abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152035149
Hoi,

Afgelopen vrijdag heeft mijn vriendin voor de derde keer binnen een jaar tijd xtc genomen terwijl ze lam was. De eerste twee keer was ik er niet bij, maar heb ik wel duidelijk laten weten wat mijn gedachten gang hierover is. Ik gebruik zelf ook af en toe xtc (2 a 3 keer per jaar), maar gebruik dit op een verantwoordelijke manier. Ik drink hierbij nauwelijks van te voren en laat er altijd genoeg tijd tussen mijn gebruik in zitten. Nou gebruikt mijn vriendin iets vaker xtc dan ik (6 a 8 keer per jaar), maar doet ze het normaal gesproken wel op een verantwoordelijke manier (op die drie keer na dus). De tweede keer dat ze dit deed, is haar vriendin knock out gegaan en in het ziekenhuis belandt. Ze heeft dus met eigen ogen kunnen zien wat er kan gebeuren als je er onverantwoordelijk mee om gaat.

Afgelopen vrijdag waren we bij een feestje en toen vroeg ze aan mij (nadat we allebei erg veel hadden gedronken) of ze een stukje mocht van een vriendin van haar. Ik heb toen gezegd dat als ze alleen wilde slapen ze dat vooral moest gaan doen. Ze heeft het toen niet gedaan, maar het feit dat ze erom vroeg maakte me al boos. Toen ze even ging dansen en een uur later terug kwam, zag ik al gelijk dat ze via een andere vriendin alsnog wat had geregeld. Ik ben toen helemaal tegen haar uitgevallen. Omdat ze A weet wat de gevolgen zijn en hoe ik erover denk B ik het eerst verbied en vervolgens alsnog gaat doen.

Het blijkt dat haar mentale weerstand als ze gedronken heeft bijna nul is. Ik ben bang dat dit echt een keer fout gaat aflopen aangezien ze zo makkelijk over te halen is op dit gebied. Ik heb tegen haar gezegd dat ik nu wil dat ze het rest van het jaar het niet meer zonder mij erbij gaat doen. Ze gaat alleen nog naar genoeg feestjes met vriendinnen dit jaar, dus mocht ze het alsnog willen doen (of weer overgehaald worden) dan is die kans aanwezig. Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik geen toekomst met haar zie als ze dit gedrag blijft herhalen. Ik heb ook geadviseerd er misschien met iemand over te praten aangezien ze klakkeloos van iedereen alles aan neemt en makkelijk over te halen is als ze gedronken heeft. Vinden jullie dat ik hierover overdrijf? En hoe zouden jullie dit verder aanpakken?

Alvast bedankt :)
  zondag 26 april 2015 @ 11:59:54 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_152035239
Het is je vriendin en niet je kind, dus zo kan je haar ook niet behandelen. Uiteindelijk is het wel haar eigen verantwoordelijkheid en moet zij volwassen genoeg zijn om dat in te zien
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_152035413
Godsamme wie denk je dan dat je bent om te zeggen dat je het verbiedt.

Dat jij het niet leuk vindt, er consequenties aan verbindt (alleen slapen), prima. Maar je praat hier over je vriendin alsof ze een patiënt van je is.
ijs_beer fan!
pi_152035429
Ik denk dat je moet ophouden met haar zo voor het blok zetten. Je mag natuurlijk je mening geven totdat ze er ziek van wordt, maar om nou consequenties tegenover haar keuzes te zetten klinkt meer als een soort emotionele chantage. Besef je goed dat als zij zo 'losbandig' wil doen, dat het haar goed recht is.

Je moet geen relatie hebben met iemand die dingen doet waar jij ongelukkig van wordt, maar zodra je probeert controle uit te oefenen, ga je zelf de mist in.

Ze mag van jou wel een pilletje slikken op z'n tijd, maar alleen op jouw voorwaarden, dat kan toch niet? Je hebt blijkbaar voor jezelf bepaald wat 'verantwoord' gebruik is, maar dat hoeven niet háár maatstaven te zijn. Ik denk dat het grootste probleem is dat je haar niet helemaal vertrouwt.
-nee-
pi_152035470
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:06 schreef NanKing het volgende:
Godsamme wie denk je dan dat je bent om te zeggen dat je het verbiedt.

Dat jij het niet leuk vindt, er consequenties aan verbindt (alleen slapen), prima. Maar je praat hier over je vriendin alsof ze een patiënt van je is.
Nou ik denk dat ik het goed recht heb om iemand xtc te verbieden die bijna dronken is. Of het nou mijn vriendin is of een goede vriend, in beide gevallen had ik hetzelfde gedaan en ik zou het ook fijn vinden als mensen het bij mij zouden doen.
pi_152035471
Wat een zeikerd ben je TS, je schrijft dat je zelf ook erg veel had gedronken. Vind je dat wel normaal dan? Je bent een hypocriete lul.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 26 april 2015 @ 12:10:09 #7
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_152035495
Ten eerste, Hou eens op met dingen verbieden.
Ten tweede, overdrijf eens niet zo, je doet alsof ze met 2 flessen wijn op de auto in stapt, maar ze neemt een stukje van een pil, hoe erg is dat nou.

Het enige wat je gaat veroorzaken is dat ze minder tegen je zal vertellen omdat dat blijkbaar niet kan.
It's you my love, you who are the stranger
pi_152035511
Waarom denk jij haar dat te mogen verbieden? :')

engerd
pi_152035538
Je kunt niets verbieden, de persoon moet het zelf willen/niet willen. Zolang zij haar eigen gedrag prima vindt, kun je er helemaal niets tegen doen (ze doet toch wat ze wil wanneer jij niet in de buurt bent).

Als ze dan ook nog eens makkelijk over te halen is...

Praten, praten, praten. Jullie met elkaar en zij met iemand die er verstand van heeft. Zorg ervoor dat ze altijd (!) naar je toe kan komen om te praten over ongemakkelijke onderwerpen, door tegen haar uit te vallen duw je haar weg.

De manier waarop jij het doet is geen permanente oplossing en je wordt er in gezogen...

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2015 12:13:10 ]
pi_152035544
Oke, misschien overdrijf ik om het haar het rest van het jaar te verbieden zonder dat ik erbij ben. Maar is het zo raar dat ik uitgevallen ben omdat ze met eigen ogen heeft gezien wat er kan gebeuren en dit alsnog negeert?

Ze heeft er overigens elke keer weer spijt van als ze het gedaan heeft, het is niet zo dat achteraf trots erop is dat ze het heeft gedaan.

Daarnaast zijn haar voorwaarden over het gebruik van xtc normaal gesproken hetzelfde als die van mij. Daarom heb ik er ook echt geen problemen mee als ze het gaat doen, omdat ik weet dat ze er normaal gesproken wél verantwoordelijk mee omgaat. Ik ben gewoon bang dat het een keer mis gaat.

[ Bericht 17% gewijzigd door Anti-P op 26-04-2015 12:18:27 ]
pi_152035599
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:12 schreef Anti-P het volgende:
Oke, misschien overdrijf ik om het haar het rest van het jaar te verbieden zonder dat ik erbij ben. Maar is het zo raar dat ik uitgevallen ben omdat ze met eigen ogen heeft gezien wat er kan gebeuren en dit alsnog negeert?

Ze heeft er overigens elke keer weer spijt van als ze het gedaan heeft, het is niet zo dat achteraf trots erop is dat ze het heeft gedaan.
Ik vind het niet raar, je geeft tenslotte om haar. Het is echter geen effectieve methode, je bereikt er weinig mee.

Dat ze spijt heeft en het toch nog doet vind ik wel raar overigens. Hoe oud is ze? En waarom doet ze het dan alsnog? Omdat ze het lekker vindt of omdat ze geen 'nee' kan zeggen?
pi_152035610
Zeker als het om drugsgebruik gaat is de grens opzoeken natuurlijk een sport an sich. Laat haar zelf die grenzen verkennen zoals jij dat ook voor jezelf doet.
-nee-
pi_152035626
Ze is 25 en ik geef haar echt genoeg vrijheid om te doen en laten wat ze wilt, het klopt dat het haar leven is en ik laat haar genoeg los hierin. Dit is juist één van de sterke punten van onze relatie, we vertrouwen elkaar volledig. Ik maak me gewoon zorgen om haar mentale weerstand en dat ze dingen doet waar ze achteraf gewoon spijt van heeft.
pi_152035710
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een zeikerd ben je TS, je schrijft dat je zelf ook erg veel had gedronken. Vind je dat wel normaal dan? Je bent een hypocriete lul.
Lijkt me een totaal andere situatie en niet relevant. Aan veel drinken zitten weinig risico's en xtc zonder alcohol ook, maar de combinatie van beide kan wel goed mis gaan.
  zondag 26 april 2015 @ 12:19:52 #15
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_152035713
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:12 schreef Anti-P het volgende:

Daarnaast zijn haar voorwaarden over het gebruik van xtc normaal gesproken hetzelfde als die van mij. Daarom heb ik er ook echt geen problemen mee als ze het gaat doen, omdat ik weet dat ze er normaal gesproken wél verantwoordelijk mee omgaat. Ik ben gewoon bang dat het een keer mis gaat.
Jij bent vrijgezel binnen een half jaar. Je vriendin zal toch doen waar ze zin in heeft en uiteindelijk tegen iemand aan lopen die niet net doet alsof hij haar vader is. Krijgt ze ook straf als ze niet doet wat jij wil? :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_152035723
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:09 schreef Anti-P het volgende:

[..]

Nou ik denk dat ik het goed recht heb om iemand xtc te verbieden die bijna dronken is. Of het nou mijn vriendin is of een goede vriend, in beide gevallen had ik hetzelfde gedaan en ik zou het ook fijn vinden als mensen het bij mij zouden doen.
je hebt nooit het recht om iemand iets te verbieden?
Je kunt wel zeggen dat je het er niet mee eens bent en waarom.
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 26 april 2015 @ 12:21:01 #17
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_152035737
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:16 schreef Anti-P het volgende:
Ze is 25 en ik geef haar echt genoeg vrijheid om te doen en laten wat ze wilt, het klopt dat het haar leven is en ik laat haar genoeg los hierin. Dit is juist één van de sterke punten van onze relatie, we vertrouwen elkaar volledig. Ik maak me gewoon zorgen om haar mentale weerstand en dat ze dingen doet waar ze achteraf gewoon spijt van heeft.
Je vertrouwt haar helemaal niet man, anders zou het je geen bal interesseren hoe, waar en met wie ze xtc neemt. _O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_152035759
quote:

[..]

Nee, je hebt het recht om iemand te adviseren en jouw mening te vertellen.

Ik begrijp je wel, je maakt je zorgen (imo ook terecht ), je brengt het allen erg rottig over.

Wat zegt je vriendin er nu over? Nu ze nuchter is bedoel ik.
ijs_beer fan!
pi_152035767
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:19 schreef Anti-P het volgende:

[..]

Lijkt me een totaal andere situatie en niet relevant. Aan veel drinken zitten weinig risico's en xtc zonder alcohol ook, maar de combinatie van beide kan wel goed mis gaan.
In mijn beleving is het een geweldige cocktail van awesomeness.
-nee-
pi_152035770
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 12:21 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Je vertrouwt haar helemaal niet man, anders zou het je geen bal interesseren hoe, waar en met wie ze xtc neemt. _O-
Haha wat een onzin, je hebt een relatie met elkaar dus dan is het toch logisch dat je dit soort dingen bespreekt. Zij weet ook wanneer ik het doe, want dit vertel ik haar en zij verteld het mij.
pi_152035801
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 12:22 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nee, je hebt het recht om iemand te adviseren en jouw mening te vertellen.

Ik begrijp je wel, je maakt je zorgen (imo ook terecht ), je brengt het allen erg rottig over.

Wat zegt je vriendin er nu over? Nu ze nuchter is bedoel ik.
Ze heeft er spijt van en geeft mij gelijk dat ik zo boos ben geworden. Ze snapt zelf ook niet waarom ze het heeft gedaan. Het was ook helemaal niet nodig, we vermaakten ons gewoon prima met al onze alcoholische versnaperingen.
pi_152035860
" Ik ben toen helemaal tegen haar uitgevallen. Omdat ze A weet wat de gevolgen zijn en hoe ik erover denk B ik het eerst verbied en vervolgens alsnog gaat doen."

LOL, je verbood het? Je hebt helemaal gelijk dat het niet verantwoord is icm veel alcohol, maar ze is een volwassen persoon. Je kunt het haar niet verbieden. Je kunt het er niet mee eens zijn, en als ze aangeeft dat ze het niet gaat doen dan moet ze het ook niet doen ipv tegen je liegen. Maar je houding is echt heel vreemd.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_152035913
"Ze is 25 en ik geef haar echt genoeg vrijheid om te doen en laten wat ze wilt,"

Wat fijn dat jij haar, als haar heer en meester, toch die ruimte gunt :'). Tjongejonge.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_152035916
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:24 schreef Anti-P het volgende:

[..]

Ze heeft er spijt van en geeft mij gelijk dat ik zo boos ben geworden. Ze snapt zelf ook niet waarom ze het heeft gedaan. Het was ook helemaal niet nodig, we vermaakten ons gewoon prima met al onze alcoholische versnaperingen.
Maar een volgende keer doet ze het net zo. :P Ze snapt het heus wel waarom ze het doet. Ze wilt gewoon grenzen opzoeken. Zich beter voelen dan dat ze al doet. Daar gebruik je nou eenmaal XTC voor. Dat moet gewoon een keer goed misgaan, daar leert ze van.
-nee-
  zondag 26 april 2015 @ 12:31:18 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_152035975
quote:

Wie denk je wel niet wie je bent? Haar pa? God?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')