quote:Three civilians were killed in terrorist rocket attacks on al-Ashrafieh neighborhood in Aleppo city on Thursday.
A police source told SANA that terrorists fired rocket shells from Bani Zeid neighborhood towards al-Ashrafieh neighborhood, killing three civilians and wounding another nine.
The attack caused material damage to public and private properties in the place.
twitter:curdistani twitterde op donderdag 07-05-2015 om 16:26:43#Turkey's pro-Kurdish party leader @hdpdemirtas claims Pres #Erdogan will be tried for war crimes at ICC over arms sent to #ISIL @abdbozkurt reageer retweet
Volgens mij wel...quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:42 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik 'Khomeinist' ben.
quote:'Turkije en Saudi-Arabië gaan rebellen Syrië steunen in strijd tegen Assad'
Turkije en Saudi-Arabië gaan samen de rebellen in Syrië steunen in de strijd tegen president Bashar al-Assad.
Dat meldt persbureau AP. De steun behelst logistieke en financiële hulp.
De Verenigde Staten bekijken de ontwikkelingen naar alle waarschijnlijkheid met argusogen: onder de Syrische rebellen zijn veel jihadistische splintergroeperingen, waaronder het aan al-Qaeda gelinkte al-Nusra Front.
Volgens Turkse vertegenwoordigers heeft Amerika geen effectief beleid om het bewind van Assad aan te pakken. Het verbond tussen Turkije en Saudi-Arabië zou zijn gesmeed in maart, toen de Turkse president Recep Tayyip Erdogan naar Riyad vloog om de nieuwe Saudische koning Salman te ontmoeten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)in-strijd-assad.html
Maar nu gaan ze het openlijk doen. Dat kan meer en meer modern wapentuig betekenen. De vraag is of het genoeg is. Ook de rebellen worden het vechten zat op een gegeven moment.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:04 schreef IPA35 het volgende:
Alsof ze de afgelopen 4 jaar iets anders gedaan hebben...
In het artikel wordt ook alleen maar gesproken over financiële en logistieke steun. Terwijl het al bekend is dat er ook sprake is van militaire steun.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar nu gaan ze het openlijk doen. Dat kan meer en meer modern wapentuig betekenen. De vraag is of het genoeg is. Ook de rebellen worden het vechten zat op een gegeven moment.
Weinig kans van slagen denk ik. Probeert denk ik in de aanloop naar de verkiezingen wat alevitische / pro Assadisten stemmen voor zich te winnen..quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:53 schreef reza1 het volgende:
twitter:curdistani twitterde op donderdag 07-05-2015 om 16:26:43#Turkey's pro-Kurdish party leader @hdpdemirtas claims Pres #Erdogan will be tried for war crimes at ICC over arms sent to #ISIL @abdbozkurt reageer retweet
Precies. En waarom zouden ze zo'n iemand vragen deel te nemen aan zoiets terwijl hij al bijna twee decennia geen functie meer heeft?quote:
Ik wel. Gezien zijn complottheorieën en antisemitische uitspraken zal het wel ideologisch gemotiveerd zijn.quote:Ja, ik zie geen reden waarom zo'n man zou liegen over dit, hij heeft er geen enkel belang bij.
Dat heeft het wel. Het VK heeft aangegeven dat Israël op de lijst is gezet vanwege mensenrechtenschendingen en hun behandeling tov de Palestijnen(kolonialisme ed.).quote:Dat een land op de country of concern lijst staat heeft niks te maken met slechte relaties tussen de regimes, Afghanistan staat er bijvoorbeeld ook op.
Wel dus.quote:
Jammer. Wel een voorbeeld dat het dus niet zo goed zit met die relaties.quote:Alleen wat loze dreigingen om dat te doen.
Exclusive: UK approved £7m Israeli arms sales in six months before Gaza conflict
Tsja, je hebt op geen enkele manier kunnen onderbouwen waarom ik ook maar één woord van hem serieus zou moeten nemenquote:Met mensen die uitspraken doen die je niet uitkomt afdoen als gekkie's kan ik weinig.
Niet onmogelijk nee, maar gezien zelfs Bush(!) hem een retard vond lijkt me dat niet aannemelijk.quote:Klopt, maar hij heeft jarenlang met die mensen gewerkt dus het is niet erg vreemd als hij daar mee gaat praten.
Hoef je geen aleviet of pro-Assad voor te zijn, 70% van de Turken is tegen de Syrië politiek van het Erdolf regime. Zelfs veel Erdogandisten zijn er dus tegen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:34 schreef primakov het volgende:
[..]
Weinig kans van slagen denk ik. Probeert denk ik in de aanloop naar de verkiezingen wat alevitische / pro Assadisten stemmen voor zich te winnen..
Ja ok maar hun eigen welvaartsniveau zullen ze als hoger belang achten dan de buitenlandpolitiek die hij bedrijft.quote:Op donderdag 7 mei 2015 18:09 schreef reza1 het volgende:
[..]
Hoef je geen aleviet of pro-Assad voor te zijn, 70% van de Turken is tegen de Syrië politiek van het Erdolf regime. Zelfs veel Erdogandisten zijn er dus tegen.
Oud officals worden nog genoeg gevraag hoor.quote:Op donderdag 7 mei 2015 17:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Precies. En waarom zouden ze zo'n iemand vragen deel te nemen aan zoiets terwijl hij al bijna twee decennia geen functie meer heeft?
Antisemitisme wordt tegenwoordig nogal snel geroepen, zeggen dat iemand onder joodse invloeden is is niet antisemitisch.quote:Ik wel. Gezien zijn complottheorieën en antisemitische uitspraken zal het wel ideologisch gemotiveerd zijn.
En zelfs al zou hij er geen belang bij hebben, dat maakt het niet meteen betrouwbaar. Zijn uitspraken kloppen van geen kant.
Een premier staat een stuk hoger dan een vicepremier. En nog steeds zegt Clegg dat Israel het recht heeft zich te verdedigen...quote:Wel dus.
De bewijslast niet omdraaien he, jij wou ook niet dat ik deed toen ik vroeg waarom ik die "mensenrechtenorganisaties" wel zou moeten vertrouwen.quote:Tsja, je hebt op geen enkele manier kunnen onderbouwen waarom ik ook maar één woord van hem serieus zou moeten nemen
twitter:Brasco_Aad twitterde op donderdag 07-05-2015 om 17:29:34Today Hezbollah and the Syrian Army succeeded in linking Syria´s Assal al Ward with Lebanon´s town of Brital https://t.co/Vd2iN0Bbxq reageer retweet
twitter:freedommesenger twitterde op donderdag 07-05-2015 om 19:19:23Hotel in #Mahabad set on fire after young female hotel employee committed suicide to avoid rape by regime agent #Iran http://t.co/xUQylaWA27 reageer retweet
Het probleem zit hem volgens mij in het feit dat vele Koerden weinig op hebben met strenge islamitische regels en daarbij behorende cultuur. Dit gedachtegoed heeft Apo in de loop der jaren over de hele regio verspreid.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:16 schreef IPA35 het volgende:
Koerden zijn gewoon een oorlogszuchtig volk.
Wannabe Sunni-Tijgers? Eerder Hezbollah-style vechters.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:20 schreef IPA35 het volgende:
Koerden zijn vaak juist wannabe Sunni-Tijgers. Maar dat is vast een typisch Turks-Koerdisch ding.
Lol 15000 Koerden rennen voor 600 ISIS. Hezbollah my ass.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wannabe Sunni-Tijgers? Eerder Hezbollah-style vechters.
Peshmerga's zijn niet de eckte Apo aanhangers zoals de HPG.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lol 15000 Koerden rennen voor 600 ISIS. Hezbollah my ass.
twitter:rConflictNews twitterde op donderdag 07-05-2015 om 22:23:24Reports that armored vehicles are being deployed to #Mahabad by Iranian forces, as Kurdish protests rage #Iran - @curdistani reageer retweet
Ik dacht dat Koerden juist een redelijke relatie hadden met Iran.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:29 schreef UpsideDown het volgende:
Ik verwachte eigenlijk dat Turkije eerst de lul was, maar nu lijkt toch Iran te escaleren.
Een deel wel een deel nietquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik dacht dat Koerden juist een redelijke relatie hadden met Iran.
you know nothing upside...quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:29 schreef UpsideDown het volgende:
Ik verwachte eigenlijk dat Turkije eerst de lul was.
betuuuurrrrrr.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:27 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rConflictNews twitterde op donderdag 07-05-2015 om 22:23:24Reports that armored vehicles are being deployed to #Mahabad by Iranian forces, as Kurdish protests rage #Iran - @curdistani reageer retweet
[ afbeelding ]
Wanneer gaan de Azeri hun Koerdische broeders joinen?quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:41 schreef Atak het volgende:
[..]
betuuuurrrrrr.
Iran heeft qua buitlandsbeleid gefaalt.
Nu is de shit thuis aan.
Iraanse lente 2015.
twitter:green_lemonnn twitterde op donderdag 07-05-2015 om 21:37:23#Turkey Syrian Mi-17 kill mark on Turkish F-16.Downed on 16 sep. 2013. Crew beheaded by rebels http://t.co/iA3M4MHy4V http://t.co/4d965Fh0Gu reageer retweet
twitter:markito0171 twitterde op donderdag 07-05-2015 om 19:50:16#Syria #Idlib Seems rebels dig a tunnel to besieged National Hospital in Jisr al-Shughour (to blow it up)http://t.co/w5ziaG6Tv7 reageer retweet
Azeris zijn geen vandalen zoals die bergapen. Als de Azeris mobiliseren dan is er geen stoppen meer aan. 30 miljoen Azeris zal onvermijdelijk andere minderheden in Iran ook op de voet krijgen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:43 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wanneer gaan de Azeri hun Koerdische broeders joinen?
Of collaboreren ze met de mullahs
Koerdjes moeten de kastanjes weer uit het vuur halen hoor ik welquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:48 schreef Atak het volgende:
[..]
Azeris zijn geen vandalen zoals die bergapen. Als de Azeris mobiliseren dan is er geen stoppen meer aan. 30 miljoen Azeris zal onvermijdelijk andere minderheden in Iran ook op de voet krijgen.
Lekker de auto's van je buurman verbranden. Daar raak je de mullah echt mee. De Azeris worden serieus genomen terwijl ze jouw soort aan touwen laten bungelen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Koerdjes moeten de kastanjes weer uit het vuur halen hoor ik wel
Eckte krijgers die Azeri
Ik heb nog geen opgeknoopt kaashoofd gezien hoorquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Lekker de auto's van je buurman verbranden. Daar raak je de mullah echt mee. De Azeris worden serieus genomen terwijl ze jouw soort aan touwen laten bungelen.
Houthisquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:58 schreef reza1 het volgende:
Tijd dat ze die separatistische aapjes een lesje leren.
Die Apoci zijn wel wous, met alleen lichte wapens zingend en dansen naar het slagveld.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Peshmerga's zijn niet de eckte Apo aanhangers zoals de HPG.
Voor de coalitie is het beter als het gevecht in Syrië uitgerekt wordt. De mullahs zijn zo dom dat ze niet kunnen zien dat ze nooit kunnen winnen. Het is een uitputtingswedstrijd en Iran gaat ongetwijfeld verliezen. Zoals Napoleon ooit zei: als je vijand een fout maakt onderbreek hem niet. Ze laten Iran lekker hun geld verpatsen en eigen mensen overhoop laten knallen in Syrië terwijl het thuis in Iran alleen economisch slechter gaat. In mijn ogen is de calculatie om Iran economisch kapot te maken en daarna uitelkaar te trekken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
Ik zie het somber in:
- we blijken niet in staat ISIS te kunnen verslaan
- TR en KSA blijven de rebellen steunen
- de oorlog wordt steeds sektarischer
- infectiegevaar bij buurlanden in de regio blijft sterk aanwezig
- deze reeks is waarschijnlijk nog niet eens op de helft
Neuh, ze willen juist de eenheid behouden. al-Houthi waarschuwt continu in zijn speechen voor buitenlandse complotten om de eenheid van Jemen te vernietigen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wat dan, ze willen toch hun eigen Noord-Jemen weer oprichten zoals vroeger?
Je geeft ze te veel credit. Voordat de VS te hulp schoot werden ze overal in de pan gehakt. Als de VS niet dag en nacht bombardeerde waren die Apocilar allemaal onthoofd of sletjes geworden van de ISIS.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die Apoci zijn wel wous, met alleen lichte wapens zingend en dansen naar het slagveld.
MADNESS!
Met Napoleon liep het niet goed af, hij werd in de pan gehakt door onze Germaanse voorouders.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Voor de coalitie is het beter als het gevecht in Syrië uitgerekt wordt. De mullahs zijn zo dom dat ze niet kunnen zien dat ze nooit kunnen winnen. Het is een uitputtingswedstrijd en Iran gaat ongetwijfeld verliezen. Zoals Napoleon ooit zei: als je vijand een fout maakt onderbreek hem niet. Ze laten Iran lekker hun geld verpatsen en eigen mensen overhoop laten knallen in Syrië terwijl het thuis in Iran alleen economisch slechter gaat. In mijn ogen is de calculatie om Iran economisch kapot te maken en daarna uitelkaar te trekken.
twitter:Doranimated twitterde op donderdag 07-05-2015 om 22:58:06Senior official: "admin concerned that the new [Saudi-Turkish] alliance is helping Nusra gain territory in Syria" | http://t.co/9umP2voEpD reageer retweet
Eenheid zal er nooit komen in Jemen, alleen door repressie.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:10 schreef reza1 het volgende:
[..]
Neuh, ze willen juist de eenheid behouden. al-Houthi waarschuwt continu in zijn speechen voor buitenlandse complotten om de eenheid van Jemen te vernietigen.
Nee, jouw voorouders buigde al voor Napoleon voordat hij richting hun voordeur liep. Volgens was het de kou dat Napoleon versloeg. En in zijn legers waren ook trotse Germaanse Nederlanders.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Met Napoleon liep het niet goed af, hij werd in de pan gehakt door onze Germaanse voorouders.
Economisch kapot ga je niet van een beetje proxyoorlog spelen, Iran steunt Assad maar ze zetten niet alles op rood.
De Saudische agressie helpt wel om de bevolking te verenigen, veel soennietjes in Jemen zijn er ook tegen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Eenheid zal er nooit komen in Jemen, alleen door repressie.
Wel even de Ottomaantjes kort en klein geslagen vriend, meerdere malenquote:Op donderdag 7 mei 2015 23:18 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee, jouw voorouders buigde al voor Napoleon voordat hij richting hun voordeur liep. Volgens was het de kou dat Napoleon versloeg. En in zijn legers waren ook trotse Germaanse Nederlanders.Ken je geschiedenis.
winterquote:
Napoleon heeft niks klein geslagen. Volgens mij had die juist iedereen in Europa een blauw oog geven en Nederland gaf zich over zonder gevecht.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wel even de Ottomaantjes kort en klein geslagen vriend, meerdere malen
Denken Wenen te kunnen pakken
Napoleon niet neequote:Op donderdag 7 mei 2015 23:29 schreef Atak het volgende:
[..]
Napoleon heeft niks klein geslagen. Volgens mij had die juist iedereen in Europa een blauw oog geven en Nederland gaf zich over zonder gevecht.en het ergste daarna nog vechten voor Napoleon en bevriezen in de winter in Rusland.
Aquote:Op donderdag 7 mei 2015 23:39 schreef IPA35 het volgende:
Goed stuk:
http://rt.com/op-edge/256(...).VUuiQmRbTqI.twitter
Als je RT gaat lezen dan kan je beter naar MTV kijken of zo.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:39 schreef IPA35 het volgende:
Goed stuk:
Mij pa zei altijd dat Turken de homoseksualiteit hebben uitgevonden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:58 schreef Atak het volgende:
[..]
A
[..]
Als je RT gaat lezen dan kan je beter naar MTV kijken of zo.
twitter:Iran_Kurds twitterde op donderdag 07-05-2015 om 23:39:26Doğu Kürdistan Savunucuları adlı peşmerge grubu Şino'da rejim güçlerine intikam saldırısı düzenledi.#Mahabad http://t.co/Q2V3x4RxKH reageer retweet
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:39 schreef IPA35 het volgende:
Goed stuk:
Derka derka Allah.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:01 schreef YazooW het volgende:
twitter:Iran_Kurds twitterde op donderdag 07-05-2015 om 23:39:26Doğu Kürdistan Savunucuları adlı peşmerge grubu Şino'da rejim güçlerine intikam saldırısı düzenledi.#Mahabad http://t.co/Q2V3x4RxKH reageer retweet
Derka derka muhammed jihad!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:06 schreef YazooW het volgende:
[..]
Derka derka muhammed jihad!Wij spreken geen Arabisch...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
quote:
quote:A group called Defenders of Eastern Kurdistan Peshmerga staged revenge attacks against regime forces in Sinoe. # Mahabad http://t.co/q2v3x4rxkh
quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:58 schreef reza1 het volgende:
Tijd dat ze die separatistische aapjes een lesje leren.
Dat is de grap...quote:
twitter:HamudiMD twitterde op donderdag 07-05-2015 om 22:24:28To undermine Shia in Iraq, the key phrase is "Iran-backed proxies"---but to ignore that al-Qaeda is gaining in Syria,just call them "rebels" reageer retweet
Interessante tijden in Iran. Het riekt naar p**p. Nu nog wachten totdat het in de emmer valt.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat is de grap...
De Amerikaanse plannen om Iran te vernietigen zijn sterk. Koerden in het Westen, Balochi's in het Oosten.
Alleen in Mahabad. En heeft niets te maken met separatisme, maar met een vermeende moord op een Koerdische vrouw.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 00:09 schreef YazooW het volgende:
Op Twitter ook berichten dat in andere Koerdische steden in Iran gedemonstreerd wordt nu. Voor zover het waar is. Zit veel Koerdische propaganda tussen volgens mij.
Nee.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 01:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kwam je weleens bij jamiah Dimashq in Madinah?
Daar kon je echt godsgruwelijk lekker eten, alleen tegenover de uni liep dan iedereen er zo bij, vol met makeupquote:
Yes, alleen dan de faculteit gevestigd aan Mazah.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 01:46 schreef Montana_ir het volgende:
Bedoel je met " jamiah Dimashq" dit:
http://www.damascusuniversity.edu.sy ?
Je hebt daar een hele bekende restaurant Al Rayyan.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 01:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yes, alleen dan de faculteit gevestigd aan Mazah.
Juist!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:04 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Je hebt daar een hele bekende restaurant Al Rayyan.
Hoelang heb je in Syrie gewoond ?
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:13 schreef Intellectueel het volgende:
Ex-militair en Turks-Nederlander Yilmaz bevestigd dat hij zich heeft aangesloten bij IS:
[ afbeelding ]
http://chechclear.tumblr.com/post/118229975984
Ook zo voorspelbaar.quote:
Azerbaijaans of Turkmeens, het is geen dialect wat in Turkije voorkomt, wel Turkstalig ja.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:37 schreef Montana_ir het volgende:
Triggershot
Zijn die gasten Turken ? Vanaf 5:00
Tnx.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Azerbaijaans of Turkmeens, het is geen dialect wat in Turkije voorkomt, wel Turkstalig ja.
Die jongen is totaal de weg kwijt. Ik hoop dat iemand hem verlost.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:13 schreef Intellectueel het volgende:
Ex-militair en Turks-Nederlander Yilmaz bevestigd dat hij zich heeft aangesloten bij IS:
[ afbeelding ]
http://chechclear.tumblr.com/post/118229975984
twitter:leithfadel twitterde op vrijdag 08-05-2015 om 03:07:15Christians from Idlib have been expelled by the "moderate" rebels. Fuck you and your Jizya tax. Get the fuck out of Syria. reageer retweet
twitter:RajaChemayel twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 00:12:17The #Syria wars started with "peaceful" protesters who accidentally 3 weeks later formed an army and had a new flag and rocket launchers.. reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op vrijdag 08-05-2015 om 03:40:05Hezbollah steamrolls the terrorists at the #Qalamoun Mountains - most of the Lebanese border under Hezb's control:http://t.co/ImESddQwXU reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op vrijdag 08-05-2015 om 07:06:18The Syrian Armed Forces lay a huge ambush on 30 "moderate" rebels traveling with Israeli-made weapons in As-Sweida:http://t.co/Ue5Cl0TcAD reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |