nee, hoor! dit kwam toevallig zo. het pasteideeg leent zich goed voor vormpjes, en de dinovormpjes lagen nog op het aanrecht van de koekjes die ik ervoor had gebakken.. en de aardappelvogeltjes ontstonden spontaan toen ik probeerde een toefje te maken met de spuitzak.quote:Op zaterdag 25 april 2015 09:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, prima hoor! En die vogeltjes erbij!Maak je er vaker zoiets lolligs van, of was dit voor een specifieke gelegenheid?
quote:Op maandag 27 april 2015 19:27 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]Tsukune Japanse gehaktballetjes van kip
Ziet er lekker uitquote:Op woensdag 29 april 2015 19:08 schreef vinnypassy het volgende:
Ik doe eens een weekje vegetarisch, dit was het vanavond: courgette-auberginesoep met knoflookcroutons en broodje(s) caprese. Nomnom.
[ afbeelding ]
Fraai bereidt en mooi vastgelegd en bewerkt.quote:Op maandag 27 april 2015 19:27 schreef RobinOok het volgende:
Tsukune Japanse gehaktballetjes van kip
Dat ziet er verschrikkelijk lekker uit zeg!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:44 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Takoyaki, met garnaal ipv octopus. Zonder aonori, zonder bonitoflakes, maar met rode gember.
Waren errug lekker, eigenlijk lekkerder dan verwacht. :-)
En de takoyakipan doet het dus.
(meer over die pan en het recept dat ik gebruikte hier: takoyaki
Haha, zo noemen we ze hier al de hele middag!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Szechuanquote:Op zondag 3 mei 2015 21:05 schreef vincevega82 het volgende:
M'n eerste post in dit topic, hopelijk niet de laatste!
Vrijdag een Szechuan cooking dag. Gong bao chicken en Mapo tofu
[ afbeelding ]
Als je dit geen goede foto vindt durven veel mensen geen foto meer hier te plaatsen...quote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha, zo noemen we ze hier al de hele middag!
Avondeten was trouwens ook uit het GoT-kookboek. Iets minder chique op de foto gezet want haast en honger, maar ja:
[ afbeelding ]
'Beef & bacon pie', 'onions in gravy' (met brandewijn!) en een fors glas appelcider. *brup*
Wow! Ziet er écht heerlijk uit, zelfs de tofuquote:Op zondag 3 mei 2015 21:05 schreef vincevega82 het volgende:
[ afbeelding ]
En vandaag een Apple crumble met creme anglaise (die net iets te ver gegaard was, maar ach...)
[ afbeelding ]
De lemon cake al geprobeerd? Die is echt heerlijkquote:Op zondag 3 mei 2015 20:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha, zo noemen we ze hier al de hele middag!
Avondeten was trouwens ook uit het GoT-kookboek. Iets minder chique op de foto gezet want haast en honger, maar ja:
[ afbeelding ]
'Beef & bacon pie', 'onions in gravy' (met brandewijn!) en een fors glas appelcider. *brup*
Och, dat klinkt lekker zeg!quote:Op zondag 3 mei 2015 21:05 schreef vincevega82 het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe, sorry voor de onduidelijkheid, het ging vooral om het oerlelijke ongestreken jaren zeventig-tafelkleedje eronder.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als je dit geen goede foto vindt durven veel mensen geen foto meer hier te plaatsen...
quote:Op zondag 3 mei 2015 23:28 schreef drakin het volgende:
[..]
De lemon cake al geprobeerd? Die is echt heerlijk
[ afbeelding ]
Wauw! Ziet er heerlijk uit!quote:Op maandag 4 mei 2015 23:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik maakte een aardappel/courgettetaart.
Ik kreeg het kreng alleen niet goed gaar. Maar ik vind hem zo mooi dat ik hem toch ff wil delen
[ afbeelding ]
Wat heb je gemaakt precies?quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:17 schreef deroow het volgende:
[ afbeelding ]
Arabische mezze, we hebben gesmuld!
Heeeeeeeeel fraai!quote:Op maandag 4 mei 2015 23:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik kreeg het kreng alleen niet goed gaar. Maar ik vind hem zo mooi dat ik hem toch ff wil delen
[ afbeelding ]
Och, dat zal wel ja!quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:17 schreef deroow het volgende:
[ afbeelding ]
Daarmee had ik het denk ik wel gered. Maar we waren al een uur aan het wachten en de kinderen (en ikzelf) waren vreselijk hangryquote:Op woensdag 6 mei 2015 12:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Heeeeeeeeel fraai!![]()
Maar hoezo niet gaar te krijgen? Kwestie van aluminumfolie eroverheen zodat de bovenkant niet verder bruint, en dan desnoods nog een uur in de oven laten staan? Aardappelgerechten uit de oven hebben vaak langer nodig dan je denkt.
tof! Receptje? Want courgette is jum en aardappel ook.quote:Op maandag 4 mei 2015 23:07 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker, ziet er goed uitquote:Op woensdag 6 mei 2015 10:17 schreef deroow het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfde als de eerder geposte meringues van het stijfgeklopte nat uit een blik kikkererwten. Dit is met het stijfgeklopte nat (met poedersuiker) van een blikje zwarte boontjes.quote:
Uiteraard! Moest me inhouden om niet de hele bak leeg te likken, maar dan hadden we vanavond geen toetje gehad.quote:
Maar helemaal geen melk, room of andere romige shizzle erdoor?quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Uiteraard! Moest me inhouden om niet de hele bak leeg te likken, maar dan hadden we vanavond geen toetje gehad.![]()
![]()
Smaakt vooral naar hele pure lekkere chocolade, geen hintje boonsmaak te herkennen!
Op mijn mezze had ik: parelcouscous met abrikozen en groene kruiden, lamsgehaktballetjes met munt, muhammara, labne en citroen-fetadip met granaatappelpitjes. oja, en zelfgebakken flatbread!quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:17 schreef deroow het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik chocolademousse maak doe ik dat eigenlijk sowieso altijd zonder slagroom, dus met alleen chocolade, stijfgeklopt eiwit en eventuele smaakmakers.quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar helemaal geen melk, room of andere romige shizzle erdoor?
Kan er niet helemaal een beeld qua vormen qua smaken geloof ik. Ik hou denk ik meer van romige mousse
Oh, 1000x mjam!quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:48 schreef deroow het volgende:
[..]
Op mijn mezze had ik: parelcouscous met abrikozen en groene kruiden, lamsgehaktballetjes met munt, muhammara, labne en citroen-fetadip met granaatappelpitjes. oja, en zelfgebakken flatbread!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |