abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152366279
quote:
ERDOGAN IN DEBAT MET 'BABY' TURKS-CYPRUS
De op vrede gerichte koers van Mustafa Akıncı, de gisteren gekozen leider van de Turkse Republiek Noord-Cyprus, is in Turkije niet bij iedereen in goede aarde gevallen. Turkije is het enige land ter wereld dat het eilanddeel heeft erkend als een staat.

President Erdogan ziet het republiekje als een 'baby' van 'moeder Turkije'. Daarentegen vindt de eigenzinnige Akıncı, die vrede wil met het Griekse deel van het eiland, dat de relatie tussen de landen gelijkwaardiger moet worden, "zoals bij broers en zussen".

Erdogan stelde vandaag in antwoord op de verkiezingsuitslag op het eilanddeel dat Turkije "een prijs" in de vorm van "martelaren" voor Noord-Cyprus betaald heeft. Hij verwees daarmee naar de Turkse militaire inspanningen tegen de Grieken van zo'n veertig jaar geleden. De Neo-Ottomaan deed zijn uitlatingen tijdens een persconferentie, zo meldt dagblad Hürriyet.

Akıncı werd door CNN Türk geïnterviewd terwijl Erdogan zijn uitspraken deed, en kon de Turkse president daarom live van repliek dienen. "Wil Turkije dan niet dat zijn baby opgroeit?", zo vroeg Akıncı zich openlijk af. "Moeten we altijd een baby blijven?"

Akıncı, die erop wees dat hij democratisch gekozen is, kapte het interview vervolgens af. Hij gaf als reden dat hij even een telefoontje van Erdogan moest beantwoorden.
Het blijf belachelijk dat Erdogan illegaal Noord-Cyprus blijft bezetten, en als Noord-Cyprus een president kiest die vrede wil dan wordt hij onder druk gezet door Erdogan. :N
  donderdag 7 mei 2015 @ 13:35:35 #2
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_152366334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:33 schreef reza1 het volgende:

[..]

Het blijf belachelijk dat Erdogan illegaal Noord-Cyprus blijft bezetten, en als Noord-Cyprus een president kiest die vrede wil dan wordt hij onder druk gezet door Erdogan. :N
Dat zou juist jij moeten waarderen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_152366825
Volgens mij zijn we vergeten dat alle landen hun eigen belangen hebben. Dat al die EU landjes dit in unie verband aan elkaar willen afdwingen is mooi, maar we kunnen niet verwachten dat een land precies gaat doen wat het westen wil.

Blijft trouwens wel een eikel die Erdogan.
pi_152366954
Free Cyprus
pi_152366977
Stop de bezetting van Noord-Cyprus!
pi_152367034
Cyprus heeft een flinke hoeveelheid grondstoffen (gas/olie) dus die laat ome Erdo echt niet lopen.
pi_152368467
Noord-Cyprus wordt economisch op de been gehouden door Turkije *. Beetje makkelijk praten over gelijkwaardigheid als je grote broer je blijft voeden. Die ondergeschiktheid kunnen ze overwinnen door economisch niet/minder afhankelijk te zijn, maar ik wens ze succes met het wegwerken van de embargo.

Tot op de dag van vandaag vind ik het jammer dat Turkije de inval op Cyprus niet heeft doorgezet om het hele eiland te veroveren. Dan had je dit soort geëmmer niet.

* 600 miljoen dollar in 2011.
pi_152368518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:48 schreef Odaiba het volgende:
Volgens mij zijn we vergeten dat alle landen hun eigen belangen hebben. Dat al die EU landjes dit in unie verband aan elkaar willen afdwingen is mooi, maar we kunnen niet verwachten dat een land precies gaat doen wat het westen wil.

De EU was pak een eikel door Cyprus toe te laten in de unie voordat de lopende issues opgelost waren. Zo gek is het niet dat de pogingen tot vrede niet geaccepteerd worden door Grieks-Cyprus. Zie o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/Cypriot_Annan_Plan_referendums,_2004.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 14:31:44 ]
pi_152368548
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:28 schreef zarGon het volgende:
Noord-Cyprus wordt economisch op de been gehouden door Turkije *. Beetje makkelijk praten over gelijkwaardigheid als je grote broer je blijft voeden. Die ondergeschiktheid kunnen ze overwinnen door economisch niet/minder afhankelijk te zijn, maar ik wens ze succes met het wegwerken van de embargo.

Tot op de dag van vandaag vind ik het jammer dat Turkije de inval op Cyprus niet heeft doorgezet om het hele eiland te veroveren. Dan had je dit soort geëmmer niet.

Alle nationalistische turken verzamelen! _O-
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:31:50 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152368601
#Free Cyprus

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152368613
Tijd voor een referendum?
pi_152368632
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:32 schreef Infection het volgende:
Tijd voor een referendum?
Zoals die ene in 2004?
pi_152368665
quote:

Boos worden als er wordt gezegd dat je loyaliteit bij Turkije en niet bij Nederland ligt en tegelijk ervoor pleiten dat Turkije heel Cyprus bezet. _O-
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:35:50 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152368780
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zoals die ene in 2004?
Zou Nederland voor een referendum stemmen waarin staat dat de 800000 etnische Turken in Nederland net zoveel te vertellen krijgen als 16 miljoen andere Nederlanders?
pi_152368809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:33 schreef pietba het volgende:

[..]

Boos worden als er wordt gezegd dat je loyaliteit bij Turkije en niet bij Nederland ligt
Wie, wat, waar?

Ik snap best dat het moeilijk is voor je om een vorige discussie er niet bij te betrekken, maar alsnog een herinnering dan maar: lees dat topic terug... Wel begrijpend lezen eh.

quote:
en tegelijk ervoor pleiten dat Turkije heel Cyprus bezet. _O-
En ook nu lees je weer niet goed. Ik pleit niet voor een bezetting; ik geef alleen aan wat er mijns inziens had moeten gebeuren om gedoe achteraf te voorkomen.
pi_152368900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:52 schreef vigen98 het volgende:
Free Cyprus
pi_152368912
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Zou Nederland voor een referendum stemmen waarin staat dat de 800000 etnische Turken in Nederland net zoveel te vertellen krijgen als 16 miljoen andere Nederlanders?
Niet als je Nederland totaal geen reden geeft om mee te werken.

Verder is je vergelijking mank; het gaat niet alleen om de aantallen, maar ook om bijv. oppervlakte. Hebben die Turken in jouw verhaal 36% van Nederland in bezit? Of is in jouw verhaal ook nog sprake van een Nederlandse enosis? :s).
  Forum Admin donderdag 7 mei 2015 @ 14:40:27 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152368948
quote:

Ja precies gewoon het hele eiland annexeren zodat je klaar bent met het gezeik. Waar kennen we dat ook alweer van? Het is niet voor niets dat geen enkel land de bende erkent.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_152368975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 13:48 schreef Odaiba het volgende:

Maar Turkije kan wel gaan eisen dat de Cyprioten precies doet Turkije wil :')? Waarom brengt iedereen het toch altijd alsof het Westen die landen dwingt om toenadering tot het Westen te zoeken :')..
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:41:44 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152368998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Verder is je vergelijking mank; het gaat niet alleen om de aantallen, maar ook om bijv. oppervlakte. Hebben die Turken in jouw verhaal 36% van Nederland in bezit? Of is in jouw verhaal ook nog sprake van een Nederlandse enosis? :s).
Oh het gaat in een democratie voortaan om landbezit. Niet om een meerderheid.
pi_152369026
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:41 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Oh het gaat in een democratie voortaan om landbezit. Niet om een meerderheid.
Ja joh, begin over democratie... Heb je nog uitgezocht waarom Turkije in eerste instantie die inval begon?
pi_152369065
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:36 schreef zarGon het volgende:
En ook nu lees je weer niet goed. Ik pleit niet voor een bezetting; ik geef alleen aan wat er mijns inziens had moeten gebeuren om gedoe achteraf te voorkomen.
Als dit niet betekent dat je wil dat Turkije het hele eiland had bezet, wat betekent dit dan?
quote:
Tot op de dag van vandaag vind ik het jammer dat Turkije de inval op Cyprus niet heeft doorgezet om het hele eiland te veroveren.
pi_152369090
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja precies gewoon het hele eiland annexeren zodat je klaar bent met het gezeik.
Deze discussie zou er heel anders uit gezien hebben. Het eiland is in tweeën gedeeld en geen enkele partij wil toegeven als ze wat te verliezen hebben. Ergo: op deze manier wint niemand.

quote:
Waar kennen we dat ook alweer van?
Vertel.

quote:
Het is niet voor niets dat geen enkel land de bende erkent.
Wel erkend door 2 landen, maar die erkenning is later teruggetrokken. Politieke druk eh; erkenning zegt bar weinig over 'de waarheid'.
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:44:33 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_152369105
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja joh, begin over democratie... Heb je nog uitgezocht waarom Turkije in eerste instantie die inval begon?
We hebben het nu over 2004. Niet over 1974. Je bent zeker ook een groot fan van de Russische invasie van de Krim?
pi_152369111
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

De reden waarom ze binnenvielen was nog wel begrijpelijk (dreigende annexatie door Griekenland), maar wat voor redenen heeft Turkije nog om het eiland tot op de dag van vandaag te blijven bezetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')