Ik zou voor optie 2 gaan, maar dan de badkamermeubel en hoge kast plaatsen zoals op optie 1.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:43 schreef BroodjeKaassoufle het volgende:
Ik zou voor optie 1 gaan, maar dan de douche en het toilet omdraaien.
Zodat je nooit in bad hoeft te douchen, en je kunt douchen terwijl je kind (of een ander) in bad zit?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Waarom moeten de douche en het bad apart?
Niet iedereen vindt het prettig om in een bad te moeten douchen. Aangezien ik niet verwacht dat we hier de rest van ons leven zullen wonen zal het ooit verkocht gaan worden. Om die reden lijkt een aparte douche ons praktischer.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Op dit moment zit er een woningbouwbadkamer in uit 1973, haha. Er zit dus geen wc in de huidige badkamer. De afvoer gaat redelijk recht boven de wc beneden komen, ongeacht of deze links of rechts geplaatst gaat worden. De huidige badkamer is 131cm breed en wordt 220cm.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:07 schreef Leandra het volgende:
Ik neem aan dat er een WC en diverse andere afvoeren zitten in de huidige badkamer?
Waar zitten die, want iedere badkamerverkoper doet wel alsof het peanuts is de afvoer van de WC te verplaatsten, maar ondertussen gaat het je wel een vermogen kosten.
Moraal van het verhaal: als er een afvoer voor de WC zit zou het best handig kunnen zijn de WC in de buurt van de huidige WC te houden.
Hoe is de indeling nu?
Waarom toilet en douche apart?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Bedankt voor het meedenken. Helaas zit op de plek waar jij de wasbak wil plaatsen het raam.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:09 schreef jubilate het volgende:
Hey,
Als je het bad op de kant van net iets meer dan 2 meter zet. Een wasbak van 60cm recht tegenover de deur en een douchebak halfrond rechts naast de wasbak zodat de instap 45 graden uit de hoek is en dan op de plek waar je de wastafel wilt het toilet dan heb je alles vanuit het centrum van je badkamer gesitueerd. Ik weet alleen niet of dit kan ivm een raam. Die zie ik niet op de tekening.
Oh ja, een bad en kinderen dat gaat zeker gebruikt worden!
Ah okay... de huidige badkamer wordt helemaal losgelaten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:16 schreef geasto84 het volgende:
[..]
Op dit moment zit er een woningbouwbadkamer in uit 1973, haha. Er zit dus geen wc in de huidige badkamer. De afvoer gaat redelijk recht boven de wc beneden komen, ongeacht of deze links of rechts geplaatst gaat worden. De huidige badkamer is 131cm breed en wordt 220cm.
precies dit.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:51 schreef Leandra het volgende:
De indeling van je vrouw, maar de douche en WC dan omgedraaid.
En ze heeft gelijk, een bad is gewoon heel handig met kleine kinderen.
Dat idee hebben we ook uitgewerkt. Ik heb geen tekening van dat ontwerp in dit topic geplaatst. We zouden dan een doucheruimte krijgen van 71cmx133cm. De douche loopt dan deels langs de breedte van het bad. Hoe zouden jullie daar een scheiding plaatsen? Een glazen wand, niks, een douchegordijn of een muurtje.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:38 schreef BroodjeKaassoufle het volgende:
Wat vind je van het idee om de douche en het toilet om te draaien?
Glazen wand, en ik zou de standaard badvormen buiten beschouwing laten en kijken naar een andere badvorm, waardoor je een wat bredere douche kunt creëren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:48 schreef geasto84 het volgende:
[..]
Dat idee hebben we ook uitgewerkt. Ik heb geen tekening van dat ontwerp in dit topic geplaatst. We zouden dan een doucheruimte krijgen van 71cmx133cm. De douche loopt dan deels langs de breedte van het bad. Hoe zouden jullie daar een scheiding plaatsen? Een glazen wand, niks, een douchegordijn of een muurtje.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:51 schreef Leandra het volgende:
De indeling van je vrouw, maar de douche en WC dan omgedraaid.
En ze heeft gelijk, een bad is gewoon heel handig met kleine kinderen.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:21 schreef Bleie het volgende:
Zeker een bad doen. Wij zitten er zelf nooit in, maar de kinderen gebruiken het altijd.
Douche zo direct bij de deur lijkt me niet prettig.
Vrouwen willen een bad in de badkamer. Dit bad wordt tot de kinderen een jaar of 10 zijn gebruikt en daarna staat het vooral in de weg. Ik zou voor alleen een douche gaan. Er zijn ook kinderbadjes te koop die je in de douche kan zetten.quote:
Hun kind is nu 7 maanden, het bad kan dus nog ruim 9 jaar gebruikt worden volgens jouw redenering.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:26 schreef noutie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vrouwen willen een bad in de badkamer. Dit bad wordt tot de kinderen een jaar of 10 zijn gebruikt en daarna staat het vooral in de weg. Ik zou voor alleen een douche gaan. Er zijn ook kinderbadjes te koop die je in de douche kan zetten.
Nee, die zet je onder de douche! Ze gaan er niet dood van. Als TS geen "badmens" is en zijn vrouw ook niet, dan gebruik je een bad te weinig om het ruimtegebruik te rechtvaardigen. Het is maar wat je wilt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een kind van 4 zet je al niet meer in een kinderbadje trouwens...
Dat dus, precies zoals ik er ook over denk. Een bad alleen voor de kinderen nemen in een kleine badkamer is gewoon niet slim.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:31 schreef noutie het volgende:
Nee, die zet je onder de douche! Ze gaan er niet dood van. Als TS geen "badmens" is en zijn vrouw ook niet, dan gebruik je een bad te weinig om het ruimtegebruik te rechtvaardigen. Het is maar wat je wilt.
Zijn vrouw wil wel een bad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:31 schreef noutie het volgende:
[..]
Nee, die zet je onder de douche! Ze gaan er niet dood van. Als TS geen "badmens" is en zijn vrouw ook niet, dan gebruik je een bad te weinig om het ruimtegebruik te rechtvaardigen. Het is maar wat je wilt.
quote:
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:37 schreef geasto84 het volgende:
De voorkeur van mijn vrouw gaat uit naar een badkamer met een bad en een aparte douche. Haar argument hiervoor is dat een bad makkelijk is voor kinderen (onze dochter dus).
Ja, en hij niet. Dus?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat boeit het welk argument ze gebruikt?
Ze wil een bad in de badkamer.
Nog één keer, omdat je blijkbaar moeilijk leest. Let op de vetgedrukte tekst.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat boeit het welk argument ze gebruikt?
Ze wil een bad in de badkamer.
quote:De voorkeur van mijn vrouw gaat uit naar een badkamer met een bad en een aparte douche. Haar argument hiervoor is dat een bad makkelijk is voor kinderen (onze dochter dus).
quote:Als TS geen "badmens" is en zijn vrouw ook niet, dan gebruik je een bad te weinig om het ruimtegebruik te rechtvaardigen.
Dat past niet! De douche wordt dan op z'n hoogst 69cm breed (bij een glasmuurtje, bij een betegelde wand wordt het nog minder!)quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:47 schreef Barrah het volgende:
Ik zou in jouw geval net als anderen hier douche en toilet omdraaien met een muurtje tussen bad en douche.
Dan heb je dus echt een bad voor de kinderen, dat zal een eventuele verkoop(waar TS het over heeft) niet ten goede komen denk ik.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:25 schreef DarkE het volgende:
Bad is voor kind(-eren) tot 10 jaar, 1 meter 70 lang lijkt me dan overbodig. Korter bad, douche er naast.
Dat veranderd niets aan het geheel, in deze situatie tenminste.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:34 schreef Theeleutje het volgende:
Google eens op 'smal bad'. Zo'n bad is aan de ene kant smal
71cm voor de douche is te krap, dan kun je je niet fatsoenlijk douchen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:56 schreef Theeleutje het volgende:
Tip: maak met karton/een laken eens een ruimte van 70 bij 130, ga er tussen staan en probeer eens te doen alsof je je haar insopt met shampoo. 70 cm is echt krap.
Hoe breed is je toilet beneden? Waarschijnlijk breder dan 77cm. Is 77cm wel prettig?
In mijn opinie allemaal net niets.quote:Op woensdag 6 mei 2015 18:09 schreef geasto84 het volgende:
Allemaal bedankt voor het meedenken. O.a. aan de hand van jullie feedback hebben we een 'nieuwe' indeling gemaakt. We hebben gekozen voor een compacter bad (160cmx80cm) met een optimale bodemmaat (119cm). Dit levert evenveel functionele ruimte op als een bad van 170/180 met een grote buitenrand. Het badmeubel wordt 80cm breed i.p.v. 100cm. Naast het voeteneinde van het bad plaatsen we een smal muurtje waar een glazen deur aan komt te hangen om de douche af te sluiten. De douche en wc hebben we omgewisseld.
[ afbeelding ]
Jij hebt nog nooit in zo'n bad gezeten hè...quote:Op donderdag 7 mei 2015 08:57 schreef noutie het volgende:
[..]
In mijn opinie allemaal net niets.
• te smal toilet
• te smalle douche
• te klein bad
Let er ook op dat een muurtje van 10 cm blokken veel dikker wordt. Stuc + tegellijm + tegel, al vlug een paar cm. Dat aan twee zijden en je muurtje is 15 cm dik. Als je muur niet helemaal recht is en ze moeten corrigeren, dan gebeurt dat door extra stuc aan te brengen. Dan mis je weer een paar cm.
Of een bad waarin je ook doucht, of geen bad. Dat zijn de opties IMO
quatschquote:Op donderdag 7 mei 2015 08:57 schreef noutie het volgende:
[..]
In mijn opinie allemaal net niets.
• te smal toilet
mee eensquote:• te smalle douche
quatschquote:• te klein bad
Dat we er nog niet over uit zijn betekent niet dat we allerlei irrationele keuzes gaan maken :-)quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:22 schreef klaarover het volgende:
Die badkamerverkoper gaat zo ontzettend veel geld aan TS verdienen!
De voor verleiding vatbare vrouw met irrationele wensen, het koppel dat geen keuzes kan maken.
Kassa: ze kiezen alles!
Dan nu de gouden tip: een kind kan ook in een emmer cq teil cq cementkuip baden.
Scheelt jou gemakkelijk 2000 Euro, daar kan je heel veel bosjes bloemen en romantische hotelnachtjes (met ligbad) voor doen!
Goed zo. Blijf waakzaam en veel wijsheid gewenst. :-)quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:27 schreef geasto84 het volgende:
[..]
Dat we er nog niet over uit zijn betekent niet dat we allerlei irrationele keuzes gaan maken :-)
jij weet de cm s er bij te verzinnen zeg !!quote:Op donderdag 7 mei 2015 08:57 schreef noutie het volgende:
Let er ook op dat een muurtje van 10 cm blokken veel dikker wordt. Stuc + tegellijm + tegel, al vlug een paar cm. Dat aan twee zijden en je muurtje is 15 cm dik. Als je muur niet helemaal recht is en ze moeten corrigeren, dan gebeurt dat door extra stuc aan te brengen. Dan mis je weer een paar cm
Word idd te krap.quote:Op woensdag 6 mei 2015 19:02 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
71cm voor de douche is te krap, dan kun je je niet fatsoenlijk douchen.
Dat is echt niet te doen, neem dat maar van me aan.
Een toilet zo 77cm breed, dus niet in een afgesloten ruimte kan prima hoor, is minimaal, maar het kan.
Zijn dit trouwens de maten tussen het nieuwe tegelwerk?
Jawel hoor, eerst de boel recht maken en dan tegeltjes plakken. Het ligt er maar net aan hoe je ondergrond is.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:14 schreef lipje het volgende:
[..]
jij weet de cm s er bij te verzinnen zeg !!![]()
Stucen onder tegelwerk doe je niet, en kleine oneffenheden werk je weg met tegellijm
hij bedoeld natuurlijk blauw pleisterwerk als raaplaag op de gasbetonwandjes. Hij heeft wel gelijk, 10cm gasbeton en dan een paar cm pleisterwerk en wandtegels erbij zit je zo op 15cm dikte.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:14 schreef lipje het volgende:
[..]
jij weet de cm s er bij te verzinnen zeg !!![]()
Stucen onder tegelwerk doe je niet, en kleine oneffenheden werk je weg met tegellijm
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:20 schreef Leipo666 het volgende:
voordeel van muurtjes is dat je minder kalk ziet
Afhankelijk van de kosten en de mogelijke oplossing is ons idee nu als volgt:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:23 schreef Leandra het volgende:
Of je doet gewoon dit....
[ afbeelding ]
Hüppe levert die van 20 tot 112 cm breed....
Dan is je douche ineens 81 breed, en met en lengte van 130 lijkt me dat geen straf.
Ja, dat kan natuurlijk ook, het ging me alleen maar even om het idee, zo tussen alle posts over muurtjes van 20 cm dik met tegels van 3 cm dik erop aan iedere kantquote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:33 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Sorry, maar...![]()
Dat kan veel mooier, met bijv. volglas en zonder die lelijke profielen.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 6 mei 2015 20:23 schreef Saisai het volgende:
[ afbeelding ]
Optie B van hierboven! Een baby/ peuter doe je in een kleine kuip onder de douche, een bad is mijn inziens vooral een sta-in-de-weg aangezien je er 3x per jaar in gaat en het de rest van de tijd stof hapt.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 05:07 schreef Gebruikersna het volgende:
Een bad neemt veel ruimte in ja, maar hoeveel ruimte heb je nu eenmaal nodig in de badkamer? Functionaliteit gaat boven comfort in die ruimte, lijkt me. Tenzij je op de wc van het uitzicht wilt genieten.
Gewoon een bad nemen.
Puur kijkend naar een oppervlakte een mooie indeling, maar ik denk niet dat TS zich er comfortabel vindt om voor het raam te douchen, of zijn vrouw dit te laten doen. Ook met raamdecoratie/plakplastic kun je van buiten ('s avonds) alles zien.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:07 schreef klipper het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een voorbeeld van hoe het zou kunnen.
Bad 80x180
Douche 5-hoek 90 aan te passen in uitvoering 100
badmeubel 40x100 ook aan te passen naar hoge kast en ladekast bijvoorbeeld.
Geen muren wel glazen douchewand.
Toilet breedte hiervoor is 70, 1 zijde is langs douchewand, de andere zijde is bad waardoor het krappe gevoel toch verdwijnt.
Eventueel het toilet d.m.v. een muurtje zo'n 25 a 30 cm verder naar voren halen.
Ohja er zit daar een raam.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:14 schreef Barrah het volgende:
[..]
Puur kijkend naar een oppervlakte een mooie indeling, maar ik denk niet dat TS zich er comfortabel vindt om voor het raam te douchen, of zijn vrouw dit te laten doen. Ook met raamdecoratie/plakplastic kun je van buiten ('s avonds) alles zien.
Het glas kun je gelijk laten coaten.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:21 schreef ueberduitser het volgende:
[..]![]()
Of je moet van poetsen houden, dan zou ik alleen maar glas nemen
Ik vind het ook een goede indeling, met je zou hem eventueel ook kunnen spiegelen, of staat het bad dan teveel voor de deur?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:14 schreef Barrah het volgende:
[..]
Puur kijkend naar een oppervlakte een mooie indeling, maar ik denk niet dat TS zich er comfortabel vindt om voor het raam te douchen, of zijn vrouw dit te laten doen. Ook met raamdecoratie/plakplastic kun je van buiten ('s avonds) alles zien.
daarom staat er ook "mijn inziens"quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:52 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Dat jij geen bad gebruikt wilt niet zeggen dat TS dat ook niet doet.
Mijn vrouw komt uit een huishouden waar ze graag in bad gaan, ik kom uit een huishouden waar we alleen een douche hadden.
Met onze verbouwing wilde ik een douche en mijn vrouw een bad.
Zodoende beiden gerealiseerd.
De douche wordt amper gebruikt, het bad des te vaker.
Ook door de kinderen die een stuk ouder dan 10 zijn.
Ben je geen bad gewend, dan zal je hem niet snel missen, ben je er eenmaal 1 gewend dan is het een ander verhaal.
Een goed bad is wel minimaal 80 x 180 en niet voorgevormd.
Netjes geworden !quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:05 schreef geasto84 het volgende:
Bijna een jaar later en de badkamer is al een tijdje klaar. We zijn erg tevreden over het eindresultaat. Dit is uiteraard deels aan jullie te danken :-)
We waren in eerste instantie bang dat het allemaal wat krap zou worden, maar dat is zeker niet het geval. De douche is mooi ruim (130x80) en er is een praktisch bad geplaatst. Prima voor mijn vrouw en ons kind. Zelf ik pas er met mijn 1.88mtr best aardig in. Daarnaast is de grote wasbak met twee kranen erg fijn.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat zijn houtlook tegels.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:43 schreef Leandra het volgende:
Mooi geworden![]()
Maar wat voor vloer heb je er nou inliggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |