abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 24 mei 2015 @ 21:28:47 #151
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_152928425
Idd koop dan gewoon een casio ofzo
  zondag 24 mei 2015 @ 22:27:08 #152
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_152930351
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 15:43 schreef Sounddragon het volgende:
Hoin :W

Ik struikelde van de week over zo'n chinees die allerhande merk (TAG, Rolex, Chopard, echt bijna alles) ripoffs maakt, en die verpatst voor meestal ergens rond de 130 - 140 EYPO, vind dat redelijk ik stevig aan de prijs voor neppies, wat kan ik verwachten als ik zo'n ding bestel? Iemand ervaring mee?
Buiten dat de neppers vaak echt makkelijk te spotten zijn, kun je ook qua kwaliteit beter richting een Seiko 5 automaat of iets dergelijks kijken. Heb je een veel degelijker horloge.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zondag 24 mei 2015 @ 23:55:00 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152933835
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 19:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Euh, niet doen? Neptroep wil je toch niet mee lopen neem ik aan?
Ik koop een klok omdat ik hem mooi vind, niet omdat er een naampie op de wijzerplaat staat, die mag er van mij ook gewoon vanaf. Ik zou zo'n klok ook kopen als het merkje er niet op staat zeg maar.. ik zal ook de laatste zijn die bij vragen zou gaan beweren dat het een ekte is, maar mooi is mooi. Ik vraag me gewoon af wat je kwalitatief kunt verwachten van iets chinees met zo'n prijs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 24 mei 2015 @ 23:58:47 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152933928
quote:
2s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:28 schreef ShaoliN het volgende:
Idd koop dan gewoon een casio ofzo
Heb ik, is momenteel mijn daily, en een Diesel, en een mooie Guess. Ik koop gewoon nooit écht dure klokken, want ik sloop tóch alles :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 mei 2015 @ 00:09:22 #155
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_152934287
Ligt het aan mij of zijn sommige horloges met datum-aanduiding haast onmogelijk om in de 'middenstand' te krijgen, dus 1 x uittrekken om de datum te verstellen, zonder hem helemaal uit te trekken waardoor je de tijd verstelt. Lukt altijd wel maar altijd met veel geklooi. (Met een Lorus van ¤50 en een Diesel van ¤120)
It's okay to be white
  maandag 25 mei 2015 @ 01:32:03 #156
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_152936183
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:58 schreef Sounddragon het volgende:
Heb ik, is momenteel mijn daily en een Diesel, en een mooie Guess
Haha dat is vloeken in de kerk hier, u bent zeker niet zo bekend met dit topic :P

Wat voor Casio?
  maandag 25 mei 2015 @ 01:32:24 #157
67670 Skv
Cynist.
pi_152936189
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb ik, is momenteel mijn daily, en een Diesel, en een mooie Guess. Ik koop gewoon nooit écht dure klokken, want ik sloop tóch alles :')
Koop dan iets degelijk, gaat ook minder snel stuk. ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 25 mei 2015 @ 01:33:40 #158
67670 Skv
Cynist.
pi_152936208
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik koop een klok omdat ik hem mooi vind, niet omdat er een naampie op de wijzerplaat staat, die mag er van mij ook gewoon vanaf. Ik zou zo'n klok ook kopen als het merkje er niet op staat zeg maar.. ik zal ook de laatste zijn die bij vragen zou gaan beweren dat het een ekte is, maar mooi is mooi. Ik vraag me gewoon af wat je kwalitatief kunt verwachten van iets chinees met zo'n prijs.
Dan zit je hier niet goed denk ik. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 25 mei 2015 @ 09:21:43 #159
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_152938515
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 01:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan zit je hier niet goed denk ik. :)
Jij gaat toch zo prat op alle mooie en goede mechaniek? Dan is dit juist het topic om de vraag 'wat kan ik verwachten van die klokken' te stellen?

Onderbouw je mening maar eens met feitelijke ipv emotionele argumenten :O
  maandag 25 mei 2015 @ 09:58:49 #160
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_152938950
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:21 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Jij gaat toch zo prat op alle mooie en goede mechaniek? Dan is dit juist het topic om de vraag 'wat kan ik verwachten van die klokken' te stellen?

Onderbouw je mening maar eens met feitelijke ipv emotionele argumenten :O
Ach, paar pagina's terug was ie nog nieuwsgierig naar een kermisklokje en maakte de techniek niet uit, als die maar mooi is. Het is maar net hoe de wind staat.
  maandag 25 mei 2015 @ 10:05:15 #161
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152939027
quote:
17s.gif Op maandag 25 mei 2015 01:32 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Haha dat is vloeken in de kerk hier, u bent zeker niet zo bekend met dit topic :P

Wat voor Casio?
Ik vloek sowieso graag, en als ik dan tóch eens in de kerk ben... >:)

Gewoon een ding wat ik een keer in V&A opgepikt heb.. niks spannends Er staat GW810 bxd achterop, volgens Goochel is dat deze: http://www.casio.com/products/archive/Watches/G-Shock/GW810BXD-1/ Momenteel mijn werkklok omdat de Guess (mijn eigenlijke sloopklok) een lege batterij heeft.

Dus eigenlijk mag je hier alleen maar posten als je voor teveel geld een flauwe antieke Rolex (want een nieuwe-nieuwe is te duur) wilt kopen ofwa? :P Da's eigenlijk net zoiets als mensen die tetteren dat ze in een Mercedes rijden, en als je dan vraagt wat voor één, is het een ouwe C220 diesel uit het jaar kruik met 3 ton op de klok.. kansloos, dat soort volk ~O>

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 25-05-2015 10:16:17 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 mei 2015 @ 10:14:16 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152939132
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 01:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Koop dan iets degelijk, gaat ook minder snel stuk. ;)
Dingen die ik niet stuk krijg bestaan niet :7

quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 01:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan zit je hier niet goed denk ik. :)
Waarom niet? Volgens mij is die vraag zo ontopic als wat... tenminste, als mijn begrijpend lezen me niet in de steek laat :+

Ik begrijp dat de ekte ekte liefhebber het liefst een origineel merkding ziet, maar ik ben geen ekte ekte horloge-O-fiel, en ik ken mezelf dusdanig goed dat ik gewoon niet moet gaan rondlopen met een klok van een paar ruggen, want dat wordt een keertje huilen, en juist een liefhebber zou dan dus een imitatieding nemen.. dan heb je tóch een mooie klok om je pols, maar je loopt niet het risico dat je een maandsalaris naar de kleaute helpt. Mijn werkklok ziet eruit alsof hij 180 keer van een 8 meter lange betonnen trap af is gestuiterd.. Mag ik anders jouw Wowlex een maandje lenen om mee te werken? Kan ik effe kijken of het wat voor me is, want die schijnen niet lelijk te worden O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 mei 2015 @ 10:33:43 #163
67670 Skv
Cynist.
pi_152939390
Ik bedoel meer dat er genoeg merken zijn die designs van de grote jongens gebruiken, maar dan zonder het extreme prijskaartje en van prima kwaliteit. Ik zou je dat te allen tijde aanraden boven een Chinees ding dat een knockoff is van een duurder merk. Bovendien zijn er genoeg merken met eigen designs die betaalbaar zijn.

Post anders wat foto's van wat je mooi vindt en je budget, wellicht heb ik wat tips voor je.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 25 mei 2015 @ 10:48:33 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152939616
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:27 schreef x3ro het volgende:

[..]

Buiten dat de neppers vaak echt makkelijk te spotten zijn, kun je ook qua kwaliteit beter richting een Seiko 5 automaat of iets dergelijks kijken. Heb je een veel degelijker horloge.
Nogmaals; het gaat me niet om bomproof degelijkheid en jarenlange betrouwbaarheid, want voor die tijd is het ding allang pakot. Bij mij blijft een klok misschien een jaar netjes, en daarna gaat het meestal downhill.
Ik heb in mijn hand 135¤, ik sta voor de etalage van een winkel en er liggen een aantal horloges in de vitrine die ik kan kopen voor dat budget, de ene ziet er zo uit:



En de andere zo:



Of zo :











En dan pak ik er maar zomaar een zwikkie.. welke ga je pakken dan? De Seiko? Écht? :')

Horloges met zulke designs koop je gewoon niet 'echt' hier voor een normale prijs.. iets leuks van Seiko begint gewoon bij 500¤, en daar heb ik er bij deze namaakboer 3 voor. Ik heb al een par Seiko's gehad, zooitje Citizens, paar van die Casio Shocks die ik nu ook weer heb, en die gaan ook gewoon deaud en worden lelijk.. waarom zou ik duizenden euro's gaan uitgeven voor iets omdat het 'echt' is? Echt wát? echt te duur bedoel je?

@ Skv; mijn budget is zo hoog als ik wil..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152939867
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dingen die ik niet stuk krijg bestaan niet :7

[..]

Waarom niet? Volgens mij is die vraag zo ontopic als wat... tenminste, als mijn begrijpend lezen me niet in de steek laat :+

Ik begrijp dat de ekte ekte liefhebber het liefst een origineel merkding ziet, maar ik ben geen ekte ekte horloge-O-fiel, en ik ken mezelf dusdanig goed dat ik gewoon niet moet gaan rondlopen met een klok van een paar ruggen, want dat wordt een keertje huilen, en juist een liefhebber zou dan dus een imitatieding nemen.. dan heb je tóch een mooie klok om je pols, maar je loopt niet het risico dat je een maandsalaris naar de kleaute helpt. Mijn werkklok ziet eruit alsof hij 180 keer van een 8 meter lange betonnen trap af is gestuiterd.. Mag ik anders jouw Wowlex een maandje lenen om mee te werken? Kan ik effe kijken of het wat voor me is, want die schijnen niet lelijk te worden O-)
Goede werkgever als je 10-15k netto verdient dan. Doe je toevallig offshore werk? Dat zou wel een en ander verklaren. Maar je hoeft een klok natuurlijk niet tijdens werktijden te dragen.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:09:18 #166
67670 Skv
Cynist.
pi_152939952
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nogmaals; het gaat me niet om bomproof degelijkheid en jarenlange betrouwbaarheid, want voor die tijd is het ding allang pakot. Bij mij blijft een klok misschien een jaar netjes, en daarna gaat het meestal downhill.
Ik heb in mijn hand 135¤, ik sta voor de etalage van een winkel en er liggen een aantal horloges in de vitrine die ik kan kopen voor dat budget, de ene ziet er zo uit:

[ afbeelding ]

En de andere zo:

[ afbeelding ]

Of zo :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En dan pak ik er maar zomaar een zwikkie.. welke ga je pakken dan? De Seiko? Écht? :')

Horloges met zulke designs koop je gewoon niet 'echt' hier voor een normale prijs.. iets leuks van Seiko begint gewoon bij 500¤, en daar heb ik er bij deze namaakboer 3 voor. Ik heb al een par Seiko's gehad, zooitje Citizens, paar van die Casio Shocks die ik nu ook weer heb, en die gaan ook gewoon deaud en worden lelijk.. waarom zou ik duizenden euro's gaan uitgeven voor iets omdat het 'echt' is? Echt wát? echt te duur bedoel je?

@ Skv; mijn budget is zo hoog als ik wil..
Al die horloges die je post hebben complicaties die niet zullen werken bij je ripoff. succes met de bende. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:10:36 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152939976
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:04 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Goede werkgever als je 10-15k netto verdient dan. Doe je toevallig offshore werk? Dat zou wel een en ander verklaren. Maar je hoeft een klok natuurlijk niet tijdens werktijden te dragen.
Neuh, kom niet boven de 4k per (goede) maand. In de offshore pak je ook geen 15k hoor.. fabeltjes.. En ik draag hem dus wel tijdens mijn werk.. ik werk het grootste deel van de dag, en ik koop een horloge al helemáál niet om hem in een fluwelen doosje naast mijn bed te laten staan.. tis een gebruiksvoorwerp, net als mijn schoenen.

quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Al die horloges die je post hebben complicaties die niet zullen werken bij je ripoff. succes met de bende. :)
Complicaties? :?

Ennehh.. ik zou voorbeelden posten van wat ik mooi vind, en jij zou suggesties doen.. toch?

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:33 schreef Skv het volgende:
Ik bedoel meer dat er genoeg merken zijn die designs van de grote jongens gebruiken, maar dan zonder het extreme prijskaartje en van prima kwaliteit. Ik zou je dat te allen tijde aanraden boven een Chinees ding dat een knockoff is van een duurder merk. Bovendien zijn er genoeg merken met eigen designs die betaalbaar zijn.

Post anders wat foto's van wat je mooi vindt en je budget, wellicht heb ik wat tips voor je.


[ Bericht 21% gewijzigd door Sounddragon op 25-05-2015 11:16:09 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 mei 2015 @ 11:19:53 #168
67670 Skv
Cynist.
pi_152940137
Ik haakte af door de tekst die je erbij zet. Bedenk je even dat dit topic horlogeliefhebbers aantrekt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:30:40 #169
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152940301
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:19 schreef Skv het volgende:
Ik haakte af door de tekst die je erbij zet. Bedenk je even dat dit topic horlogeliefhebbers aantrekt.
En mij.. niet iedereen is hetzelfde. Ik leg uit hoe ik erin sta, en ik snap best dat het een beetje nigger-in-Harlem roepen is, maar je zóu natuurlijk een poging kunnen doen om uit jezelf vanuit jouw verheven positie te verplaatsen in mijn situatie. :+

Maar laat maar, ik bestel er gewoon eentje, dan zie ik vanzelf wel welke 'complicatie's' er niet werken :O

Groetj0ns, en veel plezier met het verzamelen van 13e hands Rolexen uit de 60's :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 25 mei 2015 @ 11:43:03 #170
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_152940524
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En mij.. niet iedereen is hetzelfde. Ik leg uit hoe ik erin sta, en ik snap best dat het een beetje nigger-in-Harlem roepen is, maar je zóu natuurlijk een poging kunnen doen om uit jezelf vanuit jouw verheven positie te verplaatsen in mijn situatie. :+

Maar laat maar, ik bestel er gewoon eentje, dan zie ik vanzelf wel welke 'complicatie's' er niet werken :O

Groetj0ns, en veel plezier met het verzamelen van 13e hands Rolexen uit de 60's :W
Wel een heel klein beetje jammer, deze reactie. Vooral die laatste toevoeging. Je zou op zijn minst de moeite hebben kunnen nemen wat bedoeld wordt met 'complicaties'. Het is niet zo dat je dat niet kunt vinden met een paar seconden googlen.

Overigens, je opmerking dat je juist als liefhebber een imitatie zou moeten kopen raakt kant noch wal. Als liefhebber koop je dan eerder voor werkzaamheden waarbij je horloge snel zou kunnen beschadigen gewoon een simpel klokje, en hou je je mooie horloges voor gelegenheden buiten werk om. Het een sluit het ander niet uit hoor.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 25 mei 2015 @ 11:43:19 #171
67670 Skv
Cynist.
pi_152940531
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En mij.. niet iedereen is hetzelfde. Ik leg uit hoe ik erin sta, en ik snap best dat het een beetje nigger-in-Harlem roepen is, maar je zóu natuurlijk een poging kunnen doen om uit jezelf vanuit jouw verheven positie te verplaatsen in mijn situatie. :+

Maar laat maar, ik bestel er gewoon eentje, dan zie ik vanzelf wel welke 'complicatie's' er niet werken :O

Groetj0ns, en veel plezier met het verzamelen van 13e hands Rolexen uit de 60's :W
Vergeet niet een review te posten, ben benieuwd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:47:46 #172
67670 Skv
Cynist.
pi_152940613
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:21 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Jij gaat toch zo prat op alle mooie en goede mechaniek? Dan is dit juist het topic om de vraag 'wat kan ik verwachten van die klokken' te stellen?

Onderbouw je mening maar eens met feitelijke ipv emotionele argumenten :O
Welk feitelijk argument is hier op mogelijk dan? :? Die ripoffs komen in duizenden soorten en maten, uit duizenden fabriekjes met verschillende uurwerken en afwerking. Valt niks zinnigs over te zeggen, behalve dan dat je niet met dat spul zou moeten willen lopen.

Als je het dan toch feitelijk wil: daar is zo niks over te zeggen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:59:15 #173
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152940853
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wel een heel klein beetje jammer, deze reactie. Vooral die laatste toevoeging. Je zou op zijn minst de moeite hebben kunnen nemen wat bedoeld wordt met 'complicaties'. Het is niet zo dat je dat niet kunt vinden met een paar seconden googlen.

Overigens, je opmerking dat je juist als liefhebber een imitatie zou moeten kopen raakt kant noch wal. Als liefhebber koop je dan eerder voor werkzaamheden waarbij je horloge snel zou kunnen beschadigen gewoon een simpel klokje, en hou je je mooie horloges voor gelegenheden buiten werk om. Het een sluit het ander niet uit hoor.
Dat vroeg ik aan hem, maar hij doet liever uit de hoogte om iets wat ik typ.. geen zin in, en dan krijg je dit soort reakties.

Wat jij zegt kan ook inderdaad, maar als ik iets moois heb wil ik het dragen, maar niet zo af en toe eens, en nogmaals; ik mol liever iets van 150¤ als een veelvoud daarvan.. ik ben niet arm, en ik kan me best wel een dure klok veroorloven, maar ik weet van mezelf dat ik dat niet waard ben, en dus koop ik hem niet. En ook nogmaals voor de duidelijkheid; het interesseert me de rozen wat er op die wijzerplaat staat, ik koop een klok omdat ik hem mooi vind, en niet omdat er Chopard, Rolex, Breitling of TAG Heuer op staat. En eigenlijk, boeit het me ook geen kont of de chrono het doet, want hoe vaak gebruik je die? ikke niet, echt nooit gewoon.. ding moet op tijd lopen, en dawast.

Maargoed.. ik ga er gewoon eentje bestellen en dan zie ik wel hoe en wat, en reviews komen er niet, want blijkbaar ben ik frikandellen aan het bestellen in een 3 sterren restaurant, dus who the f#ck cares hoe ze smaken?

Ik ben er weg van.. de groeten :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 25 mei 2015 @ 12:00:19 #174
165633 eriksd
The grand facade...
pi_152940872
Genieten dit topic. Altijd ruzie en lekker zuur _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_152940940
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neuh, kom niet boven de 4k per (goede) maand. In de offshore pak je ook geen 15k hoor.. fabeltjes.. En ik draag hem dus wel tijdens mijn werk.. ik werk het grootste deel van de dag, en ik koop een horloge al helemáál niet om hem in een fluwelen doosje naast mijn bed te laten staan.. tis een gebruiksvoorwerp, net als mijn schoenen.

[..]

Complicaties? :?

Ennehh.. ik zou voorbeelden posten van wat ik mooi vind, en jij zou suggesties doen.. toch?

[..]

Ik las dat je met een maandsalaris een knappe klok kon kopen. Dus ging ik van minimaal netto 10k uit.
Maar van 4k kan je met fikse korting misschien een leuk instappertje kopen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')