Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset)
irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
Vanochtend vroeg gebeld voor een dagje locatiewerk bij de Vogel in Eindhoven, dus vandaag nog mooi 7 uur kunnen maken. Als je steeds bezig bent met pendelen gaat de dag toch een stuk sneller dan wanneer je steeds in het OV zit
Ze vroegen ook meteen of ik morgen ook kan komen, dus morgen weer een dag van 8 tot 5
Op maandag 4 mei 2015 18:03 schreef Ordinateur het volgende: Vanochtend vroeg gebeld voor een dagje locatiewerk bij de Vogel in Eindhoven, dus vandaag nog mooi 7 uur kunnen maken. Als je steeds bezig bent met pendelen gaat de dag toch een stuk sneller dan wanneer je steeds in het OV zit
Ze vroegen ook meteen of ik morgen ook kan komen, dus morgen weer een dag van 8 tot 5
Oh daar kwam ik vandaag nog voorbij gereden met de motor.
Als je wel beschikbaar bent word je misschien nog wel gebeld. Vorige keer naar Roermond moesten er zeker 10 auto's tegelijk naar dezelfde locatie. Was voor de terugreis wel leuk dat er wat meer mensen waren.
Ik ben er helaas niet bij, woensdag naar Pauw, bij de live uitzending aanwezig zijn Was overigens wel leuk om te zien dat zowel m'n ophaaladres in Leek als het afleveradres in Almelo over FC Grunn begon Mooi contrast ook wel, een V60 D3, uit 2012, goeie 150k gelopen, en daarna een hoogwerker, ook een flink langere afstand
Misschien hoor je morgen nog wel wat, er zullen genoeg bedrijven open zijn dus waarschijnlijk ook nog wat ritten binnenkomen. Bij de vogel zijn ze in ieder geval gewoon open.
Misschien hoor je morgen nog wel wat, er zullen genoeg bedrijven open zijn dus waarschijnlijk ook nog wat ritten binnenkomen. Bij de vogel zijn ze in ieder geval gewoon open.
Zou nog kunnen ja, maar ik reken er niet echt op. Zou wel prettig zijn want ik kan donderdag en vrijdag ook niet werken.
Ik zat gisteren in een Caddy, had oordopjes in gedaan en de radio gemute. Knalt ineens 538 met z'n verkeersbericht aan, mijn eerste ingeving was dat ik weer 136 euro armer was.
Op dinsdag 5 mei 2015 13:54 schreef Amoeba het volgende: Ik zat gisteren in een Caddy, had oordopjes in gedaan en de radio gemute. Knalt ineens 538 met z'n verkeersbericht aan, mijn eerste ingeving was dat ik weer 136 euro armer was.
Op dinsdag 5 mei 2015 15:24 schreef CruisinDen het volgende: Ondanks dat EW vandaag gesloten zou zijn, toch gebeld voor 2 ritten voor morgen. Golf GTI en een UP.
Wat is er mis met aftanken. Zo veel werk is het niet toch. Bovendien vind ik zelf de benzine lekker ruiken en spaar ik er airmiles door
Morgen twee auto's waarvan de een APK-gekeurd is tot 05-05-2015 en de ander 16-04-2015. Die eerste staat nu bij een garage dus die zie ik vandaag of morgen wel een verse APK-keuring krijgen, maar die ander niet. Wat zouden jullie doen? Naar mijn weten ben je ook onverzekerd als je er mee de weg op gaat.
Op woensdag 6 mei 2015 13:17 schreef RacerDKB het volgende: Wat is er mis met aftanken. Zo veel werk is het niet toch. Bovendien vind ik zelf de benzine lekker ruiken en spaar ik er airmiles door
Morgen twee auto's waarvan de een APK-gekeurd is tot 05-05-2015 en de ander 16-04-2015. Die eerste staat nu bij een garage dus die zie ik vandaag of morgen wel een verse APK-keuring krijgen, maar die ander niet. Wat zouden jullie doen? Naar mijn weten ben je ook onverzekerd als je er mee de weg op gaat.
Dat dus. Nu viel het wel mee, maar als het echte bedragen zijn vind ik aftanken minder leuk. Overigens was de ritinformatie voor een enkele rit naar Alkmaar, wat bij het ophaaladres Amersfoort bleek te zijn, waarna de rit bij het afleveradres een wissel bleek te zijn.
Hopelijk heeft AR alles goed doorgekregen en kan ik straks gewoon declareren.
Op woensdag 6 mei 2015 13:49 schreef underground1009 het volgende: Aftanken zonder tankpas is wel toch aardig wat geld meestal. Je krijgt het dan wel vrij snel weer terug maar toch
Oh jullie hebben geen tankpas dan zou ik het ook kut vinden.
Op woensdag 6 mei 2015 13:17 schreef RacerDKB het volgende: Wat is er mis met aftanken. Zo veel werk is het niet toch. Bovendien vind ik zelf de benzine lekker ruiken en spaar ik er airmiles door
Morgen twee auto's waarvan de een APK-gekeurd is tot 05-05-2015 en de ander 16-04-2015. Die eerste staat nu bij een garage dus die zie ik vandaag of morgen wel een verse APK-keuring krijgen, maar die ander niet. Wat zouden jullie doen? Naar mijn weten ben je ook onverzekerd als je er mee de weg op gaat.
Ook eens gehad. Gebeld toen, risico ligt bij de LM, en je mag (volgens de planning, volgens mij mag t niet?) Een maand na verlopen nog doorrijden.
Morgen weer een 'normale' werkdag, eerst van St Oedenrode naar Amsterdam in een vrij nieuwe Ford Mondeo, en daarna van Amsterdam naar Barneveld in een Audi a5 cabrio
Dat uurloon voor de eerste rit is ook wel lekekr, 9.30 ex de toeslagen ipv de 6.29 van het minimumloon
Op woensdag 6 mei 2015 17:07 schreef Ordinateur het volgende: Morgen weer een 'normale' werkdag, eerst van St Oedenrode naar Amsterdam in een vrij nieuwe Ford Mondeo, en daarna van Amsterdam naar Barneveld in een Audi a5 cabrio
Dat uurloon voor de eerste rit is ook wel lekekr, 9.30 ex de toeslagen ipv de 6.29 van het minimumloon
Op donderdag 7 mei 2015 09:16 schreef Amoeba het volgende: Zo'n gozer dacht vanochtend dat NNB een kenteken was. Hij liep al terug om het te gaan vragen, heb hem de afgang maar bespaard
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op donderdag 7 mei 2015 09:16 schreef Amoeba het volgende: Zo'n gozer dacht vanochtend dat NNB een kenteken was. Hij liep al terug om het te gaan vragen, heb hem de afgang maar bespaard
Daarover gesproken, van die gore Adidas schoenen had die gozer. Ik spotte die al bij de bus maar blijkbaar doet hij communicatie ofzo. Deze ofzo: [ afbeelding ]
Communicatie studeren en dan niet weten wat nnb betekend
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Ik kwam gisteren ook een hiker tegen. Volledig in pak, geen formulier bij zich: "moest dat dan?" Was z'n allereerste ritje. Dus hem even een formulier toegestopt, korte uitleg gegeven, maar ben 'vergeten' wat te zeggen over z'n outfit.
Op donderdag 7 mei 2015 09:44 schreef Sarasi het volgende: Ik kwam gisteren ook een hiker tegen. Volledig in pak, geen formulier bij zich: "moest dat dan?" Was z'n allereerste ritje. Dus hem even een formulier toegestopt, korte uitleg gegeven, maar ben 'vergeten' wat te zeggen over z'n outfit.
Op donderdag 7 mei 2015 09:44 schreef Sarasi het volgende: Ik kwam gisteren ook een hiker tegen. Volledig in pak, geen formulier bij zich: "moest dat dan?" Was z'n allereerste ritje. Dus hem even een formulier toegestopt, korte uitleg gegeven, maar ben 'vergeten' wat te zeggen over z'n outfit.
"Dress for the job you want, not the job you have", misschien wil hij wel PC worden...