abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152271068
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:22 schreef Leandra het volgende:

Dit was een franchise van een groter bedrijf, dit is alsof je in een of andere landelijke sportsshop geen Feyenoord sjaaltjes kunt kopen omdat de eigenaar van die lokale winkel toevallig voor PSV is.
Ik vind dat niet echt een heel goed argument. Er zit nog wel even een verschil tussen fan zijn van iets simpels als een voetbalclub (want hoe belangrijk is voetbal nou dan?) en een geloofsovertuiging.
  Eindredactie Games maandag 4 mei 2015 @ 19:00:42 #227
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_152271102
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:49 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

http://www.metronieuws.nl(...)gingen-lesbisch-stel

Een voorbeeld van de trouwfoto van het gelukkige stelletje

[ afbeelding ]

Wat vind jij, mogen Lesbo's trouwen?
nee, wel films maken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_152271245
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:03 schreef IsitHeaven het volgende:
Potverdorie zeg, mensen die anno 2015 nog steeds geen homoseksuelen kunnen accepteren of er op een normale manier mee om kunnen gaan. 8)7
Geen kaartjes willen drukken voor twee lesbiennes, dat is gewoon te sneu voor woorden.
Zucht....

Snappen de homoseksuelen en voorstanders niet dat ze hetzelfde doen richting degenen die er niet achter staan?
Iedereen mag zijn eigen keuze maken, dat geldt voor een homoseksueel maar OOK voor iemand die daar niet achter staat.
Door te zeggen dat zo iemand dat maar moet accepteren dwing je hem eigenlijk om zijn overtuiging te laten vallen. Maar tuurlijk dat mag weer niet -.- Maar als je een homoseksueel verbiedt te trouwen of die gevoelens te hebben dan staat de wereld in brand..... Hoezo raar.

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:59 schreef zakjapannertje het volgende:

Een eigen zaak hebben betekent dat je je inzet in het tegemoet komen aan de levensbehoeftes van mensen, waar een tegenprestatie in de vorm van geld, dienst of goed tegenover staat. En de overheid is derde partij in deze omdat op haar territorium wordt gehandeld. De overheid bepaalt waarin gehandeld mag worden en op welke manieren, in de vorm van wetten. Discriminatie is verboden bijvoorbeeld.
De overheid is totaal geen partij hierin, het gebeurd op grond van het bedrijf. Wat toevallig in het bepaalde land staat. Maar een eigenaar mag zelf bepalen of hij/zij iemand weigert om wat voor reden dan ook lijkt mij he. Het is een bedrijf, niet de overheid of iets dergelijks.
Het is ook niet zo alsof het een bedrijf betreft waar maar 1 van bestaat.
Die drukkerij mag zelf bepalen of hij ze weigert, kunnen toch gewoon naar de buren gaan. Een andere drukkerij.
pi_152271508
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:41 schreef Elfletterig het volgende:

Jawel hoor.
Waarin heeft dit met mensenrechten te maken?

Je kunt het andersom dan ook mensenrechten schennis noemen als die drukkerij gedwongen wordt wel te printen voor homoseksuelen. Die drukker heeft een reden om ze te weigeren en daar is hij vrij in. Deze 2 dames kunnen gewoon naar een andere drukkerij gaan, het gaat hier om het verlenen van een dienst. Dat heeft niet zo veel met mensenrechten te maken verder in dit geval.

quote:
Dat weigert hij wél. Drukwerk voor een trouwerij vergelijken met drukwerk voor een terreurorganisatie is een te bizarre vergelijking om woorden aan vuil te maken.
Hij weigert wat voor een homo-huwelijk, houdt niet in dat hij alle zaken met homo's weigert.
Hij wil alleen niet drukken voor dat huwelijk omdat hij er niet achter staat, zijn goed recht.
Tuurlijk is dat met een terreurorganisatie een veel te grote vergelijking, maar het idee klopt wel.
Iemand is vrij in zijn keuze van klanten, hij is ja zelf degene die geld misloopt. Het is anders als hij alle zaken met homo's weigert, maar een homo huwelijk niet willen ondersteunen vanwege persoonlijke overtuiging vind ik iedereens goed recht.
Gelukkig kent NL dat recht.

quote:
Jij komt alleen voor vrijheid op als het in je straatje past. Verder schijn je maar moeilijk te kunnen bevatten wat er qua wetgeving is vastgelegd. Wen eraan.
Vrijheid gaat 2 kanten op. Homoseksuelen zijn vrij om te trouwen, anderen zijn vrij om er niet voor te zijn en te weigeren op religieuze gronden voor het huwelijk te drukken.
Alleen gek genoeg komt de wereld alleen in opstand als het om het standpunt vd homoseksuelen gaat.

En wat ik al eerder zei, er zijn meerdere drukkerijen. Dan ga je toch lekker naar de buren?

quote:
Ik vind dat je klanten niet mag discrimineren. Klanten dienstverlening weigeren kan alleen als daar gegronde redenen voor bestaan, bijvoorbeeld omdat de klant in kwestie een haatzaaiende boodschap wil laten drukken. Verder heb je als drukkerij mensen gewoon gelijk te behandelen.
Niet mee eens, je mag niet lukraak een homoseksueel weigeren als hij gewoon voor iets anders wat laat drukken. Maar ik vind wel dat je mag zeggen het homo-huwelijk niet te ondersteunen.
Net als dat homoseksuelen vrij zijn te trouwen bestaat er ook een recht op godsdienst.
Het gaat hier ook niet om iets belangrijks, slechts om kaartjes bij een drukkerij. Niet bepaald een uniek soort bedrijf. Als er maar 1 drukkerij in het hele land was vind ik het anders wat. Dan wordt de vrijheid voor de homoseksuelen erg tegen gehouden.
  maandag 4 mei 2015 @ 19:25:26 #230
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_152271999
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zucht....

Snappen de homoseksuelen en voorstanders niet dat ze hetzelfde doen richting degenen die er niet achter staan?
Iedereen mag zijn eigen keuze maken, dat geldt voor een homoseksueel maar OOK voor iemand die daar niet achter staat.
Door te zeggen dat zo iemand dat maar moet accepteren dwing je hem eigenlijk om zijn overtuiging te laten vallen. Maar tuurlijk dat mag weer niet -.- Maar als je een homoseksueel verbiedt te trouwen of die gevoelens te hebben dan staat de wereld in brand..... Hoezo raar.

Die zucht mag je lekker bij je houden.
Op het moment dat je snapt dat homosekualiteit geen keuze is maar gewoon wie je bent, proberen we het weer.

Iedereen(ook de drukkerij)kan er het zijne van denken maar je hoeft je niet als een botte hork (weigeren en onbeschoft te woord staan)te gedragen.

Dat heeft gewoon met omgangsvormen te maken.
pi_152272491
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:25 schreef IsitHeaven het volgende:

Die zucht mag je lekker bij je houden.
Op het moment dat je snapt dat homosekualiteit geen keuze is maar gewoon wie je bent, proberen we het weer.

Iedereen(ook de drukkerij)kan er het zijne van denken maar je hoeft je niet als een botte hork (weigeren en onbeschoft te woord staan)te gedragen.

Dat heeft gewoon met omgangsvormen te maken.
Ik zeg toch niet dat homoseksualiteit een keuze is?
Maar daarnaast is gelovig zijn ook niet echt een keus, ten minste vind ik niet. Als je weet dat iets klopt dan moet je daar achter staan. Dan ga je dat ook niet verloochenen.

Ik ben het wel met je eens dat je het op een beschaafde manier moet doen.
Als je gewoon netjes zegt: Sorry, uit mijn eigen overtuiging help ik jullie voor dit liever niet.
Je moet hun keuze gewoon accepteren, en netjes met ze omgaan. Maar meer dan dat hoeft toch niet? Ik ben er zelf zeker niet voor, maar je moet elkaar wel gewoon respecteren.

Maar neeeee. Het gaat om homoseksuelen en alles wat je zogenaamd tegen hun doet is afgrijselijk.
Je moet iedereeeeeeeen vrij laten. Oh? Laat dan de mensen die het er niet mee eens zijn ook vrij -.-
Maar ja, die zijn niet homoseksueel, dus wat die vinden en willen doet er niet toe.
  maandag 4 mei 2015 @ 19:45:43 #232
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_152272773
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat homoseksualiteit een keuze is?
Maar daarnaast is gelovig zijn ook niet echt een keus, ten minste vind ik niet. Als je weet dat iets klopt dan moet je daar achter staan. Dan ga je dat ook niet verloochenen.

Ik ben het wel met je eens dat je het op een beschaafde manier moet doen.
Als je gewoon netjes zegt: Sorry, uit mijn eigen overtuiging help ik jullie voor dit liever niet.
Je moet hun keuze gewoon accepteren, en netjes met ze omgaan. Maar meer dan dat hoeft toch niet? Ik ben er zelf zeker niet voor, maar je moet elkaar wel gewoon respecteren.

Maar neeeee. Het gaat om homoseksuelen en alles wat je zogenaamd tegen hun doet is afgrijselijk.
Je moet iedereeeeeeeen vrij laten. Oh? Laat dan de mensen die het er niet mee eens zijn ook vrij -.-
Maar ja, die zijn niet homoseksueel, dus wat die vinden en willen doet er niet toe.
Idd je moet elkaar respecteren. Maar hoe respecteert de drukker in dit geval de twee dames?
pi_152272880
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zucht....

Waar val je nu precies over ?

Dat mensen niet mogen proberen hun wil op te leggen aan homos en hun rechten in te perken (dat je geen "jij mag dit niet, je mag dat niet" etc mag zeggen ?

of

Dat men gaat mekkeren als je "ik wil niets met homos te maken hebben" zegt ?

Dat is namelijk nogal een verschil.
pi_152272934
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:45 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

Idd je moet elkaar respecteren. Maar hoe respecteert de drukker in dit geval de twee dames?
Hij wil niet actief meewerken aan hun eeuwig lijden in de hel; waar hij vreest dat zij zullen belanden ?
Zo bekeken best lief van hem.
  maandag 4 mei 2015 @ 19:54:33 #235
424651 IsitHeaven
Or is it hell ?
pi_152273175
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hij wil niet actief meewerken aan hun eeuwig lijden in de hel; waar hij vreest dat zij zullen belanden ?
_O- heel lief ja
pi_152273223
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:54 schreef IsitHeaven het volgende:

[..]

_O- heel lief ja
Tsja. Zo ziet hij het. Jehovas enzo denken ook dat ze je komen redden als ze aanbellen.
Dat doen ze allemaal "uit liefde".
Dat jij en ik hun liefde niet willen en vrij jakkiebah vinden doet daar niets aan af.
  maandag 4 mei 2015 @ 19:59:17 #237
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_152273406
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 00:52 schreef Rica het volgende:

[..]

Kom kom. Het een is onderdeel van geinstitutionaliseerde rassensegregatie en het ander is een individu die op basis van geloofsovertuiging een klant weigert. Ja het is beide discriminatie maar van een iets andere orde me dunkt. :)
Een andere orde omdat het maar 1 geval is. Iemand die afval dumpt op straat is ook van een andere orde dan een chemisch bedrijf dat afval in de rivier dumpt. Als het iemands overtuiging is om afval op straat te gooien, wie zijn wij dan om het tegen te houden? Wat voor belang heeft iemand om afval te dumpen in de buurt waar diegene woont? Je kan best ergens anders wandelen als je niet van afval houdt...

Vervuilers bestaan en als je het niet consequent tegenwerkt wordt het een rotzooi. En rotzooi trekt ander rotzooi aan. Mensen gaan het acceptabel vinden. Mensen vergoelijken hun eigen vervuiling door naar anderen te wijzen. De nieuwe generatie is niet anders gewend en weet niet beter.

quote:
Als ik flyers voor een heidense midzomernachtviering wil laten printen en een urkse drukker zou me weigeren want God zus en zo dan zou het niet in mijn hoofd opkomen er heibel over te maken of te gaan janken over discriminatie.
Dat komt omdat je totaal geen waarde hecht aan een heidense midzomernachtviering, en al helemaal geen belang ziet in flyers daarvoor. Natuurlijk kan je je dan niet inleven in anderen. Hier gaat het om de traditionele verkondiging van je, zogezegd, mooiste dag van je leven. Beetje 'van een andere orde', nietwaar?
Géén kloon van tvlxd!
pi_152274848
LESBOS MOGEN ZOVEEL TROUWEN ALS ZE WILLEN! ALLEN GOD ZAL ZE OORDELEN! KLAAR!

1‘Spreek geen oordeel uit, dan zal er over u ook geen oordeel uitgesproken worden. 2Want God zal u op dezelfde manier

beoordelen als waarop u anderen beoordeelt. 3Waarom maakt u zich druk over een splinter in het oog van uw broeder, terwijl u

niet eens merkt dat in uw eigen oog een balk zit? 4Hoe kunt u dan zeggen: “Kom, ik zal die splinter even uit uw oog halen”?

Met die balk in uw eigen oog ziet u immers niets? 5Hoe kunt u dan uw broeder helpen? Huichelaar! Zorg eerst dat die balk uit

uw eigen oog weg is. Dan ziet u tenminste wat u doet, als u die splinter uit het oog van uw broeder haalt.

https://www.bible.com/nl/bible/75/mat.7.htb

VOOR ALLE HUICHELAARS IN HET ZOGENAAMD CHRISTENDOM

Johannes 7 Johannes 9

Vergeving voor de overspelige vrouw

1Jezus bracht de nacht door op de Olijfberg. 2De volgende morgen was Hij alweer vroeg in de tempel. De mensen kwamen om Hem

heen staan en luisterden naar Hem. 3De bijbelgeleerden en Farizeeën brachten een vrouw bij Hem die op overspel was betrapt.

Zij duwden haar midden in de kring en zeiden: 4‘Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt terwijl zij overspel pleegde. 5In

de wet van Mozes staat dat wij zo'n vrouw moeten stenigen. Wat is uw mening?’ 6Zij waren erop uit Hem in de val te laten

lopen. Dan zouden zij een reden hebben om Hem aan te klagen. Jezus ging op zijn hurken zitten en schreef met zijn vinger in

het stof. 7Toen zij bleven aandringen, stond Hij op en zei: ‘Laat hij die zelf nooit zondigt, de eerste steen maar gooien!’

8Hij hurkte opnieuw en begon weer te schrijven. 9Na deze woorden dropen de mannen één voor één af, de leiders het eerst.

Jezus bleef alleen met de vrouw achter. 10Hij stond op en vroeg: ‘Waar is iedereen? Heeft niemand u veroordeeld?’

11‘Nee, Here,’ antwoordde zij. ‘Wel,’ zei Jezus, ‘Ik veroordeel u ook niet. Ga maar en zondig voortaan niet meer.’

https://www.bible.com/nl/bible/75/jhn.8
Arbeidszaak Marketing Impuls, Miec Marketing, Cleanprofs B.V.
http://miec-arbeidszaak.orgfree.com
pi_152274916

[ Bericht 100% gewijzigd door Grekel op 04-05-2015 20:30:14 ]
pi_152275999
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:45 schreef IsitHeaven het volgende:

Door zich er verder niet over uit te laten en er netjes mee om te gaan.
De drukker heeft er een persoonlijk bezwaar mee, dus hoe zouden de dames respect tonen door hem het te laten drukken?

Respect is belangrijk maar ook lastig. In een geval als dit kan je nooit volledig aan beide wensen voldoen, je kunt niet volle respect geven voor beiden. Al vind ik het respectvol genoeg als die drukker gewoon netjes blijft.
De dames kunnen gewoon naar een andere drukker gaan. Op die manier worden beide kanten grotendeels gerespecteerd, ipv dat alleen de homoseksuelen beschermd worden.

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:48 schreef Kassamiep het volgende:

Waar val je nu precies over ?

Dat mensen niet mogen proberen hun wil op te leggen aan homos en hun rechten in te perken (dat je geen "jij mag dit niet, je mag dat niet" etc mag zeggen ?

of

Dat men gaat mekkeren als je "ik wil niets met homos te maken hebben" zegt ?

Dat is namelijk nogal een verschil.
Ik kan er niet tegen dat er moord en brand geschreeuwd wordt als iemand geen voorstander is van het homo-huwelijk, dat er dan geschreeuwd wordt dat je iedereens keus moet respecteren en iedereen er vrij in is.

Terwijl als iemand om persoonlijke gewetensbezwaren niet die uitnodigingen wil drukken, of als ambtenaar van de burgerlijke stand ze niet wil trouwen, dan boeit dat vrijheid van keus totaal niet meer maar moet je opgesloten worden voor homo haat.

Die vrijheid moet beide kanten opgaan, het slaat compleet de verkeerde kant op. Alles wat homo's doen is geweldig, maar als je er niet voor bent dan mag je helemaal niets....
Iedereen heeft zijn eigen keus, homo's mogen net zo zeer trouwen als dat anderen (waaronder ik) er geen voorstander van hoeven te zijn.

Laat elkaar er vrij in, respecteer elkaar. De drukker heeft de vrijheid de dames te mogen weigeren, en de dames moeten dat respecteren net als dat anderen hun geaardheid respecteren en gewoon een andere drukkerij te zoeken. Dit is gewoon kinderachtig gedrag, calimero gedrag van de gay community. Waarmee ze zichzelf alleen maar ten schande zetten, alsof ze zich schamen voor het gay zijn.
pi_152276035
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:49 schreef Kassamiep het volgende:

quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:54 schreef IsitHeaven het volgende:

_O- heel lief ja
Ter info: De Bijbel zegt helemaal niets over een hel.
pi_152276067
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:55 schreef Kassamiep het volgende:

Tsja. Zo ziet hij het. Jehovas enzo denken ook dat ze je komen redden als ze aanbellen.
Dat doen ze allemaal "uit liefde".
Dat jij en ik hun liefde niet willen en vrij jakkiebah vinden doet daar niets aan af.
Nee dat denken ze helemaal niet lol. Hoe kom je daar nou bij.
pi_152276105
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee dat denken ze helemaal niet lol. Hoe kom je daar nou bij.
Dat zeggen ze zelf. En dat staat ook in de boekjes die ze hier iedere week afleveren.
(Ja, ik lees ze. Vermoedelijk ben ik de enige in heel NL :P)
pi_152276174
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:27 schreef Grekel het volgende:
LESBOS MOGEN ZOVEEL TROUWEN ALS ZE WILLEN! ALLEN GOD ZAL ZE OORDELEN! KLAAR!

Wat wil je met dat hele geraaskaal nou zeggen dan?

Ben je nou anti-lesbo of ben je nou anti-Bijbel?

1. De Bijbel zegt dat mensen die de homoseksuele daad doen enzo niet in het paradijs komen.
Daar laat de Bijbel geen twijfel over bestaan (de niet praktiserende homoseksueel kan wel gewoon in het paradijs komen).

2. De Bijbel leert ook iedereen lief te hebben, of je het nou eens bent of niet.
pi_152276240
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:48 schreef bianconeri het volgende:

Ik kan er niet tegen dat er moord en brand geschreeuwd wordt als iemand geen voorstander is van het homo-huwelijk, dat er dan geschreeuwd wordt dat je iedereens keus moet respecteren en iedereen er vrij in is.

Terwijl als iemand om persoonlijke gewetensbezwaren niet die uitnodigingen wil drukken, of als ambtenaar van de burgerlijke stand ze niet wil trouwen, dan boeit dat vrijheid van keus totaal niet meer maar moet je opgesloten worden voor homo haat.

Die vrijheid moet beide kanten opgaan, het slaat compleet de verkeerde kant op. Alles wat homo's doen is geweldig, maar als je er niet voor bent dan mag je helemaal niets....
Iedereen heeft zijn eigen keus, homo's mogen net zo zeer trouwen als dat anderen (waaronder ik) er geen voorstander van hoeven te zijn.

Laat elkaar er vrij in, respecteer elkaar. De drukker heeft de vrijheid de dames te mogen weigeren, en de dames moeten dat respecteren net als dat anderen hun geaardheid respecteren en gewoon een andere drukkerij te zoeken. Dit is gewoon kinderachtig gedrag, calimero gedrag van de gay community. Waarmee ze zichzelf alleen maar ten schande zetten, alsof ze zich schamen voor het gay zijn.
Het mekkeren dus waardoor jouw rechten worden ingeperkt. Dat dat niet netjes is ben ik met je eens.

Ik vroeg het omdat je eerdere posts suggereerden echter dat je ook vond dat je het recht moest hebben hun rechten in te perken. Dat zou natuurlijk weer niet netjes van jou zijn - dus blij dat ik dat verkeerd las.
pi_152276269
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:50 schreef Kassamiep het volgende:

Dat zeggen ze zelf. En dat staat ook in de boekjes die ze hier iedere week afleveren.
(Ja, ik lees ze. Vermoedelijk ben ik de enige in heel NL :P)
Ja ik lees ze ook en dat staat er sowieso niet in. Niet op de manier die jij zegt.
Iedereen moet een eigen keus maken, gelovig/niet-gelovig of wat dan ook.
Daar veranderen tv dominee's niets in, getuigen niet, niemand niet.
Je kunt daardoor niet iemand redden.
pi_152276344
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja ik lees ze ook en dat staat er sowieso niet in. Niet op de manier die jij zegt.
Iedereen moet een eigen keus maken, gelovig/niet-gelovig of wat dan ook.
Daar veranderen tv dominee's niets in, getuigen niet, niemand niet.
Je kunt daardoor niet iemand redden.
De Jehovas die hier komen zijn dat nadrukkelijk niet met je eens en leggen hun boekjes ook heel anders uit.
Hoe kom ik erachter wie er gelijk heeft tussen jou - een anoniem persoon op een internetforum - en Jehovas die hier al 5 jaar komen en waarvan ik het gebouw weet te staan ?
pi_152276392
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:52 schreef Kassamiep het volgende:

Het mekkeren dus waardoor jouw rechten worden ingeperkt. Dat dat niet netjes is ben ik met je eens.

Ik vroeg het omdat je eerdere posts suggereerden echter dat je ook vond dat je het recht moest hebben hun rechten in te perken. Dat zou natuurlijk weer niet netjes van jou zijn - dus blij dat ik dat verkeerd las.
Ik ben geen voorstander van het homo-huwelijk. Maar wat die mensen allemaal uitspoken is niet mijn zorg. Iedereen moet vrij zijn in zijn keus.
Ik kan alleen niet zo goed tegen dat calimero gedoe, alles tegen hun is afgrijselijk. Maar als anderen een andere mening hebben dan vallen ze hun aan. Je zou toch zeggen dat homoseksuelen daar juist niet mee bezig zouden zijn? Omdat ze zelf hard vechten voor hun eigen vrijheid.

Juist door dat gedrag krijgen mensen een afkeer. Of door dat overdreven gay parade gedoe.
pi_152276459
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat wil je met dat hele geraaskaal nou zeggen dan?

Ben je nou anti-lesbo of ben je nou anti-Bijbel?

1. De Bijbel zegt dat mensen die de homoseksuele daad doen enzo niet in het paradijs komen.
Daar laat de Bijbel geen twijfel over bestaan (de niet praktiserende homoseksueel kan wel gewoon in het paradijs komen).

2. De Bijbel leert ook iedereen lief te hebben, of je het nou eens bent of niet.
En daarnaast leert de BIJBEL us dat u niet mag oordelen! Niet alleen Homo's zouden niet in de hemel komen, maar alle zondaars, zoals u, waarschijnlijk en die drukkerijeigenaar!

Simpel: Ordeel niet, zegt Christus want God zegt dat HIJ zal oordelen!
pi_152276512
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:54 schreef Kassamiep het volgende:

De Jehovas die hier komen zijn dat nadrukkelijk niet met je eens en leggen hun boekjes ook heel anders uit.
Hoe kom ik erachter wie er gelijk heeft tussen jou - een anoniem persoon op een internetforum - en Jehovas die hier al 5 jaar komen en waarvan ik het gebouw weet te staan ?
Ik ben 1 van Jehovah's getuigen (geen Jehovah's dus, want dat is de naam van God en wij zijn geen goden).
We geven mensen de kans God te leren kennen, wij komen niet bij de mensen om hun te bekeren ofzo. Mensen zijn volledig vrij in hun keus, wij geven mensen alleen de kans meer over God te weten te komen. En ja indirect kunnen mensen redding krijgen door God te accepteren.
Maar mensen hoeven niet per se 1 van Jehovah's getuigen te worden om redding te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')