Dat vraag ik mij af. Waarom bestaan er dan onderborden met "uitgezonderd in de vakken" (of woorden van die strekking)?!quote:Op zondag 3 mei 2015 13:40 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, dat zijn parkeervakken sowieso al.
Thnx. Zal er later eens naar kijken.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:41 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Slotemaker de bruineweg in het goffertpark. Vanaf de kant van het politiebureau (westen vdweg).
Omdat veel mensen de betekenis van het E1-bord niet kennen. Het is een soort extra verduidelijking, die in feite niet hoeft.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af. Waarom bestaan er dan onderborden met "uitgezonderd in de vakken" (of woorden van die strekking)?!
Ik deel je mening niet. En dan met name omdat lid 3 van artikel 65 (niet-zonaal parkeerverbod) m.i. niet van toepassing is op willekeurig welk ander artikel (in dit geval 66, zonaal parkeerverbod). Een lid heeft doorgaans werking op het artikel waar het onder hangt.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Omdat veel mensen de betekenis van het E1-bord niet kennen. Het is een soort extra verduidelijking, die in feite niet hoeft.
Op Streetview staat het niet. Op de betreffende paal zit alleen het bordje 'zone 30'.quote:
Ik kan zelfs de betreffende paal niet vinden, net zomin als de bebording E1 zonaal.quote:Op zondag 3 mei 2015 18:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Op Streetview staat het niet. Op de betreffende paal zit alleen het bordje 'zone 30'.
Merkwaardig genoeg staat er ietsje eerder (aan beide zijden van de weg) wel een normaal E1-bord.
Nee, dat maakt wel uit.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 13:08 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Goedzo, dan kan ik dit weglaten in het bezwaarschrift. Jammer dat dit niet de reden van wegslepen is geweest, dan had ik waarschijnlijk geen kans. Nu wel met E1.
Gele bord verkrijgt zijn rechtsgeldigheid door het op tijd publiceren van de maatregel, hierna is het bord alleen maar een kennisgeving van een bestuurlijke maatregel.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat maakt wel uit.
Het is pas vrij laat in dit topic gezegd, maar het het gaat hier inderdaad om "bestuursdwang" en niet om een boete voor fout parkeren. Dat maakt voor de rechtsbescherming behoorlijk wat uit. Vandaar dat je het genoemde bedrag ook niet in de verordening terug ziet (dat moet wel als het een boete zou zijn) het zijn gewoon de door de gemeente gemaakte kosten die meteen worden doorberekend. Bij het opstellen van de regeling maakt het college wel al in een inschatting hoeveel dit ongeveer zou kunnen zijn. Bovenop deze kosten komt geen boete!
Wanneer je bezwaar maakt gaat de gemeente onderzoeken of zij de bevoegdheid hadden om bestuursdwang toe te passen in dit geval. Dat hadden zij aangezien dat gebied is aangewezen als een niet parkeren zone binnen een bepaalde tijd. Met de plaatsing van het bord is die aanwijzing tijdig en duidelijk kenbaar gemaakt. Dat op de dag zelf een particulier het zicht op het bord deels belemmerde is op dat moment niet het probleem van de gemeente.
Wanneer je bezwaar maakt tegen bestuursdwang dan mag de gemeente de grondslag van het besluit verduidelijken of uitbreiden in hun antwoord. Dat zullen ze ongetwijfeld doen.
Edit:
Oh, wacht, dit kan wel interessant zijn. Ik dacht dat het geval was dat de ambtenaar de verkeerde grondslag had genoteerd. Zoals ik de situatie inschat is het E1 bord dus de "permanente" situatie (o.g.v de Nijmeegse wegsleepverordening) en slaat het gele bord op de tijdelijke situatie die het parkeren ook op de parkeervlakken verbiedt. Het is inderdaad maar de vraag of dat gele bord wel rechtsgeldig is. In dat geval maakt het niet uit dat de ambtenaar de verkeerde grondslag heeft opgeschreven, er was helemaal geen grondslag voor het wegslepen.
Als je een tijdelijk parkeerverbod instelt moet dat, naast de publicatie, gewoon worden aangegeven met de daarvoor gebruikelijke borden.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gele bord verkrijgt zijn rechtsgeldigheid door het op tijd publiceren van de maatregel, hierna is het bord alleen maar een kennisgeving van een bestuurlijke maatregel.
Wat dus ook gebeurd is, die 'gebruikelijke borden' hangen er 20 cm onder.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:56 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als je een tijdelijk parkeerverbod instelt moet dat, naast de publicatie, gewoon worden aangegeven met de daarvoor gebruikelijke borden.
Ja, dat dacht ik in eerste instantie ook. Als dat zo zou zijn dan maakt de verwijzing naar het E1 bord door de ambtenaar ook niet veel uit, aangezien het besluit van B&W dan zou gelden. Maar het gaat in dit geval om een wegsleepregeling.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gele bord verkrijgt zijn rechtsgeldigheid door het op tijd publiceren van de maatregel, hierna is het bord alleen maar een kennisgeving van een bestuurlijke maatregel.
Hebben zij die bevoegdheid gekregen om delen van de weg met een E1 bord parkeervrij te maken. Voor de normale situatie zou dat afdoende zijn, maar vanwege het evenement wilden ze nu het volledige vlak parkeervrij hebben. Dat hadden ze inderdaad met een ander bord moeten aangeven dan alleen het gele tekstvlak. Je mag inderdaad niet zo maar de werking van het bord uitbreiden om daarmee ook de reikwijdte van de bevoegdheid (om weg te slepen) te vergroten.quote:op een weg of weggedeelte waar door middel van bord E1 van bijlage 1 van het RVV 1990 of door middel van een gele onderbroken streep als bedoeld in artikel 24, lid 1 onder e RVV 1990 wordt aangegeven dat ter plaatse een parkeerverbod geldt;
Alleen die gelden niet voor parkeervakken..quote:Op maandag 4 mei 2015 11:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat dus ook gebeurd is, die 'gebruikelijke borden' hangen er 20 cm onder.
Die gelden ook voor parkeervakken.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Alleen die gelden niet voor parkeervakken..
Op basis van Streetview lijkt ook het zonebord E1 tijdelijk te zijn. Op Streetview is dat in ieder geval niet aanwezig, wel een normaal bord E1 aan beide zijden van de weg.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:54 schreef Ryon het volgende:
Zoals ik de situatie inschat is het E1 bord dus de "permanente" situatie (o.g.v de Nijmeegse wegsleepverordening) en slaat het gele bord op de tijdelijke situatie die het parkeren ook op de parkeervlakken verbiedt.
In combinatie met het gele bord geld de wegsleepregeling ook voor de vakken.quote:
quote:
quote:Deze kunt u herkennen aan een duidelijke markering, bebording of tegels met de letter P er op.
Ik zie geen enkele herkenning in het Goffertpark.quote:parkeerverbodzone zijn parkeerplaatsen duidelijk herkenbaar gemaakt als parkeerplaats.
Volgens wie? Die vakken horen apart afgezet te worden.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
In combinatie met het gele bord geld de wegsleepregeling ook voor de vakken.
Het is vrij duidelijk welke vakken er daar bestemd zijn om te parkeren, ook zonder P.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:12 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Ik zie geen enkele herkenning in het Goffertpark.
We verschillen van mening, niets mis mee.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:13 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Volgens wie? Die vakken horen apart afgezet te worden.
Ja, ha, nee, dus niet!quote:Op maandag 4 mei 2015 11:13 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het is vrij duidelijk welke vakken er daar bestemd zijn om te parkeren, ook zonder P.
Onzin. Die 'vakken' waren geen officiële parkeervakken, er valt niks apart afgezet te worden.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:13 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Volgens wie? Die vakken horen apart afgezet te worden.
Ja, en daarnaast ook in wat voor een parkeervlak hij zijn auto geplaatst heeft. Als er een parkeerverbodzone geldt dan worden de parkeervlakken waar wek geparkeerd mag worden apart aangegeven. TS had dan zijn auto ook geparkeerd kunnen hebben in naar wat hij dacht een parkeervlak was, maar dat hoeft dus niet het geval te zijn geweest.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Op basis van Streetview lijkt ook het zonebord E1 tijdelijk te zijn. Op Streetview is dat in ieder geval niet aanwezig, wel een normaal bord E1 aan beide zijden van de weg.
Wellicht kan TS aangeven wat permanent is en wat tijdelijk was.
En merkwaardig genoeg zijn de auto's die daar geparkeerd hebben tijdens koningsdag niet weggesleept. Die hele strook stond vol met geparkeerde auto's. Dat is geen consequent beleid.quote:Op zondag 3 mei 2015 18:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Op Streetview staat het niet. Op de betreffende paal zit alleen het bordje 'zone 30'.
Merkwaardig genoeg staat er ietsje eerder (aan beide zijden van de weg) wel een normaal E1-bord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |