abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152099538
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het was meer een grapje in de zin van "geen stageplek" , radicaliseren, lastige bontkraagjes, je kent het wel. ;)
Sorry voor de opmerking dan ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_152114893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 16:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

De drempels zijn in Nederland bijzonder laag.
Integendeel, ze zijn bijzonder hoog! Er zijn maar een paar landen in de wereld waarin het collegegeld en hoger is! Jij loopt weer eens 20 jaar achter, begin jaren 90 waren ze nog bijzonder laag, sinds die tijd zijn ze flink verhoogd. Je betaalt nu alleen al 2000 Euro per jaar aan collegegeld.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152114910
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hebt zelfs wel eens op je 60e probreren een stageplek te vinden bijgoochem?
Op zich moet het wel kunnen (bij andere opleidingen), alleen is het wellicht lastig als psychologiestudent gezien het grote pstudenten en gezien het feit dat het wellicht gevoelig ligt om iemand stage te laten lopen waarvan je verwacht dat die daar beroepsmatig niets mee gaat doen.
Hoe dan ook zuigt het.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152115925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Integendeel, ze zijn bijzonder hoog! Er zijn maar een paar landen in de wereld waarin het collegegeld en hoger is! Jij loopt weer eens 20 jaar achter, begin jaren 90 waren ze nog bijzonder laag, sinds die tijd zijn ze flink verhoogd. Je betaalt nu alleen al 2000 Euro per jaar aan collegegeld.
Dat is toch een schijntje vergeleken bij wat het oplevert?

En anders mag je gewoon in België studeren, daar is het nog goedkoper.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_152116345
Misschien moeten we kinderen eerst leren nadenken voordat we ze allerlei trucjes leren. Nu zijn veel mensen letterlijk aapjes die een trucje doen. Die worden dan ook weggeautomatiseerd.

Jong beginnen met logica, filosofie, debatteren, wiskunde, natuurkunde, psychologie, etymologie en taalsystemen, zou helpen. Dit ondersteund met meet immersie (beleven) Ipv aanhoren zou ik graag zien.

Helaas is er geen ruimte voor verdieping. Het is al niet mogelijk kinderen af te leveren die na d middelbare school redelijk foutloos kunnen schrijven.

Er is gewoon meer tijd, kwaliteit en ruimte nodig in het onderwijs. Minder learning to the test, meer echte vaardigheden.

Programmeren komt daarna zeer gemakkelijk, dat is slechts een toepassing van logica.
Whatever...
pi_152122889
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is toch een schijntje vergeleken bij wat het oplevert?
Het is heel erg duur in vergelijking met de rest van de wereld en in vergelijking met hoe het vroeger in Nederland was. Bovendien levert het in Nederland juist heel erg weinig op, ik verwijs naar het hetzelfde OESO-onderzoek van rond 2008 waaruit bleek dat Nederland een zeer lage (uiteraard in vergelijking met de rest van de 'westerse' wereld) sociaaleconomische mobiliteit heeft. Bijna nergens is de return of investement voor het individu zo laag. Je betaalt het volle pond terwijl de belastingdruk wel hoog is.
Wederom ga jij eraan voorbij dat het nergens voor nodig is om zo'n hoog collegegeld te rekenen, we betalen niet voor niets belasting. Haal desnoods maar eens wat meer geld op bij die 3 Nederland die meer dan 50% van het vermogen in Nederland bezitten en bij die 1,7 miljoen Nederlanders (die 3 zijn hier uiteraard een onderdeel van) die 70% van het vermogen in Nederland bezitten.

quote:
En anders mag je gewoon in België studeren, daar is het nog goedkoper.
Doe effe normaal! In de eerste plaats ben je weer aan het liegen met "nog goedkoper". Het is in Nederland juist duur. Dat bepaal ik niet, dat blijkt uit de ranglijstjes! Als van vele tientallen welvarende landen maar een paar landen een hoger collegegeld rekenen dan is het duur. Blijkbaar lieg jij bewust aangezien ik jou hier eerder al op wees.

In de tweede plaats mag ik als Nederlander klagen over de absurd hoge collegegelden. Ik ben absoluut geen voorstander van het systeem in de UK, de USA, Canada of Australië maar in ieder geval krijg je daar ook big bucks (of big pounds) als je afgestudeerd bent in een fatsoenlijk vakgebied, dat is hier anders. Wij hebben een meer socialistisch stelsel met een hoge belastingdruk, blijf dan in ieder geval met je poten van het onderwijs en de gezondheidszorg af.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 29-04-2015 14:14:52 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152123525
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 09:59 schreef Spanky78 het volgende:
Misschien moeten we kinderen eerst leren nadenken voordat we ze allerlei trucjes leren. Nu zijn veel mensen letterlijk aapjes die een trucje doen. Die worden dan ook weggeautomatiseerd.

Jong beginnen met logica, filosofie, debatteren, wiskunde, natuurkunde, psychologie, etymologie en taalsystemen, zou helpen. Dit ondersteund met meet immersie (beleven) Ipv aanhoren zou ik graag zien.

Helaas is er geen ruimte voor verdieping. Het is al niet mogelijk kinderen af te leveren die na d middelbare school redelijk foutloos kunnen schrijven.

Er is gewoon meer tijd, kwaliteit en ruimte nodig in het onderwijs. Minder learning to the test, meer echte vaardigheden.
Je komt niet onder testen uit (leraren en leerlingen hebben dat nodig) maar je moet inderdaad niet teveel het onderwijs afstemmen op die testen. In mijn ogen werken de centrale examens momenteel verlammend doordat die centrale examen vakinhoudelijk niet deugen: een te laag niveau en verkeerde eisen (grafische rekenmachientje verplichten bij wiskunde B, geen parate kennis voor natuurkunde, scheikunde en biologie, woordenboek bij taalexamens, weinig relevante meetkunde...). De centrale examens bepalen de inhoud van de schoolboeken, ze zorgen ervoor dat leraren geen oudere schoolboeken of goede buitenlandse schoolboeken (de Vlaamse wiskundeboeken zijn beter) kunnen gebruiken en ze zorgen ervoor dat leraren erg weinig ruimte hebben om de lat hoger te leggen en het op hun manier te doen. Immers, als je klas hierdoor een lager cijfer haalt voor het centrale examen maar de leerlingen wel meer hebben geleerd dan word je afgerekend op dat lagere cijfer, niet op wat ze hebben geleerd.

quote:
Jong beginnen met logica, filosofie, debatteren, wiskunde, natuurkunde, psychologie, etymologie en taalsystemen, zou helpen.
Pyschologie vind ik weinig waardevol, het is wel nuttig om iets te weten over hoe het brein werkt maar dan kom je uit op biologie. Logica, filosofie en taalsystemen lijken me wel heel erg nuttig. Ik zou er direct voor tekenen als deze vakken maatschappijleer, godsdienstles, ANW, CKV, tekenen en handvaardigheid (maak die laatste twee maar extracurriculair voor de creabea's die dat willen) zouden vervangen. Ik zou zeker graag zien dat je op jongere leeftijd start met wiskunde en dat je vroeger de lat veel hoger legt. Ik ben ervan overtuigd dat de slimmere helft of het slimmere kwart van de VWO-leerlingen prima in staat is om op 15-jarige leeftijd vectorcalculus af te ronden indien het programma vanaf jaar 1 daarop is afgestemd en ze op de lage school leren om eerstegraadsvergelijkingen op te lossen, die grafisch te interpreteren etc.
Echter is het rekenonderwijs op de lage school dermate slecht dat ze dan nog bezig zijn met percentages, breuken, vermenigvuldigen en delen. Je kan ook niet van de lageschoolleraar die een veredelde MBO-opleiding (op papier HBO, in de praktijk bestaat de instroom uit MBO-stapelaars en de zwakste HAVO-leerlingen) heeft gevolgd verwachten dat hij beter kan, we zullen de universiteiten het de lerarenopleiding moeten laten overnemen als we zoiets nastreven.

Debatteren is m.i. een vaardigheid die vanzelf volgt als je goed hebt geleerd te redeneren en logisch te denken. Goed, je moet dan ook nog ijverig voldoende feiten opzoeken voordat je het debat voert, je verplaatsen in het perspectief van de tegenstander etc. maar eerst en vooral moet je goed kunnen redeneren en logisch kunnen denken (om die reden zullen mensen die niet intelligent zijn onmogelijk kunnen leren om goed te debatteren). Dat leer je met de eerder genoemde vakken. Eigenlijk zouden universiteiten debatclubs moeten hebben en zouden politieke partijen via die clubs talent moeten scouten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 29 april 2015 @ 14:30:24 #133
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152124116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 08:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Integendeel, ze zijn bijzonder hoog! Er zijn maar een paar landen in de wereld waarin het collegegeld en hoger is! Jij loopt weer eens 20 jaar achter, begin jaren 90 waren ze nog bijzonder laag, sinds die tijd zijn ze flink verhoogd. Je betaalt nu alleen al 2000 Euro per jaar aan collegegeld.
Dat is toch het equivalent van niets? Hoeveel kost zo'n studie overigens echt en wie betaalt daarvoor?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 29 april 2015 @ 14:31:46 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_152124161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je komt niet onder testen uit (leraren en leerlingen hebben dat nodig)
Zegt wie?
quote:
Pyschologie vind ik weinig waardevol, het is wel nuttig om iets te weten over hoe het brein werkt maar dan kom je uit op biologie.
Biologie vind ik weinig waardevol, het is wel nuttig om iets te weten over hoe stofwisseling werkt maar dan kom je uit op chemie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_152124288
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is toch het equivalent van niets? Hoeveel kost zo'n studie overigens echt en wie betaalt daarvoor?
Wat is er niet duidelijk aan voor jullie dat als er maar een paar landen, van vele tientallen welvarenden landen in heel de wereld, zijn waar het collegeld hoger is dat het hier dan duur is? :?
Hoeveel het echt kost weet niemand, dat is namelijk nooit op een zuivere manier berekend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat we wel weten is dat in bijna geen enkel land in heel de wereld een hoger collegegeld wordt gerekend terwijl Nederland wel een van de landen is met de hoogste belastingdruk. Het is de bedoeling dat de kosten voor onderwijs en gezondheidszorg juist lager zijn naarmate de belastingdruk hoger is en vice versa.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 29-04-2015 14:45:06 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152124588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Zegt wie?
Je moet op de een of andere manier concrete doelen stellen en nagaan wat het resultaat is om iedereen scherp te houden, een student gaat niet ijverig leren als nooit wordt getest wat hij heeft geleerd, een docent kan geneigd zijn te verslappen indien hij weet dat er geen cijfers komen.
Het gaat m.i. om de balans: hoe vaak testje, hoe test je. Ik denk dat een van de grootste problemen van het Nederlandse middelbare onderwijs (naast de vele onbevoegde leraren (stagiaires niet meegerekend) en allerlei bestuurlijke problemen) is dat we centrale examens hebben. Centrale examens zijn geweldig wanneer die een hoog niveau halen, in dat geval wordt iedereen gestimuleerd om aan die hoge standaard te voldoen. Op het moment dat die standaard laag is en inhoudelijk klopt er veel niet dan maak je het leraren heel erg lastig om een goede kwaliteit te leveren en krijg je een achteruitgang door het teaching to the test fenomeen. Verder hebben we m.i. sowieso te veel testen, ik zie meer nut in minder testen maar wel betere testen.

quote:
Biologie vind ik weinig waardevol, het is wel nuttig om iets te weten over hoe stofwisseling werkt maar dan kom je uit op chemie.
Biologie leunt inderdaad op haar beurt op chemie en fysica. Voor het inzicht in wat fundamenten van ons brein - voor zo ver opgehelderd - heb je daar echter weinig aan. Zo is het heel erg nuttig om te weten hoe het geheugen werkt, als je dat begrijpt dan begrijp je ook waarom je stof regelmatig moet herhalen binnen een bepaalde periode en dat een voldoende aantal keren om iets goed in de vingers te krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 29 april 2015 @ 14:44:13 #137
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152124601
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat is er niet duidelijk aan voor jullie dat als er maar een paar landen, van vele tientallen welvarenden landen in heel de wereld, zijn waar het collegeld hoger is dat het hier dan duur is? Serieus mensen, volg eens een cursus statistiek.
Hoeveel het echt kost weet niemand, dat is namelijk nooit op een zuivere manier berekend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat we wel weten is dat in bijna geen enkel land in heel de wereld een hoger collegegeld wordt gerekend terwijl Nederland wel een van de landen is met de hoogte belastingdruk.
Voor sommige mensen is wat een ander gedwongen voor ze betaalt nooit genoeg. Erg jammer die houding. Zal wel bij de verzorgingsstaat horen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 29 april 2015 @ 14:45:18 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_152124642
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als die 'etc.' je vorige berekening minstens x4 doet, kom je in de buurt.
quote:
Wat we wel weten is dat in bijna geen enkel land in heel de wereld een hoger collegegeld wordt gerekend terwijl Nederland wel een van de landen is met de hoogte belastingdruk.
Dit is wel waar, de overheid heeft te weinig geld voor onderwijs over. Aan de andere kant is er vrijwel geen land met zoveel goede universiteiten per inwoner.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_152124653
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is wat een ander gedwongen voor ze betaalt nooit genoeg.
Niet als je een hoge belastingdruk hebt! Het is de bedoeling dat de kosten voor onderwijs en gezondheidszorg juist lager zijn naarmate de belastingdruk hoger is en vice versa. Als bijna overal in de wereld het collegegeld lager is terwijl de belastingdruk er niet hoger is dan doet Nederland inderdaad iets verkeerd.
Verder ben jij nu natuurlijk aan het zwetsen. Je betaalt het gewoon zelf als hogeropgeleide maar zo gauw je gaat werken. Een werkende van nu betaalt dan voor studenten van nu - indien het collegegeld niet kostendekkend zou zijn (niemand weet hoe dat zit!) - , de student van nu betaalt straks zo gauw hij werkt voor de student van de toekomst. Een mooi systeem toch?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 29 april 2015 @ 14:55:40 #140
8369 speknek
Another day another slay
pi_152124971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je moet op de een of andere manier concrete doelen stellen en nagaan wat het resultaat is om iedereen scherp te houden, een student gaat niet ijverig leren als nooit wordt getest wat hij heeft geleerd, een docent kan geneigd zijn te verslappen indien hij weet dat er geen cijfers komen.
Ja okay je moet evalueren, maar dat hoeft niet via een test. Dat kan ook via het klassiekere master-apprenticeship model, of een subjectieve beoordeling van een product of holistische leergroei.
quote:
Biologie leunt inderdaad op haar beurt op chemie en fysica. Voor het inzicht in wat fundamenten van ons brein - voor zo ver opgehelderd - heb je daar echter weinig aan. Zo is het heel erg nuttig om te weten hoe het geheugen werkt, als je dat begrijpt dan begrijp je ook waarom je stof regelmatig moet herhalen binnen een bepaalde periode en dat een voldoende aantal keren om iets goed in de vingers te krijgen.
Daar doet de biologie vrijwel niks mee. Biologie is een veel te laag aggregatieniveau om uitspraken te doen over geheugen, daar heb je cognitieve modellen voor nodig. Net zoals de chemie een veel te laag aggregatieniveau voor stofwisseling is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_152124974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Als die 'etc.' je vorige berekening minstens x4 doet, kom je in de buurt.
We zullen het nooit weten. Onze universiteiten weigeren om een zuivere berekening te geven, misschien aangezien het instellingsgeld zoals het nu is dan zou kunnen sneuvelen? Geen rechter zou een instellingstarief van 5500 Euro toestaan indien de berekening aantoont dat de kosten minder dan 5500 Euro bedragen. Bedenk dat je slechts die arbeidsuren mag rekenen die aan die student worden besteed. Dat houdt in dat je voor een hoogleraar 5% van zijn arbeidskosten mag rekenen indien 5% van zijn arbeidstijd opgaat aan een van de vakken die je volgt etc.
Je bent aan het valsspelen als je 100% rekent, studenten kopen namelijk de opleiding en niet het onderzoek of de bureaucratie of wat dan ook awt op een universiteit aanwezig is en niet direct iets met het onderwijs te maken heeft.
Ik kom met een servetberekening tot de conclusie dat het met het collegegeld zelf al prima te doen is voor de meeste studenten maar uiteraard is de etcetera voor mij moeilijk in te schatten (ik weet wel bijvoorbeeld wat bepaalde apparatuur kost die ik heb gebruikt, ik ben nieuwsgierig genoeg dat ik zoiets vraag bij een practicum). Het is aan de universiteiten om eens een goed kostenplaatje te geven waarbij ze niet valsspelen.

quote:
Dit is wel waar, de overheid heeft te weinig geld voor onderwijs over. Aan de andere kant is er vrijwel geen land met zoveel goede universiteiten per inwoner.
Hier durf ik nu geen uitspraak over te doen. Hoe bepaal je of dat een universiteit goed is? Een hele lastige discussie. Ik weet wel dat als ik met een bekende Americaanse universiteit het aantal studiepunten (genormeerd uiteraard en rekening houdende met de specifieke vakomschrijving) vergelijk met die voor vakken die ik heb gehad dat ik dan voor de USA op een lagere studiedruk uitkom. Vakken zoals calculus en lineaire algebra kan je vrij goed vergelijken (allerlei basisvakken die meer faculteitsspecifiek zijn ook). In de USA hebben ze echter wel veel hogere budgetten voor onderzoek en worden studenten meer betrokken bij onderzoek.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 29 april 2015 @ 14:59:11 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_152125097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
We zullen het nooit weten. Onze universiteiten weigeren om een zuivere berekening te geven, misschien aangezien het instellingsgeld zoals het nu is dan zou kunnen sneuvelen? Geen rechter zou een instellingstarief van 5500 Euro toestaan indien de berekening aantoont dat de kosten minder dan 5500 Euro bedragen. Bedenk dat je slechts die arbeidsuren mag rekenen die aan die student worden besteed. Dat houdt in dat je voor een hoogleraar 5% van zijn arbeidskosten mag rekenen indien 5% van zijn arbeidstijd opgaat aan een van de vakken die je volgt etc.
Je bent aan het valsspelen als je 100% rekent, studenten kopen namelijk de opleiding en niet het onderzoek of de bureaucratie of wat dan ook awt op een universiteit aanwezig is en niet direct iets met het onderwijs te maken heeft.
Huh ja veel plezier met je opleiding van leraren zonder enige wetenschappelijke achtergrond. Je beschrijft hier een school geen kennisinstituut. Als je als student graag deel wil nemen aan het wetenschappelijke circus dan betaal je daarvoor, niet voor je vakjes die naar een diploma leiden, als je dat vindt moet je vooral naar een hbo gaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 april 2015 @ 15:00:43 #143
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152125159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet als je een hoge belastingdruk hebt! Het is de bedoeling dat de kosten voor onderwijs en gezondheidszorg juist lager zijn naarmate de belastingdruk hoger is en vice versa. Als bijna overal in de wereld het collegegeld lager is terwijl de belastingdruk er niet hoger is dan doet Nederland inderdaad iets verkeerd.
Verder ben jij nu natuurlijk aan het zwetsen. Je betaalt het gewoon zelf als hogeropgeleide maar zo gauw je gaat werken. Een werkende van nu betaalt dan voor studenten van nu - indien het collegegeld niet kostendekkend zou zijn (niemand weet hoe dat zit!) - , de student van nu betaalt straks zo gauw hij werkt voor de student van de toekomst. Een mooi systeem toch?
Helaas voor jou staan er allerhande groepen te bedelen voor een deel van de buit. Een gemiddelde WO opleiding kost de belastingbetaler bijna een ton. Die ¤2000 is er om jou een weloverwogen keus te laten maken voor een studie en hem af te maken. Niks mis mee.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_152125171
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja okay je moet evalueren, maar dat hoeft niet via een test. Dat kan ook via het klassiekere master-apprenticeship model, of een subjectieve beoordeling van een product of holistische leergroei
Natuurlijk. We zouden bijvoorbeeld ook het Cambridgemodel kunnen hanteren. Dan zouden de kosten van het onderwijs aan onze universiteiten wel met minstens een factor 5-10 stijgen, met onze docent/student ratio gaat dat niet lukken. ;)
Idem voor het middelbare onderwijs. Dus kom je uit op meer gecentraliseerde toetsen, of dat het nu op klasniveau (mijn voorkeur), schoolniveau of staatsniveau is.

quote:
Daar doet de biologie vrijwel niks mee. Biologie is een veel te laag aggregatieniveau om uitspraken te doen over geheugen, daar heb je cognitieve modellen voor nodig. Net zoals de chemie een veel te laag aggregatieniveau voor stofwisseling is.
Ik rekende neurowetenschap tot de biologie. Dat leek mij toegestaan maar dat is uiteraard voor discussie vatbaar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152125262
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Helaas voor jou staan er allerhande groepen te bedelen voor een deel van de buit. Een gemiddelde WO opleiding kost de belastingbetaler bijna een ton.
Bullshit.
1. Er is in Nederland nog geen zuivere berekening gemaakt voor die kosten!
2. Die berekeningen die zijn gemaakt hebben 100% van de arbeidsuren van alle medewerkers meegerekend, dus ook een fors deel van de onderzoekskosten. Zelfst met die berekeningen, die dus niet zuiver zijn en waarmee je dus een substantieel hoger bedrag krijgt, kom je uit op een bedrag van minder dan 6000 Euro tot iets meer dan 8000 Euro voor alle opleidingen op geneeskunde na (10000 Euro dankzij de ziekenhuisstages). Leg mij maar eens uit hoe jij bij een vierjarige of een vijfjarige opleiding met die kosten per jaar aan bijna een ton komt.

Nogmaals: er zijn maar een paar landen in de wereld die een hoger collegegeld rekenen terwijl er ook maar een paar landen in de wereld zijn die een hogere belastingdruk hanteren. Je hoeft for crying out loud toch geen genie te zijn om de relevantie hiervan te begrijpen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 29 april 2015 @ 15:05:29 #146
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152125293
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bullshit.
1. Er is in Nederland nog geen zuivere berekening gemaakt voor die kosten!
2. Die berekeningen die zijn gemaakt hebben 100% van de arbeidsuren van alle medewerkers meegerekend, dus ook een fors deel van de onderzoekskosten. Zelfst met die berekeningen, die dus niet zuiver zijn en waarmee je dus een substantieel hoger bedrag krijgt, kom je uit op een bedrag van minder dan 6000 Euro tot iets meer dan 8000 Euro voor alle opleidingen op geneeskunde na (10000 Euro dankzij de ziekenhuisstages). Leg mij maar eens uit hoe jij bij een vierjarige of een vijfjarige opleiding met die kosten per jaar aan bijna een ton komt.

Nogmaals: er zijn maar een paar landen in de wereld die een hoger collegegeld rekenen terwijl er ook maar een paar landen in de wereld zijn die een hogere belastingdruk hanteren. Je hoeft for crying out loud toch geen genie te zijn om de relevantie hiervan te begrijpen?
Jij bent gewoon rupsje nooit genoeg.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_152125357
Lekker vertrekken uit al die allochtonen steden.
pi_152125382
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 14:59 schreef speknek het volgende:

[..]

Huh ja veel plezier met je opleiding van leraren zonder enige wetenschappelijke achtergrond.
Dat is het punt niet! Natuurlijk heb je hoogleraren nodig aan een universiteit, als die hoogleraren echter maar 10% van hun tijd bezig zijn met onderwijs en 90% van hun tijd bezig zijn met onderzoek dan mag je maar 10% van de kosten van die hoogleraar bij de onderwijskosten optellen. De resterende 90% zou dan volledig door de maatschappij moeten worden gedragen aangezien de hele maatschappij de vruchten plukt van dat onderzoek.
Jij en in weten dat de hele maatschappij tevens de vruchten plukt van die opleidingen, echter als je studenten het volle pond wil laten betalen dan moet je enkel de onderwijskosten aanrekenen, niet de onderzoekskosten. De student koopt een opleiding, geen onderzoek. Dat die opleiding moet worden verzorgd door mensen die onderzoek doen is evident, dat is geen reden om de student te laten betalen voor dat onderzoek.

quote:
Je beschrijft hier een school geen kennisinstituut. Als je als student graag deel wil nemen aan het wetenschappelijke circus dan betaal je daarvoor, niet voor je vakjes die naar een diploma leiden, als je dat vindt moet je vooral naar een hbo gaan.
Dat is dus niet wat ik heb beschreven en zeker niet wat ik nastreef!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 29 april 2015 @ 15:11:34 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_152125481
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is het punt niet! Natuurlijk heb je hoogleraren nodig aan een universiteit, als die hoogleraren echter maar 10% van hun tijd bezig zijn met onderwijs en 90% van hun tijd bezig zijn met onderzoek dan mag je maar 10% van de kosten van die hoogleraar bij de onderwijskosten optellen. De resterende 90% zou dan volledig door de maatschappij moeten worden gedragen aangezien de hele maatschappij de vruchten plukt van dat onderzoek.
En de student plukt nog de meeste vruchten van het onderzoek, want die wordt wetenschappelijk geschoold door zo dicht op de wetenschappers te zitten.
quote:
Dat is dus niet wat ik heb beschreven en zeker niet wat ik nastreef!
Jawel, als je wetenschap van onderwijs scheidt, wil jij duidelijk geen wetenschappelijk onderwijs maar - onderwijs.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_152125530
quote:
Jawel, als je wetenschap van onderwijs scheidt, wil jij duidelijk geen wetenschappelijk onderwijs maar - onderwijs.
Enkel voor de kostenberekening!
Anders moeten de opbrengsten van het wetenschappelijk onderzoek tevens naar de studenten gaan aangezien die dan de opdrachtgever zijn.
Ik ben niet degeen die kiest voor een afrekencultuur maar als we jaar in jaar uit het collegegeld verhogen en extreem hoge instellingstarieven hanteren dan eis ik wel dat je als student niet meer betaalt dan dat het onderwijs zelf kost. Bovendien betalen HBO-leerlingen hetzelfde bedrag. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')