Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.quote:Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.
Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
Ik had de last post. Dus open ik een nieuwe. Normaalste zaak van de wereld.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:22 schreef klaasweetalles het volgende:
Dit was mijn topic gvd, wil je soms zo een ns poortje op je kop hebben ofzo....
moeilijk he een topic openen...
De NS is kut
Het probleem begint als jij gaat denken.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:37 schreef Geerd het volgende:
Ik denk zelfs dat Ns meer macht heeft dan de regering
quote:Op maandag 4 mei 2015 23:22 schreef klaasweetalles het volgende:
Dit was mijn topic gvd, wil je soms zo een ns poortje op je kop hebben ofzo....
moeilijk he een topic openen...
De NS is kut
Uhmz ja daar zijn we nu wel achterquote:Op maandag 4 mei 2015 23:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het probleem begint als jij gaat denken.
De NS heeft zoveel blunders gemaakt de laaste jaren. De NS moet is bij het begin beginnen en dat is beginnen met op tijd te gaan rijden.
als je met 20 man bij die poortjes gaat staan kun je net zo goed handmatig de kaartjes gaan controleren. wat een geldverspilling op deze manier.
Nee, niet vergeten, dat kon je gewoon niet zelf.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:31 schreef niels0 het volgende:
Alleen vergeten te koppelen aan het vorige deel
Laat me weten of dat het is gelukt.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat 1 dag werkt per code. Ik heb eergisteren wat onderzoek gedaan op het internet.
In de Aztec code van tickets zit een datum verwerkt, maar bij het scannen wordt, volgens de informatie die ik heb, geen contact gemaakt met een database. Een client-side systeem dus.
Kortom, meerdere mensen zouden dus van dezelfde code gebruik kunnen maken op dezelfde dag.
Ik heb dit nog niet getest, maar ga ik wel doen.
Voor zover ik weet wordt bij het scannen van een Aztec code, niet die code ergens op een NS-server afgevikt als zijnde gebruikt.
Ik ben 'r een beetje mee bezig geweest. Code-generators enzo, maar die bevindingen ga ik zeker niet op Fok! posten.
Ik ga ervanuit dat er in de nabije toekomst fraude mee gaat worden gepleegd.
De NS vertoon traditioneel monopolistengedrag. Er is maar 1 bedrijf wat in het grootste deel van het land het personenspoorwegvervoer verzorgt en dat bedrijf kan flikken wat het wil zolang de overheid het steeds de vergunning geeft, of beter gezegd, zolang de overheid steeds aan zichzelf (meerderheid van de aandelen) de vergunning geeft. Geen concurrentie => geen afstraffing arrogant monopolistengedrag (groteske geldverspilling => prijsverhoging kaartjes).quote:Op maandag 4 mei 2015 22:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
WEET je hoeveel geld dat kost als 15 man bij poortjes gaan staan heel de dag? En dat tot de zomervakantie las ik ergens....
Echt bij de NS zijn ze echt gestoord. 15 man of meer man bij die poortjes zetten en er gebeurt toch geen fuk, terwijl er dan in andere delen van de stad dan zwart gereden kan worden omdat al die conducteurs massaal bij CS bij een paar poortjes gaan staan![]()
Hoe debiel zijn die gasten van de NS joh....
Jij was toch degene die zich zo afzette tegen het neoliberalisme?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De NS vertoon traditioneel monopolistengedrag. Er is maar 1 bedrijf wat in het grootste deel van het land het personenspoorwegvervoer verzorgt en dat bedrijf kan flikken wat het wil zolang de overheid het steeds de vergunning geeft, of beter gezegd, zolang de overheid steeds aan zichzelf (meerderheid van de aandelen) de vergunning geeft. Geen concurrentie => geen afstraffing arrogant monopolistengedrag (groteske geldverspilling => prijsverhoging kaartjes).
Ergo, de NS is een waardeloos kutbedrijf.
Ook als er geen kind bij zou zijn kan je beter niets doen. Het is prima als je een gevecht aangaat om een ander te beschermen maar doe het niet als je bij voorbaat weet dat je het verliest, vuisten tegen een mes loopt niet goed af tenzij je jarenlang hebt geoefend in het ontwapenen van iemand die een mes vast heeft. Als je in zo'n geval wil helpen dan kan je het beste veel lawaai maken en andere mensen mobiliseren zodat je in een groep ernaar toe loopt en de dader het hazenpad kiest.quote:Op maandag 4 mei 2015 22:36 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik al een paar keer.
Ik was bijvoorbeeld het dochtertje van een vriendin naar haar oma aan het brengen in Amsterdam en toen werd er een conducteur neergestoken bij de deuren vlak onder m'n ogen. Ik kon niets doen, moest bij dat kind blijven en zonodig beschermen. Kindje ook alles gezien natuurlijk. Op station Weesp was dat.
Nog steeds. Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:08 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Jij was toch degene die zich zo afzette tegen het neoliberalisme?
En waarom zouden staatsbedrijven (veel) beter werken, wat is de filosofie daarachter? Je werkt voor de staat dus je doet beter je best? Sociale Verzekeringsbank is een behoorlijke puinhoop op het moment: 100% in staatshanden.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog steeds. Wat heeft dat hiermee te maken?
Heel dat NS-gebeuren is eerder een vorm van crony-kapitalisme dan dat het een staatsbedrijf is. Ik zie dan graag een fatsoenlijk staatsbedrijf wat tegen break even functioneert met een sobere beloningsstructuur, een goede kwaliteit etc.
We hebben nu juist de slechtst mogelijke combinatie van twee werelden, net als met de zorgverzekeringen. Het is niet privaat en niet publiek, het is een of andere giftige coctail.
Laat ik het zo zeggen. De service is beter en goedkoper voor de reiziger. Dat zie je dus in België(als er tenminste niet gestaakt word). Ik reis er graag. Uitstekend comfort etc.Maar vraag dan niet wat het kost. De NMBS runt zijn spoor met twee maal zoveel aantal rijdend personeel dan NL en dan nog een minder dicht netwerk ook. Dan rijden de treinen ook daar niet altijd op tijd. Ze gaan als rijdend personeel wel met 55-57 jaar met pensioen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 01:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En waarom zouden staatsbedrijven (veel) beter werken, wat is de filosofie daarachter? Je werkt voor de staat dus je doet beter je best? Sociale Verzekeringsbank is een behoorlijke puinhoop op het moment: 100% in staatshanden.
Ons opperkutje in Den Haag (Mansveld) lijkt het ook niet te willen snappen:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:29 schreef danos het volgende:
Welke gek bij de NS heeft zijn handtekening gezet onder de levering van die lage poortjes? Als je dan poortjes doet doe dan, net als in de rest van de wereld en de metro, hoge poortjes.
quote:De Kamer wil dat de toegangspoortjes
op stations hoger worden.Gisteren bleek
dat geregeld mensen over de poortjes op
station Rotterdam Centraal springen en
zo het inchecken ontlopen.De poortjes
zijn sinds vorige week vrijdag dicht.
Tweede Kamerleden benadrukken dat de
dichte poortjes zijn bedoeld voor de
veiligheid.Als dat niet werkt,moet er
iets gebeuren,vindt een meerderheid.
Gisteren zei staatssecretaris Mansveld
dat de NS over de poortjes en de bouw
gaat.Ze spreekt van opstartperikelen in
Rotterdam.De Kamer wil daarnaast hogere
boetes voor zwartrijders.De huidige 35
euro zou hen niet genoeg afschrikken.
Omdat het poortjes voor de metro zijn. Poortjes voor een nationaal en internationaal treinnetwerk met conducteurs is simpeweg eenquote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:18 schreef kalinhos het volgende:
Die poortjes in Londen zijn ook maar een meter hoog, toch? Wat is het verschil dat het daar kennelijk wel werkt?
no offense maar dat is ook echt een dom wicht zeg.. hoe die ooit de politiek is ingekomen...quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Ons opperkutje in Den Haag (Mansveld) lijkt het ook niet te willen snappen:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |