abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2015 @ 20:18:30 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152242972
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Absoluut... dat zegt echter niets over hoe men die centen opbrengt.
en hoe je ze verdeelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-05-2015 20:25:10 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152244353
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 16:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind die hele gedachtengang die hieronder schuil gaat een beetje "eng" en zorgwekkend.

Het impliceert namelijk - en wordt als vanzelfsprekend aangenomen - dat men alleen nuttig is voor een samenleving als men financiële waarde toevoegt (buiten de rol van consument die wij allen vervullen).

Terwijl een mens natuurlijk altijd nuttig en waardevol is in de samenleving zolang deze persoon niet als een kluizenaar leeft en omgaat met andere mensen.
Op zich is het natuurlijk geen raar idee dat iedereen zijn eigen brood verdient, door dingen te doen die waarde hebben voor anderen, en die daar dus voor willen betalen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_152244747
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op zich is het natuurlijk geen raar idee dat iedereen zijn eigen brood verdient, door dingen te doen die waarde hebben voor anderen, en die daar dus voor willen betalen.
Een alternatief is er eigenlijk niet, je kan niet ergens een boerderij beginnen om voor jezelf te zorgen, daar is ons land te klein voor.
pi_152245444
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:02 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Een alternatief is er eigenlijk niet, je kan niet ergens een boerderij beginnen om voor jezelf te zorgen, daar is ons land te klein voor.
Te welvarend en te georganiseerd ook, het is niet nodig. Maar dan moet wel zorgen dat iedereen ook in die gelegenheid is. Voor wat ze dan als mens 'waard zijn' hebben ze dan nog de meerderheid van de week.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_152259842
quote:
FNV eist loon voor 'dwangarbeid' uitkeringsgerechtigden

AALTEN - De FNV vindt dat de 80 werklozen die kunstbloemen vouwen en enveloppen maken in fabriekshallen in Dinxperlo en Ulft daarvoor een gewoon loon moeten krijgen.

De inzet van werklozen zonder loon, en met alleen behoud van uitkering, moet worden gestopt. Tot die conclusie is de vakbond zaterdag gekomen na overleg met een groep boze werknemers die spreken van dwangarbeid.

Loon
Uit het overleg kon volgens de bond alleen de conclusie getrokken worden dat hier sprake is van een normaal dienstverband, waarvoor een normaal loon moet worden betaald.

Eisen
Sinds 2011 werken uitkeringsgerechtigden maximaal 32 uur per week in deze hallen, in het kader van re-integratie naar de arbeidsmarkt. De helft van de 80 arbeiders werkt daar langer dan een half jaar. In een overleg met de wethouders Wiltink (Aalten) en Van de Wardt (Oude IJsselstreek) woensdag zal de bond haar eisen op tafel leggen. Voortzetting van de huidige praktijk is voor de bond onacceptabel.
bron
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_154393326
Update:

quote:
Sociale dienst ISWI heeft spijt van 'dwangarbeid' Oude IJsselstreek en Aalten

Over de gedwongen inzet van werklozen ontstond in de afgelopen maanden veel commotie. Het FNV sprak van dwangarbeid en uitbuiting.

Beleid omgegooid
Het ISWI heeft het beleid inmiddels omgegooid. Werknemers krijgen compensatie over de afgelopen 4 jaar. De onbetaalde arbeid is teruggebracht tot een half jaar, de termijn die staatssecretaris Klijnsma aanvaardbaar acht.

Van de Wardt zegt dat het beleid niet vanuit 'foute intenties' voortkwam.
Nou die ISWI vindt het nu dus eigenlijk ook wel schandalig, en de mensen die zo lang voor niets slavenarbeid hebben verricht worden gecompenseerd.
Kunnen zij leuk op vakantie iig.
Jammer dat het zo'n klein artikeltje is uiteindelijk. De volgende gemeente die weer met dit plan komt, zal gewoon aan de gang gaan alsof er niets gebeurd is.

En kom er maar in du_ke, want nu ben je wrs de enige nog in NL die dit wel een strak plan vond. ;).
I´m back.
  donderdag 16 juli 2015 @ 19:54:53 #257
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154395347
Jammer dat het niet duidelijk wordt uit het artikel waar deze mensen recht op hebben, wanneer we ook de functiejaren meetellen.
Daarnaast ben ik ook benieuwd wat er gedaan wordt aan de onmenselijke omstandigheden in het desbetreffende bedrijf.(wordt ook niet duidelijk in het artikel)
In ieder geval een goede start m.b.t. tot menswaardigheid en loon voor werk.
Bedankt ender_xenocide en Ryan3 voor de opdate's.
There is only one religion
pi_154395481
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:54 schreef Dance99Vv het volgende:
Jammer dat het niet duidelijk wordt uit het artikel waar deze mensen recht op hebben, wanneer we ook de functiejaren meetellen.
Daarnaast ben ik ook benieuwd wat er gedaan wordt aan de onmenselijke omstandigheden in het desbetreffende bedrijf.(wordt ook niet duidelijk in het artikel)
In ieder geval een goede start m.b.t. tot menswaardigheid en loon voor werk.
Bedankt ender_xenocide en Ryan3 voor de opdate's.
Klopt, zo'n artikeltje is vrij summier, te summier, en wat ik zeg, de volgende gemeente die op dit lumineuze idee komt zal het ook gewoon weer uitvoeren totdat het toevallig in het nieuws komt.
Maar goed, ik ga er vanuit dat FNV iig waakt over de redelijkheid van de financiële compensatie voor de Klijnsma slaven-robots die onder dit regime hebben moeten werken. En eigenlijk ook een compensatie voor het feit dat ze gedurende die tijd niet normaal hebben kunnen zoeken naar werk en dat dit werk hun hele cv heeft verknald.
I´m back.
  donderdag 16 juli 2015 @ 20:08:12 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_154395685
En die compensatie wordt weer verrekend met de uitkering zeker?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_154395720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:08 schreef Leandra het volgende:
Ja, uiteraard.
I´m back.
  donderdag 16 juli 2015 @ 20:10:00 #261
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154395728
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:08 schreef Leandra het volgende:
Daar beng ik wel bang voor, aan de andere kant zou het de uitkerende instanties en gemeenten sieren om dat ongemoeid te laten.Ze zijn namelijk wel de veroorzakers van dit leed
pi_154395869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:10 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Daar beng ik wel bang voor, aan de andere kant zou het de uitkerende instanties en gemeenten sieren om dat ongemoeid te laten.Ze zijn namelijk wel de veroorzakers van dit leed
No way dat ze dat gaan doen natuurlijk, daar is het geld niet voor.
I´m back.
  donderdag 16 juli 2015 @ 20:32:52 #263
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154396231
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

No way dat ze dat gaan doen natuurlijk, daar is het geld niet voor.
Niet zo zeker van, kan zelfs betekenen dat de constructie van die reintergratie fout is en mensen tot de dag van vandaag geld kunnen vorderen wat niet verrekend kan worden omdat ze eigenlijk een baan hebben.
pi_154396287
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2015 18:36 schreef Ryan3 het volgende:
Update:
Dank. Dat zie je niet vaak.
Wel leuk om het nog eens helemaal terug te lezen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154396311
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:32 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Niet zo zeker van, kan zelfs betekenen dat de constructie van die reintergratie fout is en mensen tot de dag van vandaag geld kunnen vorderen wat niet verrekend kan worden omdat ze eigenlijk een baan hebben.
De winst heeft de gemeente in haar begroting gegooid. Dat geld is er dus niet meer. Hoe ze mensen willen compenseren is dus onduidelijk.
I´m back.
pi_154396323
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:45 schreef Flow3r het volgende:
Ik denk dat het heel makkelijk te testen is of die langdurige bijstandstrekkers ' luie uitvreters ' zijn.
Zorg dat hun werk 2000 netto per maand betaalt, ook al is het bloemen vouwen, kijk het een tijdje aan en zie dan wie er niet op komt dagen.
Ik denk dat velen met plezier gaan werken. Maar van ergens schoonmaken voor 800 in de maand wordt niemand blij.

Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk, maar zo'n test past vast niet in het plaatje
^O^
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  donderdag 16 juli 2015 @ 20:38:05 #267
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154396326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De winst heeft de gemeente in haar begroting gegooid. Dat held is er dus niet meer. Hoe ze mensen willen compenseren is dus onduidelijk.
Met een bosje papieren bloemetjes?
pi_154396349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:38 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Met een bosje papieren bloemetjes?
Ereburgerschap.
I´m back.
  donderdag 16 juli 2015 @ 20:40:36 #269
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_154396394
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ereburgerschap.
Ik ben benieuwd of we hier nog meer van gaan horen. (hoop het wel)
pi_154397488
Er is nog niets bekend onder de mensen die er werken wat de compensatie is. Mijn zus, die daar al drie jaar 'werkt' is zelfs in principe nog gewoon verplicht om op te komen dagen op de werkvloer. Ze zou wel weg mogen maar ze zeggen dat het erg onverstandig is en ze beter af kan wachten wat er verder komt. De consulenten weten zelf eigenlijk nog niets, echt belachelijk allemaal :')
E.
pi_154397773
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:24 schreef .Sparkling. het volgende:
Er is nog niets bekend onder de mensen die er werken wat de compensatie is. Mijn zus, die daar al drie jaar 'werkt' is zelfs in principe nog gewoon verplicht om op te komen dagen op de werkvloer. Ze zou wel weg mogen maar ze zeggen dat het erg onverstandig is en ze beter af kan wachten wat er verder komt. De consulenten weten zelf eigenlijk nog niets, echt belachelijk allemaal :')
Dus het is allemaal nog niet zo goed in het vat gegoten als in het artikeltje wordt gesuggereerd... :{.
Wel aan de pers doorgeven dat alles in kannen en kruiken zit, maar niet helemaal dus...

3 jaar "werken". :{.
I´m back.
pi_154397911
quote:
wel lekker werkervaring opdoen toch :(

als ze het een werkervaringsplek noemen mag het weer wel ;(
pi_154397976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:38 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

wel lekker werkervaring opdoen toch :(

als ze het een werkervaringsplek noemen mag het weer wel ;(
Klijnsma heeft het liefst dat de bijstandtrekkers slaven-robots worden.
I´m back.
pi_154398139
quote:
Ik zie al wat het probleem is, de gemeenteraden moeten nog instemmen... :{. (Die zijn wrs ook met reces? Of hoe zit dat?)

quote:
'Dwangarbeid' mensen in bijstand Aalten en Oude IJsselstreek nog maximaal halfjaar

Dat wil het bestuur van het Iswi, de samenwerkende sociale diensten van Aalten en Oude IJsselstreek.

Ontevreden
Het bestuur reageert daarmee op berichten in deze krant over het Iswi. Daarin werd beschreven dat bijstandsgerechtigden vaak jarenlang in fabriekshallen zonder loon moesten werken, in het kader van reïntegratie. Velen van hen waren daar zeer ontevreden over. Sommige werknemers zaten er al 4 jaar. Volgens de FNV is dat in strijd met de wet.

Conclusie
Het Iswi is nu tot de conclusie gekomen dat verplichte tewerkstelling niet langer dan een halfjaar mag duren. Mensen die er langer werken, mogen naar huis. De gemeenteraden van Aalten en Oude IJsselstreek moeten nog instemmen.

Ontduiking minimumloon
Het Iswi-bestuur heeft haar voorgenomen besluit dinsdagmiddag meegedeeld aan de FNV. Die is nog niet tevreden en vindt dat mensen helemaal niet met behoud van een uitkering moeten werken. Dit is ontduiking van het minimumloon, vindt de bond.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 16-07-2015 21:51:23 ]
I´m back.
pi_154400964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie al wat het probleem is, de gemeenteraden moeten nog instemmen... :{. (Die zijn wrs ook met reces? Of hoe zit dat?)

[..]

Het probleem is hier denk ik dat het allemaal tandeloze, papieren "tijgers" zijn.
Niemand heeft echt de macht en/of de kennis, laat staan de energie en/of de oprechte verontwaardigheid om het echt aan te pakken. En dat zonder eigenbelang en corruptie om "hen" waar je later een baantje wilt hebben niet voor het hoofd te stoten.
Je hebt hier echte tijgers zoals P. Lakeman voor nodig. En daar hebben we er helaas maar eentje van..
Marcus Bakker was ook zo'n puur oprechte vechter tegen onrecht.
Deze strijders zijn dungezaaid. En tegenwoordig helemaal helaas.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 16-07-2015 23:05:34 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')