Daarom ben ik ook zo benieuwd naar goede argumenten tegen vaccineren maar na 75 posts nog steeds niks.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:39 schreef nikao het volgende:
[..]
In zoverre, dat de meeste anti-vaccers redeneren vanuit een luxe positie en als puntje bij paatje komt ze ineens maar wat blij zijn met die evil 'Big Pharma' en de ziekmakende pilletjes...
Dat het misschien niet zo verkeerd zou zijn om wat langer te wachten voor begonnen wordt met vaccineren ?quote:
Want? Dan heb je meer tijd om het kind te besmetten en de ziekte onnodig te laten oplopen? (al dan niet dankzij het niet vaccineren door anderen?)quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:43 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat het misschien niet zo verkeerd zou zijn om wat langer te wachten voor begonnen wordt met vaccineren ?
Langer wachten is wellicht beter, echter wachten ziektes als mazelen en polio niet op de patient.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:43 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat het misschien niet zo verkeerd zou zijn om wat langer te wachten voor begonnen wordt met vaccineren ?
De meeste ziektes zijn vooral schadelijk voor jonge kinderen, dus die uitstellen levert meer kans op sterfte en handicaps op.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:43 schreef Lutalo het volgende:
[..]
In sommige landen is yoga een onderdeel van de medicatie zoals in India en Sri Lanka is het een levenstijl te samen met ayurveda.quote:
Gefeliciteerd, maar daar ging het natuurlijk niet over.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
In sommige landen is yoga een onderdeel van de medicatie zoals in India en Sri Lanka is het een levenstijl te samen met ayurveda.
yep en in die landen leeft men ook significant langer dan in het westen! Oh nee.....quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
In sommige landen is yoga een onderdeel van de medicatie zoals in India en Sri Lanka is het een levenstijl te samen met ayurveda.
Heeft grotendeels met armoede en hygiëne te maken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:47 schreef .SP. het volgende:
[..]
yep en in die landen leeft men ook significant langer dan in het westen! Oh nee.....
Klopt, en je moet ook blijven kijken naar lifestyle. Wat dat betreft mag je blij zijn dat je in NL woont en niet in de US bijv. Wellicht kan het (veel) beter, maar hier wordt toch vaak ook goed gekeken naar je leefstijl voordat men klakkeloos medicatie voorschrijft.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
en toegang tot goede medische zorg, maar wellicht bedoelde je dat met 'armoede' (want daar zit dat natuurlijk gewoon bij in)quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Heeft grotendeels met armoede en hygiëne te maken.
Ik ben er niet zo dol op baby's van 6-9 weken, die het grootste deel van de dag in hun wieg liggen, te confronteren met horde's mensen, al dan niet verkouden enz.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:45 schreef nikao het volgende:
[..]
Want? Dan heb je meer tijd om het kind te besmetten en de ziekte onnodig te laten oplopen? (al dan niet dankzij het niet vaccineren door anderen?)
Probleem is dat de meeste ziektes besmettelijk zijn voordat de symptomen optreden (dat is ook de reden dat die ziektes zo "succesvol" zijn)quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:53 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo dol op baby's van 6-9 weken, die het grootste deel van de dag in hun wieg liggen, te confronteren met horde's mensen, al dan niet verkouden enz.
Daar doe ik liever voorzichtig mee (en de meeste bezoekers zijn zelf ook wel zo verstandig om niet om kraambezoek te komen met iets onder de leden) dan zulke kleine baby's die nog niets anders hebben gehad dan -moeder-melk een prik d'r in te jenzen.
Ook dat tot op zekere hoogte. Maar ook de hogere klasse in India houdt zich bezig met yoga, meditatie en ayurveda. Het volk wat bij die open riolen wonen (de armoedzaaiers) die worden sneller ziek en een stuk minder oud, dat lijkt me logisch. Volgens mij dwalen we af, ik ga kokenquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:52 schreef nikao het volgende:
[..]
en toegang tot goede medische zorg, maar wellicht bedoelde je dat met 'armoede' (want daar zit dat natuurlijk gewoon bij in)
Kan me het gevoel goed voorstellen. Maar dat is natuurlijk wel wat dit is; puur een onderbuikgevoel. Wil niet zeggen dat dit het beste is en dat je altijd in de situatie bent om besmetting te voorkomen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:53 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo dol op baby's van 6-9 weken, die het grootste deel van de dag in hun wieg liggen, te confronteren met horde's mensen, al dan niet verkouden enz.
Daar doe ik liever voorzichtig mee (en de meeste bezoekers zijn zelf ook wel zo verstandig om niet om kraambezoek te komen met iets onder de leden) dan zulke kleine baby's die nog niets anders hebben gehad dan -moeder-melk een prik d'r in te jenzen.
Mjah mijn punt is vooral dat het feit dat yoga en meditatie goed (kunnen) zijn en helpen in veel gevallen, niet wil zeggen dat pillen of vaccinaties onzin zijn. Ik snap die houding nooit zo goed.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ook dat tot op zekere hoogte. Maar ook de hogere klasse in India houdt zich bezig met yoga, meditatie en ayurveda. Het volk wat bij die open riolen wonen (de armoedzaaiers) die worden sneller ziek en een stuk minder oud, dat lijkt me logisch. Volgens mij dwalen we af, ik ga koken
Ook vanuit een onderbuikgevoel kun je besluiten toch maar te vaccineren ( op de leeftijd dat voorgeschreven wordt- dat kan wisselen trouwens,, dus misschien over een tijdje nog eerder.....of weer later), want stel je voor dat net jouw baby 1 van de weinigen is die met 10 weken hepatitis B krijgt, voel je je schuldig.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:57 schreef nikao het volgende:
[..]
Kan me het gevoel goed voorstellen. Maar dat is natuurlijk wel wat dit is; puur een onderbuikgevoel. Wil niet zeggen dat dit het beste is en dat je altijd in de situatie bent om besmetting te voorkomen.
100% garantie in het leven krijg je niet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Probleem is dat de meeste ziektes besmettelijk zijn voordat de symptomen optreden (dat is ook de reden dat die ziektes zo "succesvol" zijn)
Uiteraard. Helemaal mee eens. Het is een afweging die ieder voor zich moet maken. Waar ik moeite mee heb is alle onzin die er bij verteld wordt door de anti-vaccers. Als daar dan onnodige zieken, invaliden en zelfs doden uit voort komen dan is dat zeer kwalijk, juist omdat het zo makkelijk te voorkomen is.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:09 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ook vanuit een onderbuikgevoel kun je besluiten toch maar te vaccineren ( op de leeftijd dat voorgeschreven wordt- dat kan wisselen trouwens,, dus misschien over een tijdje nog eerder.....of weer later), want stel je voor dat net jouw baby 1 van de weinigen is die met 10 weken hepatitis B krijgt, voel je je schuldig.
Als ouders weeg je af, wordt je bang gemaakt enz. het is een illusie alles te kunnen voorkomen, ook met vaccinaties (op heel jonge leeftijd).
Waar ik moeite mee heb is de afweging die gemaakt mag worden, maar waar blijkbaar wel voorwaarden aan verbonden zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:14 schreef nikao het volgende:
[..]
Uiteraard. Helemaal mee eens. Het is een afweging die ieder voor zich moet maken. Waar ik moeite mee heb is alle onzin die er bij verteld wordt door de anti-vaccers. Als daar dan onnodige zieken, invaliden en zelfs doden uit voort komen dan is dat zeer kwalijk, juist omdat het zo makkelijk te voorkomen is.
Daar heb ik nog nooit iets over gelezen. Jij wel? En heb je daar artikelen over?quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:11 schreef Lutalo het volgende:
[..]
100% garantie in het leven krijg je niet.
Maar wie weet hoe ver men al is met vaccineren van ongeboren kinderen.
Ben even snel wat gaan zoeken.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit iets over gelezen. Jij wel? En heb je daar artikelen over?
Dankje. Dus dat is gebeurd in 2009 tijdens een influenzapandemie begrijp ikquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben even snel wat gaan zoeken.
Vaccinatie tijdens de zwangerschap (maternale vaccinatie) kan een
effectief middel zijn om zowel moeder als het ongeboren kind te
beschermen tegen infectieziekten.
http://www.rivm.nl/dsreso(...)g&disposition=inline
naar idee. Ik heb het nog niet helemaal doorgelezen maar verbaast me niks eerlijk gezegd,
Ik heb ook geen garantie dat mijn deur op slot doen inbraak 100% voorkomt, maar laat hem toch niet wagenwijd openstaanquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:11 schreef Lutalo het volgende:
[..]
100% garantie in het leven krijg je niet.
Maar wie weet hoe ver men al is met vaccineren van ongeboren kinderen.
Dat is vaccineren van de zwangere vrouw, omdat stoffen utigewisseld worden, komen de antostoffen ook in het lichaam van de baby.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben even snel wat gaan zoeken.
Vaccinatie tijdens de zwangerschap (maternale vaccinatie) kan een
effectief middel zijn om zowel moeder als het ongeboren kind te
beschermen tegen infectieziekten.
http://www.rivm.nl/dsreso(...)g&disposition=inline
naar idee. Ik heb het nog niet helemaal doorgelezen maar verbaast me niks eerlijk gezegd,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |