Ik zou voor optie 2 gaan, maar dan de badkamermeubel en hoge kast plaatsen zoals op optie 1.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:43 schreef BroodjeKaassoufle het volgende:
Ik zou voor optie 1 gaan, maar dan de douche en het toilet omdraaien.
Zodat je nooit in bad hoeft te douchen, en je kunt douchen terwijl je kind (of een ander) in bad zit?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Waarom moeten de douche en het bad apart?
Niet iedereen vindt het prettig om in een bad te moeten douchen. Aangezien ik niet verwacht dat we hier de rest van ons leven zullen wonen zal het ooit verkocht gaan worden. Om die reden lijkt een aparte douche ons praktischer.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Op dit moment zit er een woningbouwbadkamer in uit 1973, haha. Er zit dus geen wc in de huidige badkamer. De afvoer gaat redelijk recht boven de wc beneden komen, ongeacht of deze links of rechts geplaatst gaat worden. De huidige badkamer is 131cm breed en wordt 220cm.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:07 schreef Leandra het volgende:
Ik neem aan dat er een WC en diverse andere afvoeren zitten in de huidige badkamer?
Waar zitten die, want iedere badkamerverkoper doet wel alsof het peanuts is de afvoer van de WC te verplaatsten, maar ondertussen gaat het je wel een vermogen kosten.
Moraal van het verhaal: als er een afvoer voor de WC zit zou het best handig kunnen zijn de WC in de buurt van de huidige WC te houden.
Hoe is de indeling nu?
Waarom toilet en douche apart?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Bedankt voor het meedenken. Helaas zit op de plek waar jij de wasbak wil plaatsen het raam.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:09 schreef jubilate het volgende:
Hey,
Als je het bad op de kant van net iets meer dan 2 meter zet. Een wasbak van 60cm recht tegenover de deur en een douchebak halfrond rechts naast de wasbak zodat de instap 45 graden uit de hoek is en dan op de plek waar je de wastafel wilt het toilet dan heb je alles vanuit het centrum van je badkamer gesitueerd. Ik weet alleen niet of dit kan ivm een raam. Die zie ik niet op de tekening.
Oh ja, een bad en kinderen dat gaat zeker gebruikt worden!
Ah okay... de huidige badkamer wordt helemaal losgelaten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:16 schreef geasto84 het volgende:
[..]
Op dit moment zit er een woningbouwbadkamer in uit 1973, haha. Er zit dus geen wc in de huidige badkamer. De afvoer gaat redelijk recht boven de wc beneden komen, ongeacht of deze links of rechts geplaatst gaat worden. De huidige badkamer is 131cm breed en wordt 220cm.
precies dit.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 21:51 schreef Leandra het volgende:
De indeling van je vrouw, maar de douche en WC dan omgedraaid.
En ze heeft gelijk, een bad is gewoon heel handig met kleine kinderen.
Dat idee hebben we ook uitgewerkt. Ik heb geen tekening van dat ontwerp in dit topic geplaatst. We zouden dan een doucheruimte krijgen van 71cmx133cm. De douche loopt dan deels langs de breedte van het bad. Hoe zouden jullie daar een scheiding plaatsen? Een glazen wand, niks, een douchegordijn of een muurtje.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:38 schreef BroodjeKaassoufle het volgende:
Wat vind je van het idee om de douche en het toilet om te draaien?
Glazen wand, en ik zou de standaard badvormen buiten beschouwing laten en kijken naar een andere badvorm, waardoor je een wat bredere douche kunt creëren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:48 schreef geasto84 het volgende:
[..]
Dat idee hebben we ook uitgewerkt. Ik heb geen tekening van dat ontwerp in dit topic geplaatst. We zouden dan een doucheruimte krijgen van 71cmx133cm. De douche loopt dan deels langs de breedte van het bad. Hoe zouden jullie daar een scheiding plaatsen? Een glazen wand, niks, een douchegordijn of een muurtje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |