quote:Op zondag 3 mei 2015 14:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Poep is OK als: pindakaas, pesto, satésaus, mosterd, kipkerriesalade, lepelrechtopzodikkebruinebonensoep, chocoladepasta
Poep is niet OK als: kokindjes, kiezels, groentesoep
Ik heb er ook zo een!quote:Op zondag 3 mei 2015 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
Even tussendoor he, mijn kind heeft ineens boventanden, maar het zijn niet de middelste, maar die daar links en rechts van. Is dat normaal? Die middelste zijn dus nog niet door!
Nu krijg ik een vampier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Labrador babys![]()
Hang de knoflook maar vast klaarquote:Op zondag 3 mei 2015 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
Even tussendoor he, mijn kind heeft ineens boventanden, maar het zijn niet de middelste, maar die daar links en rechts van. Is dat normaal? Die middelste zijn dus nog niet door!
Nu krijg ik een vampier
Dat kan zeker! Ik had voor Elin PCOS en na haar bevalling een keurige cyclus en geen PCOS meerquote:Op zondag 3 mei 2015 19:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Dat klinkt allemaal super Soesa, dan mag je toch trots zijn![]()
Ik heb een vraag: zijn er dames waarvan hun cyclus nu anders is tov voor de zwangerschap? Ik ben na exact 28 dagen weer ongesteld geworden terwijl voorheen mijn cyclussen varieerden tussen de 30-60 dagenIk ben wel benieuwd of dit nou toeval is of dat een zwangerschap ook voor een 'reset' kan zorgen
Ook wel een ideequote:Op zondag 3 mei 2015 19:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Kun je niet wat super toffe donkerblauwe kleertjes kopen zodat ze wel kan shinen maar je ook die vlekken eruit krijgt/niet ziet
ze loopt al?quote:Op zondag 3 mei 2015 20:00 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ook wel een idee
Of gewoon de verwarming flink hoog zetten en haar naakt rond laten lopen de hele dag
Zout water ja? Dat is een tip die ik nog niet eerder heb gehoord, weer een experimentje waardquote:Op zondag 3 mei 2015 20:00 schreef pessie het volgende:
Echfa wit!
En zodra ze gespuugd heeft het truitje uittrekken en in water met zout zetten.
En kleding wassen met je vaste wasmiddel voordat je het aandoet voor de eerste keer. Vast wasmiddel haalt vlekken er beter uit dan vaak wisselen van wasmiddel.
quote:
Ah wat goed om te horen! M'n eerste reactie toen ik weer ongesteld was was 'nu al weer?quote:Op zondag 3 mei 2015 19:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat kan zeker! Ik had voor Elin PCOS en na haar bevalling een keurige cyclus en geen PCOS meer. Was een perfecte reset
Die vier kwamen bij Sil ook tegelijk, vrij sneu was datquote:Op zondag 3 mei 2015 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
Vrijwel altijd 3, spees! Maar er zitten wel eens afwijkende dagen tussen
Kind lag ontzettend te jammeren dus heb dr mond en speen maar even gedentinoxt. Ik ben bang dat de middelste boventanden volgende week door komen
ja daarom, en tot nu toe valt het drama echt enorm meequote:Op zondag 3 mei 2015 21:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die vier kwamen bij Sil ook tegelijk, vrij sneu was dat. Maar dat was meteen voorlopig even het heftigst qua tanden.
nee, maar ze is niet zo kieskeurig. Al ging ze vandaag helemaal voorover hangen in de wandelwagen om in die veiligheidsbeugel te bijtenquote:Op zondag 3 mei 2015 21:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb je Sophie de giraf? Dat is (als ik het zo eens aanschouw) de hemel als je tandjes krijgt of gewoon überhaupt als je baby bent.
Ik zweer bij Shout vlekkenspray!quote:Op zondag 3 mei 2015 19:48 schreef Dyre het volgende:
Soes, terecht hoor!
Ik word een beetje stapelgek van al die kleertjes waar ik de vlekken niet uitgewassen krijg... Bij het eten doen we altijd een slab om en dat werkt perfect, maar L spuugt zo'n beetje de hele dag door af en toe wat en inmiddels hebben al haar lichtgekleurde truitjes gele/bruine vlekken op haar halslijn/schouders![]()
(Voor)wassen in Vanish, weken, drogen in de zon helpt nauwelijks en ik vind het zó zonde dat ze sommige truitjes maar 1 keer aan kan en die daarna op de 'verfkleding-stapel' komen.
Ik doe haar nu zoveel mogelijk Zeeman-truitjes aan, maar soms wil ik haar gewoon wel eens iets leukers aantrekken
Tips anyone?
Het gaat met name om wortel/tomaat/pasta-sausvlekken. Lekker zurig gemengd met maagsappen
Oh dit is echt mijn wens. Ik heb ook pcos. Had vorig jaar te horen gekregen dat ik niet vruchtbaar zou zijn en mijn kinderwens op de normale manier zou kunnen uitsluiten. Zelfs met de ziekenhuis methodes zou het moeilijk worden. Look at me now!quote:Op zondag 3 mei 2015 19:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat kan zeker! Ik had voor Elin PCOS en na haar bevalling een keurige cyclus en geen PCOS meer. Was een perfecte reset
En ik barst uit elkaar van trots momenteel.
Fap, geen pcos hier maar wel een hele onregelmatige cyclus voorheen. Ik ben na ruim 10 maanden pas weer ongesteld geworden, heel raar is dat niet met bvquote:Op zondag 3 mei 2015 21:28 schreef faptist het volgende:
[..]
Oh dit is echt mijn wens. Ik heb ook pcos. Had vorig jaar te horen gekregen dat ik niet vruchtbaar zou zijn en mijn kinderwens op de normale manier zou kunnen uitsluiten. Zelfs met de ziekenhuis methodes zou het moeilijk worden. Look at me now!
Echter ben ik nu 5 weken verder en geen menstruatie, maar de huisarts zei dat dit makkelijk pas na de borstvoeding zou kunnen komen.
Nah.. ik zou wel liever hebben dat ze dat 3e slaapje nog zou willen. Want vanaf een uur of vijf is ze echt HUMEURIG en is niks goed. En dan moeten we nog 1,5 uur. Inclusief een groentehapquote:Op zondag 3 mei 2015 21:29 schreef Spees_Eend het volgende:
2 slaapjes, dat klinkt als een droom!
Zeker qua dagplanning met een peuter erbij!
OK laat ik nuancerenquote:Op zondag 3 mei 2015 21:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nah.. ik zou wel liever hebben dat ze dat 3e slaapje nog zou willen. Want vanaf een uur of vijf is ze echt HUMEURIG en is niks goed. En dan moeten we nog 1,5 uur. Inclusief een groentehap. Maar slapen ho maar. Het enige dat wel helpt is om een flink stuk te wandelen zo rond die tijd, dan ligt ze tenminste (enigszins) stil en rust ze nog een beetje uit in plaats van zichzelf te frustreren op het speelkleed of in de box.
Ik ben bijna 8 maanden verder zonder menstruatiequote:Op zondag 3 mei 2015 21:28 schreef faptist het volgende:
[..]
Ik zweer bij Shout vlekkenspray!
[..]
Oh dit is echt mijn wens. Ik heb ook pcos. Had vorig jaar te horen gekregen dat ik niet vruchtbaar zou zijn en mijn kinderwens op de normale manier zou kunnen uitsluiten. Zelfs met de ziekenhuis methodes zou het moeilijk worden. Look at me now!
Echter ben ik nu 5 weken verder en geen menstruatie, maar de huisarts zei dat dit makkelijk pas na de borstvoeding zou kunnen komen.
lijkt wel wat op ons schema, maar wij geven dus geen fles bij de lunch en hij slaapt nog drie (soms zelfs vier) keer. alleen hier wel een nachtvoeding vaak dus vaker vier dan drie flessen.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kom er trouwens niet helemaal uit met flessen minderen. De lunch en de middagfles is nu al een tijdje drinkenalseennattekrant. Oftewel, halve fles. Dus ergens zou je denken dat als ik die samentrek naar één fles dat handiger is. Maar dan kom ik niet heel lekker uit met haar slaapje. Jullie nog een idee? Haar schema is nu meestal:
7:30 200 ml pap van opvolgmelk
9:30 - 11:00 slapen
11:15 fruit
12:30 brood met boter + dus zo'n nattekrantfles van ongeveer 100 ml
13:00 - 15:00 slapen
16:00 nog zo'n fijna nattekrantfles, meestal ongeveer 150 ml
17:30 warm prakje
18:30 200 ml opvolgmelk (deze gaat wel meestal helemaal leeg)
Mijn dilemma: geef ik bij de lunch geen melk meer dan zit ze denk ik niet vol genoeg voor een lekkere middagslaap. Schrap ik de fles rond 16:00 dan heeft ze echt nog teveel HONGERRRR om het te redden tot het avondeten. Dat heb ik namelijk geprobeerd en die rijstwafel en wat thee was echt niet genoeg voor een happy baby, helaas.
Nee, dan is inderdaad je hele dag geblokkeerd door slaapjes. Sil slaapt sinds een maand ofzo nauwelijks meer overdag. Hij kan eigenlijk niet altijd zonder maar hij doet het vaak gewoon niet meer. Dan gaat ie keten in bed. Wel jammer omdat vermoeidheid zich bij hem uit in heel wild gedrag. Maar wel fijn om in ieder geval iets minder gebonden te zijn aan tijden als we ergens naartoe gaan.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik ben bijna 8 maanden verder zonder menstruatie. Kan idd door de bv komen. bij mij komt het ook door de pil, die slik ik altijd door ivm endometriose
2 slaapjes is relaxed ja. Zeker icm peuter. Behalve als je peuter nog slaapt overdag, dan is het helemaal niet handig toch? Althans, E sliep van 12-3 en Suus nu dus van 9-10:30 en 14:30-16. Dan zou ik nergens meer komen
. Eergisteren sliep ze zelfs maar 1x. Gelukkig kan ze heel goed met weinig slaap, je merkt eigenlijk amper dat ze moe is. Handig en onhandig tegelijk, want ik heb nu wel door wanneer ze moe is maar anderen (lees: m'n moeder) vinden het nog wat lastig.
E is er ook mee gestopt, als ze wel slaapt dan slaapt ze in de avond pas rond 9. Ze heeft het soms rond 5 wel moeilijk maar de meeste dagen gaat het gelukkig prima. Geeft wel vrijheid zo! Daarentegen was het zo heerlijk rustig toen ze nog 3 uur per dag sliepquote:Op zondag 3 mei 2015 21:41 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
2 slaapjes is relaxed ja. Zeker icm peuter. Behalve als je peuter nog slaapt overdag, dan is het helemaal niet handig toch? Althans, E sliep van 12-3 en Suus nu dus van 9-10:30 en 14:30-16. Dan zou ik nergens meer komen
. Eergisteren sliep ze zelfs maar 1x. Gelukkig kan ze heel goed met weinig slaap, je merkt eigenlijk amper dat ze moe is. Handig en onhandig tegelijk, want ik heb nu wel door wanneer ze moe is maar anderen (lees: m'n moeder) vinden het nog wat lastig.
Nee, dan is inderdaad je hele dag geblokkeerd door slaapjes. Sil slaapt sinds een maand ofzo nauwelijks meer overdag. Hij kan eigenlijk niet altijd zonder maar hij doet het vaak gewoon niet meer. Dan gaat ie keten in bed. Wel jammer omdat vermoeidheid zich bij hem uit in heel wild gedrag. Maar wel fijn om in ieder geval iets minder gebonden te zijn aan tijden als we ergens naartoe gaan.
Bij mij precies hetzelfde verhaal plus een dikke faal van het ziekenhuis. Lekker zelluf zwanger geraaktquote:Op zondag 3 mei 2015 21:28 schreef faptist het volgende:
[..]
Ik zweer bij Shout vlekkenspray!
[..]
Je zou haast denken dat ze even oud zijnquote:Op zondag 3 mei 2015 21:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Kwak, als hij die slaap nog nodig heeft gewoon doen hoor! Het is volgens mij ook zo'n verschil per kind hoe ze reageren op slaap / eten / weet ik het. Jij ziet het toch het beste voor jouw toastje.
Soesa herkenbaar, A. gaat gewoon NIET meer slapen in de wagen / maxicosi / auto. Dus ik leg me meestal maar bij haar ritme neer en we plannen alles om de slaapjes heen. Soms kan dat niet, en moet ze in onze planning mee. Meestal met als gevolg dat we 's avonds een oververmoeide baby in slaap mogen sussen door rondjes te lopen met haar tot ze in slaap kukelt.
Ja jonguhquote:
Vorige weekquote:Op zondag 3 mei 2015 22:36 schreef kwakz0r het volgende:
wanneer zijn jullie (indien toepasselijk) overgegaan op de gewone zit van de wandelwagen?
M wordt echt te groot voor de wagenbak... hij kan op schoot wel los zitten, maar verder nog niet los op de grond ofzo. de inzet kan wel helemaal plat en naar me toe. Hij is nu zes maanden en 1 week...
Hetzelfde hier, z'n nekplooi is rood en veeg soms wat wittigs (huidcellen?) weg, ruikt niet heel lekker.. Komt volgens mij doordat bij het drinken uit de fles vaak wat melk in z'n nek loopt. Doordat ie steeds meer vetjes krijgt en een onderkinnetje, is het nog best last om bij de plooi te komenquote:Op zondag 3 mei 2015 22:41 schreef faptist het volgende:
Pokken.
De luieruitslag heb ik met 1 avond kunnen uitroeien, maar nu is er weer een nieuw pijntje in het wondere leven van R.
In haar nekplooi is het echt heel erg rood en een beetje vochtig. Waarschijnlijk heb ik (waarom nou niet m'n man, zodat ik hem de schuld kan geven?!) haar niet goed afgedroogd.
Hoe kan ik dit zo snel mogelijk over laten gaan?
Ik vind het ook een beetje ontstoken ruiken, maar dude zegt dat ik dat emotioneel ruik. Oftewel hij vind me weer eens overdrijven ;-)
Tips?
ah wij hebben hier de terugkerende stinkoksel! rood en t ruikt naar tenenkaas. hier helpt nog eens goed droogmaken en dan smeren met zinkzalf/bepanthen/vette creme.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:41 schreef faptist het volgende:
Pokken.
De luieruitslag heb ik met 1 avond kunnen uitroeien, maar nu is er weer een nieuw pijntje in het wondere leven van R.
In haar nekplooi is het echt heel erg rood en een beetje vochtig. Waarschijnlijk heb ik (waarom nou niet m'n man, zodat ik hem de schuld kan geven?!) haar niet goed afgedroogd.
Hoe kan ik dit zo snel mogelijk over laten gaan?
Ik vind het ook een beetje ontstoken ruiken, maar dude zegt dat ik dat emotioneel ruik. Oftewel hij vind me weer eens overdrijven ;-)
Tips?
Ja dat is ook keilekker!quote:Op zondag 3 mei 2015 22:27 schreef Crumpette het volgende:
Dat zou wel heel byzonder zijn ingee! Denk meer gewoon de ontdekking dat handjes superlekOMNOMNOMNOmMNOooOOm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door JufMariska op 03-05-2015 23:38:53 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op zondag 3 mei 2015 23:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
http://nieuwspaal.nl/wesl(...)en-voor-asokinderen/
Disclaimer: nieuwspaalberichten moeten met n potje Jozo genomen worden![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dit dus.. peuter en baby wisselen elkaar ongeveer af met slapen....Niet heel handig. En een 3 e slaapje heeft ie eigenlijk wel nodig, maar lukt echt niet..( tenzij we gaan wandelen met baby in de doek ofzo, maar ja, er moet eten gekookt worden)quote:Op zondag 3 mei 2015 21:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik ben bijna 8 maanden verder zonder menstruatie. Kan idd door de bv komen. bij mij komt het ook door de pil, die slik ik altijd door ivm endometriose
. Eergisteren sliep ze zelfs maar 1x. Gelukkig kan ze heel goed met weinig slaap, je merkt eigenlijk amper dat ze moe is. Handig eno onhandig tegelijk, want ik heb nu wel door wanneer ze moe is maar anderen (lees: m'n moeder) vinden het nog wat lastig.
Dat heeft F ook al een paar keer gedaan de afgelopen week, zo zieligquote:Op maandag 4 mei 2015 10:54 schreef kwakz0r het volgende:
DaD: vannacht ging goed, maar vanohtend weer pap eruit gegooid. hij is ook weer meer gaan hoesten. denk eigenlijk dat hij gaat spugen door het hoesten![]()
Wij doen momenteel niks a la Rapley maar ze wordt evengoed enorm smerigquote:Op maandag 4 mei 2015 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
het bad is hier ook voornamelijk om d'r in slaap te krijgen. Vijf minuten bedstrijd versus anderhalf uur bedstrijd zeg maarEn we doen 100% rapley, dus ze wordt behoorlijk smerig
Dyre op de fiets! Leuk!
Oh getver. Dan kun je ook niet gelijk ingrijpen...quote:Op maandag 4 mei 2015 12:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, GM, dat is echt vreselijk schrikken ja. Ik heb het met Elin ook een keer gehad, terwijl we op de snelweg reden
(ze was toen al ruim 1 en zat lekker een broodje te eten.) Op de vluchtstrook gestopt en kind gered. Viel ze 5 minuten later nog in slaap ook
.
Als ze aan de rand zitten kan ik er zo bij met de nagel van mijn pink. Mijn baby heeft al een wat grotere neus en ik kleine handenquote:Op maandag 4 mei 2015 13:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
Faptist, balen van het smetplekje. Sjaak had die onder een oksel. Goed schoonmaken en insmeren en het was zo weg. In bad maak ik het schoon met mijn vinger i.p.v. met een washandje, dan kom ik overal veel beter tussen.
@babypuistjes: bij mezelf had ik die al 10x uitgeknepen en gedaan, maar bij Sjaak kan ik er gelukkig vanaf blijven.
Chanty, hoe krijg jij snotjes uit het neusje van je baby gepeuterd? Dat lijkt me veel te klein... Ik ben benieuwd
Lucas en z'n konijn, echt superschattig! En al 7 maanden... Én met doorslaaps!
Het wiegje van R. van Faptist vind ik ook erg mooi gemaakt, moet zeker geborgen aanvoelen voor haar. Goed idee wat ik misschien wel ga jatten![]()
Soesa, ik denk dat Suze gewoon in het begin heel veel gegroeid is en nu even wat minder hoeft. Komt straks wel weer goed, denk ik zo. Vlees en vis lijkt me niet zo'n heel goed advies...
GM, heel erg vervelend van je rug... Hoop dat de huisarts er iets aan kan doen, want dit is niet tof.
Dyre, wat voor fiets heb je? Een echte 'moederfiets'? Zo'n stevige stadsfiets zeg maar?
En een ontzettend schrikmoment voor GM. Goed gehandeld!
+1quote:Op maandag 4 mei 2015 13:31 schreef Risu het volgende:
Ik friemel er soms met een tissue in. Niet heel diep ofzo, maar als ze net buiten bereik van mijn pink zitten.. En dan komt er zo'n lekkere sliert mee uit.
Dit klinkt echt leuk om te doen (ik vind het ook leuk om filmpjes op Youtube te kijken van puisten die worden uitgeknepen enzo). We hebben nu dat Otrivin neusuitzuigding gekocht maar dat mag ik van Sjaak niet gebruiken, dan is het paniek in de tent!quote:Op maandag 4 mei 2015 13:31 schreef Risu het volgende:
Ik friemel er soms met een tissue in. Niet heel diep ofzo, maar als ze net buiten bereik van mijn pink zitten.. En dan komt er zo'n lekkere sliert mee uit.
+1quote:Op maandag 4 mei 2015 13:31 schreef Risu het volgende:
omg cosmic twinquote:Op maandag 4 mei 2015 13:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dit klinkt echt leuk om te doen (ik vind het ook leuk om filmpjes op Youtube te kijken van puisten die worden uitgeknepen enzo). We hebben nu dat Otrivin neusuitzuigding gekocht maar dat mag ik van Sjaak niet gebruiken, dan is het paniek in de tent!
Wat wil je daarmee suggereren, de mijne volgt precies de gemiddelde lijn van het cb!quote:Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe die gemiddelde lijn tot stand komt, ik zie ze hier alleen maar afbuigenof komt dat door tokkiekindjes die met 3 maanden al lange vingers krijgen?
nog wel ja. Als je nu niet begint met ijs, koek en kipnuggets wordt het nooit wat natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:27 schreef Skittles het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee suggereren, de mijne volgt precies de gemiddelde lijn van het cb!
Aha! Dus dat moet ik doen om een gemiddeld kint te krijgenquote:Op maandag 4 mei 2015 14:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nog wel ja. Als je nu niet begint met ijs, koek en kipnuggets wordt het nooit wat natuurlijk.
Die van mij zat net aan een pannenkoek en brood met hagelslag en een spekkie toe... als het aan Js lag..quote:Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe die gemiddelde lijn tot stand komt, ik zie ze hier alleen maar afbuigenof komt dat door tokkiekindjes die met 3 maanden al lange vingers krijgen?
Die van mij blijft als secondelijm aan de p50 vast zittenquote:Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
Het is inderdaad wel opvallend dat na een flitsend begin veel kindjes vroeg of laat een dipje hebben en wat gaan afbuigen.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
dat zal zeker schelenquote:Op maandag 4 mei 2015 14:39 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die van mij blijft als secondelijm aan de p50 vast zitten
Ik doe wel Fortify protein plus door haar brokken.
Lucas in draagdoek op de rug gedaan toen vond hij het hilarischquote:Op maandag 4 mei 2015 14:09 schreef Danaa het volgende:
Whoo GM eng! Vooral omdat het niet naar buiten kwam met kloppen op de rug. Zat goed vast dus!
Niet goed poepende kindjes.. zo sneu vind ik dat. Moet je nagaan als je het zelf hebt. Doet pijn...
Snot, als D. op zn buik zn nek traint, dannnn word hij uiteraard op een bepaald moment boos. Eventjes boos laten worden staat gegarandeerd voor snotpropjes aan de uitgangen van zijn neusgaten!
Hoe is het gegaan met de trap stofzuigem Chanty?
Ik ben vandaag trots op mijn kanjer! Na zijn flesjes nog in de box tot moeheidsverschijnselen. In bed, valt redelijk snel in slaap. Na 30 min wakker en dan toch echt met hulp van zijn speentje proberen de slaap weer te hervatten. Hij traint zijn slaapcyclus goed vandaag.
In tegenstelling tot de vorige dagen, dramaking *0*
Komt door beren zoals die van mijquote:Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
Noem je mijn kind nou tokkie...quote:Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op maandag 4 mei 2015 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Noem je mijn kind nou tokkie...die loopt vet boven die middellijn
Het gaat niet om de middellijn, maar meer dat het gewicht sneller oploopt dan de baby's werkelijk groeien (hier). Hence de lange vingers bij 3 maanden die Saar vast niet kreegquote:Op maandag 4 mei 2015 15:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Noem je mijn kind nou tokkie...die loopt vet boven die middellijn
heb jij in japan gewoond?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:16 schreef Risu het volgende:
In japan hadden we ze nog. De geschiedenisleraar deed zelfs niet eens uitvegen. Die schreef eerst in wit, daarna in blauw eroverheen en dan nog eens met rood. Heel het bord stond vol wartaal.
ik vond je ook niet beledigd overkomen hoorquote:Op maandag 4 mei 2015 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
heb jij in japan gewoond?
op mijn vorige school waren nog krijtborden. wat een ellende dat stof!
en ik was heul niet beledigd hoor SQ. ik denk wel dat M zo'n lijn gehad had kunnen hebben als ik niet hier meegepost had
Studiestage in Kyoto. 5 maandjes in 2009, heel tof.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
en ik was heul niet beledigd hoor SQ. ik denk wel dat M zo'n lijn gehad had kunnen hebben als ik niet hier meegepost had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
misschien heeft ie dan morgen ook tandenquote:Op maandag 4 mei 2015 16:29 schreef JufMariska het volgende:
Ik durfde het vanwege Fokwet niet eerder te zeggen, maar van het thuis-bij-mama-schema is niks te merken vandaag: uk heeft 2 1/2 en 3u geslapen
het wordt vanzelf beterquote:Op maandag 4 mei 2015 16:36 schreef faptist het volgende:
Ik heb wel een krijtbord in m'n lokaal.
Met gekleurde en witte krijtjes..
Zelfs met wiskunde vakjes aan de achterkant van de rechter zijflap.
I like it a lot.
R. Slaapt eindelijk.
Heel de dag super onrustig geweest.
Weer niks gedronken vandaag want madam wil niet neergelegd worden.
Serieus.. Hoe doen jullie dat?
Zo:quote:Op maandag 4 mei 2015 16:36 schreef faptist het volgende:
I like it a lot.
R. Slaapt eindelijk.
+1, een literfles water naast me in bed, tv aan en 's ochtends een lunchpakketje maken als het een plakdag lijkt te worden. Zo zit ik nu ook. Alleen is mijn fles bijna leeg en dus even gauw vullen als ze zo weer wakker wordt. Huilen gegarendeerd, maar moeders moeten ook even plassen, drinken, eten enzo.quote:
ik vulde s ochtends een lege frisdrankfles met water. die kan op zn kant liggen naast je op de bank. die moest leeg gedurende de dag.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:36 schreef faptist het volgende:
I like it a lot.
R. Slaapt eindelijk.
Poepen met een baby in je draagdoekquote:Op maandag 4 mei 2015 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
poepen met een huilende baby op de achtergrond
quote:Op maandag 4 mei 2015 17:16 schreef Risu het volgende:
Ik heb eens zitten poepen met baby aan de borst.ze zat al vacuum, en ik moest ineens zo nodig..
Hier komen 'the cool kids' vragen of ze het mogen doen, want:quote:Op maandag 4 mei 2015 17:15 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Krijtbordenen dan als straf de borstels uit moeten kloppen
Met een liniaal die niet hielp tegen schuine strepen
![]()
quote:Op maandag 4 mei 2015 17:20 schreef faptist het volgende:
[..]
Hier komen 'the cool kids' vragen of ze het mogen doen, want:
- extra loopje over de gang
- ze mogen even naar buiten en denken zo even stiekem een sigaretje te kunnen roken
- ze zijn van mijn prachtige zangkunsten/ falende humor af.
Ik heb hier ook een paar weken iedere dag met Sjaak gezeten, die wilde absoluut niet van mij af en moest per sé mijn pinkje in zijn mond. Ik heb mijn moeder gevraagd om af en toe wat te komen doen in huis, want dat frustreerde me heel erg. Dan zag ik dat de katten hun kattengrind overal hadden verspreid en kon ik er niets aan doen. Het hielp me dat mijn moeder dan even veegde.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:17 schreef faptist het volgende:
Op de een of andere manier ligt mijn flesje water dan toch net aan de andere kant van de bank of valt hij op de grond..
Soms word ik er gewoon een beetje moedeloos van.
Morgen ga ik het eens anders doen.
Vandaag had ik mijn fles water (1l fles) op de bank staan. R. Ligt even op de bank want ik moest piesen.
Kat bedenkt opeens dat zij ook moest piesen dus springt onhandig van haar plek af. Fles valt op R.'s hoofd. Huuuuiiilen. Ik heb me nog nooit zo schuldig en rot gevoeld.
Maar nu is m'n man thuis dus kan ik eindelijk de wasmachine aanzetten, stofzuigen, eten koken en dan zal het vast weer tijd zijn voor een voeding
Hahaha mijn oude schooltje dat niet met de tijd meegaat... Waarom verbaast het me niet?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja dat ^^. Ik vind hem fugly maar mijn kind laft 'm. Hell, hij lacht meer naar de Tiny Love dan naar mijquote:Op maandag 4 mei 2015 18:07 schreef kwakz0r het volgende:
oh de tinylovemobiel boven de box was hier de redding na vier weken. echt. koop er een. tweedehands is prima want dure krengen, maar het betekende meer tijd handen vrij hier, echt exponentieel.
oh nee daar wel whiteboards! (maar ook nog een beeldbuisteevee op een kar en maar twee lokalen met beamers). op de andere lokatie van mijn huidige school, daar heb ik ook nog zes maanden gewerktquote:Op maandag 4 mei 2015 19:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hahaha mijn oude schooltje dat niet met de tijd meegaat... Waarom verbaast het me niet?
/off topic
woordgrappen, ik hou ervanquote:Op maandag 4 mei 2015 20:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh die Lou.Ik vind haar veel veranderd! Weet je nog dat we onze meisjes op elkaar vonden lijken? Totaal andere kindjes nu!
Hoera voor MelRolce place!
quote:Op maandag 4 mei 2015 20:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben benieuwd waarom veel mensen hier lijken te kiezen voor zoete aardappel als basis? Lusten de kindjes geen gewone aardappels? Dit klinkt natuurlijk weer onbedoeld veroordelenmaar ik zou liever niet zoet als de standaardsmaak aanwennen.
wat maakt een bataat meer groente dan een bint?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik geef zoete aardappel (bataat) als groente omdat dat ook groente is itt tot gewone aardappel
Don 't know, ik heb het ook niet zelf bedachtquote:Op maandag 4 mei 2015 20:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat maakt een bataat meer groente dan een bint?
waar vind je dat dan terug? Het is volgens mij namelijk gewoon eender, alleen zoeterquote:Op maandag 4 mei 2015 20:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Don 't know, ik heb het ook niet zelf bedacht
gehalveerd. Waren we flinke druiven hoor, waar ze goed grip op heeftquote:Op maandag 4 mei 2015 20:42 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe geef je die druiven? (Even snel zo tussendoor lezen bij werk dus sorry rest dat ik niet reageer)
quote:Op maandag 4 mei 2015 20:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gehalveerd. Waren we flinke druiven hoor, waar ze goed grip op heeft
quote:Op maandag 4 mei 2015 20:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben een beetje jaloers op die lijstjes! Gaaf zeg al zoveel!![]()
Bij Suus gaat inmiddels likken aan een appel of mango en sabbelen aan een stukje rijsttafel goed, zonder overgeven. Ze moet wel echt al een tijdje na haar melkvoeding zitten Het is niet veel maar voor haar al heel wat
Ja, maar die komt er ook wel hoor!quote:Op maandag 4 mei 2015 20:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben een beetje jaloers op die lijstjes! Gaaf zeg al zoveel!![]()
Bij Suus gaat inmiddels likken aan een appel of mango en sabbelen aan een stukje rijsttafel goed, zonder overgeven. Ze moet wel echt al een tijdje na haar melkvoeding zitten Het is niet veel maar voor haar al heel wat
ja, donderdagen ben ik thuus!quote:Op maandag 4 mei 2015 20:45 schreef BlueEyes het volgende:
[..]![]()
Top ga ik proberen
Enneuh donderdag is jouw vrije dag toch? Ivm rondje Tula showen
Bedoelde niet nu donderdag bij de weej
Inderdaad! Ze begint ook steeds meer op haar vader te lijken qua uiterlijk. Eerst was het mijn babykopietjequote:Op maandag 4 mei 2015 20:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh die Lou.Ik vind haar veel veranderd! Weet je nog dat we onze meisjes op elkaar vonden lijken? Totaal andere kindjes nu!
Hoera voor MelRolce place!
Ik heb een kookboek met recepten voor baby's. Misschien ook iets voor jou? ( of via Google) dan kun je zelf hapjes maken?quote:Op maandag 4 mei 2015 21:04 schreef Hilmo het volgende:
Oh wow wat een variatie. Mijn man lust de helft van jullie lijstjes nieten hij kookt. Erg jammer want ik lust die dingen vaak wel. Dan maar bij mijn moeder vragen of ze een aantal van die dingen wil maken als ik bij haar ben.
In de veggiepedia natuurlijkquote:Op maandag 4 mei 2015 20:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waar vind je dat dan terug? Het is volgens mij namelijk gewoon eender, alleen zoeter
Wij hebben trouwens het volgende allemaal al gehad:
Wortelen (rauw, gekookt en 1 x puree. Rauw is lievelings)
Pompoen (gekookt en 1 x puree)
Rauwe paprika, rood en geel
Rauwe champignon
Courgette
Peulen
Sperziebonen
Broccoli
Komkommer
Eigenlijk lust ze alles wel prima tot nu toe.
en qua fruit:
Appel
Peer
Banaan
Druiven
Aardbeien
Waarbij aardbeien, gevolgd door appel en druiven wel lievelings zijn
Het geeft alleen zo'n bende
nou, dat vind ik best veel hoor!quote:Op maandag 4 mei 2015 21:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
In de veggiepedia natuurlijk![]()
http://www.groentenenfrui(...)zoete-aardappel.html
Suus heeft nog niet zoveel op eigenlijk: wortel, courgette, sperzieboon, snijboon, bataat, komkommer, avocado, tomaat, bloemkool, broccoli, banaan, peer en appel. Aardbei wacht ik nog ff mee omdat ik daar zelf lichtelijk allergisch voor ben..
ja ik vind van wel. Plus dat een gekookte champignon niet te doen is, die glibbert meteen uit dr knuistjesquote:
Heb je misschien geen kookboek nodig.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Hilmo het volgende:
Met rapley is dat nog niet zo makkelijk lijkt me?
Nou ja als ik straks (waarschijnlikk) geen werk meer zou hebben kan ik tussen de middag wel eens wat groente koken en dat voorschotelen.
Maar ben echt een kluns wat betreft groente koken, weet niet eens hoe je peultjes moet kokenen waar doperwten liggen want heb die altijd uit pot als ik zelf eens eet..
dat had ik gisteren (en afgelopen nacht ook) vanmorgen en vanmiddag ging dan weer goed, en nu is het weer DRAMA.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:16 schreef Risu het volgende:
Pff die 8 weken sprong... Jemig, mijn tevreden meisje is ineens een groot emotioneel wrak. Waar ze normaal alleen huilt bij honger of moe, huilt ze nu de hele tijd tenzij borst.. Maar mijn arme tepels..
Ik verwacht een ruknacht. Maar goed, kom maar door met die nieuwe features.
Ben er nu al moe van en het is nog niet eens bedtijd..
Hapjes, hmm ik verwacht dat ze straks gevarieerder eet dan ik.
Tomaat was hier nog in de 'eten is raar' fase dus was ook niet echt een succes nee. Avocado is favoriet momenteel!quote:Op maandag 4 mei 2015 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, dat vind ik best veel hoor!
Tomaat was ik vergeten, die vond ze vies
Komt idd vanzelf! Suus moest er ook niks van weten maar van de een op de andere dag -heeft wel bijna 2 maanden geduurdquote:Op maandag 4 mei 2015 21:40 schreef Crumpette het volgende:
Oh zon apparaat klinkt ideaal juist amsel!
Hier heeft W de afgelopen week geproefd:
Zoete aardappel
bloemkool
wortel
banaan
peer
hij vind nog niks echt lekker lijkt hetmaar dat komt wel, toch?
Overigens ging het flessenexperiment goed vandaag! Ik ga nog een paar dagen verder met 210/7 4 flessen en twee voedselmomenten inbouwen.Dit geeft mij potentieel meer vrijheid!
Awwwquote:Op maandag 4 mei 2015 21:49 schreef Razztwizzle het volgende:
Hey fijn Crump! Jouw W gaat wel lekker volgens mij, je klinkt in elk geval altijd zo vrolijk optimistisch Zen blij achtig.
Als ik dat soort dingen kijk denk ik al die dingen ook idd.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Het huis opruimen en tussendoor filmpjes kijken van vlaknadegeboorte-ohwatwaszeklein- ohjeewatlief *snik* is niet een bijzonder producieve combinatie
.
Ja dat scheelt echt wel met die flessen. en happen van de lepel gaat nu ook al elke keer wat soepeler. komt ook net zo soepel weer naar buiten, maargoedquote:Op maandag 4 mei 2015 21:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Komt idd vanzelf! Suus moest er ook niks van weten maar van de een op de andere dag -heeft wel bijna 2 maanden geduurd- ging de knop om
Fijn dat het gelukt is met de flessen!
Dat ja. R vindt het prima als ik een middagje in de week een oppas neem op een vaste dag zodat ik iets voor mezelf kan doen, maar ik kan dat dus ook nog niet over mn hart verkrijgenquote:Op maandag 4 mei 2015 22:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, ik vond haar zó prachtig. En dat vind ik nog hoor, maar ik zie nu toch wel de .. ja.. oudemannetjeslook die ze zo vlak na de geboorte hebben
![]()
Die nonstopheid is herkenbaar. Vooral 's morgens. Hoor ik "BAHBAHBAHBAHBAH" (nu met de verkoudheid gevolgd door drie niesbuien en een boel geknor) en denk ik "Neee.. nog heeeeel even snoozen... oh wacht, het is een baby, geen wekker
" . Je kan het niet even op pauze zetten of gewoon even een dagje niet. En dat is niet erg. Maar wel.. heel definitief een ander leven (en dan waren wij al echt géén uitgaanstypes o.i.d., dus dat is het niet eens) .
Oudemannetjeslookquote:Op maandag 4 mei 2015 22:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, ik vond haar zó prachtig. En dat vind ik nog hoor, maar ik zie nu toch wel de .. ja.. oudemannetjeslook die ze zo vlak na de geboorte hebben
![]()
Die nonstopheid is herkenbaar. Vooral 's morgens. Hoor ik "BAHBAHBAHBAHBAH" (nu met de verkoudheid gevolgd door drie niesbuien en een boel geknor) en denk ik "Neee.. nog heeeeel even snoozen... oh wacht, het is een baby, geen wekker
" . Je kan het niet even op pauze zetten of gewoon even een dagje niet. En dat is niet erg. Maar wel.. heel definitief een ander leven (en dan waren wij al echt géén uitgaanstypes o.i.d., dus dat is het niet eens) .
M krijgt allebei afgewisseld. Ik meen me te herinneren dat bataat "gezonder" is dan gewone aardappel omdat meer vezels en dus lagere GI... t is meer een wortelgroente dan een aardappel eigenlijk, minder simpele koolhydraten etc?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben benieuwd waarom veel mensen hier lijken te kiezen voor zoete aardappel als basis? Lusten de kindjes geen gewone aardappels? Dit klinkt natuurlijk weer onbedoeld veroordelenmaar ik zou liever niet zoet als de standaardsmaak aanwennen.
korte cursus groente koken in ruim water:quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Hilmo het volgende:
Met rapley is dat nog niet zo makkelijk lijkt me?
Nou ja als ik straks (waarschijnlikk) geen werk meer zou hebben kan ik tussen de middag wel eens wat groente koken en dat voorschotelen.
Maar ben echt een kluns wat betreft groente koken, weet niet eens hoe je peultjes moet kokenen waar doperwten liggen want heb die altijd uit pot als ik zelf eens eet..
*boks* ik heb vanavond zitten snotteren op de bank bij mijn foto's en flmpjes van de afgeloen zes maandenquote:Op maandag 4 mei 2015 21:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Het huis opruimen en tussendoor filmpjes kijken van vlaknadegeboorte-ohwatwaszeklein- ohjeewatlief *snik* is niet een bijzonder producieve combinatie
.
ja das nog makkelijker. maar geen ruimte meer in de kast hierquote:Op maandag 4 mei 2015 23:16 schreef Amsel het volgende:
Cursus stomen met het Avent-ding:
*Snijd de groente in stukjes en mik die in het Avent-ding.
*Giet water in het Avent-ding (in de gebruiksaanwijzing staat hoeveel water voor welke groente).
*Zet het ding aan.
*Wacht tot 'ie piept.
*Klaar.
Scheelt me toch een paar keer heen en weer lopen om te prikkenIk ben zo lui
Oh die heb ik ook ja, maar dan van Beabe of hoe heet dat merk. In ieder geval met die stomme naam Babycook. Het zal vast lui zijn en niet per se nodig maar oh wat heb ik m altijd handig gevondenquote:Op maandag 4 mei 2015 23:16 schreef Amsel het volgende:
Cursus stomen met het Avent-ding:
*Snijd de groente in stukjes en mik die in het Avent-ding.
*Giet water in het Avent-ding (in de gebruiksaanwijzing staat hoeveel water voor welke groente).
*Zet het ding aan.
*Wacht tot 'ie piept.
*Klaar.
Scheelt me toch een paar keer heen en weer lopen om te prikkenIk ben zo lui
t was een beginnerscursus he?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 07:20 schreef Stormqueen het volgende:
Arme sjaakHopelijk hebben jullie nog wat geslapen!
Ik zou trouwens niet adviseren om vijf minuten te wachten als de groenten niet helemaal gaar zijn, de lijn tussen gaar en doodgekookt is erg dun
Verder vind ik dat rapleyen wel makkelijk. Hoef niet apart te koken en heb geen extra apparaten nodig
nee, dat principe is geheel vrijblijvend. Tenzij je ambtenaar bent, dan ben je altijd vrij op 5 mei.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:27 schreef BlueEyes het volgende:
Het is in principe toch 1x per 5 jaar een feestdag?
Wij draaien wel een zondagsdienst en zelfs mijn vriend die bij een Amerikaans bedrijf werkt is vrij
5 mei is ééns in de vijf jaar een verplichte vrije dagquote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat principe is geheel vrijblijvend. Tenzij je ambtenaar bent, dan ben je altijd vrij op 5 mei.
Goh dat wist ik ook niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat principe is geheel vrijblijvend. Tenzij je ambtenaar bent, dan ben je altijd vrij op 5 mei.
Niet waar (helaas voor Yurquote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Na SQ haar opmerkingen ben ik gaan Google'n en ze heeft gelijk. Zelfs 1x in de 5 jaar is het geen verplichte vrije dag.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
5 mei is ééns in de vijf jaar een verplichte vrije dag![]()
-edit- tenzij werkzaam in de zorgsector e.d. dat soort werk gaat gewoon 24/7 door natuurlijk.
Dat helpt!quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:05 schreef BlueEyes het volgende:
Sq
Ik leef met je mee op mijn roostervrije dag en niet verplicht vrij oid
Als het helpt, ik werk hemelvaartsdag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |