Is juist, ja, even niet nagekeken. Scusami.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 03:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je nu iets.
Je eigen rivier stroomt van het zuidoosten en vloeit samen met de Q2 net ten noorden van Toni's paddock.
Die nieuwe Eio Matteo+Q2 stroomt bochtig naar het noordwesten en vloeit samen met de Changuinola VIII naar het noorden. Dan krijg je eerst CB2 en de monding met de Rio Pata de Macho. CB3 ligt over die rivier.
Ik heb ook even gekeken en de volgende collage gemaakt.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Agter had nog meer gezien, ik ben heel benieuwd. En hoop dat anderen de foto beter kunnen analyseren. Hoeveel nachtfoto's waar wat op te zien is, waren er officieel? 3 of 4?
inderdaad, wel een mooie steen!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:52 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb ook even gekeken en de volgende collage gemaakt.
In de reportage zitten verschillende bewegende stukjes film gemonteerd in een fotoframe. Zo ook hier, hetzelfde fragment komt elders helderder terug.:
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Is een fragmentje reddingstocht.
Senza problemma.quote:
Je hebt trouwens ook een mooie still van een dood boompje/tak. Ik vermoed dat zo'n tak gebruikt is op de nachtfoto met de rode zakjes.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 16:52 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb ook even gekeken en de volgende collage gemaakt.
In de reportage zitten verschillende bewegende stukjes film gemonteerd in een fotoframe. Zo ook hier, hetzelfde fragment komt elders helderder terug.:
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Is een fragmentje reddingstocht.
Nogmaals de vragen dan;quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je hebt trouwens ook een mooie still van een dood boompje/tak. Ik vermoed dat zo'n tak gebruikt is op de nachtfoto met de rode zakjes.
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=12
Zo ver ben ik nog niet, dat komt. Goed werk heeft tijd nodig.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nogmaals de vragen dan;
- waarom zouden criminele derden 90 nachtfoto's gaan maken (en niet 1 of 2)?
- wat betekent die zakjesfoto, waarom juist die foto gemaakt?
- waar zouden die foto's zijn gemaakt en hoe verhoudt die locatie zich tot de rest van het derdenscenario?
- als de fototijden zijn aangepast op de camera om deze nachtfoto's te maken; wanneer (welke nacht) zouden die dan gemaakt zijn?
• in de toekomst - op een bepaalde nacht vóór 8 april
• in het verleden - op een zekere nacht ná 8 april
tja, misschien is die man ontbloot omdat hij zijn reddingspak niet zeiknat wilde laten worden, zoals je zei alles kan.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:06 schreef Lutalo het volgende:
Toch een man met een langwerpig voorwerp, had ik het toch goed gezien. En een petje achterste voren!
Datum staat op 4 april, dan waren ze op donderdag al serieus bezig! Tenminste als die datum klopt.
Als ik dat beeld zie, lijkt het me niets voor een zoektocht, maar meer een beeld uit een vrijetijdsvideo van iemand.
En het dan gek vinden dat allerlei vreemde verhalen de ronde doen.
Je hebt werkelijk géén idee? Na 5 maanden deelname aan het forum zonder directe nieuwe feiten (Leonardo M. is speculatief en de expertise van de adviseurs van FvdG verwerp je zonder argumenten)?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 18:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo ver ben ik nog niet, dat komt. Goed werk heeft tijd nodig.
En ik zoek ondertussen mee, ik vermoed handelingen van derden. Als de antwoorden te vinden zijn door hier gezamenlijk te zoeken en te kunnen concluderen dat er inderdaad wat anders gebeurt is, dan ben ik de eerste die dat toejuicht.
Ik had vanmorgen de hoop dat een van die meiden zichtbaar zou kunnen zijn op dat kleine stukje foto. Helaas..
edit:
ik had op 5 december mijn scenario gepost, was hier vanaf gestapt maar zoals vorige week gepost, ik kom daar weer bij terug.
Nee ik wacht even een bijeenkomst af.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk géén idee? Na 5 maanden deelname aan het forum zonder directe nieuwe feiten (Leonardo M. is speculatief en de expertise van de adviseurs van FvdG verwerp je zonder argumenten)?
De antwoorden op die vragen lijken me nu juist het startpunt van waaruit je je scenario op kan bouwen.
Je beweert meermalen dat mijn scenario stikt van de aannames en/of "fouten", terwijl ik juist de mogelijke antwoorden op die essentiële vragen in mijn scenario verwerkt heb. Daarnaast is er nog de Lijst Kloothommel zeg maar (waar is hij trouwens gebleven?) die nog meer mogelijkheden bevat maar niet de antwoorden op die vragen m.b.t. derden kan geven.
Je positie is dus erg zwak, om het zwak uit te drukken...
zie mijn uitleg over FvdG vs FG:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:38 schreef El_Matador het volgende:
Akkoord over de 180 graden tegengestelde werkwijze.
Maar hoe conflicteren de bevindingen van Franko met die van Feliciano?
Zou kunnen. Kan op de betreffende foto's niet zien of het om dezelfde plant of soort gaat, natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je hebt trouwens ook een mooie still van een dood boompje/tak. Ik vermoed dat zo'n tak gebruikt is op de nachtfoto met de rode zakjes.
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=12
Persoonlijk denk ik dat de nachtfoto's geen foto's waren, maar toevallige plaatjes. Als ze dachten dat het toestel geblokkeerd was, hebben ze in eerste instantie niet eens gedacht foto's te maken, maar ging het om de flits.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nogmaals de vragen dan;
- waarom zouden criminele derden 90 nachtfoto's gaan maken (en niet 1 of 2)?
- wat betekent die zakjesfoto, waarom juist die foto gemaakt?
- waar zouden die foto's zijn gemaakt en hoe verhoudt die locatie zich tot de rest van het derdenscenario?
- als de fototijden zijn aangepast op de camera om deze nachtfoto's te maken; wanneer (welke nacht) zouden die dan gemaakt zijn?
• in de toekomst - op een bepaalde nacht vóór 8 april
• in het verleden - op een zekere nacht ná 8 april
Nee. Ik heb niet meer gezien. Waar doel je precies op?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Agter had nog meer gezien, ik ben heel benieuwd. En hoop dat anderen de foto beter kunnen analyseren. Hoeveel nachtfoto's waar wat op te zien is, waren er officieel? 3 of 4?
Ik doelde op je laatste zin.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 09:21 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zal vanavond die uitzending nog eens bekijken.
Er zijn overigens nog veel meer foto's uit die serie die wij niet kennen.
Over die condens heb ik ook een tijdje zitten denken, die foto?s van na de Mirador:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:09 schreef bladwijzer het volgende:
Ik denk dat condens achter de schermpjes van de telefoons en de camera de apparaten onbruikbaar maakte.
Tenslotte was het regentijd en er is veel mist in het regenwoud. De vegetatie waar ze doorheen liepen was kletsnat, dus werd hun kleding ook nat. De rugtas was misschien waterproof maar als de lucht steeds vochtig is wordt de inhoud van zo'n tas ook vochtig. Je moet de tas toch regelmatig open en dicht doen.
Ook als je met die rugtas door de natte begroeing loopt zal alles niet droog blijven.
De donkere foto's verklaar ik doordat ze in het donker omhoog geflitst hebben om aandacht te trekken en ook een hoger punt opgezocht hebben om datzelfde te doen.
Als je dan zo een tijdje aan het flitsen bent en je zit op een hoog gelegen klif dan richt je misschien ook wel een keer op de spulletjes die voor je liggen, zoals de tak en de papiertjes. Gewoon uit verveling.
Ze hebben de fotoknop gebruikt om te flitsen. Dat heeft overdag niet veel zin dus deden ze het 's nachts.
Hoe het bij de cd was, droog dus, zegt niets over waar ze dagen later terechtgekomen zijn, nl diep in het regenwoud. Dat kan al vanaf dag 2 het geval geweest zijn. Rivieren oversteken kan ook een nat pak opleveren en dat zullen ze vast meerdere keren gedaan hebben. De grond die je op de nachtfoto's ziet is niet echt droog, je ziet sporen van vocht. Gesteente droogt wel het snelst op ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Over die condens heb ik ook een tijdje zitten denken, die foto?s van na de mirador:
foto 500 in de geul
foto 505 bij de q1
foto 508 na de q1
We zien een mooie droge ondergrond en keien.
Laten juist zien dat er achter de CD veel zon was op 1 april en het weer sloeg pas later in de week om. De tas was een snowboard tas en goed geïsoleerd met een aparte waterdichte binnenzak.
In het belschema is te zien dat ze na de eerste twee oproepen pas na 11 uur weer een poging deden.
En nu we het er toch over hebben, op de nachtfoto´s zie ik droge stenen en wanden-platforms, geen aanwijzingen voor nat weer-vochtige omgeving. Terwijl het weer op de Sinaproc foto´s erg slecht was, op de FBfoto´s van PM
Op de foto's van K&L doelde ik:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik doelde op je laatste zin.
Bedoelde je uit de serie de 1vandaagfoto's of de serie nachtfoto's van K&L's camera? In geval je het laatste bedoelde dan heb ik je verkeerd begrepen.
Interessant.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe komen die stenen op de 8 april foto's zo droog?
1 Ze liggen in de zon, dat betekend dat ze niet vastzaten in een kloof, aan de noordzijde van de CD
2 Het heeft er een flinke periode niet geregend, waardoor het droog is zoals we zien op de dagfoto's na de CD
3 Anders, namelijk...
Het is niet Nederlands nee, maar daar waren ze ook niet. Als dat het enige is dat je bij je hebt dan doe je daar wat mee. Gekleurde zakjes aan een tak knopen om vleermuizen te verjagen in de nacht en overdag op een hoog punt er mee zwaaien als er iets overvliegt zoals een helicopter of een vliegtuig.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:37 schreef RapaNui het volgende:
En ik ben van mening dat K&L niet degenen zijn die dat takje met rode zakjes hebben geknutseld. Ik denk dat een local dat heeft gedaan. Kan ik dat hard maken? Nee. Kilroy heeft namelijk geen briefje achtergelaten.
Dit is mijn interpretatie van het takje met rode zakjes: het is iig niet Nederlands.
Of het lag er al en er is toevallig, om welke reden dan ook, een foto van gemaakt. Het hoeft niet perse wat te betekenen.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:42 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het is niet Nederlands nee, maar daar waren ze ook niet. Als dat het enige is dat je bij je hebt dan doe je daar wat mee. Gekleurde zakjes aan een tak knopen om vleermuizen te verjagen in de nacht en overdag op een hoog punt er mee zwaaien als er iets overvliegt zoals een helicopter of een vliegtuig.
Helaas is dat niet gezien, daarom denk ik dat ze verder weg waren dan daar waar gezocht werd.
Uiteindelijk werd er steeds verder weg gezocht, maar ze hadden dan de pech dat ze net op die momenten niet daar waren.
Nou nou, het waren geen Rambo's en sliepen onverwachts zonder spullen in een jungle, dan duurt 11 uur of 14 uur lang... Persoonlijk zou ik rond 19:00 nog een poging wagen, ook als ik in een hutje op een paddock zat.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:30 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Hoe het bij de cd was, droog dus, zegt niets over waar ze dagen later terechtgekomen zijn, nl diep in het regenwoud. Dat kan al vanaf dag 2 het geval geweest zijn. Rivieren oversteken kan ook een nat pak opleveren en dat zullen ze vast meerdere keren gedaan hebben. De grond die je op de nachtfoto's ziet is niet echt droog, je ziet sporen van vocht. Gesteente droogt wel het snelst op ook.
Het regenwoud is in die periode gewoon heel vochtig. Ze zullen de drogere momenten/dagen gebruikt hebben om zich te verplaatsen en te flitsen.
Over de beltijden, bij 1e en 2e noodoproep was nog geen levensbedreigende situatie, wel een angstige situatie. Geen bereik en het wordt binnenkort donker, dan ga je zoeken naar een schuilplaats voor de nacht. Bij zonsopgang weer een poging dus niets vreemds daar mee.
Aardbeving was op 2 april rond 11:00 uur, goed voelbaar in Boquete en duurde in Boquete zo'n 20 secondenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:38 schreef agter het volgende:
[..]
Interessant.
Wat was het weer in die 10/11 dagen (en wie weet hoe lang er nog een in leven gebleven is). Ik meen dat er flink wat regen gevallen is? Plus nog een aardbeving?
Die is goed, vleermuizen. Lijkt mij logischer dan ongedierte, ook qua formaat!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:42 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het is niet Nederlands nee, maar daar waren ze ook niet. Als dat het enige is dat je bij je hebt dan doe je daar wat mee. Gekleurde zakjes aan een tak knopen om vleermuizen te verjagen in de nacht en overdag op een hoog punt er mee zwaaien als er iets overvliegt zoals een helicopter of een vliegtuig.
Helaas is dat niet gezien, daarom denk ik dat ze verder weg waren dan daar waar gezocht werd.
Uiteindelijk werd er steeds verder weg gezocht, maar ze hadden dan de pech dat ze net op die momenten niet daar waren.
Ik heb het niet over extreme hoogteverschillen gehad maar over een hoger gelegen punt zoals een rots of klif.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou nou, het waren geen Rambo's en sliepen onverwachts zonder spullen in een jungle, dan duurt 11 uur of 14 uur lang... Persoonlijk zou ik rond 19:00 nog een poging wagen, ook als ik in een hutje op een paddock zat.
Over je regenwoud, de CD en tot de q1 is nevelwoud/jungle, daarna daalt het tot een ander type bos met groene weides. Die diehard jungle met die extreme hoogteverschillen is met name te vinden op en rond de CD .
Takjes, bladeren, zakjes en papiertjes op de foto's zijn ook niet vochtig, haren van kris imo ook niet. Ook geen condens zichtbaar op de lens.
Er zijn hier pollen besproken, die witte ballen op de nachtfoto's. Vliegen die wel rond in vochtig weer? In NL een bui en alle hooikoorts patiënten zijn weer blij.
Ik snap je redenatie dat maar ik zie dat niet op de nachtfoto's terug.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:58 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik heb het niet over extreme hoogteverschillen gehad maar over een hoger gelegen punt zoals een rots of klif.
Die zijn er genoeg langs de rivieren
Die jungle is niet hoofdzakelijk rond de cd maar juist in het Changuinola gebied waar de resten gevonden zijn.
Geen condens op de lens omdat ze niet in de regen aan het flitsen waren maar op de droge momenten, als het regende waren ze waarschijnlijk in een schuilplek. Het is al moeilijk genoeg om warm te blijven 's nacht zonder ook nog in de regen te gaan lopen.
Het is algemeen bekend dat het in het regenwoud, zeker in de regentijd vochtig blijft.
Als alles snel weer op zou drogen zou er geen regenwoud bestaan
Ik denk ook zeker mee over een misdrijf alleen vind ik de aangevoerde argumenten zoals de nachtfoto's en geen berichten of andere foto's prima te verklaren zoals ik zei.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap je redenatie dat maar ik zie dat niet op de nachtfoto's terug.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:42 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Vleermuizen verjaag je niet met zo'n takje met rode zakjes hoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die is goed, vleermuizen. Lijkt mij logischer dan ongedierte, ook qua formaat!
Ten eerste is het roeien met riemen die je hebt. Dan weet je ook niet precies wanneer er een reden is om te zwaaien en aandacht te trekken, je gaat niet de hele tijd zonder shirt rondlopen en zeker niet in de nacht. Neemt niet weg dat ze wel ook met hun shirt gezwaaid kunnen hebben op bepaalde momenten maar dan eerder overdag lijkt me. Ook kunnen ze een grotere tak gebruikt hebben op andere momenten. Daar loop je weer niet zo handig mee door de jungle.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:14 schreef RapaNui het volgende:
[..]
[..]
Vleermuizen verjaag je niet met zo'n takje met rode zakjes hoor.![]()
Vleermuizen zijn heel bijzondere nachtdieren. Ze zijn geruisloos en bijna onzichtbaar.
En met zo'n lullig takje (excuus voor deze uitdrukking) naar helikopters zwaaien, zie ik ook niet. Dan kun je bijvoorbeeld beter een langere, stevige tak nemen en je shirt eraan vast maken. Niet zo'n klein takje met kleine stukjes plastic eraan.
Volgens mij is het een inheems knutseltje.
Bedankt voor deze link, het inzicht in de regio Chiriqui wordt daardoor weer wat duidelijker.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:27 schreef RapaNui het volgende:
Ik zie dat gisteren een groep jonge criminelen (14 stuks) is opgepakt in Chiriqui, bij David.
http://boquete.ning.com/f(...)antles-chiriqui-gang
Ze zien er niet fris uit.
Scroll omlaag, daar zijn nog meer foto's.
Weer iemand "verdronken" zo te zien?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:27 schreef RapaNui het volgende:
Ik zie dat gisteren een groep jonge criminelen (14 stuks) is opgepakt in Chiriqui, bij David.
Als dat zo zou zijn dan zouden de officier van justitie, Peter R, de oud-rechercheurs en de ouders niet verbaasd zijn dat er niet is gebeld/ge-smst/ge-appt of een bericht via de telefoon of de camera is gemaakt of achtergelaten.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:09 schreef bladwijzer het volgende:
Ik denk dat condens achter de schermpjes van de telefoons en de camera de apparaten onbruikbaar maakte.
Dat is toch niet vast te stellen als de tas met de spullen ook nog zo'n 2 maanden in de rivier gedreven heeft. De spullen hadden bij de vondst grote waterschade, hoe kunnen ze dan nog zien of er 2 maanden eerder condens achter de schermen zat? Lijkt me niet ze dat kunnen vaststellen of uitsluiten.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zouden de officier van justitie, Peter R, de oud-rechercheurs en de ouders niet verbaasd zijn dat er niet is gebeld/ge-smst/ge-appt of een bericht via de telefoon of de camera is gemaakt of achtergelaten.
De telefoons en de camera waren niet onbruikbaar door bv condens
Om foto 509 te overschrijvenquote:- waarom zouden criminele derden 90 nachtfoto's gaan maken (en niet 1 of 2)?
Die val plek is daar ook niet.quote:Waarom waarschuwt een alom gerespecteerd gids als FG, geboren en getogen in dat gebied, zijn klanten niet voor een afgrond langs het pad?
Hij heeft goed contact met de indianen, ken het hele gebied en kan het uittekenen. En dan zou hij niet op de hoogte zijn van de gevaren langs het pad?? Hij waarschuwt de ouders niet voor een afgrond in de video van AFK. Hier wordt in augustus met geen woord over gerept
Ik ookquote:En ik ben van mening dat K&L niet degenen zijn die dat takje met rode zakjes hebben geknutseld. Ik denk dat een local dat heeft gedaan. Kan ik dat hard maken? Nee. Kilroy heeft namelijk geen briefje achtergelaten.
Dit is mijn interpretatie van het takje met rode zakjes: het is iig niet Nederlands.
Panama is vergeleken met Nederland zwaar crimineel.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:27 schreef RapaNui het volgende:
O weet jij wat die papiertjes zijn? Daar verschillen de meningen nogal over, kauwgomverpakking, ticket van het Thrifty verhuurbedrijf in Boquete zijn er een paar.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:01 schreef jackie12 het volgende:
Als ik naar de foto kijk dan zie ik daar 1 en misschien wel 2 pakjes sigaretten liggen.
Als Kris en Lisanne rookten dan hadden ze een aansteker bij zich en waren ze gevonden
Ik denk dat die linker een verfrommeld pakje Panamian Tobacco is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:10 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
O weet jij wat die papiertjes zijn? Daar verschillen de meningen nogal over, kauwgomverpakking, ticket van het Trifty verhuurbedrijf in Boquete zijn er een paar.
Heb je een voorbeeld van die sigarettenpakjes? Dat zou geweldig zijn want niemand heeft dat nog kunnen vinden.
Wil je die foto nog eens posten waar het speciaal om gaat?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat die linker een verfrommeld pakje Panamian Tobacco is.
Die rechter vind ik er nog duidelijker uitzien als een pakje sigaretten maar heb zo'n pakje nog niet kunnen vinden.
Het is wat ik denk he, geen feit
Nee geen feit, daarom. Ik vind zelf dat idee van dat ticket van het autoverhuurbedrijf erg interessant.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat die linker een verfrommeld pakje Panamian Tobacco is.
Die rechter vind ik er nog duidelijker uitzien als een pakje sigaretten maar heb zo'n pakje nog niet kunnen vinden.
Het is wat ik denk he, geen feit
Deze foto is in ieder geval een houvast.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:14 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Nee geen feit, daarom. Ik vind zelf dat idee van dat ticket van het verhuurbedrijf erg interessant.
Het lijkt veel op het logo van dat bedrijf, dat stukje papier.
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/fy7342E.jpgquote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil je die foto nog eens posten waar het speciaal om gaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |