Net als leren lezen.... ze schuilden niet voor het onweer, ze schuilden voor de hagelbui, het onweerde pas toen die eerste, fatale, blikseminslag kwam.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:40 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Ja precies, dit soort dingen zouden ze iedereen toch even mee moeten geven.....
Dat idee heb ik ook. Een korte hevige bui met een enkele donderslag en bliksemflits. Pure pech.quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Net als leren lezen.... ze schuilden niet voor het onweer, ze schuilden voor de hagelbui, het onweerde pas toen die eerste, fatale, blikseminslag kwam.
twitter:CasperHVNL twitterde op donderdag 07-05-2015 om 14:57:04In café De Lieve Vrouw in Amersfoort is een gedenkhoekje voor Eva ingericht. Ze had er vandaag moeten werken. http://t.co/FzWWX59fPQ reageer retweet
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)d-Eva-en-Belle.dhtmlquote:De twee jonge vrouwen die woensdagmiddag in Park Randenbroek dodelijk getroffen werden door de bliksem, zijn de 21-jarige Eva en haar één jaar jongere vriendin Belle.
De twee goede vriendinnen, aan de wandel in het park, schuilden onder een boom toen evan na half drie een hagelbui over de stad trok. Toen de bliksem daar in sloeg, werd dit hen fataal.
Eva en Belle kenden elkaar al sinds hun geboorte, zeggen ouders en vrienden tegen deze krant. Samen gingen ze naar de basisschool. Samen waren ze actief in de culturele wereld in Amersfoort. Eva werkte bij Theater De Lieve Vrouw, in de binnenstad. Belle was actief in de toneelwereld. Eva wordt volgende week in besloten kring begraven. Of er een herdenkingsdienst wordt georganiseerd, is nog niet zeker.
Aangeslagen
De dood van de twee vriendinnen heeft de familie- en kennissenkring van de twee diep getroffen. Het duo had veel vrienden in de stad en daarbuiten. Op Facebook en Twitter stromen de condoleances en reacties binnen. Ook de plek des onheils trekt daags na het ongeval veel rouwenden. Rond de boom waar de twee jonge vrouwen de dood vonden, ontstaat in de loop van de middag een zee van bloemen en kaarten. Sommige bloemleggers kennen de twee meiden.
Andere passanten bezoeken het monumentje tijdens hun dagelijks wandeling met de hond. ,,Normaal loop ik 's middags ook altijd door dit park," zegt één van hen. ,,Eergisteren wilde ik een groter rondje maken, dus besloot ik langs het kanaal te lopen. Ik heb er geluk mee gehad. Tijdens de klap was ik net thuis. Ik merkte gelijk dat het foute boel was. Heel erg dat het zo afgelopen is.''
Rond de boom heerst er stilte. Ook kleine kinderen die met hun ouders mee zijn gekomen houden zich stil. Iedereen werpt een blik naar de boom, verzonken in gedachten of herinneringen. De één blijft minutenlang staan, de ander houdt het niet langer dan een halve minuut vol.
Ja..quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Een korte hevige bui met een enkele donderslag en bliksemflits. Pure pech.
Onweer zie je best aankomen. Je kunt het herkennen aan de kleur en vorm van de wolken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 20:35 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Vorig jaar bij een festival enorme stortregen, buiten voor de entree tientallen mensen schuilend onder enorme bomen. Nu bedenk je dat de eerste de beste bliksemschicht ook meteen zo'n boom kan treffen en je onweer niet altijd aan hoort komen.. Het moet immers ergens beginnen..
Als ze je dat nou eens zouden leren op school.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:26 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Onweer zie je best aankomen. Je kunt het herkennen aan de kleur en vorm van de wolken.
Een bliksemstraal naar de grond kan 5 tot 7 kilometer lang zijn, en als het een van de eerste klappen is zie je het echt niet aankomen als dat wat verder weg is, of als er weinig in de lucht te zien is omdat het heel hard regent.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:26 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Onweer zie je best aankomen. Je kunt het herkennen aan de kleur en vorm van de wolken.
En omdat je in het beboste deel van het park loopt.... en dan moest je ook al toevallig de goede kant opkijken, want het was echt heel raar die dag, het kon aan 3 kanten helder zijn en aan een kant donker.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:21 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Een bliksemstraal naar de grond kan 5 tot 7 kilometer lang zijn, en als het een van de eerste klappen is zie je het echt niet aankomen als dat wat verder weg is, of als er weinig in de lucht te zien is omdat het heel hard regent.
Jij hebt nooit van de donderslag bij heldere hemel gehoord?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 02:26 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Leer je nog eens iets nuttigs inderdaad. Ik heb het geleerd door scouting.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ze je dat nou eens zouden leren op school.
Jij zit pas 1 dag op FOK! zeker?quote:
Neuh. Past misschien in het rijtje honten, leuke (matige) grappen en cavia's, maar heb hier nooit om kunnen lachenquote:
Dit begrijp ik niet helemaal. Ze waren zo onherkenbaar door verbranding maar toch gingen de wel reanimerenquote:
daar heb ik m'n twijfels bijquote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:16 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet helemaal. Ze waren zo onherkenbaar door verbranding maar toch gingen de wel reanimerenHOE DAN?
Ja nou ik dus ook.quote:
Maar als iemand onherkenbaar verbrand is, lijkt me dat reanimatie weinig zin heeft.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:03 schreef Ener-G het volgende:
Verbrand of niet, mond op mond beademing en hartmassage is echt geen probleem hoor.
Het is de schuld van de boom..die had minder hoog moeten groeienquote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:04 schreef roos85 het volgende:
Vreselijk ongeluk trouwens.
Wat is dat trouwens dat er perse een schuldige aangewezen moet worden? Het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Als hij of zij dood is niet nee, maar als je zo niet kunt zien of het een man of vrouw is doe je maar niets?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:03 schreef roos85 het volgende:
[..]
Maar als iemand onherkenbaar verbrand is, lijkt me dat reanimatie weinig zin heeft.
Daar heb je (forensisch) onderzoek voor toch? Ik verbaas me erover dat er gesproken wordt over reanimatie en onherkenbaar verbrand. En dan vraag ik me af als iemand echt zo ernstig verbrand is of het dan zinvol is dat ze gaan reanimeren. Zo gek is die gedachte toch niet?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij of zij dood is niet nee, maar als je zo niet kunt zien of het een man of vrouw is doe je maar niets?
Dus als iemand onherkenbaar is ga je op voorhand maar niet meer reanimeren?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:38 schreef roos85 het volgende:
[..]
Daar heb je (forensisch) onderzoek voor toch? Ik verbaas me erover dat er gesproken wordt over reanimatie en onherkenbaar verbrand. En dan vraag ik me af als iemand echt zo ernstig verbrand is of het dan zinvol is dat ze gaan reanimeren. Zo gek is die gedachte toch niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |