Mag dat niet? Iedereen is vrij om een topic te openen. Waarom dan altijd zulke reacties? Nog iets inhoudelijks te melden?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:53 schreef Trebo het volgende:
Serieus?
Dit is jouw grootste probleem met je vriend en ik open er een topic over, ja?
Staat in de OP: ik betaal het zelf.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:59 schreef Myrr het volgende:
Betaal jij of betaalt hij?
Kan me niet indenken waarom hij hier een probleem om makt, tenzij hij dus degene is die er voor mag dokken.
Als jullie ruzie hebben, vliegen de verwijten dan ook zo over en weer?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb momenteel een abonnement van Vodafone en een iPhone. Mag al verlengen, maar ik wil geen Vodafone meer. Ik wil graag naar KPN. Zou ik overstappen met het nummer wat ik nu heb wordt dat pas augustus (juni regelen). Ik heb ook nog een ander nummer, mijn oude nummer die ik weer in gebruik wil nemen.
Alleen zeurt mijn vriend hierover. Ten eerste begrijpt hij niet waarom ik mijn andere nummer weer in gebruik wil nemen. "Ga je godverdomme weer wisselen van nummer?", was wat hij letterlijk boos zei. Ten tweede begrijpt hij niet waarom ik KPN wil. We willen naar Telfort qua tv en internet, en dan zijn abonnementen bij hun goedkoper. Snap ik. Maar ik WIL geen Telfort. Ten derde zal hij straks ook wel stampij gaan maken over mijn mobielkeuze.
Dit is niet de eerste keer dat hij moeilijk doet over iets wat ik beslis. En wat mijn eigen keuze is. En zelf koopt hij zonder overleg 2 oude motoren waar hij vervolgens niets mee doet.
Dat hij niks met abonnementen en mobiele telefoons heeft, oke, maar dan hoeft hij toch niet boos te worden als ik van mijn eigen geld een leuke smartphone koop?
Ik zie nu al op tegen de dag dat ik besluit het sim only-abonnement af te sluiten en hij er kwaad om zal worden.
(Ik wil graag de Note 4. Nu dus iPhone en muziek erop staan via iTunes. Straks met de Note 4 geen muziek erop. (Ik wil niet mijn muziek van pc naar de Note 4 slepen.) Nu heb ik een sim only van KPN gezien met 10GB internet, onbeperkt bellen en sms'en en gratis spotify premium. Kan ik ook met de Note 4 naar muziek luisteren.Ik weet alleen zeker dat mijn vriend het ook niet zal begrijpen als ik dit uitleg.)
Misschien iemand die dit herkent van eigen(/vorige) relatie? Of tips hoe ik dit aan kan pakken?
Dat heb ik er niet uit gehaald, alleen dat je nu een abo hebt. Anyhow, heel vervelend. Is hij met alles zo?quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:05 schreef Postbus100 het volgende:
Telfort zit toch op het netwerk van kpn?
quote:
nuff saidquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:05 schreef machtpen het volgende:
Klinkt als een heel goede relatie , jullie gaan vast en zeker samen oud worden.
Omdat ik altijd dat nummer heb gehad. En mijn schoonouders bijvoorbeeld nog altijd dat nummer bellen. En omdat KPN gewoon de allerbeste is qua 4G! Ik heb met Vodafone vaak genoeg gprs...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:59 schreef gianni61 het volgende:
waarom zou je een ander nummer willen?
en waarom wil je naarKPN
?
verder: waar maakt hij zich druk om
Heb je hem uitgelegd waarom je je oude nummer weer wil? Dan kan hij er eventueel meer begrip voor hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Alleen zeurt mijn vriend hierover. Ten eerste begrijpt hij niet waarom ik mijn andere nummer weer in gebruik wil nemen. "Ga je godverdomme weer wisselen van nummer?", was wat hij letterlijk boos zei.
Zolang jij het zelf betaalt kun je bij hem aangeven dat hij gewoon moet stoppen met zeuren. Geef dat slechts 1 keer aan en reageer er verer niet meer op.quote:Ten tweede begrijpt hij niet waarom ik KPN wil. We willen naar Telfort qua tv en internet, en dan zijn abonnementen bij hun goedkoper. Snap ik. Maar ik WIL geen Telfort.
Jij betaalt, jij bepaalt.quote:Ten derde zal hij straks ook wel stampij gaan maken over mijn mobielkeuze.
Voorbeelden? Waarom maak je hem niet duidelijk dat het jouw beslissing is en dat hij gewoon z'n mening niet zo moet pushen? Advies is altijd okay, maar dat houdt ergens op.quote:Dit is niet de eerste keer dat hij moeilijk doet over iets wat ik beslis. En wat mijn eigen keuze is.
Dit al met hem besproken? Zo ja, wat zegt hij over zijn eigen gedrag?quote:En zelf koopt hij zonder overleg 2 oude motoren waar hij vervolgens niets mee doet.
Word jij eigenlijk ook boos op hem? Laat je hem merken dat er grenzen zijn en zo, en zo? Sta je op je strepen?quote:Dat hij niks met abonnementen en mobiele telefoons heeft, oke, maar dan hoeft hij toch niet boos te worden als ik van mijn eigen geld een leuke smartphone koop?
Niet op reageren en/of vermijden. Waarom trek je je er zoveel van aan?quote:Ik zie nu al op tegen de dag dat ik besluit het sim only-abonnement af te sluiten en hij er kwaad om zal worden.
Je legt het hem een keertje uit en doet vervolgens wat je wil. Zolang jij het betaalt en jij er tevreden mee bent.quote:(Ik wil graag de Note 4. Nu dus iPhone en muziek erop staan via iTunes. Straks met de Note 4 geen muziek erop. (Ik wil niet mijn muziek van pc naar de Note 4 slepen.) Nu heb ik een sim only van KPN gezien met 10GB internet, onbeperkt bellen en sms'en en gratis spotify premium. Kan ik ook met de Note 4 naar muziek luisteren.Ik weet alleen zeker dat mijn vriend het ook niet zal begrijpen als ik dit uitleg.)
Ik vind het een beetje vaag dat hij hier boos om wordt... Gebeurt dat vaker bij situaties waar jij niet doet wat hij wil?quote:Misschien iemand die dit herkent van eigen(/vorige) relatie? Of tips hoe ik dit aan kan pakken?
Nou, dat lijkt mij een mooi antwoord. Ik neem aan dat je dit ook aan je vriend hebt gezegd.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Omdat ik altijd dat nummer heb gehad. En mijn schoonouders bijvoorbeeld nog altijd dat nummer bellen. En omdat KPN gewoon de allerbeste is qua 4G! Ik heb met Vodafone vaak genoeg gprs...
Andere keuzes van mij waar hij het niet altijd mee eens is. Even geen voorbeelden die te binnen schieten.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:00 schreef LuDann het volgende:
Lijkt me nogal irritant als je nooit eens wat zelfstandig kunt beslissen zonder gezeik te krijgen. Waar zeurt hij nog meer over dan?
Het enige waar hij mee te maken krijgt is dat hij een nieuw nummer in zijn telefoon moet zetten. Nou, poe poe.
Heb je dit met hem besproken? Dat hij zijn eigen mening te veel pusht wanneer het gaat om een beslissing waar jij de knoop mag doorhakken (en niet hij)...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Andere keuzes van mij waar hij het niet altijd mee eens is.
Ook al probeer ik het met de redenen die ik heb uit te leggen waarom ik ergens voor kies, dan nog wordt hij boos en begrijpt het nog steeds niet. Ook niet als ik zeg dat we allebei verschillend zijn en ik een smartphonegek ben (en dat wéét hij!).quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je dit met hem besproken? Dat hij zijn eigen mening te veel pusht wanneer het gaat om een beslissing waar jij de knoop mag doorhakken (en niet hij)...
Weet hij dus van zijn gedrag af? Zo ja, wat zegt hij erover? Heeft hij door hoeveel hij jou kwetst ermee? Waarom heeft hij de behoefte om het per se te willen bepalen voor jou?
Ergo, goed gesprek gehad?
Jij bent zeker zo'n camslet die jouw vriendje gebruikt voor de centjes en dan bindt met een 50/50 huurcontract terwijl je een andere boy in het midden van de huiskamer pakt.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ook al probeer ik het met de redenen die ik heb uit te leggen waarom ik ergens voor kies, dan nog wordt hij boos en begrijpt het nog steeds niet. Ook niet als ik zeg dat we allebei verschillend zijn en ik een smartphonegek ben (en dat wéét hij!).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |