Dit soort berichtjes geven een beetje hoopquote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:32 schreef Loj het volgende:
Peuters
Ow speelt met een leeuwtje, ik geef Js ff olifant... Ow ook olifant, Js krijgt pinguīn... Ow ook pinguīn, Js krijgt giraf, Ow ook giraf..
Dus ik vraag aan Ow, wat mag Js dan (die het hilarisch vond trouwens).. Geeft hij Js een van mijn tijdschriften
Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij)
Oh en toen hij vandaag ff te zwaar werd... "Mama niet sterk meer. Papa niet werken, papa moet Ow tillen
Oh en grapjes maken! Een olifant een giraf noemen en dan heel hard lachen!
Echt peuters, wat zijn ze leuk
Trouwens, over die peuter van mij gesproken... Ik durf nu wel officieel te melden dat na 27 maanden Ow echt doorslaapt. Tnx dat jullie 27 maanden lang naar m'n gezeur daarover hebben willen luisteren. En idd... Het kwam goed! (Zonder dat ik hem lang heb laten huilen)
Einde dagboek Ow
Fr, wat de rest ook zei!
Geweldig, ik zie het helemaal voor me. Ook al is mijne nog lang geen peuter, ze oefent wel alvast in die val acts.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:32 schreef Loj het volgende:
Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij)
Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:46 schreef TimeJumper het volgende:
Nou ik kan even melden dat R sinds een paar weken doorslaapt![]()
Ik dacht haast werkelijk dat die dag nooit zou komen, hij is al 3 en een half![]()
![]()
Haha ja het kan inderdaad ergerquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:05 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....
Hoe kan hij dan bij de iPadquote:Op woensdag 6 mei 2015 08:08 schreef Kyara het volgende:
Hier 3 bijdehante peuters die niet helemaal in hun hum zijn (nou ja, eentje maar die werkt door).
D zit in een groeispurtje en eet als een bootwerken, J is snotterig en huilt om alles en M heeft een IPad verslaving en sluipt s avonds regelmatig uit bed om op de IPad spelletjes te doen of filmpjes te kijken.
J vindt sommig eten "sooooooooo niet lekker", D heeft een voorkeur voor papa "nee mama, niet doen", "toe maar papa, nou mag jij" en M heeft zoveel maffe uitspraken dat het bijna niet meer bij te houden is.
Hier begint het de afgelopen maanden zo af en toe te komen, denk dat ze sinds de jaarwisseling een keer of vijf/ zes heeft doorgeslapen. Hou vol, het komt echt goed.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:39 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Dit soort berichtjes geven een beetje hoop
Mijn kleine Pluis slaapt wel maar wil nog wel 2-3x per nacht drinken. Zal er hier ook ooit eens doorslaapnacht gaan komen?!
Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging....quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:26 schreef elamanilo het volgende:
Zana, ik zou hem lekker helpen, hij heeft dat nu even nodig van jou, die bescherming. Ik denk dat hij des te eerder zelf weer wil als je hem nu tegemoet komt daarin, omdat hij zich dan gehoord voelt en zijn zelfvertrouwen daar weer van zal groeien.
Kinderen die veel stress ervaren vallen vaak terug in zoeken naar bevestiging en kinderlijk gedrag. Juist nu belangrijk die bevestiging te geven door er wel voor hem te zijn maar die zelfstandigheid op een positieve manier te stimuleren. Dus ondanks dat hij het al lang kan, toch laten merken dat het heel knap is en dat jij er heel blij van wordt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 09:56 schreef Zana het volgende:
bij de bijna schoolgaande kinderen ook zulke drama's thuis?
Pfff....Wij zijn bezig om de zelfstandigheid een extra zetje te geven wat betreft aankleden en naar toilet gaan......Hij kan het best wel....maar oh wat doet hij moeilijk.....opeens moet mama overal weer mee helpen, het lijkt wel alsof hij beseft dat hij groot wordt. "Ik kan dat niet" en dan maar huilen en zielig doen...Volgens mij vindt hij naar school gaan best spannend, hoewel hij zich groot houdt op de wendagen.
Wat moet ik hiermee? Op school moeten ze het ook allemaal zelf doen. Trouwens, nog een speciaal trucje om zelfs de kont af te vegen?
Overal de zin in geven is toch wel wat anders dan je kind de dingen te laten doen die normaal zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:39 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging....![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |