Overuren draaien voor jou en Triggerquote:Op donderdag 7 mei 2015 14:57 schreef zarGon het volgende:
Ook mooie TT trouwens. Vooral heerlijk dat de TT terug te lezen van in het nieuwsbericht in de OP.
Som anders gewoon de hele verwervings/veroveringsgeschiedenis van de Ottomanen opquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook het innemen van het voormalige Constantinopel (nu Istanbul) door de Ottoman is een voorbeeld van dubieus landjepik. En Noord-Cyprus zou je daar ook prima toe kunnen rekenen.
Na Güney-Azerbaycan te hebben bevrijd gaat AliyeGod Güney-Güney-Azerbaycan (Cyprus) bevrijden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:46 schreef primakov het volgende:
Kan je ons weer wat voorspellingen op een presenteerblaadje geven Atak?
Cyprus is onafhankelijk, een tweetalige republiek.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:55 schreef LTVDK het volgende:
Gewoon Cyprus onafhankelijk maken en laten besturen zonder invloed vanuit Turkije of Griekenland.
En hoe wil je dat voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:55 schreef LTVDK het volgende:
Gewoon Cyprus onafhankelijk maken en laten besturen zonder invloed vanuit Turkije of Griekenland.
dat gaat je kosten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:46 schreef primakov het volgende:
Kan je ons weer wat voorspellingen op een presenteerblaadje geven Atak?
Poeh poeh, ik weet niet of ik genoeg poen heb voor je kwalitatief uiterst scherpe geopolitieke analyses. Wees eens barmhartig en deel je wijsheid.quote:
Het Cyprus wat niet bezet wordt is al onafhankelijk, sterke banden met Griekenland zijn logisch. Zou wat zijn als een land niet zelfs mag bepalen met wie het sterke banden heeft.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:55 schreef LTVDK het volgende:
De Anschluss is inderdaad een kwestie van tijd.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Na Güney-Azerbaycan te hebben bevrijd gaat AliyeGod Güney-Güney-Azerbaycan (Cyprus) bevrijden.
Ik ben niet barmhartig. Heb je zusjes?quote:Op donderdag 7 mei 2015 18:12 schreef primakov het volgende:
[..]
Poeh poeh, ik weet niet of ik genoeg poen heb voor je kwalitatief uiterst scherpe geopolitieke analyses. Wees eens barmhartig en deel je wijsheid.
Dat eindige dus de vorige keer in een burgeroorlog.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:55 schreef LTVDK het volgende:
Schiet Turkije zich toch aardig in de voet economisch gezien. Beetje hetzelfde als iemand kreupel schoppen en dan vervolgens dure krukken moeten betalen omdat kreupele in kwestie niet op eigen benen kan staan. Maargoed, schurkenstaten blinken in de regel nu eenmaal niet uit in logica.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:28 schreef zarGon het volgende:
Noord-Cyprus wordt economisch op de been gehouden door Turkije *. Beetje makkelijk praten over gelijkwaardigheid als je grote broer je blijft voeden. Die ondergeschiktheid kunnen ze overwinnen door economisch niet/minder afhankelijk te zijn, maar ik wens ze succes met het wegwerken van de embargo.
Tot op de dag van vandaag vind ik het jammer dat Turkije de inval op Cyprus niet heeft doorgezet om het hele eiland te veroveren. Dan had je dit soort geëmmer niet.
* 600 miljoen dollar in 2011.
Ja maar dat is niet erg want Grieks, nee dan liever zonder enige kennis wsf over die schurkenturken elkaar nablaten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het helemaal andersom. De Grieken zijn begonnen met hun etnische zuivering in 1821.
Of ze hadden zich gewoon nergens mee bemoeit en de enosis laten voltooien. Turkije had en heeft niks op Cyprus te zoeken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:28 schreef zarGon het volgende:
Noord-Cyprus wordt economisch op de been gehouden door Turkije *. Beetje makkelijk praten over gelijkwaardigheid als je grote broer je blijft voeden. Die ondergeschiktheid kunnen ze overwinnen door economisch niet/minder afhankelijk te zijn, maar ik wens ze succes met het wegwerken van de embargo.
Tot op de dag van vandaag vind ik het jammer dat Turkije de inval op Cyprus niet heeft doorgezet om het hele eiland te veroveren. Dan had je dit soort geëmmer niet.
* 600 miljoen dollar in 2011.
Frankrijk en Engeland zijn nog altijd sterker dan Turkije.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:56 schreef IPA35 het volgende:
Maar ja, dat krijg je als Europese landen zichzelf militair tandeloos maken...
Jatoch, gewoon je soortgenoten laten afslachten...quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:20 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Of ze hadden zich gewoon nergens mee bemoeit en de enosis laten voltooien. Turkije had en heeft niks op Cyprus te zoeken.
quote:In 1971 General Grivas returned to Cyprus to form EOKA-B, which was committed to making Cyprus a wholly Greek island and annexing it to Greece. In a speech to the Greek Cypriot armed forces Grivas said. "The Greek forces from Greece have come to Cyprus in order to impose the will of the Greeks of Cyprus upon the Turks. We want ENOSIS but the Turks are against it. We shall impose our will. We are strong and we shall do so."
[..]
Turkish Cypriots appealed to the Guarantor powers for help, but only Turkey was willing to make any effective response." On 20 July 1974 Turkey intervened under Article IV of the Treaty of Guarantee"—(UK Foreign & Commonwealth Office doc. CPS/75, Jan, 1987). The Greek newspaper Eleftherotipia published an interview with Nicos Sampson on 26 February 1981 in which he said "Had Turkey not intervened I would not only have proclaimed ENOSIS—I would have annihilated the Turks of Cyprus."
quote:
Ach, Turken vinden dat toch niet zo erg gezien de ontkennening van de Armeense genocide.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 03:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jatoch, gewoon je soortgenoten laten afslachten...
[..]
[..]
Jammer, wederom een interessant item.om zeep geholpen door domme " argumenten "quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:36 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ach, Turken vinden dat toch niet zo erg gezien de ontkennening van de Armeense genocide.
Massamoord is in geen enkele vorm of wat dan ook goed te praten, maar stel mochten de Turken heel Cyprus hebben overgenomen wie zegt dan dat het andersom niet was gebeurd?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 03:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jatoch, gewoon je soortgenoten laten afslachten...
[..]
[..]
In het verleden was Cyprus compleet van de Turkse Ottomanen en in die tijd hebben Turken/Grieken altijd goed samengeleefd totdat de nationalistische Grieken in opstand kwamen. Overal waar de Grieken succesvol waren ging altijd gepaard met etnische zuivering van de bevolking.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:19 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Massamoord is in geen enkele vorm of wat dan ook goed te praten, maar stel mochten de Turken heel Cyprus hebben overgenomen wie zegt dan dat het andersom niet was gebeurd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |