Sterkte maar weerquote:Op donderdag 30 april 2015 17:07 schreef asabeta1 het volgende:
Ik ben vandaag weer begonnen na de migraine aanval van dinsdag en het was goed te doen. Wel een paar keer flink op mijn tanden moeten bijten door hoofdpijn.
Hier helaas niet, tijden zelf doorgeven.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:13 schreef gelestipjes het volgende:
Met die verschoven piekdagen, zoals volgende week woensdag, passen ze die tijden qua uitvoering toch vaak pas achteraf aan? Is bij ons althans meestal zo op zulke dagen
Precies, ze weten dat er HAH bij zit. Hier is het echt de daldagtijd. Gelukkig weet ik nu wat er voor die wijk staat op een piekdag.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm weet zo niet meer hoe het hier altijd ging, maar rond de kerst kregen we op de 'dal'dagen (wat extra piekdagen waren) gewoon standaard de tijd van een donderdag, van te voren dus al zo ingeroosterd. Ze weten nu al dat het een piekdag met HAH wordt, waarom niet gewoon de tijd van een dinsdag erop zetten en er eventueel een paar minuutjes afhalen als het echt heel rustig blijkt te zijn. Er is hier ten opzichte van een echte daldag wel wat extra tijd gegeven, dus ik vraag me af of ze er achteraf nog wat bovenop gaan doen uit zichzelf.
helaas...is een storingquote:Op vrijdag 1 mei 2015 06:07 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Volgens het rooster ben ik volgende de hele week vrij ipv alleen op woensdag en op vrijdag![]()
Hahaha, ik kreeg net een SMSje van Tinie (klinkt alsof ik haar ken, maar nee. De naam stond er bijquote:
Hier is dat al maanden aan de gang. De laatste tijd zitten er op woensdag bijvoorbeeld weer tv-gidsen bij. Waar een jaar geleden de verhouding woensdag donderdag toch minstens 1 op 4 was qua hoeveelheid is het de laatste tijd eerder 1 op 2 of 1 op 3.quote:Op donderdag 30 april 2015 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook. Het lijkt wel of didiza sinds deze week weer is afgeschaft. Rustige piekdagen en drukke daldagen....
Is dit inclusief reistijd van/naar depot?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:11 schreef Thomas-sama het volgende:
De basistijden voor volgende week kloppen voor geen meter![]()
Zo staat er bij 1 wijk 10 minuten..
Hier ook, en er zullen altijd mensen zijn die het uit nonchalance vergeten, of gewoon niet met die site kunnen omgaan, dus dat is weer winst voor ons bedrijf.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Zag nu ook een mededeling trouwens, wij moeten hier idd zelf onze tijden doorgeven op de verplaatste piekdagen
Wat oudjes aankleden aan het einde van je ronde om 17:00 ofzo. Als er weer eens een tas verkeerd staat wordt dat zomaar 19:00quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
en wat omaatjes in de steunkousen hijsen.
Promo...ik dacht wat anders te lezen...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook, en er zullen altijd mensen zijn die het uit nonchalance vergeten, of gewoon niet met die site kunnen omgaan, dus dat is weer winst voor ons bedrijf.
Iemand nog die leuke promofilmpjes op Mijn PostNL gezien, over PostNL in de toekomst? Kennelijk is het de bedoeling dat we dan ook nog tijdens het bezorgen wat boodschappen meenemen (net als de Albert thuisservice), dan gelijk wat vuil linnen meenemen voor de stomerij, en wat omaatjes in de steunkousen hijsen.
Ondertussen moet je de fiets wel in de gaten blijven houden, want er mag geen post uit verdwijnenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook, en er zullen altijd mensen zijn die het uit nonchalance vergeten, of gewoon niet met die site kunnen omgaan, dus dat is weer winst voor ons bedrijf.
Iemand nog die leuke promofilmpjes op Mijn PostNL gezien, over PostNL in de toekomst? Kennelijk is het de bedoeling dat we dan ook nog tijdens het bezorgen wat boodschappen meenemen (net als de Albert thuisservice), dan gelijk wat vuil linnen meenemen voor de stomerij, en wat omaatjes in de steunkousen hijsen.
Hier deden ze nooit zo moeilijk. Dus zal op het uren overzichtje van de gelopen wijken in week 20 en 21 wel weer een code als W19 of week 19 opduiken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik doe graag wat extra's, heb al jaren een vaste wijk waar iedereen me kent. Maar als PostNL zich ermee gaat bemoeien, is voor mij de lol er af. Kijk ons eens een sociaal bedrijf zijn...quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:16 schreef V__L_N het volgende:
Ze hebben het steeds over meer service. Maar we kunnen alleen maar steeds minder service leveren. Ik geloof dat er een hele hoop bezorgers zijn die geen vast wijk hebben. Die kennen de mensen uit hun buurt niet. Bezorgers zijn gehaast en kunnen dingen niet afronden, dat merken mensen heus.
In mijn beginjaren heb ik ook altijd overal en nergens gelopen. Ik loop nu al vier of vijf jaar iedere dag dezelfde wijk en dat bevalt me eigenlijk prima. Dan weet je tenminste wat je kunt verwachten.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 08:59 schreef superkimmi het volgende:
ik ben zelf eigenlijk wel blij dat ik geen vaste wijk heb, ik zou het denk ik niet volhouden om 3,5 jaar lang dezelfde wijk te lopen
Idd.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 08:45 schreef zombo het volgende:
[..]
Ik doe graag wat extra's, heb al jaren een vaste wijk waar iedereen me kent. Maar als PostNL zich ermee gaat bemoeien, is voor mij de lol er af. Kijk ons eens een sociaal bedrijf zijn...![]()
Maar op zich niet eens zo'n slecht idee, veel postbezorgers hebben meer opleiding dan nodig is om die folders rond te brengen, sommigen hebben al een andere loopbaan achter de rug, of doen het bezorgen naast studie of andere baan. Een wegbezuinigde medewerker uit de thuiszorg bijvoorbeeld, kan zo mooi haar passie en vaardigheden blijven benutten in de wijk. In haar eigen tijd weliswaar, of hooguit tegen minimum loon. En de lucht uit het bezwete shirt moeten de mensen maar voor lief nemen
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:14 schreef Rafierafie het volgende:
Net even dat filmpje over PostNL in 2020 bekeken.
quote:JJ ten Westenend-Stroomberg
Het was echt super om mee te doen aan de film! Een dag om nooit meer te vergeten! Dank je wel Tom Westra voor de super ervaring!
Irma Veenhuijsen-Menge
Zeker weten, het was genieten. Mooi om met zoveel mensen van PostNL een film te maken. De samenwerking was top. Bedankt Tom Westra voor deze unieke ervaring.
quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:19 schreef zombo het volgende:
Wilde op Mijn Werk melden dat ik 4 HAH tekort kwam (anders altijd een flinke stapel over), maar hij zegt: fout! Onder de 5 mag je niet melden. Nou, dan mag er onder de 5 ook niet geklaagd worden
Optivo is toch juist vooral dat je niet mag praten en niet van je plek mag komen?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lol, postbezorger in de Dichtbij staat op de foto met een cavia![]()
Ik zal misschien een uitzondering zijn, maar ik vind optivo best oke om mee te werken.
Alleen dat je niet mag lopen of praten slaat nergens op.
Ik zie de voordelen wel van het aan 1 kast zittenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Optivo is toch juist vooral dat je niet mag praten en niet van je plek mag komen?
Ik vond de regels altijd wel erg overdreven, stond een bakkenkar 3 cm buiten de lijntjes, dan werd de heleboel meteen afgekeurd door de controleur.
Voor het optivo zat ik ook wel vaak aan één kast. Alleen als een wijk snel af moest hielp je dan iemand anders even.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 23:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zie de voordelen wel van het aan 1 kast zitten
Heb ook in teams gezeten, waar ik de hele wijk zag![]()
Vind het wel prettig als de wijken voor je gepakt worden.
Mensen hier praten gewoon met elkaar.
De enige verbetering van Optivo vind ik het vossen in een carré. Athans, voor de grove post. Vroeger voste iedereen alles in een voskast (alleen pakjes en vaste bundels gooide je in de plaatwerkkast), en dan was je klaar en dan moest je nog met z'n allen in processie met een rood karretje met een grize bak erop langs al die kasten lopen voor het vakken trekken. Door rechtstreeks in de bakken te vossen scheelt het een hoop werk.quote:Op zondag 3 mei 2015 05:14 schreef gelestipjes het volgende:
Die karren naast je hebben ze hier al heel snel weer afgeschaft, bijna niemand vond dat fijn werken. En dat altijd voor dezelfde kast werkt alleen in theorie aangezien er altijd wel mensen vrij/ ziek zijn. Voor optivo had het merendeel ook al een vaste kast dus in dat opzicht is er weinig veranderd. Zelf sta ik echter nog steeds vrijwel iedere dag weer voor een andere kast.
quote:Inhoud begint hier
< Berichten PostNL
UREN
01-05-2015
Beste postbezorger,
Gistermiddag is, zoals gebruikelijk, de planning gepubliseerd met de daarbij behorende tijden.
Helaas is er een fout gemaakt en daardoor is er, naar verwachting, te veel tijd ingecalculeerd.
Daarom zullen vandaag of morgen de tijden worden aangepast aangezien de volumes voor vorigende week bijzonder laag zijn.
Voor woensdag is er naar verwachting 35% minder volume t.o.v. zaterdag, op donderdag 21% minder en op vrijdag zelfs 74%.
Mocht nu blijken dat je volgende week wel meer tijd nodig hebben gehad dan de aangegeven tijd dan kan je dit via de gebruikelijke manier aangeven.
Met vriendelijke groet,
Procesmanager Bezorgen Friesland
PostNL Productie
OMG hoe slecht wil je het hebben.quote:Op woensdag 6 mei 2015 06:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Vandaag een dagje vrij maar wel richting Leeuwarden voor onderhoud en de achterband laten vervangen van de scooter. De tijd krijg ik betaald.
mijnpostnl(ik had het nog niet gelezen)
[..]
Ach ja, je moet wat met een omzet (1e kwartaal) van slechts 1,06 miljard.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:39 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
OMG hoe slecht wil je het hebben.
Maar als ik het goed begrijp hebben ze donderdag 30 april het rooster van deze week (van wo-za) geplaatst en willen ze die tijden aanpassen omdat de volumes van vorige (volgende?, beetje onduidelijk) week laag zijn.
Om dit duidelijk te krijgen moet je toch wel een iq van 150 hebben.
Zoals ik het lees willen ze de tijden van deze week aanpassen, de vorige week gepubliceerde tijden voor deze week kloppen niet omdat er minder post is dan de hoeveelheid waarop die eerder gepubliceerde tijden gebaseerd waren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:39 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
OMG hoe slecht wil je het hebben.
Maar als ik het goed begrijp hebben ze donderdag 30 april het rooster van deze week (van wo-za) geplaatst en willen ze die tijden aanpassen omdat de volumes van vorige (volgende?, beetje onduidelijk) week laag zijn.
Om dit duidelijk te krijgen moet je toch wel een iq van 150 hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |