Het blijf belachelijk dat Erdogan illegaal Noord-Cyprus blijft bezetten, en als Noord-Cyprus een president kiest die vrede wil dan wordt hij onder druk gezet door Erdogan.quote:ERDOGAN IN DEBAT MET 'BABY' TURKS-CYPRUS
De op vrede gerichte koers van Mustafa Akıncı, de gisteren gekozen leider van de Turkse Republiek Noord-Cyprus, is in Turkije niet bij iedereen in goede aarde gevallen. Turkije is het enige land ter wereld dat het eilanddeel heeft erkend als een staat.
President Erdogan ziet het republiekje als een 'baby' van 'moeder Turkije'. Daarentegen vindt de eigenzinnige Akıncı, die vrede wil met het Griekse deel van het eiland, dat de relatie tussen de landen gelijkwaardiger moet worden, "zoals bij broers en zussen".
Erdogan stelde vandaag in antwoord op de verkiezingsuitslag op het eilanddeel dat Turkije "een prijs" in de vorm van "martelaren" voor Noord-Cyprus betaald heeft. Hij verwees daarmee naar de Turkse militaire inspanningen tegen de Grieken van zo'n veertig jaar geleden. De Neo-Ottomaan deed zijn uitlatingen tijdens een persconferentie, zo meldt dagblad Hürriyet.
Akıncı werd door CNN Türk geïnterviewd terwijl Erdogan zijn uitspraken deed, en kon de Turkse president daarom live van repliek dienen. "Wil Turkije dan niet dat zijn baby opgroeit?", zo vroeg Akıncı zich openlijk af. "Moeten we altijd een baby blijven?"
Akıncı, die erop wees dat hij democratisch gekozen is, kapte het interview vervolgens af. Hij gaf als reden dat hij even een telefoontje van Erdogan moest beantwoorden.
Dat zou juist jij moeten waarderen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:33 schreef reza1 het volgende:
[..]
Het blijf belachelijk dat Erdogan illegaal Noord-Cyprus blijft bezetten, en als Noord-Cyprus een president kiest die vrede wil dan wordt hij onder druk gezet door Erdogan.
De EU was pak een eikel door Cyprus toe te laten in de unie voordat de lopende issues opgelost waren. Zo gek is het niet dat de pogingen tot vrede niet geaccepteerd worden door Grieks-Cyprus. Zie o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/Cypriot_Annan_Plan_referendums,_2004.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:48 schreef Odaiba het volgende:
Volgens mij zijn we vergeten dat alle landen hun eigen belangen hebben. Dat al die EU landjes dit in unie verband aan elkaar willen afdwingen is mooi, maar we kunnen niet verwachten dat een land precies gaat doen wat het westen wil.
Blijft trouwens wel een eikel die Erdogan.
Alle nationalistische turken verzamelen!quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:28 schreef zarGon het volgende:
Noord-Cyprus wordt economisch op de been gehouden door Turkije *. Beetje makkelijk praten over gelijkwaardigheid als je grote broer je blijft voeden. Die ondergeschiktheid kunnen ze overwinnen door economisch niet/minder afhankelijk te zijn, maar ik wens ze succes met het wegwerken van de embargo.
Tot op de dag van vandaag vind ik het jammer dat Turkije de inval op Cyprus niet heeft doorgezet om het hele eiland te veroveren. Dan had je dit soort geëmmer niet.
* 600 miljoen dollar in 2011.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boos worden als er wordt gezegd dat je loyaliteit bij Turkije en niet bij Nederland ligt en tegelijk ervoor pleiten dat Turkije heel Cyprus bezet.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:28 schreef zarGon het volgende:
Noord-Cyprus wordt economisch op de been gehouden door Turkije *. Beetje makkelijk praten over gelijkwaardigheid als je grote broer je blijft voeden. Die ondergeschiktheid kunnen ze overwinnen door economisch niet/minder afhankelijk te zijn, maar ik wens ze succes met het wegwerken van de embargo.
Tot op de dag van vandaag vind ik het jammer dat Turkije de inval op Cyprus niet heeft doorgezet om het hele eiland te veroveren. Dan had je dit soort geëmmer niet.
Zou Nederland voor een referendum stemmen waarin staat dat de 800000 etnische Turken in Nederland net zoveel te vertellen krijgen als 16 miljoen andere Nederlanders?quote:
Wie, wat, waar?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:33 schreef pietba het volgende:
[..]
Boos worden als er wordt gezegd dat je loyaliteit bij Turkije en niet bij Nederland ligt
En ook nu lees je weer niet goed. Ik pleit niet voor een bezetting; ik geef alleen aan wat er mijns inziens had moeten gebeuren om gedoe achteraf te voorkomen.quote:en tegelijk ervoor pleiten dat Turkije heel Cyprus bezet.
Niet als je Nederland totaal geen reden geeft om mee te werken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:35 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zou Nederland voor een referendum stemmen waarin staat dat de 800000 etnische Turken in Nederland net zoveel te vertellen krijgen als 16 miljoen andere Nederlanders?
Ja precies gewoon het hele eiland annexeren zodat je klaar bent met het gezeik. Waar kennen we dat ook alweer van? Het is niet voor niets dat geen enkel land de bende erkent.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:28 schreef zarGon het volgende:
Maar Turkije kan wel gaan eisen dat de Cyprioten precies doet Turkije wilquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:48 schreef Odaiba het volgende:
Volgens mij zijn we vergeten dat alle landen hun eigen belangen hebben. Dat al die EU landjes dit in unie verband aan elkaar willen afdwingen is mooi, maar we kunnen niet verwachten dat een land precies gaat doen wat het westen wil.
Blijft trouwens wel een eikel die Erdogan.
Oh het gaat in een democratie voortaan om landbezit. Niet om een meerderheid.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Verder is je vergelijking mank; het gaat niet alleen om de aantallen, maar ook om bijv. oppervlakte. Hebben die Turken in jouw verhaal 36% van Nederland in bezit? Of is in jouw verhaal ook nog sprake van een Nederlandse enosis?.
Ja joh, begin over democratie... Heb je nog uitgezocht waarom Turkije in eerste instantie die inval begon?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:41 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Oh het gaat in een democratie voortaan om landbezit. Niet om een meerderheid.
Als dit niet betekent dat je wil dat Turkije het hele eiland had bezet, wat betekent dit dan?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:36 schreef zarGon het volgende:
En ook nu lees je weer niet goed. Ik pleit niet voor een bezetting; ik geef alleen aan wat er mijns inziens had moeten gebeuren om gedoe achteraf te voorkomen.
quote:Tot op de dag van vandaag vind ik het jammer dat Turkije de inval op Cyprus niet heeft doorgezet om het hele eiland te veroveren.
Deze discussie zou er heel anders uit gezien hebben. Het eiland is in tweeën gedeeld en geen enkele partij wil toegeven als ze wat te verliezen hebben. Ergo: op deze manier wint niemand.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja precies gewoon het hele eiland annexeren zodat je klaar bent met het gezeik.
Vertel.quote:Waar kennen we dat ook alweer van?
Wel erkend door 2 landen, maar die erkenning is later teruggetrokken. Politieke druk eh; erkenning zegt bar weinig over 'de waarheid'.quote:Het is niet voor niets dat geen enkel land de bende erkent.
We hebben het nu over 2004. Niet over 1974. Je bent zeker ook een groot fan van de Russische invasie van de Krim?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja joh, begin over democratie... Heb je nog uitgezocht waarom Turkije in eerste instantie die inval begon?
De reden waarom ze binnenvielen was nog wel begrijpelijk (dreigende annexatie door Griekenland), maar wat voor redenen heeft Turkije nog om het eiland tot op de dag van vandaag te blijven bezetten?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja joh, begin over democratie... Heb je nog uitgezocht waarom Turkije in eerste instantie die inval begon?
Bescherming van de Turkse bevolking welke ongetwijfeld op grote schaal uitgemoord gaan worden bij een eventuele terugtrekking.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De reden waarom ze binnenvielen was nog wel begrijpelijk (dreigende annexatie door Griekenland), maar wat voor redenen heeft Turkije nog om het eiland tot op de dag van vandaag te blijven bezetten?
Blijkbaar moet ik het precies aanwijzen...quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:43 schreef pietba het volgende:
[..]
Als dit niet betekent dat je wil dat Turkije het hele eiland had bezet, wat betekent dit dan?
[..]
En nu zeg je:quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:33 schreef pietba het volgende:
[..]
(...) en tegelijk ervoor pleiten dat Turkije heel Cyprus bezet.
Twee totaal verschillende zaken. Ik wil niet dat ze het *nu* bezetten, ik had gewild dat ze het hadden bezet.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:43 schreef pietba het volgende:
[..]
Als dit niet betekent dat je wil dat Turkije het hele eiland had bezet, wat betekent dit dan?
[..]
Politieke drukquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Deze discussie zou er heel anders uit gezien hebben. Het eiland is in tweeën gedeeld en geen enkele partij wil toegeven als ze wat te verliezen hebben. Ergo: op deze manier wint niemand.
[..]
Vertel.
[..]
Wel erkend door 2 landen, maar die erkenning is later teruggetrokken. Politieke druk eh; erkenning zegt bar weinig over 'de waarheid'.
Dit.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Politieke druk![]()
De VS hebben toendertij meerdere malen druk gezet om de Turken niet in te laten vallen wat uiteindelijk wel gebeurd is. Om vervolgens 35% te eisen. Weet je hoe dat heet? Fascistisch.
Grieks-Cyprus toelaten tot de EU en vervolgens laten stemmen...quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
We hebben het nu over 2004. Niet over 1974.
Oh zo, maar mijn punt blijft staan. Het maakt niet of of je wou dat Turkije het nu doet of het gelijk al deed, blijft even walgelijk en toont weer aan waar je loyaliteit ligt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Blijkbaar moet ik het precies aanwijzen...
Okay, hier komt-ie dan!
Net zei je:
[..]
En nu zeg je:
[..]
Twee totaal verschillende zaken. Ik wil niet dat ze het *nu* bezetten, ik had gewild dat ze het hadden bezet.
Je bent aan het raaskallen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Grieks-Cyprus toelaten tot de EU en vervolgens laten stemmen...
Ja, Grieks-Cyprus wil dan echt verbetering van de situatie...
Ja.quote:
quote:In feite erkenden ook Bangladesh en Pakistan al heel snel de Turkse Republiek van Noord-Cyprus, maar onder internationale druk van vooral de Verenigde Staten en een resolutie van de VN Veiligheidsraad moesten ze hun erkenning weer intrekken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Cyprus.
Uhuh.quote:De VS hebben toendertij meerdere malen druk gezet om de Turken niet in te laten vallen wat uiteindelijk wel gebeurd is. Om vervolgens 35% te eisen. Weet je hoe dat heet? Fascistisch.
Je hele aanval wordt onderuit gehaald, maar alsnog blijft je punt staan. Tuurlijk.quote:
Ja, want Cyprus is onderdeel van Nederland en wat ik net roep botst met Nederlandse belangen.quote:Het maakt niet of of je wou dat Turkije het nu doet of het gelijk al deed, blijft even walgelijk en toont weer aan waar je loyaliteit ligt.
Vertel.quote:
quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:55 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij bezit Turkije meer land dan gezond is.
Nederland bleef ook op de dikke kont zitten toen de troepen van Guyana onze Tigri innamen dus om nou te doen alsof Nederland altijd keihard de grenzen zal verdedigen... voordeel is wel dat er veel mensen op Sint-Maarten wonen dus dat zou Nederland wellicht motiverenquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:51 schreef zarGon het volgende:
. Nederland blijft vast ook rustig zitten als Cuba beslist dat ze Sint-Maarten even komen overnemen.
Vertel.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vertel.
Grieks-Cyprus zou onderdeel worden van de EU in mei 2004. Het referendum (lees: concessies) vond plaats in april 2004.
Wordt niet onderuit gehaald want het maakt niet uit voor mijn punt niet uit of je wou dat het nu gebeurt of dat het toen gebeurde.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je hele aanval wordt onderuit gehaald, maar alsnog blijft je punt staan. Tuurlijk.
Nederland heeft de bezetting van Noord-Cyprus door Turkije veroordeeld net als de rest van de wereld. Alleen een doorgegedraaide Turk (bijna pleonasme eigenlijk) zou willen dat Turkije heel Cyprus had bezet.quote:Ja, want Cyprus is onderdeel van Nederland en wat ik net roep botst met Nederlandse belangen.
Kijk uit voor nationalistische turken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ach, Turkije is al een vale schaduw van wat het ooit was. Een eilandje meer of minder maakt geen drol uit. Het blijft een derderangs macht in de wereld, een lachertje. Leuk om eens op vakantie te gaan.
Waarom lach je? Je weet toch dat er zoiets bestaat als de Koerdische afscheidingsbeweging PKK? Ongeacht of je het eens bent met hun streven: zo'n club is er echt niet voor niets.quote:
De hele wereld is tegen Turkije, zelfs de Paus is onderdeel van een complot.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:00 schreef Twiitch het volgende:
Maar het is een complot van de wereld om Turkije in een kwaad daglicht te zetten. Net zoals de Armeense "kwestie"
quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook het innemen van het voormalige Constantinopel (nu Istanbul) door de Ottoman is een voorbeeld van dubieus landjepik.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:02 schreef pietba het volgende:
[..]
De hele wereld is tegen Turkije, zelfs de Paus is onderdeel van een complot.![]()
Prime Minister Ahmet Davutoğlu has accused Pope Francis of “joining the conspiracy” of an “evil front” targeting Turkey’s ruling Justice and Development Party (AKP)
http://www.hurriyetdailyn(...)=81079&NewsCatID=510
Je vindt het wél logisch dat dat Europese stukje bij Turkije hoort? Je bent er niet mee bekend dat het door de Ottomanen is ingepikt?quote:
quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:00 schreef Twiitch het volgende:
Maar het is een complot van de wereld om Turkije in een kwaad daglicht te zetten. Net zoals de Armeense "kwestie"
quote:On March 16, A Haber, a Turkish “news channel” that acts more like a propaganda outlet for Turkish President Recep Tayyip Erdogan and his incumbent Justice and Development Party (AKP), broadcast a sensational “documentary.” Titled “The Mastermind,” the two-hour film was billed as an expose of the great international conspiracy targeting Erdogan’s “New Turkey.” It was also a sequel to "The Protocols of the Elders of Zion," the early 20th century anti-Semitic hoax claiming to describe a Jewish plot for global domination.
Read more: http://www.al-monitor.com(...)n.html#ixzz3ZSRhyBQB
Waarom niet? Als Erdogan zo graag een complot tegen Turkije wilt zien kunnen we hem er eentje geven toch?quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:09 schreef zarGon het volgende:
Jongens, jullie missen de bezetting van Hatay!
Snel, betrek wat je kan vinden over Turkije erbij!
B-b-b-uttt-butthurrt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je vindt het wél logisch dat dat Europese stukje bij Turkije hoort? Je bent er niet mee bekend dat het door de Ottomanen is ingepikt?
Ik ken een aantal hele mooie Turkse meiden, dat wel.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:09 schreef zarGon het volgende:
gestolen van syrie verdommequote:Op donderdag 7 mei 2015 15:09 schreef zarGon het volgende:
Het is weinig inhoudelijk wat je te melden hebt. Vind je het een gezonde situatie dan, dat Turkije zich met Noord-Cyprus bemoeit?quote:
Je vreest een genocide die later ontkend gaat worden?quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:46 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bescherming van de Turkse bevolking welke ongetwijfeld op grote schaal uitgemoord gaan worden bij een eventuele terugtrekking.
Gelukkig heeft Erdogan zijn eigen campagne gefinanciert met staatsgeld.....en vind dat daar niets mis mee is.quote:
quote:De Turkse president Recep Tayyip Erdoğan gebruikt staatsgeld voor zijn campagne. Dat is in strijd met de Turkse grondwet, maar Erdogan vindt er niets mis mee.
"Ik sta hier op een dorpsplein een voordracht te houden op de kosten van de staat. Dat is mijn recht. Ik ben hier als staatshoofd van het volk. Ik heb immers 52 procent van de stemmen gekregen", aldus de sterke man van Turkije. Hiermee gaat hij zijn grondrechtelijke boekje te buiten, aldus Hurriyet.
Deze uitspraken en daden zijn een overtreding van zijn 'eed van onpartijdigheid'. Het Hoger Electoraal Gerechtshof zou moeten ingrijpen, maar het lijkt de vraag of dat gaat gebeuren.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:28 schreef zarGon het volgende:
Vroeger was het hele eiland van Turkije en ook elke richting van de andere kant van de zee. Kreta bijv was helemaal etnisch gezuiverd door de Grieken en ook grote delen van wat nu Griekenland is. Heel erg begrijpelijk dat de Turken dat niet op Cyprus hebben toegestaan.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:57 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Vertel.
Waarom zou een overgrote meerderheid concessies gaan doen aan een minderheid. Helemaal wanneer die minderheid ook nog voor een deel bestaat uit Turkse immigranten welke daarheen verscheept zijn na de Turkse invasie. Gewoon ordinair landjepik, afgekeken van Israël.
Je lult zoals altijd weer erg dom uit je nek.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Vroeger was het hele eiland van Turkije en ook elke richting van de andere kant van de zee. Kreta bijv was helemaal etnisch gezuiverd door de Grieken en ook grote delen van wat nu Griekenland is. Heel erg begrijpelijk dat de Turken dat niet op Cyprus hebben toegestaan.
Ja, dan kunnen de Grieken de Russen ook failliet maken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:08 schreef johnson555 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cypriot_Annan_Plan_referendums,_2004
65% noord turken voor en 78 zuid griekse tegen,![]()
wat een ramp dat cyprus is aangenomen binnen de EU
afstoten die handelof verkopen aan rusland ofso
En de Grieken die destijds in Anatolië woonden zijn er geheel vrijwillig vertrokken?quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:15 schreef Atak het volgende:
[..]
Vroeger was het hele eiland van Turkije en ook elke richting van de andere kant van de zee. Kreta bijv was helemaal etnisch gezuiverd door de Grieken en ook grote delen van wat nu Griekenland is. Heel erg begrijpelijk dat de Turken dat niet op Cyprus hebben toegestaan.
Volgens mij heb jij het helemaal andersom. De Grieken zijn begonnen met hun etnische zuivering in 1821.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En de Grieken die destijds in Anatolië woonden zijn er geheel vrijwillig vertrokken?
Volgens is het zuiden toch juist failliet? Laatst had ik nog gelezen dat er hongersnood was. In het noorden gaat het juist nu beter.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:39 schreef IPA35 het volgende:
Huidige situatie is overigens ideaal. Turken leven in armoede en willen steeds sterker het eiland herenigen. Maar zolang ze onredelijke eisen stellen gaat dat niet gebeuren.
Helaas zijn de huidige regering van Cyprus een stel landverraders die Europees klei uitverkopen aan de wannabe Atilla's.
"Ja maar jullie begonnenquote:Op donderdag 7 mei 2015 17:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het helemaal andersom. De Grieken zijn begonnen met hun etnische zuivering in 1821.
Maar wel de tekst van de Griekse onafhankelijkheidsverklaring jatten voor hun Kemal-propaganda...quote:
Overuren draaien voor jou en Triggerquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:57 schreef zarGon het volgende:
Ook mooie TT trouwens. Vooral heerlijk dat de TT terug te lezen van in het nieuwsbericht in de OP.
Som anders gewoon de hele verwervings/veroveringsgeschiedenis van de Ottomanen opquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook het innemen van het voormalige Constantinopel (nu Istanbul) door de Ottoman is een voorbeeld van dubieus landjepik. En Noord-Cyprus zou je daar ook prima toe kunnen rekenen.
Na Güney-Azerbaycan te hebben bevrijd gaat AliyeGod Güney-Güney-Azerbaycan (Cyprus) bevrijden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:46 schreef primakov het volgende:
Kan je ons weer wat voorspellingen op een presenteerblaadje geven Atak?
Cyprus is onafhankelijk, een tweetalige republiek.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:55 schreef LTVDK het volgende:
Gewoon Cyprus onafhankelijk maken en laten besturen zonder invloed vanuit Turkije of Griekenland.
En hoe wil je dat voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:55 schreef LTVDK het volgende:
Gewoon Cyprus onafhankelijk maken en laten besturen zonder invloed vanuit Turkije of Griekenland.
dat gaat je kosten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:46 schreef primakov het volgende:
Kan je ons weer wat voorspellingen op een presenteerblaadje geven Atak?
Poeh poeh, ik weet niet of ik genoeg poen heb voor je kwalitatief uiterst scherpe geopolitieke analyses. Wees eens barmhartig en deel je wijsheid.quote:
Het Cyprus wat niet bezet wordt is al onafhankelijk, sterke banden met Griekenland zijn logisch. Zou wat zijn als een land niet zelfs mag bepalen met wie het sterke banden heeft.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:55 schreef LTVDK het volgende:
De Anschluss is inderdaad een kwestie van tijd.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Na Güney-Azerbaycan te hebben bevrijd gaat AliyeGod Güney-Güney-Azerbaycan (Cyprus) bevrijden.
Ik ben niet barmhartig. Heb je zusjes?quote:Op donderdag 7 mei 2015 18:12 schreef primakov het volgende:
[..]
Poeh poeh, ik weet niet of ik genoeg poen heb voor je kwalitatief uiterst scherpe geopolitieke analyses. Wees eens barmhartig en deel je wijsheid.
Dat eindige dus de vorige keer in een burgeroorlog.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:55 schreef LTVDK het volgende:
Schiet Turkije zich toch aardig in de voet economisch gezien. Beetje hetzelfde als iemand kreupel schoppen en dan vervolgens dure krukken moeten betalen omdat kreupele in kwestie niet op eigen benen kan staan. Maargoed, schurkenstaten blinken in de regel nu eenmaal niet uit in logica.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:28 schreef zarGon het volgende:
Ja maar dat is niet erg want Grieks, nee dan liever zonder enige kennis wsf over die schurkenturken elkaar nablaten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het helemaal andersom. De Grieken zijn begonnen met hun etnische zuivering in 1821.
Of ze hadden zich gewoon nergens mee bemoeit en de enosis laten voltooien. Turkije had en heeft niks op Cyprus te zoeken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:28 schreef zarGon het volgende:
Frankrijk en Engeland zijn nog altijd sterker dan Turkije.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:56 schreef IPA35 het volgende:
Maar ja, dat krijg je als Europese landen zichzelf militair tandeloos maken...
Jatoch, gewoon je soortgenoten laten afslachten...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:20 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Of ze hadden zich gewoon nergens mee bemoeit en de enosis laten voltooien. Turkije had en heeft niks op Cyprus te zoeken.
quote:In 1971 General Grivas returned to Cyprus to form EOKA-B, which was committed to making Cyprus a wholly Greek island and annexing it to Greece. In a speech to the Greek Cypriot armed forces Grivas said. "The Greek forces from Greece have come to Cyprus in order to impose the will of the Greeks of Cyprus upon the Turks. We want ENOSIS but the Turks are against it. We shall impose our will. We are strong and we shall do so."
[..]
Turkish Cypriots appealed to the Guarantor powers for help, but only Turkey was willing to make any effective response." On 20 July 1974 Turkey intervened under Article IV of the Treaty of Guarantee"—(UK Foreign & Commonwealth Office doc. CPS/75, Jan, 1987). The Greek newspaper Eleftherotipia published an interview with Nicos Sampson on 26 February 1981 in which he said "Had Turkey not intervened I would not only have proclaimed ENOSIS—I would have annihilated the Turks of Cyprus."
quote:
Ach, Turken vinden dat toch niet zo erg gezien de ontkennening van de Armeense genocide.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 03:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jatoch, gewoon je soortgenoten laten afslachten...
[..]
[..]
Jammer, wederom een interessant item.om zeep geholpen door domme " argumenten "quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:36 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ach, Turken vinden dat toch niet zo erg gezien de ontkennening van de Armeense genocide.
Massamoord is in geen enkele vorm of wat dan ook goed te praten, maar stel mochten de Turken heel Cyprus hebben overgenomen wie zegt dan dat het andersom niet was gebeurd?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 03:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jatoch, gewoon je soortgenoten laten afslachten...
[..]
[..]
In het verleden was Cyprus compleet van de Turkse Ottomanen en in die tijd hebben Turken/Grieken altijd goed samengeleefd totdat de nationalistische Grieken in opstand kwamen. Overal waar de Grieken succesvol waren ging altijd gepaard met etnische zuivering van de bevolking.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:19 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Massamoord is in geen enkele vorm of wat dan ook goed te praten, maar stel mochten de Turken heel Cyprus hebben overgenomen wie zegt dan dat het andersom niet was gebeurd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |