abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152035149
Hoi,

Afgelopen vrijdag heeft mijn vriendin voor de derde keer binnen een jaar tijd xtc genomen terwijl ze lam was. De eerste twee keer was ik er niet bij, maar heb ik wel duidelijk laten weten wat mijn gedachten gang hierover is. Ik gebruik zelf ook af en toe xtc (2 a 3 keer per jaar), maar gebruik dit op een verantwoordelijke manier. Ik drink hierbij nauwelijks van te voren en laat er altijd genoeg tijd tussen mijn gebruik in zitten. Nou gebruikt mijn vriendin iets vaker xtc dan ik (6 a 8 keer per jaar), maar doet ze het normaal gesproken wel op een verantwoordelijke manier (op die drie keer na dus). De tweede keer dat ze dit deed, is haar vriendin knock out gegaan en in het ziekenhuis belandt. Ze heeft dus met eigen ogen kunnen zien wat er kan gebeuren als je er onverantwoordelijk mee om gaat.

Afgelopen vrijdag waren we bij een feestje en toen vroeg ze aan mij (nadat we allebei erg veel hadden gedronken) of ze een stukje mocht van een vriendin van haar. Ik heb toen gezegd dat als ze alleen wilde slapen ze dat vooral moest gaan doen. Ze heeft het toen niet gedaan, maar het feit dat ze erom vroeg maakte me al boos. Toen ze even ging dansen en een uur later terug kwam, zag ik al gelijk dat ze via een andere vriendin alsnog wat had geregeld. Ik ben toen helemaal tegen haar uitgevallen. Omdat ze A weet wat de gevolgen zijn en hoe ik erover denk B ik het eerst verbied en vervolgens alsnog gaat doen.

Het blijkt dat haar mentale weerstand als ze gedronken heeft bijna nul is. Ik ben bang dat dit echt een keer fout gaat aflopen aangezien ze zo makkelijk over te halen is op dit gebied. Ik heb tegen haar gezegd dat ik nu wil dat ze het rest van het jaar het niet meer zonder mij erbij gaat doen. Ze gaat alleen nog naar genoeg feestjes met vriendinnen dit jaar, dus mocht ze het alsnog willen doen (of weer overgehaald worden) dan is die kans aanwezig. Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik geen toekomst met haar zie als ze dit gedrag blijft herhalen. Ik heb ook geadviseerd er misschien met iemand over te praten aangezien ze klakkeloos van iedereen alles aan neemt en makkelijk over te halen is als ze gedronken heeft. Vinden jullie dat ik hierover overdrijf? En hoe zouden jullie dit verder aanpakken?

Alvast bedankt :)
  zondag 26 april 2015 @ 11:59:54 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_152035239
Het is je vriendin en niet je kind, dus zo kan je haar ook niet behandelen. Uiteindelijk is het wel haar eigen verantwoordelijkheid en moet zij volwassen genoeg zijn om dat in te zien
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_152035413
Godsamme wie denk je dan dat je bent om te zeggen dat je het verbiedt.

Dat jij het niet leuk vindt, er consequenties aan verbindt (alleen slapen), prima. Maar je praat hier over je vriendin alsof ze een patiënt van je is.
ijs_beer fan!
pi_152035429
Ik denk dat je moet ophouden met haar zo voor het blok zetten. Je mag natuurlijk je mening geven totdat ze er ziek van wordt, maar om nou consequenties tegenover haar keuzes te zetten klinkt meer als een soort emotionele chantage. Besef je goed dat als zij zo 'losbandig' wil doen, dat het haar goed recht is.

Je moet geen relatie hebben met iemand die dingen doet waar jij ongelukkig van wordt, maar zodra je probeert controle uit te oefenen, ga je zelf de mist in.

Ze mag van jou wel een pilletje slikken op z'n tijd, maar alleen op jouw voorwaarden, dat kan toch niet? Je hebt blijkbaar voor jezelf bepaald wat 'verantwoord' gebruik is, maar dat hoeven niet háár maatstaven te zijn. Ik denk dat het grootste probleem is dat je haar niet helemaal vertrouwt.
-nee-
pi_152035470
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:06 schreef NanKing het volgende:
Godsamme wie denk je dan dat je bent om te zeggen dat je het verbiedt.

Dat jij het niet leuk vindt, er consequenties aan verbindt (alleen slapen), prima. Maar je praat hier over je vriendin alsof ze een patiënt van je is.
Nou ik denk dat ik het goed recht heb om iemand xtc te verbieden die bijna dronken is. Of het nou mijn vriendin is of een goede vriend, in beide gevallen had ik hetzelfde gedaan en ik zou het ook fijn vinden als mensen het bij mij zouden doen.
pi_152035471
Wat een zeikerd ben je TS, je schrijft dat je zelf ook erg veel had gedronken. Vind je dat wel normaal dan? Je bent een hypocriete lul.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 26 april 2015 @ 12:10:09 #7
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_152035495
Ten eerste, Hou eens op met dingen verbieden.
Ten tweede, overdrijf eens niet zo, je doet alsof ze met 2 flessen wijn op de auto in stapt, maar ze neemt een stukje van een pil, hoe erg is dat nou.

Het enige wat je gaat veroorzaken is dat ze minder tegen je zal vertellen omdat dat blijkbaar niet kan.
It's you my love, you who are the stranger
pi_152035511
Waarom denk jij haar dat te mogen verbieden? :')

engerd
pi_152035538
Je kunt niets verbieden, de persoon moet het zelf willen/niet willen. Zolang zij haar eigen gedrag prima vindt, kun je er helemaal niets tegen doen (ze doet toch wat ze wil wanneer jij niet in de buurt bent).

Als ze dan ook nog eens makkelijk over te halen is...

Praten, praten, praten. Jullie met elkaar en zij met iemand die er verstand van heeft. Zorg ervoor dat ze altijd (!) naar je toe kan komen om te praten over ongemakkelijke onderwerpen, door tegen haar uit te vallen duw je haar weg.

De manier waarop jij het doet is geen permanente oplossing en je wordt er in gezogen...

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2015 12:13:10 ]
pi_152035544
Oke, misschien overdrijf ik om het haar het rest van het jaar te verbieden zonder dat ik erbij ben. Maar is het zo raar dat ik uitgevallen ben omdat ze met eigen ogen heeft gezien wat er kan gebeuren en dit alsnog negeert?

Ze heeft er overigens elke keer weer spijt van als ze het gedaan heeft, het is niet zo dat achteraf trots erop is dat ze het heeft gedaan.

Daarnaast zijn haar voorwaarden over het gebruik van xtc normaal gesproken hetzelfde als die van mij. Daarom heb ik er ook echt geen problemen mee als ze het gaat doen, omdat ik weet dat ze er normaal gesproken wél verantwoordelijk mee omgaat. Ik ben gewoon bang dat het een keer mis gaat.

[ Bericht 17% gewijzigd door Anti-P op 26-04-2015 12:18:27 ]
pi_152035599
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:12 schreef Anti-P het volgende:
Oke, misschien overdrijf ik om het haar het rest van het jaar te verbieden zonder dat ik erbij ben. Maar is het zo raar dat ik uitgevallen ben omdat ze met eigen ogen heeft gezien wat er kan gebeuren en dit alsnog negeert?

Ze heeft er overigens elke keer weer spijt van als ze het gedaan heeft, het is niet zo dat achteraf trots erop is dat ze het heeft gedaan.
Ik vind het niet raar, je geeft tenslotte om haar. Het is echter geen effectieve methode, je bereikt er weinig mee.

Dat ze spijt heeft en het toch nog doet vind ik wel raar overigens. Hoe oud is ze? En waarom doet ze het dan alsnog? Omdat ze het lekker vindt of omdat ze geen 'nee' kan zeggen?
pi_152035610
Zeker als het om drugsgebruik gaat is de grens opzoeken natuurlijk een sport an sich. Laat haar zelf die grenzen verkennen zoals jij dat ook voor jezelf doet.
-nee-
pi_152035626
Ze is 25 en ik geef haar echt genoeg vrijheid om te doen en laten wat ze wilt, het klopt dat het haar leven is en ik laat haar genoeg los hierin. Dit is juist één van de sterke punten van onze relatie, we vertrouwen elkaar volledig. Ik maak me gewoon zorgen om haar mentale weerstand en dat ze dingen doet waar ze achteraf gewoon spijt van heeft.
pi_152035710
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een zeikerd ben je TS, je schrijft dat je zelf ook erg veel had gedronken. Vind je dat wel normaal dan? Je bent een hypocriete lul.
Lijkt me een totaal andere situatie en niet relevant. Aan veel drinken zitten weinig risico's en xtc zonder alcohol ook, maar de combinatie van beide kan wel goed mis gaan.
  zondag 26 april 2015 @ 12:19:52 #15
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_152035713
quote:

Daarnaast zijn haar voorwaarden over het gebruik van xtc normaal gesproken hetzelfde als die van mij. Daarom heb ik er ook echt geen problemen mee als ze het gaat doen, omdat ik weet dat ze er normaal gesproken wél verantwoordelijk mee omgaat. Ik ben gewoon bang dat het een keer mis gaat.
Jij bent vrijgezel binnen een half jaar. Je vriendin zal toch doen waar ze zin in heeft en uiteindelijk tegen iemand aan lopen die niet net doet alsof hij haar vader is. Krijgt ze ook straf als ze niet doet wat jij wil? :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_152035723
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:09 schreef Anti-P het volgende:

[..]

Nou ik denk dat ik het goed recht heb om iemand xtc te verbieden die bijna dronken is. Of het nou mijn vriendin is of een goede vriend, in beide gevallen had ik hetzelfde gedaan en ik zou het ook fijn vinden als mensen het bij mij zouden doen.
je hebt nooit het recht om iemand iets te verbieden?
Je kunt wel zeggen dat je het er niet mee eens bent en waarom.
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 26 april 2015 @ 12:21:01 #17
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_152035737
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:16 schreef Anti-P het volgende:
Ze is 25 en ik geef haar echt genoeg vrijheid om te doen en laten wat ze wilt, het klopt dat het haar leven is en ik laat haar genoeg los hierin. Dit is juist één van de sterke punten van onze relatie, we vertrouwen elkaar volledig. Ik maak me gewoon zorgen om haar mentale weerstand en dat ze dingen doet waar ze achteraf gewoon spijt van heeft.
Je vertrouwt haar helemaal niet man, anders zou het je geen bal interesseren hoe, waar en met wie ze xtc neemt. _O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_152035759
quote:

[..]

Nee, je hebt het recht om iemand te adviseren en jouw mening te vertellen.

Ik begrijp je wel, je maakt je zorgen (imo ook terecht ), je brengt het allen erg rottig over.

Wat zegt je vriendin er nu over? Nu ze nuchter is bedoel ik.
ijs_beer fan!
pi_152035767
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:19 schreef Anti-P het volgende:

[..]

Lijkt me een totaal andere situatie en niet relevant. Aan veel drinken zitten weinig risico's en xtc zonder alcohol ook, maar de combinatie van beide kan wel goed mis gaan.
In mijn beleving is het een geweldige cocktail van awesomeness.
-nee-
pi_152035770
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 12:21 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je vertrouwt haar helemaal niet man, anders zou het je geen bal interesseren hoe, waar en met wie ze xtc neemt. _O-
Haha wat een onzin, je hebt een relatie met elkaar dus dan is het toch logisch dat je dit soort dingen bespreekt. Zij weet ook wanneer ik het doe, want dit vertel ik haar en zij verteld het mij.
pi_152035801
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 12:22 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nee, je hebt het recht om iemand te adviseren en jouw mening te vertellen.

Ik begrijp je wel, je maakt je zorgen (imo ook terecht ), je brengt het allen erg rottig over.

Wat zegt je vriendin er nu over? Nu ze nuchter is bedoel ik.
Ze heeft er spijt van en geeft mij gelijk dat ik zo boos ben geworden. Ze snapt zelf ook niet waarom ze het heeft gedaan. Het was ook helemaal niet nodig, we vermaakten ons gewoon prima met al onze alcoholische versnaperingen.
pi_152035860
" Ik ben toen helemaal tegen haar uitgevallen. Omdat ze A weet wat de gevolgen zijn en hoe ik erover denk B ik het eerst verbied en vervolgens alsnog gaat doen."

LOL, je verbood het? Je hebt helemaal gelijk dat het niet verantwoord is icm veel alcohol, maar ze is een volwassen persoon. Je kunt het haar niet verbieden. Je kunt het er niet mee eens zijn, en als ze aangeeft dat ze het niet gaat doen dan moet ze het ook niet doen ipv tegen je liegen. Maar je houding is echt heel vreemd.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_152035913
"Ze is 25 en ik geef haar echt genoeg vrijheid om te doen en laten wat ze wilt,"

Wat fijn dat jij haar, als haar heer en meester, toch die ruimte gunt :'). Tjongejonge.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_152035916
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:24 schreef Anti-P het volgende:

[..]

Ze heeft er spijt van en geeft mij gelijk dat ik zo boos ben geworden. Ze snapt zelf ook niet waarom ze het heeft gedaan. Het was ook helemaal niet nodig, we vermaakten ons gewoon prima met al onze alcoholische versnaperingen.
Maar een volgende keer doet ze het net zo. :P Ze snapt het heus wel waarom ze het doet. Ze wilt gewoon grenzen opzoeken. Zich beter voelen dan dat ze al doet. Daar gebruik je nou eenmaal XTC voor. Dat moet gewoon een keer goed misgaan, daar leert ze van.
-nee-
  zondag 26 april 2015 @ 12:31:18 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152035975
quote:

Wie denk je wel niet wie je bent? Haar pa? God?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_152036332
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:28 schreef WJMW het volgende:
"Ze is 25 en ik geef haar echt genoeg vrijheid om te doen en laten wat ze wilt,"

Wat fijn dat jij haar, als haar heer en meester, toch die ruimte gunt :'). Tjongejonge.
Ja fijn he? Man je snapt best wat ik bedoel. En dat ik zo overdreven ben uitgevallen die avond lag ook een beetje aan de hoeveelheid alcohol van mijn kant hier heb ik de volgende dag al mijn excuses over gemaakt.

quote:
10s.gif Op zondag 26 april 2015 12:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie denk je wel niet wie je bent? Haar pa? God?
Ja, allebei zelfs.
pi_152036727
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2015 12:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Maar een volgende keer doet ze het net zo. :P Ze snapt het heus wel waarom ze het doet. Ze wilt gewoon grenzen opzoeken. Zich beter voelen dan dat ze al doet. Daar gebruik je nou eenmaal XTC voor. Dat moet gewoon een keer goed misgaan, daar leert ze van.
Ja misschien heb je gelijk, ik snap alleen gewoon niet waarom ze er normaal gesproken zo stellig over is. De laatste keer dat we het samen deden dronk ik een paar biertjes van te voren en toen zei ze al dat ik moest oppassen en dat ik niet te veel zou gaan drinken. Iedereen maakt fouten, dus de eerste keer dat ze het deed terwijl ze had gedronken wimpelde ik nog af en heb ik gezegd dat ze het beter niet allebei tegelijk kan doen. De tweede keer ben ik wel boos geworden en heeft ze letterlijk tegen mij gezegd dat ze haar vriendin het ziekenhuis heeft ingeholpen. Ik had verwacht dat dit wel een eye opener voor haar zou zijn, maar blijkbaar niet.
  zondag 26 april 2015 @ 13:02:52 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_152036867
quote:

Ze heeft er geen spijt van, dat zegt ze alleen maar zodat ze van jouw gezeik af is. Als ze ECHT spijt zou hebben, dan zou ze dit gewoon niet meer doen.
Resistance is futile.
pi_152036891
Ik snap je wel TS, het probleem ligt bij je vriendin en niet bij jou. Nog beter is om allebei te stoppen met die meuk
  zondag 26 april 2015 @ 13:04:29 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_152036921
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 13:03 schreef Doum het volgende:
Ik snap je wel TS, het probleem ligt bij je vriendin en niet bij jou. Nog beter is om allebei te stoppen met die meuk
Ik neem aan dat je een ordinaire troll bent?
Resistance is futile.
pi_152037040
Ik vind dat TS zich er niet mee moet bemoeien.
pi_152038187
quote:

[..]

Aan veel drinken zitten weinig risico's en xtc zonder alcohol ook, maar de combinatie van beide kan wel goed mis gaan.
Wat een tranentrekkers van quotes zeg. Oh, oh, man, ma. Schrijven we allemaal mee?
pi_152041393
tekenend wel dat iedereen allemaal maar reageert met dingen als "je bent haar vader niet" :') nee, ts is haar vader inderdaad niet. en dat is dus ook waarom als dit hem dwarszit hij het beter uit kan maken dan te proberen om haar te doen veranderen. ze zit blijkbaar zo in elkaar. en jij hebt geen zin in een onvolwassen kut die zo onbesuisd met drank en drugs omgaat. wat ik overigens heel begrijpelijk vind. ik hoop de rest hier ook, alleen vinden ze denk ik dat je te veel bezig bent met politietje spelen. anyway, jullie staan er overduidelijk anders in. ik snap wel dat je je vriendin niet vertrouwt met dat alles in haar systeem. maar wie zegt er überhaupt dat het niet al lang een keer mis is gegaan? hoe zou jij daarvan horen?

tl;dr: kap er gewoon mee. zij wil lekker onvolwassen doen, jij wil een volwassen relatie met een volwassen vrouw, niet met een onbezonnen kleuter :z zoek iemand anders die beter bij je past.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2015 15:25:50 ]
pi_152041404
Beetje haar dingen verbieden terwijl je zelf ook gebruikt, damn
  zondag 26 april 2015 @ 15:55:29 #35
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_152042473
XTC en alcohol kan makkelijk.

A: je wordt niet bezopen.
B: je wordt niet al te waus.

Perfecte combi man.
En je vriendin.... Laat het haar lekker zelf uitzoeken, ze is oud en wijs genoeg.
Als het een keer verkeerd valt merkt ze dat vanzelf en doet ze het waarschijnlijk nooit meer.
Iets met vallen en opstaan.....
pi_152042999
quote:

[..]

Nieuwsflash; xtc heeft zeker risico's, ook zonder alcohol. En alcohol zorgt als ik me niet vergis voor de meeste doden.

Buiten dat, kan je je zorgen maken over de manier waarop ze de laatste tijd gebruikt heeft maar verbieden kan je niet en werkt averechts. Hoe komt het dat ze meer drang naar xtc heeft, pas ontdekt, meer stress? Praat daar eens over met haar.

Daarnaast is het ook niet handig om uit te vallen tegen iemand die van de kaart is.
pi_152043078
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:16 schreef Anti-P het volgende:
Ze is 25 en ik geef haar echt genoeg vrijheid om te doen en laten wat ze wilt
Oh wat klinkt dat vreselijk autoritair!
Je vriendin is jong en wil experimenteren en feesten, begrijpelijk.
In mijn vriendenkring hebben we wel vaker gekker gedaan, en ondertussen zijn we fatsoenlijke dertigers. Niemand is aan de spuit gegaan ofzo hoor.

Als ik vroeger teveel xtc of wat dan ook op had zorgde mijn man er gewoon netjes voor dat ik tegen de ochtend veilig in mijn bed lag. En omgekeerd ook.
Dat deden we als vrienden trouwens allemaal voor elkaar, een beetje alles in het oog houden.
Als je denkt dat ze de enige is die drinkt én xtc gebruikt ben je echt verkeerd.
  zondag 26 april 2015 @ 16:25:14 #38
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_152043517
jouw vriendin... dat 'jouw' maakt haar geen eigendom :')
  zondag 26 april 2015 @ 16:56:59 #39
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_152044729
quote:

[..]

Ben ik volledig met je eens gozer, gebruik zelf ook regelmatig. Maar er zijn grenzen. Zou ook geen relatie met een junkie willen. Je moet wel begrijpen dat dit soort gedrag een symptoom is van een ander probleem.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_152046362
Jij geeft jouw mening.
Vriendin mag daarmee doen wat ze wil.
Daarop kun jij weer kiezen welke gevolgen dat heeft mbt jullie relatie.
  zondag 26 april 2015 @ 18:09:55 #41
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_152046773
xtc en drinken kan prima samen. ik heb het zelfs nog nooit gebruikt zonder erbij te drinken.

verder kan je haar niets verbieden en hoop ik ook dat ze totaal schijt aan je heeft als je het daadwerkelijk probeert te verbieden.
pi_152046813
quote:

[..]

En je vriendin vindt het blijkbaar niet fijn als mensen dat bij haar doen. Dan kan je twee dingen doen ... Haar keuze respecteren, of je als een triest kneusje gedragen. Blijkbaar heb je voor het laatste gekozen.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 26 april 2015 @ 18:13:53 #43
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_152046888
Ik begrijp je helemaal TS, kan me ook niet vinden in vele reacties hier. Tuurlijk, continu politieman spelen in de relatie is niet goed en verdient geen schoonheidsprijs, maar ik denk ook niet dat je dit doet. Iedereen is vrij om te doen wat ie wilt, maar er zijn hier en daar toch wel echt grenzen, zo ook hier. Ze komt verdomme nog naar jou toe om te vragen of je het oké vindt of niet, jij geeft duidelijk aan van niet, en vervolgens doet ze het toch, terecht dat je tegen haar bent uitgevallen! Kortom, nee, ik vind niet dat je overdrijft.

Ik denk dat je voor jezelf moet gaan uitmaken wat voor effect dit op je heeft en wat je ervan vindt als dit nog vaker plaatsvindt. Zoals eerder al gezegd, jij wilt volgens mij een relatie met een verstandige jonge vrouw, niet met een roekeloze twintiger die net begint met puberen. Je kan haar dan ook de keuze voorschotelen, of jij, of die pillen. Ik zie dit niet als dreigen (ligt er ook aan hoe je het brengt), maar de keuze leg je hiermee bij haar neer, gezien dit een puntje is die ze aan zichzelf moet verbeteren wil de relatie zich vorderen.

P.S. Ik denk niet dat ze oprecht spijt heeft man, anders had ze dit na de eerste keer al niet meer gedaan... Ga nog maar eens goed met 'r praten hierover, en vraag haar dan ECHT eerlijk te zijn.
pi_152046890
nvm
"Pools are perfect for holding water"
pi_152047047
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 16:56 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Ben ik volledig met je eens gozer, gebruik zelf ook regelmatig. Maar er zijn grenzen. Zou ook geen relatie met een junkie willen. Je moet wel begrijpen dat dit soort gedrag een symptoom is van een ander probleem.
Is dat nu niet een beetje overdreven? Junk, problemen,...

Alstublief zeg, ze is 25 en gebruikt blijkbaar 6 à 8 keer per jaar xtc en die bewuste avond was ze BIJNA dronken :?
pi_152047082
Hey TS, morgen delen ze gratis korans uit. Zorg dat je er een te pakken krijgt. Lijkt me namelijk wel wat voor jou.
  zondag 26 april 2015 @ 18:26:39 #47
441956 RaveNeef
Raven is leven
pi_152047201
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 18:20 schreef Blosje het volgende:

[..]

Is dat nu niet een beetje overdreven? Junk, problemen,...

Alstublief zeg, ze is 25 en gebruikt blijkbaar 6 à 8 keer per jaar xtc en die bewuste avond was ze BIJNA dronken :?
Derde keer in een jaar dat ze gebruikt terwijl ze lam is. Ze heeft gezien wat er kan gebeuren als 't fout gaat en heeft eeeeeeelke keer weer spijt van haar daden. toch is dit numero 3. Zoals het dus klinkt kan ze niet van het spul afblijven als ze lam is en het voor dr neus krijgt geduwd, wat zegt dat dan over een persoon?
pi_152048241
quote:
Ruzies moet je bewaren tot je beide weer nuchter bent.

Verder waarom geen XTC na een stel biertjes? Als je na een vracht alcohol niet meer naar huis kunt lopen dan is Coke ook het beste wat je kan overkomen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_152049585
Beter een vriendin die niet gebruikt. Het liefst ook niet rookt. Drinken kan alleen op voorwaarde dat het zusammen gebeurt met moi.
Vandaag op de fiets zag ik in de verte een mooie vrouw, tenminste, zo leek ze van ver. Toen ik dichterbij kwam fietsen schrok ik van haar junk gezicht, bah gadverdamme.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_152049786
Ik ben het ermee eens dat het verbieden voor de rest van het jaar nergens op slaat, dat authoritaire eveneens. Maar in het belang van haar gezondheid vind ik wel dat hij grenzen mag trekken die HIJ acceptabel vindt, en daar gevolgen aan vastknopen als ze daaroverheen gaat (> exit.)

Drugsgebruik is imo al niet echt een grapje, zeker in het geval van xtc gaan er zo veel slechte pillen rond dat je in principe sowieso niet random pillen naar binnen wilt gooien als je die op feestjes tegenkomt. Verantwoord gebruik vind ik helemaal prima hoor en TS blijkbaar ook. Maar ik vind dat als zijn vriendin helemaal lam is dat hij haar best mag behoeden voor het maken van slechte beslissingen. Sowieso vind ik de reacties met "heuj xtc en alcohol doe ik altijd lekker tog hahaha heujj" gevaarlijk om te maken. De kans dat er door een wisselwerking van drugs iets mis gaat is zoveel groter dan bij verantwoord individueel gebruik. Ongeacht of het je vriendin, een vriend of een familielid is is er in mijn ogen niks mis mee om iemand te wijzen op de mogelijke gevolgen.

Verander voor de grap ook eens xtc in meth of heroïne. Heb je dan nog zoiets van ach niet zeiken joh je hebt niks te zeggen laat haar lekker proberen? Probably not. Je wilt iemand waar je van houdt geen extreem domme/gevaarlijke dingen laten doen, en ik vind daar een ultimatum prima gepast. Al is het maar om aan te geven dat je geen relatie met diegene meer wilt als hij of zij op die manier doorgaat. Hoe diegene het dan invult is zijn of haar eigen keus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')