abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152034253
Zwangerschap en Geboorte
2015

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
15 mei: Luuksor (meisje)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_152034346
Is zondag nog steeds de massale wisseldag? 34 weken vandaag! *O* Vind het nu wel hard gaan.

Moet binnenkort voor een groeiecho gaan. Vrijdag liep de baby 2 weken voor op de 'normale' groei, dus de verloskundige wilde toch even kijken hoe groot 'ie nou echt is...
pi_152034616
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 10:46 schreef Gevalletje het volgende:
Spannend Twist, met de exacte termijn ben ik bevallen! En dacht zelf toch echt wel over m'n UD heen te gaan.
Ja, dat zegt dat kleine stemmetje in m'n achterhoofd dus ook steeds: "Wie weet begint het over 5 minuten wel", maar toch kan ik me er niks bij voorstellen :')
Heb -voor zover ik weet- ook echt nog geen enkele voorwee gehad ofzo, en amper harde buiken (alleen als ik 's nachts moet plassen). Maar we gaan het zien! ;)

Als ik alle posts zo lees (en die foto van Mignonne zie O+ !) ben ik blij dat ik toch nog een paar maat 50 pakjes gekocht heb O+
Heb nu een 50 en een 56 pakje in de tas zitten, misschien toch maar 2x 50 doen dan...

En over de baby voelen: mijn placenta ligt linksvoor, dus daar heeft het best een tijdje geduurd voordat ik iets voelde. Maar voelde rond 17 weken rechtsvoor wel wat gekriebel wat de kleine bleek te zijn O+ bij mij voelde het een beetje alsof er een druppel over m'n huid rolde, maar dan aan de binnenkant, zeg maar (beetje vage omschrijving, maar ik kon zelf niet zoveel met 'vlinder gefladder' enzo ;))

[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 26-04-2015 12:24:00 ]
pi_152034716
Hier totaal geen tekenen (meer) van dat Frits snel komt... Van de week wel een paar uur lage rugpijn en buikkramp gehad maar daar is het helaas bij gebleven.

Hier veel grijze en (mint) groene kleertjes O+ en ook geen drukke prints, vind dat zelf voor een pasgeboren kindje niet zo, wel weer als ze wat ouder zijn, maar de eerste kleertjes heb ik het liefst zo zacht en rustig mogelijk :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  zondag 26 april 2015 @ 11:42:42 #5
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152034838
Ik voel de baby wel inmiddels met bijna 22 weken, maar nog steeds maar zacht en weinig. Ik weet trouwens niet waar mijn placenta zit, is nooit gezegd.

Gisteren gingen we eten bij vrienden en van te voren stuurde zij een sms of we kaasfondue wilden. Ja hoor! Ik dacht wel gelijk: daar zit alcohol in, maar ze weet dat ik zwanger ben dus ik nam aan dat ze daar wel rekening mee zou houden. Ook toen we er waren zei ze nog dat ik alles kon eten wat ze gehaald had. Na een paar hapjes kaasfondue (lekker! :9 ) vroeg ik of ze het zelf gemaakt had. Nee, uit een pakje. Oh, er zit toch geen alcohol in? Uuuhm, verpakking opgezocht, ja zit wijn in... :') :|W ;(
Nou ja, wel jammer dus, hoewel ik me niet zorgen maak om die paar hapjes.

En verder was mijn moeder hier vrijdag en die liet een vestje zien dat ze aan het breien was, ooooh zo leuk O+ O+ En het past qua kleuren precies bij een broekje van de Zara dat ik gekocht heb (poezenbroek O+ ) Verder heb ik nog niet zoveel kleertjes, ik hoop morgen misschien op een rommelmarkt wat te kunnen scoren voor weinig :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152034914
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:38 schreef klumsy het volgende:
Hier totaal geen tekenen (meer) van dat Frits snel komt... Van de week wel een paar uur lage rugpijn en buikkramp gehad maar daar is het helaas bij gebleven.

Hier veel grijze en (mint) groene kleertjes O+ en ook geen drukke prints, vind dat zelf voor een pasgeboren kindje niet zo, wel weer als ze wat ouder zijn, maar de eerste kleertjes heb ik het liefst zo zacht en rustig mogelijk :)
Nee ik vind dat drukke ook niks. Voor zo'n klein frutsje moet het lekker zacht en rustig, vind ik.
pi_152034933
Volgens mij is die alcohol, helemaal in zo'n kant & klare wijnfondue echt zo verdampt...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152034981
alcohol verdampt nooit helemaal. na twee uur koken is 75% verdampt.

dan is er dus nog maar een spoortje over, en dat kan misschien niet zoveel kwaad, maar als je geen alcohol wilt nemen dan moet je t toch niet doen.

zelfde geldt voor bolognesesaus met rode wijn erdoor/stoofvlees met bier etc.
Kwak
  zondag 26 april 2015 @ 11:49:52 #9
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152034991
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 11:47 schreef Skoap het volgende:
Volgens mij is die alcohol, helemaal in zo'n kant & klare wijnfondue echt zo verdampt...
Ja, ik heb geen idee. Ik las hier ook wel eens iets dat het uren duurt voor alle alcohol verdampt is, dus ik heb het risico maar niet genomen. Ze hebben daarna een ander kaasding voor me gefabriceerd, dus ik had alsnog O+ kaas O+

Edit- ah wat kwak zegt dus :)
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152035009
Hier helemaal op de mintgroentour ook. In combinatie met roze en grijs vind ik erg leuk. *; Babyblauw vind ik dan wel weer erg leuk, maar dan voor meisjes. :P

Alcohol is hier een no-go. Maar dat drink ik sowieso niet, dus dat is makkelijk praten.

Ik dacht de baby te voelen met 14,5e week. Achteraf gezien zou dat ook best kunnen, maar ik durfde er toen uiteraard niet vanuit te gaan. Af en toe beweging vanaf 17 weken. De rollende druppel klinkt heel herkenbaar. Man heeft haar echter pas met 25 weken gevoeld. Inmiddels zijn de trapjes zo hard dat ik net heerlijk in bed lag en de jongedame het leuk vond om het water te laten klotsen terwijl m'n buik heen en weer ging. :D

O en als ik aan m'n tepel zit komt er iets melkigs uit. Vind ik best wel freaky, maar fijn om te weten dat het iets doet. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152035067
quote:
14s.gif Op zondag 26 april 2015 10:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

past makkelijk! *O*

[ afbeelding ]
O+ O+ O+ O+ O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152035120
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:49 schreef kwakz0r het volgende:
alcohol verdampt nooit helemaal. na twee uur koken is 75% verdampt.

dan is er dus nog maar een spoortje over, en dat kan misschien niet zoveel kwaad, maar als je geen alcohol wilt nemen dan moet je t toch niet doen.

zelfde geldt voor bolognesesaus met rode wijn erdoor/stoofvlees met bier etc.
Ja dat snap ik wel. Maar de hoeveelheid die je dan binnenkrijgt is zo weinig....
Maar ok ik ben misschien erg makkelijk ;)

disclaimer: nee ik drink niet elke avond een glas wijn bij het eten :P
  zondag 26 april 2015 @ 11:58:35 #13
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152035216
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 11:55 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel. Maar de hoeveelheid die je dan binnenkrijgt is zo weinig....
Maar ok ik ben misschien erg makkelijk ;)

disclaimer: nee ik drink niet elke avond een glas wijn bij het eten :P
Nou ja, ik ben ook niet roomser dan de paus hoor, met kerst heb ik ook alcohol op en achteraf bleek ik toen al zwanger te zijn. Ik vond het ook gewoon stom dat ze er niet op gelet had! :') o|O (En van mezelf dat ik het niet genoemd had ook al vond ik het obvious).
Ziggy played guitar
pi_152035277
Ik ga echt niet bewust alcohol drinken idd. Maar ik heb laatst wel Tiramisu (supermarkt) op & een saus waar een beetje wijn doorheen zat. Het meeste verdampt en je spreekt over nog niet eens 1 glas op een flinke lading saus. Dus wat in dan uiteindelijk binnenkrijg vind ik verwaarloosbaar. Maar iedereen moet vooral doen wat goed voelt.
pi_152035299
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 11:50 schreef Krisvc het volgende:
Hier helemaal op de mintgroentour ook. In combinatie met roze en grijs vind ik erg leuk. *; Babyblauw vind ik dan wel weer erg leuk, maar dan voor meisjes. :P

Alcohol is hier een no-go. Maar dat drink ik sowieso niet, dus dat is makkelijk praten.

Ik dacht de baby te voelen met 14,5e week. Achteraf gezien zou dat ook best kunnen, maar ik durfde er toen uiteraard niet vanuit te gaan. Af en toe beweging vanaf 17 weken. De rollende druppel klinkt heel herkenbaar. Man heeft haar echter pas met 25 weken gevoeld. Inmiddels zijn de trapjes zo hard dat ik net heerlijk in bed lag en de jongedame het leuk vond om het water te laten klotsen terwijl m'n buik heen en weer ging. :D

O en als ik aan m'n tepel zit komt er iets melkigs uit. Vind ik best wel freaky, maar fijn om te weten dat het iets doet. :P
Ik heb nu steeds dat als ik 's avonds op mijn zij in bed lig dat er tegen het matras wordt geschopt. En vaak ook tegelijkertijd nog bovenaan (als in, de andere zijkant) van mijn buik. O+ (edit: 1 van de 2 zal waarschijnlijk stompen zijn en niet schoppen, anders ligt het kind wel in een flinke spagaat in mijn buik ;) )
pi_152035313
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik heb nu steeds dat als ik 's avonds op mijn zij in bed lig dat er tegen het matras wordt geschopt. En vaak ook tegelijkertijd nog bovenaan (als in, de andere zijkant) van mijn buik. O+
O+ O+
pi_152035427
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 12:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik heb nu steeds dat als ik 's avonds op mijn zij in bed lig dat er tegen het matras wordt geschopt. En vaak ook tegelijkertijd nog bovenaan (als in, de andere zijkant) van mijn buik. O+ (edit: 1 van de 2 zal waarschijnlijk stompen zijn en niet schoppen, anders ligt het kind wel in een flinke spagaat in mijn buik ;) )
Heel herkenbaar. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152035595
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 12:01 schreef Skoap het volgende:
Ik ga echt niet bewust alcohol drinken idd. Maar ik heb laatst wel Tiramisu (supermarkt) op & een saus waar een beetje wijn doorheen zat. Het meeste verdampt en je spreekt over nog niet eens 1 glas op een flinke lading saus. Dus wat in dan uiteindelijk binnenkrijg vind ik verwaarloosbaar. Maar iedereen moet vooral doen wat goed voelt.
Ik drink geen alcohol. Helemaal niet, ook in niet-zwangere toestand niet zeg maar. Maar ik ben niet zo moeilijk met alcohol als smaakmaker wanneer ik niet zwanger ben. Als zwangere vermijd ik het wel zoveel mogelijk. Maar goed, komt ook bij dat wij zelden alcohol door ons eten gooien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder vind ik dat ieder moet doen wat voor hem/haar prettig voelt. Uiteindelijk moet je aan jezelf de "verantwoording" afleggen en aan niemand anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 26-04-2015 12:22:49 ]
:)
pi_152035738
Nou mignonne precies dat dus.
pi_152035748
Ik voelde rond 19 weken de eerste bewegingen, maar nog niet duidelijk baby, 1,5e week later was dat wel erg duidelijk en voor m'n vriend te voelen. En zojuist heeft de kat zijn eerste schop gehad O+

En juist die schopjes maken het imo echt. Ik kon me daarvoor ook niet echt voorstellen dat die bewegende baby op echo's in mij zat. Nu nog steeds niet helemaal, maar er is nu overduidelijk bewijs voor dat het echt zo is.
  zondag 26 april 2015 @ 12:27:02 #21
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_152035874
oh ik bedoel ook niet dat je t daarom niet moet eten. wat mignonne zegt, vlgs mij zit er bijna net zoveel akcohol in een beetje rijpe banaan als er uiteindelijk op je bord terechtkomt.

maar ik wilde t even zeggen voor de mensen die wel roomser dan de paus zijn, zodat ze weten welke keuze ze maken ;)
Kwak
pi_152035887
Echt duidelijke schopjes heb ik helaas nog niet gevoeld! Kan niet wachten tot het zover is (en op het eind weer klagen hoeveel last ik er van heb :'))
pi_152035910
Meld! :7

Baby voelen begon hier met zekerheid rond de 19 weken, daarvoor had ik al wel een vermoeden maar ja, eerste keer en zo dus onzeker. Inmiddels word ik dagelijks uiteen gereten omdat kind het nodig vindt zich naar alle kanten tegelijkertijd uit te strekken, au! :') O+

Ik heb in mijn vluchttas een pakje in maat 50 en 1 in 50/56 zitten.. als het nodig is dirigeer ik wel iemand naar de winkel voor een kleiner pakje. Ik hoop dat het pakje in maat 50 gewoon past, want die is echt te schattig! O+ :@

Als het goed is heb ik helemaal geen alcohol binnengekregen tijdens de zwangerschap, en als dat wel zo is was het hooguit een drupje als saus bij iets in een tapasrestaurant of zo, niks waarover ik me druk maak.

Ik zei gisteren nog tegen man dat ik in theorie weet dat het elk moment kan beginnen, maar in de praktijk kan ik me moeilijk voorstellen dat ik echt ineens halsoverkop mijn vluchttas in de auto moet smijten en we dan écht een baby krijgen. :o Spannend hoor! Ik ben er inmiddels wel klaar voor en ben enorm benieuwd naar ons kleine hummeltje. *;
pi_152036035
Ik voel heel af en toe wat plopjes, als ik op een bepaalde manier zit. Eerste keer was met bijna dertien weken. Maar echt heel incidenteel. Weet ook niet of het de kleine is of toeval.

Wij hebben heel veel grijs (van koeka) maar verder weten we nog niet. Babyblauw vind ik voor kleertjes en t wiegen dekentje juist wel weer leuk maar ik denk dat de kleuraccenten tussen blauw en mint in gaan zitten.al twijfel ik nu of ik de kleine kamer niet als babykamer doe, ook voor een tweede, en dan gewoon accessoires wissel..

Vanochtend weer lekker paardgereden O+
Ik word alleen zo moe van die opmerkingen als 'de veiligheid van mijn kind zou voorgaan als ik zwanger was' en ' Ja ik heb moeite met ouders die blijkbaar bewust een risico nemen' zucht.. Neemt de lol wel een beetje weg soms
  zondag 26 april 2015 @ 12:41:44 #25
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152036245
Ik voel soms ook wat, en soms ben k heel overtuigd, om 5 min later weer te twijfelen. Het is alleen absoluut niet net boven mijn schaambeen, maar mijn baarmoeder zit ook al voorbij navel, dus ik weet niet of ik t daar dan moet voelen. Voel t vooral aan linker- of rechterkant.
T is wel grappig, 's ochtends als ik op mijn rug lig ligt mn BM echt als een bal in mn buik, en vaak is ie aan 1 kant boller haha, zo maf! Dan ligt beeb meer naar 1 kant denk ik? terwijl ie nog maar 8cm ofzo is :') t lijkt al zoveel groter joh.

O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')