SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
Ik moet zeggen dat ik het verschil van nieuwe schoenen groter vond dan nieuwe wielen. Maar ging dan ook van een instapmodel naar een stuk hogere kwaliteit.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]jij laat je ook alles wijs maken he?
Ja voor mn gevoel wel heel veel dus. Zeker als je echt gaat sleuren.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:27 schreef Fretwork het volgende:
Vroeg me laatst of hoeveel stijvere zolen schelen. Volgens mij lever je toch het grootste deel van je kracht met bal van je voet direct op je pedaal.
Scheelt idd wel maar mijn 150.- schoenen hebben een composiet zool die geeft echt niks mee hoor.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:27 schreef Fretwork het volgende:
Vroeg me laatst of hoeveel stijvere zolen schelen. Volgens mij lever je toch het grootste deel van je kracht met bal van je voet direct op je pedaal.
Ik bel mevrouw Kaas dat ze die record groep op MP zet en er een 105je voor terugkooptquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:25 schreef kaasplankje het volgende:
Alsof schoenen van 150.- minder goed zijn![]()
Ik bel zo ff met miss patty om te zeggen dat dit klinklare onzin is en zij er niet iin moet trappen
Je kan ook een DM sturen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik bel mevrouw Kaas dat ze die record groep op MP zet en er een 105je voor terugkoopt
oh dat die uitgave klinklare onzin was geef ik grif toe.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik bel mevrouw Kaas dat ze die record groep op MP zet en er een 105je voor terugkoopt
Ja de schoenen die ik gisteren heb gepast waren van Bontquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:30 schreef dop het volgende:
Voor schoenen die je kan heat molden voor nog een redelijke prijs moet je kijken naar Bont.
die hebben daar ook veel meer ervaring mee van uit het schaatsen en skeeleren.
maar echt heel boeiend vind ik het eerlijk gezegd niet.
een schoen moet al goed zitten voor je hem gaat vormen.
Maar het is wel mooi en geeft je moraal! Ik had om te koersen ook best een Cube met 105 kunnen kopen. Dan was ik ongeveer kwijtgeweest wat ik nu alleen aan frame, zadel en zadelpen kwijt was.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
oh dat die uitgave klinklare onzin was geef ik grif toe.
Nou ja, elke trapbeweging geeft verlies van rendement doordat er onderdelen minder stijf zijn. Dus bij elke trap verlies je overal een x% en wat overblijft zorgt voor voortstuwing van het wiel. Overal waar je dus iets in stijfheid kan winnen, zal zorgdragen aan meer krachtoverbreng, dat is vrij logisch. Je zal die kleine percentages niet direct merken, maar het is er wel. Nadeel is dat het onzettend oncomfortabel is.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, het zou pas onzin zijn als ik nu begon te beweren dat ik veel harder kan fietsen omdat ik record rijdt ipv athena of wat dan ook, want dat is wat hier gebeurt.
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:30 schreef kanovinnie het volgende:
http://app.strava.com/activities/297844241/analysis/5356/5745
Moet je zien hoeveel segementen
[..]
Je kan ook een DM sturen.
In principe rij je harder dan met athena of 105 maar het is een vrij klein verschil.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, het zou pas onzin zijn als ik nu begon te beweren dat ik veel harder kan fietsen omdat ik record rijdt ipv athena of 105 of wat dan ook, want dat is wat hier gebeurt.
Dat verschil valt te verwaarlozen imo. Tenzij je protour rijdt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In principe rij je harder dan met athena of 105 maar het is een vrij klein verschil.
Campinolo rijdt toch per definitie harder dan shimano?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, het zou pas onzin zijn als ik nu begon te beweren dat ik veel harder kan fietsen omdat ik record rijdt ipv athena of 105 of wat dan ook, want dat is wat hier gebeurt.
Ok, maar dat is dan ook SPD naar Look wat een groot verschil geeft. Heb momenteel ook echte toerder schoenen:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:25 schreef kanovinnie het volgende:
Of zo'n zool te merken valt... Tsja. Ik ben van SPD naar look overgestapt en van plastic zool naar carbon zool.
Dat verschil merkte ik wel. Of je een stijvheid van 8 tov 9 merkt, denk het niet.
Klopt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat verschil valt te verwaarlozen imo. Tenzij je protour rijdt.
Dan heb je een heat molded zooltje, geen schoen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:38 schreef buzz1291 het volgende:
Die heat molding kun je toch met iedere schoen doen, met vervangende inleg zolen dan. Zag bij Rose dat ze daar zo'n apparaat voor hadden en verschillende merken inlegzolen. Zal voor de drukverdeling best effectief zijn op een langere afstand.
Inb4, ja aan mij toch niet besteed gezien mijn gemiddeldes..
Dat je plaatje door je zool drukt?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:39 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ok, maar dat is dan ook SPD naar Look wat een groot verschil geeft. Heb momenteel ook echte toerder schoenen:
[ afbeelding ]
Was destijds wel een ok dealtje, iets van 80 euro met en stel r540 pedalen erbij. Al voel ik tegenwoordig soms wel de achterkant van de plaatjes, maar niet zo dat het me echt stoort.
Schijt aan. Als ze oud genoeg denkt te zijn om te kunnen koersen met de volwassenen is ze ook oud genoeg voor andere dingen, ja toch?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:16 schreef kanovinnie het volgende:
Bedankt, nu sta ik mede door die opmerking van patroon bekend als FOK!pedo
Ze reed wel rap voor iemand van 16/17.
Alles bij elkaar is het wel een paar Watt verschil, keramische lageringen tov staal. Maar die verschillen kunnen wij hier allemaal er nog makkelijk bijtrainen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch, als ik nu alle beste spullen heb rij ik misschien toch 0.5 km/uur harderquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar is het wel een paar Watt verschil, keramische lageringen tov staal. Maar die verschillen kunnen wij hier allemaal er nog makkelijk bijtrainen.
Denk dat het verschil tussen 200 of 300 euro schoenen kleiner is dan een aero schoen cover van 15 euro.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat de zool achter het plaatje beetje doorbuigt waardoor je een rand voelt. Maar kan ook een andere oorzaak hebben.quote:
En dan zelf vacuüm trekken?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan heb je een heat molded zooltje, geen schoen.
Die rode spiuk's van gripper moest hij zelf in de oven doen
Ja wat meest scheelt is je getraindheid en vormpeil. Ik reed Marmot in 2000 veel harder dan in 2014 ondanks dat mijn materiaal in 2014 veel beter was dan in 2000.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk dat het verschil tussen 200 of 300 euro schoenen kleiner is dan een aero schoen cover van 15 euro.
Dat hoefte volgens mij niet maar dat moet je aan gripper vragenquote:
Gewoon op je 105 ragbak met vloekende clubkleding koersen winnenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, samen met een natuurlijke aanleg die je wel of niet hebt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja wat meest scheelt is je getraindheid en vormpeil. Ik reed Marmot in 2000 veel harder dan in 2014 ondanks dat mijn materiaal in 2014 veel beter was dan in 2000.
Dat werkt toch helemaal niet zonder dat je druk op de schoen zet om om je voet te vormen, lijkt mij.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat hoefte volgens mij niet maar dat moet je aan gripper vragen
Meer vermogen, excuus. 15% harder is meer wat een epo kuur a la riis je zou opleveren. Wat gelijk de eindeloze aantrekkingskracht verklaart.quote:
Deze post past niet echt bij deze user, imo... Dacht dat jij zo'n super rustig zentypetje was.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:41 schreef Levitas het volgende:
[..]
Schijt aan. Als ze oud genoeg denkt te zijn om te kunnen koersen met de volwassenen is ze ook oud genoeg voor andere dingen, ja toch?
je kan niet zomaar elke schoen heat moldenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:38 schreef buzz1291 het volgende:
Die heat molding kun je toch met iedere schoen doen, met vervangende inleg zolen dan. Zag bij Rose dat ze daar zo'n apparaat voor hadden en verschillende merken inlegzolen. Zal voor de drukverdeling best effectief zijn op een langere afstand.
Onder anderen, die gast moest het alleen doen, dus was veel werk, de bedoeling is dat het met vijf man overgenomen wordt. Dus ik ga straks mijn dnfjes wegkopenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 02:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, vet cool!
Dankzij een paar gasten uit Enschede toch?
het is geen ski schoen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat werkt toch helemaal niet zonder dat je druk op de schoen zet om om je voet te vormen, lijkt mij.
Mss is het een samenstelling die soepel wordt en uitzet bij verwarming, en bij afkoelen dus weer langzaam krimpt en hardt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat werkt toch helemaal niet zonder dat je druk op de schoen zet om om je voet te vormen, lijkt mij.
Ik help met de wedstrijden van WV Snitsquote:Op dinsdag 5 mei 2015 11:06 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Onder anderen, die gast moest het alleen doen, dus was veel werk, de bedoeling is dat het met vijf man overgenomen wordt. Dus ik ga straks mijn dnfjes wegkopen
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:13 schreef gerwinner het volgende:
Zo worden straks koersjes verkocht.
"Jij mag winnen als je die DNF in de ronde van Schubbekutteveen wegpoetst"
Hier komt ook een mand zure appels aan. Vanavond droog, dan maar ff naar de clubtraining.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:37 schreef ratatat het volgende:
Fietsen toch maar even uitstellen. Dikke onweer hier.
Dus kun je daarheen met je schoenen, en maken zei dan een inlegzool op maat voor je?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:38 schreef buzz1291 het volgende:
Kan bij de betere speciaalzaak ook. Heb ook een setje van Fizik in mn schoenen zitten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dus kun je daarheen met je schoenen, en maken zei dan een inlegzool op maat voor je?
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat dat betreft heeft OWC Oldenzaal wel het ultieme pekske. Fluogeel met lichtblauwe beenstukken.
Dat zoek ik dus wel. Iemand tip in Twente?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Kan bij de betere speciaalzaak ook. Heb ook een setje van Fizik in mn schoenen zitten.
Maar dat is dus niet hetzelfde idee als heat moldable schoenen zoals die rode spiukjes van grip.
Gave foto man, wie zijn die profs?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:06 schreef Oksel het volgende:
Kom opeens weer wat oude foto's tegen.
[ afbeelding ]
dat is een Fok klasieker toen was dijkshoorn nog gewoon doordevilquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:06 schreef Tommeke het volgende:
Voor Knut, de kunst van het trollen:
http://www.dumpert.nl/med(...)shoorn_vs_brard.html
Das een beetje voor m'n tijd haha, desondanks heb ik dat filmpje vaak gezien. Blijft lachenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:08 schreef dop het volgende:
[..]
dat is een Fok klasieker toen was dijkshoorn nog gewoon doordevil
Als beginner fiets je meestal iets te zwaar dus zo'n computertje kan je daar wel bewust van maken. Echt om mee te trainen zal waarschijnlijk in 1e instantie nog een stap te ver zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe fietscomputer. Sommige kunnen de cadans meten. Kun je daar als "beginner" iets mee?
Veel beginners stoempen op de pedalen en eigenlijk is dat niet goed. Met zo'n meter zal je er meer op letten, want het staat op je fietscomputer. Als je al een goede cadans hebt (95+) zal je er niet veel mee opschieten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe fietscomputer. Sommige kunnen de cadans meten. Kun je daar als "beginner" iets mee?
Als je alleen je snelheid wil weten en een beetje wil toeren met je dikke pens , dan niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:10 schreef Sunri5e het volgende:
Ik kom veel te vaak mensen tegen met die pakjes, ben nu semi blind aan beide ogen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oude foto. Nu heb ik natuurlijk gespierdere benen, bredere schouders, witte schoenen & teamhelm, en matchende bril. Duh!
Toerders in profoutfitsquote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:06 schreef Oksel het volgende:
Kom opeens weer wat oude foto's tegen.
[ afbeelding ]
Heb je dan niet je #gabba aan?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 13:22 schreef kanovinnie het volgende:
Kut ik zit echt net op een kutpunt. Zit nu in bergen en moet naar huis. #zeiknat
Schijn bedriegt.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Deze post past niet echt bij deze user, imo... Dacht dat jij zo'n super rustig zentypetje was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |