Of het is gewoon de individuele verantwoordelijkheid van mensen. Het is niet bijster moeilijk om uit te vinden of een levensstijl al dan niet gezond is; de keuze is dan aan mensen zelf.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op het moment dat de overheid vaststelt dat burgers hun leven verkloten door slechte keuzes te maken dan zou het onverantwoordelijk zijn om niet in te grijpen. Niemand wordt gelukkiger door obees te worden of van de levensstijl die hiertoe lijdt, dat is zeker.
Ik lees net in een ander topic dat mensen dat helemaal niet kunnen omdat ze massaal zwichten voor groepsdruk en reclame van bedrijven, en dat de overheid dus moet bepalen wat goed voor ons is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Of het is gewoon de individuele verantwoordelijkheid van mensen. Het is niet bijster moeilijk om uit te vinden of een levensstijl al dan niet gezond is; de keuze is dan aan mensen zelf.
Jij hebt ongeveer een gemiddelde lengte, probeer het eens met een lengte van 1m50 of 2m.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ik de formule van de BBC gebruik (1.3*gewicht/lengte^2.5) dan kom ik voor mezelf op 21.4 vs 21.8 voor de traditionele formule. Niet meer dan een afrondfout.
Dat is inderdaad het geval als je een gemiddelde lengte hebt, maar voor zeer lange of juist zeer kleine mensen is het verschil in resultaat tussen de twee formules aanzienlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ik de formule van de BBC gebruik (1.3*gewicht/lengte^2.5) dan kom ik voor mezelf op 21.4 vs 21.8 voor de traditionele formule. Niet meer dan een afrondfout.
Trendanalyse in bijvoorbeeld Mini Tabquote:Op woensdag 6 mei 2015 11:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoe berekenen ze dan hoe zwaar we over een aantal jaar zijn? Ben ik wel erg benieuwd naar.
Dat is een van de politieke opvattingen maar waarom zou de overheid het laten om er bij de ruimtelijke ordening rekening mee te houden dat mensen voldoende moeten kunnen bewegen? Voor een heel groot deel hangt dergelijke beleid, voor beweging en voeding, samen met keuzes die je toch al wil maken. Je wil toch al dat er voldoende parken, bossen, sportfaciliteiten etc. zijn, je wil toch al dat verse groenten betaalbaar zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Of het is gewoon de individuele verantwoordelijkheid van mensen. Het is niet bijster moeilijk om uit te vinden of een levensstijl al dan niet gezond is; de keuze is dan aan mensen zelf.
Correct; onze keuzes worden voortdurend beïnvloed door de zintuiglijke prikkels die ons aangereikt worden. Dat betekent nog niet dat overheidsingrijpen dan maar een goed idee is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik lees net in een ander topic dat mensen dat helemaal niet kunnen omdat ze massaal zwichten voor groepsdruk en reclame van bedrijven, en dat de overheid dus moet bepalen wat goed voor ons is.
Dat zal het zijn inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij hebt ongeveer een gemiddelde lengte, probeer het eens met een lengte van 1m50 of 2m.
Zie mijn laatste reactie voor een weerwoord.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Correct; onze keuzes worden voortdurend beïnvloed door de zintuiglijke prikkels die ons aangereikt worden. Dat betekent nog niet dat overheidsingrijpen dan maar een goed idee is.
Wortels, uien en linzen kosten geen reet, om maar een paar voorbeelden te geven.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een van de politieke opvattingen maar waarom zou de overheid het laten om er bij de ruimtelijke ordening rekening mee te houden dat mensen voldoende moeten kunnen bewegen? Voor een heel groot deel hangt dergelijke beleid, voor beweging en voeding, samen met keuzes die je toch al wil maken. Je wil toch al dat er voldoende parken, bossen, sportfaciliteiten etc. zijn, je wil toch al dat verse groenten betaalbaar zijn.
Zelfs al vind je dat mensen ervoor moeten kunnen kiezen om dom te handelen dan nog moet je het er toch mee eens zijn dat mensen de vrijheid verdienen om gezonde te kunnen kiezen. Dan moet je dus wel betaalbare groenten hebben die niet al te veel gif bevatten, een omgeving hebben die niet ontmoedigt om te bewegen (sterk verstedelijkte omgeving met weinig groen) etc.
Dat weet ik wel zeker, anders zou het verschil niet zo klein zijn.quote:
Jij bent net iets groter dan de gemiddelde vrouw en jij bent een vrouw. Dat is bijna zo ideaal als dat het wordt voor de traditionele BMI-formule. Het vrouw zijn is relevant omdat vrouwen minder gemakkelijk spierhypertrofie krijgen en daarom de bouw een minder grote invloed heeft. Bij mannen heb je al snel grotere verschillen in functie van hoe intensief je sport of hoe zeer je als een potatocouch leeft.quote:Ik moet zeggen dat gevoelsmatig de formule wel goed werkt (voor mezelf). Als ik precies in het midden van de "gezonde" range zit dan voel ik me het best. Na een wekenlange trek zit ik wat aan de onderkant en voel ik me fit maar ook wat te mager en fragiel. Zit ik meer naar de bovenkant van de range (na kerst e.d.) dan krijg ik love-handles en het begin van een buikje.
Ow dat is nieuws! Sinds wanneer is dat?quote:
Ik zou het niet nemen, een dergelijke belediging.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ow dat is nieuws! Sinds wanneer is dat?
Oh, sorry. Even vergist.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ow dat is nieuws! Sinds wanneer is dat?
Zie het als een compliment, een moderne man is in touch met zijn feminieme zijde.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou het niet nemen, een dergelijke belediging.
In Nederland niet, in de USA wel. Met alleen die drie groenten kom je bovendien nog niet ver. Ook in Nederland is het helaas zo dat supermarkten voor groenten relatief hoge winstmarges gebruiken en voor junkfood relatief lage marges. Met dank aan allerlei marktverstorende mechanismen. Als exact hetzelfde junkfood in exact dezelfde verpakking elders 5 cent minder kost...voor groenten geldt dit effect veel minder sterk dus kiezen supermarkten voor hogere winstmarges voor die producten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Wortels, uien en linzen kosten geen reet, om maar een paar voorbeelden te geven.
Zoek maar met extrapolatie.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoe berekenen ze dan hoe zwaar we over een aantal jaar zijn? Ben ik wel erg benieuwd naar.
Ja. Wat dat betreft zou ik graag zien dat er minder gif wordt gebruikt voor het kweken van groenten en vruchten. Het kweken in kassen scheelt al heel erg veel. Bij voorkeur kies ik daarom (en omdat we in Nederland lageren normen hanteren) voor groenten van eigen bodem maar hoe zit het bijv. met de spitskool uit Portugal of de Sperziebonen uit Senegal?quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:32 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, maar hiermee vergeet je wel de kwaliteit van het voedsel. Hier kun je hele boekwerken over schrijven maar het komt erop neer dat voedsel van slechte kwaliteit alle processen in je lichaam negatief beïnvloedt, slechts één uitwerking hiervan is (mogelijk) dat je te dik wordt.
Voor zo ver ik het weet is er qua voedingswaarde niets mis mee (vergelijkbaar met die van verse groenten), qua smaak en textuur heb ik toch liever verse groenten. Maar goed, neem het oppervlakte van de diepvriesgroenten mee en je schrikt nog steeds. Kijk de volgende keer eens voor de grap welk deel van de diepvriesvakken wordt gebruikt voor groenten (je mag bevroren bosbessen en zo ook meetellen) en welk deel gebruikt wordt voor diepvriespizza's, ijs (en dan niet waterijs) etc.quote:Op woensdag 6 mei 2015 12:04 schreef SeLang het volgende:
Diepvries groente is toch niks mis mee? Dat is verser dan "verse" groente en kost geen drol (ik koop het voor £0,89 per 900 gram)
werkt niet voor zogenaamde bodybuilders die altijd lopen te miepenquote:Op woensdag 6 mei 2015 11:46 schreef Ethanolic het volgende:
BMI werkt per definitie niet. Enige juiste meetbare variabele om obesiteit te definiëren is het vetpercentage, IMO.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |