Toen I 10 maanden werd, ben ik gestopt met kolven. Ik ben 2 keer per week tot 15 u weg en 1 keer per week tot 17.45 u. Dan krijgt ze yoghurt en water en sinds kort koemelk. Qua productie merk ik er niks van.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:22 schreef Chanty het volgende:
Mensen ik twijfel wat ik nou moet doen. Situatie is als volgt: Lucas drinkt de laatste tijd overdag minder. Dit komt volgens mij deels doordat hij toch wat meer eet (behalve de laatste paar dagen doordat hij ziek en zielig was) en deels doordat hij nu zelf kan gaan staan en dit dus continu wil doen en gewoon niet de rust in zijn kont meer heeft om rustig te blijven drinkenMet andere woorden: ik heb het idee dat hij een beetje aan het afbouwen is overdag en aangezien hij bijna een jaar is, is dat wat mij betreft ook prima.
Nu ga ik over een kleine twee weken weer aan het werk voor 3 dagen () en moet ik bedenken wat ik wil gaan doen qua voeding. Ik heb geen kolfrecht meer, maar kan natuurlijk bespreken dat ik in mijn eigen tijd 1 a 2 keer per dag kolf. Ben ik wel later thuis en ik heb geen idee of hij die melk nog drinkt. Laatste keren heeft hij het flesje gekolfde melk niet gedronken namelijk toen ik weg was. Sowieso kolf ik niet makkelijk en heb ik geen idee hoeveel hij nog drinkt overdag dus hoeveel ik zou moeten kolven en of dat überhaupt lukt of dat ik sowieso moet aanvullen met kunstvoeding. Of dat het niet nodig is om aan te vullen en ik kan volstaan met koemelk of ander drinken en eten overdag.
Het makkelijkste is om te zeggen: ik bouw het overdag af en indien nodig krijgt hij kunstvoeding en dan in de ochtend, avond en nacht gewoon nog borstvoeding. Geen gedoe met kolven (wat ik ook wel prettig vind bij een nieuwe werkgever). Maar ik ben ook wel bang dat dit dan direct einde borstvoeding betekent en dat zou ik jammer vinden want zowel Lucas als ik vinden het nog erg fijn. Kan de productie volledig instorten omdat ik drie dagen per week niet meer overdag voed? Of is de kans groot dat mijn lichaam dit gewoon goed oppakt? En wat zouden jullie doen?
quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:41 schreef Cantare het volgende:
[..]
Toen I 10 maanden werd, ben ik gestopt met kolven. Ik ben 2 keer per week tot 15 u weg en 1 keer per week tot 17.45 u. Dan krijgt ze yoghurt en water en sinds kort koemelk. Qua productie merk ik er niks van.
Hier zitten we alweer op een jaar.![]()
I leek wen tijdje wat minder te willen drinken maar de laatste weken is ze ineens weer erg gehecht aan de borst. Zo leuk en schattig.
![]()
Bij het beginnen met de pil heb kans op wat regeldagen. Bij de prikpil is dat minder. Er is wel een kans op bloedstollingsproblemen en bij een zwangerschap heb je ook al een verhoogde kans op trombose, dus sommige HA zijn wat terughoudend met voorschrijven. Heb je em al eerder gebruikt?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 15:28 schreef Vlindur het volgende:
Wat is jullie ervaring van de prikpil en borstvoeding? Do of Don't? Ik lees verschillende verhalen..
bak er pannenkoeken vanquote:Op woensdag 10 juni 2015 20:14 schreef BlueEyes het volgende:
Nu nog een vriezer vol voorraad, maar eens bedenken wat ik daarmee doen ga.
als je echt zovéél hebt, is het doneren misschien een optie? weet niet of dat mogelijk is?quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:20 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb al bijna wekelijks nu pannenkoeken
het schoot me ook zomaar te binnen. Ik heb van m'n leven misschien 100 cc gekolfd .. meer lukt(e) niet en is ook nooit nodig geweest. Laat staan dat ik voorraad hebquote:Op woensdag 10 juni 2015 20:27 schreef BlueEyes het volgende:
Daar moet je volgens mij aan bepaalde eisen voldoen en geloof tests en weet ik wat.
En daarbij, ik zit met een voorraad van 3 mnd he, dat gaat vast niet werken.
Mooi artikel idd, alleen. Kloppen de cijfers denk ik nietquote:Op woensdag 10 juni 2015 20:53 schreef Franny_G het volgende:
Vandaag in Trouw een mooi artikel over borstvoeding en langvoeden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)zit-in-de-lift.dhtml
39% van degenen die na 8 wk nog voeden, wellicht? Maar het staat erg onduidelijk zo. Ik vind de toon van het stuk sowieso niet zo fijn. Moeders met vage namen, boude uitspraken zonder onderbouwing, ik houd daar niet zo van.quote:Op woensdag 10 juni 2015 22:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mooi artikel idd, alleen. Kloppen de cijfers denk ik niet. Want als gemiddeld vrouwen 8 weken bv geven, en 39% langer dan 6 maanden dan kan dat toch niet kloppen?
.
Nohquote:Op donderdag 11 juni 2015 12:42 schreef Burdie het volgende:
Heerlijk, zo'n ouder kindje aan de borst... Kuiken roept soms hard: "niiiiiiiijnie" voor hij gaat drinken, en dan is het de bedoeling dat ik het liedje van Nijntje voor hem zing. En dan laat hij tussendoor soms even los om een woordje mee te zingen.
In de trein: check!quote:Op donderdag 11 juni 2015 12:40 schreef Cwen het volgende:
[..]
39% van degenen die na 8 wk nog voeden, wellicht? Maar het staat erg onduidelijk zo. Ik vind de toon van het stuk sowieso niet zo fijn. Moeders met vage namen, boude uitspraken zonder onderbouwing, ik houd daar niet zo van.
Enne... Geen moeder die voedt in de trein of op het perron? Dacht het wel, hoor.
In overleg met Stefan Kleintjes zou ik een gewone pil nemen omdat met de prikpil de kans op productieverlaging groot is. Met de gewone pil ook zei mn gynaecoloog, dus 5 augustus krijg ik de Mirena. Die is prima geschikt aldus hem. We gaan het zienquote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:23 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Bij het beginnen met de pil heb kans op wat regeldagen. Bij de prikpil is dat minder. Er is wel een kans op bloedstollingsproblemen en bij een zwangerschap heb je ook al een verhoogde kans op trombose, dus sommige HA zijn wat terughoudend met voorschrijven. Heb je em al eerder gebruikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |