abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152266293
Zwangerschap en Geboorte
2015

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
15 mei: Luuksor (meisje)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)
  maandag 4 mei 2015 @ 16:10:22 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152266299
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:05 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

heb jij enig idee waar je dit wel wil doen? ik wil ook heel graag cursus volgen namelijk. weet niet of er meer mensen in de regio wonen maar wellicht is een workshop organiseren een idee :@ mijn man heeft als vanzelf wel interesse en mijn moeder denk ik ook wel, om dit bij te wonen
Wij leren het mbv Lotte & Max dvd's. Er is ook een topic over hier op fok ;).
KuikenGuppy
pi_152266345
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:05 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

heb jij enig idee waar je dit wel wil doen? ik wil ook heel graag cursus volgen namelijk. weet niet of er meer mensen in de regio wonen maar wellicht is een workshop organiseren een idee :@ mijn man heeft als vanzelf wel interesse en mijn moeder denk ik ook wel, om dit bij te wonen
Wat burdie hierboven zegt. Ik wilde DVDs en een boek proberen :)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152266432
Ooh dat kan natuurlijk ook! Ik zat gelijk aan een cursus te denken :)
pi_152267218
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ooh dat kan natuurlijk ook! Ik zat gelijk aan een cursus te denken :)
Gebaar van de Dag op facebook is een leuke site om te volgen om een kleine beetje wegwijs in de gebaren te komen enzo. Je hebt soms via het CB ook wel eens cursussen babygebaren.

Babygebaren is wel echt iets anders dan bijvoorbeeld Nederlandse Gebarentaal of Nederlands met Gebaren. Afhankelijk van wat je straks wilt kun je kiezen voor een methode. Eigenlijk maakt het in feite geen klap uit wat je doet, als jouw doel enkel en alleen is dat jij met je kind kunt communiceren zeg maar. Zolang je maar consequent bent in je gebaren en je taal veel ondersteunt ermee.
:)
pi_152267263
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Gebaar van de Dag op facebook is een leuke site om te volgen om een kleine beetje wegwijs in de gebaren te komen enzo. Je hebt soms via het CB ook wel eens cursussen babygebaren.

Babygebaren is wel echt iets anders dan bijvoorbeeld Nederlandse Gebarentaal of Nederlands met Gebaren. Afhankelijk van wat je straks wilt kun je kiezen voor een methode. Eigenlijk maakt het in feite geen klap uit wat je doet, als jouw doel enkel en alleen is dat jij met je kind kunt communiceren zeg maar. Zolang je maar consequent bent in je gebaren en je taal veel ondersteunt ermee.
Ik vraag mij eigenlijk af of je daarmee de spraakontwikkeling niet vertraagd. Weet jij dat?
Professioneel gifmenger.
pi_152267463
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik vraag mij eigenlijk af of je daarmee de spraakontwikkeling niet vertraagd. Weet jij dat?
Mwah dat hangt er maar vanaf in hoeverre je daarin gaat denk ik.
De kinderen die babygebaren of vergelijkbaar leren zijn niet doof of slechthorend over het algemeen. Zolang de gebaren ter ondersteuning van gesproken taal gebruikt worden lijkt me niet dat er een vertraging optreedt.

Nederlandse gebarentaal is gewoon echt een op zichzelf staande taal met eigen grammatica en eigen 'woorden' voor bepaalde dingen en weer begrippen die wij in gesproken taal hebben die ze niet in NGT hebben. Als je dus echt die-hard daarvoor zou gaan dan groeit je kind tweetalig op en zou je wellicht dezelfde ontwikkeling verwachten als bij andere tweetalige kinderen. Maar dan heb je het denk ik meer over bijvoorbeeld 1 ouder die doof is en consequent communiceert dmv NGT.

Als je puur gebruik maakt van gebaren om 'honger', 'badje', 'slapen' ofzo aan te geven terwijl je er ook het gesproken woord bij gebruikt dan zou k geen vertraging verwachten.
pi_152267587
Ik heb juist gehoord dat kinderen die babygebaren leren, sneller zijn met praten.
Ik heb het zelf ook overwogen, misschien doe ik het alsnog wel. Kind is toch pas 8 weken dus tijd zat.
pi_152269246
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:29 schreef Krisvc het volgende:
Ik word gewoon onhandelbaar als er niet snel genoeg eten in gaat. :Y
Dit heb ik trouwens als ik niet zwanger ben ook :9

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een vraagje. Ik heb de laatste tijd steeds meer last van mijn onderrug/stuitje/spierpijnachtig gevoel in mijn billen en het straalt door naar mijn benen. Klinkt dit voor iemand bekend?

Ben nu toevallig aan het werk en heb echt het idee dat ik af en toe kapot ga. Zelfs zitten is niet fijn..
:Y Dat kan te maken hebben met je bekken (in)stabiliteit. Het verweken van je bekken en de druk die erop komt te staan. Last van mijn linkerbil, check! :9
Als het niet te harden is zou ik er met de vk dan wel huisarts erover praten om tips of een doorverwijzing te krijgen naar bv de fysio..

quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:09 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

foto in het buiken topic? O+
Of heb je m niet geknoopt als zomerstopje?
Oh ik heb er geen foto van gemaakt. Ik heb hem even aan de kant gegooid, want bloedheet en klusjes in en om het huis doen met een witte doek is niet zo verstandig :P
Ik zal als ik er aan denk eens een foto van maken. Het is een ik doe maar wat knoop ;)

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 11:10 schreef Krisvc het volgende:
Maar ontstoppen is goddelijk. :9~
Schudden voor gebruik
pi_152269484
Zo dat was me een inhaalpost :P

Gisteren kwam mijn neefje na een feestje mee om een nachtje te blijven slapen en spelen. Nou en dat heeft hij gedaan. Om kwart over tien ben ik eens gaan kijken of hij nog adem haalde. Hij lag nog prinsheerlijk boven in het stapelbed en gluurde net door zijn wimpers naar wat hij hoorde.
"Waarom slaap ik hier toch altijd zo lekker en lang?!" vroeg hij met een big smile. Vervolgens een heerlijk dagje gehad met zijn drieën. Beetje op het gemakje wat plantjes, boodschappies gedaan en ergens geluncht. Klusjes in huis afgevinkt. Hij en mijn meneer hebben de trapleuningen weer vastgezet (en ik een muurtje afgekwast). De kraamhulp kan nou niets miepen meer geloof ik ;) Ik ben benieuwd wanneer die bellen voor een afspraak.
Nu lekker onder uit gezakt en even niets ^^,
[/ liefdagboek]

Ja!! koken strakjes en vooral eten!
Ik las iets over veel willen eten. Vooral ECHT honger hebben.
Boterhammen zijn nog steeds mijn ding. De ene dag eet ik naar behoefte er maar vier (en fruit en zulks natuurlijk ;) ) en de andere dag eet ik er wel 10. De ene dag heb ik enorm veel behoefte aan avondeten en de andere keer maar 5 happen en dan zit ik vol. "Eten voor twee" of jezelf laten gaan door allerlei meuk naar binnen te werken en het zo goed praten is wat anders dan eten naar waar je lichaam om vraagt.

:D
Schudden voor gebruik
  maandag 4 mei 2015 @ 18:02:29 #11
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152269598
ik heb echt nog steeds weinig behoefte aan eten. heel erg vreemd...
  maandag 4 mei 2015 @ 18:10:01 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152269800
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:47 schreef Risu het volgende:
Ik heb juist gehoord dat kinderen die babygebaren leren, sneller zijn met praten.
Ik heb het zelf ook overwogen, misschien doe ik het alsnog wel. Kind is toch pas 8 weken dus tijd zat.
Klopt, het taalcentrum wordt meer gestimuleerd waardoor ze sneller schijnen te leren.
Op de site van het CB staat er ook wat informatie over.
KuikenGuppy
pi_152269877
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:02 schreef Jagärtrut het volgende:
idem :') en das voor mij echt heeeel uitzonderlijk :D :X t is ook niet zo dat k er misselijk van wordt ofzo, daar heb k gelukkig geen last van. Maar gewoon, geen honger ofzo.
So far ook nog niets aangekomen, terwijl mn baarmoeder al heul flink gegroeid is. Die voel ik dus wel zitten, maar met dank aan mn eigen speklaag is er nog niets noemenswaardigs veranderd in mn normale figuur, so far kan ik ook mn eigen broeken nog aan zonder problemen, extra fijn want ik heb nog geen positiebroek :P
  maandag 4 mei 2015 @ 18:15:45 #14
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152269908
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

idem :') en das voor mij echt heeeel uitzonderlijk :D :X t is ook niet zo dat k er misselijk van wordt ofzo, daar heb k gelukkig geen last van. Maar gewoon, geen honger ofzo.
So far ook nog niets aangekomen, terwijl mn baarmoeder al heul flink gegroeid is. Die voel ik dus wel zitten, maar met dank aan mn eigen speklaag is er nog niets noemenswaardigs veranderd in mn normale figuur, so far kan ik ook mn eigen broeken nog aan zonder problemen, extra fijn want ik heb nog geen positiebroek :P
Hier wel een beetje gegroeid, maar t valt ook nog behoorlijk mee.
pi_152270104
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier wel een beetje gegroeid, maar t valt ook nog behoorlijk mee.
hehe ja maar je bent ook wel goeie 8 weken verder dan ik :P dan komt je baarmoeder voorbij zo'n punt dat je buik wel naar voren moet :P ik verwacht wel dat mn buik binnenkort uit gaat zetten hoor, ik voelde hem echt groeien de afgelopen week. Bizar :o hij komt nu bijna 3 vingers onder mn navel maar is wel smal nog. Bij E. ontplofte ik echt in no time hahaha
pi_152270437
Hoe voel je waar je baarmoeder zit? Ik voel en voel, maar wordt er niet wijs uit!
Ik kan ook nog al mijn gewone kleding aan, inclusief strakke skinny jeans. Met gemak zelfs. Buik groeit wel duidelijk, maar meer boven de broek tot net onder mijn borst.
Woensdag 16 weken.

Enne avondeten. :9~ :9~ :Y)
  maandag 4 mei 2015 @ 18:47:45 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152270744
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier ook niet, ik zit ook steeds heel erg lang vol. Kom daardoor ook niet echt veel aan. En cravings heb ik ook absoluut niet. Eerder behoefte aan gezond eten, vind ik nu helemaal belangrijk. Snap echt niet dat er mensen zijn die zich helemaal laten gaan tijdens hun zwangerschap. :@
Mijn lage skinnys pas ik ook nog, Jantina! Vind het wel een fijne afwisseling met die positiebroeken met buikbanden.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_152270803
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Hier ook niet, ik zit ook steeds heel erg lang vol. Kom daardoor ook niet echt veel aan. En cravings heb ik ook absoluut niet. Eerder behoefte aan gezond eten, vind ik nu helemaal belangrijk. Snap echt niet dat er mensen zijn die zich helemaal laten gaan tijdens hun zwangerschap. :@
Hier ook gezond eten, maar de ene dag toch echt meer dan de andere keer :D

Alleen nog altijd niet tot weinig vlees :D
Schudden voor gebruik
pi_152270919
Ik heb de eerste tien weken heel slecht kunnen eten, geen trek, koken werd ik misselijk van, maagzuur naderhand, maar iets vettigs, als een patatje, ging er goed in. Ik heb ook wel opmerkingen gekregen dat ik gezond moest eten en dat ik vooral niet moest klagen over mijn gewicht, maar ja, wat moet je dan? Niets eten was ook geen optie. Nu heb ik alsnog mazzel gehad dat ik niet kotsmisselijk boven de pot hing, relatief gezien had ik nergens last van, maar echt lekker gegeten heb k niet.
Inmiddels is t een beetje omgeslagen, nu krijg ik maagzuur van junkfood en eet ik gezonder. Ik drink alleen nog meer frisdrank dan ik zou willen maar ik ben nu eenmaal heel moeilijk met drinken, als ik niet oppas, drink ik veel te weinig.
En ik heb liever 10 weken junkfood gegeten en 30 weken gezond als andersom..

Maar 'je laten gaan' of 'schaamteloos voor twee eten' heb je ook niet altijd voor het zeggen, denk ik..
  maandag 4 mei 2015 @ 18:55:28 #20
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152270950
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:50 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hier ook gezond eten, maar de ene dag toch echt meer dan de andere keer :D

Alleen nog altijd niet tot weinig vlees :D
Meer eten valt bij mij niet onder de categorie 'laten gaan' hoor! Zeker niet als je voelt dat je lichaam om extra brandstof vraagt, dat moet je niet negeren. Bedoel veel ongezond eten. En niet een keer maar echt (bijna) elke dag
  maandag 4 mei 2015 @ 18:56:33 #21
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152270982
Wat ik vooral heb is als het eten voor me staat ik er absoluut geen zin meer in heb...
pi_152271146
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 18:36 schreef JantinaGr het volgende:
Hoe voel je waar je baarmoeder zit? Ik voel en voel, maar wordt er niet wijs uit!
Ik kan ook nog al mijn gewone kleding aan, inclusief strakke skinny jeans. Met gemak zelfs. Buik groeit wel duidelijk, maar meer boven de broek tot net onder mijn borst.
Woensdag 16 weken.

Enne avondeten. :9~ :9~ :Y)
ghehe nouja voor mij is dat wat makkelijker denk ik. Als je met lege blaas op je bed gaat liggen en dan rustig vanaf je schaambotje voorzichtig omhoog voelen met een of twee platte vingers. Bij 16 weken verwacht je hem gemiddeld zo halverwege tussen je navel en je schaambotje. Je voelt dan dat het ineens zachter wordt zeg maar. Maar is heel lastig te voelen hoor bij jezelf :)
  maandag 4 mei 2015 @ 19:02:27 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152271162
Cassandra ik heb soms ook echt behoefte aan frisdrank, daarvoor werkt die Spa met een smaakje (citroen, munt, grapefruit en blauwe bes ofzo) heel goed! Zit geen suiker in of zoetstoffen. Werkt net zo goed bij mij! Misschien een tip om te proberen?
pi_152271216
Bar le duc citroen O+ O+ heerlijk!
Idd geen suiker of zoetstoffen. Alleen water, koolzuur en citroen.
  maandag 4 mei 2015 @ 19:04:00 #25
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152271217
Ik heb heel erge zin in appelsap :9
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')