abonnement Unibet Coolblue
pi_154650302
Dat broodje Robin! :9~



Krokant buikspek gebakken op een laag uien en appels. O+
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:03:48 #252
221912 minilot
Nancy boy
pi_154704054
N0a, dat buikspek! :o Allemachtig, wat ziet dat er lekker uit zeg!

quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 17:02 schreef RobinOok het volgende:
Allerbelangrijkste is goed licht.
Dit. Als het buiten donker is, of zelfs maar schemert maar ik liever helemaal geen foto's van eten. Ik maak dus eigenlijk alleen foto's bij goed daglicht en ik zet/schuif het ondergrondje (tafel, plankje, bord) zo dicht mogelijk bij een raam, bij voorkeur op de vensterbank.
Verder, simpele camera op de macrostand en gewoon -klik-.
Ik maak voor de vorm altijd wel een paar foto's maar negen van de tien keer kies ik toch de eerste uit. :')
En dan krijg je dus foto's zoals de mijne. Als je nog wat beter je best doen krijg je meer profi foto's, zoals die van n0a, Myraela en Robin *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_154705233
Niet zozeer om het eten, al was de salade erg lekker, maar ik heb een goede plek op het aanrecht gevonden voor foto's van eten.

pi_154705284
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 14:32 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lam broodje


"Restje" lamsschouder, uit de diepvries, even opgewarmd en waar af laten koelen. Met lente-ui en basilicum. En Turkse yoghurt met knoflook, komijn, shichimi togarashi, zout, peper, citroensap.
potverdikkie wat lekker
  dinsdag 28 juli 2015 @ 15:57:43 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_154705345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:52 schreef Soohr het volgende:
Niet zozeer om het eten, al was de salade erg lekker, maar ik heb een goede plek op het aanrecht gevonden voor foto's van eten.

[ afbeelding ]
Zeker een goede plek! :Y

Waar kijken we precies naar? Peer, walnoot, veldsla, blauwe kaas? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_154705554
oh, hehe

klopt. Peer, walnoot, veldsla, blauwe kaas met een mosterd-honing dressing
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:27:16 #257
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_154705975
Oehhhhh :9~ :9~

Wat een heerlijkheden allemaal, en mooie foto's!

Ik moet toch ook eens beter m'n best daarvoor doen, licht is key ja dat was me ook al wel opgevallen.
pi_154706985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:03 schreef minilot het volgende:
N0a, dat buikspek! :o Allemachtig, wat ziet dat er lekker uit zeg!

[..]

Dit. Als het buiten donker is, of zelfs maar schemert maar ik liever helemaal geen foto's van eten. Ik maak dus eigenlijk alleen foto's bij goed daglicht en ik zet/schuif het ondergrondje (tafel, plankje, bord) zo dicht mogelijk bij een raam, bij voorkeur op de vensterbank.
Verder, simpele camera op de macrostand en gewoon -klik-.
Ik maak voor de vorm altijd wel een paar foto's maar negen van de tien keer kies ik toch de eerste uit. :')
En dan krijg je dus foto's zoals de mijne. Als je nog wat beter je best doen krijg je meer profi foto's, zoals die van n0a, Myraela en Robin *)
Dank je! :) Was ook erg lekker.

Laatste tijd neem ik overigens steeds vaker foto's met mijn telefoon :D.
pi_154737516
quote:
Dat boek O+ :9 Ik heb het naar aanleiding van dit recept gekocht, geweldig, vol met gemakkelijke gerechten voor doordeweeks!
pi_154747772
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:58 schreef Sts het volgende:

[..]

Dat boek O+ :9 Ik heb het naar aanleiding van dit recept gekocht, geweldig, vol met gemakkelijke gerechten voor doordeweeks!
Ahh wat leuk om te horen! Het is inderdaad een geniaal boek :9
pi_154775540
quote:
En die heb jij gemaakt?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 11:01:39 #263
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154814603
Restje


Salade


Restje gegrillde groenten (beproefd recept) van twee dagen ervoor gemengd met pak sla en parmezaanse kaas en pijnboompitten. Sla beetje aangemaakt met simpele dressing, maar dat had geloof ik niet echt gehoeven in dit geval.
pi_154814708
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En die heb jij gemaakt?
Nee
Mokkel met stuntstok
pi_154814818
Goed restje Robin! :9

Hier wakker worden met..



..cold brewed koffie met pepermunt en flink wat melk
Let me see you stripped down to the bone
pi_154814868
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:10 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Nee
Ze heeft de bron er toch gewoon bij gezet? Voor de rest wijzen al die linkjes op Google alleen maar naar Welke.nl. En ook daar verwijzen ze weer naar dezelfde bron. Dus als zij het op die website heeft gezet, heeft ze het misschien wel gemaakt.
pi_154814892
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ze heeft de bron er toch gewoon bij gezet? Voor de rest wijzen al die linkjes op Google alleen maar naar Welke.nl. En ook daar verwijzen ze weer naar dezelfde bron. Dus als zij het op die website heeft gezet, heeft ze het misschien wel gemaakt.
Zou zomaar kunnen idd :o
Ik dacht dat het van een website geplukt was.
If so, good job, ik zou zoiets nooit kunnen maken :@
Mokkel met stuntstok
pi_154814929
Ziet er wel machtig lekker uit ja. :D Al zou ik het papiertje wel weglaten, haha.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 13:24:47 #269
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154816634
Gekookte krieltjes had ik ook over en de eieren moesten op:


Uitje bakken, dan blokjes bleekselderij (ook over) en knoflook erbij. Dan gesneden krieltjes (omgezwierd met gerookt paprikapoeder, zout, peper, tijm) even bakken. Dan geroosterde paprika (uit zo'n pot, moest ook op), uitgebakken verkruimelde ontbijtspek. Dan ei losgeklopt met peper, zout, scheutje shaoxingwijn en verse basiclium erbij. Even rustig bakken (ook nog in de oven gezet), dan deksel op de pan, omdraaien, omelet op bord laten glijden:



Staat af te koelen. Vanavond koud eten.
Ben benieuwd eerlijk gezegd. :-)

*edit*

Ja, was lekker:



[ Bericht 6% gewijzigd door RobinOok op 01-08-2015 21:22:54 ]
pi_154838647
Haha, ik hoopte al dat er nog een vervolgfoto kwam Robin! :D
Ziet er wel erg uit als restjeseten, maar dat is het dan ook. *) Zal ongetwijfeld lekker geweest zijn. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_154838672
Ik maakte als ontbijt Chinese broodjes met bieslook, olie en witte peper:


In de pan gebakken met een andere zware pan erbovenop zodat ze mooi plat bleven. Heeeeeeeeeeeeel veel laagjes erin door manier van oprollen. Erg lekker! Leek verder qua platheid, deeg en korstje wel wat op een Engelse muffin.
:9
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 2 augustus 2015 @ 13:12:39 #272
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154839207
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:37 schreef minilot het volgende:
Haha, ik hoopte al dat er nog een vervolgfoto kwam Robin! :D
Ziet er wel erg uit als restjeseten, maar dat is het dan ook. *) Zal ongetwijfeld lekker geweest zijn. :Y
Het was okay. Niet helemaal mijn ding. Maar ja, restjes inderdaad. :-)
  zondag 2 augustus 2015 @ 13:13:28 #273
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_154839218
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:38 schreef minilot het volgende:
Ik maakte als ontbijt Chinese broodjes met bieslook, olie en witte peper:
[ afbeelding ]

In de pan gebakken met een andere zware pan erbovenop zodat ze mooi plat bleven. Heeeeeeeeeeeeel veel laagjes erin door manier van oprollen. Erg lekker! Leek verder qua platheid, deeg en korstje wel wat op een Engelse muffin.
:9
Cool! Die dingen zijn vers het lekkerst. Krijg er acuut trek in. :P
pi_154839263
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:38 schreef minilot het volgende:
Ik maakte als ontbijt Chinese broodjes met bieslook, olie en witte peper:
[ afbeelding ]

In de pan gebakken met een andere zware pan erbovenop zodat ze mooi plat bleven. Heeeeeeeeeeeeel veel laagjes erin door manier van oprollen. Erg lekker! Leek verder qua platheid, deeg en korstje wel wat op een Engelse muffin.
:9
Zijn dat Chinese broodjes omdat ze in China worden gegeten? Ziet er lekker uit :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154839640
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zijn dat Chinese broodjes omdat ze in China worden gegeten? Ziet er lekker uit :Y
Yup! Schijnt in Xi‘an geloof ik momenteel populair te zijn om een hamburger tussen zo een gesplitst broodje op te eten :)
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')