abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152086882
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 00:05 schreef Leonietje83 het volgende:
Over 'loslaten': drie cyclussen wilde ik niets liever dan dat het raak was. 4e cyclus stiekem liever niet... (uitgerekende datum tussen kerst en nieuwjaar) en wat denk je?Een goede tweede streep op de test. (Elke dag weer donkerder. :) Dank jullie allemaal voor de felicitaties! Nu in spanning voor eerste echo over een paar weken...
Toeval, denk ik.
Ik ben deze keer zwanger geraakt terwijl ik dacht laat ook maar. Niet bewust geprobeerd.

Omdat het bloeden sinds een aantal dagen helemaal gestopt was wilde ik nog een test doen. Als die negatief zou zijn hoefde ik niet voor de echo. Wel lichte urine maar goed. Binnen 2 seconden, zelfs nog voor de controle streep stond er een vette streep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152088222
Cygne, ik duim voor je. Ik gun het je zo ontzettend!! :*
pi_152088301
Cygne op hoeveel weken zit je inmiddels? Ik duim dat je doorschuift naar het volgende topic en die pas verlaat rond de volgende jaarwisseling :). Ietsjes eerder mag ook
pi_152088368
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 00:34 schreef Cygne het volgende:

[..]

Toeval, denk ik.
Ik ben deze keer zwanger geraakt terwijl ik dacht laat ook maar. Niet bewust geprobeerd.

Omdat het bloeden sinds een aantal dagen helemaal gestopt was wilde ik nog een test doen. Als die negatief zou zijn hoefde ik niet voor de echo. Wel lichte urine maar goed. Binnen 2 seconden, zelfs nog voor de controle streep stond er een vette streep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik duim nog steeds voor je! Je hebt de echo bijna toch? Spannend hoor!
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:08:43 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152089064
Loslaten geloof ik niet in, maar ik geloof wel dat stress (ook stress als in 'ik wil/moet/zal zwanger worden' en 'meh, het gaat nooit lukken') veel invloed op je lichaam kan hebben. Maar dan eerder in de zin dat het je cyclus in de war kan gooien, waardoor je verkeerd timet.

Cygne, dat je zwanger bent lijkt me in elk geval evident. :) Ik hoop dat dit een prachtig gezond kindje oplevert! Het is je/jullie erg gegund! En wat al gezegd is, je schoonmoeder lijkt me echt een tof mens, volgens mij ben jij echt als een dochter voor haar. Ze voelt je denk ik goed aan.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152090952
Toch worden er in landen waar veel stress is, tijden van stress niet minder baby's geboren.

Ik denk dat het mens-eigen is om overal naar verbanden te zoeken, oorzaak-gevolg. En het liefst zó dat ze er zelf op van invloed zijn.
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 11:24:04 #57
5428 crew  miss_sly
pi_152091239
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 00:05 schreef Leonietje83 het volgende:
Over 'loslaten': drie cyclussen wilde ik niets liever dan dat het raak was. 4e cyclus stiekem liever niet... (uitgerekende datum tussen kerst en nieuwjaar) en wat denk je?Een goede tweede streep op de test. (Elke dag weer donkerder. :) Dank jullie allemaal voor de felicitaties! Nu in spanning voor eerste echo over een paar weken...
Dit valt voor mij een beetje onder hetzelfde kopje als "ze konden geen kinderen krijgen, jaren behandelingen, en toen ze stopten en samen op vakantie gingen, kwam ze zwanger terug".

Ik denk dat de geest er vrij weinig echte invloed op heeft, en dat loslaten of niet uiteindelijk voor het zwanger worden weinig tot niets doet. Het is alleen voor jezelf fijner als je er wat ontspannen in kunt staan, maar een vereiste om zwanger te worden is het zeer zeker niet. Iedere IVF poging zou gedoemd zijn te mislukken als dit van invloed zou kunnen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152091346
Mee eens Miss! En je hoort natuurlijk de succesverhalen. Al die verhalen van de mensen die daarna op vakantie gingen, ontspanden en NIET zwanger terugkwamen, daar hoor je niks over.

Bij S ben ik zwanger geworden in een ronde waar alles mis leek te gaan, met veel gedoe en stress. Bij R juist in een hele makkelijke ronde. Ik praat natuurlijk veel liever over het feit dat het bij R in één keer raak was, gewoon omdat dat veel fijner is om aan terug te denken.
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:42:48 #59
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_152091604
Op zich natuurlijk niet vreemd dat we op zoek gaan naar dingen die we zelf kunnen doen. Het is al zo'n lastige periode, waarin je het gevoel hebt totaal géén controle te hebben. Als er dan iets is dat je zelf kunt doen (hoax of niet), kan dat wel het gevoel van controle een beetje terug geven.

Wil natuurlijk niet zeggen dat alles daadwerkelijk helpt ;) Zwanger terugkomen van vakantie komt waarschijnlijk gewoon doordat men dan meer sex heeft en dus een grotere kans heeft het juiste moment te hebben gekozen. Oftewel: we moeten met z'n allen op vakantie 8-)
disclaimer: wel met de partner, niet met elkaar :')
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 11:44:38 #60
5428 crew  miss_sly
pi_152091646
Natuurlijk is dat op zich niet vreemd, maar het wordt wel vervelend als dat als tip gegeven wordt: ontspan, ben er niet zo mee bezig, dan lukt het vast wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 11:46:16 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152091687
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:42 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Op zich natuurlijk niet vreemd dat we op zoek gaan naar dingen die we zelf kunnen doen. Het is al zo'n lastige periode, waarin je het gevoel hebt totaal géén controle te hebben. Als er dan iets is dat je zelf kunt doen (hoax of niet), kan dat wel het gevoel van controle een beetje terug geven.

Wil natuurlijk niet zeggen dat alles daadwerkelijk helpt ;) Zwanger terugkomen van vakantie komt waarschijnlijk gewoon doordat men dan meer sex heeft en dus een grotere kans heeft het juiste moment te hebben gekozen. Oftewel: we moeten met z'n allen op vakantie 8-)
disclaimer: wel met de partner, niet met elkaar :')
Lol om disclaimer _O- En dat lijkt me ook hoor, op vakantie heb je vaak ook meer sex :9

Ik ben het ook wel eens met jullie, ik denk dat iedereen er wel veel mee bezig is dus dat verklaart niet waarom de ene sneller zwanger is dan de andere :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_152092349
Heerlijke disclaimer MaJo! :D

Vanmiddag intake gesprek bij de gynaecologe met vriendlief samen. Toch wel een beetje een gezonde spanning. :)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 12:20:30 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152092396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:17 schreef SilverSjoiis het volgende:
Heerlijke disclaimer MaJo! :D

Vanmiddag intake gesprek bij de gynaecologe met vriendlief samen. Toch wel een beetje een gezonde spanning. :)
Spannend Sjois! Gaan ze ook onderzoeken doen bij je vriend of richten ze zich eerst alleen op jou?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_152092705
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit valt voor mij een beetje onder hetzelfde kopje als "ze konden geen kinderen krijgen, jaren behandelingen, en toen ze stopten en samen op vakantie gingen, kwam ze zwanger terug".

Ik denk dat de geest er vrij weinig echte invloed op heeft, en dat loslaten of niet uiteindelijk voor het zwanger worden weinig tot niets doet. Het is alleen voor jezelf fijner als je er wat ontspannen in kunt staan, maar een vereiste om zwanger te worden is het zeer zeker niet. Iedere IVF poging zou gedoemd zijn te mislukken als dit van invloed zou kunnen zijn.
Dat dus ja, precies dat.
En das nogmaals psies de reden waarom ik de kriebels kreeg van dat boek. Als het zo eenvoudig was dat je met een goeie mindset en wat yoga ivf overboord kon gooien dan konden alle klinieken wel opdoeken. Zo simpel ligt het gewoonweg niet.
:)
pi_152093399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Spannend Sjois! Gaan ze ook onderzoeken doen bij je vriend of richten ze zich eerst alleen op jou?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk niet weet. De HA vertelde dat er wrs wel naar zijn zaad gekeken gaat worden. :Y maar zij deed het meer over komen als standaardprocedure. En ik zot altijd een beetje te beduusd en verblufd in zo'n spreekkamer en m'n vragen bedenk ik achter af..

en het is 'maar' een intake he. De HA repte al wel meteen over clomid, maar misschien zegt de gynaecologe wel iets heel anders. Ik laat het maar even over me heen komen.

Maandag ook een afspraak met de dietiste. Dus ik ben lekker op dreef!

[ Bericht 12% gewijzigd door SilverSjoiis op 28-04-2015 13:26:13 ]
  Moderator dinsdag 28 april 2015 @ 13:36:41 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152094151
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:04 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk niet weet. De HA vertelde dat er wrs wel naar zijn zaad gekeken gaat worden. :Y maar zij deed het meer over komen als standaardprocedure. En ik zot altijd een beetje te beduusd en verblufd in zo'n spreekkamer en m'n vragen bedenk ik achter af..

en het is 'maar' een intake he. De HA repte al wel meteen over clomid, maar misschien zegt de gynaecologe wel iets heel anders. Ik laat het maar even over me heen komen.

Maandag ook een afspraak met de dietiste. Dus ik ben lekker op dreef!
Mijn huisarts vertelde ook dat ze meestal ook naar het zaad kijken, omdat dit een makkelijke check is en je dan in ieder geval meteen weet hoe het daarmee gesteld is. Had jij nou ook een cola-onderzoek gehad?

Succes in ieder geval, ben benieuwd hoe het gaat!
pi_152097564
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 07:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik duim nog steeds voor je! Je hebt de echo bijna toch? Spannend hoor!
Ja, zaterdag. Maar ik ben er toch van overtuigd dat we niks gaan zien of zo. :@

@mariposas,
SPOILER
pi_152099452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 13:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn huisarts vertelde ook dat ze meestal ook naar het zaad kijken, omdat dit een makkelijke check is en je dan in ieder geval meteen weet hoe het daarmee gesteld is. Had jij nou ook een cola-onderzoek gehad?

Succes in ieder geval, ben benieuwd hoe het gaat!
Ik ben weer terug :) had van te voren een hele vragenlijst ingevuld en vervolgens ging ze al die vragen nog een keer stellen.. :?

Ze heeft ook meteen een uitstrijkje gemaakt. En nu heb ik zo'n heerlijk raar gevoel in m'n buik. Overigens had ik het wel naarder verwacht, zo'n eendenbek. Dus ergens viel het ook wel weer mee!

Ik krijg nu een kuur om de menstruatie op te wekken. Die duurt 12 dagen. Dan bloedprikken op drie dagen in de cyclus en op dag 31 ongeveer weer terug komen.

En inderdaad moet vriendlief ook even zijn zaad laten controleren. :)
Ik heb nav dat ik het hier las opgezocht wat dat cola onderzoek inhoud, maar dat heb ik niet gehad.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:08:55 #69
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_152100574
Met zn allen op vakantie :D geweldig!

Cygne, ik hoop zo vreselijk hard voor je dat t nu gewoon allemaal goed is!

Wat heb je silver, primolut? Heeft t toen bij mij uitstekend gedaan in elk geval. Komt wel goed :*

Ik merk aan mijn slijm dat ik een ei heb, dus cyclus loopt weer gelijk aan de reguliere korte cyclus verwacht ik. Er is genoeg geklust (ik vrees iets teveel voor optimaal resultaat :X ) dus het wachtbankje maar op dan......
Warempel, een drempel.
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:40:42 #70
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_152103305
Spannend, Silver. Is dat prikken om te testen of je een eisprong hebt gehad?

Ik ben vorige week ook naar de huisarts geweest. Belde om te vragen wanneer ik langs zou moeten komen (oftewel: ik weet niet of mijn cyclus zo in de war is dat ik nu al langs moet komen, gezien anderen hier), maar die zei "kom maar gewoon meteen". En die gaf dus ook meteen een verwijsbrief.
En eigenlijk vind ik het hele "met de billen bloot en benen wijd" op het moment enger dan het idee dat ze "iets" vinden 8)7 ah well, moet ooit over die schaamte heen o|O
pi_152104274
Ik heb inderdaad primolut gekregen, RR!
En het prikken is om te kijken of ik van mezelf een eisprong maak :Y en op dag 3 moet er weer een hele rits extra geprikt worden. Want volgens de gyn was er niets bekend, terwijl ik pas een bloedonderzoek heb gedaan, met precies dezelfde vragen om op te prikken.. :'(
pi_152104309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:40 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Spannend, Silver. Is dat prikken om te testen of je een eisprong hebt gehad?

Ik ben vorige week ook naar de huisarts geweest. Belde om te vragen wanneer ik langs zou moeten komen (oftewel: ik weet niet of mijn cyclus zo in de war is dat ik nu al langs moet komen, gezien anderen hier), maar die zei "kom maar gewoon meteen". En die gaf dus ook meteen een verwijsbrief.
En eigenlijk vind ik het hele "met de billen bloot en benen wijd" op het moment enger dan het idee dat ze "iets" vinden 8)7 ah well, moet ooit over die schaamte heen o|O
Haha ik vond de echo wel meevallen. Maar dat ging ook heel rustig en een vriendelijke vrouw. Vandaag was het ineens na het gesprek; dan maken we nu ook maar meteen even het uitstrijkje. En daar had ik eigenlijk helemaal geen rekening mee gehouden :@ beetje naïef van mij misschien, maar vriendlief zat lekker op de 1e rang :'(
pi_152104431
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:14 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Haha ik vond de echo wel meevallen. Maar dat ging ook heel rustig en een vriendelijke vrouw. Vandaag was het ineens na het gesprek; dan maken we nu ook maar meteen even het uitstrijkje. En daar had ik eigenlijk helemaal geen rekening mee gehouden :@ beetje naïef van mij misschien, maar vriendlief zat lekker op de 1e rang :'(
Ik neem aan dat t niks is wat je vriend niet eerder gezien heeft...

ik ben er nogal makkelijk in geworden...

Tip.voor als je het toch wat naar vind; doe een tuniekje aan, dan voel je je iets minder naakt. ;)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 april 2015 @ 20:23:19 #74
408819 Ronderotonde
Niet vierkant!
pi_152104597
Ha, als mijn vriend met zoiets meegaat plant ik hem aan het hoofdeinde. Bij een evt bevalling ook; no way dat hij aan t voeteneind mag staan! :p da's geen preutsheid, maar gewoon omdat ik niet wil dat hij medische of akelige associaties krijgt met mn down under ;)

Heb zelf geregeld bij de gyn gelegen, maar ik ben ook over die schaamte heengestapt. Toen ik een heftige baarmoedermond infectie had, had ik zelfs de knappe stagiair meegluren. Geweldig :')
Maar zolang je voor jezelf weet dat je je best gedaan hebt om hygiënisch (gedoucht en evt geschoren) voor de dag te komen, maakt het me ook weinig meer uit...
Warempel, een drempel.
pi_152104868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 20:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat t niks is wat je vriend niet eerder gezien heeft...

ik ben er nogal makkelijk in geworden...

Tip.voor als je het toch wat naar vind; doe een tuniekje aan, dan voel je je iets minder naakt. ;)
Haha, nou.. ;)
Ik vond het ook niet vervelend dat ie er was, maar hij zat echt in het verlengde van de stoel :P

En ik had bij de echo idd een tuniek en vandaag een lang hemd. Dat scheelt ook wel een beetje :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')