quote:In het cb boekje schrijf ik ook niks, in de app houd ik wel alles bij! Kan het eventueel later natuurlijk nog in een boekje schrijven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij wilden vroeg naar de vrijmarkt, voor de drukte op, maar I slaapt al sinds half 9..
Still a little bit of your face I haven't kissed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Verder pleitte ze in dat interview dat kinderen het beste tot hun 1e jaar thuis verzorgd kunnen worden en dat er dus langer verlof moet komen...
Ze zei wel dat je het kon delen met de vader, een beetje het Scandinavische model dan denk ikquote:Op maandag 27 april 2015 11:26 schreef krijgerrtje het volgende:
Dat van dat verlof zag ik ook, ja! Er zullen ongetwijfeld veel vrouwen blij van worden, maar ik moet er toch echt niet aan denken om een jaar verlof te hebben![]()
al heb ik wel heel makkelijk praten, want ik ga natuurlijk maar 2x per week naar school![]()
ik heb er zelf 1 gemaakt!quote:Op maandag 27 april 2015 11:52 schreef pessie het volgende:
Geweldig GM!
Had zelf bij Hema nog gekeken naar T-shirtjes voor baby's maar die beginnen pas in 62... Zo jammer!
Oei Ik Groei heb ik ook niet in huis, soms vind ik het wel fijn om een soort van verklaring te hebben voor bepaald gedrag, maar over het algemeen hebben we allemaal wel eens dagen waarop we graag op de bank hangen en dagen waarop we lekker actief willen zijn. Dat zullen baby's vast ook hebben denk ik tegenwoordig. Baby's, soms zijn het net mensen
gevind!!!!quote:Op zondag 26 april 2015 15:24 schreef Cholula het volgende:
[..]
Conditioneel mag ik ook niet echt klagen, maar ik moet nog wennen aan mijn veranderde lichaam.
Wat een vrolijke foto's GM!
Ik vind W zo leuk, met zijn blije hoofdje!
Mauwtje de Bij![]()
DAD ik kan al een halfjaar mijn trouwring niet meer om, mijn verlovingsring past gelukkig wel weer. Jij hebt toch al een heel goed figuur?
Heerlijk dat je toastje zo goed eet Kwak!
Goede kolfopbrengst Fap!
Frits is meteen in een cosleeper met de afmetingen van een ledikant gegaan, dat gaf geen problemen gelukkig. Ondertussen is het opgemaakt als een matrozenbedje, want anders moest ik opgerold aan het voeteneind liggen als hij niet kon slapen.
Hij moest van schaterlachen toen hij werd ingezeept door mijn man. Ik heb uiteraard meteen op zoek gegaan naar de bijbehorende milestone card, er naast gelegd en toen keek hij nog even verbaasd en begon toen keihard te brullen![]()
Ik ben zo ontzettend gek op dit jongetje
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net op de kindermarkt heel veel leuke boekjes van Jip en Janneke en Nijntje enzo gekocht. Nog wat kleertjes en speeltjes en de kinderwagen was gevuld. Vrouw had Sjaak vastKinderwagens zijn handig daarvoor
![]()
quote:Op maandag 27 april 2015 10:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, dat heb ik nu pas door..
En:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
Geweldigquote:Op maandag 27 april 2015 13:08 schreef pessie het volgende:
MiniMC![]()
Man kwam net thuis met de kinderen, ook een nijntje boekje gevonden (en een boel ander speelgoedwaaronder een poppenkinderstoel waar middelste nu met haar konijn op aan het ranja drinken is )
Gave vloer hebben jullie!quote:Op maandag 27 april 2015 14:04 schreef Stormqueen het volgende:
Wij hebben een bumbo gescoord, kunnen we een maand mee door en dan weer verkopen
[ afbeelding ]
Soms helpt tempenquote:Op maandag 27 april 2015 14:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Gave vloer hebben jullie!
Sjaak kan niet poepenIk vind het zo zielig, hij is aan het persen de hele tijd en er komt niets uit. En net had hij een keuteltje wat keihard was. Het schijnt normaal te zijn, toch? Anders bel ik morgen even het CB.
Flesvoeding. Ik temp hem iedere verschoonronde met vaseline. Hij krijgt ook al een week 10ml extra water per flesje. En ik heb Sab Simplex besteld, ook voor de krampjes waar hij best last van heeft. Dat schijnt te helpen. Ik vind het gewoon zo ontzettend zielig, heel rood hoofdje en ontroostbaar.quote:Op maandag 27 april 2015 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
Krijgt sjaak flesvoeding of borstvoeding? Zielig als hij er zo'n last van heeft
Soms helpt het als je wat fietst met zijn benen.. zonder luier dan hequote:Op maandag 27 april 2015 14:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Gave vloer hebben jullie!
Sjaak kan niet poepenIk vind het zo zielig, hij is aan het persen de hele tijd en er komt niets uit. En net had hij een keuteltje wat keihard was. Het schijnt normaal te zijn, toch? Anders bel ik morgen even het CB.
Wat had je gehoopt aan te treffen?quote:Op maandag 27 april 2015 13:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou wij zijn alweer terug... wat n deceptie die oranjefeesten hier...Ga mn koningin maar brood geven en dan lekker op bed leggen.
Nou er werd reclame gemaakt voor een feest met vrijmarkt enz.. maar uiteindelijk was er 1 springkussen en nog geen 10 kleedjes...quote:Op maandag 27 april 2015 16:00 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat had je gehoopt aan te treffen?
Wat was er niet leuk dan?
Heb je geen draagdoek of draagzak (wel een fijn ergonomische natuurlijkquote:Op maandag 27 april 2015 16:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou er werd reclame gemaakt voor een feest met vrijmarkt enz.. maar uiteindelijk was er 1 springkussen en nog geen 10 kleedjes...![]()
Beetje jammer, en in het centrum was t vast veel drukker geweest maar daar ga ik nog niet aan beginnen met saar.
Nog knapper dat ze al kindjes hebben gekregen en zulksquote:Op maandag 27 april 2015 16:12 schreef JDx het volgende:
Wel knap dat jullie zo jong al op Fok! zitten en kunnen typen enzo.
Idd haha!quote:Op maandag 27 april 2015 16:38 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Nog knapper dat ze al kindjes hebben gekregen en zulks
Dat trekt mijn rug niet... en daarbij trek ik zelf die grote menigtes ook niet... ik heb lekker in dr plakboek geknutseld en geschreven, en boekjes gelezen en geknuffeld. Dikke prima dus nog..quote:Op maandag 27 april 2015 16:07 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Heb je geen draagdoek of draagzak (wel een fijn ergonomische natuurlijk) dat je haar dicht bij je kunt hebben. Dan is drukkere dingen best te doen toch?
Dan neem ik hem graag van je over hoorquote:Op maandag 27 april 2015 14:04 schreef Stormqueen het volgende:
Wij hebben een bumbo gescoord, kunnen we een maand mee door en dan weer verkopen
[ afbeelding ]
Wel stom dat je zo moeilijk bij je voetjes kan
Mnoh!quote:Op maandag 27 april 2015 14:04 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Wel stom dat je zo moeilijk bij je voetjes kan
Mijn schoonvader vertelde dat zijn vader een touwtje aan zijn voet/pols bond zodat hij van een afstand kon schommelenquote:Op maandag 27 april 2015 19:01 schreef Risu het volgende:
Bedankt voor de tips. Heb haar net in de wagenbak kunnen wegleggen tijdens het koken. Alleen moest ik die dan wel in beweging houden. Dus met mijn voet op de wiel staan wiebelen. na een tijdje was het wel klaar, maar ze had ook honger, dus logisch. Ga deze week eens kijken wat goed werkt.
En dan stiekem jammer gaan vinden dat ze in de wieg ligt en niet meer bij mij
Top idee!quote:Op maandag 27 april 2015 19:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mijn schoonvader vertelde dat zijn vader een touwtje aan zijn voet/pols bond zodat hij van een afstand kon schommelen
Check!quote:Op maandag 27 april 2015 17:33 schreef faptist het volgende:
Houten loopwagen, houten puzzels en leuke boekjes gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En deze was niet te koop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O ja, ik zou dus geen roze dingen lopen als ik een meisje kreeg. Mission failed.
[ Bericht 24% gewijzigd door ingee op 27-04-2015 19:44:30 ]
de meningen hier zijn erover verdeeld (sommigen krijgen er enorme jeuk van) maar ik heb persoonlijk veel gehad aan het boek van stephanie lampe: baby in een droomritme.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
Dat is ook een goede! Wat lekker dat ze meteen de nacht door heeft gehaaldquote:Op dinsdag 28 april 2015 06:24 schreef Tante_Soesa het volgende:
Viclekker ding!
Nog even op iets terugkomen; Skittles, Suus heeft ook iets tegen het ledikant. Na een aantal van net zulke nachten Lz jullie heeft ze vannacht in de kinderwagenbak in het ledikant geslapen. Ze heeft meteen de nacht doorgehaald
Wat goed! Voedingskussen om Suusje heen wil niet echt, dan kan ze dr armen niet kwijt als ze op dr rug slaaptquote:Op dinsdag 28 april 2015 08:58 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat is ook een goede! Wat lekker dat ze meteen de nacht door heeft gehaald![]()
Vannacht is het voedingskussen om haar heen gelukt. Heeft van 22-01:30 in haar ledikant geslapen![]()
Vic![]()
![]()
Lou's wereld wordt steeds groterIk ging net even douchen en normaal begint ze dan te mopperen. Nu was het stil in de woonkamer. Beetje verdacht, maar af en toe hoorde ik dan toch een harde "whaa!" en dan reageer ik met "Ja ben er nog!" Tijdens het afdrogen hoorde ik opeens wat gekras tegen de deur, blijkt dat we een potje Marco Polo hebben gespeeld en ze door de gang naar de deur is getijgerd
ik moest hier wel een beetje om gnorken met mijn soms wel 2,5 uur durende bedstrijden - en ja, ik heb het boek ookquote:Op maandag 27 april 2015 19:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de meningen hier zijn erover verdeeld (sommigen krijgen er enorme jeuk van) maar ik heb persoonlijk veel gehad aan het boek van stephanie lampe: baby in een droomritme.
ik heb me niet echt aan haar schema gehouden want niet bv vriendelijk genoeg, maar we zijn M wel meer en sneller in bed gaan leggen. en ik had veel aan de uitleg over slaapcyclussen, hormonen, manieren van slaaptrainen en wakkertijd.
we hebben hem niet laten huilen maar de "lieve" methode gebruikt (oppakken troosten terugleggen, desnoods duizend keer, ook op je schouder in slaap laten vallen is een optie). het was even wennen (in t bgin kostte het soms wel een half uur) maar binnen twee weken sliep hij overdag en s avonds ipv alleen maar s nachts. en na niet al te lange tijd ook zonder huilen en troosten.
wie weet is t wat voor je.
Ja! Laten we voortaan allemaal op Rady wachten en dan pluseinzen! *luie mama modus*quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik moest hier wel een beetje om gnorken met mijn soms wel 2,5 uur durende bedstrijden - en ja, ik heb het boek ook![]()
Verder respect voor de bijlezer van Rady. Ik durf niet te plusenen
Ik zag lieve plaatjes van Inge's Ren kleine V
En Loutje ontdekt de wereld![]()
+1quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:38 schreef BlueEyes het volgende:
Ik +1 al niet meer en heb niet meer de illusie dat ik aan kan haken![]()
Ik lees af en toe en reageer wel ter plekke op een post of 2 boven me
oh zo noem ik m niet verder dan net even hier, hij is nl ook nog eens niet dik. dat was een grapje ondat ik 8,5 kilo wel meer tosti dan toastje (melle- melbatoastje-toastje)vindquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:16 schreef Franny_G het volgende:
Ga je dan nog wel naar die afspraak, kwak?
Lastig hoor. En dikki tosti? Gewoon mooie M. toch? (Dat soort 'geuzennamen'.. daar heb ik altijd een dubbel gevoel bij..want voor je het weet, pikt een kind er iets van mee)
Ah, grapje gemist.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh zo noem ik m niet verder dan net even hier, hij is nl ook nog eens niet dik. dat was een grapje ondat ik 8,5 kilo wel meer tosti dan toastje (melle- melbatoastje-toastje)vind
ja ik ga wel denk ik. of ik zeg 'm telefonisch af. ben er nog niet uit.
bovendien gaan we daarna verhuizen dus naar een ander CB.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had ik ook gezienquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:54 schreef Franny_G het volgende:
Herkenbaar, de lol die je kunt hebben met je kind. Nu heeft dit ventje echt een heel aanstekelijk lachje..
.
Die is zoet he, de eerste keer kreeg ik er gewoon natte ogen vanquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:54 schreef Franny_G het volgende:
Herkenbaar, de lol die je kunt hebben met je kind. Nu heeft dit ventje echt een heel aanstekelijk lachje..
.
Hey, wat lief!quote:Op maandag 27 april 2015 18:29 schreef BlueEyes het volgende:
Coco gefeliciteerd met je kleine grote DREUMES
hij heeft nogal haast gekregen, of niet? Je kleine melkbabyquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:19 schreef BlueEyes het volgende:
Aanstalten![]()
Kastje = staan
Box = staan
Tafel = staan
Papa/mama = staan
Bedenkhetmaar = staan
En ala het stabiel is had ik niet zo'n moeite ermee maar ik moet continu erbij blijven want hij denkt dat hij het kan en laat dan los![]()
Met alle gevolgen van dien.
Ik laat hem ook echt wel eens rollen en vallen op een veilige manier en vang niet alles op.
Hij zal het echt moeten leren.
Maar dat hoeft niet op de blauwe plekken all over manier
Wow, F. gaat flink zijn gangetje! Weet nog goed dat je vorig jaar werd opgenomen om de bevalling in beweging te zetten en kijk nu! F wordt een grote knul!quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:19 schreef BlueEyes het volgende:
Aanstalten![]()
Kastje = staan
Box = staan
Tafel = staan
Papa/mama = staan
Bedenkhetmaar = staan
En ala het stabiel is had ik niet zo'n moeite ermee maar ik moet continu erbij blijven want hij denkt dat hij het kan en laat dan los![]()
Met alle gevolgen van dien.
Ik laat hem ook echt wel eens rollen en vallen op een veilige manier en vang niet alles op.
Hij zal het echt moeten leren.
Maar dat hoeft niet op de blauwe plekken all over manier
quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:51 schreef pessie het volgende:
Kwak als hij bij beide op+1 zit betekent dat dat hij goed in verhouding is. Dus niets te dik.
Rady, inderdaad mooie bijleespost! Ken ik jou ergens van?
zoe, heb jij er 2 baby's bij? !Ik ben echt lang afwezig geweest.
Nog bedankt voor jullie kleding tips trouwens. Dit heb ik met mijn moeder gekocht voor morgen. Zit heerlijk en knelt niet bij de wond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sterkte voor morgen!
Jurk staat je mooihaha ja 2 baby's van bijna 6mnd alweer!
Kwak. Vind jou toastje niet dik. Hij lijkt goed in verhouding.
Heb geen idee hoe E en S in de curve zitten. Ze eten goed, bewegen lekker en slapen goed.Ben een tevreden moeder
Wij noemen W wel Sausage thuisquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:32 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ah, grapje gemist.. Ik hoor mensen in de praktijk nl soms wel zulke dingen zeggen, vandaar dat ik ineens voor me zag hoe jullie hem thuis ook liefkozend 'dikke tosti' noemen.
.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:51 schreef pessie het volgende:
Rady, inderdaad mooie bijleespost! Ken ik jou ergens van?
Nog bedankt voor jullie kleding tips trouwens. Dit heb ik met mijn moeder gekocht voor morgen. Zit heerlijk en knelt niet bij de wond.Hmmm kweenie... wel handig meteen een foto eronderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
Nee.. je komt me niet bekend voor... wel heel mooi jurkje trouwens!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Franny.. ik ga het filmpje wel een keer kijken als ik niet op mijn werk zit
Coco nog gefeliciteerd!!
Zoë wat fijn dat E&S het zo goed doenEn nou zit m'n collega me raar aan te kijken omdat ik me lach zat in te houden.. en wat niet goed lukte zodat er een heeuul raar geluid uit kwam..quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:38 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Wij noemen W wel Sausage thuis![]()
![]()
![]()
Because he is full of delicious bacon![]()
![]()
... hmmm... ik ga maar weer ff wat doen hier..
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
A for effort!quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:55 schreef Radyhyn het volgende:
Owja.. en mega bijleesposten doe ik op de pc met gmail in een andere tab.. en dan op het eind plak ik alles in FOK
Via de telefoon reageer ik een stuk minder uitgebreid
quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:57 schreef BlueEyes het volgende:
Die bijnamen van jullie![]()
Onderling hebben we het altijd over het Wuppie en Le Wup.
En verder alles waar je van voor en -stein achter kan plakken hoor je hier, van piepestein is nu even de meest gehoorde.
En nog even F en zijn favoriete Elmofilmpje![]()
Als ik die opzet komt hij als een razende aankruipen en gaat voor de tv zittenDat doen wij ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder gaat het allemaal zo zijn gangetje. De nachten zijn nu al twee maanden ronduit belabberd en het lijkt eerder erger dan beter te worden. s' avonds naar bed is altijd 1 groot DRA-MA. Meestal moet ik hem in slaap voeden of moet mijn man hem in slaap wiegen en dan hopen bij het terugleggen dat hij niet wakker wordt want dan beginnen we opnieuw. En als hij eenmaal slaapt dan komt hij om 22.30, 1.30, 4.30 en 6.30 uur (+- 30 minuten) voor een voeding waarna we altijd maar hopen dat hij daarna weer doorslaapt in zijn eigen bed. Ongeveer de helft van de tijd eindigt hij bij mij in bed en slaap ik dus praktisch niet meer![]()
Na de voeding rond 6.30 uur vindt hij sowieso dat het tijd is om de dag te starten en prima daar kan ik mee leven. Maar damn al dat geëmmer in de nacht en dat ik dan 2 of 3 uur slaap heb gehadZo gezien ben ik heel blij dat ik nog geen werk heb want na dat soort nachten zou ik niet weten of ik nog wel scherp genoeg zou zijn
Sorry moest even spuien. Ik baal gewoon even heel hard van alles.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Dat is wel een idee jaquote:
quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:46 schreef Chanty het volgende:
Ik kom weer aanhaken![]()
Kwak mooie stats hoor! Mag je trots op zijn en laat je niet gek maken door het cb! Gewoon doen wat jou goed lijkt.
Blue je filmpjeDie geluiden die hij er ook bij maakt
Nu heb ik dat liedje trouwens in mijn hoofd
Pessie sterkte morgen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder gaat het allemaal zo zijn gangetje. De nachten zijn nu al twee maanden ronduit belabberd en het lijkt eerder erger dan beter te worden. s' avonds naar bed is altijd 1 groot DRA-MA. Meestal moet ik hem in slaap voeden of moet mijn man hem in slaap wiegen en dan hopen bij het terugleggen dat hij niet wakker wordt want dan beginnen we opnieuw. En als hij eenmaal slaapt dan komt hij om 22.30, 1.30, 4.30 en 6.30 uur (+- 30 minuten) voor een voeding waarna we altijd maar hopen dat hij daarna weer doorslaapt in zijn eigen bed. Ongeveer de helft van de tijd eindigt hij bij mij in bed en slaap ik dus praktisch niet meer![]()
Na de voeding rond 6.30 uur vindt hij sowieso dat het tijd is om de dag te starten en prima daar kan ik mee leven. Maar damn al dat geëmmer in de nacht en dat ik dan 2 of 3 uur slaap heb gehadZo gezien ben ik heel blij dat ik nog geen werk heb want na dat soort nachten zou ik niet weten of ik nog wel scherp genoeg zou zijn
Sorry moest even spuien. Ik baal gewoon even heel hard van alles.!
Hoeveel eet hij?
S kreeg tot 14mnd bijna alleen maar bv en slapen was ook ruk.
(ook door overgeven/reflux maar ook door honger snachts)
Ik zie bij peuter, E en S echt een verband met voeding en slaap.
Mja het eten wil nog altijd niet zo vlotten. Hij eet echt nog niet zoveel als andere kindjes van zijn leeftijd en krijgt dus nog veel borstvoeding. Ik vind die voedingen in de nacht ook niet ergquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:27 schreef Zoë23 het volgende:
[..]!
Hoeveel eet hij?
S kreeg tot 14mnd bijna alleen maar bv en slapen was ook ruk.
(ook door overgeven/reflux maar ook door honger snachts)
Ik zie bij peuter, E en S echt een verband met voeding en slaap.
Begrijp hetquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:31 schreef Chanty het volgende:
Overleggen als hij diep slaapt maakt niet uit. The minute dat hij met matrasje raakt wordt hij wakker (althans in 50% van de gevallen). Geen pijl op te trekken wanneer wel en nietOf hij wordt na 10 minuten wakker, dat gebeurt ook vaak. Dan begint hij ineens te krijsen. We denken dat dat het moment is dat hij gaat dromen of zo. Het enige dat dan goed is, is bij mij liggen. Wat ik ergens ook weer heel erg
vind want dan is het a la minute stil en gaat hij slapen omdat hij veilig bij mij is.
[..]
Mja het eten wil nog altijd niet zo vlotten. Hij eet echt nog niet zoveel als andere kindjes van zijn leeftijd en krijgt dus nog veel borstvoeding. Ik vind die voedingen in de nacht ook niet ergAlleen de laatste twee maanden wil hij daarna niet meer slapen/ niet meer in zijn eigen bed slapen en dat je dan een hele tijd bezig bent of hij bij mij in bed eindigt is gewoon slopend.
maar doen kinderen dat niet van nature steeds beter? Ik vind het altijd wat lastig om dat aan zo'n methode op te hangen, zeker als de verbetering zeer langzaam is gekomen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:37 schreef pessie het volgende:
Chanty, dat zijn hele heftige nachtenMijn oudste deed dat ook met 7-8 maanden. Om afzonderlijk allebei wat meer te slapen kreeg hij de eerste voeding 100cc kunstvoeding (ik was onderhand zo moe dat ik standaard door die eerste voeding heen sliep), de rest van de voedingen deed ik dan wel maar dan had ik al 4 uur aaneengesloten geslapen. Het werd beter. We hebben veel gehad aan het boek van Elizabeth Pantley (vandaar dat ik hem eerder als tip postte). Onze zoon ging niet ineens doorslapen, maar hij werd wel steeds minder vaak wakker, van 6x per nacht naar uiteindelijk 1 a 2x, vanaf ruim 2 jaar sliep hij door.
Voor mij gaf het ook rust om te lezen wat slaappatronen inhouden, en wat normaal is voor een baby. Mijn kind had duidelijk een ander ritme (sliep heel weinig overdag en echt vaak wakker 's nachts), ik zag na 2 weken een heel duidelijke verbetering in slapen. Het fijne vond ik dat je zelf beslist wat je doet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar doen kinderen dat niet van nature steeds beter? Ik vind het altijd wat lastig om dat aan zo'n methode op te hangen, zeker als de verbetering zeer langzaam is gekomen.
Ik heb ook zo'n boek, maar ik kan er niet zo veel mee
Nee man, dan zit hij tot 4u 's nachts achter de playstation, waarna hij nog even de frituurpan aanzet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:51 schreef kwakz0r het volgende:
sterkte chanty en skittles en sq... verser ook geen tips (al hielo dat boek overdag wel vooor ons).
slapen overdag gaat hier nog steeds prima, s nachts ook, maar de avond is echt PET al een poosje. Ligt er nu weer een naast me op de bank tegen de slaap te vechten. nu ja, gaat wel over voor hij achttien is hoop ik.
Heeft hij er last van? Hoe is het met zijn groei?quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:53 schreef Cholula het volgende:
Slopend is dat Chanty! Hele herkenbare frustratie wbt werk.![]()
Ik gooi er een vraag in: Frits boert niet nadat hij gedronken heeft, maar begint te spugen. Ik heb geen idee hoeveel spugen normaal is, maar ook na een uur spuugt hij, dan heeft het meer de structuur van hüttenkäse. Heeft iemand tips, trucs? Rechtop houden na een voeding doe ik al, bedje tikje schuin ook. Of is dit gewoon normaal en komt er een moment dat we niet elke vier uur een schoon bovenstuk hoeven aan te trekken (zowel Frits als ik)?
hoeveel is het? M. spuugt ook altijd wel wat, maar als het echt door hydrofielen heen gutst is het wel wat aan de ruime kant.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:53 schreef Cholula het volgende:
Ik gooi er een vraag in: Frits boert niet nadat hij gedronken heeft, maar begint te spugen. Ik heb geen idee hoeveel spugen normaal is, maar ook na een uur spuugt hij, dan heeft het meer de structuur van hüttenkäse. Heeft iemand tips, trucs? Rechtop houden na een voeding doe ik al, bedje tikje schuin ook. Of is dit gewoon normaal en komt er een moment dat we niet elke vier uur een schoon bovenstuk hoeven aan te trekken (zowel Frits als ik)?
Hoeveel komt er uit? Hier ook huttekasequote:Op dinsdag 28 april 2015 21:53 schreef Cholula het volgende:
Dat maakt hier wel het verschil van 'zeer onrustig woelen en uiteindelijk gefrustreerd raken' naar 'in ieder geval het eerste deel van de nacht rustig'quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:05 schreef Dot. het volgende:
Ik hoor hier niet meer, maar slaapproblemen kan ik wel over meepratenHebben jullie al ooit geprobeerd om een gedragen kledingstuk van jezelf in het bedje te leggen zodat het daar ook fijn naar jou ruikt? Stip slaapt namelijk alleen bij ons de buurt (en dan gelukkig inmiddels wel van 11-7) dus dit is ons nieuwste experiment en hij lijkt het fijn te vinden!
Sjaak boert wel maar gutst tot 1,5 uur na het drinken best nog wel iets naar buiten. Vaak een mondje of 5 (in totaal). Eerst was het minimaal 2x zoveel maar ik ben Nutriton gaan gebruiken en daarmee is het wat opgelost. Het CB vond het geen probleem dat hij zoveel spuugde en zei dat ik nog geen Nutrilon mocht gebruiken, maar toen kreeg hij dat alquote:Op dinsdag 28 april 2015 21:53 schreef Cholula het volgende:
Waarom zou je geen nutrilon mogen gebruiken?quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak boert wel maar gutst tot 1,5 uur na het drinken best nog wel iets naar buiten. Vaak een mondje of 5 (in totaal). Eerst was het minimaal 2x zoveel maar ik ben Nutrilon gaan gebruiken en daarmee is het wat opgelost. Het CB vond het geen probleem dat hij zoveel spuugde en zei dat ik nog geen Nutrilon mocht gebruiken, maar toen kreeg hij dat al![]()
Wij hebben ook zo'n twee à drie setjes kleding per dag nodig voor Sjaak. Ik heb het idee dat het vooral is wanneer hij krampjes heeft en/of probeert te poepen/persen.
Ze vonden het niet nodig, hij spuugde niet extreem veelquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:11 schreef ingee het volgende:
[..]
Waarom zou je geen nutrilon mogen gebruiken?
Mag je alleen maar bv van jouw consultatiebureau ofzo??
Ik heb dus een fotoshoot gedaan met saar... en kwam toevallig net ff spammenquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:10 schreef ingee het volgende:
Doen jullie iets babygerelateerds voor je eigen moeder en schoonmoeder met moederdag?
Ik dacht misschien iets met gips handafdrukjes oid of foto van mams + mij + R groot afdrukken.. Hmmmz...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Een foto-album met heul veul foto's van Sjaakquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:10 schreef ingee het volgende:
Doen jullie iets babygerelateerds voor je eigen moeder en schoonmoeder met moederdag?
Ik dacht misschien iets met gips handafdrukjes oid of foto van mams + mij + R groot afdrukken.. Hmmmz...
Hier kan ik alleen maar op +1en...quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:14 schreef BlueEyes het volgende:
Slechte nachtenboks![]()
Mijn laatste voeding nu gegeven, op naar 2/3 uur slaap en dan weer opnieuw
Trusten
Ik zit nu te gniffelen maar alleen omdat ik het herken. Ik doe altijd een dubbele hydrofiel tussen mij en Sjaak als ik hem in de doek doe. En dan spuugt hij niet... Maar wel als ik de hydrofiel vergeet..quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:16 schreef Cholula het volgende:
Hij groeit goed, dus dat is het probleem niet. Ik heb natuurlijk geen referentiekader van wat veel spugen is, maar hij spuugt door de dubbelgevouwen hydrofiel heen.
Ik denk wel dat hij er last van heeft, regelmatig komt de melk/hüttenkäse uit zijn neus en dan is er toch wel serieuze paniek.
Ik vind het gewoon zo sneu.
ik vind het soms ook sneu voor mezelf. Gisteren had ik hem eindelijk rustig door hem in de doek te knopen, spuugt hij in mijn decolleté. Ik voelde het door mijn beha heen sijpelen richting mijn navel![]()
Ik vind dat veel.quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:16 schreef Cholula het volgende:
Hij groeit goed, dus dat is het probleem niet. Ik heb natuurlijk geen referentiekader van wat veel spugen is, maar hij spuugt door de dubbelgevouwen hydrofiel heen.
Ik denk wel dat hij er last van heeft, regelmatig komt de melk/hüttenkäse uit zijn neus en dan is er toch wel serieuze paniek.
Ik vind het gewoon zo sneu.
ik vind het soms ook sneu voor mezelf. Gisteren had ik hem eindelijk rustig door hem in de doek te knopen, spuugt hij in mijn decolleté. Ik voelde het door mijn beha heen sijpelen richting mijn navel![]()
Ja...quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Alsof ze het ruiken he... geen hydrofiel??? BLERK...
quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb dus een fotoshoot gedaan met saar... en kwam toevallig net ff spammenZoet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wij zitten in de draaikontlinksrechtsachtersteboven tijdens luier verschonen, kussen hebben we al opgegeven maar als je 2 sec niet oplet zit de poep overalquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja...Of als ik snel even op de bank wil verschonen... Van de drie kussens zit op 2 hüttenkäse van Sjaak en op 1 kots van de kat. En ik heb nog geen tijd gehad om ze te wassen (wel afgedaan natuurlijk en er maar een hydrofiel overheen gelegd).
Morgen weer een dag...
Haha kinderen zijn leuk he... Over twee jaar kopen we wel weer een nieuwe bank...quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wij zitten in de draaikontlinksrechtsachtersteboven tijdens luier verschonen, kussen hebben we al opgegeven maar als je 2 sec niet oplet zit de poep overal
En dan zit de limonade overalquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha kinderen zijn leuk he... Over twee jaar kopen we wel weer een nieuwe bank...
Jamaaar wij hebben net n nieuwe...quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha kinderen zijn leuk he... Over twee jaar kopen we wel weer een nieuwe bank...
Had jij nou heul veul melk of was dat weer iemand anders?quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:44 schreef Cholula het volgende:
Ik geef bv, ingee.
Denk dat we het nog even aankijken en anders langs het CB/huisarts gaan.
Wat een lieve foto's GM!
Het is inderdaad of ze ruiken of er een hydrofiel ligt en anders draai je net zolang tot die stomme hydrofiel verdwenen is zodat je wel je moeders nek kan voorzien van een goede portie zure hüttenkäse.
Jup, heul veul melk! Dat is ondertussen redelijk onder controle.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:00 schreef ingee het volgende:
[..]
Had jij nou heul veul melk of was dat weer iemand anders?
Spugen moet idd altijd op de verkeerde plek. Als je moeder nog in pyjama is en je vader in overhemd en eigenlijk al te laat, dan spuug je toch gewoon een hele straal als hij nog even een kusje komt geven?
Xylometazoline? Wij mochten die absoabsoluut niet de eerste vier maanden, ik ben bijna met terugwerkende kracht jaloersquote:Op woensdag 29 april 2015 01:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak heeft weer heel heel veel snotWe durven allebei niet echt te slapen dus ik heb net de HAP gebeld, we vinden het gewoon eng. Gelukkig heel begripvol aan de telefoon en ik mag zo een neusspray ophalen die veel sterker is, xelo-nogwat. Die gebruikten we in het ziekenhuis ook in plaats van alleen de zoutoplossing, die is nu niet genoeg.
Misschien moet ik minder gaan drinken, dan houdt het vanzelf op.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:50 schreef ingee het volgende:
Jij produceert gewoon veel vanalles.
Hoeveel moet je wel niet drinken om dat op pijl te houden?
Uitzuigslang? Nee... Wel zo'n Nuby knijpding maar het snot zit te hoog. Ik ga googelen...quote:Op woensdag 29 april 2015 05:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Xylometazoline? Wij mochten die absoabsoluut niet de eerste vier maanden, ik ben bijna met terugwerkende kracht jaloers
Succes ermee, is echt klote. Neem aan dat je de otrivin uitzuigslang ook al in gebruik hebt?
Suze is de laatste tijd weer keivaak wakker s nachts. Ik trek het slechter dan in de eerste maanden
fles eruit halen is gillenquote:Op woensdag 29 april 2015 08:07 schreef JufMariska het volgende:
En verschonen halverwege de fles..? Dat doen wij meestal, overblijfsel van halverwege de bv verschonen.
http://www.otrivin.nl/pro(...)ator-neusjesreinigerquote:Op woensdag 29 april 2015 08:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Uitzuigslang? Nee... Wel zo'n Nuby knijpding maar het snot zit te hoog. Ik ga googelen...
Sjaak heeft goed geslapen op vrouw maar wij natuurlijk voor geen meter.
DMJO, wat lijkt Michael al een lang end zo!
Dan lijkt me ook dat die fles nog wel even blijft. Als Sjaak te vroeg komt geef ik hem wel eens een kleine fles. Als die dan op is kijkt hij me aan van: "moeder, wtf, waar is de rest?"quote:Op woensdag 29 april 2015 08:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
fles eruit halen is gillenals de fles op is gaat ie ook gillen, maar tegen die tijd helpt een speentje wel, halverwege nog niet.
daarom vermoed ik ook dat de nachtfles afbouwen echt nog geen optie is hier. het is hongerrrrr, niet alleen een gewoonte.
Ik loop vanmiddag naar de Etos. Eens kijken of ze hem hebben.quote:Op woensdag 29 april 2015 08:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
http://www.otrivin.nl/pro(...)ator-neusjesreiniger
ook bekend als de duivelse snotzuiger volgens M.maar t werkt wel.
jouw omdenkenquote:Op woensdag 29 april 2015 08:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn baby is niet zozeer een slechte slaper als wel een goede drinker. 's Nachts dan, overdag is drinken zonde van je tijd..
MvC, kan me voorstellen dat dat eng is. Hoe ging de nacht verder?
DJMO, succes met knippen.
Eenkennig rond 20 weken? Niets van gemerkt... Ik dacht dat dat pas rond de negen maanden komt?
Oh die vogels... Die beginnen hier 'pas' om 5.00u. Gelukkig. Sjaak hoort ze nog niet, meestalquote:Op woensdag 29 april 2015 10:05 schreef Amsel het volgende:
de Otrivin snot sucker
Hier ook een zware nacht, I feel you all! En na die nacht dacht baby om 4:30 "Ik hoor een vogel!Dus het is ochtend!
Dus ik ben wakkerrrrrrr!!
"
Hij wordt natuurlijk wel wakker voor de nachtvoedingen omdat hij honger heeft. Daar heb ik ook echt geen problemen mee! Daarom ga ik hem ook geen papfles of ander vulmiddel geven want het gaat me er niet om dat hij gaat doorslapen. Maar waar hij eerder altijd gewoon weer ging slapen na een nachtvoeding, is dat nu vaak niet meer zo. En ik weet dus niet wat daar nou de reden van is. Dat niet meer willen slapen lijkt me niks te maken te hebben met honger want dan zou hij gewoon wel weer drinken bij me en dat doet hij niet. En hij gaat doorgaans gewoon wel slapen als hij bij mij ligt, lijkt me dat hij dat ook niet zou doen als hij honger heeft.quote:Op woensdag 29 april 2015 09:15 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, wat zwaar momenteel voor je.. Iedereen kan vanuit eigen ervaring tips geven, maar het is toch een boel zelf uitvogelen en ook een deel gewoon 'erdoor heen' want: fase. Ik weet het ook niet precies.
Ik dacht gisteren nog: misschien is het een idee om voor het slapen gaan wat yoghurt/kwark of een 'papfles' te maken, zodat hij wellicht wat beter doorslaapt, maar ik lees nu dat het niet zo zeer honger is.
Neemt je man het weleens van je over? Wij hebben ook zo'n soort fase gehad rond de 6 maanden, en vaak als ik enorm aan het tobben was met I in haar bed leggen, nam mijn vriend het over en dan lukte het ineens wel. Je kan samen met je baby in een soort patroon terechtkomen en dan weet je het gewoon even helemaal niet meer. Dat had ik dan, voelde me helemaal wanhopig en 'zag' het dan niet meer. Mijn vriend kon dat doorbreken met een andere energie waardoor hij haar wel stil kreeg.
Ja ik weet dat er best een kans is dat het dan gewoon zonder problemen gaat. Maar ik zou me zo schuldig voelen als ik hoor dat mijn schoonzusje de hele avond met een huilende Lucas heeft gezeten. Zowel naar mijn schoonzusje als naar Lucas toe voelt dat totaal niet fijn.quote:Op woensdag 29 april 2015 10:27 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zou dat dus gewoon wel doen Chanty...als ie piept en moeilijk doet bij jullie met slapengaan, dan is dat dus niet "beter" dan als iemand anders m probeert in bed te stoppen.
Als ze weten wat ze moeten doen (of het ok vinden hem een beetje bezig te houden) dan zou ik t lekker laten gaan zo hoor. Misschien gaat t juist beter bij een ander (M slaapt makkelijker bij mijn schoonouders bijvoorbeeld. Bij mijn ouders niet maar die vinden t wel best, beetje lopen met m, knuffelen, spelen, etc.)
Je zal maar midden in de nacht wakker worden en er achter komen dat je vergeten bent drama te maken...quote:Op woensdag 29 april 2015 08:46 schreef Chanty het volgende:
Ik begin overigens een patroon te zien. Of het is drama bij het naar bed gaan en als dat niet het geval is dan is het drama in de nachtvannacht dat laatste en hij wilde ook niet bij mij slapen. En honger is het volgens mij niet want hij weigert geregeld om nog te drinken terwijl ik gewoon nog melk heb.
Iets met puberteit en om 7u 's ochtends de slaapkamer binnen komen met de stofzuiger?quote:Op woensdag 29 april 2015 10:06 schreef Skittles het volgende:
Is ook zo SQ![]()
Je lichaam went er wel aan.. uiteindelijk.. Hopelijk..
Slapen is sowieso het werk van de duivel hier, of het nou nacht of dag is. Gelukkig heb ik dan wel genoeg tijd in een dag om mijn wraak alvast te plannen![]()
Yup!quote:
Heel herkenbaar Chanty. Daarom durf ik Lou ook niet een avondje of nacht bij een ander te laten.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:12 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja ik weet dat er best een kans is dat het dan gewoon zonder problemen gaat. Maar ik zou me zo schuldig voelen als ik hoor dat mijn schoonzusje de hele avond met een huilende Lucas heeft gezeten. Zowel naar mijn schoonzusje als naar Lucas toe voelt dat totaal niet fijn.
Juist!quote:Op woensdag 29 april 2015 11:32 schreef ingee het volgende:
[..]
Iets met puberteit en om 7u 's ochtends de slaapkamer binnen komen met de stofzuiger?
En dan vragen of ze even warme melk voor je maakt. In een flesjequote:Op woensdag 29 april 2015 12:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
Juist!
Verplicht ontbijten elke zondag om 8 uur. Of na een nachtdienst van mij haar slaapkamer binnenlopen en beginnen te krijsen dat ik zo moehoehoe ben. MOEEEEEE!
Eisen. Krijsend.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:09 schreef ingee het volgende:
[..]
En dan vragen of ze even warme melk voor je maakt. In een flesje.
Dan heb je een faalkind, niets aan te doen hequote:Op woensdag 29 april 2015 12:06 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hai![]()
Even een vraag, hoe denken jullie over dat "oei ik groei" boek? Ik heb het dus gekregen... Maar hoe meer ik erin lees hoe meer ik het gevoel krijg dat ik of E faalt... Ookal staat er zo nu en dan bij dat het niet erg is dat een beebje iets nog niet kan. Maar E is soms nog niet eens in de buurt van een vaardigheid...
quote:Op woensdag 29 april 2015 12:12 schreef ingee het volgende:
[..]
Dan heb je een faalkind, niets aan te doen he.
Er was recent een onderzoek (Carolina de Weerth oid?) waariit bleek dat dat hele sprongetjesverhaal niet klopt.
En fluiten. Veel vrolijke liedjes fluiten.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:16 schreef AwayTL het volgende:
Ik kan trouwens niet wachten tot de eerste kater van mijn kint..
Gordijntjes open doen, veel licht en geluid naar binnen halen. Wc hopelijk niet net schoongemaakt, zodat ze al gaan nekken van het aangezicht (hehe alsof ik zo'n ransbal ben met een gore wc ).
BOB DE BOUWER, KUNNEN WIJ HET MAKEN, BOB DE BOUWER, NOU EN OFF!!!!quote:Op woensdag 29 april 2015 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En fluiten. Veel vrolijke liedjes fluiten.
godverquote:Op woensdag 29 april 2015 12:16 schreef AwayTL het volgende:
Ik kan trouwens niet wachten tot de eerste kater van mijn kint..![]()
Gordijntjes open doen, veel licht en geluid naar binnen halen. Wc hopelijk niet net schoongemaakt, zodat ze al gaan nekken van het aangezicht(hehe alsof ik zo'n ransbal ben met een gore wc
![]()
).
Oh maar ik ga gerust wat uurtjes weg maar dan is mijn man bij hem. Als die uren met hem bezig idd voel ik me daar iig niet schuldig over want het is ook zijn kind :pquote:Op woensdag 29 april 2015 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk he Ingee, die handjes![]()
Dat ze dan ook kijken van WOOOOW, deze shit is echt!
Chanty, ik denk dat het je heel goed zou doen, even een paar uur zonder je kindDan zie je namelijk dat het best goed gaat! Begin laagdrempelig. En je zal zien dat het eigenlijk best meevalt!
Tagliatelle, die disclaimer staat natuurlijk niet voor niets in dat boekAls je dat niet los kunt laten, moet je dat boek gewoon niet pakken
Boes boesquote:Op woensdag 29 april 2015 12:18 schreef AwayTL het volgende:
[..]
BOB DE BOUWER, KUNNEN WIJ HET MAKEN, BOB DE BOUWER, NOU EN OFF!!!!
En schilderijtjes ophangen! Of gewoon at random met een hamer tegen de muur slaan!quote:Op woensdag 29 april 2015 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En fluiten. Veel vrolijke liedjes fluiten.
LT, wat kan ze dan bijvoorbeeld nog niet waar je je zorgen om maalt? Als je je echt zorgen maakt zou ik even langs het cb gaan.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Mhm ja true. Ik zoek vooral op als ze ineens anders aan het doen is. Ik kan het opzich wel los laten. Maar het lijstje wordt wel steeds langer. Niet dat ik er verder van wakker lig.
Precies dat! De methode heb ik niet strikt gebruikt en het hielp zeker niet om opeens de hele nacht door te slapen bij peuter destijds. Maar ik vond het heel verhelderend om te snappen waaróm het bij ons zo ging. Dat maakte dat ik er beter mee om kon gaan. En ik vond het prettig om een idee te hebben van welke maanden geschikt waren om patronen te kunnen doorbreken. Op bepaalde leeftijden zitten baby's en dreumessen beter in hun vel en dat is de juiste periode om aan de slag te gaan. Dat betekent dus wel dat je periodes met vreselijke drama misschien een paar weken moet uitzingen, maar als je dan gaat proberen om iets te veranderen, is de kans dat dat lukt veel kleiner. Het klopte bij ons redelijk. Al trapte ik steeds in de valkuil dat het in de 'makkelijkere maanden' zo relatief goed ging dat ik dacht dat er geen verandering nodig was want 'misschien was hij er nu overheen gegroeid'. En een waardevolle tip uit het boek: probeer eerst overdag de slaappatronen te veranderen, omdat je moe bent is de nacht in eerste instantie echt niet het juiste moment. Als je wel 's nachts aan de slag gaat, probeer niet te lang als het niet lukt. Terugschakelen naar je oude gewoonte (bijvoorbeeld bij je nemen in bed) is niet erg als beiden gefrustreerd zijn. Volgende keer begin je gewoon weer opnieuw.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:46 schreef pessie het volgende:
[..]
Voor mij gaf het ook rust om te lezen wat slaappatronen inhouden, en wat normaal is voor een baby. Mijn kind had duidelijk een ander ritme (sliep heel weinig overdag en echt vaak wakker 's nachts), ik zag na 2 weken een heel duidelijke verbetering in slapen. Het fijne vond ik dat je zelf beslist wat je doet.
Nee. Schoonmoeder heeft nooit meer wat aan moederdag gedaan sinds haar eigen kinderen van de basisschool af zijn en mijn eigen moeder leeft helaas niet meer. Zelf doen we ook niet echt iets aan moederdag. Extra lekker ontbijtje en een knutselcadeautje van het kdvquote:Op dinsdag 28 april 2015 22:10 schreef ingee het volgende:
Na een tip ooit van hier, zijn wij bij het avondeten geprakt eten gaan geven naast rapley. Dat was bij 9 maanden de doorbraak naar beter slapen. Hij had blijkbaar wel behoefte aan ander eten naast de bv, maar hij was nog te moe om dat zelf via rapley te doen aan het eind van de dag. Rond een jaar wilde hij pertinent niet meer gevoerd worden en zijn we weer teruggegaan naar 100% rapley. Maar toen lukte het al een stuk beter om zelf te eten. Hoeft bij jullie natuurlijk niet zo te zijn (en ik vond het best lastig om mijn ideaal van alleen rapley los te laten), maar wellicht het proberen waard?quote:Op dinsdag 28 april 2015 22:26 schreef Chanty het volgende:
Ik bied hem vijf keer per dag vaste voeding aan altijd voor de borstvoeding maar hij eet er nog steeds niet veel van. En na het eten tankt hij gerust mijn borsten nog leeg. Kan hem moeilijk dwingen meer te eten. Heb het idee dat hij gewoon nog minder behoefte heeft aan vast voedsel ook. Het boeit hem gewoon niet zo. Melk is
Succes en daarna veel plezier bij Gevalletje!quote:Op woensdag 29 april 2015 06:54 schreef DJMO het volgende:
Xylo werkt normaal gesproken super idd. Jammer dat het nu niet lijkt te helpen MwC(overigens heb ik voor Geert, maar ja, das een kleuter, nu Fluticason, das echt wonderspul bij hem, maar goed daar heb jij niets aan natuurlijk
)
voor de vele slechte nachten en spugertjes. met Michael gelukkig geen last van.
Wij mogen vandaag naar de KNO om het tongriempje en lipbandje te laten knippen. Werd gisteren nog teruggebeld door de LK, die voeg hoe het nu ging. Ze gaf me als tip mee om oude kleding aan te doen bij zowel michael als mezelf, want ja bloed en zo. Dus ik neem maar een slab en een extra zooi hydrofielen mee om m'n kleding te beschermen straksIk neem wel een schoon pakje mee, kan hem bij Gevalletje vast wel even omkleden als hij onder het bloed zit
ja, misschien is zoiets wel een idee, een lekkere proeverij. Al eet ze al weken niet meer dan een banaan en een halve boterham per dag.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:58 schreef Skittles het volgende:
Verwennen met lekker eten enzo nu ze nog goed kan proeven SQ? Door chemotherapie gaat veel heel chemisch smaken, dus misschien wil ze nu nog genieten van lekkere chocolaatjes of kaasjes of vul maar in?
Of Mauw een kunstwerkje laten maken?
Oh joh. Ik geloof dat er ergens staat dat ze na een bepaalde sprong wel zouden kunnen gaan helpen met de vaatwasser uitruimen of de wc schoonmaken. Baby dus nog geen 12 maandenquote:Op woensdag 29 april 2015 12:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..].... Nou.
Hm dat ga ik even opzoeken dan. Er "klopt" ook wel een hoop. Maar sommige "belangrijke" punten ( in mijn ogen dan) ook absoluut niet. Ik word er onzeker van.
dat is wel heel mooi om te doen inderdaad. Ik krijg meteen een paar leuke ideeën!quote:Op woensdag 29 april 2015 13:08 schreef AwayTL het volgende:
Ik zou misschien samen met haar aan een herinneringsboek voor Mauw beginnen denk ik..
Een soort oma vertelt, maar dan naar jullie beide invulling en inzicht. Met foto's van haar van vroeger, en verhalen etc. Jij tijd met je moeder, Mauw een mooi beeld van hoe haar oma was..
Oh dat is inderdaad heel mooi!quote:Op woensdag 29 april 2015 13:08 schreef AwayTL het volgende:
Ik zou misschien samen met haar aan een herinneringsboek voor Mauw beginnen denk ik..
Een soort oma vertelt, maar dan naar jullie beide invulling en inzicht. Met foto's van haar van vroeger, en verhalen etc. Jij tijd met je moeder, Mauw een mooi beeld van hoe haar oma was..
Dat vind ik een prachtig idee!quote:Op woensdag 29 april 2015 13:08 schreef AwayTL het volgende:
Huuu hoe kan ik deze foto's nou gemist hebben!!quote:Op woensdag 29 april 2015 07:08 schreef DJMO het volgende:
Ze verkopen ook spenen zonder ring Cho![]()
ik heb hier een wringelworm:
[ afbeelding ]
die verliefd is op de tiny love:
[ afbeelding ]
zodra dat ding is afgelopen is het brullen tot ik hem opnieuw aanzet![]()
't knippen ging goed. de afspraak met Gevalletje doe ik een andere keer, moet straks nog met M naar de HA (waarnemer wil 'm uit voorzorg even zien, aangezien grote broers vorige week ontstoken oogjes hadden, en ik komende week naar DLD ga)quote:Op woensdag 29 april 2015 12:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Succes en daarna veel plezier bij Gevalletje!
quote:Op woensdag 29 april 2015 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wil nog wel iets leuks doen voor moederdag maar ik weet niet zo goed wàt. Het is zo ontzettend dubbel allemaal dat dit de laatste moederdag is dat ik nog een moeder heb. Wat heeft ze nou aan spullen? Wat zouden jullie doen? Echt heel actief doen is er ook niet meer bij, zeker niet als volgende week die chemo begint
quote:Op woensdag 29 april 2015 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
http://www.me-to-we.nl/wa(...)-beeld/#.VUDbPiHtmkp
Misschien zit hier nog iets tussen chanty!
Als je interesse hebt, ik heb hier: 'zo krijg je een blije baby (quote:Op woensdag 29 april 2015 15:18 schreef Chanty het volgende:
[..]bah ik vind het zo naar voor jou en je moeder. Ik denk dat ik haar zou verwennen met lekker eten, massage oid, iets waar ze van houdt en waar ze echt van kan genieten. Een mooie dag ervan maken samen, iets waar jij straks ook met een fijn gevoel naar terug kunt kijken.
Ik ga eens rondkijken naar dat boekThe no-cry sleep solution neem ik aan? Wie weet verheldert het dingen inderdaad.
En gepureerd aanbieden wilde ik sowieso al mee startenNiet zozeer vanwege het slapen, maar meer omdat hij nog altijd niet veel eet en hij straks toch echt de leeftijd bereikt dat melk niet meer voldoende is. Alleen is voeren tot nu toe een issue geweest. Hij doet alleen zijn mond open als HIJ dat wil en als het HEEEEEL erg lekker is. En ik ben erachter dat er tot nu toe weinig is waar hij dol op is
Ik krijg er af en toe wat lepeltjes Griekse yoghurt in en laatst wat lepeltjes soep. Maar na 10 lepeltjes, waar de helft vanaf dondert, is het wel klaar. Ik snap echt niet dat jullie baby's allemaal zoveel eten.
ohquote:Op woensdag 29 april 2015 13:18 schreef Phaidra het volgende:
Zo, ik geloof dat ik bijgelezen ben.
Tevens: mijn baby past in maat 62! Hij gaat zo hard! En we waren een lang weekend weg en daar was het 's nachts pikdonker en sliep A. in een ledikantje. Onze nachten waren nog nooit zo goed!
Hij sliep tot 3 uur, dan 20 min voeden (in plaats van heel onrustig ruim een uur) en daarna pas weer rond 6.30. Niet eerder voorgekomen! Dus wij gaan nu in eerste instantie verduisterende gordijnen in onze kamer hangen. Ledikantje kan pas als we naar onze nieuwe slaapkamer zijn verhuisd (dat duurt nog wel even
).
Ja!quote:Op woensdag 29 april 2015 16:31 schreef JufMariska het volgende:
voor de slechte-slaap-baby-mama's!
Ik had een fijne noordelijke theedate met Cholula & ukNu nog een snel rondje stad en dan mijn eigen smurf weer ophalen
Hoe ziet je studie eruit qua contacturen, zelfstudie ed?quote:Op woensdag 29 april 2015 14:02 schreef Myrr het volgende:
Er zijn hier vast wel ouders die ook studeren. Hoe doen jullie dat?
Wij hebben besloten dat we over twee jaar gaan beginnen. Ik ben dan al klaar met mijn opleiding, en mijn vriend studeert dan af, maar ik wil heel graag ook gewoon nog verder studeren. Dit moet ik dan combineren met een eventuele zwangerschap/ouderschap (als het lukt).
Was even benieuwd hoe jullie dat doen.
Omdat: Ggggnnnnnnnnneeeeehhh!quote:Op woensdag 29 april 2015 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
http://www.me-to-we.nl/wa(...)-beeld/#.VUDbPiHtmkp
Misschien zit hier nog iets tussen chanty!
Totaal niet baby gerelateerde reactie, dus oninteressant voor de meesten.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:02 schreef Myrr het volgende:
Wij hebben besloten dat we over twee jaar gaan beginnen. Ik ben dan al klaar met mijn opleiding, en mijn vriend studeert dan af, maar ik wil heel graag ook gewoon nog verder studeren. Dit moet ik dan combineren met een eventuele zwangerschap/ouderschap (als het lukt).
- gaat op handen en voeten staan als ze op haar buik ligtquote:Op woensdag 29 april 2015 12:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
LT, wat kan ze dan bijvoorbeeld nog niet waar je je zorgen om maalt? Als je je echt zorgen maakt zou ik even langs het cb gaan.
ja true, maar goed, tis m'n eerste en ik wil gewoon niks fout doenquote:Op woensdag 29 april 2015 12:47 schreef ingee het volgende:
LT alle baby's gaan in het eigen tempo he?
Als je zelf wat meer wetenschappelijke informatie wilt hebben, google eens op o.a. Piagets zes substadia van het sensomotorische stadium, de informatieverwerkingstheorie van cognitive ontwikkeling, dynamische systeemtheorie.
/ontwikkelingspsychologie modus uit
En de mijne is 7,5 maand. No worries.quote:Op woensdag 29 april 2015 18:05 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
- gaat op handen en voeten staan als ze op haar buik ligt > alleen met hulp
- gaat zelf rechtop zitten als ze schuin tegen je aan ligt > check
- zit stevig rechtop in kinderstoel > check
- pakt met iedere hand ook iets als ze er niet naar kijktaar als het haar aanraakt > no idea
- pakt speeltjes over van de linker naar de rechterhand en andersom. > per ongeluk
- doet het zelfde met een speeltje in de rechterhand als ze dat gedaan heeft met de linker > nee
- als een stukje van een speeltje bedekt is weet ze toch welk welke het is. > hoe kom je hier achter?
- slaat met speeltje op het tafelblad > check
- probeert dingen te pakken die buiten bereik zijn > check
-reageert op kiekeboe > check
- probeert allerlei dingen met een activity center > check
- kijkt naar plaatjes in een boekje > geen geduld voor dus nope
- begrijpt een of meer woorden. Bijvoorbeeld; kijkt naar het beertje als je vraagt; waar is je beertje? > heeeeeel soms bij mama
- reageert correct op een goedkeurende of verbiedende stem > nope
- gebruikt medeklinkers > nope
- brabbelt eerste woordjes > nope
- steekt armpjes uit om opgepakt te worden > nope
- doet Mond open en reikt naar je eten of drinken > nope
- smakt als ze honger heeft > nope
ik ga ook weer studeren. Gastouder zoeken, lager niveau dan ik anders zou kiezen ( mbo ipv hbo) dagje naar opa en oma... En ik ga thuis studeren. Mijn baby is nu 5 maanden. En ik woon alleen.quote:Op woensdag 29 april 2015 14:02 schreef Myrr het volgende:
ja die 2,5 maand verschil is ook erg groot op deze leeftijden dus inderdaad..quote:Op woensdag 29 april 2015 18:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
En de mijne is 7,5 maand. No worries.
quote:Op woensdag 29 april 2015 19:29 schreef ingee het volgende:
HoimatigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |