Ik vind het bijzonder dat de tijd bij jou al van tevoren wordt aangepast.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Voor vandaag staat een tijd als voor een piekdag.
Ik ben benieuwd wat ik aantref en of er, ondanks dat het er niet bij word vermeld, HAH bij zit
Normaliter 2.45. Nu op 3.50.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:33 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder dat de tijd bij jou al van tevoren wordt aangepast.
Hier is het net als vorige week een "rustige piekdag", dus mogen we weer smeken om extra tijd.
En welk depot was dat?quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel weer een mooie actie hier. Mijn collega die een tijd ziek is geweest zou vandaag weer beginnen, maar mag alleen daldagen. Is de TC voor het gemak dus even vergeten dat vandaag geen daldag is
Ook zou ze met mij samen lopen maar dat wist ik niet, dus zij stond al om kwart over 11 op het depot toen ik net uit de douche kwam
Echt druk was het hier verder uiteindelijk ook niet echt
Bij ons stond gewoon de daldagtijd op het rooster. En dat terwijl het hier, zelfs naar piekdagmaatstaven, behoorlijk druk was. Ik heb diverse wijken gezien met 4,5 en zelfs 6 volle tassen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Voor vandaag staat een tijd als voor een piekdag.
Ik ben benieuwd wat ik aantref en of er, ondanks dat het er niet bij word vermeld, HAH bij zit
Toe maarquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:46 schreef V__L_N het volgende:
Je zal toch maar eens lekker 3,5 week vrij zijn
Maar die tijden voor de dinsdag zijn voor een groot deel toch ook nog wel gebaseerd op toen er meer post was? En omdat je toen sowieso al bij heel wat adressen moest stoppen kreeg je er ook niet heel veel tijd bij voor huis aan huis. Als het huis aan huis op de dinsdag wegvalt hou ik bij vrijwel alle wijken echt wel meer tijd over dan 5 tot 15 minuten, uitzonderingen daargelaten natuurlijk als het een keer wel echt druk is op dinsdag.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sterke afname van het hah? Tot nu toe niks van gemerkt. Het hangt er heel erg af van waar je loopt, in de kleine dorpjes waar in geen velden of wegen een supermarkt te vinden is, daar heb je inderdaad weinig hah. Maar waar ik loop zitten volop bouw- en supermarkten, dus heb ik sowieso Gamma, Karwei, Ah, C1000 en Jumbo. En dan ga ik nog voorbij aan de geregelde ongeadresseerde mailings van bijv. NS, Schoonenberg en div. pizzatoko's.
Nu heb ik al geregeld 4 soorten hah op 1 dag, dat worden er straks dus 7. Heb je straks op zaterdag voor een ochtendwijk 2 tassen post en 4 tot 5 tassen hah.
Veel tijd eraf halen op dinsdag lijkt me niet redelijk, aangezien je nu ook maar heel weinig extra tijd krijgt voor het hah. Het verschilt per wijk, maar je krijgt hooguit 5 tot 15 min. extra per wijk. Dus dat mogen ze er af halen, meer niet.
Van mij mogen ze het hah helemaal afschaffen. De extra tijd die je er voor krijgt staat in geen verhouding tot de extra tijd die het je werkelijk kost.
Zijn bij jullie de looptijden dan al zo lang niet aangepast? Bij ons zijn ze voor het laatst afgelopen januari aangepast, dus ze zijn zeker niet gebaseerd op "toen er meer post was". Sterker nog: De verwachte afname voor het komende jaar hebben ze er al in verwerkt, dus de tijden zijn eerder gebaseerd op "als er minder post zal zijn".quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar die tijden voor de dinsdag zijn voor een groot deel toch ook nog wel gebaseerd op toen er meer post was? En omdat je toen sowieso al bij heel wat adressen moest stoppen kreeg je er ook niet heel veel tijd bij voor huis aan huis. Als het huis aan huis op de dinsdag wegvalt hou ik bij vrijwel alle wijken echt wel meer tijd over dan 5 tot 15 minuten, uitzonderingen daargelaten natuurlijk als het een keer wel echt druk is op dinsdag.
ze zijn wel geregeld aangepast, maar de basistijden zijn gewoon een stuk ruimer dan wat ze zouden zijn geweest als er geen huis aan huis zou zijn. Als er geen huis aan huis was geweest zouden ze wel veel meer van de tijden af hebben gehaald. Ik kom op zich altijd wel uit met de tijd op dinsdag met huis aan huis, ik hou niet echt wat over, maar het is wel genoeg. Zonder huis aan huis zou ik, ook als ze dat kwartier wat je er oorspronkelijk bij kreeg voor huis aan huis, ruim tijd overhouden. Want op de gemiddelde dinsdag zou je zonder huis aan huis toch vaak aardig wat huizen over kunnen slaanquote:Op donderdag 14 mei 2015 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn bij jullie de looptijden dan al zo lang niet aangepast? Bij ons zijn ze voor het laatst afgelopen januari aangepast, dus ze zijn zeker niet gebaseerd op "toen er meer post was". Sterker nog: De verwachte afname voor het komende jaar hebben ze er al in verwerkt, dus de tijden zijn eerder gebaseerd op "als er minder post zal zijn".
Vergelijk nou eens de basistijden voor een en dezelfde wijk op dinsdag, donderdag en zaterdag. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar op dinsdag en zaterdag staan ze bij ons helemaal niet een stuk ruimer dan op donderdag, afhankelijk van het aantal afgiftepunten scheelt het gemiddeld 10-15 minuten.quote:Op donderdag 14 mei 2015 18:32 schreef gelestipjes het volgende:maar de basistijden zijn gewoon een stuk ruimer dan wat ze zouden zijn geweest als er geen huis aan huis zou zijn.
Hier zijn ze ook blanco, niet alleen de tijden zijn weg, ook de loopnummers. Zal wel weer een storing zijn in Salesforce, die site ligt nog vaker plat dan ING Internetbankieren.quote:Op donderdag 14 mei 2015 20:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik zie net dat de tijden die er eerst wel voor a.s. vrijdag en zaterdag stonden, nu zijn weggehaald en de vakjes blanco zijn![]()
Zal wel weer worden aangepast denk ik zo
Dat het nóg moeilijker wordt om zaterdagjes vrij te krijgen omdat nog minder mensen bereid zijn om op zaterdag over te werken.quote:54% van de consumenten geeft aan de huis-aan-huisfolder bij voorkeur in het weekend te willen ontvangen. Op basis van deze argumenten concentreren we de bezorging van huis-aan-huis op de zaterdag.
Wat betekent dit voor jou?
ik ken een wijk waar te tijden met en zonder HAH precies gelijk staan. Is dan ook in geen jaren aangepast. Zit qua tijden nog wel wat ruimte op, dus ik liep die wijk graagquote:Op donderdag 14 mei 2015 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vergelijk nou eens de basistijden voor een en dezelfde wijk op dinsdag, donderdag en zaterdag. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar op dinsdag en zaterdag staan ze bij ons helemaal niet een stuk ruimer dan op donderdag, afhankelijk van het aantal afgiftepunten scheelt het gemiddeld 10-15 minuten.
Bij ons is het verschil in tijd in de meeste gevallen toch wel een half uur, er is zelfs een wijk bij waar op donderdag bijna een uur minder voor staat dan op dinsdag en zaterdag. Bij ons hebben ze vooral de tijden op donderdag flink aangepakt. Aangezien er op dinsdag over het algemeen toch een stuk minder post is dan op donderdag kan ik me dus voorstellen dat er op een dinsdag zonder hah nog minder tijd voor een wijk komt te staan dan op een donderdag.quote:Op donderdag 14 mei 2015 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vergelijk nou eens de basistijden voor een en dezelfde wijk op dinsdag, donderdag en zaterdag. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar op dinsdag en zaterdag staan ze bij ons helemaal niet een stuk ruimer dan op donderdag, afhankelijk van het aantal afgiftepunten scheelt het gemiddeld 10-15 minuten.
Dat je op dinsdag zonder hah veel adressen over kunt slaan is niet mijn ervaring. Op zaterdag daarentegen........... Nee, uit efficiency-oogpunt hadden ze beter al het hah op dinsdag kunnen clusteren ipv op zaterdag.
hebt.
Sommigen in de PostNL-denktank moeten de evolutie nog meemakenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:36 schreef dud0r het volgende:
Bedoel je niet geëvalueerd?
Evolutie heeft er weinig mee te maken![]()
En cijfermatig gezien is de zaterdag de rustigste piekdag.
Daar moet ik wel bij zeggen dat het flex volume( donderdag of zaterdag) eigenlijk altijd op donderdag in de planning zit en daar (bij de bij mij bekende vestigingen) geschoven wordt naar zaterdag.
Waardoor je zaterdag dus drukker wordt dan centraal gepland.
Deze week natuurlijk even niet als vergelijkingsmateriaal nemen. Zaterdag is het net zo druk als dinsdag.
De verschillen tussen wijken kunnen soms echt extreem zijn. Zo loop ik op donderdag wel eens een wijkje en op rustige donderdagen sla ik daar bijna net zoveel adressen over, als op de daldagen in mijn vaste wijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 05:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons is het verschil in tijd in de meeste gevallen toch wel een half uur, er is zelfs een wijk bij waar op donderdag bijna een uur minder voor staat dan op dinsdag en zaterdag. Bij ons hebben ze vooral de tijden op donderdag flink aangepakt. Aangezien er op dinsdag over het algemeen toch een stuk minder post is dan op donderdag kan ik me dus voorstellen dat er op een dinsdag zonder hah nog minder tijd voor een wijk komt te staan dan op een donderdag.
Dat ze het hah op een zaterdag doen en niet op een dinsdag vind ik wel voor de hand liggend aangezien dat voor de klant interessanter is, mensen nemen in het weekend toch meer de tijd om die folders te bekijken dan doordeweeks
Lekker dan, en dinsdag was het al zo allejezus druk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 09:36 schreef dud0r het volgende:
Bedoel je niet geëvalueerd?
Evolutie heeft er weinig mee te maken![]()
En cijfermatig gezien is de zaterdag de rustigste piekdag.
Daar moet ik wel bij zeggen dat het flex volume( donderdag of zaterdag) eigenlijk altijd op donderdag in de planning zit en daar (bij de bij mij bekende vestigingen) geschoven wordt naar zaterdag.
Waardoor je zaterdag dus drukker wordt dan centraal gepland.
Deze week natuurlijk even niet als vergelijkingsmateriaal nemen. Zaterdag is het net zo druk als dinsdag.
Als ze gaan ovuleren, dan moet je pas uitkijkenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 10:17 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Sommigen in de PostNL-denktank moeten de evolutie nog meemaken![]()
![]()
Ik krijg wel 1maal in een korte periode zo slecht gezette bundels waarover ik gewoon weg geen klacht durf ga indienen over mijn vaste voorbereidster....quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze gaan ovuleren, dan moet je pas uitkijken
Hier ook voor sommige wijken heel veel readers. Plus nog wat post van de weggevallen donderdag, zoals de Troskompas, Vrij Nederland en de TV-krant. Best aardig wat post dus, maar hah was niet veel: enkel de Ah-folder. Wel jammer van die zeikregen de hele tijd, maar ik heb mezelf gelukkig goed droog kunnen houden (en de post ook, maar dat is van secundair belangquote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:21 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Buitenom heel veel rabobank-readers: erg dikke bundels.
Ook vaak nog eens 'onlogisch' afgebroken, en dan kom je de restant weer tegen in een andere bundel.
Veel in omgekeerde volgorde gesorteerde bundels en (aanvullende) bundels die ergens onderop liggen.
Hoe dan ook. Het was een wirwar aan post, maar het is opgelost(extra tijd ivm hersorteren/nabestellen).
TROS,TV krant en VN stonden gepland voor gisteren.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 16:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook voor sommige wijken heel veel readers. Plus nog wat post van de weggevallen donderdag, zoals de Troskompas, Vrij Nederland en de TV-krant. Best aardig wat post dus, maar hah was niet veel: enkel de Ah-folder. Wel jammer van die zeikregen de hele tijd, maar ik heb mezelf gelukkig goed droog kunnen houden (en de post ook, maar dat is van secundair belang)
Dan was het gisteren weer een piekdag geweest.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 18:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
TROS,TV krant en VN stonden gepland voor gisteren.![]()
En het was niet de bedoeling dat die geschoven werden.
Apart die verschillen in volumes. Hier zat het er bij gisteren en was iets meer dan een normale vrijdag maar minder dan een normale woensdag.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 23:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan was het gisteren weer een piekdag geweest.
Ik had vrijdag voor mijn wijk al twee volle tassen dankzij al die Raboreaders..................quote:Op zondag 17 mei 2015 05:18 schreef dud0r het volgende:
[..]
Apart die verschillen in volumes. Hier zat het er bij gisteren en was iets meer dan een normale vrijdag maar minder dan een normale woensdag.
En die stonden op de planning voor woensdag of zaterdagquote:Op zondag 17 mei 2015 10:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had vrijdag voor mijn wijk al twee volle tassen dankzij al die Raboreaders..................
En woensdag kwamen we al om in de post die we dinsdag niet meer weg kregen....quote:Op zondag 17 mei 2015 11:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
En die stonden op de planning voor woensdag of zaterdag![]()
En het verschilt hoeveel van die krengen er binnen komen. Wij hadden er helemaal niks van maar 3 weken geleden kwamen we er in om.
3 jaar lang staat het vast. Daarna moet je in schaal 10 of hoger een functie hebben. Heb je dat niet wordt je eruit gebonjoured. Anders gelijk contract voor onbepaalde tijd.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:29 schreef finsdefis het volgende:
Ben aan het twijfelen om te solliciteren bij het PostNL Young Executive Programme. Weet iemand toevallig hoe het zit met dat 'marktconforme' startsalaris? Lijkt me op zich een interessante uitdaging.
Maar goed, teamcoach is dan ook wel de laagste leidinggevende functie binnen het bedrijf.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
3 jaar lang staat het vast. Daarna moet je in schaal 10 of hoger een functie hebben. Heb je dat niet wordt je eruit gebonjoured. Anders gelijk contract voor onbepaalde tijd.
Schaalniveau qua salaris staat in de cao. Weet niet of het yep salaris daar ook in staat.
Het is in ieder geval meer dan wat ik als leidinggevende verdien.
Ssstttt. Zeg dat nou niet.quote:Op zondag 17 mei 2015 20:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar goed, teamcoach is dan ook wel de laagste leidinggevende functie binnen het bedrijf.
quote:Op zondag 17 mei 2015 20:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar goed, teamcoach is dan ook wel de laagst opgeleide binnen het bedrijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |