abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:31:30 #51
365082 IPA35
Patriarch
pi_152354975
Aloulou is recentelijk geradicaliseerd :(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_152354982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:13 schreef reza1 het volgende:

[..]

Vandaar dat ik net zo goed opkomen voor de soennis in Palestina. :Z
Palastijnen zijn de grootste ratten. :r
pi_152355003
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:31 schreef IPA35 het volgende:
Aloulou is recentelijk geradicaliseerd :(
Hij leest te veel boeken van Ibn Taymiyyah en Abdel Wahab.
pi_152355041
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:31 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Palastijnen zijn de grootste ratten. :r
Een proxy tegen de zionisten is altijd goed, kunnen ze Hezbollah en Iran minder lastig vallen.
pi_152355073
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:28 schreef Montana_ir het volgende:
Iedereen maakt wel eens een fout, dus ook Shia Milities ;)
Alleen dan herhaaldelijk...

quote:
Wat vind je van Ibn Taymiyyah?
Hetzelfde als wat jij van Yasser al-Habib denkt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:35:20 #56
365082 IPA35
Patriarch
pi_152355082
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:32 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Hij leest te veel boeken van Ibn Taymiyyah en Abdel Wahab.
Hij gaat veel om met Salafisten.

Te lang in de afgrond gekeken?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_152355102
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:33 schreef reza1 het volgende:
Een proxy tegen de zionisten is altijd goed,
Dit is exact waarom het argument dat "Iran Hamas steunt en dus Palestijnen oftewel soennieten" niet perse opgaat. Dat is gewoon slim om hun aartsvijand Israel dwars te bomen en wat het Iraanse regime leverage geeft.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_152355111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:35 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Alleen dan herhaaldelijk...

[..]

Hetzelfde als wat jij van Yasser al-Habib denkt.
Al-Habib is een klootzak. Ibn Taymiyyah ook ?
pi_152355128
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:33 schreef reza1 het volgende:

[..]

Een proxy tegen de zionisten is altijd goed, kunnen ze Hezbollah en Iran minder lastig vallen.
Eens.
pi_152355140
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:36 schreef Montana_ir het volgende:
Al-Habib is een klootzak. Ibn Taymiyyah ook ?
Denken dat ik salafist ben oftewel Ibn Taymiyyah of Abdulwahhab als "Shaykh al-Islam" beschouw _O- Ideologisch is salafisme pure kanker. Zodra je er teveel van hebt in een land en meer dan 15% heb je grote stront een de knikker. Als het 3% gekkies zijn kan je ze echter wel in toom houden.
pi_152355160
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dit is exact waarom het argument dat "Iran Hamas steunt en dus Palestijnen oftewel soennieten" niet perse opgaat. Dat is gewoon slim om hun aartsvijand Israel dwars te bomen en wat het Iraanse regime leverage geeft.
Dan heb je nog het argument dat Iran soennis in Bosnië steunde. Servie was geen aartsvijand.
pi_152355168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:19 schreef reza1 het volgende:

[..]

In Syrië is het alleen maar oorlog geworden vanwege een complot van de VS, Israel, Turkije, Qatar en Saudi-Arabië. Er is al vaak genoeg bewijs verschenen dat de destabilisatie van Syrië gepland was.
Nou, ik ben benieuwd naar dat bewijs.
Incelfrikandel
pi_152355191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:39 schreef reza1 het volgende:
Dan heb je nog het argument dat Iran soennis in Bosnië steunde. Servie was geen aartsvijand.
Ik zeg nergens dat Iran alleen maar slecht is of alleen sjieten steunt. Maar die hele "we helpen Palestijnen" farce is deels ook gewoon politiek. Daar moet je eerlijk in zijn en niet dom meelopen met die heldhaftige taal. Iraanse regime = vijand van Israel en steunt partijen die Israel een pain in the ass zijn als ze kunnen. Zoals Israel dat ook met partijen doet die Iran een pain in the ass zijn. Zo simpel is het.
pi_152355258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:37 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Denken dat ik salafist ben oftewel Ibn Taymiyyah of Abdulwahhab als "Shaykh al-Islam" beschouw _O- Ideologisch is salafisme pure kanker. Zodra je er teveel van hebt in een land en meer dan 15% heb je grote stront een de knikker. Als het 3% gekkies zijn kan je ze echter wel in toom houden.
Je bent het eens met Dr Bashar.
pi_152355272
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Nou, ik ben benieuwd naar dat bewijs.
Ook uit gelekte Wikileaks cables blijkt dat ze Syrië aan het destabiliseren waren.
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:45:22 #66
365082 IPA35
Patriarch
pi_152355319
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:43 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Je bent het eens met Dr Bashar.
Uit mijn conversaties met Edward Dark heb ik begrepen dat de Sunni onderklasse van Syrië niet Salafistisch is over het algemeen. Wel willen zij graag een Soennitische theocratische staat.
pi_152355345
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Iran alleen maar slecht is of alleen sjieten steunt. Maar die hele "we helpen Palestijnen" farce is deels ook gewoon politiek. Daar moet je eerlijk in zijn en niet dom meelopen met die heldhaftige taal. Iraanse regime = vijand van Israel en steunt partijen die Israel een pain in the ass zijn als ze kunnen. Zoals Israel dat ook met partijen doet die Iran een pain in the ass zijn. Zo simpel is het.
Dat ontken ik ook nergens hoor. Niet voor niks helpt niemand behalve Algerije die arme soennis in de westelijke sahara tegen de Marokkaanse bezetter.
pi_152355427
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Uit mijn conversaties met Edward Dark heb ik begrepen dat de Sunni onderklasse van Syrië niet Salafistisch is over het algemeen. Wel willen zij graag een Soennitische theocratische staat.
Klopt, voor 2011 had je bijna geen Salafisten in Syrie، meeste Soenni's in Syrie waren Hanafi. Maar je ziet hoe snel het gaat binnen 3 jaar en nu zijn bijna alle rebellen Salafi.
pi_152355452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:45 schreef IPA35 het volgende:
Ik denk dat Syriers in rap tempo gesalafiseerd zijn. Dat waren ze zeer zeker niet. Salafisme is nieuw. Ik denk wel dat als ze straks onder groepen leven als ISIS en Nusrah (de echte wahabietjes) een deel wakker gaat worden dat het a) toch wel een andere Islam is dan ze van kleins af aan is meegebracht en b) zo'n "sharia-staat" in de praktijk vele nadelen heeft.

In het algemeen zie ik bij soennieten in het M-Oosten wel meer seculiere krachten dan bij sjieten.
De seculieren onder soennies in N-Afrika en bijv Egypte zijn sterker dan en eigenlijk in de meerderheid. Zie de verkiezingen in Libie en Tunesie maar ook de gigantische demonstraties tegen de Moslimbroederschap in Egypte. En ik sluit de kans niet uit dat onder een Syrie waar de strijd wat is gaan liggen en men gewoon normaal wil leven dit ook daar enigszins de kop op steekt. Uiteindelijk zijn Syriers een redelijk seculier leven gewend en geen wahabistische bullshit met religieuze politie, hoofdjes publiekelijk afhakken op pleinen en alles verbieden wat je maar kan verbieden.
pi_152355542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:46 schreef reza1 het volgende:
Dat ontken ik ook nergens hoor. Niet voor niks helpt niemand behalve Algerije die arme soennis in de westelijke sahara tegen de Marokkaanse bezetter.
Moslims zijn dan ook een hypocriet volkje. Eerlijk is eerlijk.
pi_152355606
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:51 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik denk dat Syriers in rap tempo gesalafiseerd zijn.
Geldt ook voor Egypte,Tunisie,Libië en Yemen.Je weet Saudie floos.
pi_152355632
Over die Al Jazeera show:
TheBlahDalia twitterde op woensdag 06-05-2015 om 17:38:36 The show had a poll. 96% of viewers voted in favor of retaliation against Alawites.http://t.co/Fc3wPyguKt reageer retweet
pi_152355670
die TT heb ik iets gemist?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_152355671
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:59 schreef Montana_ir het volgende:
Geldt ook voor Egypte,Tunisie,Libië en Yemen.Je weet Saudie floos.
Zeker. Maar salafisme komt vanuit het niets ook he, dan is het altijd een toename. Maar in die landen zijn Islamisten politiek gezien al niet eens een meerderheid blijkt uit verkiezingen. Laat staan salafisten dus. Dat is gewoon een minderheid. In Syrie is het door de continuerende oorlog veel sneller gegaan en blijft het doorgaan omdat de salafi-groepen de macht hebben in gebieden. Ze hebben de staat vervangen en gaan gelijk Mohammed ibn Abdulwahhab's drie "heilige boekjes" onderwijzen enzo.

Maar als die oorlog ooit over is moeten ze "laten zien wat ze kunnen" en dan kan je zaken minder verbloemen. Nu kan dat nog "omdat we jihad voeren tegen het nusayri regime" bla bla bla.
pi_152355769
quote:
99s.gif Op donderdag 7 mei 2015 01:03 schreef Slayage het volgende:
die TT heb ik iets gemist?
http://www.mcndirect.com/(...)twitter#.VUqe1Y6qpBe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')