Mag dat niet? Iedereen is vrij om een topic te openen. Waarom dan altijd zulke reacties? Nog iets inhoudelijks te melden?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:53 schreef Trebo het volgende:
Serieus?
Dit is jouw grootste probleem met je vriend en ik open er een topic over, ja?
Staat in de OP: ik betaal het zelf.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:59 schreef Myrr het volgende:
Betaal jij of betaalt hij?
Kan me niet indenken waarom hij hier een probleem om makt, tenzij hij dus degene is die er voor mag dokken.
Als jullie ruzie hebben, vliegen de verwijten dan ook zo over en weer?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb momenteel een abonnement van Vodafone en een iPhone. Mag al verlengen, maar ik wil geen Vodafone meer. Ik wil graag naar KPN. Zou ik overstappen met het nummer wat ik nu heb wordt dat pas augustus (juni regelen). Ik heb ook nog een ander nummer, mijn oude nummer die ik weer in gebruik wil nemen.
Alleen zeurt mijn vriend hierover. Ten eerste begrijpt hij niet waarom ik mijn andere nummer weer in gebruik wil nemen. "Ga je godverdomme weer wisselen van nummer?", was wat hij letterlijk boos zei. Ten tweede begrijpt hij niet waarom ik KPN wil. We willen naar Telfort qua tv en internet, en dan zijn abonnementen bij hun goedkoper. Snap ik. Maar ik WIL geen Telfort. Ten derde zal hij straks ook wel stampij gaan maken over mijn mobielkeuze.
Dit is niet de eerste keer dat hij moeilijk doet over iets wat ik beslis. En wat mijn eigen keuze is. En zelf koopt hij zonder overleg 2 oude motoren waar hij vervolgens niets mee doet.
Dat hij niks met abonnementen en mobiele telefoons heeft, oke, maar dan hoeft hij toch niet boos te worden als ik van mijn eigen geld een leuke smartphone koop?
Ik zie nu al op tegen de dag dat ik besluit het sim only-abonnement af te sluiten en hij er kwaad om zal worden.
(Ik wil graag de Note 4. Nu dus iPhone en muziek erop staan via iTunes. Straks met de Note 4 geen muziek erop. (Ik wil niet mijn muziek van pc naar de Note 4 slepen.) Nu heb ik een sim only van KPN gezien met 10GB internet, onbeperkt bellen en sms'en en gratis spotify premium. Kan ik ook met de Note 4 naar muziek luisteren.Ik weet alleen zeker dat mijn vriend het ook niet zal begrijpen als ik dit uitleg.)
Misschien iemand die dit herkent van eigen(/vorige) relatie? Of tips hoe ik dit aan kan pakken?
Dat heb ik er niet uit gehaald, alleen dat je nu een abo hebt. Anyhow, heel vervelend. Is hij met alles zo?quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:05 schreef Postbus100 het volgende:
Telfort zit toch op het netwerk van kpn?
quote:
nuff saidquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:05 schreef machtpen het volgende:
Klinkt als een heel goede relatie , jullie gaan vast en zeker samen oud worden.
Omdat ik altijd dat nummer heb gehad. En mijn schoonouders bijvoorbeeld nog altijd dat nummer bellen. En omdat KPN gewoon de allerbeste is qua 4G! Ik heb met Vodafone vaak genoeg gprs...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:59 schreef gianni61 het volgende:
waarom zou je een ander nummer willen?
en waarom wil je naarKPN
?
verder: waar maakt hij zich druk om
Heb je hem uitgelegd waarom je je oude nummer weer wil? Dan kan hij er eventueel meer begrip voor hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Alleen zeurt mijn vriend hierover. Ten eerste begrijpt hij niet waarom ik mijn andere nummer weer in gebruik wil nemen. "Ga je godverdomme weer wisselen van nummer?", was wat hij letterlijk boos zei.
Zolang jij het zelf betaalt kun je bij hem aangeven dat hij gewoon moet stoppen met zeuren. Geef dat slechts 1 keer aan en reageer er verer niet meer op.quote:Ten tweede begrijpt hij niet waarom ik KPN wil. We willen naar Telfort qua tv en internet, en dan zijn abonnementen bij hun goedkoper. Snap ik. Maar ik WIL geen Telfort.
Jij betaalt, jij bepaalt.quote:Ten derde zal hij straks ook wel stampij gaan maken over mijn mobielkeuze.
Voorbeelden? Waarom maak je hem niet duidelijk dat het jouw beslissing is en dat hij gewoon z'n mening niet zo moet pushen? Advies is altijd okay, maar dat houdt ergens op.quote:Dit is niet de eerste keer dat hij moeilijk doet over iets wat ik beslis. En wat mijn eigen keuze is.
Dit al met hem besproken? Zo ja, wat zegt hij over zijn eigen gedrag?quote:En zelf koopt hij zonder overleg 2 oude motoren waar hij vervolgens niets mee doet.
Word jij eigenlijk ook boos op hem? Laat je hem merken dat er grenzen zijn en zo, en zo? Sta je op je strepen?quote:Dat hij niks met abonnementen en mobiele telefoons heeft, oke, maar dan hoeft hij toch niet boos te worden als ik van mijn eigen geld een leuke smartphone koop?
Niet op reageren en/of vermijden. Waarom trek je je er zoveel van aan?quote:Ik zie nu al op tegen de dag dat ik besluit het sim only-abonnement af te sluiten en hij er kwaad om zal worden.
Je legt het hem een keertje uit en doet vervolgens wat je wil. Zolang jij het betaalt en jij er tevreden mee bent.quote:(Ik wil graag de Note 4. Nu dus iPhone en muziek erop staan via iTunes. Straks met de Note 4 geen muziek erop. (Ik wil niet mijn muziek van pc naar de Note 4 slepen.) Nu heb ik een sim only van KPN gezien met 10GB internet, onbeperkt bellen en sms'en en gratis spotify premium. Kan ik ook met de Note 4 naar muziek luisteren.Ik weet alleen zeker dat mijn vriend het ook niet zal begrijpen als ik dit uitleg.)
Ik vind het een beetje vaag dat hij hier boos om wordt... Gebeurt dat vaker bij situaties waar jij niet doet wat hij wil?quote:Misschien iemand die dit herkent van eigen(/vorige) relatie? Of tips hoe ik dit aan kan pakken?
Nou, dat lijkt mij een mooi antwoord. Ik neem aan dat je dit ook aan je vriend hebt gezegd.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Omdat ik altijd dat nummer heb gehad. En mijn schoonouders bijvoorbeeld nog altijd dat nummer bellen. En omdat KPN gewoon de allerbeste is qua 4G! Ik heb met Vodafone vaak genoeg gprs...
Andere keuzes van mij waar hij het niet altijd mee eens is. Even geen voorbeelden die te binnen schieten.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:00 schreef LuDann het volgende:
Lijkt me nogal irritant als je nooit eens wat zelfstandig kunt beslissen zonder gezeik te krijgen. Waar zeurt hij nog meer over dan?
Het enige waar hij mee te maken krijgt is dat hij een nieuw nummer in zijn telefoon moet zetten. Nou, poe poe.
Heb je dit met hem besproken? Dat hij zijn eigen mening te veel pusht wanneer het gaat om een beslissing waar jij de knoop mag doorhakken (en niet hij)...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Andere keuzes van mij waar hij het niet altijd mee eens is.
Ook al probeer ik het met de redenen die ik heb uit te leggen waarom ik ergens voor kies, dan nog wordt hij boos en begrijpt het nog steeds niet. Ook niet als ik zeg dat we allebei verschillend zijn en ik een smartphonegek ben (en dat wéét hij!).quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je dit met hem besproken? Dat hij zijn eigen mening te veel pusht wanneer het gaat om een beslissing waar jij de knoop mag doorhakken (en niet hij)...
Weet hij dus van zijn gedrag af? Zo ja, wat zegt hij erover? Heeft hij door hoeveel hij jou kwetst ermee? Waarom heeft hij de behoefte om het per se te willen bepalen voor jou?
Ergo, goed gesprek gehad?
Jij bent zeker zo'n camslet die jouw vriendje gebruikt voor de centjes en dan bindt met een 50/50 huurcontract terwijl je een andere boy in het midden van de huiskamer pakt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ook al probeer ik het met de redenen die ik heb uit te leggen waarom ik ergens voor kies, dan nog wordt hij boos en begrijpt het nog steeds niet. Ook niet als ik zeg dat we allebei verschillend zijn en ik een smartphonegek ben (en dat wéét hij!).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is je vriend autistisch?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik dacht eraan om alvast een brief te maken waarin ik schrijf (lees: type) dat volwassen ben en mijn eigen keuzes mag (nee moet!) maken. En dat hij daar niets mee te maken heeft, of althans: dat hij niet het recht heeft om daar boos over te worden.
Hij mag het er niet mee eens zijn, natuurlijk, maar hij hoeft er niet boos om te worden.
Een brief. Een fucking brief. Over een abonnement. En daarin wil je uitleggen dat je volwassen genoeg bent. En dat doe je dan op de meest kleuterachtige manier die er is. Succes ermeequote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik dacht eraan om alvast een brief te maken waarin ik schrijf (lees: type) dat volwassen ben en mijn eigen keuzes mag (nee moet!) maken. En dat hij daar niets mee te maken heeft, of althans: dat hij niet het recht heeft om daar boos over te worden.
Hij mag het er niet mee eens zijn, natuurlijk, maar hij hoeft er niet boos om te worden.
Wel vanaf je telefoon via je nieuwe provider voor extra impact.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Voor zover ik weet niet. Maar soms kan ik lullen als Brugman, hij snápt het gewoon niet. Kan zich dan niet inleven in hoe ik het zie.quote:
Heb je ook de post erna gelezen? Nee dus. Wat als gewoon iets uitleggen niet helpt bij mijn vriend en iets geschrevens beter binnenkomt?! Daarom dacht ik daaraan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een brief. Een fucking brief. Over een abonnement. En daarin wil je uitleggen dat je volwassen genoeg bent. En dat doe je dan op de meest kleuterachtige manier die er is. Succes ermee
Lagere prioriteit op t netwerk.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:17 schreef Jordy-B het volgende:
Telfort is toch KPN? Waarom ga je dan moeilijk doen door een Abonnement bij KPN af te sluiten als je met de rest bij telfort wil?
Je vriend heeft gewoon gelijk
Mooie troll.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Waarom niet? Als gewone woorden niet helpen bij iemand. En als het geschrevene beter binnenkomt ómdat hij het leest.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Mooie troll.
Een brief schrijven om je keuze voor een tel-abo te verantwoorden.
Als je er zelf maar in geloofd.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik hou niet van Facebook, niet van negers en niet van kinderen. En ik ga niet vreemd (als ik geen toestemming heb, zo heb ik wel toestemming om met een vrouw vreemd te mogen gaan, daar wil hij dan graag bij zijn).
oh, dus nu ligt het niet aan jou, maar AAN HEM??quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Waarom niet? Als gewone woorden niet helpen bij iemand. En als het geschrevene beter binnenkomt ómdat hij het leest.
Aan mij ligt het niet, ik kan prima uitleggen waarom ik iets wil. Mijn vriend wil bepaalde dingen gewoon niet begrijpen.
quote:Geachte <vriend>,
Het Wc-papier is op, wil jij morgen nieuwe meenemen?
Hoogachtend,
Jaimy Luca
Jullie zijn een raar stel als ik het zo lees. Je neemt zelf ook een grapje van iemand bloedserieus terwijl het overduidelijk een grapje is.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Maar soms kan ik lullen als Brugman, hij snápt het gewoon niet. Kan zich dan niet inleven in hoe ik het zie.
Elk jaar het liefst een nieuwe telefoon. Heb deze iPhone vanaf augustus vorig jaar en nu alweer zat dus. De Note 4 is los ¤699,- (bij The Phonehouse, ik zou een smartphone niet gauw online bestellen).quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:29 schreef mrs.bashful het volgende:
Aan dit soort dingen merk ik toch dat ik oud word.![]()
Smartphonegek he?
Ik snap dat nooit om de twee jaar een nieuwe smartphone. Het voelt een beetje alsof je je auto inruilt als de asbakken vol zitten. En als ik dan toch een nieuwe smartphone koop is een losse telefoon vaak veel goedkoper. Aan mijn abo kom ik niet want ik kan nergens zo goedkoop uit zijn als nu met alles onbeperkt uit 1 bundel. En qua data kom ik niet verder als 300 MB per maand laat staan 10GB. Ik zit om de haverklap wel ergens op wifi. En twee abo's naar elkaar??? (of is die 2e een prepaid?)
Maar wat jij je geld aan wil weggooien hoor.
Ik zou er alleen geen brief aan spenderen. Dat klinkt wel heel triest.
Wat dacht je ervan om niet te gaan lullen als Brugman? Je hoeft toch verdorie je eigen keuzes over je eigen geld niet uit te leggen? Hij hoeft helemaal niets te snappen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Maar soms kan ik lullen als Brugman, hij snápt het gewoon niet. Kan zich dan niet inleven in hoe ik het zie.
Tsja ik heb mijn muziek op mijn telefoon staan en hoef ik niet te streamen. Mijn hardloopapp gebruikt alleen GPS en dus geen dataverbinding. Daar zit al aardig verschil in kennelijk. En bellen doe ik nauwelijks.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Elk jaar het liefst een nieuwe telefoon. Heb deze iPhone vanaf augustus vorig jaar en nu alweer zat dus. De Note 4 is los ¤699,- (bij The Phonehouse, ik zou een smartphone niet gauw online bestellen).
Als ik van de zomer buiten sport en muziek wil luisteren tijdens het sporten. Hardloop of fietsapp met GPS aan heb gaat het rap hoor met de MB's.
Ik heb dan even 2 abonnementen naast elkaar ja. Geen probleem hoor. Dit nummer nu wordt in augustus een prepaid.
Jij kan je misschien ook niet zo goed inleven in hem als ik het zo lees en als je daarover door blijft lullen als brugman om je gelijk te krijgen, dan is het ook niet zo raar dat je irritatie bij hem opwekt. Misschien gaat het dan ook teveel om gelijk krijgen, terwijl je zelf ook gewoon korte metten zou kunnen maken door hier niet zo op door te gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Wat maakt dat je hem niet 'het hele verhaal' verteld hebt èn een schaamsmiley plaatst? Is wel bijzonder als je er zo achter staat.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
We hebben net erover gepraat. Ik heb hem gezegd dat ik iets wil zeggen, maar niet wil dat hij er boos om wordt. Dus vertelde ik hem het een en ander over wat en waarom ik het wil. Hij had gelijk tegenargumenten, en begon die op te noemen met op de vingers tellen erbij.Op zijn tegenargumenten had ik weer tegenargumenten.
Uiteindelijk zei hij met een klein zuchtje "Oke".
Ik heb hem nog niet verteld dat het inderdaad mijn andere nummer gaat worden en ik dus een maand of 2 dubbele kosten heb. En hij weet niet dat het sim only is en ik dus de volle pond moet dokken voor de Note 4.
Dat komt erg freakerig over.quote:Elk jaar het liefst een nieuwe telefoon. Heb deze iPhone vanaf augustus vorig jaar en nu alweer zat dus. De Note 4 is los ¤699,- (bij The Phonehouse, ik zou een smartphone niet gauw online bestellen).
tsja, de eerlijkheid in een relatie..,quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
We hebben net erover gepraat. Ik heb hem gezegd dat ik iets wil zeggen, maar niet wil dat hij er boos om wordt. Dus vertelde ik hem het een en ander over wat en waarom ik het wil. Hij had gelijk tegenargumenten, en begon die op te noemen met op de vingers tellen erbij.Op zijn tegenargumenten had ik weer tegenargumenten.
Uiteindelijk zei hij met een klein zuchtje "Oke".
Ik heb hem nog niet verteld dat het inderdaad mijn andere nummer gaat worden en ik dus een maand of 2 dubbele kosten heb. En hij weet niet dat het sim only is en ik dus de volle pond moet dokken voor de Note 4.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik weet dat Telfort van KPN is. Toch wil ik geen Telfort. Ik wil KPN. Telfort heeft geen 10GB internet bij een abonnement.En ik vertrouw KPN meer qua het beste bereik voor 4G.
simpel rekensommetje natuurlijk, met een abonnement betaal je meestal wat gespreider en uiteindelijk meer. Maar dus niet in een keer.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:42 schreef HighLander het volgende:
Ik kan er meer met me kop niet bij dat je de volle mep voor het toestel wil lappen eigenlijk....
(ok de rest vind ik ook wat apart, maar dit dan misschien nog wel het meeste)
Dit inderdaad, dat boeit niemand wat.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:32 schreef AgLarrr het volgende:
Wtf is dat met al die volkomen irrelevante details over smartphones? Werk je stiekem bij KPN ofzo?
In het iPhonetopic werd ik vierkant uitgelachen omdat ik vorig jaar een abonnement nam inclusief iPhone.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:42 schreef HighLander het volgende:
Ik kan er meer met me kop niet bij dat je de volle mep voor het toestel wil lappen eigenlijk....
(ok de rest vind ik ook wat apart, maar dit dan misschien nog wel het meeste)
Toch vind ik het vervelend dat hij - als ik niet zou vragen of hij niet boos wil worden - boos wordt als ik dit met hem overleg. Daarnaast zou hij ook boos worden als ik het zonder overleg zou doen. (Terwijl dat mijn goed recht is.) En ik heb het idee dat hij ook geïrriteerd zal zijn, als ik straks de smartphone plus de sim only daadwerkelijk heb aangeschaft.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:06 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om niet te gaan lullen als Brugman? Je hoeft toch verdorie je eigen keuzes over je eigen geld niet uit te leggen? Hij hoeft helemaal niets te snappen.
Lekker in zijn sop laten gaarkoken en die mooie foon + abbo scoren. Bij gezeik niks zeggen en weglopen.
Waaraan besteedt jij je geld liever? (Ik heb wel een vermoeden.) Ik geef niks om kleding, make-up en dat soort vrouwendingen. Ik spaar het en koop er liever smartphones van. Dat vind ik een leuke bestemming voor mijn geld. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:50 schreef mrs.bashful het volgende:
[..]
Tsja ik heb mijn muziek op mijn telefoon staan en hoef ik niet te streamen. Mijn hardloopapp gebruikt alleen GPS en dus geen dataverbinding. Daar zit al aardig verschil in kennelijk. En bellen doe ik nauwelijks.
Maar zoals ik zei waar jij je geld aan wil uitgeven hoor. Ik heb er naar mijn mening leukere bestemmingen voor.
Dat is inderdaad wel een goede. Dat ik naar zijn argumenten vraag/luister, daarna zeg dat ik ze in overweging neem en vervolgens alsnog aanschaf hoe ik het in gedachte had.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:00 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jij kan je misschien ook niet zo goed inleven in hem als ik het zo lees en als je daarover door blijft lullen als brugman om je gelijk te krijgen, dan is het ook niet zo raar dat je irritatie bij hem opwekt. Misschien gaat het dan ook teveel om gelijk krijgen, terwijl je zelf ook gewoon korte metten zou kunnen maken door hier niet zo op door te gaan.
Volgende keer gewoon even luisteren als hij puntsgewijs zijn argumenten opnoemt, neem het in overweging en houd je eigen argumenten lekker kort. Het is soms helemaal niet erg "to agree to disagree" en daar kun je elkaar ook gewoon in je waarde laten zonder dit soort shit door te laten etteren. Life is way too short om ruzie te maken over een abonnement lijkt me, dus richt je lekker op de leuke dingen die jullie samen bindt in plaats van deze verschillen op te blijven zoeken..
Omdat dat hem wel boos zou maken, ook al had ik gevraagd of hij niet boos wilde worden. Hij vindt het compleet belachelijk en gestoord dat ik 700 euro voor een los toestel wil betalen, ook al is het mijn bloedeigen gespaarde geld.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat maakt dat je hem niet 'het hele verhaal' verteld hebt èn een schaamsmiley plaatst? Is wel bijzonder als je er zo achter staat.
Als er niets is dat je moet laten voor deze telefoon, that is.
Ik moet bekennen dat ik het raar zou vinden als mijn vriend twee privételefoons had. Waarom zou je?
Niet helemaal wat ik bedoelde. Immers vindt jij het ook niet prettig dat hij niet naar jouw argumenten lijkt te willen luisteren of ze serieus wil nemen. Neemt niet weg dat je best op je strepen kan staan waar jij je geld aan uit wil geven, zolang het niet ten koste gaat van jullie gezamelijke budget. Maar serieus, houdt dat lekker kort qua argumentering en blijf er niet op door gaan (zoals je wel een beetje in dit topic laat zien).quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goede. Dat ik naar zijn argumenten vraag/luister, daarna zeg dat ik ze in overweging neem en vervolgens alsnog aanschaf hoe ik het in gedachte had.
Welke irrelevante details?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:32 schreef AgLarrr het volgende:
Wtf is dat met al die volkomen irrelevante details over smartphones? Werk je stiekem bij KPN ofzo?
Terwijl hij dus zelf zomaar even twee motoren (weliswaar oudjes) koopt, zonder overleg zoals ik doe.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:26 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit inderdaad, dat boeit niemand wat.
Bovendien gaat het niet eens om die telefoon TS. Als het een tas of wat anders was, zou hij hetzelfde reageren vermoed ik zo.
Ik ben iemand die doet wat ze in haar hoofd heeft. Ik kan wel netjes luisteren naar zijn argumenten, maar zal er toch niks mee doen, want ik wil het zus en zo. En dat weet mijn vriend, want hij kent me.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:45 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Niet helemaal wat ik bedoelde. Immers vindt jij het ook niet prettig dat hij niet naar jouw argumenten lijkt te willen luisteren of ze serieus wil nemen. Neemt niet weg dat je best op je strepen kan staan waar jij je geld aan uit wil geven, zolang het niet ten koste gaat van jullie gezamelijke budget. Maar serieus, houdt dat lekker kort qua argumentering en blijf er niet op door gaan (zoals je wel een beetje in dit topic laat zien).
Oh en als je echt denkt dat je vriend je het niet gunt, dan heb je bigger issues dan die nieuwe smartfoon van je...
als het een iphone6 is moet je hem gewoon kopen, je vriend ken de tering krijgen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 20:04 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hij zou overigens zeggen: "Ik gun het je wel, ik gun je alles. Maar ik vind 700 euro voor een smartphone belachelijk (veel geld)."
Klopt dat ik aardig wat kleding enzo koop ja. Maar deels is dat wel nodig als je 25 kilo kwijt raakt.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Waaraan besteedt jij je geld liever? (Ik heb wel een vermoeden.) Ik geef niks om kleding, make-up en dat soort vrouwendingen. Ik spaar het en koop er liever smartphones van. Dat vind ik een leuke bestemming voor mijn geld. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
Dus, jij bent iemand die niet luistert naar andermans argumenten en hoe dan ook zijn gelijk wilt krijgen, gezien het precies zo moet gaan zoals jij het in je hoofd haalt... Je kan nu wel gaan roepen dat dat niet het geval is, maar dit is toch echt wat er in je post staat! Nu kan ik er dus met mijn kop niet bij dat jij verstelt staat van het feit dat je vriend geïrriteerd raakt van dit gedrag, het gaat namelijk geheel langs je heen dat hij niet boos is om die smartphone, maar om jou koppige gedrag. JIJ bent niet degene die praat als Brugman, HIJ is degene die praat als Brugman!!! Ja, hij kan namelijk praten wat hij wilt, maar het komt toch niet binnen bij jou, ik zou daar ook behoorlijk gefrustreerd van rakenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik ben iemand die doet wat ze in haar hoofd heeft. Ik kan wel netjes luisteren naar zijn argumenten, maar zal er toch niks mee doen, want ik wil het zus en zo. En dat weet mijn vriend, want hij kent me.
Dat hij nog altijd boos wordt als ik weer eens van abonnement wissel omdat ik een nieuwe smartphone wil verbaasd me dan ook. Hij kent me nu inmiddels wel en zou onderhand moeten weten dat ik zo ben.
Wat een (nieuw) abonnement betreft wel ja. Ik wil graag wat ik in gedachte heb. Het gaat mijn vriend dus wel om de smartphone. Als ik hetzelfde zou willen (bedoel abonnement + telefoon), maar dan met een telefoontje van 100 euro hoor ik hem niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:17 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Dus, jij bent iemand die niet luistert naar andermans argumenten en hoe dan ook zijn gelijk wilt krijgen, gezien het precies zo moet gaan zoals jij het in je hoofd haalt... Je kan nu wel gaan roepen dat dat niet het geval is, maar dit is toch echt wat er in je post staat! Nu kan ik er dus met mijn kop niet bij dat jij verstelt staat van het feit dat je vriend geïrriteerd raakt van dit gedrag, het gaat namelijk geheel langs je heen dat hij niet boos is om die smartphone, maar om jou koppige gedrag. JIJ bent niet degene die praat als Brugman, HIJ is degene die praat als Brugman!!! Ja, hij kan namelijk praten wat hij wilt, maar het komt toch niet binnen bij jou, ik zou daar ook behoorlijk gefrustreerd van rakenNu ligt het probleem wellicht ook bij jullie tweetjes, gezien zijn frustratie doorwerkt in boosheid, maar het is te belachelijk voor woorden dat je nu alles op hem afschuift, daar waar jij impliciet toch echt zelf stelt dat je zelf ook niet de makkelijkste bent.
Wellicht is het een idee om de "mindset: "Vriend heeft een relatie met mij, dus hij moet maar lekker al mijn gebrekkige gedragsfuncties accepteren." te laten varen, en over te stappen op: "Mijn vriend accepteert me pas zoals ik ben mits ik bereidwillig ben mijzelf te vormen tot de persoon die deze relatie kan laten groeien, bloeien en in stand houden."
Mens, je bent koppig, stap daar van af, want dan pas ben je van dit probleem af, dat abbonementje zal anders niet het enige probleem blijven in jullie relatie.
Omgekeerd ook hè, als het iedere keer gebeurt..quote:Op zaterdag 2 mei 2015 19:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik ben iemand die doet wat ze in haar hoofd heeft. Ik kan wel netjes luisteren naar zijn argumenten, maar zal er toch niks mee doen, want ik wil het zus en zo. En dat weet mijn vriend, want hij kent me.
Dat hij nog altijd boos wordt als ik weer eens van abonnement wissel omdat ik een nieuwe smartphone wil verbaasd me dan ook. Hij kent me nu inmiddels wel en zou onderhand moeten weten dat ik zo ben.
Kan je er ook een maken voor m -> v? Dan sla ik hem op, handig dit.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:32 schreef V1z0R het volgende:
Als je een brief moet typen om te kunnen communiceren met je vriend is het best een gare relatie.
[..]
Je ziet waarschijnlijk niet in hoeveel moeite het sommige mensen kost om een nummer in een telefoon te wijzigen?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
"Ga je godverdomme weer wisselen van nummer?", was wat hij letterlijk boos zei.
Nee, je betaalt er liever ¤648 per jaar voor? (En dan klagen dat de rente zo laag is en spaargeld niks oplevert.)quote:Ik wil niet mijn muziek van pc naar de Note 4 slepen.
quote:Op zondag 3 mei 2015 10:46 schreef RaveNeef het volgende:
En toch draai je de hele discussie weer naar die telefoon toe...
Daar gaat het dus ook om! Is dat nu bog niet duidelijk? Moge 1 ding duidelijk zijn, wat jij doet met je telefoon, wat voor eentje het is en hoeveel jij er al gehad hebt kan niemand op dit forum ook maar ene reet schelen. Het gaat hier om het probleem dat jij en je vriend gebrekkig met elkaar communiceren, van 2 kanten.
Nee dat is niet zo. Ik geef het gewoon aan wat ik van plan ben, wetend dat vriend boos wordt. Ik kan moeilijk zomaar ineens met een telefoon thuiskomen he?! Snap je dit ook niet?
Nu kan je blijven doorhameren op dat het abonnement het probleem is, maar dan kan je net zo goed stoppen met posten, want dan geef ik je meer kans bij de KPN klantenservice. Lees nou eens even heel goed wat je zelf zegt: "Ik ben iemand die doet wat ze in haar hoofd heeft. Ik kan wel netjes luisteren naar zijn argumenten, maar zal er toch niks mee doen, want ik wil het zus en zo. En dat weet mijn vriend, want hij kent me."
Ten eerste betuigt dit van een gebrek aan respect voor je vriend, want je zegt zelf wel naar hem te luisteren, maar dit gaat het ene oor in en het andere uit.
Waar zeg ik dat het het ene oor in gaat en het andere oor uit? Als dat zo was, kon ik nu niet opnoemen wat hij in het gesprek heeft gezegd en dat kan ik wel. Ik heb naar hem geluisterd. Echt geluisterd en ik heb tegenargumenten gebruikt. Want zijn argumenten sloegen nergens op, omdat hij het totaal niet begrijpt.
Volgens jou moet hij daar maar genoegen mee nemen, omdat hij al 5 jaar bij je is.
Ook dat heb ik NIET gezegd! Ik heb gezegd dat hij na 5 jaar niet meer boos hoeft te worden als ik weer eerns een nieuwe mobiel wil. Want hij ként me na 5 jaar wel en weet dat dit om de zoveel tijd zal spelen. Hij weet ook dat het zinloos is om boos te worden, omdat ik het toch wel doe. Ik mag doen met mijn geld wat ik wil. Zolang ik mijn vaste lasten maar betaal.
Daarbij staat hier niks dat jij je alleen zo gedraagt in het geval van deze smartphonekwestie, dus, bij deze aan jou de vraag, gedraag je je zo ECHT alleen in deze kwestie???
Jep. Een nieuwe mobiel kunnen en mogen kopen is gewoon zo belangrijk voor me. Het is iets waar ik naar uit zie en blij van word.
Ten tweede, je zei al eerder in het topic geen voorbeelden voor de geest te kunnen halen waar je vriend zo ook reageert, hoe zit dat nu? Lukt dat al wat beter? Ik verbaas me er namelijk over dat je hier zo'n groot probleem van maakt en stelt dat dit 'niet de eerste keer is dat hij boos wordt over wat jij beslist', terwijl jij geen enkel noemenswaardig gelijksoortig akkefietje voor de geest kan halen. Doet hij dan alleen moeilijk als het om smartphones gaat?
Er schiet me nu iets te binnen: Hij werd boos omdat ik het niet eens was met zijn keuze wat betreft iets voor in huis. Ik vond het niet mooi en we hadden al een keuze gemaakt, dacht ik.
Misschien een idee om je koppige houden dan eens opzij te zetten en daadwerkelijk een constructief gesprek met hem te houden om dit kleine smetje in jullie prachtige relatie uit de wereld te helpen? Of is je telefoon belangrijker dan je relatie?
Nee een telefoon is zeker niet belangrijker. Wel het feit dat ik mag bepalen wat ik met mijn geld doe en hij niet het gore lef moet hebben daar boos om te worden, alleen omdat hij het totaal niet begrijpt vanuit zijn kant. Ja duh, we zijn niet hetzelfde! Maar dat snapt mijn vriend niet... Hij geeft er helemaal niks om, dus waarom zou ik zo'n dure smartphone willen?
Ten derde, waarom overleg je in godsnaam dit soort dingen nog met anderen als je toch niet naar ze luistert?!?!? En knoop dit even heel goed in je oren, luisteren is niet alleen maar iets aanhoren, het is opnemen wat er wordt gezegd en proberen hier iets mee te doen. Wil je dit niet, praat er dan ook niet over, je merkt nu toch inmiddels zelf wel dat jullie hier beide niks aan hebben? Of ben jij zo iemand van: "Ik wil kunnen doen wat ik wil, dut als ik respectloos wil luisteren naar een ander om vervolgens keer op keer zijn argumenten in de wind te gooien, dan doe ik dat!"
Nogmaals: Ik kan moeilijk zomaar inene met een smartphone thuiskomen. Dan word hij zéker kwaad, dan is het dus niet eens meer boos/geïrriteerd zijn. In een relatie praat je met elkaar over wat je wil gaan doen en hoe wat waar en wie. Daarom geef ik het aan wat ik wil. Dat jij dat niet doet in een relatie kun je mij niet aanrekenen...
Ik vind dat ik zoiets hoor te vermelden. In een relatie praat je met elkaar.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:09 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Omgekeerd ook hè, als het iedere keer gebeurt..
Bij dat abonnement zit gratis spotify premium. Ik betaal dus helemaal niks. Abonnementskosten zijn er sowieso.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:30 schreef Toga het volgende:
[..]
Je ziet waarschijnlijk niet in hoeveel moeite het sommige mensen kost om een nummer in een telefoon te wijzigen?
[..]
Nee, je betaalt er liever ¤648 per jaar voor? (En dan klagen dat de rente zo laag is en spaargeld niks oplevert.)
En wil je niet meer zulke belachelijk lange posts maken. Heb geen zin in kutten met m'n mobiel om te kunnen reageren op je.quote:
Lijkt me verstandig ja, maar ik reageerde op jouw uitspraak dat hij onderhand zou moeten weten hoe jij in elkaar steekt. Jij lijkt daar omgekeerd ook niet je sterkste punt van te maken dat hij nu eenmaal zo in elkaar steekt..quote:Op zondag 3 mei 2015 13:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik vind dat ik zoiets hoor te vermelden. In een relatie praat je met elkaar.
Het gaat er dan ook om dat mijn vriend boos wordt. Dat is het hele punt van dit topic.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:06 schreef Awesome_ het volgende:
Niemand geeft een flikker om je telefoon en abonnement. Al pak je een Nokia 3310 voor 84 euro per maand met 4 belminuten en 2 smsjes.
Ik begrijp andersom wel dat hij niks met nieuwe smartphones heeft. Ik begrijp prima dat we allemaal anders zijn en de een liever zijn geld uitgeeft aan kleding en make-up, de ander aan z'n motor of noem maar op.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:08 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Lijkt me verstandig ja, maar ik reageerde op jouw uitspraak dat hij onderhand zou moeten weten hoe jij in elkaar steekt. Jij lijkt daar omgekeerd ook niet je sterkste punt van te maken dat hij nu eenmaal zo in elkaar steekt..
Om my bad, ik dacht dat je zijn manier van hierop reageren het probleem vond en niet het onderwerp op zich.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik begrijp andersom wel dat hij niks met nieuwe smartphones heeft. Ik begrijp prima dat we allemaal anders zijn en de een liever zijn geld uitgeeft aan kleding en make-up, de ander aan z'n motor of noem maar op.
Dan wordt hij toch boos? Nou en. Als je niet kan leven met iemand die over dit soort dingen problemen maakt, maak je het uit. Kan je dat wel dan ga je lekker verder en maak je geen topic aan.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:09 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook om dat mijn vriend boos wordt. Dat is het hele punt van dit topic.
Dat heb je ook goed.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Om my bad, ik dacht dat je zijn manier van hierop reageren het probleem vond en niet het onderwerp op zich.
Waarom is dat dan zo moeilijk te accepteren voor je, dat hij gewoon zo is? Zeker als dit het enige is...quote:
Dit.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:06 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga een nieuwe telefoon kopen. Daar ben je het waarschijnlijk niet mee eens. Maar laten we er geen discussie over voeren, want dat leidt toch alleen maar tot ruzie. Goed. Koffie, liefste?
Leuk hoor, om iets graag te doen terwijl je weet dat de ander er boos om wordt. Gezellig ook! Dat jij zo makkelijk kan zeggen "Dan wordt hij toch boos?" is fijn voor je. Ik vind het niet leuk. En not done van hem.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:14 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Dan wordt hij toch boos? Nou en. Als je niet kan leven met iemand die over dit soort dingen problemen maakt, maak je het uit. Kan je dat wel dan ga je lekker verder en maak je geen topic aan.
Het leven kan zo simpel zijn.
Je weet nu toch dat hij onredelijk en ongefundeerd uit de hoek kan komen? Dan kan je daar je plan van aanpak toch op baseren? Of je accepteert dat je een gruwelijk zeikwijf als vriend hebt, of je zoekt een ander.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Leuk hoor, om iets graag te doen terwijl je weet dat de ander er boos om wordt. Gezellig ook! Dat jij zo makkelijk kan zeggen "Dan wordt hij toch boos?" is fijn voor je. Ik vind het niet leuk. En not done van hem.
Er is geen reden om boos te worden. Ik word ook niet boos als hij een oplapmotor koopt.
Ik heb een ontzettende hekel aan boze mensen. In het algemeen, maar ook mensen die boos op mij zijn. Ik vind dat zó akelig.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:19 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Waarom is dat dan zo moeilijk te accepteren voor je, dat hij gewoon zo is? Zeker als dit het enige is...
[..]
Dit.
Ik heb dit nu echt al 27x gelezen. Jij niet. Maar hij wel. Sommige mensen meten met twee maten. Doe je niks aan verder.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik word toch ook niet boos op hem om de dingen waar hij zijn geld aan uitgeeft?!
Normaal vraag ik er geld voor, maar voor deze keer...quote:Op zondag 3 mei 2015 11:26 schreef boskameel het volgende:
[..]
Kan je er ook een maken voor m -> v? Dan sla ik hem op, handig dit.
quote:Liefste <naam vriendin>,
Mocht je de tijd, ruimte, zowel fysieke als geestelijke gesteldheid vinden om mijn derrière in tijd van kommer en kwel een tarrelvrije omgeving te gunnen. Zou je dan Wc-papier willen meenemen?
Mijn dank zou groot zijn,
Boskameel
Niet voor Spotify, wel voor de Megabytes die de muziek opvreet (zij het "vrij" to 10GB). Je kan ook je muziek op je telefoon zetten en een SIM-only abbo nemen van ¤15 met de Megabytes die je zonder de muziek nodig hebt.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Bij dat abonnement zit gratis spotify premium. Ik betaal dus helemaal niks. Abonnementskosten zijn er sowieso.
Heb je daar niet Spotify Premium voor nodig?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:19 schreef Toeps het volgende:
Spotify kan je gewoon offline beschikbaar maken hoorPlaylists aanmaken als je op wifi zit en hop.
Ja, maar dat heeft ts toch dan ook?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb je daar niet Spotify Premium voor nodig?
Waarom denk je dat ik 10GB neem?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:16 schreef Toga het volgende:
[..]
Niet voor Spotify, wel voor de Megabytes die de muziek opvreet (zij het "vrij" to 10GB). Je kan ook je muziek op je telefoon zetten en een SIM-only abbo nemen van ¤15 met de Megabytes die je zonder de muziek nodig hebt.
Maar goed, ieder zijn keuzes om zijn/haar geld te verkwisten (hij kan z'n motoren evt. met winst weer verpatsen, jij je beluisterde muziek niet), jij bent nu gewoon op zoek naar bevestiging dat je gelijk hebt dat je vriendje onredelijk is. Die bevestiging kunnen we je niet geven, we kennen jullie financiële situatie niet, hoeveel hij uitgeeft/uitleent/besteedt aan jou. Hij vindt het een verkwisting, ik ook, maar als het ècht jouw geld is, jullie het niet krap hebben en niet hoeven te sparen voor een woning o.i.d., geef het dan vooral uit aan de KPN.
De telefoon die ik wil heeft 5.7 inch scherm. Groot genoeg.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:31 schreef RaveNeef het volgende:
Als je niet wilt kutten met je telefoon koop je voor dat geld maar een fatsoenlijke laptop in plaats van een iPhone;)
Je valt een beetje in herhaling. En daarmee los je je probleem niet op. Dat kan alleen door er met je vriend over te praten, om hem duidelijk te maken wat het met jou doet als hij boos wordt. En als dat niet de gewenste uitkomst heeft de discussies met hem hierover afkappen of mijden.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:47 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik 10GB neem?![]()
Ik wil (en kan) geen muziek op mijn telefoon zetten. Oude pc en geen support meer, geen goede virusscanner dus een hoop virussen erop die ik niet op mijn telefoon wil hebben.
Ik kan mijn oude telefoon nog verkopen. iPhone is behoorlijk bedrag-vast, dus daar kan ik nog wel iets voor vangen. Ik heb ook gelijk dat hij hier niet (zo) boos om hoeft te worden. Hij kan ook normaal zeggen dat hij het er niet mee eens is en het onzin vindt. Hij kan ook gewoon vragen om het niet te doen, want (noem opties). Dan kan ik die opties weerleggen en zo niet: zeggen dat ik het er niet mee eens ben en gewoon wil kunnen doen wat ik wil.
Ik word ook niet boos als hij zonder echt overleg besluit de 2 motoren te kopen toen we bij de verkoper stonden. Ik heb toen normaal gezegd dat ik voortaan liever wil dat hij op zo'n moment nog even overlegt met mij.
Als je met je vriend ook zo discussieert snap ik wel dat ie problemen met je heeftquote:Op zondag 3 mei 2015 16:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En voor de rest reageer ik niet meer op je Raveneef.
Eén klein stukje hiervan was herhaling. De rest had ik nog niet gezegd. Dit keer ging het dus goed, maar alleen omdat ik gevraagd had om mijn hele verhaal te mogen doen zonder dat hij boos zou worden.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je valt een beetje in herhaling. En daarmee los je je probleem niet op. Dat kan alleen door er met je vriend over te praten, om hem duidelijk te maken wat het met jou doet als hij boos wordt. En als dat niet de gewenste uitkomst heeft de discussies met hem hierover afkappen of mijden.
Je reageert ook wel heel overdreven, iets te stellig (alsof alles wat jij denkt te analyseren waarheid is) en betweterig. Ik zou je ook zat zijn.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:00 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Als je met je vriend ook zo discussieert snap ik wel dat ie problemen met je heeftMaar prima, ik zie wel hoe je omgaat met de posts van anderen
Overdreven, waarom? Stellig, dat zeker! Betweterig, tja, dat zeggen velen die het lastig vinden inhoudelijk op een ander te reageren. Daarbij analyseer ik niks, ik reageer slechts op hetgeen gezegd en wat uit TS haar posts blijkt. Als je mijn posts lees dan zie je dat ik slechts vragen stel en reageer op wat ze zelf zegt, maar ik begrijp, zodra men een spiegeltje wordt voorgehouden of wanneer men op de eigen fouten wordt aangesproken verdedigen makkelijker is dan aanvallen. Zo ook bij jou, maarja, hè, wees mij maar lekker zat als er niet staat wat je horen wiltquote:Op zondag 3 mei 2015 18:00 schreef Myrr het volgende:
[..]
Je reageert ook wel heel overdreven, iets te stellig (alsof alles wat jij denkt te analyseren waarheid is) en betweterig. Ik zou je ook zat zijn.
Daar heb je een punt... Een heel groot punt zelfs.quote:Op zondag 3 mei 2015 17:50 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt je ook afvragen waarom je het zo zwaar opvat dat hij je keuze afwijst. Hij wijst jou niet af.
We hebben een gesprek gehad hierover. We hébben erover gediscussieerd. Ik heb zijn argumenten gehoord (sorry weer herhaling) en heb er mijn argumenten tegenover gezet. Dat ÍS discussieren!quote:Op zondag 3 mei 2015 18:19 schreef RaveNeef het volgende:
[..]
Laat ik nog even duidelijk maken, ik ben het eens met dat die vriend van haar problemen loopt te schoppen om niks, maar dat is slechts onterecht indien hij iemand voor zich zou hebben die daadwerkelijk bereid zou zijn te discussiëren. Volgens mij heeft TS meermaals aangegeven dat niet te willen, maar liever heeft gewoon haar standpunt te deponeren, waar ze het liefst heeft dat haar vriend Ja en Amen roept. Boos worden is nergens voor nodig, maar met iemand voor je met zo'n houding kan ik er begrip voor tonen. Als jullie beide in staat zijn zowel elkaar als elkanders mening te respecteren, kom dan maar terug
Wij zouden toch niet meer praten met elkaar? Of zijn we weer vriendjes?!?!?!quote:Op zondag 3 mei 2015 18:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
We hebben een gesprek gehad hierover. We hébben erover gediscussieerd. Ik heb zijn argumenten gehoord (sorry weer herhaling) en heb er mijn argumenten tegenover gezet. Dat ÍS discussieren!
Hij hoeft geen ja en amen te zeggen. Hij kan ook normaal zeggen dat hij het er niet mee eens is, zonder boos te worden en te gaan schelden.
En hij zou me een klein beetje kunnen proberen te begrijpen.
Ik probeer je te begrijpen en mij lukt dat ook nietquote:Op zondag 3 mei 2015 18:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
We hebben een gesprek gehad hierover. We hébben erover gediscussieerd. Ik heb zijn argumenten gehoord (sorry weer herhaling) en heb er mijn argumenten tegenover gezet. Dat ÍS discussieren!
Hij hoeft geen ja en amen te zeggen. Hij kan ook normaal zeggen dat hij het er niet mee eens is, zonder boos te worden en te gaan schelden.
En hij zou me een klein beetje kunnen proberen te begrijpen.
Ik ben gek van gadgets. Voornamelijk nieuwe smartphones. Ik wil het liefst elk jaar een nieuwe en spaar daarvoor. Andere meiden kopen kleding/schoenen en worden daar gelukkig van. Ik van smartphones. Dan ben ik bereid om er een boel geld voor neer te leggen, omdat het me gelukkig maakt.quote:Op zondag 3 mei 2015 19:00 schreef jaha het volgende:
[..]
Ik probeer je te begrijpen en mij lukt dat ook niet![]()
Ik vind Vodafone inmiddels echt een kutprovider met hun "Hét 4G netwerk". Nou écht niet! Zelfs geen 3G. Nee, gprs is het beste wat ik hier kan krijgen. Fijn toch? Is retesnel!quote:Op zondag 3 mei 2015 19:31 schreef jaha het volgende:
Ik zit al jaren bij Vodafone en elke twee jaar kan ik een nieuwe smartphone (nu heb ik een HTC) bij ze krijgen. Kost me maar 30 euro per maand ofzo, ik heb thuis toch WiFi. Gelukkig wordt ik er niet persé van, maar het is wel handig en fijn. Bovendien gewoon leuk om een telefoon te hebben die er netjes uitziet zonder te veel barsten of accukuren...
En het hoeft dus niet heel veel geld te kosten
maar je kunt overal WiFi gebruiken: terrasje, kroeg, trein. Thuis heb je gewoon internet van een provider en met een router heb je ook WiFi. Dat hele 4G is leuk, maar overbodige luxe m.i.quote:Ik vind Vodafone inmiddels echt een kutprovider met hun "Hét 4G netwerk". Nou écht niet! Zelfs geen 3G. Nee, gprs is het beste wat ik hier kan krijgen. Fijn toch? Is retesnel!![]()
Op een terras heb ik vrijwel nooit wifi hoor. Ja straks met KPN hotspots misschien iets meer. Ik wil gewoon graag 10GB, dan hoef ik nergens naar te kijken.quote:Op zondag 3 mei 2015 20:54 schreef jaha het volgende:
[..]
maar je kunt overal WiFi gebruiken: terrasje, kroeg, trein. Thuis heb je gewoon internet van een provider en met een router heb je ook WiFi. Dat hele 4G is leuk, maar overbodige luxe m.i.
Ik kan me niks bedenken. Wel dat hij jaren geleden niet zo was.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:02 schreef jodelahity het volgende:
Heb je hem iets aangedaan, vreemdgegaan ofzo, dat hij zo snel boos is om zulke dingen?
Heel soms is er wel "gratis" wifi, maar moet je een wachtwoord hebben om in te loggen.quote:Op zondag 3 mei 2015 21:08 schreef jaha het volgende:
Hmm, zelfs in Friesland is bijna overal WiFi tegenwoordig. En dat is toch niet de meest vooruitstrevende provincie ter wereld![]()
Mijn geld is het natuurlijk niet, maar ik geef mijn geld op terrasjes liever uit aan lekker eten en drinken
Wat geeft hij als reden dat hij scheldt?quote:Op zondag 3 mei 2015 21:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik kan me niks bedenken. Wel dat hij jaren geleden niet zo was.
Telfort zit ook gewoon op KPN netwerk, maakt zover ik weet niks uit. Aangeboden diensten en misschien snelheden zullen wel verschillen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:32 schreef DuTank het volgende:
Waar bemoeit hij zich mee?
Als dit de toon is in de rest van de relatie zou ik toch eens sterk gaan overwegen of hij wel de ware is
HAHAHAHAHAHAHA! Goeie Tsquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Omdat ik altijd dat nummer heb gehad. En mijn schoonouders bijvoorbeeld nog altijd dat nummer bellen. En omdat KPN gewoon de allerbeste is qua 4G! Ik heb met Vodafone vaak genoeg gprs...
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ten eerste begrijpt hij niet waarom ik mijn andere nummer weer in gebruik wil nemen. "Ga je godverdomme weer wisselen van nummer?",
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]En mijn schoonouders bijvoorbeeld nog altijd dat nummer bellen.
Ik zie zojuist dat het genetisch is..quote:Op zondag 3 mei 2015 11:30 schreef Toga het volgende:
Je ziet waarschijnlijk niet in hoeveel moeite het sommige mensen kost om een nummer in een telefoon te wijzigen?
Bij Hi was het zo dat de spotify-data niet van je datalimiet af ging. Geen idee eigenlijk of dat bij KPN nu ook zo is.quote:Op zondag 3 mei 2015 15:16 schreef Toga het volgende:
[..]
Niet voor Spotify, wel voor de Megabytes die de muziek opvreet (zij het "vrij" to 10GB). Je kan ook je muziek op je telefoon zetten en een SIM-only abbo nemen van ¤15 met de Megabytes die je zonder de muziek nodig hebt.
Maar goed, ieder zijn keuzes om zijn/haar geld te verkwisten (hij kan z'n motoren evt. met winst weer verpatsen, jij je beluisterde muziek niet), jij bent nu gewoon op zoek naar bevestiging dat je gelijk hebt dat je vriendje onredelijk is. Die bevestiging kunnen we je niet geven, we kennen jullie financiële situatie niet, hoeveel hij uitgeeft/uitleent/besteedt aan jou. Hij vindt het een verkwisting, ik ook, maar als het ècht jouw geld is, jullie het niet krap hebben en niet hoeven te sparen voor een woning o.i.d., geef het dan vooral uit aan de KPN.
En wat gebeurt er met jouw gegevens die je verstuurt over die WiFi-netwerken? Weet je dat?quote:Op zondag 3 mei 2015 20:54 schreef jaha het volgende:
[..]
maar je kunt overal WiFi gebruiken: terrasje, kroeg, trein. Thuis heb je gewoon internet van een provider en met een router heb je ook WiFi. Dat hele 4G is leuk, maar overbodige luxe m.i.
En dat mag ze in dit geval best doen omdat het haar telefoon is/wordt en zij het (met haar eigen geld) betaald en uiteindelijk haar beslissing is.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:52 schreef Hadjewat het volgende:
Wat kan jij zeiken zeg , om een telefoon nog wel, niks discussiëren , jij wilt je zin doordrammen
Telfort krijgt wel degelijk een lagere prioriteit op het netwerk.quote:Op maandag 4 mei 2015 00:27 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Telfort zit ook gewoon op KPN netwerk, maakt zover ik weet niks uit. Aangeboden diensten en misschien snelheden zullen wel verschillen.
Ohja je kan beter een windows phone kopen trouwens
Lang leve VPN.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:08 schreef fathank het volgende:
[..]
En wat gebeurt er met jouw gegevens die je verstuurt over die WiFi-netwerken? Weet je dat?
Oh oke, maar nog geen last van gehad. Bereik is in iedergeval wel altijd goed.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Telfort krijgt wel degelijk een lagere prioriteit op het netwerk.
Ik ben bloedserieus. Ik heb hier thuis met Vodafone gprs, met KPN tenminste wél 4G! Laatst een weekendje weg in Steenwijk. Iedereen die KPN had, had 4G. Ik? GPRS! Kutprovider dat Vodafone, bah.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:31 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHAHA! Goeie Ts![]()
of... ben je serieus?
![]()
![]()
quote:Op maandag 4 mei 2015 08:46 schreef Toga het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik zie zojuist dat het genetisch is..
Klopt. We hebben er 1 gesprek over gehad, zonder dat hij boos werd. Verder niet meer over gehad, dus van doordrammen of zelfs ruzie is geen sprake.quote:Op maandag 4 mei 2015 09:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is geen doordrammen, maar een genomen beslissing uitvoeren.
Weet je zeker dat je niet voor KPN werkt?quote:Op maandag 4 mei 2015 13:21 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Ik heb hier thuis met Vodafone gprs, met KPN tenminste wél 4G! Laatst een weekendje weg in Steenwijk. Iedereen die KPN had, had 4G. Ik? GPRS! Kutprovider dat Vodafone, bah.
Dit inderdaad, dit moet bijna wel een of andere KPN CEO zijn die op deze manier reclame probeert te maken, want wat je zegt is fucking onzin. KPN was ooit een hele goede provider en cruisen nu lekker voort op die reputatie. wat een verschrikkelijke kut provider is dat zegquote:Op maandag 4 mei 2015 13:41 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet voor KPN werkt?
KPN is ruk. Ik kon in het buitenland geen verbinding krijgen en met Vodafone is dat geen enkel probleem. Bovendien had ik bij KPN een paar jaar terug m'n abonnement opgezegd, daar een bevestiging van ontvangen en vervolgens beweerde men daar dat ik nooit opgezegd had.
Maar succes ermee, ik denk dat het weinig uit maakt wat wij hier zeggen of wat je vriend zegt, je hebt je besluit genomen en daar hou je halstarrig aan vast.
Ik heb eerder (en toen jaren) KPN abonnement gehad. Mijn ouders zitten bij KPN. Beide geen enkel probleem met hun.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:41 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet voor KPN werkt?
KPN is ruk. Ik kon in het buitenland geen verbinding krijgen en met Vodafone is dat geen enkel probleem. Bovendien had ik bij KPN een paar jaar terug m'n abonnement opgezegd, daar een bevestiging van ontvangen en vervolgens beweerde men daar dat ik nooit opgezegd had.
Maar succes ermee, ik denk dat het weinig uit maakt wat wij hier zeggen of wat je vriend zegt, je hebt je besluit genomen en daar hou je halstarrig aan vast.
Met T-Mobile moest ik bij het raam gaan staan om te kunnen bellen.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:28 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dit inderdaad, dit moet bijna wel een of andere KPN CEO zijn die op deze manier reclame probeert te maken, want wat je zegt is fucking onzin. KPN was ooit een hele goede provider en cruisen nu lekker voort op die reputatie. wat een verschrikkelijke kut provider is dat zegGa nog liever bij T-mobile zitten dan bij kpn
4G op 1 enkele frequentie
Inderdaad te bizar voor woorden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:53 schreef Trebo het volgende:
Serieus?
Dit is jouw grootste probleem met je vriend en ik open er een topic over, ja?
Jij doet toch hetzelfde met Vodafone en T-mobile?quote:Op maandag 4 mei 2015 20:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb eerder (en toen jaren) KPN abonnement gehad. Mijn ouders zitten bij KPN. Beide geen enkel probleem met hun.
Ik werk niet bij KPN, heb er geen aandelen van. Alleen de ervaring dat die provider als enige tenminste goed fatsoenlijk werkt.
Dat jij het gelijk helemaal afkraakt na 1 wat minder goede ervaring moet je helemaal zelf weten.
Ja. Eh. Geen idee. Jij?quote:Op dinsdag 5 mei 2015 15:09 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Jij doet toch hetzelfde met Vodafone en T-mobile?![]()
Je zeurt en zeurt maar, wat wil je nou nog met dit topic dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |