abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152344586
Oh die streken en opmerkingen :D En stiekem uit bed sluipen voor de IPad :o die is wel heul erg verslaafd _O-

Ik was vandaag een dagje bij mijn ouders. Rond 18.30 was ik de boel aan het pakken voor vertrek, meiden hadden hun schoenen al aan. Kijk ik op van mijn tas, zie ik eva ineens voorbij rennen.
Buiten ja! En 2 seconden later Rosalie erachter aan!! :o

Stelletjes boeven. Gelukkig was het vlak langs het raam en hebben mijn ouders ook nog een stukje voortuin én wonen ze op het laatste huis van een doodlopende straat. Maar toch!!

En ik ben aan het aftellen. Nog 2 dagen en ik heb een kleuter O+
Een kleuter die morgenmiddag om 14.10 even bij de huisarts langs mag. Ben benieuwd.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:39:55 #52
426379 elamanilo
elämänilo
pi_152353396
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:32 schreef Loj het volgende:
Peuters O+
Ow speelt met een leeuwtje, ik geef Js ff olifant... Ow ook olifant, Js krijgt pinguīn... Ow ook pinguīn, Js krijgt giraf, Ow ook giraf..
Dus ik vraag aan Ow, wat mag Js dan (die het hilarisch vond trouwens).. Geeft hij Js een van mijn tijdschriften :')

Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij :') )

Oh en toen hij vandaag ff te zwaar werd... "Mama niet sterk meer. Papa niet werken, papa moet Ow tillen :')

Oh en grapjes maken! Een olifant een giraf noemen en dan heel hard lachen!

Echt peuters, wat zijn ze leuk O+

Trouwens, over die peuter van mij gesproken... Ik durf nu wel officieel te melden dat na 27 maanden Ow echt doorslaapt. Tnx dat jullie 27 maanden lang naar m'n gezeur daarover hebben willen luisteren. En idd... Het kwam goed! (Zonder dat ik hem lang heb laten huilen ;) )

Einde dagboek Ow O+

Fr, wat de rest ook zei! :*
Dit soort berichtjes geven een beetje hoop :)

Mijn kleine Pluis slaapt wel maar wil nog wel 2-3x per nacht drinken. Zal er hier ook ooit eens doorslaapnacht gaan komen?!
pi_152358143
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:32 schreef Loj het volgende:

Ow, wil je een appel? Nee! Een banaan? Nee! Etc etc etc.... Een rijstewafel? Nee! "Oh gelukkig, die zijn ook op" Ow wil rijstewafel! Dan moeten we even naar de winkel... "Ow wil rijstewafel nu!" (Denk er ff een dramatische naar de grond val act bij :') )

Geweldig, ik zie het helemaal voor me. Ook al is mijne nog lang geen peuter, ze oefent wel alvast in die val acts. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 7 mei 2015 @ 09:46:24 #54
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_152359349
Nou ik kan even melden dat R sinds een paar weken doorslaapt *O*
Ik dacht haast werkelijk dat die dag nooit zou komen, hij is al 3 en een half :o 8)7 :P
Rayen 2½ jaar!
pi_152359558
bij de bijna schoolgaande kinderen ook zulke drama's thuis?

Pfff....Wij zijn bezig om de zelfstandigheid een extra zetje te geven wat betreft aankleden en naar toilet gaan......Hij kan het best wel....maar oh wat doet hij moeilijk.....opeens moet mama overal weer mee helpen, het lijkt wel alsof hij beseft dat hij groot wordt. "Ik kan dat niet" en dan maar huilen en zielig doen...Volgens mij vindt hij naar school gaan best spannend, hoewel hij zich groot houdt op de wendagen.
Wat moet ik hiermee? Op school moeten ze het ook allemaal zelf doen. Trouwens, nog een speciaal trucje om zelfs de kont af te vegen?
pi_152359762
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:46 schreef TimeJumper het volgende:
Nou ik kan even melden dat R sinds een paar weken doorslaapt *O*
Ik dacht haast werkelijk dat die dag nooit zou komen, hij is al 3 en een half :o 8)7 :P
Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:13:37 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_152359963
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:05 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik dacht wij hebben er lang over gedaan, maar het kan dus nog " erger"...ik kan mij goed indenken dat je erg blij mee bent...ik had op gegeven moment dat ik er zelfs niet meer snel in slaap kon vallen, nadat hij wakker werd....
Haha ja het kan inderdaad erger :P . Als je voordat ik een kind had had gezegd, hej de eerstkomende dikke 3 jaar slaap je geen één nacht meer door dan had ik je voor gek verklaard :+

Maar ik moet zeggen ik heb het me wel makkelijk gemaakt, als hij wakker werd dan nam ik hem mee in mijn eigen bed en sliepen we daar verder. Gelukkig had ik niet zoveel problemen met weer in slaap vallen.
Maar het sloopt je wel hoor, vind ik.
Maar daar zijn we gelukkig nu vanaf *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_152360193
Het is wel herkenbaar Zana. Ik hou het op spanning voor school en Maak er geen probleem van.
Je zegt het zelf al: hij kan het best. Dus dat komt echt wel goed als hij een beetje zijn draai heeft gevonden op school.
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:26:03 #59
426379 elamanilo
elämänilo
pi_152360276
Zana, ik zou hem lekker helpen, hij heeft dat nu even nodig van jou, die bescherming. Ik denk dat hij des te eerder zelf weer wil als je hem nu tegemoet komt daarin, omdat hij zich dan gehoord voelt en zijn zelfvertrouwen daar weer van zal groeien.

TimeJumper, dat is wel een *O* waard! (En geeft opnieuw ook weer hoop!)
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:49:27 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152360878
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 08:08 schreef Kyara het volgende:
Hier 3 bijdehante peuters die niet helemaal in hun hum zijn (nou ja, eentje maar die werkt door).

D zit in een groeispurtje en eet als een bootwerken, J is snotterig en huilt om alles en M heeft een IPad verslaving en sluipt s avonds regelmatig uit bed om op de IPad spelletjes te doen of filmpjes te kijken.

J vindt sommig eten "sooooooooo niet lekker", D heeft een voorkeur voor papa "nee mama, niet doen", "toe maar papa, nou mag jij" en M heeft zoveel maffe uitspraken dat het bijna niet meer bij te houden is.
Hoe kan hij dan bij de iPad :D? Wat een boef!

Mijn peuter noemt mij de laatste dagen 'mam'. 'Lekker gekookt hoor mam', zegt ze dan. Kind, je bent nog maar 2 :').

Oh, en ze is ineens enorm met plassen op het potje bezig *O*! Gaat echt heel goed. Laatst was ik boven met S'je hoor ik ineens van beneden 'maaahaam :') waar zijn de doekjes? dan kan ik m'n billen vegen _O- . Was ze zelf, helemaal zelf, op het potje gaan plassen! Groot kind O+
pi_152370835
Nou we zijn bij de ha geweest. Hij heeft goed geluisterd, eva d'r oren, schildklier, amandelen en lymfeklieren nagekeken. Zag er allemaal prima uit. Ook haar buik gevoeld en hartje geluisterd. Geen bijzonderheden.
Hij vond mijn vraag terecht en Eva heeft ter onderbouwing nog een paar keer flink zitten geeuwen :D

We hebben een doorverwijzing gekregen naar de kinderarts. De huisarts vond dat onze vraag daar beter tot zijn recht zou komen.
Ik kan alleen pas morgen een afspraak maken omdat de kinderartsen schijnbaar zelf hun afspraken beheren en vanmiddag afwezig zijn :')
pi_152371573
Gelukkig dat op het eerste gezicht alles in orde lijkt. Maar wel eng ook, omdat je nou nog niks weet :*
pi_152378653
Nou eng vind ik het niet hoor. Ik heb ook al heel lang de vraag of dit wel iets lichamelijke is. Het is een meisje waarbij heel veel in haar hoofd gebeurd/afspeelt en dat kan ook zeer vermoeiend zijn.

Het kan ook zijn dat ze de verkeerde emotie benoemd of dat het een excuus is. Dat laatste geloof ik niet zo. We gaan het zien.
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:17:24 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152382520
Wel fijn dat de ha het serieus neemt, in die zin dat hij jullie doorstuurt en niet naar huis met de mededeling stop haar maar op tijd in bed :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_152382883
Wat een doorslapers ineens *O*
tante_soesa wauw dat gaat goed ineens
Danic fijn dat jullie doorverwezen worden.

4 jaar geleden lag ik in het ziekenhuis niet wetende dat ik morgen op toen moederdag mijn cadeautje al kreeg. Dat mooie cadeautje is echt al bijna 4. Ze heeft er helemaal zin in en is al helemaal klaar voor school.
pi_152383040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:39 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Dit soort berichtjes geven een beetje hoop :)

Mijn kleine Pluis slaapt wel maar wil nog wel 2-3x per nacht drinken. Zal er hier ook ooit eens doorslaapnacht gaan komen?!
Hier begint het de afgelopen maanden zo af en toe te komen, denk dat ze sinds de jaarwisseling een keer of vijf/ zes heeft doorgeslapen. Hou vol, het komt echt goed. :* (dat zeg ik in ieder geval tegen mezelf oO< )
pi_152389382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:26 schreef elamanilo het volgende:
Zana, ik zou hem lekker helpen, hij heeft dat nu even nodig van jou, die bescherming. Ik denk dat hij des te eerder zelf weer wil als je hem nu tegemoet komt daarin, omdat hij zich dan gehoord voelt en zijn zelfvertrouwen daar weer van zal groeien.

Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging.... :X *O*
  vrijdag 8 mei 2015 @ 06:11:32 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152393704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 09:56 schreef Zana het volgende:
bij de bijna schoolgaande kinderen ook zulke drama's thuis?

Pfff....Wij zijn bezig om de zelfstandigheid een extra zetje te geven wat betreft aankleden en naar toilet gaan......Hij kan het best wel....maar oh wat doet hij moeilijk.....opeens moet mama overal weer mee helpen, het lijkt wel alsof hij beseft dat hij groot wordt. "Ik kan dat niet" en dan maar huilen en zielig doen...Volgens mij vindt hij naar school gaan best spannend, hoewel hij zich groot houdt op de wendagen.
Wat moet ik hiermee? Op school moeten ze het ook allemaal zelf doen. Trouwens, nog een speciaal trucje om zelfs de kont af te vegen?
Kinderen die veel stress ervaren vallen vaak terug in zoeken naar bevestiging en kinderlijk gedrag. Juist nu belangrijk die bevestiging te geven door er wel voor hem te zijn maar die zelfstandigheid op een positieve manier te stimuleren. Dus ondanks dat hij het al lang kan, toch laten merken dat het heel knap is en dat jij er heel blij van wordt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_152393713
F_r gefeliciteerd met Ean. Je hebt een heuse kleuter *O*
  vrijdag 8 mei 2015 @ 06:18:15 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_152393724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:39 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik heb juist eerder de neiging om vaker op mijn strepen te staan en hem het toch meer zelfs te laten doen, makkelijker is het natuurlijk om hem zijn zin te geven, maar dan zouden wij 's ochtends al aan een ijsje zitten en laat hij zich vervolgens de hele dag bedienen en kan ik hem zijn speelgoed achteraan ruimen, en wil hij om het half uur iets eten, maar niet dat wat ik klaargemaakt heb en vraagt hij steeds om snoep en/of tablet. Verder is hij wel lief, hoor, maar opvoeden is echt een uitdaging.... :X *O*
Overal de zin in geven is toch wel wat anders dan je kind de dingen te laten doen die normaal zijn.
Logische normale regels consequent hanteren heeft elk kind baat bij. Daarover hoef je nooit in discussie. Ijsje in de ochtend / de hele tijd snoepjes en koekjes, heel normaal dat dat niet gaat gebeuren.
Dus qua logische regels op je strepen gaan staan is juist heel goed.
Als je boos zou worden omdat hij opeens niet meer zelf durft aan te kleden of zn kont af te vegen is dat anders. Als je daarover boos wordt zal hij zich afgewezen voelen, omdat hij zoekt naar bevestiging dat hij het wel kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 06:29:25 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_152393762
Fr en Danic van harte met jullie kleuters *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_152393797
Danic gefeliciteerd met Eva.
pi_152393806
Gefeliciteerd met jullie kleuters Danic en FR!! *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152393911
Gefeliciteerd met jullie kleuters Danic en FR *O*
pi_152393999
Een vraagje. De laatste dagen heeft Riley weet interesse in het potje. Plassen of poepen doet ze nog niet. Maar wel constant zitten. Alleen speelt ze dus ook met het potje. Ze wil hem dragen. Staat er met haar voeten in. En eigenlijk wil ik haar leren dat het geen speelgoed is (stel dat ze plast of poept en meteen daarna haar voet in dat potje stopt of het potje op zijn kop houdt :X )
Hoe kan ik dat het beste leren?
Gisteren legde ik het uit dat het geen speelgoed is en herhaalde ik het de hele tijd. Maar als peuter geloof je dat uiteraard niet en blijf je doorgaan. Gisteren heb ik haar na de tigste keer uitleggen de keus heb gegeven om of het potje te laten staan of dat ik haar luier weer zou aantrekken en het potje zou wegzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')