abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152414286
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 20:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je weet dat er een meldplicht is wat betreft mazelen?
Is het ook echt door bloedtest vastgesteld?
Nee dat weet ik niet. Ik was wel van plan om de dokter te bellen maandag.

Ik zie het nu staan op de site van het rivm. Wel heeft ze een urine onderzoek gehad afgelopen maandag en heeft ze antibiotica meegekregen omdat er een blaasontsteking was gevonden. Nu was het maandag zo hectisch bij de huisarts (want eigenlijk waren ze niet open ivm dodenherdenking) dus ik wilde al bellen om te vragen of het wel een blaasontsteking was en of het kan dat het misschien van de mazelen kan komen. Ze heeft (op urine verlies na) eigenlijk verder geen symptonen van een blaasontsteking.

[ Bericht 29% gewijzigd door Tally op 08-05-2015 21:13:17 ]
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152415399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:42 schreef danic het volgende:

Qua eten en drinken zeiden ze een pakje sap en een liga. Waarom alleen water Zana? Niet dat water niet goed is hoor, maar wat sap moet toch ook kunnen?
Ik weet eigenlijk niet of het van de juf afkomt of van een medekleuter (de ene keer zegt hij zo en de volgende keer zegt hij zo),maar de eerste dag kreeg ik de fles plakkerig aan de buitenkant terug....ik wou graag een fles/ beker die makkelijk schoon te maken gaat en met een grotere opening en dan gaat er sneller iets overheen, ben dus blij dat het nu water wordt, dan heeft hij alleen maar natte kleren en geen plakkerige...thuis krijgt hij voornamelijk ook alleen maar iets te drinken met calorieën, omdat hij altijd een slechte eter was...maar ja, water is natuurlijk ook goed/ beter. Woensdag is fruitdag en anders alleen maar gezonde dingen...weet ook niet, welke koekjes dan wel mogen of niet...
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:44:01 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152415560
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:06 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee dat weet ik niet. Ik was wel van plan om de dokter te bellen maandag.

Ik zie het nu staan op de site van het rivm. Wel heeft ze een urine onderzoek gehad afgelopen maandag en heeft ze antibiotica meegekregen omdat er een blaasontsteking was gevonden. Nu was het maandag zo hectisch bij de huisarts (want eigenlijk waren ze niet open ivm dodenherdenking) dus ik wilde al bellen om te vragen of het wel een blaasontsteking was en of het kan dat het misschien van de mazelen kan komen. Ze heeft (op urine verlies na) eigenlijk verder geen symptonen van een blaasontsteking.
Bij ons werd het vrij serieus genomen toen een huisarts dacht dat jen mazelen had. Die moest het melden, ik met kind naar de ggd, bloed afnemen. De hele bende.
Bleek toen "gewoon" 5e ziekte. Dus zelfs huisartsen hebben het wel eens fout qua vlekken en koorts...
Als ze geent zijn is de kans op mazelen echt nihil. Tenzij je echt heel toevallig 2 non responders hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:47:22 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152415675
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:39 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet of het van de juf afkomt of van een medekleuter (de ene keer zegt hij zo en de volgende keer zegt hij zo),maar de eerste dag kreeg ik de fles plakkerig aan de buitenkant terug....ik wou graag een fles/ beker die makkelijk schoon te maken gaat en met een grotere opening en dan gaat er sneller iets overheen, ben dus blij dat het nu water wordt, dan heeft hij alleen maar natte kleren en geen plakkerige...thuis krijgt hij voornamelijk ook alleen maar iets te drinken met calorieën, omdat hij altijd een slechte eter was...maar ja, water is natuurlijk ook goed/ beter. Woensdag is fruitdag en anders alleen maar gezonde dingen...weet ook niet, welke koekjes dan wel mogen of niet...
Hier werd mij geadviseerd om het drinken bij bram te beperken als hij slecht at. Anders drinken ze de honger weg.
Leyla is een geval apart, die heeft coeliakie en een fikse groeiachterstand.
pi_152415826
Ticootje ik heb op mn werk een stapeltje recepten liggen van jamie oliver en uit het boek goed zoet deze krijgen onze coeliakie patienten, als je interesse hebt wil ik het best op sturen moet je mij even een pm doen. (Ik werk voor een kindermdl arts dus altijd op jacht voor leuke dingen voor deze patiëntengroep)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:52:49 #131
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152415863
Goeie Ticootje!

Met betrekking tot de mazelen, maar ook wat betreft het eerder laten starten met school.

Raad eens wie er 10 minuten geleden op de stoep stond?
Hij had zelf zijn schoenen al aangetrokken en zijn tas gepakt "Mama toe, ikke mama dinken!" O+
Mijn kuikentje O+
.... met gevoel voor drama....
pi_152416038
Oudste krijgt een beker ranja en fruit mee. Op woensdag krijgt ze een koekje en een pakje mee. Op vrijdag moet ze fruit mee naar school. Vrijdag fruitdag.

Jongste is flink ziek geweest. Nu is ie nog moe. Tis hard werken om m overdag wakker te houden. Maar als ie slaapt dan gaat t s nachts bal.
Hij gaat enorm hard qua spraak. Dinsdag komt de logo nog langs. Maar wil dr eigenlijk mee stoppen.
Hij kan alleen niks hebben vam zn zus. Tis constant drama tussen die 2. :X
*poef* nu is het weg
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:59:25 #133
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152416098
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:51 schreef Goitske het volgende:
Ticootje ik heb op mn werk een stapeltje recepten liggen van jamie oliver en uit het boek goed zoet deze krijgen onze coeliakie patienten, als je interesse hebt wil ik het best op sturen moet je mij even een pm doen. (Ik werk voor een kindermdl arts dus altijd op jacht voor leuke dingen voor deze patiëntengroep)
Altijd interresse!!

Ik had van de week een gehaktschotel met rode pesto, uitjes en sperziebonen met aardappelpuree met roomkaas.
Echt erg lekker.

En we eten erg vaak pasta.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:00:57 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152416155
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Oudste krijgt een beker ranja en fruit mee. Op woensdag krijgt ze een koekje en een pakje mee. Op vrijdag moet ze fruit mee naar school. Vrijdag fruitdag.

Jongste is flink ziek geweest. Nu is ie nog moe. Tis hard werken om m overdag wakker te houden. Maar als ie slaapt dan gaat t s nachts bal.
Hij gaat enorm hard qua spraak. Dinsdag komt de logo nog langs. Maar wil dr eigenlijk mee stoppen.
Hij kan alleen niks hebben vam zn zus. Tis constant drama tussen die 2. :X
Ik heb dat momenteel met 3.
En ligt vooral aan het feit dat jen en bram dikke mik zijn en leyla erbuiten valt.
pi_152416270
Ik heb ze op dit moment t liefst niet meer op dezelfde verdieping spelend. Luuk gilt bij alles MIJ!! mijn papa, mijn bus, mijn boom, mijn koe.
*poef* nu is het weg
pi_152416312
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Altijd interresse!!

Ik had van de week een gehaktschotel met rode pesto, uitjes en sperziebonen met aardappelpuree met roomkaas.
Echt erg lekker.

En we eten erg vaak pasta.
Het boek goed zoet zo uit mn hoofd iets van 70% van de recepten glutenvrij! En ik zag bij de bruna het blad glutenvrij liggen is niet van de coeliakie vereniging
http://www.deglutenvrijeman.nl/review-magazine-glutenvrij/
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:07:42 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152416378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb ze op dit moment t liefst niet meer op dezelfde verdieping spelend. Luuk gilt bij alles MIJ!! mijn papa, mijn bus, mijn boom, mijn koe.
Wij hebben nu de regel, niet met zn 3 op 1 bank.
Jen is vooral van het uitlokken, leyla is een watje en gilt om het minste als een speenvarkentje en dan staat bram erbij te roepen "kappen leyla, niet janken!!" .

Oh en dit hebben we eind van het jaar 2700 km op de achterbank. Joy!
pi_152416465
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij ons werd het vrij serieus genomen toen een huisarts dacht dat jen mazelen had. Die moest het melden, ik met kind naar de ggd, bloed afnemen. De hele bende.
Bleek toen "gewoon" 5e ziekte. Dus zelfs huisartsen hebben het wel eens fout qua vlekken en koorts...
Als ze geent zijn is de kans op mazelen echt nihil. Tenzij je echt heel toevallig 2 non responders hebt.
Mijn zusje was wel ingeent en die heeft kantje boort gelegen. Dus mij zou het allemaal niets verbazen. Ik bel maandag de huisarts en ik vraag gewoon wat te doen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_152416467
Jeetje Tally. Beterschap voor je meiden :*

Kersjes, hoe lief dat hij dat zei. Smelt gewoon O+

KJ, super dat het zo goed gaat met het praten. Minder dat het niet zo botert tussen hem en zijn zus momenteel :*
pi_152416682
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij hebben nu de regel, niet met zn 3 op 1 bank.
Jen is vooral van het uitlokken, leyla is een watje en gilt om het minste als een speenvarkentje en dan staat bram erbij te roepen "kappen leyla, niet janken!!" .

Oh en dit hebben we eind van het jaar 2700 km op de achterbank. Joy!
Hier gaat op lange stukken een van de twee voorin. Das dan wel weer drama als die weer naar achter moet.

Over drama gesproken. Luuk heeft vanmorgen anderhalf uur gedreind omdat ie een t-shirt met korte mouwen aanhad. Hij trok een romper lange mouwen uit de wasmand. Probeerde m aan te trekken. Maar hij moet hier ff doorheen. Hij vindt veranderingen wat lastig.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 9 mei 2015 @ 00:10:46 #141
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_152420553
Had ie t niet gewoon koud?
  zaterdag 9 mei 2015 @ 06:54:59 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152424373
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:17 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Hier gaat op lange stukken een van de twee voorin. Das dan wel weer drama als die weer naar achter moet.

Over drama gesproken. Luuk heeft vanmorgen anderhalf uur gedreind omdat ie een t-shirt met korte mouwen aanhad. Hij trok een romper lange mouwen uit de wasmand. Probeerde m aan te trekken. Maar hij moet hier ff doorheen. Hij vindt veranderingen wat lastig.
Hier kiezen alle kinderen zelf hun kleding. Bram woont in zn cars truien.
pi_152424625
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:10 schreef PureEvil het volgende:
Had ie t niet gewoon koud?
Nee, want t was niet koud in huis. Hij heeft t snel warm, net als zn vader. Vanmorgen waren de korte mouwen prima. Overgang winterjas naar zomerjas was ook lastig. Net als nieuwe schoenen, een andere slaapzak in bed. Hij heeft dus ook 3 dezelfde slaapzakken.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 9 mei 2015 @ 09:49:09 #144
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_152425327
Echt een gewoontediertje dus, die Luuk.

S. maakt het meestal niet zo uit wat voor kleding hij aan krijgt. De helft van de tijd is het toch niet te zien vanwege het Spiderman/Batman-pak dat eroverheen zit. En laten we vooral zijn collectie capes niet vergeten *O*
Ik vind het allemaal prima dat hij graag verkleed rondloopt. Behalve dan als hij per se zijn ridderhelm op wil als ik net zijn haar heb gedaan. Loopt hij daarna de hele dag met platte gelharen rond }:|
.... met gevoel voor drama....
pi_152439922
Kwart voor 6 wakker worden en niet willen slapen in de middag doet het humeur van Riley en mij geen goed :X
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:54:23 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152440060
Bram slaapt bij ons nooit meer in de middag, maar vandaag werd hij zo onwijs vervelend en onredelijk boos bij een spelletje loco dat ik m mooi ff naar boven heb gebracht. En toen moest ik m zelfs wakker maken. Kinderen :D
pi_152442242
Omen komt me zoooo bekend voor! Jan wil ook niet slapen leggen hem nu ene dag wel andere dag niet smiddags in bed trekt hij het beter op... Maar ik ben onderhand bekaf!

Einde van de middag bij opa en oma op de bank
pi_152442437
Het was duidelijk dat eva behoorlijk last heeft/had van de spanning rondom haar verjaardag en school.
Vannacht had ze voor het eerst een ongelukje. Stond ik om 04.30 haar bed te verschonen :O
Vervolgens sliep mevrouw dus uit tot 10.00 :o

Maar de eerste visite zou tussen 11.30 en 12.00 komen en ik moest ook nog gebak halen. Dus ik kwam wel wat in tijdnood aangezien eva altijd aardig wat tijd nodig heeft om te acclimatiseren wanneer ze de slingers en cadeautjes ziet.

Uiteindelijk wilde Rosalie wel even alleen beneden filmpje kijken en het ik even geturbodoucht. En Eva heeft haar cadeautje pas opengemaakt nadat we het gebak hadden gehaald. Eerder wilde ze niet.
Ik vind dat zo sneu. Zodra er een papiertje omheen zit is het te spannend en durft ze niet meer. Geef haar maar gewoon het cadeautje zonder pakpapier. Vindt ze veel beter.

Morgen even een rustig dagje om lekker met haar cadeautjes te spelen en dan maandag naar school.
Spannund!!!
pi_152443399
Tico, die Bram :D

Goitske wat een lieve foto O+

Danic, wat zielig dat ze een cadeautje met papier net te spannend vindt. Klinkt verder wel als een geslaagde dag. En al een heuse kleuter O+
pi_152452130
Fijne Moederdag allemaal. Wat hebben jullie gekregen? Ik een tekening met foto van het kdv

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')