abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:29:11 #51
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152353009
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:58 schreef matteo_111 het volgende:

Interessant. Is het mogelijk om dit soort bijstellingen uit te voeren als je alleen het toestel hebt?
Of is daarvoor per se een computer nodig?
Daar is per se een computer voor nodig, het toestel schrijft data weg als de foto genomen is. Daar kun je zonder PC niets mee.

quote:
Het feit dat er twee versies in omloop zijn geeft al een aanwijzing, want er zullen geen twee foto's 508 op de kaart hebben gestaan.
Dat klopt. Die tweede versie heeft, zoals ik in een post aan Physsic aangaf, wel de Microsoft Windows Photo Viewer vermelding. Dus het is ergens mogelijk dat die versie wel een keer te veel met een PC in aanraking is geweest.

Maar of daar alles zo van in de war raakt, dat dan een tijd veranderd wordt en gegevens van de photo burst verdwijnen...

Wel is het zo, dat het oprakelen van EXIF data vergeleken kan worden met het vertalen van een tekst. Iedere tolk (software) kan er op punten iets anders inzien...

Zo is er een service online die als enige claimt, dat de photo burst van 508 bestond uit slechts 1 foto. De rest laat zich daar niet over uit.

quote:
Wat is er überhaupt te manipuleren met de foto's als je alleen het toestel hebt? Zijn er tips and tricks waardoor je op het toestel bij de EXIF kunt, ook midden in de jungle?
Die zijn mij niet bekend, maar ik claim niet een alwetende expert te zijn. Ik denk niet dat je bij de data kunt, of bestaande data kunt manipuleren.

quote:
Als er een fotoburst is opgetreden, kan dat ook de indruk gewekt hebben dat het toestel kapot ging?
Ik geef ook wel eens mijn toestel uit handen en inderdaad, vaker gebeurt het dan dat iemand de knop te lang inhoudt en dan treedt er een burst modus op en is de reactie steevast één van verwondering, en van "heb ik nu iets kapot gemaakt?"

quote:
Is het reëel mogelijk dat Lisanne bij 509 van de burst is uitgegleden met allerlei gevolgen en kan daarbij ook 509 zijn geblokkeerd of zo?
Een toestel doet er na afdrukken enige tijd over om de foto op te staan en weer in te stellen. Bij een fotoburst moet extra veel informatie worden verwerkt. Kan uitglijden en een val in het water van het toestel dit proces hebben geblokkeerd?
Ik heb in mijn leven van allerhande apparaten, van super 8 film projectors tot camera's fouten en weigeringen gezien die niet logisch te verklaren zijn. Dingen kunnen zeker gebeuren, een paar wegwaaiende zandkorrels en benauwd weer hebben ook al een camera kapot gemaakt.

Water en vocht kunnen veel in de war schoppen bij elektronica. Er is veel mogelijk. Ook de rot in een oudere memory card die Physsic aanhaalde, of een standaard kaart die zo'n burst mogelijk niet snel genoeg kan wegschrijven. Overal bestaat een kans(je) op.

quote:
Kan foto 509 daarmee zelf de 'smoking gun' zijn van het 'incident' op of na Q1 waardoor de meiden in de problemen zijn gekomen?
Het kan ook zelfs nog een video zijn. Met hun bekende ontoereikende firmware, zou dat in een afsluiting van de camera hebben kunnen resulteren, waarna er ook angst of voorzorg kan zijn opgetreden om het ding te gebruiken.

De noodsituatie hoeft niet acuut levensbedreigend te zijn geweest. Er kan een poging zijn gedaan tot registratie, die gefaald heeft.. of verwijderd is.. te veel onzekere parameters in deze, iedere gok is plausibel wat mij betreft.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:32:27 #52
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152353128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:21 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Het broekje in een rugzak doen, doe je na 1 of 2 dagen, maar na een week denk je niet meer helder. Dan maakt het allemaal niet veel meer uit.
Ze kan het broekje ook per ongeluk kwijt zijn geraakt, omdat het al veel losser zat.

Gezien de tijd die er tussen zit, denk ik dat het wel mogelijk is, dat het broekje helemaal schoongespoeld is, zeker als het langs stenen schuurt en roteert in kolkend water.
Dat het tegen die tijd bij de 2e kabelbrug aankwam, betekent dat ze ver voor de 2e kabelbrug niet meer verder kon(den).
je hebt al niets en kunt ook niets, dan verlies je geen broekje. Na 11 dagen denken ze wel helder genoeg na om de telefoon weer in de tas te stoppen, meer dan 72 uur later...

Een liaan als broeksriem en hij zit weer goed.
En dat brengt me op het volgende: mochten zij daar 11 dagen hebben rondgedoold dan, hadden er ook aanwijzingen voor in de tas moeten zitten. Fruit/etensresten/gemaakt gereedschap of scherpe stenen die duiden op overleving. Niets!

geen materiaal om iets mee te kunnen snijden: scherpe stenen
geen materiaal om eventueel vuur mee te maken: stro, takjes
geen materiaal om iets mee te bevestigen: lianen of dergelijke

Grote tas en niets meer of minder dan de spullen die ze op 1 april bij zich hadden, zjn aangetroffen en op de foto gezet.
Als ze zo stoer en goed waren om meer dan 8 dagen in leven te blijven in die jungle dan hadden er aanwijzingen voor in die rugzak moeten zitten.

Edit: en nog iets, mocht de een dagen eerder overleden zijn dan de ander. Dan is de kans groot dat je het bovenstukje/hemdje meeneemt om te gebruiken om een hutje te bouwen of nog beter een spoor achter te laten. Dus stukjes op bepaalde plekken achter te laten, niets helemaal niets

[ Bericht 4% gewijzigd door ootjekatootje op 06-05-2015 23:42:00 ]
pi_152353462
quote:

[..]

Het broekje in een rugzak doen, doe je na 1 of 2 dagen, maar na een week denk je niet meer helder. Dan maakt het allemaal niet veel meer uit.
Ze kan het broekje ook per ongeluk kwijt zijn geraakt, omdat het al veel losser zat.

Gezien de tijd die er tussen zit, denk ik dat het wel mogelijk is, dat het broekje helemaal schoongespoeld is, zeker als het langs stenen schuurt en roteert in kolkend water.
Dat het tegen die tijd bij de 2e kabelbrug aankwam, betekent dat ze ver voor de 2e kabelbrug niet meer verder kon(den).
Waren er niet een paar vrijwel overbodige BH's en ook wat andere zaken netjes in een rugzak opgeborgen?
pi_152353503
quote:

[..]

per ongeluk kwijt zijn geraakt ???

steek jij er zo nog een op :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152353586
Shit!

Ik hoor zojuist bij Pauw dat elke mobile per satelliet te traceren zou zijn. Verteld door de zus van een verdwenen vrouw in Indonesië. Zal toch niet waar zijn?
Moet wel via interpol worden aangevraagd, door het land van verdwijnen en weer via een regionaal coördinerend land (ic. Australië)
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:45:06 #56
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152353592
Er werd in het begin de vraag over het broekje gesteld.
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Ik denk dat het na de dood is afgegleden van het lichaam.
En waarom kan je een broekje niet verliezen? Dat hoef je niet uit te sluiten.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:47:53 #57
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_152353685
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:44 schreef matteo_111 het volgende:
Shit!

Ik hoor zojuist bij Pauw dat elke mobile per satelliet te traceren zou zijn. Verteld door de zus van een verdwenen vrouw in Indonesië. Zal toch niet waar zijn?
Moet wel via interpol worden aangevraagd, door het land van verdwijnen en weer via een regionaal coördinerend land (ic. Australië)
Zoiets zei die Nederlandse rechercheur toch ook?
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:54:14 #58
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152353868
Hadden ze een zakmes gekocht of meegenomen? Iets in die richting? Ze wisten dat ze naar een nevelwoud gingen, minimale bescherming voor 2 vrouwen alleen. Zeker zonder gidsen.

Nogmaals ze wisten waar ze naar toe gingen. Boquete, jungle regenwoud
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:45 schreef A_Fortiori het volgende:
Er werd in het begin de vraag over het broekje gesteld.
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Ik denk dat het na de dood is afgegleden van het lichaam.
En waarom kan je een broekje niet verliezen? Dat hoef je niet uit te sluiten.
dood of levend?
pi_152353997
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:29 schreef Perico het volgende:

etc.

Het kan ook zelfs nog een video zijn. Met hun bekende ontoereikende firmware, zou dat in een afsluiting van de camera hebben kunnen resulteren, waarna er ook angst of voorzorg kan zijn opgetreden om het ding te gebruiken.

De noodsituatie hoeft niet acuut levensbedreigend te zijn geweest. Er kan een poging zijn gedaan tot registratie, die gefaald heeft.. of verwijderd is.. te veel onzekere parameters in deze, iedere gok is plausibel wat mij betreft.
ThnX

Het is dus ook mogelijk dat KenL het idee hadden dat hun toestel niet meer (goed) werkte. En dat op de 8e 's nachts weer zijn gaan proberen. Niet zeker overigens.
Ook een val en nat toestel kon hiertoe leiden.
pi_152354106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 21:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hoeveel doden ?
BUMP

hoeveel doden ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152354209
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Hadden ze een zakmes gekocht of meegenomen? Iets in die richting? Ze wisten dat ze naar een nevelwoud gingen, minimale bescherming voor 2 vrouwen alleen. Zeker zonder gidsen.

Nogmaals ze wisten waar ze naar toe gingen. Boquete, jungle regenwoud

[..]

dood of levend?
Als je goed leest...
pi_152354399
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:04 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Als je goed leest...
ja, je zegt dood

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:23 schreef A_Fortiori het volgende:
Ik denk altijd dat het broekje van het lichaam afgegleden is. Na 11 dagen zit het broekje zoiezo al veel losser. Later in de rivier schoongewassen, met knoop dicht. Ik vermoed wel dat het aangetroffen is door een passant en die heeft het broekje in het zicht gelegd.
waterlichamen zijn eerder opgezwollen dan gekrompen.

Vandaar dus dat ik dat niet kan volgen, is imo ook geen vast gegeven. Dat waterlichamen hun kleding kwijtraken
pi_152354417
quote:
4s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En dat brengt me op het volgende: mochten zij daar 11 dagen hebben rondgedoold dan, hadden er ook aanwijzingen voor in de tas moeten zitten. Fruit/etensresten/gemaakt gereedschap of scherpe stenen die duiden op overleving. Niets!

geen materiaal om iets mee te kunnen snijden: scherpe stenen
geen materiaal om eventueel vuur mee te maken: stro, takjes
geen materiaal om iets mee te bevestigen: lianen of dergelijke

Grote tas en niets meer of minder dan de spullen die ze op 1 april bij zich hadden, zjn aangetroffen en op de foto gezet.
Als ze zo stoer en goed waren om meer dan 8 dagen in leven te blijven in die jungle dan hadden er aanwijzingen voor in die rugzak moeten zitten.

Waarschijnlijk zelfs minder spullen. Waterfles, muggenolie, resten van boodschappen anders dan de oranje zakjes; mogelijk extra kleding. Mata heeft daar in zijn video nog een uitgebreidere lijst van mogelijkheden voor opgesteld.

Het is inderdaad vreemd dat ze helemaal niets aan werktuigen of nuttigs bij zich hadden in de rugzak.
Overigens: vuur maken konden ze kennelijk niet. Dan hoef je daarvoor ook niets te hebben.
Ook voor gereedschap heb je een zeker talent en inzicht nodig. Ik weet niet of ze dat hadden.
En ze waren niet primair gericht op survival maar op gered worden, m.i.
pi_152354492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:10 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zelfs minder spullen. Waterfles, muggenolie, resten van boodschappen anders dan de oranje zakjes; mogelijk extra kleding. Mata heeft daar in zijn video nog een uitgebreidere lijst van mogelijkheden voor opgesteld.

Het is inderdaad vreemd dat ze helemaal niets aan werktuigen of nuttigs bij zich hadden in de rugzak.
Overigens: vuur maken konden ze kennelijk niet. Dan hoef je daarvoor ook niets te hebben.
Ook voor gereedschap heb je een zeker talent en inzicht nodig. Ik weet niet of ze dat hadden.
Als je op dag 2 materiaal vind wat brandbaar kan zijn, neem je dat mee. Zeker wanneer je op dag 3 iets anders vind om vuur mee te maken. Je gaat juist spaarzaam om met gevonden spullen. Juist omdat je niets bij hebt.
pi_152354538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als je op dag 2 materiaal vind wat brandbaar kan zijn, neem je dat mee. Zeker wanneer je op dag 3 iets anders vind om vuur mee te maken. Je gaat juist spaarzaam om met gevonden spullen. Juist omdat je niets bij hebt.
Klopt, maar dat hoef je dan op dag 11 toch niet meer te hebben?!
pi_152354546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:09 schreef ootjekatootje het volgende:

waterlichamen zijn eerder opgezwollen dan gekrompen.

Vandaar dus dat ik dat niet kan volgen, is imo ook geen vast gegeven. Dat waterlichamen hun kleding kwijtraken
Klopt wat je zegt. Ik ga er alleen van uit dat ze sterk was afgevallen. Maar ook, dat ze pas te water is geraakt toen het lichaam al in verre staat van ontbinding was en dan zwelt het lichaam niet meer zo op.
pi_152354563
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:14 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt. Ik ga er alleen van uit dat ze sterk was afgevallen. Maar ook, dat ze pas te water is geraakt toen het lichaam al in verre staat van ontbinding was en dan zwelt het lichaam niet meer zo op.
yep, dat kan ook
pi_152354662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:10 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik vind gereedschap typisch een mannengedachte. Vraag ik aan mijn dochter, wat neem je mee in je rugzak: mobiel en geld. Mijn zoon zegt: zakmes.
pi_152355077
Is dit artikel hier al eens geplaatst.
https://martijnmastenbroe(...)15/indianenverhalen/
pi_152357957
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 20:17 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Dit doet anders vermoeden;

Police and rescue authorities are "after any track that gives some indication of what might have happened" with the girls, but "only concrete"there are testimonies of people who have declared under oath that saw them enter the path The Pianist, Lasso said.
http://www.crhoy.com/busq(...)-dias-mas-en-panama/
Tnx!
pi_152357966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:35 schreef vronie het volgende:
Is dit artikel hier al eens geplaatst.
https://martijnmastenbroe(...)15/indianenverhalen/
Is al een keer geplaatst maar altijd goed om het nog eens voorbij te zien komen.
pi_152358112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:44 schreef matteo_111 het volgende:
Moet wel via interpol worden aangevraagd, door het land van verdwijnen
Panama....... :N
pi_152358175
Het is een mogelijkheid dat het broekje en de rugzak daar zijn geplant om er gelijk al mee aan te geven dat de schoen met inhoud van L en heupbot K en rib K, dat ook allemaal is geplant, van de meiden zijn. Daarmee aangevend dat ze niet meer in leven zijn. Verdwaald en omgekomen op natuurlijke wijze. Dwaalspoor.
pi_152358498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 08:29 schreef gynaika het volgende:
Het is een mogelijkheid dat het broekje en de rugzak daar zijn geplant om er gelijk al mee aan te geven dat de schoen met inhoud van L en heupbot K en rib K, dat ook allemaal is geplant, van de meiden zijn. Daarmee aangevend dat ze niet meer in leven zijn. Verdwaald en omgekomen op natuurlijke wijze. Dwaalspoor.
dat is het ook
niemand maakt mij wijs dat er 2 telefoontjes en een camera ongeschonden aankomen na een tocht in een rugzak door een woeste rivier ,na enkele tientallen meters zijn de schermpjes al gebarsten jmo
pi_152359575
’Iemand anders gebruikte telefoon Kris Kremers’
Mobieltjes vertellen raadselachtig verhaal
Bart Olmer
AMERSFOORT -

De in Panama omgekomen reisvriendinnen Kris Kremers en Lisanne Froon hebben tot drie dagen na hun verdwijning op 1 april nog gepoogd alarm te slaan via hun mobieltjes. Zelfs een week later – in de nacht van 8 april – hebben ze mogelijk nog getracht de aandacht te trekken van overvliegende helikopters door met hun digitale Canon-camera naar de hemel te flitsen.

Dit blijkt uit het 160 pagina’s tellende onderzoeksrapport van het Nederlandse gerechtelijk laboratorium NFI, waar de teruggevonden telefoons van Kris (een iPhone 4) en van Lisanne (een Samsung Galaxy S3) zijn onderzocht. Ook is hier de geheugenkaart van de digitale Canon-camera onderzocht. De Telegraaf heeft via justitiebronnen exclusief inzage gekregen in dit dossier.

Aan het einde van de middag op verdwijningsdatum 1 april hebben de meiden twee keer vergeefs gepoogd 112 te bellen. Hun telefoons hebben dan al drie uur geen dekking meer. Maar de belpogingen zijn wel geregistreerd op de telefoons.

Om 16.39 uur is vanaf de iPhone van Kris een noodoproep gedaan naar 112. Twaalf minuten later probeert Lisanne met haar Samsung ook 112 te bereiken. Ook op 2 en 3 april worden er nog eens vijf pogingen gedaan noodoproepen te doen naar 112 en 911. Door gebrek aan een gsm-netwerk komt er telkens geen verbinding tot stand.
Batterijen

Na 3 april zijn er geen noodoproepen meer geweest. Kennelijk om de batterijen te sparen zijn de telefoons elke keer na gebruik uitgeschakeld, blijkt uit het NFI-onderzoek. De Samsung-telefoon van Lisanne heeft geen activiteiten meer gehad na 4 april 05.00 uur. De iPhone van Kris blijft wel actief. En daarop gebeuren mysterieuze dingen. De iPhone van Kris moet telkens worden ontgrendeld met de viercijferig toestelbeveiligingscode 0556 en daarna met de sim-pincode. Vanaf 1 april tot 5 april is de telefoon telkens aangezet door het invoeren van de juiste twee codes, zegt de NFI-onderzoeker in zijn rapport. Hij concludeert dat de iPhone in bezit en gebruik is geweest van Kris „tot en met de ochtend van 5 april 2014”.

Maar vanaf 5 april 13.37 wordt de iPhone vier keer aangezet zonder of door een foute pincode in te toetsen. Bijvoorbeeld op 6 april om 10.25 uur en om 13.37 uur is de telefoon aangezet zonder juiste code. Maar er worden wel bewuste handelingen uitgevoerd, zoals het openen van het bedieningspaneel door te ’swipen’ met een vinger over het scherm.

De telefoon van Kris heeft geen activiteiten meer geregistreerd tussen 6 april 13.38 uur en 11 april 10.51 uur. Maar dan plotseling wordt de telefoon ineens weer aangezet zonder de sim-pincode in te voeren. De onderzoekers concluderen daaruit: „Dat er een derde bij betrokken is.” „We geloven naar mate er meer feiten bekend worden überhaupt niet meer in een verdwaling”, aldus particulier rechercheur Dick Steffens, die de familie bijstaat in hun pogingen een goed onderzoek af te dwingen.
Foute codes

De NFI-wetenchapper heeft een huiveringwekkende conclusie over het plotsklaps invoeren van geen of foute codes: „Ik heb voor deze verandering geen technische aanleiding kunnen vinden. Het lijkt me niet uit te sluiten dat de verandering van het (inlog)patroon het gevolg is van het gebruik van het toestel door een andere persoon dan de oorspronkelijke gebruiker of eigenaar van de iPhone. Ik bedoel daarmee een gebruiker die geen kennis had van de pincode.”

Minstens zo huiveringwekkend is de ontdekking van een serie foto’s op de geheugenkaart van de teruggevonden Canon-camera. De laatste zeventig van de 133 opeenvolgende fotobestanden „lijken gemaakt vanuit een diepe, donkere locatie, vrijwel zeker na zonsondergang en met vermoedelijk veel overhangende begroeiing”. Die foto’s zijn „op 8 april gemaakt in de nacht”, aldus betrokken bronnen. „Mogelijk om aandacht te trekken.”

Dit vermoedt ook particulier rechercheur Steffens: „Een verklaring voor die donkere foto’s zou kunnen zijn dat de vrouwen daar opgesloten hebben gezeten en door middel van de flits op de camera aandacht hebben geprobeerd te trekken. Bekend is dat in het gebied veel helikopterverkeer is. Wellicht zijn de foto’s gemaakt op een tijdstip dat er een helikopter overvloog. Maar dat is enigszins speculeren.”

Van verdwalen lijkt geen sprake te kunnen zijn, zegt Steffens. „Alle tot nu toe gevonden sporen zijn verspreid, vele uren van elkaar, aangetroffen.”
Prostitutie

De Nederlandse autoriteiten lijken uit te gaan van een vermissing met noodlottige afloop, maar de twee Panamese rechtshulpverzoeken van 20 juni 2014 aan de Nederlandse autoriteiten reppen over „een vermoedelijk delict van vrijheidsberoving ten nadele van Lisanne Froon en Kris Kremers. Het voorafgaande is gebaseerd op het verdrag van de VN tegen transnationale georganiseerde misdaad”. In het gebied, berucht om drugshandel en prostitutie, zijn dit jaar alleen al 51 mensen verdwenen.

Meer sporen wijzen erop dat de meisjes niet van plan waren een uitgebreide voettocht te ondernemen. In de teruggevonden rugzak zat geen eten, geen drinken, geen antimuggenspray Deet of zonnebrandcrème. Met name Kris zou vanwege haar witte huid nimmer zonder crème zijn vertrokken. Kris had een behoorlijke reiservaring en „het is erg onwaarschijnlijk dat je geen eten en drinken meeneemt als je een behoorlijke voettocht gaat maken”, aldus Steffens.

Het zou logisch zijn te veronderstellen dat de vrouwen ook moeten hebben gepoogd per sms of whatsapp berichten te versturen. „Dat lijkt ons ook, maar in het NFI-rapport staat dat er geen sms of whatsapp na 31 maart op de telefoons is geconstateerd”, aldus de justitiebronnen.

Wel is exact bekend hoeveel batterijcapaciteit de telefoons van de vrouwen hadden vanaf het moment van hun verdwijning op 1 april: beide telefoons waren slechts half opgeladen. „Dit duidt er vermoedelijk op dat de twee vrouwen geen lange tocht zouden gaan maken”, oordeelt rechercheur Steffens.

Om 11.05 uur begonnen de meiden aan het wandelpad. „Er is een foto gemaakt van Kris vóór de eerste noodoproep van 16.39. Op die foto zie je een vrolijke Kris. Niets duidt erop dat beide vrouwen toen in moeilijkheden waren. Tussen het maken van die foto en de eerste noodoproep heeft hooguit een à twee twee uur gezeten. Er moet zich dus zeer waarschijnlijk een zeer acute noodtoestand hebben voorgedaan”, aldus Steffens.

http://www.telegraaf.nl/p(...).html?lightbox=false

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 07-05-2015 10:52:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')