel/onderhoud van spieren, gewoon normaal de dag doorkomen. Dat is nog exclusief enige beweging, laat staan als je er wat bij gaat bewegen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb niet de tijd genomen om dat te checken eerlijk gezegd. Vanaf begin heb ik de methode gehanteerd die ik nu doe, ca 500 kcal onder TDEE.
[..]
Die ken ik niet. En als dat zo zou zijn waarom zou dat niet ingebakken zitten in de berekening van bv MFP?
Daarnaast, zoals ik het nu doe werkt het prima. Ik ben sinds 5 januari 13 kg afgevallen en voel me er prima bij. Sterker nog, ik voel me beter, fitter en energieker dan "ooit"
Ja en dat is echt meer dan nodig op zich, 2gr is ruim voldoende. Dus als je daar wat af haalt en bij de vetten gooit kom je wel beter uit. Mja dat betekend minder eten in volume want vet bevat zoveel calorieënquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja kan wel verhouding anders doen evt. Met wat meer pindakaas... Zal zo thuis eens kijken. Want 220 eiwit = 3g per kg lichaamsgewicht
Vet eten is indd wel het eerste wat je schrapt volgens mijquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:08 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ok ja dat weet ik niet, maar dan is het een dagje niet erg inderdaad.
Vind zelf namelijk lastig tijdens afvallen genoeg vet te eten omdat het zoveel calorieën bevat
Maar dat zijn geen gezonde vettenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Vet eten is indd wel het eerste wat je schrapt volgens mij
Maar ik eet nog regelmatig iets van patat, pizza, shoarma etc. Eigenlijk1x per week wel. Dat soort dagen zit ik weer erg hoog met vet. Als ik naar de rapportjes kijk over een langere periode dan kom ik gemiddeld eigenlijk maar net iets onder de lijn van MFP uit (dus net onder doel).
Zit er nog meer onder, want ik doe geen roomboter op brood maar light. Smaakt beter imho. En idd minder eten in volumequote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja en dat is echt meer dan nodig op zich, 2gr is ruim voldoende. Dus als je daar wat af haalt en bij de vetten gooit kom je wel beter uit. Mja dat betekend minder eten in volume want vet bevat zoveel calorieën
Als ik boter eet is het roomboterquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zit er nog meer onder, want ik doe geen roomboter op brood maar light. Smaakt beter imho. En idd minder eten in volume![]()
![]()
Het enige wat ik tot nog toe op het net heb kunnen vinden daarover is een absolute ondergrens van 1.500 kcal per dag. Daaronder begint het een probleem te worden.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind de 'doelen' die MFP stelt ook extreem en zou dat nooit aanhouden gedurende lange termijn. En waarom dat zo zou zijn, omdat de hoeveelheid kcal voor je BMR (mits die klopt), is wat je nodig hebt voor vitale lichaamsfuncties, herstel/onderhoud van spieren, gewoon normaal de dag doorkomen. Dat is nog exclusief enige beweging, laat staan als je er wat bij gaat bewegen.
Dat valt wel mee toch? Ik heb een doel van 0,5 kg per week, en daar zit ik iets boven. Maar dat komt met name omdat ik iets meer sport dan in MFP is ingegeven. MFP berekend het als combinatie van voedingsdoelen en sporten. Dus hoe meer sporten je invoert hoe meer je mag eten volgens MFP.quote:Ik vind 3 kg per maand afvallen ook echt heel snel, ik merk bij mezelf dat het er veel beter af blijft als ik max. 1 kg per maand verlies.
IIFYMquote:
Van body en shit? Ik zoek goeie, maar weet niet of die van bv kruidvat goed zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:15 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als ik boter eet is het roomboterzo lekker!
Ik neem wel iedere dag een visolie pil!
Nee. Tot op zekere hoogte. Net nog heel artikel gelezen. Want met 2 big macs kun je ook iifym zitten, maar is niet gezond.quote:
doe pindakaas erin!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:16 schreef Qwea het volgende:
Ik heb als ik de whey weglaat in de ochtend 111kcal over voor vet in mijn O
Ja maar IIFYM is in principe de bedoeling dat je wel ook je micro's binnen krijgt. Ik heb 80/20 gewoon 80% van je dag gezonde voeding en dan in die 20 zit koekje en wat muesli ofzoquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee. Tot op zekere hoogte. Net nog heel artikel gelezen. Want met 2 big macs kun je ook iifym zitten, maar is niet gezond.
Geen!! Zonde jonge!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:18 schreef Qwea het volgende:
Even tussendoor... Wtf voor saus doe je over de asperges? Loop zo langs AH
maandag eet ik weer havermout! Ga ik proberen. Hoeveel g eiwit zit jij per kg lichaamsgewicht?quote:
HAM!!!!!'quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Geen!! Zonde jonge!
Ik eet ze met ei (kleine stukjes hakselen) en ham gebakken in beetje roomboter en dat met die roomboter over je asperges
Niet lekker ook. En niet vullendquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee. Tot op zekere hoogte. Net nog heel artikel gelezen. Want met 2 big macs kun je ook iifym zitten, maar is niet gezond.
Ik heb nu nog een of andere mega pot van mijn zusje gehad, die is nu bijna op.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Van body en shit? Ik zoek goeie, maar weet niet of die van bv kruidvat goed zijn.
Zo weinig mogelijk. Botersaus of kaassaus, met fijn gehakt eitje en ham.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:18 schreef Qwea het volgende:
Even tussendoor... Wtf voor saus doe je over de asperges? Loop zo langs AH
Ik eet amper koekjes (meer), dus bij mij zal die verhouding nog wel anders zijnquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja maar IIFYM is in principe de bedoeling dat je wel ook je micro's binnen krijgt. Ik heb 80/20 gewoon 80% van je dag gezonde voeding en dan in die 20 zit koekje en wat muesli ofzo
Dat inddquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Geen!! Zonde jonge!
Ik eet ze met ei (kleine stukjes hakselen) en ham gebakken in beetje roomboter en dat met die roomboter over je asperges
Even geen tijd om uitgebreid te zoeken, maar hier http://www.fitsociety.nl/(...)houd-van-spiermassa/quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Het enige wat ik tot nog toe op het net heb kunnen vinden daarover is een absolute ondergrens van 1.500 kcal per dag. Daaronder begint het een probleem te worden.
De stelregel waar jij naar verwijst heb ik nog nergens gelezen eerlijk gezegd, heb je iets van een linkje ofzo misschien?
[..]
Dat valt wel mee toch? Ik heb een doel van 0,5 kg per week, en daar zit ik iets boven. Maar dat komt met name omdat ik iets meer sport dan in MFP is ingegeven. MFP berekend het als combinatie van voedingsdoelen en sporten. Dus hoe meer sporten je invoert hoe meer je mag eten volgens MFP.
En of het er af blijft? Ik ga er vanuit van wel, omdat ik niet aan het crashen ben (eet meer momenten op een dag etc), en structureel wat gewijzigd heb in eetpatroon. Ik ben geen Sonja Bakker aan het volgen.
Straks als ik op gewicht ben kan ik dus nog wat meer eten, terwijl ik nu al moeite heb om alles te eten op een dag wat ik in mijn lijstjes heb.
Neemt niet weg dat dit de eerste keer is dat ik probeer af te vallen (of beter, aan het afvallen ben) en er dus nog geen ervaring mee heb.
Dan moet je je oogpunt echt bijstellen hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Even geen tijd om uitgebreid te zoeken, maar hier http://www.fitsociety.nl/(...)houd-van-spiermassa/
staan 3 methodes die alledrie neerkomen op het minstens eten van je BMR.
Misschien is 0.5 kg per week nog niet zo slecht als je veel kwijt wilt, hangt natuurlijk ook af van je startpunt en doelen. Als het voor jou echt op lange termijn vol te houden is zo, moet je het natuurlijk blijven doen. Maar vanuit mijn oogpunt gaat het vrij snel en extreem..
Zal in pauze even lezen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Even geen tijd om uitgebreid te zoeken, maar hier http://www.fitsociety.nl/(...)houd-van-spiermassa/
staan 3 methodes die alledrie neerkomen op het minstens eten van je BMR.
Misschien is 0.5 kg per week nog niet zo slecht als je veel kwijt wilt, hangt natuurlijk ook af van je startpunt en doelen. Als het voor jou echt op lange termijn vol te houden is zo, moet je het natuurlijk blijven doen. Maar vanuit mijn oogpunt gaat het vrij snel en extreem..
Activiteitenniveau is laag omdat ik kantoorbaan heb. En ik heb het sporten hier niet volledig in meegenomen ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dan moet je je oogpunt echt bijstellen hoor
halve kilo per week is echt niet extreem!
En volgens die berekening is zijn onderhoud en BMR ook wel heel dicht bij elkaar dus die kloppen denk ik ook niet helemaal.
Maar met 3 kilo per maand ga je naar mijn mening op een mooi tempo
Maar wat ik zeg, vind ik wel dat ie rond die 1600 wel moet aanhouden en niet eronder
Ik ken het, hier ook kantoorbaan. Soms wil ik gewoon stratenmaker worden zodat ik veel kan eten!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Activiteitenniveau is laag omdat ik kantoorbaan heb. En ik heb het sporten hier niet volledig in meegenomen ook.
En lager dan de 1.670 ga ik ook niet. Al zijn er dagen dat ik er moeite voor moet doen om het te halen though.
Mwah, vind ik niet. Als je in totaal 10kg kwijt moet kun je dat in mijn ogen beter in 10 maanden kwijt raken dan in 3 maanden. Veel grotere kans dat je het dan met kleine aanpassingen doet die je beter vol kunt houden zodra het eraf is. En het geeft gewoon minder stress voor je lichaam.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dan moet je je oogpunt echt bijstellen hoor
halve kilo per week is echt niet extreem!
En volgens die berekening is zijn onderhoud en BMR ook wel heel dicht bij elkaar dus die kloppen denk ik ook niet helemaal.
Maar met 3 kilo per maand ga je naar mijn mening op een mooi tempo
Maar wat ik zeg, vind ik wel dat ie rond die 1600 wel moet aanhouden en niet eronder
Zie mijn lijstje maar. Ik eet O om 07.45, T om 10.30-11.00, L om 12.30, T om 16.00, D om 18.30, T om 20.30. En dan zit ik er eigenlijk altijd wel redelijk in de buurt, of zoals vandaag nog redelijk onder.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik ken het, hier ook kantoorbaan. Soms wil ik gewoon stratenmaker worden zodat ik veel kan eten!
Half brood voor lunch!![]()
Dat mensen moeite moeten doen om 1670 te halen snap ik dan weer niet. Ik moet moeite doen om niet 10.000 te halen![]()
ja dat bedoel ik, jij ziet het vooral uit jou oogpunt van sporters. Mensen die al laag zitten en inderdaad spierverlies minimaal willen houden. Daarbij wordt inderdaad aangehouden halve kilo per 2 weken voor optimaal spierbehoud in principe.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, vind ik niet. Als je in totaal 10kg kwijt moet kun je dat in mijn ogen beter in 10 maanden kwijt raken dan in 3 maanden. Veel grotere kans dat je het dan met kleine aanpassingen doet die je beter vol kunt houden zodra het eraf is. En het geeft gewoon minder stress voor je lichaam.
Ik heb wel een paar jaar lichte roeiers gecoacht, en daar was het extreem belangrijk dat ze vet kwijtraakten zonder spierverlies (dat maten we ook). De ervaring leerde wel dat 1-2 kg per maand echt het maximale was wat daarbij op een goede manier lukte, ze moesten ook niet minder dan 500 kcal onder totaal verbruik gaan zitten. Maar goed, dat zijn natuurlijk ook wel jongens die al op een vetpercentage van 13 zaten of zo.
Voor mezelf geldt dat misschien in mindere mate ook wel; ik zit al vrij laag qua BMI dus snel afvallen op een gezonde manier gaat ook gewoon niet meer. Maar ik vind dat prima, liever langzaam en me er goed bij voelen.
Spierverlies is zonde, maar dat maakt me op zich nu niets uit.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, vind ik niet. Als je in totaal 10kg kwijt moet kun je dat in mijn ogen beter in 10 maanden kwijt raken dan in 3 maanden. Veel grotere kans dat je het dan met kleine aanpassingen doet die je beter vol kunt houden zodra het eraf is. En het geeft gewoon minder stress voor je lichaam.
Ik heb wel een paar jaar lichte roeiers gecoacht, en daar was het extreem belangrijk dat ze vet kwijtraakten zonder spierverlies (dat maten we ook). De ervaring leerde wel dat 1-2 kg per maand echt het maximale was wat daarbij op een goede manier lukte, ze moesten ook niet minder dan 500 kcal onder totaal verbruik gaan zitten. Maar goed, dat zijn natuurlijk ook wel jongens die al op een vetpercentage van 13 zaten of zo.
Voor mezelf geldt dat misschien in mindere mate ook wel; ik zit al vrij laag qua BMI dus snel afvallen op een gezonde manier gaat ook gewoon niet meer. Maar ik vind dat prima, liever langzaam en me er goed bij voelen.
De waarheid zal ergens in het midden liggenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:34 schreef Lonaa het volgende:
Je kunt je afvragen wat bij (ernstig) overgewicht gezonder is,
10 kg kwijt raken in 10 maanden (en dus langer overgewicht houden)
of 10 kg kwijtraken in 3 maanden (waarbij je dus sneller een gezond gewicht hebt/of daar in de buurt komt)
Maar bij ernstig overgewicht moet er ook meer dan 10kg af meestal. Maar verder ben ik het wel met je eens dat het per geval zal verschillen wat 'gezonder' is, als de ergste kilo's er snel af zijn kun je natuurlijk ook veel eerder weer meer dingen aan qua sporten en zo.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:34 schreef Lonaa het volgende:
of 10 kg kwijtraken in 3 maanden (waarbij je dus sneller een gezond gewicht hebt/of daar in de buurt komt)
Dit is ook meer een mankement van mij dan van jou hoorquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Zie mijn lijstje maar. Ik eet O om 07.45, T om 10.30-11.00, L om 12.30, T om 16.00, D om 18.30, T om 20.30. En dan zit ik er eigenlijk altijd wel redelijk in de buurt, of zoals vandaag nog redelijk onder.
Soms door drukte vergeet ik een T, dat wel.
Ik heb het er in 17 jaar aangegetenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar bij ernstig overgewicht moet er ook meer dan 10kg af meestal. Maar verder ben ik het wel met je eens dat het per geval zal verschillen wat 'gezonder' is, als de ergste kilo's er snel af zijn kun je natuurlijk ook veel eerder weer meer dingen aan qua sporten en zo.
Maarja, je hebt het er ook niet in 3 maanden aangegeten als het goed is
+1quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:34 schreef Lonaa het volgende:
BMI is maar een getal he. Gaat om combi van BMI, vet% en wat je zietquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:46 schreef Lastpost het volgende:
Ik zit BMI technisch op het randje (25) en heb ingezet op een kilo per 10 dagen eraf. Lukt tot op heden best aardig.
I know. Maar het is even voor de beeldvorming.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:50 schreef sanger het volgende:
[..]
BMI is maar een getal he. Gaat om combi van BMI, vet% en wat je ziet![]()
Ik ben bv. wat zwaarder gebouwd op de schouders, en wat gespierder op de benen dan gemiddeld. Ik heb een tweelingbroer en vroeger toen we allebei slank waren zat ik toch altijd 1 of 2 gewichtsklasses hoger met judo.
Stond ik daar als 8-jarige tegen 11-jarige te judoeen
Ooh mooi. Beter knallen ze de whey in de aanbiedingquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb nu nog een of andere mega pot van mijn zusje gehad, die is nu bijna op.
Deze lijkt mij wel goed:
https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/omega-3
Body en shit vertrouw ik niet, zit vast frituurvet in
Ja lijkt me een stuk beter! Wat voor lijstje zou jij daar bij eten? Of heb je nog niks gemaakt?quote:
Ga ik nu even maken. Althans, poging totquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja lijkt me een stuk beter! Wat voor lijstje zou jij daar bij eten? Of heb je nog niks gemaakt?
eettuuuh!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:16 schreef IJsdraakje het volgende:
Oeh, 650 calorieën voor m'n lasagne. Ik ben voor.
Ze verzinnen ook altijd weer iets he!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:
https://instagram.com/p/2ak9m4ACVe/?taken-by=fitgirlcode
Wie doet er mee?
He jammerquote:
Oh ik vind dat stiekem wel leuke oefeningen om te proberenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ze verzinnen ook altijd weer iets he!
Net als die 'fitcouples' altijd, van die achterlijke oefeningen doen, maar het is samen dus tof
Ik voorzie noodtandartsbezoeken.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
He jammer
Ik wil ook nog een keer zo'n boyfriend/girlfriend workout doen met mijn vriend maar hij is minder enthousiastopdrukken voor kusjes is een stuk makkelijker toch
haha ik moest lachen ik zag je reactie na mij!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh ik vind dat stiekem wel leuke oefeningen om te proberen
Spierkracht verandert nietquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
He jammer
Ik wil ook nog een keer zo'n boyfriend/girlfriend workout doen met mijn vriend maar hij is minder enthousiastopdrukken voor kusjes is een stuk makkelijker toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog een paar kilootjes eraf zodat je ze altijd ziet en niet alleen met gunstige belichting
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Nou zo zou ik het nog niet noemen, eerder wat vage schaduwen, maar tochquote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook nog even ab-patsenHeel klein fotootje en ik haal hem ook snel weer weg straks vanwege eerder genoemde bezwaren, maar ik was er gisteren toch wel erg blij mee:
BlokjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog een paar kilootjes eraf zodat je ze altijd ziet en niet alleen met gunstige belichtingJe kunt hem daar gewoon meteen als canvas bestellen
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Nice!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil ook nog even ab-patsenHeel klein fotootje en ik haal hem ook snel weer weg straks vanwege eerder genoemde bezwaren, maar ik was er gisteren toch wel erg blij mee:
Nog een paar kilootjes eraf zodat je ze altijd ziet en niet alleen met gunstige belichting
De bovenste twee herken ik als blokjesquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou zo zou ik het nog niet noemen, eerder wat vage schaduwen, maar toch
nice!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou zo zou ik het nog niet noemen, eerder wat vage schaduwen, maar toch
Haha, doe maar direct bij mij dan krijg je misschien kortingquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
BlokjesJe kunt hem daar gewoon meteen als canvas bestellen
quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat er een omgekeerd evenredige relatie is
Veel plezierquote:
Ik ook, alleen wel in etenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:25 schreef sanger het volgende:
Dit is echt zo een dag dat ik nergens zin in heb....
Zelfs dat nietquote:
Die zag ik gister op FB al voorbijkomenquote:Ik ben zo gemotiveerd als de ontwerper van de Japanse vlag!
Ja ik zag hem van de week ergens en vond hem toepasselijk op mijn gemiddelde motivatie levelquote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Zelfs dat niet
[..]
Die zag ik gister op FB al voorbijkomen
Pussy doe het!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:42 schreef Qwea het volgende:
Ik moet nog steeds legs doen. Maar SPIERPIJNNNNNN
Ik ga lachen danquote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:52 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wie weet, geen idee hoe schoon dit restaurant was
Ik ga huilen danquote:
tmiquote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:56 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik ga huilen dan
Wel eens diarree gehad van de kfc en dan van die pittige kipIt burned
Haha herkenbaar. Als ik een Pokemon was geweest ging ik in 2 minuten van Charmander naar Charizard.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:56 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik ga huilen dan
Wel eens diarree gehad van de kfc en dan van die pittige kipIt burned
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:01 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Haha herkenbaar. Als ik een Pokemon was geweest ging ik in 2 minuten van Charmander naar Charizard.
Zo maar weer verder met werken, blegh.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:04 schreef sandertjuh het volgende:
Ik kan maar beter gewoon gaan werken op vrijdag denk ik..
Mijn takenlijstje voor vandaag:
- Administratie (lopen een beetje achter.....)
- De was doen en gelukkig zit de wasmand totaaaaal niet vol
- Stofzuigen beneden
- Dweilen beneden
- Gang opruimen -> oud papier wegbrengen
Daarna heb ik vrij, wohoooo![]()
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:03 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat jij dat nou nog eens zou zeggen![]()
Hoe begon die groep ook alweer
Wat ben ik blij dat het bij ons thuis nog redelijk traditioneel is georganiseerdquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:04 schreef sandertjuh het volgende:
Ik kan maar beter gewoon gaan werken op vrijdag denk ik..
Mijn takenlijstje voor vandaag:
- Administratie (lopen een beetje achter.....)
- De was doen en gelukkig zit de wasmand totaaaaal niet vol
- Stofzuigen beneden
- Dweilen beneden
- Gang opruimen -> oud papier wegbrengen
Daarna heb ik vrij, wohoooo![]()
Lucky you! Ik wil dat ookquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat het bij ons thuis nog redelijk traditioneel is georganiseerdMijn vrouw voelt zich serieus bezwaard om alleen al te vragen of ik de was in de droger wil doen ofzo.
Gewoon zelf inhuren. Wie heeft nu de broek aan?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:11 schreef sandertjuh het volgende:
Ik probeer gewoon zo min mogelijk te doen in huis tot ze ook overstag gaat met een schoonmaakster.. het lukt alleen nog niet echt
Wie denk je?!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Gewoon zelf inhuren. Wie heeft nu de broek aan?
Als het goed is doe je die bij haar uitquote:
http://www.dumpert.nl/med(...)euwe_held_seije.htmlquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:11 schreef sandertjuh het volgende:
Ik probeer gewoon zo min mogelijk te doen in huis tot ze ook overstag gaat met een schoonmaakster.. het lukt alleen nog niet echt
Krijg je kinderen vanquote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:03 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat jij dat nou nog eens zou zeggen![]()
Hoe begon die groep ook alweer
Dat probeer ik ookquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:11 schreef sandertjuh het volgende:
MEP!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:24 schreef Qwea het volgende:
Kan iemand mij heel hard slaan. Ik moet naar de gym maar ik heb echt geen zin.
Gewoon niet onzeker zijn. Iedereen is welkom, of je nu een sportbeest bent of alleen met voeding of geen of alles etc.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:18 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik heb hier al een tijdje niets gepost. Voornamelijk omdat ik het idee heb dat jullie allemaal van die enorme sporters zijn of mensen die op een heel andere manier met eten/gewicht bezig zijn dan ik.
Ligt waarschijnlijk aan mijn onzekerheid, maar toch.
Ik ben nog steeds aan het noteren wat ik eet, en zit nu al 2,5 week tussen de 1550 en 1575 kcal. Hoewel, de eerste 4 dagen kwam ik (terwijl ik toch echt alles woog en noteerde in MyFitnessPal, zelfs de bakboter voor het vlees werd gewogen en geheel bij mijn intake opgeteld) niet boven de 1400 uit.
Maar het lijkt te werken. Woog ik de 21e april nog 118.2 kg, afgelopen woensdag woog ik 115.2 kg.
Maar dan nu weer een vraag: twee weken geleden werd er door (enkele van) jullie tegen mij gezegd dat ik moest richten op 1500. Bij een BMR van 1957 en een TDEE van 2348. (berekend op meerdere sites, deze getallen komen van http://iifym.com/tdee-calculator/)
Nu lees ik hier weer dat je niet (zo ver) onder je BMR moet gaan zitten. So now I'm lost. Ik kan op internet ook geen eenduidig antwoord vinden.
help...
*opstaat, *pwo neemt *hond uitlaat *bcaa neemt *diep zuchtquote:
Cruch toch op de meet?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:24 schreef Qwea het volgende:
Kan iemand mij heel hard slaan. Ik moet naar de gym maar ik heb echt geen zin.
vervang je diepe zucht maar door een diepe squatquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
*opstaat, *pwo neemt *hond uitlaat *bcaa neemt *diep zucht
Ik sluit me hierbij aan, als algemene richtlijn zou ik echt niet onder die 1500 gaan zitten, maar het blijft toch gaandeweg uitvogelen. Ik probeer het zelf rond de 1800 te houden, met als sport twee keer in de week joggen en verder vooral fietsen en wandelen als vervoermiddel. Niet echt een sportbeest dus.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Gewoon niet onzeker zijn. Iedereen is welkom, of je nu een sportbeest bent of alleen met voeding of geen of alles etc.
Dat hele idee van starvation mode is niet bewezen, dus de meningen zijn er over verdeeld. Ik zit er zelf ook redelijk onder (beetje dezelfde richting als jij, alleen hou ik het op 1670 per dag) en dat werkt voor mij prima.
De truc is iets te vinden wat voor jou werkt
Wanneer neem jij trouwens je BCAA? alleen voor de training? en dan ook nog PWO?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
*opstaat, *pwo neemt *hond uitlaat *bcaa neemt *diep zucht
Ooh man, ik heb nu al pijn als ik er aan denkquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:35 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
vervang je diepe zucht maar door een diepe squat
Net pwo genomen. Neem over 5 a 10 min bcaa, dan ga ik trainen. Dan neem ik na de training ook bcaa. En als ik zwaar ga trainen neem ik tijdens de training ook nog bcaa.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wanneer neem jij trouwens je BCAA? alleen voor de training? en dan ook nog PWO?
geen klotsbuik?
OK! haha maar eens mee experimenteren vanaf morgen. Als het goed is komt mijn XXL pakje vanmiddag!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Net pwo genomen. Neem over 5 a 10 min bcaa, dan ga ik trainen. Dan neem ik na de training ook bcaa. En als ik zwaar ga trainen neem ik tijdens de training ook nog bcaa.
En neen, geen last
Haha wow!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:45 schreef -Peach het volgende:
Pakjeswij hadden 2 enorme dozen van XXL. 12 potten whey
(niet alleen voor ons)
krijg je van zo weinig al een klotsbuikquote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wanneer neem jij trouwens je BCAA? alleen voor de training? en dan ook nog PWO?
geen klotsbuik?
ik doe dat allebei met een hele beker water dus dan heb je 2 bekers achter elkaar. Vind ik wel veel jaquote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:03 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
krijg je van zo weinig al een klotsbuik
hahaha ja dan kan ik me voorstellend at je dat hebtquote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ik doe dat allebei met een hele beker water dus dan heb je 2 bekers achter elkaar. Vind ik wel veel ja
Dat neem je allemaal vlak voor het sporten? Ik zou echt kotsen tijdens de eerste squat geloof ikquote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:19 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
hahaha ja dan kan ik me voorstellend at je dat hebt
ik doe 50gram eiwit poeder, 6 gram creatine en 100 gram havemout in 500 mlplus pwo met 250ml.
Dan is het dikker maar niet zoveel vocht. plus de havermout neeemt veel vocht op
+1quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat neem je allemaal vlak voor het sporten? Ik zou echt kotsen tijdens de eerste squat geloof ik
ik vergat een banaan....quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat neem je allemaal vlak voor het sporten? Ik zou echt kotsen tijdens de eerste squat geloof ik
+ 1quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Serieus? Ik eet als O dus meestal 80g havermout, 40g whey, water, 300ml melk. Meeeestal ga ik 20 min erna sporten. bcaa, pwo erin, gaanquote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oi! Dat valt mij vaak te zwaar. Ik ontbijt het liefst ook wel goed, maar dan wacht ik altijd een uur of anderhalf. Maar ik heb het nu dan over het hardlopen, dat is echt super naar als je zware shit op je maag hebt. Als ik ga fietsen kan ik wel direct na het eten weg. Met flinke KT weet ik dat nog niet zo goed.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus? Ik eet als O dus meestal 80g havermout, 40g whey, water, 300ml melk. Meeeestal ga ik 20 min erna sporten. bcaa, pwo erin, gaan
En dat kan ik dan weer niet, hard sporten op één lullig boterhammetje van 2 uur geledenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb gemerkt dat sporten na shake voor mij niet werkt, dus om 9 uur koffie + boterham en om 11 uur gaan. Dan om 12 uur dikke vette shake.
Ik weet niet hoe het zit als ik zou hardlopen, maar squatten en shit gaat het beste met zo weinig mogelijk (vloeibaar) in m'n maag.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:56 schreef Artoo het volgende:
[..]
En dat kan ik dan weer niet, hard sporten op één lullig boterhammetje van 2 uur geleden
Snap ikquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het zit als ik zou hardlopen, maar squatten en shit gaat het beste met zo weinig mogelijk (vloeibaar) in m'n maag.
Ik weet niet als ik drink ook nog eens en bidon leeg als ik in de sportschool ben. Daarna een shake en vitargo a 1,3 liter totaal.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het zit als ik zou hardlopen, maar squatten en shit gaat het beste met zo weinig mogelijk (vloeibaar) in m'n maag.
Gaat mij er echt om dat dit allemaal vloeibaar is. Dus shake, PWO en BCAA. Damn klots klotsquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:36 schreef Qwea het volgende:
[..]
Serieus? Ik eet als O dus meestal 80g havermout, 40g whey, water, 300ml melk. Meeeestal ga ik 20 min erna sporten. bcaa, pwo erin, gaan
ja fucking ranzig man!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:14 schreef CrunchySelf het volgende:
Maar BCAA en PWO kun je ook met veel minder mixen, hooguit 1 of twee slokken water.
Hardlopen met eten doe ik nietquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:54 schreef Artoo het volgende:
[..]
Oi! Dat valt mij vaak te zwaar. Ik ontbijt het liefst ook wel goed, maar dan wacht ik altijd een uur of anderhalf. Maar ik heb het nu dan over het hardlopen, dat is echt super naar als je zware shit op je maag hebt. Als ik ga fietsen kan ik wel direct na het eten weg. Met flinke KT weet ik dat nog niet zo goed.
gewoon 1 scoop Bcaa met ongeveer 50ml waterquote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:08 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gaat mij er echt om dat dit allemaal vloeibaar is. Dus shake, PWO en BCAA. Damn klots klots
Ik eet havermout en half uurtje later ga ik weg. Momenteel neem ik dus nog niks voor het sporten. Tijdens het sporten een shakebeker water, dat wel.
Maar goed XXL pakje is binnen dus morgenochtend BCAA testen
Ik vind juist van niet. 2 slokken, slok water erachter aan, minder proevenquote:
Volle yoghurt met havermout en honing of zo?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:48 schreef Qwea het volgende:
Ik heb morgen 668kcal voor mijn O, alleen mijn macro's doen hoerig
44g KH, 41g vet en 20g eiwit
Hilfe
Ik ben ff vis olie halen, zal zo het lijstje ff postenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:51 schreef gcjoel het volgende:
De rest van je dag eet je zowat geen vet ofzo? haha hoe krijg je hier een normaal ontbijt uit
Ik eet geen volle yoghurt. Honing is te zoet. Krijg ik de hele dag trek van.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volle yoghurt met havermout en honing of zo?
Maar als je meer vet moet eten, zul je toch af en toe aan de volle producten moeten?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik eet geen volle yoghurt. Honing is te zoet. Krijg ik de hele dag trek van.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar als je meer vet moet eten, zul je toch af en toe aan de volle producten moeten?
Dat van die Griekse is echt waar. Als je volle gehad hebt wil je die altijdquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Volle griekse yoghurt is ook lekker hoorIk denk zelfs als je dat een paar keer gehad hebt, je misschien niet eens meer terug wilt naar mager
Maar ik heb het idee dat je een beetje bang bent voor vet? Als in, in het eten, niet op je lichaam?
Nee hoor. Want nootjes eet ik met liefde. Ik vind volle zooi echt niet te kanenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Volle griekse yoghurt is ook lekker hoorIk denk zelfs als je dat een paar keer gehad hebt, je misschien niet eens meer terug wilt naar mager
Maar ik heb het idee dat je een beetje bang bent voor vet? Als in, in het eten, niet op je lichaam?
Eeeehh goed idee? Val je wel goed vanaf als je pech hebtquote:
Joh, diarree, val je lekker van afquote:
Ik ook nietquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ik heb echt ff geen idee wat je makkelijk kan aanpassen voor een goed ontbijt :p
Duik er voor maandag wel in. Net 2 bananen extra genomen want HONGER. Dus die knal ik morgen van de kcals af. Dus dan heb ik nog 550 voor mijn O -> whey, melk, havermoutquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:19 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nootjes en pitten/zaden door de (magere) kwark/yoghurt?
zou ze niet morgen compenseren, dan zit je weer met honger.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Duik er voor maandag wel in. Net 2 bananen extra genomen want HONGER. Dus die knal ik morgen van de kcals af. Dus dan heb ik nog 550 voor mijn O -> whey, melk, havermout
Ik had morgen 700 voor het ontbijtquote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:35 schreef gcjoel het volgende:
[..]
zou ze niet morgen compenseren, dan zit je weer met honger.
Ja maar de rest van de dag dus minder! je hebt al zo veel honger!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik had morgen 700 voor het ontbijtals ik die 200 eraf trek heb ik 550 = elke dag ontbijt
Huh? Ik heb voor de hele dag gewoon 2200quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:40 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja maar de rest van de dag dus minder! je hebt al zo veel honger!
Nja je kunt altijd nog wat extra's pakken later op de dag.
Ja. Maar mijn 2 bananen van nu passen in morgquote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Huh maar jij zegt ik doe morgen minder? Haha nja dan snapte ik het gewoon niet
Tdee is dus wat je nodig hebt om op gewicht te blijven?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb niet de tijd genomen om dat te checken eerlijk gezegd. Vanaf begin heb ik de methode gehanteerd die ik nu doe, ca 500 kcal onder TDEE.
[..]
Die ken ik niet. En als dat zo zou zijn waarom zou dat niet ingebakken zitten in de berekening van bv MFP?
Daarnaast, zoals ik het nu doe werkt het prima. Ik ben sinds 5 januari 13 kg afgevallen en voel me er prima bij. Sterker nog, ik voel me beter, fitter en energieker dan "ooit"
Ik ben jaloers, want het gaat bij mij echt om 1 kilo per 2 maanden. Traag.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:46 schreef Lastpost het volgende:
Ik zit BMI technisch op het randje (25) en heb ingezet op een kilo per 10 dagen eraf. Lukt tot op heden best aardig.
Witte bolletjes met halvarine en dat is het dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 12:51 schreef summer2bird het volgende:
Tot zover:
O: kom meusli met noten en melk
L: kom zelfgemaakte groentesoep met 2 witte bolletjes met halvarine.
Tussendoor nog een paar kleine bonbonnetjes gehadNou ja, dan vandaar maar niet meer snoepen verder
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:20 schreef La_Tramposa het volgende:
Woeiiii ik heb vandaag veel meer suiker gegeten dan goed voor me is dus ben nog steeds hyper, maar ook veel harder gelopen dan ik dacht, op mijn eerste baanwedstrijdje, dus ben erg blji
Ik lig met mijn 2 mannen nog in bedjequote:Op zaterdag 9 mei 2015 07:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook honger. En mn vent een ochtendhumeur.
Hond + kerel liggen nog in bed. Ik zonet ook nog, maar kerel bleef maar stom doen.quote:
Wordt een zware dag dusquote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb weinig geslapenadrenaline is niet goed voor je! Maar volgens mij zit het nog steeds ib mijn bloed want voel me totaal niet moe!
ZEG. WAT IS DEZE?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:19 schreef gcjoel het volgende:
Mijn weegschaal doet -100 gram voor 1 hele week![]()
Volgende week maar weer wegen
Woahquote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:17 schreef CrunchySelf het volgende:
Weegschaal -0,6 deze week![]()
Mijn doel komt angstig dichtbij. Volgende week zou moeten lukken
Ik weeg me niet eerder meer dan volgende week zondagquote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:52 schreef Artoo het volgende:
Mijn weegschaal deed 66.8. Zucht. Ergens in die 66 zweven is blijkbaar super comfortabel voor mijn lijfNu maar eens aankijken wat het nieuwe gym-regine gaat doen.
Ghe. Dat snap ik!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik weeg me niet eerder meer dan volgende week zondag
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:17 schreef CrunchySelf het volgende:
Dikke kans dat je eerst aankomt! Omdat je spieren vocht gaan vasthoudenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:59 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ghe. Dat snap ik!
Heb zelf maar wel gewogen omdat ik de effecten van anders sporten wil uitvinden. En omdat ik ook moet kijken of de hoeveelheid die ik nu eet wel goed is.
Heb nu 1800 kcal ingevuld op MFP, maar ik moet dus even aankijken of dat niet te weinig is als ik de KT ga opvoeren de komende tijd...
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:17 schreef CrunchySelf het volgende:
Jij gaat ook snel!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:17 schreef CrunchySelf het volgende:
Ah, thanks voor de waarschuwing!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dikke kans dat je eerst aankomt! Omdat je spieren vocht gaan vasthouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |